Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

ΑΠΟ ΤΟ 1821 ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ-ΜΙΑ ΑΥΤΟΨΙΑ

Διάλεξη - συζήτηση που διεξήχθη στον Όμιλο "Έλευσις" στη Λευκωσία με εισηγητή τον δημοσιογράφο - ερευνητή Μιχάλη Μιχαήλ.

Ο εισηγητής καταθέτει τις δικές του απόψεις για την ψυχοσύνθεση και τη νοοτροπία των Κυπρίων που δεν είναι άμοιροι ευθυνών για το σημείο που βρίσκεται σήμερα η Κυπριακή οικονομία και κοινωνία.






Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε άλλα ζητήματα τα οποία δεν καταγράφηκαν λόγω έλλειψης κάρτας.

Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2013

Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΜΙΚΡΟΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ



ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ

Ποιος να το πει και ποιος να το πιστέψει;
Το κούρεμα των μικροκαταθέσεων ήταν εισήγηση του Νίκου Αναστασιάδη!

Αρκετά πρακτορεία από το βράδυ της Κυριακής μεταδίδουν δήλωση του Υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας που το επιβεβαιώνει.

Και η δήλωση Σόιμπλε δεν έγινε σε ένα πρακτορείο αλλά σε πολλά, όπως:





Η είδηση έχει ως εξής:

«Εμείς θέλαμε να αφήσουμε εκτός κουρέματος τους μικροκαταθέτες, αλλά η κυπριακή κυβέρνηση, καθώς επίσης και η Κομισιόν με την ΕΚΤ, δεν δέχθηκαν κάτι τέτοιο.
Όπως είπε ο κ. Σόιμπλε κατά τη διάρκεια του Γιούρογκρουπ τόσο η Γερμανία όσο και το ΔΝΤ, πρότειναν το κούρεμα να αφορά μόνο μεγαλοκαταθέτες με μεγαλύτερο του 10% ποσοστό κουρέματος (άνω των 100.000 ευρώ), αλλά ο κ. Αναστασιάδης μαζί με την Κομισιόν και την ΕΚΤ απέριψαν αυτή την πρόταση.

Τώρα πρόσθεσε ο κ. Σόιμπλε η κυπριακή κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις στον κυπριακό λαό για την λύση που τελικά υιοθετήθηκε στο Γιούρογκρουπ το βράδυ της Παρασκευής.

Στο διάγγελμα του ο πρόεδρος Αναστασιάδης τελώντας φανερά σε πλήρη σύγχυση (χάνοντας τα λόγια του) μας είπε ότι εκβιάστηκε και ότι δεν υπήρχε άλλος δρόμος παρά την αποδοχή της πρότασης!

Ποιας πρότασης; Του κουρέματος όλων των καταθέσεων.
Μας είπαν αρχικά (το είπε και στο διάγγελμα) ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος και δεν υπήρχαν περιθώρια διαπραγμάτευσης.
Ψες ακούσαμε πληροφορίες ότι γίνονται προσπάθειες για να αποφευχθεί το κούρεμα τουλάχιστον των μικροκαταθέσεων.
Ας απαντήσουν, υπάρχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης ναι ή όχι;

Συνεχίζεται η κοροϊδία

Θα θυμίσω ότι μέχρι την περασμένη Τετάρτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διαβεβαίωνε (13/3/2013) ότι η κυβέρνηση σε καμιά περίπτωση θα αποδεχόταν κούρεμα.

Ο υπουργός οικονομικών όταν αναλάμβανε το υπουργείο είπε ότι δεν συντρέχει λόγος για σκληρότερα μέτρα από την τρόικα αφού τα δημόσια οικονομικά δεν είναι σε τόσο κακή κατάσταση αλλά το θέμα είναι ο υπερμεγέθης τραπεζικός τομέας.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι θα ήταν «ανοησία» μια εισήγηση για κούρεμα.

Ο Χρ. Πισσαρίδης

Η μεγαλύτερη κοροϊδία όμως έρχεται από τον νομπελίστα Χριστόφορο Πισσαρίδη ο οποίος στις 10 Μαρτίου μας διαβεβαίωνε ότι «Κούρεμα καταθέσεων στην Κύπρο θα είναι καταστροφικό για όλη την ΕΕ».

