Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008

ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΤΙΟΥ – ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΑΝΤΙ ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΤΑ… ΑΣΚΗΣΙΜΑ




Έγινε κι αυτό!
Ο τίτλος δεν είναι παραπλανητικός, ούτε υβριστικός.
Η Στέγη για παιδιά με ειδικές ανάγκες θα γκρεμιστεί και στη θέση της θα κτιστεί ένα υπερσύγχρονο κτίριο που θα λειτουργεί ως πολυκατάστημα!!!
Η λέξη «ασκήσιμα» χρησιμοποιήθηκε από τον μητροπολίτη Κιτίου όταν μία δημοσιογράφος του είπε να κάνει μια δήλωση για το θέμα. Αυτός δεν δεχόταν και της είπε: «Να πεις μόνο ότι ο μητροπολίτης Κιτίου νοιάζεται για τα ασκήσιμα…». (Έτσι αποκαλούσαν τα παιδιά με σύνδρομο Ντάουν στη δεκαετία του ’70).
Απίστευτα όλα αυτά αλλά αληθινά.
Δεν είναι μόνο το Βατοπαί(ε)δι αγαπητοί μου.
Δεν είναι μόνο ο άμμος της Τοξεύτρας.
Δεν είναι μόνο ο προσηλυτισμός μοναχών.
Δεν είναι μόνο τα τόσα και τόσα σκάνδαλα (μικρά και μεγάλα).
Είναι κι αυτό που ήρθε να προστεθεί στην ιστορία της Κυπριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Της Εκκλησίας που δήθεν, σε σχέση με τον καθολικισμό έχει περισσότερη πνευματικότητα!!!
Αντιγράφω από τον σημερινό Πολίτη (31/10/2008):
Σε δημόσια παραδοχή προέβη χθες ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Κοντού Ανδρέας Τσιερκέζος, ότι όντως γίνονται σκέψεις για αξιοποίηση και ανάπτυξη του κτηρίου, όπου μέχρι πρότινος φιλοξενούνταν 22 παιδιά με ειδικές ανάγκες, σε εμπορικό κέντρο! Πρόκειται για το κτήριο όπου στεγαζόταν η Ένωσης Κυριών Λάρνακας και χρησιμοποιείτο παλιά ως νηπιαγωγείο και βρεφοκομικός σταθμός. Στο συγκεκριμένο κτήριο έχουν τοποθετηθεί τις τελευταίες μέρες λουκέτα και δεν επιτρέπεται η είσοδος στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα οποία ανήκουν στο Ίδρυμα «Άγιος Σπυρίδωνας». Τα 22 παιδιά, ηλικίας από 5 έως 21 χρόνων, είχαν μεταφερθεί εκεί πριν από περίπου τρεις εβδομάδες, μετά από διακανονισμό που πέτυχε ο σύνδεσμος γονέων του ιδρύματος με το Υπουργείο Παιδείας. Και τούτο διότι οι υφιστάμενοι χώροι του Ειδικού Σχολείου «Άγιος Σπυρίδωνας» είναι ανεπαρκείς και τα πλείστα παιδιά φιλοξενούνται στριμωγμένα μέσα σε λυόμενες αίθουσες. Ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Ανδρέας Τσιερκέζος κλήθηκε χθες από τα ΜΜΕ να δώσει εξηγήσεις για τη στάση της εκκλησίας γύρω από το πρόβλημα των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Όπως ανέφερε ο κ.Τσιερκέζος, το συγκεκριμένο κτήριο είχε παραχωρηθεί στην Ένωση Κυριών Λάρνακας για νηπιαγωγείο και βρεφοκομικό σταθμό. Η οργάνωση αυτή, όμως, πληροφόρησε την εκκλησία ότι σταμάτησε τη λειτουργία της και ως εκ τούτου της παραδίδει πίσω το κτήριο και γενικά τη διαχείριση του χώρου. Ο Α. Τσιερκέζος είπε ότι μέσα στο κτήριο υπάρχει εξοπλισμός, γι αυτό και η Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου αναγκάστηκε να βάλει κλειδωνιές για να τον διαφυλάξει.

«Δεν είχαμε ιδέα»!
Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, ο Ανδρέας Τσιερκέζος δήλωσε άγνοια για την παρουσία, το τελευταίο διάστημα, των 22 παιδιών με ειδικές ανάγκες στο πιο πάνω κτήριο. «Εμείς δεν είχαμε ιδέα ότι το κτήριο χρησιμοποιείτο από τα παιδιά του «Αγίου Σπυρίδωνα», ούτε μας πλησίασε κάποιος αρμόδιος για να μας πληροφορήσει σχετικά. Εάν το Υπουργείο Παιδείας ερχόταν από την αρχή να μας ενημερώσει για το πρόβλημα των παιδιών αυτών, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά», παρατήρησε ο κ.Τσιερκέζος.

«Χρειαζόμαστε πόρους»...
Πάντως, ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Κοντού δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το κτήριο να αλλάξει χρήση στο άμεσο μέλλον, καθότι, όπως εξήγησε, η Μονή Αγίου Γεωργίου βρίσκεται σε αναζήτηση πόρων. «Η μονή δεν έχει άλλους πόρους εκτός από το νεκροταφείο. Σε λίγα χρόνια, όμως, το υφιστάμενο νεκροταφείο του Αγ. Γεωργίου θα κλείσει λόγω έλλειψης χώρου, οπόταν σκεφτόμαστε την ανάπτυξη της γης αυτής για να έχουμε κάποια εισοδήματα. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες το κτήριο να γίνει εμπορικό κέντρο», σημείωσε.

Ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ:


Χθες το πρωί, ο Άστρα 92,8 ασχολήθηκε με το θέμα. Η ανταποκρίτρια του σταθμού μετέδωσε ότι μέλη της Διαχειριστικής Επιτροπής της Μονής Αγίου Γεωργίου Κοντού έσπασαν τα τζάμια του κτιρίου, μπήκαν μέσα, άλλαξαν τις κλειδαριές και όταν ήρθαν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί το πρωί δεν μπορούσαν να μπουν στο κτίριο. Και όλα αυτά χωρίς καμιά προειδοποίηση.
Σημειώνεται ότι η διαχειριστική επιτροπή δεν επέτρεψε σε εκπρόσωπο της να βγει στον αέρα και να μιλήσει για το θέμα.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Γονέων της Σχολής Άγιος Σπυρίδωνας Χρυστάλα Δακτυλιάδου μιλώντας στο σταθμό είπε ότι προσπάθησε να επιλυθεί το θέμα μακριά από τη δημοσιότητα.
Προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον αρχιεπίσκοπο στις μία μετά το μεσημέρι της Πέμπτης. Της είπαν ότι ξεκουραζόταν και ότι θα την έπαιρνε αργότερα.
Ακόμα περιμένει.
Κατάγγειλε ακόμα ότι πριν το επεισόδιο με τις κλειδαριές ο ίδιος ο μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος επισκέφθηκε το σχολείο και ενώπιον των παιδιών και των εκπαιδευτικών άρχισε να φωνάζει με αποτέλεσμα να τρομοκρατηθούν κυρίως τα παιδιά.
Για να ηρεμήσουν τα πράγματα αναγκάστηκε να παρέμβει ο διευθυντής του διπλανού σχολείου.
Την προηγούμενη Πέμπτη ο μητροπολίτης πήγε ξανά στο σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας στις 2 μετά το μεσημέρι και άρχισε και πάλι να φωνάζει. Ο διευθυντής τον κάλεσε να μπει στο γραφείο για να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Ο διευθυντής Δημοτικής εκπαίδευσης επιβεβαίωσε στον Άστρα ότι ο μητροπολίτης Κιτίου χαρακτήρισε το υπουργείο Παιδείας ως εισβολέα σε εκκλησιαστική περιουσία.
Να σημειωθεί επίσης, ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, η Μονή Αγίου Γεωργίου Κοντού (που ο πρόεδρος της διαχειριστικής επιτροπής μιλά για έλλειψη πόρων), διαθέτει τεράστια περιουσία (εκκλησιαστικό ίδρυμα είναι εξάλλου).
Μετά από όλα αυτά, η φωτογραφία που ακολουθεί, δεν φαντάζει άκρως υποκριτική;


* * *

Το φιλμάκι με το ντοκιμαντέρ για το Άγιο Όρος και τους Ναζί, εδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=95vZNW6M5uE


Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008

Πόσο Άγιον είναι τελικά το περιβόητο «Άγιον» Όρος



Πολλά λέγονται και γράφονται τελευταία για το Άγιο Όρος, το οποίο αποδεικνύεται τελικά ότι δεν είναι και τόσον… άγιο.
Δεν είναι μόνο το θέμα για το Βατοπέδι.
Είναι και άλλα πολλά σκάνδαλα που ταλανίζουν αυτό τον χώρο που έχουν να κάνουν ακόμα και με τη σεξουαλική ζωή των παροικούντων ή για να είμαστε δίκαιοι και σωστοί, μερίδας των παροικούντων.
Σήμερα σκόπευα να αναρτήσω ένα άλλο θέμα, αλλά ένα ρεπορτάζ του «Άλφα» (σήμερα το πρωί) μου άλλαξε τα σχέδια.
Με έκπληξη είδα και άκουσα τους παρουσιαστές αλλά και το θεολόγο Μουστάκη να επιβεβαιώνουν ότι η κοιτίδα της Ορθοδοξίας (η οποία βάλλεται άδικα για να αλωθεί η Ορθοδοξία όπως μας είπε την περασμένη Κυριακή ο Λεμεσού Αθανάσιος) δεν μπορεί να περηφανεύεται για ολόκληρη την ιστορία της.
Η εκπομπή λοιπόν παρουσίασε ταινία που παρουσίαζε τους καλόγερους του Αγίου Όρους να ξεναγούν εκεί τους Γερμανούς αξιωματικούς του στρατού κατοχής που κατέλαβε την Ελλάδα.
Μάλιστα η φωτογραφία του Χίτλερ φιγούραρε στο κέντρο γύρω από φωτογραφίες ηγουμένων!!!
Στην εκπομπή παρουσιάστηκε και μια επιστολή που έστειλαν οι αγιορείτες στον εξοχότατον Χίτλερ με την οποία του ζητούσαν να θέσει υπό την προστασία του το Άγιο Όρος.
Ψάχνοντας λίγο την επιστολή αυτή την βρήκα και στο διαδίκτυο (http://panole8riambos.wordpress.com/2008/10/16/%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%b3%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%8c%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%87%ce%af%cf%84/) και είναι αυτή που βλέπετε πιο κάτω:
Εν Αγίω Όρει τη 13/26 Απριλίου 1941
Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους Κύριον Αδόλφον Χίτλερ εις Βερολίνον.
Εξοχότατε,
Οι βαθυσεβάστως υποσημειούμενοι Αντιπρόσωποι των Είκοσιν Ιερών Βασιλικών Πατριαρχικών καί Σταυροπηγιακών Μονών του Αγίου Όρους Άθω, λαμβάνομεν την εξαιρετικήν τιμήν ν’ απευθυνθώμεν προς την Υμετέραν Εξοχότητα καί παρακαλέσωμεν Αυτήν θερμώς, όπως, ευαρεστημένη, αναλάβη υπό την Υψηλήν προσωπικήν Αυτής προστασίαν καί κηδεμονίαν τον Ιερόν τούτον Τόπον, του οποίου Ηγούμενοι καί αντιπρόσωποι τυγχάνομεν, διαδεχομένη εν τούτω τους ιδρυτάς καί Ευεργέτας του Ιερού τούτου Τόπου Βυζαντινούς Αυτοκράτορας καί διαδόχους τούτων.
Το Άγιον Όρος, Εξοχώτατε, συνέστη εις Πανορθόδοξον μοναχικήν πολιτείαν, εις ήν ανέκαθεν διαβιούν εν αγαστή ομονοία μοναχοί ακωλύτως προσερχόμενοι από διάφορα ορθόδοξα Έθνη, κατά τον Θ΄ μ.Χ. αιώνα, πνευματικώς μέν εξαρτωμένων από του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, πολιτικώς δέ αυτοδιοικούμενον υπό της Ιεράς Συνάξεως των Αντιπροσώπων των Είκοσιν Ιερών καί Κυριάρχων Μονών καί πολιτειακώς υπαγομένων υπό την προστασίαν καί κηδεμονίαν των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων καί των διαδόχων Αυτών.
Το Αυτονομιακόν τούτο πολίτευμα περιεθριγκώθη δι’ αλλεπαλλήλων τυπικών καί Χρυσοβούλων των ιδρυτών καί ευεργετών των Ιερών μονών Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Βασιλείου του Μακεδόνος(882), Ιωάννου Τσιμισκή(972), Κωνσταντίνου Μονομάχου(1046), Στεφάνου Δουσάν(1346) καί άλλων Σλαύων, Ουγγροβλάχων Ηγεμόνων καί των μετέπειτα Σουλτανικών Φιρμανίων τελευταίως δε υπό του Καταστατικού Χάρτου του 1926, ούτινος δύο αντίτυπα εσωκλείομεν.
Το ουτωσί καθιερωθέν προνομιακόν καί αυτοδιοίκητον καθεστώς του Ιερού τούτου Τόπου, αποτελέσαν αντικείμενον συζητήσεων καί επικυρώσεων διαφόρων διεθνών συνθηκών περιεθριγκώθη τέλος, διά του 62ου άρθρου της Βερολινείου συνθήκης του έτους 1878, έχοντος ούτω, οι μοναχοί του Όρους Άθω οθενδήποτε καί αν κατάγωνται θα διατηρήσωσι τά κτήματα καί τα πρότερα αυτών δικαιώματα καί θ’ απολαύωσιν, άνευ ουδεμιάς εξαιρέσεως, πλήρους ισότητος δικαιωμάτων καί προνομίων.
Των εν Αγίω Όρει ενασκουμένων Μοναχών, ανεξαρτήτως τόπου προελεύσεως καί Εθνικότητος, σκοπός καί αποστολή καθ’ όλον τον υπερχιλιετή βίον του Αγίου Όρους, υπήρξεν η διατήρησις, προαγωγή καί εξασφάλισις των Ιερών αυτού σκηνωμάτων, η διά της ακαταπονήτου φιλεργίας των εν αυτώ ενασκουμένων μοναχών καλλιέργεια της τε εκκλησιαστικής καί κλασσικής φιλολογίας καί καλλιτεχνίας, ο ασκητικός βίος καί η διηνεκής προσευχή υπέρ του σύμπαντος κόσμου.
Την διατήρησιν του καθεστώτος τούτου της αυτονόμου μοναχικής πολιτείας, ικανοποιούντος πλήρως άπαντας τους εν Αγίω Όρει ενασκουμένους ανεξαρτήτως εθνικότητος Ορθοδόξους μοναχούς καί εναρμονιζόμενοι προς τον σκοπόν καί την αποστολήν αυτών, παρακαλούμεν καί ικετεύομεν θερμώς την Υμετέραν Εξοχότητα όπως αναλάβη υπό την υψηλήν προστασίαν καί κηδεμονίαν Αυτής.
Τον Βασιλέα των Βασιλευόντων καί Κύριον των Κυριευόντων εξ όλης ψυχής καί καρδίας ικετεύοντες, όπως επιδαψιλεύση τη Υμετέρα Εξοχότητι υγείαν καί μακροημέρευσιν επ’ αγαθώ του ενδόξου Γερμανικού Έθνους.
Υποσημειούμεθα βαθυσεβάστως.
Πηγή: Ιστορικόν Διπλωματικόν Αρχείον του Υπουργείου Εξωτερικών.
Αναδημοσίευση: περιοδικόν Ελληνικόν Πάνθεον, τεύχος 13, Ιουνίου-Αυγούστου 2001, σελίδα 18.
Αυτά, αγαπητοί αναγνώστες την ώρα που χιλιάδες Έλληνες πολεμούσαν τον κατακτητή και σε λίγο χιλιάδες πιάνονταν αιχμάλωτοι από τους ναζί και οδηγούνταν σε φυλακές, στρατόπεδα συγκέντρωση και άλλοι εκτελούνταν!
Την ώρα που ο ελληνικός λαός έμπαινε σε μια μαύρη κατοχή και περνούσε πείνα, δίψα, κακουχίες και σωρεία άλλων ψυχικών και σωματικών ταλαιπωριών, οι καλοί καλόγεροι νοιάζονταν για το τομάρι τους.
Μάλιστα, για το τομάρι τους.
Άσχετα αν κάποιοι σήμερα προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

