Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

«Ένα πουκάμισο αδειανό»; Αποτίμηση της επίσκεψης Μπάιντεν.



Έφυγε και ο Μπάιντεν χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα στο Κυπριακό.
Σκόπιμα δεν έγραψα οτιδήποτε αυτές τις μέρες , αναμένοντας τα αποτελέσματα της επίσκεψης.

Είναι γεγονός ότι όλοι περίμεναν ότι θα υπάρξει κάποια εξαγγελία που θα υποβοηθήσει την κατάσταση και θα σπάσει το αδιέξοδο που παραμένει στο Κυπριακό.


Υπέρμετρες προσδοκίες

Η κυβέρνηση καλλιέργησε υπέρμετρες προσδοκίες για την επίσκεψη, δημιουργώντας την εικόνα ότι ούτε λίγο ούτε πολύ ξεκινά μια αμερικανική πρωτοβουλία στο Κυπριακό.

Τελικά φάνηκε ότι το Κυπριακό όχι μόνο δεν ήταν στις προτεραιότητες αλλά δεν έγινε και οποιαδήποτε εξαγγελία, όπως είχε αφεθεί να εννοηθεί.

Θυμίζω ότι στις 16 Μαΐου ο Γ. Κασουλίδης δήλωνε από τις ΗΠΑ ότι «μίλησαν και για το μικρό πακέτο που θα εξαγγείλει ο κ. Μπάιντεν και τις δυσκολίες που υπήρχαν μέχρι εκείνη την ώρα για να συμφωνηθεί».

Την ίδια μέρα δήλωνε ότι ο Μπάιντεν «δεν θα μεταφέρει τίποτε το ειδικό, πέρα, ίσως, μιας εξαγγελίας των πρώτων μικρών βημάτων που αφορούν τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης».

Δύο μέρες αργότερα (18 Μαΐου): «Δουλεύουμε ακόμα στα πρώτα μικρά βήματα μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης με την ευκαιρία της επίσκεψης του κ. Μπάιντεν. Τη στιγμή που σας παραχωρώ αυτήν τη συνέντευξη, δεν ξέρω αν έχουμε συμφωνήσει πλήρως. Ελπίζω και εύχομαι να συμφωνήσουμε».

Όλα αυτά λέγονταν από τον κ. Κασουλίδη πριν από την επίσκεψη Μπάιντεν ενώ τα μμε επικαλούμενες πληροφορίες από κλειστά διπλωματικά δωμάτια μετέδιδαν ότι θα προτείνει το άνοιγμα της Αμμοχώστου σε εμπειρογνώμονες και άλλους ειδικούς για να μελετηθούν τα δεδομένα που επικρατούν στην κλειστή πόλη, θα προτείνει το άνοιγμα της Αμμοχώστου και άλλα παρόμοια.

Την Τρίτη το απόγευμα (20 Μαΐου) ο ανταποκριτής του Άστρα 92,8 από τη Νέα Υόρκη, Πανίκος Παναγιώτου μετέδιδε τα ακόλουθα:
«Το ενεργειακό είναι η πραγματική αιτία της επίσκεψης του Μπάιντεν στην Κύπρο, δήλωσε σήμερα αμερικανός αξιωματούχος.
Όπως μετέδωσε ο ανταποκριτής του ΑΣΤΡΑ στη Νέα Υόρκη Πανίκος Παναγιώτου, τα κοιτάσματα υδρογοναθράκων μπορούν να καταστήσουν την Κύπρο ενεργειακό κέντρο στην περιοχή.
Όπως είπε ο ίδιος αξιωματούχος, ο Τζον Μπάιντεν θα προωθήσει κατά την επίσκεψη του στην Κύπρο την ιδέα για ενεργειακή συνεργασία Κύπρου, Ισραήλ και Τουρκίας με εμπλοκή του Κυπριακού, ενώ το θέμα της Αμμοχώστου θα ενταχθεί ως μέρος της συνολικής λύσης.
Σύμφωνα με αμερικανό αξιωματούχο η Κύπρος είναι ένας νεαρός εταίρος των ΗΠΑ και προσδίδουν μεγάλη σημασία σ’ αυτήν.
Η σημερινή κυβέρνηση της Κύπρου, πρόσθεσε, επαναπροσδιόρισε την πολιτικής της χώρας σε σχέση με την βορειοατλαντική συμμαχία στην ανατολική Μεσόγειο.
Κατά την επίσκεψη του στην Κύπρο ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ θα συζητήσει τις διμερείς σχέσεις, τα ενεργειακά θέματα, το κυπριακό, το ουκρανικό και περιφερειακά θέματα». (http://www.astra.com.cy/site-article-22428-53-el.php)

Τελικά δεν υπήρξε καμία εξαγγελία για οτιδήποτε.
Ούτε έστω μια συγκεκριμένη πρόταση από πλευράς του αμερικανού ΥΠΕΞ, εκτός από κάποιες ευχές και παροτρύνσεις.