Ο κύριος αυτός, που τον θεωρούμε ως την αυθεντία στην οικονομία (χωρίς να διερωτόμαστε γιατί πήρε το νόμπελ), διερωτήθηκε «Κάθε φορά που μια τράπεζα αντιμετωπίζει πρόβλημα κεφαλαίων γιατί τότε να μην καταφεύγει στις καταθέσεις;.Είναι γι' αυτό, προσθέτει, που «το απορρίψαμε όλοι με πολλή σιγουριά και δεν το βλέπω να γίνεται. Και η Τρόικα δεν θα επιμένει.
Επιμείναμε τόσο πολύ, που μπορώ να πω με βεβαιότητα πλέον ότι, η Τρόικα εξετάζει ήδη άλλες εναλλακτικές λύσεις».

Και όμως, ο νομπελίστας έπεσε έξω.

Την Κυριακή (17/03/2013) ο ίδιος άνθρωπος μας έλεγε εντελώς τα αντίθετα:
Δήλωνε στο ΚΥΠΕ ότι:
«Πολύ χειρότερες θα είναι οι επιπτώσεις αν δεν ψηφιστεί το τέλος επί των καταθέσεων και η οικονομία θα καταρρεύσει».

Και ενώ μας έλεγε ότι αν γίνει κούρεμα θα καταρρεύσει το Ευρώ, τώρα τα άλλαξε και μας είπε ότι «Αν δεν ψηφιστεί ο νόμος τα επακόλουθα θα είναι πολύ χειρότερα. Οι χρεοκοπήσεις θα είναι πολλές και οι πιο πολλοί Κύπριοι καταθέτες θα τα χάσουν όλα, γιατί οι τράπεζες τους δεν θα ξανανοίξουν».

Πόση κοροϊδία;
Οι κυβερνώντες επέλεξαν τον δρόμο της τρομοκρατίας για να πείσουν ότι πρέπει να ψηφιστεί το κούρεμα, ότι πρέπει να το δεχτούμε.
Και ενώ μας έλεγαν ότι αν γίνει το κούρεμα θα καταρρεύσει η Ε.Ε., τώρα μας λένε ότι θα καταρρεύσει η Κύπρος!

Ξέρουν ότι όταν φοβίσουν τον Κύπριο, εξασφαλίζουν αυτό που θέλουν.
Αυτό το έπραξαν και στο παρελθόν με το σχέδιο Ανάν.
Από τη μια μας έλεγαν ότι παραδίδεται η Κύπρος στην Τουρκία και από την άλλη ότι αν δεν δεχθούμε το σχέδιο θα έχουμε δεύτερη Μικρασιατική καταστροφή.
Και οι δύο πλευρές επένδυαν στη δημιουργία του φόβου.
Τελικά υπερνίκησε ο ένας από τους δύο φόβους.

Αυτό επιχειρούν και τώρα.

Να εκβιάσει αντί να εκβιαστεί

Τι μπορούσαμε να κάνουμε, ρωτάνε κάποιοι;
Ο Νίκος Αναστασιάδης θα μπορούσε αντί να βρεθεί εκβιαζόμενος (όπως ισχυρίζεται), να ήταν στην θέση του εκβιαστή.
Ήδη βλέπουμε τις αντιδράσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών για ότι αποφασίστηκε για την Κύπρο.
Ο πρόεδρος θα μπορούσε να τονίσει στους σφαγείς μας ότι δεν είχε τέτοια εντολή (για κούρεμα) από το λαό του, ότι όλα τα κόμματα ήταν εναντίον και να ζητούσε πίστωση χρόνου.

Και μπροστά στον εκβιασμό ότι θα έκλειναν την χρηματοδότηση των τραπεζών μας, να αντιπρόβαλλε δημοψήφισμα για έξοδο από το ευρώ.
Αυτό θα τους ταρακουνούσε, αφού από τη στιγμή που και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι η Κύπρος επηρεάζει ολόκληρο το σύστημα, αυτό θα είχε σοβαρές αρνητικές συνέπειες για ολόκληρη την Ε.Ε.

Θα ρίσκαραν οι Ευρωπαίοι ένα τέτοιο εγχείρημα;
Ας σταματούσαν τη χρηματοδότηση.
Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα;
Η σίγουρη υπερψήφιση από τους Κύπριους της εξόδους από το Ευρώ.

Θα άντεχαν μια τέτοια απόφαση οι λεγόμενοι εταίροι μας;

Ο καθένας ας κρίνει.

Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013

ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ



Δεν πιστεύω να υπήρξε ποτέ μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία της Κύπρου.
Όσο και αν κατηγορήθηκαν πρόεδροι της Δημοκρατίας για αθέτηση υποσχέσεων, δεν νομίζω να υπήρξε άλλος πρόεδρος που να το έπραξε αυτό μέσα στις πρώτες δέκα μέρες.