πάρχει όμως και κάτι άλλο:
«Είναι γνωστό, ότι με μια διπλωματική (...!?) και έγκαιρη ενέργειά της η Έκτακτη Διπλή Ιερά Σύναξη του Αγίου Όρους, που συνήλθε στις 26 Απριλίου 1941, στέλνοντας επιστολή προς τον Χίτλερ στο Βερολίνο διέσωσε κυριολεκτικά τον ιερό τόπο από νέα βεβήλωση, κινδύνους εισβολής Βουλγάρων κλπ. και άλλες ταλαιπωρίες...»
Αφου υπενθύμισαν στον Χιτλερ ότι είχε επισκευτει το Αγιο Ορος το 1919, συνέταξαν επιστολή που είχε ως εξής:
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΑΣ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΥ ΕΞΟΧΟΤΗΤΑ
ΑΡΧΗΓΟΥ ΤΟΥ Γ' ΡΑ'Ι'Χ
ΑΔΟΛΦΟΝ ΧΙΤΛΕΡ
ΗΜΕΙΣ ΟΙ 20 ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΙΣΑΡΙΘΜΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΩΝ ΤΗΝ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΩΝΥΜΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΜΕΝ ΕΙΣ ΑΠΗΚΟΟΝ ΠΑΝΤΩΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗΝ ΤΑΥΤΗΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ ΔΙΑ ΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΩΝ ΝΙΚΑΣ ΣΑΣ.
ΚΑΙ ΑΓΑΛΛΟΜΕΝΟΙ ΚΡΑΥΓΑΖΟΜΕΝ ΕΝ ΘΑΥΜΑΣΜΩ:
EΠΕΣΕΝ ΤΟ ΖΙΤΟΜΙΡ (ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΟΧΥΡΟ) ΚΑΙ ΕΣΩΘΗ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ...
ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΚΡΑΤΥΝΗ ΤΗΝ ΥΜΕΤΕΡΑΝ (ΧΙΤΛΕΡΙΚΗ) ΕΞΟΥΣΙΑΝ ΕΙΣ ΕΤΗ ΠΛΕΙΣΤΑ .
ΟΙ 20 ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΙΑΥΣIΟΥ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΩΝ 20 ΚΥΡΙΑΡΧΩΝ ΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ.
Α' ΤΕΤΡΑΔΟΣ: ΛΑΥΡΑΣ...ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
Β' ΤΕΤΡΑΔΟΣ: ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ...ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ
Γ' TETΡΑΔΟΣ: ΙΒΗΡΩΝ....ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ
Δ' ΤΕΤΡΑΔΟΣ: ΧΙΛΙΑΝΔΡΙΟΥ...ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Ε' ΤΕΤΡΑΔΟΣ: ΑΓ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ...ΚΩΝΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ
ΑΓΙΩΝΥΜΟΝ ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΑΘΩ, ΣΕΛΙΣ 57


Αυτά χωρίς περαιτέρω σχόλια από μέρους μου.

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008

Η εκκόλαψη του αυγού του φιδιού ή η έξωθεν παρακινούμενη ανάπτυξη του εθνικισμού στην Κύπρο.

Το τελευταίο διάστημα εντείνονται οι παρεμβάσεις εθνικιστικών κύκλων στην Κύπρο, οι οποίοι διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο στα διαδραματιζόμενα στο κυπριακό.
Ο λόγος τους είναι σκληρός, η γλώσσα ξύλινη, που παραπέμπει σε άλλες εποχές, η φρασεολογία γνώριμη που επίσης παραπέμπει σε άλλες εποχές.
Ο λόγος για το λεγόμενο «Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης».
Ένα κίνημα που εμφανίστηκε τελευταία, μετά την εκλογή του Δημήτρη Χριστόφια στο προεδρικό αξίωμα.
Κάποιοι θα μου πουν, μα γιατί ασχολείσαι με αυτούς και τους δίνεις υπόσταση;
Για μένα τα πράγματα δεν είναι έτσι.
Πρέπει να μιλήσουμε γι αυτή την οργάνωση, πρέπει να μάθουμε, πρέπει να συζητήσουμε.
Πρέπει· διότι προσωπικά διαπιστώνω ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ή σχεδόν επαναλαμβάνεται.
Και αν δεν συνειδητοποιήσουμε τι πάει να γίνει, θα ζήσουμε μια νέα εποχή αποσταθεροποίησης στην Κύπρο.
Όχι! Δεν προσπαθώ να εκφοβίσω.
Προσπαθώ να πω ότι το αυγό του φιδιού δεν πρέπει να αφεθεί να ξεπουλιάσει.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί και οι συνειρμοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Και πριν με πιάσουν κάποιοι από το λαιμό, δεν εννοώ ότι πρέπει να τους καταδιώξει κάποιος.
Δεν λέω ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα εναντίον τους.
Εννοώ ότι πρέπει να μάθουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε.
Και πρώτα, πρέπει να ξέρουμε ότι αυτή η κίνηση δεν είναι κυπριακής έμπνευσης και προέλευσης.
Στην εφημερίδα "Ελεύθερος Κόσμος" 17-09–2008 υπάρχει μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη.
Τίτλος της:
«ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ»
Είναι ενδιαφέρουσα η εισαγωγή:
«Κι όμως, την εποχή της γενικευμένης παρακμής, κάποιοι αντιστέκονται. Και αυτοί είναι πολλοί. Στην Κύπρο μας, η ίδρυση του Κινήματος Ελληνικής Αντίστασης έγινε δεκτή με ενθουσιασμό. Και έπεται συνέχεια! Έρχονται αγώνες!»
Εγκέφαλος αυτής της κίνησης είναι ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Σταύρος Καραλέτσης ο οποίος θέλει να παρουσιάζεται και ως… «κυπρολόγος» με μια σειρά βιβλία και άρθρα που έγραψε για την Κύπρο.