Δεν ξέρουμε τι λέχθηκε πίσω από τις κλειστές πόρτες.
Αυτό θα φανεί στο άμεσο μέλλον.
Το μόνο που προτρέπω είναι να μην δίνουμε πίστη στις αποκαλυπτικές πληροφορίες που θα αρχίσουν να δίνουν οι μεγάλες εφημερίδες όσον αφορά το παρασκήνιο της επίσκεψης. Θα πρόκειται περί φαντασιώσεων και σεναρίων.

Ούτε για το ενεργειακό υπήρξε κάτι το συγκεκριμένο.
Δεν αμφιβάλλω καθόλου για τις προθέσεις των ΗΠΑ και για το αέριο και για το Κυπριακό.
Σίγουρα οι ΗΠΑ θέλουν να υπάρξει μια συνεργασία Κύπρου Τουρκίας και Ισραήλ.
Αγωνιούν να μην τους βρει ο χειμώνας στην Ευρώπη και εξαρτώμενους από το φυσικό αέριο.

Οι φόβοι των λυσοφοβικών

Αξιοθρήνητη είναι η στάση των γνωστών λυσοφοβικών, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ Λιλλήκα.
Με τις δηλώσεις τους απέδειξαν για άλλη μια φορά την πολιτική τους μιζέρια και την απροθυμία τους για λύση.

Επανέλαβαν εαυτόν λέγοντας τα ίδια και τα ίδια, φανερώνοντας την ηττοπάθεια που επικρατεί μέσα στα μυαλά τους, έστω και αν αυτή η ηττοπάθεια καλύπτεται από ένα πέπλο δήθεν πατριωτικών θέσεων.
Ας στρέψει κάποιος το μυαλό του πίσω στο 2010 και θα δει ότι ακριβώς τα ίδια έλεγαν όταν επισκεπτόταν την Κύπρο ο Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν.
Η ίδια κασέτα σε επανάληψη.

Θεωρώ ότι η επίσκεψη Μπάιντεν στην Κύπρο δεν έχει δώσει κάτι το ουσιαστικό σε ότι αφορά τους στόχους της επίσκεψης, τουλάχιστον όσον αφορά το Κυπριακό και τα θέματα ενέργειας.
Με ανησυχούν τυχόν δεσμεύσεις της κυβέρνηση όσον αφορά κυρώσεις κατά της Ρωσίας με αφορμή το θέμα της Ουκρανίας.
Όμως δεν βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα πριν έχουμε συγκεκριμένη εικόνα.

Κρατάω ως το πιο θετικό της επίσκεψης την αναφορά Μπάιντεν ότι οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν μόνο ένα κράτος και αυτό είναι η Κυπριακή Δημοκρατία.
Και θεωρώ αδικαιολόγητους τους φόβους των λυσοφοβικών περί έμμεσης αναγνώρισης των κατεχομένων.
Σε καμιά περίπτωση συνέβη κάτι τέτοιο, ούτε καν μπορεί να εκληφθεί ως συμβολισμός για οτιδήποτε.
Άλλωστε η ψυχρότητα που υπήρξε στη συνάντηση Μπάιντεν – Έρογλου μιλά από μόνη της.

Όλα αυτά έχουν σημασία και πρέπει να τα αξιολογήσουμε σωστά.
Μακριά από οποιονδήποτε «αντιαμερικανισμό» ή «αμερικανολαγνία».

Σάββατο, 17 Μαΐου 2014

Η ομοφυλοφιλία στην Αγία Γραφή


Μπορεί ορισμένοι να παραξενευτούν από τη διαπίστωση μου, αλλά κατά τη γνώμη
μου είναι ένα γεγονός.
Η Παλαιά Διαθήκη που αποτελεί τη βάση του χριστιανισμού και των άλλων δύο βιβλικών θρησκειών είναι ένα βιβλίο μίσους, ρατσισμού, διακρίσεων  και ομοφοβίας.
Μπορεί κάποιοι να θεωρήσετε ότι είναι αυθαίρετη αυτή η διαπίστωση, ότι δεν κατανοώ τα “πνευματικά” μηνύματα του λόγου του θεού κ.λ.π.
Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.