Μέσα σε ένα δεκαήμερο κατάφερε όχι μόνο να αναιρέσει όσα διαβεβαίωνε, αλλά φάνηκε ξεκάθαρα ότι εξαπάτησε το λαό.

Θα θυμίσω ότι ενώ διαβεβαίωνε κατηγορηματικά ότι δεν θα γίνουν ιδιωτικοποιήσεις, την ώρα της ανάληψης των καθηκόντων του ο Μ. Σαρρής μίλησε για την ανάγκη ιδιωτικοποιήσεων.
Και την επομένη ο Ν. Αναστασιάδης δεν τον διέψευσε αλλά παρέπεμψε στο Γιούρογκρουπ.

Βεβαίως η μεγαλύτερη εξαπάτηση αφορά το κούρεμα καταθέσεων.

«Αυτό που η Κυβέρνηση θέλει να διαβεβαιώσει είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα κουρέματος καταθέσεων ή περικοπής μισθών και συντάξεων. Η κυβέρνηση έχει κοινωνική ευαισθησία, όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη και αυτό θα επιβεβαιωθεί από το αποτέλεσμα»., διαβεβαίωνε ο Χρήστος Στυλιανίδης, μόλις προχθές (13 Φεβρουαρίου).

Προηγήθηκαν σειρά δηλώσεων από την περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας ότι δεν πρόκειται να γίνει κούρεμα.
Ιδού μερικές αναφορές που ο καθένας μπορεί να ψάξει και να βρει στο διαδίκτυο:
Αναστασιάδης: Δεν υπογράφω μνημόνιο με κούρεμα καταθέσεων(12/2/2013)
Αναστασιάδης: Δεν τίθεται θέμα κουρέματος καταθέσεων(10/3/2013)
Σαρρής: «Ανόητη» ιδέα το «κούρεμα» των καταθέσεων(1/3/2013)
Σαρρής: Θα ήταν καταστροφικό το κούρεμα (6/3/2013)
Σαρρής: Διασφαλισμένες οι καταθέσεις στις κυπριακές τράπεζες
Σαρρής: Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιβληθεί haircut στις καταθέσεις των κυπριακών τραπεζών
Σαρρής: Eκτός συζήτησης οποιοδήποτε κούρεμα καταθέσεων στην Κύπρο(7/3/2013)
Σαρρής: Δεν βρίσκεται στο τραπέζι κούρεμα καταθέσεων(6/3/2013)
Στυλιανίδης: Δεν θα αποδεχθούμε κούρεμα(13/3/2013) .

Την ίδια διαβεβαίωση έδωσε ο πρόεδρος Αναστασιάδης και στους επικεφαλής των τμημάτων ειδήσεων των μέσων ενημέρωσης που τους συγκέντρωσε στο προεδρικό για να τους αναλύσει την πολιτική που θα ακολουθήσει στην οικονομία.

Την ίδια διαβεβαίωση έδωσε ο Αναστασιάδης και στους αρχηγούς των κομμάτων το Σάββατο το βράδυ.

Και αίφνης βρεθήκαμε μπροστά στην αποδοχή της απόφασης για κούρεμα.
Ποια αξιοπιστία;

Με την αποδοχή της απόφασης από την κυβέρνηση (άσχετα με το ποια θα είναι η απόφαση της Βουλής) χάθηκε το όποιο ίχνος αξιοπιστίας της.

Να θυμίσω και πάλι ότι μιλούσαν για αξιοπιστία του Αναστασιάδη ανάμεσα στους ευρωπαίους;

Από την άλλη, ποια αξιοπιστία μπορούμε να έχουμε τώρα ανάμεσα στους Ρώσους όταν η κυβέρνηση διοχέτευε πληροφορίες στον τύπο ότι ο Αναστασιάδης επιδιώκει συνάντηση με τον Πούτιν για να του εγγυηθεί ότι δεν θα γίνει κούρεμα και ότι τα ρωσικά κεφάλαια είναι ασφαλή;

Πού πάει η αξιοπιστία όταν διαβεβαίωνε ντόπιους και ξένους καταθέτες ότι δεν θα γίνει κανένα κούρεμα;


Η εξαπάτηση που έτυχε ο λαός από τον πρόεδρο και την κυβέρνηση του δεν αφήνει άλλα περιθώρια.
Αυτά είναι μόνο η αρχή.

Άποψη μου είναι ότι ο Νίκος Αναστασιάδης, ο Μ. Σαρρής και ο Χρ. Στυλιανίδης πρέπει να καταθέσουν πάραυτα τις παραιτήσεις τους.

Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Η τελευταία ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου απέδειξε ότι η Εκκλησία ήταν και εξακολουθεί να παραμένει ένας αναχρονιστικός θεσμός, ο οποίος πεισματικά επιμένει σε ξεπερασμένες θεωρίες και απόψεις.
Οι ιεράρχες στο σύνολο τους δεν αφήνουν κανένα περιθώριο διαφορετικής εκτίμησης. Και αυτό αφορά ακόμα και κάποιους οι οποίοι θέλουν να εμφανίζονται σαν «σύγχρονοι» και εκσυγχρονιστές.
Μια ιδεολογία που θέλει να ονομάζεται πίστη ή θρησκεία, εφόσον παραμένει προσκολλημένη σε αντιλήψεις που ίσχυαν πριν από 2000 χρόνια αποτελεί αναχρονισμό. Ιδιαίτερα όταν γίνεται λόγος για δόγμα και μάλιστα θεόσταλτο και θεόπνευστο.
Από τη μια το δόγμα είναι κάτι το οποίο δεν μεταβάλλεται, από την άλλη όμως όταν θεωρείται θεόσταλτο και θεόπνευστο, τα πράγματα γίνονται πιο επικίνδυνα.

Δεν έχω και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν το θέμα αυτό αφορούσε εκείνους που το ασπάζονται και μόνο.
Με ενοχλεί ότι αυτοί που το ασπάζονται θέλουν να το επιβάλουν. Ή καλύτερα εξακολουθούν να θέλουν επιβάλουν το δόγμα τους χωρίς να τους αγγίζει το γεγονός ότι ο κόσμος άλλαξε, οι αντιλήψεις άλλαξαν, οι νοοτροπίες άλλαξαν.
Και όμως, αυτοί παραμένουν οι ίδιοι και αμετάλλακτοι, έστω και αν στην ιεραρχία μπαίνουν άνθρωποι νέοι. Γίνονται κι αυτοί μέρος του συστήματος, γίνονται κι αυτοί εξουσιάρχες και αλάνθαστοι, νομίζοντας ότι έχουν την θεία έμπνευση και την επιφοίτηση του αγίου πνεύματος.

Ψέμα και υποκρισία

Σέβομαι απόλυτα τη διαφορετικότητα της άποψης τους.
Σέβομαι απόλυτα το ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν τις απόψεις τους.

Το ερώτημα είναι αν αυτοί σέβονται τις απόψεις και τα πιστεύω των άλλων;
Η απάντηση είναι ένα μεγάλο ΟΧΙ.
Και αυτό το απέδειξαν με την τελευταία ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου.

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν φτιάξει ένα οργανισμό που ελέγχει την ψυχή και το σώμα του κάθε ανθρώπου. Ή καλύτερα επιχειρούν να το κάνουν αυτό στην πλειοψηφία των ανθρώπων.
Σε παλαιότερους χρόνους έκαιγαν όποιον διαφωνούσε μαζί τους.
Υστερότερα αφόριζαν τους… άπιστους με ανατριχιαστικές κατάρες.
Ενδεικτικά, και με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 25ης Μαρτίου, παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα από το αφοριστήριο έγγραφο που απευθυνόταν στους Υψηλάντη και Σούτσο. Τους καταδίκαζαν σε αιώνια κόλαση επειδή τόλμησαν να σηκωθούν εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας:
«…Εκείνους δε τους ασεβείς πρωταιτίους και απονενοημένους φυγάδας και αποστάτας ολεθρίους να τους μισήτε και να τους αποστρέφεσθε και διανοία και λόγω, καθότι και η εκκλησία και το γένος τους έχει μεμισημένους, και επισωρεύει κατ' αυτών τας παλαμναιοτάτας και φρικωδεστάτας αράς· ως μέλη σεσηπότα, τους έχει αποκεκομμένους της καθαράς και υγιαινούσης χριστιανικής ολομελείας· (…) αφωρισμένοι υπάρχειεν και κατηραμένοι και ασυγχώρητοι, και μετά θάνατον άλυτοι, και τω αιωνίω υπόδικοι αναθέματι, και αυτοί, και όσοι τοις ίχνεσιν αυτών κατηκολούθησαν του λοιπού…».
Έτσι εκφράζεται η… αγάπη που ευαγγελίζονται;

Εδώ και 2000 χρόνια έχουν αναγάγει τον εαυτό τους σε κριτές και επιτιμητές των πάντων, έχουν αυτοδιορισθεί ως οι επιτηρητές των ηθών και της σωστής στάσης ζωής.
Ποιοι;
Αυτοί που ζούνε μέσα στην υποκρισία, το ψέμα και τη χλιδή.
Αυτοί που έχουν δημιουργήσει ένα δικό τους κόσμο και δεν θεωρούν θεμιτό οτιδήποτε έρχεται σε αντίθεση με τα δικά τους δεδομένα.
Αυτοί που δεν δέχονται και δεν αποδέχονται την διαφορετικότητα (άσχετα τι λένε για λόγους προπαγάνδας) μιλούν για ανοχή και… αγάπη.
Υποκριτικά δηλώνουν ότι δεν μισούν αυτόν που κάνει μια κακή πράξη, αλλά την πράξη!