Αρκεί να σας πω ότι σε ένα άρθρο του στο περιοδικό «Απολλώνιο Φως» έγραψε την… «έγκυρη» πληροφορία ότι ο Σαμψών κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής πολέμησε στην πρώτη γραμμή από τη… Μαλούντα!!!
Ας δούμε όμως μερικά αποσπάσματα από τη συνέντευξη του εν λόγο κυρίου που από την πρώτη ματιά εκπέμπει ένα λαϊκισμό και μια πατριδοκαπηλία. (ολόκληρη τη συνέντευξη μπορείτε να τη δείτε εδώ: http://karkaletsis-stavros.blogspot.com/2008/09/blog-post.html)
- Κύριε Καρκαλέτση, να ξεκινήσουμε από τη δράση σας στην Κύπρο. Ταράξατε τα ύδατα με την ίδρυση του Κινήματος Ελληνικής Αντίστασης, όπου πρωτοστατήσατε. Τι πρεσβεύει το νεοιδρυθέν Κίνημα και που στοχεύει;
- Έχω καταθέσει επανειλημμένα πως, για μένα, η καρδιά του Ελληνισμού χτυπάει στην Θράκη, στην Ίμβρο, στην διχοτομημένη Λευκωσία. Ήρθε η ώρα, τώρα που συρόμαστε σε διαπραγματευτικό κατήφορο με μπροστάρη τον Χριστόφια, να υψωθούν τείχη αντίστασης. Το Κίνημα μιλάει ξεκάθαρα και εκφράζει την αυθεντική ταυτότητα της Κύπρου: Την ελληνική! Μεσοπρόθεσμα αποβλέπουμε σε απελευθέρωση και επανένωση του νησιού, σε βάθος χρόνου στην Αυτοδιάθεση-Ένωση. Φυσικά, μια στρατηγική που θα οδηγεί εκεί, απαιτεί εθνικές ηγεσίες. Σε Αθήνα και Λευκωσία.

- Ξεκίνησε όμως η εκστρατεία λάσπης, αμέσως με την ίδρυση του Κινήματος, κυρίως από την κυπριακή Αριστερά.
- Αρα βρισκόμαστε εξ' αρχής στον σωστό δρόμο! Έχουμε αντοχές! Τα στελέχη μας είναι δοκιμασμένα. Εγώ συνέβαλα στο ξεκίνημα. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στους συναγωνιστές μας στην Μεγαλόνησο και είμαι αισιόδοξος. Τα ηγετικά στελέχη του Κινήματος, σε Λευκωσία και Λεμεσό, είναι αγωνιστές και επώνυμοι στην κυπριακή κοινωνία. Καλούμε όλους όσους νιώθουν Έλληνες, να πυκνώσουν τις γραμμές μας.

- Γνωρίζουμε ότι δεν κινείστε μόνο συγγραφικά ή πολιτικά. Κατά καιρούς σας έχουμε δει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
- Οι μάχες πρέπει να δίνονται παντού. Η παρουσία μου στα οδοφράγματα της πράσινης γραμμής και στις αντικατοχικές πορείες, εμπεριείχε τον υψηλότερο συμβολισμό. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον Σολωμό Σολωμού και την θυσία του, πάνω στη σημαία της κατοχής. Κουβαλάω την σκηνή εκείνη σαν φυλαχτό, στη μνήμη και την καρδιά μου. Γιατί με τη θυσία του, μας έδειξε πόση ζωή μπορεί να εμπεριέχει ένας θάνατος.

- Ως νέος πολιτικός, ως νέος άνθρωπος, τι μήνυμα θα στέλνατε στη νέα γενιά;
- Να κρατήσουμε τα όνειρά μας ζωντανά. Στα ψεύτικα, πλαστικά, άοσμα είδωλα που μας πασάρουν, να αντιτάξουμε τις πραγματικές αξίες. Και να ματώσουμε για αυτές. Οι αγώνες δεν γίνονται από τον καναπέ. Το λέω συνέχεια, και στην Εύβοια και στην Κύπρο και παντού. Όποιος θέλει ένα καλύτερο αύριο, για τον εαυτό του, την οικογένειά του, την πατρίδα μας, ας το διεκδικήσει έμπρακτα, ενεργά. Τι πιο ωραίο, ο αγώνας αυτός να δίνεται για την πατρίδα μας και τις αξίες που κληρονομήσαμε και υπερασπιζόμαστε.

Πραγματικά διερωτώμαι αν αυτό που έλεγε η προκήρυξη που διανεμήθηκε στην παρέλαση της 1ης Οκτωβρίου, σε συνδυασμό με το στόχο της Αυτοδιάθεσης – Ένωσης, συνιστά μη αναγνώριση της ύπαρξης της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Διερωτώμαι αν το μήνυμα που έστελλε η προκήρυξη καλώντας τον κόσμο να οργανωθεί στις ομάδες αντίστασης, σε συνδυασμό και πάλι με τη δεύτερη προκήρυξη που καλεί τους αξιωματικούς και άντρες της Ε.Φ. να στασιάσουν ενάντια στην κυβέρνηση (διότι αυτό λέει στην ουσία) πρέπει να μας προβληματίσει.
Εμένα όλα αυτά μου θυμίζουν έντονα το παρελθόν και όλα όσα έγιναν πριν από 40 χρόνια.
Κάπως έτσι ξεκίνησαν και κάποιοι άλλοι, από την Ελλάδα ορμώμενοι, έστησαν ομάδες στην Κύπρο, τις εξόπλισαν και είχαν ακριβώς την ίδια φρασεολογία και ελλαδοκαπηλία.
Πρέπει λοιπόν να ανησυχούμε;
* * *
Μια ενδιαφέρουσα ανακοίνωση:
Αύριο το απόγευμα, Τετάρτη 22 Οκτωβρίου και ώρα 7 και 45 στον Όμιλο Έλευσις θα έχουμε την τιμή να φιλοξενήσουμε τον κ. Γιώργο Πήττα και τον πολιτικό επιστήμονα Λευτέρη Ελευθερίου.
Οι δύο τους θα αναλύσουν τις αμερικανικές εκλογές που αναμένονται με ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο.