Αφορμή γι’ αυτό το άρθρο στάθηκε η απαράδεχτη από κάθε άποψη ανακοίνωσητης Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου με την ευκαιρία της παρέλασης που θα πραγματοποιήσει η οργάνωση accept ΛΟΑΤ Κύπρου.


Ανεξάρτητα από τη θέση που έχει ο καθένας μας έναντι αυτών των θεμάτων, θεωρώ ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αρνείται το δικαίωμα στον οποιονδήποτε άνθρωπο να προσδιορίζεται όπως θέλει.

Θεωρώ όμως άκρως απαράδεκτο τον τρόπο με τον οποίο η επίσημη Εκκλησία παρενέβη στο θέμα.
Μόνο που υπάρχει κάποια παρανόηση ως προς την πηγή των αντιλήψεων της λεγόμενης Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.

Τα όσα απαράδεκτα περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση, δεν είναι ούτε σκέψεις ούτε απόψεις των ιεραρχών.
Είναι η θέση του χριστιανισμού ως θρησκεία και πηγάζει κατευθείαν από αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν Αγία Γραφή.
Και όπως η Αγία Γραφή (και ιδιαίτερα η Καινή Διαθήκη) βρίθει αντιφάσεων, έτσι και οι θέσεις των ιεραρχών είναι αντιφατικές.

Η Παλαιά Διαθήκη

Οι ιεράρχες, λοιπόν, δεν έκαναν τίποτε άλλο παρά να αντιγράψουν χωρία της Βίβλου.

Ας δούμε τι λέει η Παλαιά Διαθήκη για το θέμα.

Διαβάζουμε στο Λευιτικό (18: 22-25):
«Και με άρρενα δεν θα συνευρεθείς, όπως με γυναίκα· είναι βδέλυγμα[1].
Ούτε θα συνευρεθείς με οποιοδήποτε κτήνος, ώστε να μολυνθείς μαζί του· ούτε γυναίκα θα σταθεί μπροστά σε κτήνος, για να βατευτεί· είναι βέβηλο.
Μη μολύνεστε σε τίποτα απ' αυτά· επειδή, σε όλα αυτά μολύνθηκαν τα έθνη, που εγώ διώχνω από μπροστά σας.
Μολύνθηκε και η γη· γι' αυτό, ανταποδίδω την ανομία της επάνω της, και η γη θα ξεράσει τούς κατοίκους της»
.

Ο θεός λοιπόν λέει στο Μωυσή ότι η ομοφυλοφιλία όπως και η κτηνοβασία είναι σίχαμα. Είναι κάτι που το κάνουν οι μη εβραίοι (τα έθνη) και ότι οι εβραίοι δεν πρέπει να κάνουν το ίδιο.
Σημειώνουμε παράλληλα ότι ο ίδιος ο θεός Ιεχωβά ομολογεί ότι διώχνει αυτά τα έθνη από μπροστά τους. Με άλλα λόγια τους εξολοθρεύει όπως φαίνεται σε όλο το φάσμα της Π. Δ. και δίνει τη γη τους στους εβραίους.

Το “ενδιαφέρον” στην όλη υπόθεση είναι ότι όσοι υποπέσουν σ’ αυτά τα αμαρτήματα, μία είναι η ποινή τους: ο θάνατος!!!
Παρακαλώ προσέξετε και την αποθέωση της παραλογίας που αφορά τα ζώα:
«Και αν κάποιος κοιμηθεί με άρρενα, όπως κοιμάται κανείς με γυναίκα, έπραξαν και οι δύο βδέλυγμα· θα θανατωθούν οπωσδήποτε· το αίμα τους θα είναι επάνω τους.
Και αν κάποιος πάρει μια γυναίκα και τη μητέρα της, είναι ανομία· θα καούν με φωτιά, αυτός κι αυτές, και δεν θα υπάρχει μεταξύ σας ανομία.
Και αν κάποιος συνουσιαστεί με κτήνος, θα θανατωθεί οπωσδήποτε· και θα φονεύσετε το κτήνος.
Και η γυναίκα, που θα πλησιάσει σε οποιοδήποτε κτήνος, για να βατευτεί, θα φονεύσεις τη γυναίκα και το κτήνος· θα θανατωθούν και οι δύο· το αίμα τους θα είναι επάνω τους»
.
                                                                                                                    (Λευιτικό 20: 13-16).