Αυτούς, λοιπόν, ανέχονται ολόκληροι λαοί να τους κυβερνούν πνευματικά. Έχουν επιβάλει σ’ αυτούς τους λαούς να τους θεωρούν ως παραδείγματα, να τους αναγάγουν σε δασκάλους και καθοδηγητές, επειδή καπηλεύονται και προσβάλλουν καθημερινά την ίδια τη θρησκεία που υποτίθεται ότι υπηρετούν.
Όσο και αν διαφωνώ με αυτόν καθαυτό τον χριστιανισμό, δεν μπορεί να γίνεται ανεκτό να τον διαστρεβλώνουν και να τον παραβιάζουν καθημερινά και την ίδια ώρα να λένε ότι τον υπηρετούν.
Δεν είναι πλέον ανεκτό να αυτοχρίζονται ως οι αυθεντικοί εκπρόσωποι του χριστιανισμού, τη στιγμή που αποτελούν τη μεγαλύτερη αίρεση του.
Δεν είναι πλέον ανεκτό να κρίνουν, να επικρίνουν, να καταδικάζουν άλλους για πράγματα που και οι ίδιοι κάνουν, ερχόμενοι σε πλήρη αντίθεση με όσα ο Χριστός δίδαξε, σύμφωνα με την Αγία Γραφή.
Δεν θα μπω στην ανάλυση του θεολογικού ζητήματος. Δεν είναι της ώρας αν κι εκεί έχω τις απόψεις μου (αν και οι αγιότατοι πατέρες δεν αναγνωρίζουν σε κανένα να έχει άλλη άποψη).

Θέλω να επισημάνω ότι ζητούν από τον κόσμο να ζει λιτά ενώ οι ίδιοι ζούνε μέσα στη χλιδή.
Λένε στον κόσμο ότι δεν έχουν σημασία τα πλούτη και οι περιουσίες ενώ οι ίδιοι είναι ο πιο σημαντικός οικονομικός παράγοντας του τόπου.
Οι ίδιοι είναι φορτωμένοι χρυσάφια, πολύτιμες πέτρες και διαμάντια και τολμούν να τα φοράνε πάνω τους όντες μέσα στους πολυτελέστατους ναούς που είναι αφιερωμένοι στον απλό, ταπεινό και πάμπτωχο Ιησού!

Πόση υποκρισία, πόση ψευτιά;

Εκμεταλλεύτηκαν την παρουσία κάθε κατοχικής δύναμης για να αποκτήσουν πλούτη και περιουσίες κλεμμένες από τον απλό κοσμάκι που του πουλούσαν φούμαρα για σωτηρία στην άλλη ζωή.
Και του λένε του κόσμου ότι αυτή η περιουσία του ανήκει, αλλά κανένας δεν έχει δικαίωμα να αγγίξει έστω και ένα απειροελάχιστο μέρος αυτής της περιουσίας ή να έχει λόγο στην αξιοποίηση της.

Πουλάνε φούμαρα του κόσμου ότι αν δεν ήταν αυτοί δεν θα ήμασταν σήμερα Έλληνες!
Ποιοι;
Αυτοί που συνεργάστηκαν πλήρως και αποτέλεσαν το εξάρτημα της λεγόμενης Βυζαντινής και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που πούλησαν ολόκληρους πληθυσμούς στην οθωμανική υποταγή προκειμένου να αποκτήσουν και να διατηρήσουν προνόμια εξουσίας για τους εαυτούς τους.