Θα χαρούμε, λοιπόν, να δούμε κάποιους από εσάς στην Έλευση και να υποβάλετε και τις ερωτήσεις και τις απορίες σας αλλά να πείτε και τις απόψεις σας στους δύο φιλοξενούμενους.
Ο όμιλος "Έλευσις" βρίσκεται στην οδό Θράκης, πάροδος Τρικούπη, στο κέντρο τής εντός των τειχών πόλης. Για πληροφορίες τηλ. 22765220.


Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008

Επίσκεψη στο Ριζοκάρπασο


Τελευταία βρέθηκα ξανά στο Ριζοκάρπασο.
Όπως ξέρουν οι περισσότεροι, η συγκεκριμένη περιοχή είναι ένα από τα αγκάθια του κυπριακού προβλήματος.
Μερικές εκατοντάδες άνθρωποι προτίμησαν να παραμείνουν στον τόπο τους και να μην προσφυγοποιηθούν.
Πραγματικά θεωρώ ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι ήρωες.
Είναι ήρωες διότι έμειναν στα πάτρια εδάφη παρά τους κινδύνους που υπήρχαν, ακόμα και για την ίδια τους τη ζωή.
Πέρασαν πολλά. Βία, τρομοκρατία, ακόμα και δολοφονίες συγγενών τους.
Κι όμως δεν έφυγαν, δεν λύγισαν.
Δεν λύγισαν παρά το ότι ήξεραν ότι ήταν εγκαταλειμμένοι και από τις κυπριακές κυβερνήσεις.
Και πριν κάποιοι προφτάσουν να αντιδράσουν σε αυτό, θα τους πω ότι όταν μιλήσουν με τους ανθρώπους εκεί πάνω, θα διαπιστώσουν πολλά.
Θα πέσουν και πάλι πολλοί μύθοι.

Κάποιοι πολιτικοί αρέσκονταν να μιλούν για τους ηρωικούς εγκλωβισμένους μας.
Τους εγκλωβισμένους μας που τους έκοβαν το επίδομα εγκλωβισμένου όταν έπαιρναν σύνταξη.
Τους εγκλωβισμένους που οι τελωνειακές αρχές τους έκαναν το βίο αβίωτο κάθε φορά που θα έρχονταν στις ελεύθερες περιοχές φέρνοντας μαζί τους προϊόντα από το «γιόρκιν» τους για τα παιδιά τους.
Τους εγκλωβισμένους που τους προέτρεψαν να φτιάξουν τα σπίτια τους και να τους δώσουν το χρηματικό ποσό που χρειάζονταν, κι ακόμα θα τους το δώσουν.
Το συγκλονιστικότερο όλων είναι η επίσκεψη στα σχολεία του χωριού.
25 μαθητές στο νηπιαγωγείο, προδημοτική και δημοτικό, 23 στο γυμνάσιο και λύκειο.
Δάσκαλοι, καθηγητές και παιδιά κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να ανταποκρίνονται στις συνθήκες.
Τα παιδιά είναι δίγλωσσα, μιλάνε ελληνικά και τούρκικα. Τούρκικα λόγο ανάγκης αφού στις γειτονιές μεγαλώνουν με συνομήλικα τους τουρκάκια.
Όπως οι ίδιοι λένε, τα τελευταία χρόνια η κατάσταση είναι πολύ καλή. Καμία σχέση με τα παλαιότερα χρόνια.
Προηγουμένως οι έποικοι τους έπαιρναν το βιος τους με το έτσι θέλω.
Τώρα δίνει ο ένας στον άλλον το κλειδί του σπιτιού όταν θα λείψει για μερικές μέρες.

Εκείνο που δεν ξέρουν πολλοί από εμάς είναι σύνθεση των εποίκων που βρίσκονται στην περιοχή Καρπασίας.
Στο Ριζοκάρπασο είναι τούρκοι και κούρδοι, οι οποίοι πολλές φορές βρίσκονται σε σύγκρουση μεταξύ τους.
Σε κάποια χωριά η πλειοψηφία είναι τ/κύπριοι από την Τηλλυρία.
Λίγο πιο πέρα «Έλληνες» Πόντιοι μουσουλμάνοι.
Απ’ ότι έμαθα οι σχέσεις σε ανθρώπινο επίπεδο είναι αρκετά καλές.
Κάποια προβλήματα υπάρχουν με τις αρχές.
Μια θλιβερή διαπίστωση είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα θρησκευτικά (κυρίως) μνημεία.
Κλασικό παράδειγμα ο Απόστολος Ανδρέας που κινδυνεύει με κατάρρευση.
Στο ίδιο χάλι και κάποιες άλλες εκκλησίες της περιοχής.

Πρόσφατα πληροφορήθηκα ότι με πρωτοβουλίες ντόπιων και τ/κυπρίων διορθώθηκαν κάποιες εκκλησίες.
Πληροφορήθηκα όμως και κάτι δυσάρεστο. Ότι οι τουρκικές «αρχές» έδωσαν τη συγκατάθεση τους για να επιδιορθωθούν εκκλησίες και άλλα θρησκευτικά μνημεία.
Κι αυτό είναι θλιβερό; Σίγουρα αυτό θα διερωτηθήκατε, ιδιαίτερα κάποιοι γνωστοί άγνωστοι καλοθελητές!
Όχι, το θλιβερό δεν είναι αυτό.
Το θλιβερό είναι ότι οι αρμόδιοι στις ελεύθερες περιοχές, και ειδικά η Εκκλησία δεν ανταποκρίνεται. Και δεν ανταποκρίνεται διότι επίσημα διαμηνύει στις κατοχικές «αρχές» θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος να τις διορθώσουν επειδή… δεν υπάρχει ποίμνιο!!!
Μάλιστα! Αυτή είναι η απάντηση (όπως με έχουν ενημερώσει) άσχετα αν στις ελεύθερες περιοχές λένε άλλα.
Κάποιοι μάλιστα προχώρησαν πιο πολύ και είπαν ότι σκόπιμα το κάνουν για να μπορούν να μιλούν για καταστροφή της θρησκευτικής κληρονομιάς.
Άλλωστε η υπόθεση Απ. Ανδρέα, φαντάζομαι ότι αποτελεί πλέον κλασικό παράδειγμα.

Πάντως, ότι και να συμβαίνει, προτρέπω όσους δεν πήγαν να πάνε.
Να κάτσουν και να μιλήσουν με τους εγκλωβισμένους αλλά και με τους Τούρκους.
Μόνο να κερδίσουν έχουν από αυτή την εμπειρία.

ΦΩΤΟ

1. Ριζοκάρπασο.
2. Το Λύκειο.
3. Το Δημοτικό.
4. Άποψη του ανωγείου του Απ. Ανδρέα
5. Ριζοκαρπασίτικη μορφή.
6. Μαθήτριες στο Δημοτικό.
7. Η θάλασσα της Καρπασίας.


Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008

Σκέψεις με αφορμή την επέτειο της 1ης Οκτωβρίου



Την 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται η κυπριακή ανεξαρτησία.
Μια ανεξαρτησία κουτσουρεμένη. Μια δεσμευμένη ανεξαρτησία, όπως ονομαζόταν εκείνη την εποχή, πριν ακόμα από την υπογραφή των συμφωνιών.
Πιστεύω ότι αυτή η επέτειος προσφέρεται όχι για πανηγυρισμούς αλλά για προβληματισμό.
Προβληματισμό για το πώς φτάσαμε από το στόχο της ένωσης στην ανεξαρτησία, στα πραξικοπήματα, τις εισβολές και τη διχοτόμηση που υφίσταται για 34 χρόνια.
Προβληματισμό ως προς τα ποια διδάγματα θα πρέπει να βγάλουμε από τα όσα διαδραματίστηκαν εκείνη την περίοδο.
Και όπως συμβαίνει συνήθως, ερίζουμε για το αποτέλεσμα και όχι για το τι μας οδήγησε στο αποτέλεσμα.

Θυμίζω ότι κάποιοι φαγώθηκαν να καταργήσουν την «επάρατον» Ζυρίχην!
Και ότι κάποιοι από αυτούς δηλώνουν (μετά το παϋράμιν) ότι μπροστά στα όσα έγιναν, η Ζυρίχη φαντάζει ως… ευλογία!
Κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να λένε ότι δεν αναγνωρίζουν τη Ζυρίχη, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι χωρίς την Ζυρίχη δεν υπάρχει Κυπριακή Δημοκρατία.
Χωρίς να υπολογίζουν ότι εκείνο που θωρακίζει ακόμα την Κύπρο είναι ακριβώς η Κυπριακή Δημοκρατία, που γεννήθηκε από τη Ζυρίχη.
Δυστυχώς αυτές είναι απόψεις απολίτικες. Βασίζονται μόνο πάνω στο συναίσθημα και όχι στις πολιτικές πραγματικότητες. Γι αυτό και οι θέσεις που εκφράζουν στο πολιτικό θέμα, στερούνται πολιτικής βάσης.
Μια ενδελεχής μελέτη των δεδομένων θα δείξει ότι το πρόβλημα δεν βρισκόταν στο στόχο που έθεσαν οι ε/κύπριοι, δηλαδή στην ένωση.
Το πρόβλημα βρισκόταν στην ανύπαρκτη πολιτική των ε/κυπρίων. Βρισκόταν στην παντελή έλλειψη διπλωματών. Βρισκόταν στην παντελή μελέτη των δεδομένων, στη χάραξη τακτικής και στρατηγικής.
Ξεκίνησε ένας ένοπλος αγώνας που προετοιμαζόταν για 4 χρόνια χωρίς να ληφθούν υπόψη μερικές βασικές παράμετροι.
1. Απουσίαζε παντελώς η μελέτη για το στρατιωτικό ισοζύγιο στην Κύπρο.
2. Απουσίαζε παντελώς η μελέτη του στρατιωτικού ισοζυγίου στην περιοχή, κυρίως στη Μέση Ανατολή (βρισκόταν σε εξέλιξη η κρίση στο Σουέζ που καθιστούσε την Κύπρο περισσότερο από ποτέ αναγκαία για τους βρετανούς και το ΝΑΤΟ).
3. Απουσίαζε παντελώς ο προβληματισμός για το αδύνατον παροχής βοήθειας από την Ελλάδα.
4. Απουσίαζε παντελώς ο προβληματισμός για τη στάση που θα κρατούσαν οι τ/κύπριοι και η Τουρκία.
5. Απουσίαζε παντελώς ο προβληματισμός για τη στάση που θα κρατούσαν οι Βρετανοί, οι Αμερικανοί, το ΝΑΤΟ, οι Σοβιετικοί και όλοι οι παράγοντες της τότε εποχής.
Και αυτά όλα, τη στιγμή που οι Τούρκοι είχαν σαφέστατα προειδοποιήσει για το ενδιαφέρον τους για την Κύπρο σε περίπτωση αποχώρησης των Βρετανών πολύ πιο νωρίς.
- Οι προειδοποιήσεις πάνε πολύ πίσω, από τις αρχές της δεκαετίας του ’30 και οι οποίες αγνοήθηκαν πλήρως.
- Αγνοήθηκαν πλήρως οι ξεκάθαρες δηλώσεις της Ελλάδας ότι για συγκεκριμένους λόγους δεν μπορούσε να συνδράμει ένα ένοπλο κίνημα στην Κύπρο (η γνωστή ρήση με τους δύο πνεύμονες…)
Αυτά όλα εκδηλώνονται τον Αύγουστο του 1955 όταν οι Βρετανοί βάζουν την Τουρκία στο παιχνίδι και το κυπριακό μετατρέπεται σε ελληνοτουρκική διαφορά!
Τότε τρέχουμε να προλάβουμε…
Η πανούργα βρετανική διπλωματία παίζει στα δάκτυλα του ενός χεριού τον πολιτικά άπειρο Μακάριο. Τον παγιδεύει!
Στα ίδια χάλια βρίσκεται και η ελληνική διπλωματία που προσπαθεί μάταια να απεγκλωβίσει το κυπριακό από τους τρεις πόλους και να το περιορίσει σε βρετανοκυπριακά πλαίσια.
Δεν τα καταφέρνει με αποτέλεσμα να βρεθούμε μπροστά στο τριχοτομικό σχέδιο Μακμίλαν.
Αποτέλεσμα;
Από το στόχο του «Ένωση και μόνον Ένωση» στρεφόμαστε στο «Αυτοδιάθεση – Ένωση»!
Αλλάζουμε πορεία στη συνέχεια για να πάμε σε σκέτο «Αυτοδιάθεση» και στο τέλος «Ανεξαρτησία».
Και αυτό, προκειμένου να αποφευχθεί η τριχοτόμηση.