Ποιοι;
Αυτοί που σήμερα διακηρύσσουν ότι είναι προτιμότερη η διχοτόμηση και το χάρισμα της μισής Κύπρου στην Τουρκία προκειμένου να μη συμβιώσουμε ισότιμα (πολιτικά)  με τους Τουρκοκύπριους!
Κατά τα άλλα αγαπούν όλοι τον κόσμο και κάτω από το Θεό δεν υπάρχουν διακρίσεις.
Ακόμα και κάποιοι από αυτούς που το έπαιζαν επαναστάτες, επαναπροσεγγιστές και προασπιστές της κοινής συμβίωσης υπέκυψαν σε πιέσεις και έχουν λουφάξει τα τελευταία χρόνια, παίζοντας κι αυτοί το παιχνίδι της εξουσίας.
Πόσο ψέμα και πόση υποκρισία;

Το σύφωνο συμβίωσης

Αυτοί που διακηρύσσουν ότι αγαπάνε όλο τον κόσμο και ότι ο Θεός είναι απέραντη αγάπη, αυτοί που επικαλούνται την Παύλεια ρήση: «δεν υπάρχει Ιουδαίος ή Έλληνας κάτω από τον Ιησού Χριστό» στοχοποιούν ολόκληρες ομάδες επειδή διαφέρουν από τους ίδιους και τα πιστεύω τους.

Δεν σέβονται και δεν ανέχονται κανένα δικαίωμα κανενός ανθρώπου που είναι διαφορετικός.
Κι εγώ είμαι αντίθετος (για πολλούς λόγους) με τη συμβίωση ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Και πολύ περισσότερο να δημιουργούν και οικογένεια.
Όμως τους αναγνωρίζω το δικαίωμα επιλογής.
Έχουν κάθε δικαίωμα να καθορίσουν οι ίδιοι όπως θέλουν τη ζωή τους. Και δεν θεωρώ μεμπτό αυτό να κατοχυρωθεί με νομοθεσία.
Οι ιεράρχες ούτε να ακούσουν για κάτι τέτοιο. Ούτε καν αποδέχονται αυτό το δικαίωμα.
Και αυτός δεν είναι δικός μου ισχυρισμός. Το είπε ο μητροπολίτης Πάφου «Η Εκκλησία δεν μπορεί να αποδεχτεί συμβίωση δύο ανθρώπων πέραν του μυστηρίου του γάμου».
Αυτή η αναφορά επιβεβαιώνει όλα όσα έχω αναφέρει μέχρι τώρα.
Δεν σέβονται κανένα που έχει διαφορετική αντίληψη από τη δική τους.

Η καύση των νεκρών

Δεν είναι κάθετα αντίθετοι, λένε, με την καύση των νεκρών, όμως προτρέπουν τον κόσμο να θάβεται σύμφωνα με την… παράδοση.
Και αφού το θέμα, όπως λένε, δεν είναι δογματικό, τότε γιατί δημιουργούν θέμα;
Και αφού δεν είναι κάθετα αντίθετοι, και αφού η Εκκλησία προτρέπει να θάβονται αντί να καίγονται, τότε γιατί απειλούν ότι δεν θα τελεί κηδεία προς όσους αποτεφρωθούν;

Αφού δεν τους (πολύ)ενοχλεί, γιατί εκβιάζουν και απειλούν;
Ποια συμφέροντα κρύβονται και πάλι πίσω από αυτή την επιχείρηση θαψίματος των νεκρών;
Πόσα κερδίζουν καθημερινά από τις κηδείες και τις αγορές τάφων στα κοιμητήρια;
Μήπως μπαίνει και πάλι στη μέση ο μαμμωνάς;
Ας το πούνε καθαρά κι ας μη λένε αερολογίες.

Και στο κάτω κάτω, γιατί να αναγκάζουν ακόμα και κάποιον που δεν πιστεύει στη θρησκεία τους να θάβεται με βάση το τελετουργικό που δεν πιστεύει;
Αυτός είναι ο σεβασμός στο νεκρό και στα πιστεύω του;

Μάθημα θρησκευτικών

Ναι, το λέω χωρίς περιστροφές ότι η Εκκλησιαστική Ιεραρχία διακατέχεται από ρατσισμό και μισανθρωπία.
Ναι, τα γράφω συνειδητά αυτά.

Κι εδώ συμπεριφέρονται άκρως συμφεροντολογικά και υποκειμενικά.
Επικαλούνται το Σύνταγμα στο οποίο λέει ότι τα θέματα Παιδείας της Ελληνικής Κοινότητας καθορίζονται από το ορθόδοξο δόγμα.
Δεν επικαλούνται όμως το Σύνταγμα στο ότι η Εκκλησία είναι διαχωρισμένη από το κράτος. Αυτό δεν τους συμφέρει.
Και σκόπιμα ταυτίζουν την Ε/κυπριακή κοινότητα με το κράτος.
Ρωτώ, υπάρχει μεγαλύτερο δώρο προς την Τουρκία η οποία ισχυρίζεται ότι η λεγόμενη – κατά τους Τούρκους – Κυπριακή Δημοκρατία είναι απλά μια Ε/κυπριακή διοίκηση;

Ο ρατσισμός και οι διακρίσεις που στην ουσία αποτελούν τις πραγματικές θέσεις της Κυπριακής Εκκλησίας φαίνονται μέσα από λίγες αράδες της ανακοίνωσης τους:
«… Η υπέρμετρη ευαισθησία προς του αλλόθρησκους αδικεί κατάφωρα τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνοκυπρίων μαθητών».

Από πού έχουν βγάλει αυτό το συμπέρασμα;
Ξέχασαν ότι μόλις προ ενός μηνός είχαμε συζήτηση ότι η πλειοψηφία εκείνων που ζητούν απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών είναι Ε/κύπριοι που είτε ασπάζονται άλλο θρησκευτικό δόγμα είτε δηλώνουν άθεοι;

Πού βρέθηκαν ξαφνικά οι αλλόθρησκοι (και εννοούν κυρίως μουσουλμάνους) σ’ αυτό το θέμα;

Αλλά κι έτσι να είναι, δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ότι οι συνθήκες έχουν αλλάξει, οι κοινωνίες έχουν αλλάξει, υπάρχουν προσμίξεις πληθυσμών και ότι το κράτος πρέπει να προσαρμοστεί και να διαφυλάξει και τα δικαιώματα των… άλλων;

Κανένας δεν ζήτησε απαγόρευση των θρησκευτικών.
Γιατί δεν το λένε ξεκάθαρα;
Γιατί προσπαθούν να θολώσουν τα νερά και να δημιουργήσουν συγκρουσιακές καταστάσεις με αλλόθρησκους;
Γιατί στοχοποιούν και πάλι τη διαφορετικότητα εξάπτοντας τον ρατσισμό όταν μιλούν για κατάφωρη αδικία έναντι των Ελληνοκυπρίων μαθητών;

Ποιος αφαίρεσε το δικαίωμα από τους Ε/κύπριους μαθητές να παρακολουθεί τα θρησκευτικά; Κανένας;
Αυτοί είναι που δεν δέχονται Ε/κύπριοι μαθητές να μην παρακολουθούν το μάθημα.
Με το ζόρι θέλουν να κρατήσουν δεμένα τα παιδιά τα οποία υφίστανται μια άνευ προηγουμένου πλύση εγκεφάλου από τα νηπιαγωγεία μέχρι τα λύκεια για την Ορθοδοξία.

Τι άλλο από ρατσισμό προωθούν τέτοιες απόψεις;

Το λέω συνειδητά, όλα αυτά αποτελούν ένα αίσχος στον 21ο αιώνα.
Και είναι με λύπη που δεν είδα να ευαισθητοποιούνται κάποιες ομάδες ή ακόμα και κόμματα για να βάλουν αυτούς τους αλαζόνες κήρυκες του μίσους και του ρατσισμού στη θέση τους.

Κυριακή, 3 Μαρτίου 2013

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ



Είναι η πρώτη ανάρτηση μου από την ημέρα που εκλέχθηκε στην εξουσία η νέα, υπό τον Νίκο Αναστασιάδη, κυβέρνηση της χώρας μας.

Είναι γνωστό ότι σε καμία περίπτωση στήριξα αυτή την υποψηφιότητα.
Όμως, στην πολύχρονη ανάμιξη μου στα πολιτικά δρώμενα του τόπου, έμαθα ότι αν μια κυβέρνηση πετύχει ή αποτύχει (και εννοώ σε ζητήματα που εξαρτώνται από την ίδια) τότε πετυχαίνουμε ή αποτυγχάνουμε όλοι μας, σαν χώρα, σαν λαός.

Γι’ αυτό, λοιπόν, εύχομαι ειλικρινά κάθε επιτυχία στη νέα κυβέρνηση για το καλό όλων μας.
Αυτό ασφαλώς δεν σημαίνει ότι δεν επικροτώ και δεν θα επικρίνω οτιδήποτε κατά τη δική μου εκτίμηση και κρίση δεν με βρίσκει σύμφωνο.

Ορθά λένε ότι μια κυβέρνηση πρέπει να κρίνεται από τις πράξεις και όχι από τις διακηρύξεις της.
Και είναι γεγονός ότι στις ελάχιστες μέρες που βρίσκεται ήδη στην εξουσία η νέα κυβέρνηση έχει να επιδείξει και θετικά και αρνητικά.