Δεν μας λένε όσοι απορρίπτουν την Ζυρίχη, ποια από τις δύο λύσεις ήταν προτιμότερη;
Στο Λονδίνο έγιναν τραγελαφικά πράγματα.
- Ο Μακάριος να προσπαθεί (κάποιοι λένε ότι έπαιζε θέατρο, μπορεί να είναι κι έτσι) να κερδίσει όσο περισσότερα μπορεί πριν τεθούν οι τελικές υπογραφές.
- Ο Δέρβης, ο μητροπολίτης Άνθιμος και άλλοι παράγοντες της δεξιάς απειλούν τον Μακάριο ότι αν δεν υπογράψει, θα υπογράψουν οι ίδιοι!!!
- Ο Τάσσος Παπαδόπουλος, ο Βάσος Λυσσαρίδης και οι εκπρόσωποι της Αριστεράς τον συμβουλεύουν να μην υπογράψει.
Τι γίνεται μετά;
- Ο Μακάριος υπογράφει τις συμφωνίες.
- Ο Δέρβης και ο Άνθιμος (και οι συν αυτών) κατηγορούν τον Μακάριο ότι έθαψε την ένωση υπογράφοντας την Ανεξαρτησία.
- Ο Τάσσος Παπαδόπουλος γίνεται υπουργός του Ζυριχικού κράτους.
- Ο Βάσος Λυσσαρίδης υπηρετεί με προθυμία το Ζυριχικό κράτος και υποστηρίζει τον Μακάριο στις πρώτες προεδρικές εκλογές.
- Η Αριστερά κατεβάζει δικό της υποψήφιο ενάντια στον Μακάριο…
Θαυμάστε σοβαρότητα! Θαυμάστε υπευθυνότητα…!!!
Τα υπόλοιπα είναι γνωστά.
Τα τελευταία τα ανάφερα απλώς για σκοπούς γνώσης και επίγνωσης, για να δείξω τι… πολιτικούς είχαμε τότε…
Α! ναι! Άφησα πίσω τον άλλον «μεγάλο» τον Γρίβα.
Κι αυτός δέχθηκε τη Ζυρίχη, άσχετα τι έλεγε μετά.
Απόδειξη; Το γράμμα του προς τον Αβέρωφ με το οποίο θέτει ανάμεσα στους κύριους όρους την ανακήρυξη του ως «Άξιου Τέκνου της Πατρίδας»!!!
Ιδού η απόδειξη:

Αυτή η επιστολή υπάρχει και στα απομνημονεύματα του Γρίβα. Μόνο που απουσιάζει η συγκεκριμένη παράγραφος…
Είδατε όμως συνέπεια; Αποσύρθηκε στον ιδιωτικόν του βίον και δεν ανεμίχθη στην πολιτικήν, ούτε στην Κύπρο ούτε εν Ελλάδι!
Μετά θυμήθηκε ότι διαφωνούσε κι αυτός…
Όλα αυτά που ανάφερα, συνήθως οι εξιστορούντες την περίοδο εκείνη «ξεχνούν» να τα σημειώσουν ή να τα αναφέρουν.
Γιατί;
Μα για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς ενεργούσαμε πάντα σωστά, αλλά για το ότι έγινε φταίνε ΜΟΝΟ οι άλλοι.
Περιμέναμε δηλαδή ότι εμείς θα κάναμε αυτό που θέλαμε και οι Άγγλοι θα μας έλεγαν ότι καλά κάνουμε.
Περιμέναμε ότι επειδή θεωρούσαμε (και ορθώς θεωρούσαμε) ότι είχαμε δίκαιο, οι Τούρκοι θα μας έλεγαν ότι καλά κάνουμε.
Το ίδιο θα μας έλεγαν και όλοι οι άλλοι που είχαν συμφέροντα στην περιοχή.
Ναι, ναι,
Η ανυπαρξία πολιτικής από πλευράς μας δεν μετρά.
Το ότι τα κάναμε μαντάρα επίσης δεν μετρά.
Δεν μετρά ότι ο καθένας θα φρόντιζε να διασφαλίσει τα συμφέροντα του.
Κι ύστερα περιμένουμε να μας πάρουν και στα σοβαρά.
* * *
Παρακαλώ, αναμένω τα σχόλια και τις αντιδράσεις σας.
Τις συμφωνίες και τις διαφωνίες σας.
Δείτε και ένα σχετικό βίντεο με τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας, παραγωγής του μπλογκ...
Θα μάθετε, μεταξύ άλλων, ότι η Κύπρος διαθέτει δικό της ΚΡΑΤΙΚΟ Ύμνο…

http://www.youtube.com/watch?v=pQYoG_-4oJk


Το κείμενο της παρουσίασης έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ομίλου Έλευσις

http://www.elefsis.com.cy/themata-istoria-Kypros-Istoriki%20anadromi.html