Τα θετικά

Στα θετικά της νέας κυβέρνησης καταγράφω την αποφασιστικότητα που δείχνει ότι έχει ο πρόεδρος Αναστασιάδης και ο δυναμισμός που επέδειξε απευθυνόμενος στα μέλη του υπουργικού του συμβουλίου.
Φαίνεται ότι δεν ξέχασε τις πρακτικές που ανέπτυξαν κάποιοι από τους υπουργού της δεκαετίας της διακυβέρνησης Κληρίδη.

Άλλο θετικό είναι ο διορισμός σε υπουργικά πόστα των Ι. Κασουλίδη, Τ. Μητσόπουλου, Χρ. Στυλιανίδη και Γ. Λακκοτρύπη. Τον τελευταίο δεν τον γνωρίζω, όμως από μια τηλεφωνική συνομιλία που είχα μου φάνηκε ότι θα τα πάει πολύ καλά.
Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι παρά τη μετριοπάθεια που διακρίνει τουλάχιστον τους τρεις γνωστούς, εκείνο που θα κριθεί είναι η πολιτική που θα ακολουθήσουν ως μέλη της κυβέρνησης. Και μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θα κριθούν.

Θετικό είναι και το ότι έβαλε τους υπουργούς να υπογράψουν τον κώδικα συμπεριφοράς και ότι ο πρόεδρος θα ασκεί έλεγχο στα υπουργεία τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Γενικής Ελέγκτριας.
Εκείνο που μένει είναι να δούμε τι και πόσα από αυτά θα εφαρμοστούν.

Κάτι άλλο που θεωρώ θετικό, αν και δεν είναι θέμα πολιτικής, είναι ότι ο νέος πρόεδρος ενδιαφέρθηκε να τοποθετήσει πάνω από την είσοδο του προεδρικού το έμβλημα της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Τα αρνητικά

Αρνητική είναι δίχως άλλο η ανακύκλωση παλιών υπουργών και που δεν είχαν και την καλύτερη εικόνα.
Προσωπικά εκτιμώ ότι αρνητική ενέργεια είναι ο διορισμός του Ιωνά Νικολάου στη θέση του Υπουργού Δικαιοσύνης η οποία δίνει την αίσθηση της πλήρους κομματικοποίησης των σωμάτων ασφαλείας.

Χωρίς να προεξοφλώ οτιδήποτε θεωρώ λανθασμένο τον διορισμό του Κυριάκου Κενεβέζου στο Υπουργείο Παιδείας. Πιστεύω ότι αν στη θέση αυτή διοριζόταν ο Τ. Μητσόπουλος τα πράγματα θα ήταν καλύτερα.

Το Υπουργείο Παιδείας είναι ένα πολύ δύσκολο υπουργείο και δεν νομίζω ότι ο Κ. Κενεβέζος θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθει.

Επίσης εκφράζω μια ανησυχία ως προς ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ελευθερία επιλογής των μαθητών που κέρδισαν οι μαθητές.

Επιφύλαξη έχω και για τον Χ. Γεωργιάδη στη θέση του Υπουργού Εργασίας. Ελπίζω να μας εκπλήξει ευχάριστα.

Βεβαίως δεν μπορώ να μη σημειώσω στα αρνητικά τη μη συμπερίληψη γυναικών στο νέο υπουργικό συμβούλιο.
Θυμίζω ότι ο Ν. Αναστασιάδης είχε υποσχεθεί αξιοποίηση των γυναικών, εκσυγχρονισμό, την αξιοποίηση επιστημόνων ανδρών και γυναικών.
Στην πράξη όμως έπραξε το αντίθετο.

Ιδιωτικοποιήσεις

Άφησα τελευταίο το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων.
Ενώ ο Νίκος Αναστασιάδης υποσχέθηκε προσωπικά στους εργαζόμενους στην ΑΗΚ και στη CYTA ότι δεν θα υπάρξουν ιδιωτικοποιήσεις, οι πρώτες δηλώσεις του Μιχάλη Σαρρή ήταν ενδεικτικές των προθέσεων της νέας κυβέρνησης.

Ακόμα πιο ανησυχητική ήταν η απάντηση του ίδιου του προέδρου το Σάββατο ότι η πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση καθορίστηκε το πρωί της Παρασκευής στην πρώτη σύσκεψη του υπουργικού συμβουλίου.
Και οι δηλώσεις Σαρρή έγιναν το απόγευμα της Παρασκευής.

Ανησυχητική, λοιπόν, η δήλωση Αναστασιάδη ο οποίος πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται να πει περισσότερα πριν τα αποτελέσματα του Γιούρογκρουπ.

Αυτά ως μια πρώτη αναφορά.
Στην πορεία θα πούμε και θα γράψουμε κι άλλα…