Άντε να «δικαιολογήσει» κάποιος τις πράξεις των έλλογων όντων. Τα άμοιρα τα ζώα τι του φταίνε του “δίκαιου” θεού;

Στο δε «Δευτερονόμιο» (23: 17-18) διαβάζουμε:
«Πόρνη δεν θα υπάρχει από τις θυγατέρες του Ισραήλ ούτε κίναιδος θα υπάρχει από τους γιους τού Ισραήλ.
Δεν θα φέρεις στον οίκο τού Κυρίου τού Θεού σου μισθό πόρνης ούτε μίσθωμα κίναιδου, για καμιά ευχή· επειδή, και τα δύο αυτά είναι βδελύγματα στον Κύριο τον Θεό σου.»,

Να λοιπόν και ο ρατσισμός. Οι εβραίοι πρέπει να προστατευτούν. Ο θεός της Βίβλου δεν νοιάζεται για τους άλλους λαούς, τον ενδιαφέρει μόνο ο δικός του λαός!
Κι αυτό το φαινόμενο δεν παρουσιάζεται μόνο στην Παλαιά Διαθήκη, όπως μπορεί να ισχυριστούν μερικοί. Ισχύει και στην Καινή Διαθήκη.

Ο έρωτας Δαβίδ και Ιωνάθαν

Φαίνεται όμως ότι οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις είναι αποδεκτές γι’  αυτούς που αγαπά ο… Κύριος.

Στο βιβλίο Α’ Σαμουήλ (18: 1-4) διαβάζουμε για την σχέση του Δαβίδ με τον Ιωνάθαν.
«Και καθώς [ο Δαβίδ] τελείωσε να μιλάει στον Σαούλ, η ψυχή τού Ιωνάθαν συνδέθηκε με την ψυχή τού Δαβίδ, και ο Ιωνάθαν τον αγάπησε σαν τη δική του ψυχή.
Και ο Σαούλ τον παρέλαβε εκείνη την ημέρα, και δεν τον άφησε πλέον να επιστρέψει στο σπίτι τού πατέρα του.
Τότε, ο Ιωνάθαν έκανε συνθήκη με τον Δαβίδ· επειδή, τον αγαπούσε σαν τη δική του ψυχή.
Και ο Ιωνάθαν αφού ξεντύθηκε το επανωφόρι που είχε επάνω του, το έδωσε στον Δαβίδ, και τη στολή του, μέχρι και το ξίφος του, και το τόξο του, και τη ζώνη του»
.

Στο Β’ Σαμουήλ (1: 17-26 ) διαβάζουμε ότι ο Δαβίδ θρηνώντας το θάνατο του Σαούλ και του Ιωνάθαν εξομολογείται ότι η αγάπη του για τον Ιωνάθαν υπερέβαινε την αγάπη των γυναικών.

Η Καινή Διαθήκη

Την ίδια ακριβώς θέση για την ομοφυλοφιλία έχει και ο απόστολος Παύλος, αν και αυτός είναι πιο… προχωρημένος!
Λέει ότι όσοι αντικατέστησαν την αλήθεια του θεού με το ψέμα και απέδωσαν σεβασμό και λάτρευσαν την κτίση, παρά εκείνον που την έκτισε, έχουν συνέπειες:
«Γι' αυτό, ο Θεός τούς παρέδωσε σε πάθη ατιμίας· επειδή, και οι γυναίκες τους αντικατέστησαν τη φυσική χρήση με την αφύσικη·
παρόμοια δε και οι άνδρες, αφήνοντας τη φυσική χρήση τής γυναίκας, άναψαν μέσα τους από την επιθυμία τους ο ένας προς τον άλλον, κάνοντας την ασχημοσύνη, αρσενικοί σε αρσενικούς, και απολαμβάνοντας στον εαυτό τους την πρέπουσα αντιμισθία τής πλάνης τους.
Και καθώς αποδοκίμασαν το να έχουν επίγνωση του Θεού, ο Θεός τούς παρέδωσε σε αδόκιμον νου, ώστε να κάνουν εκείνα που δεν πρέπει·
επειδή, είναι γεμάτοι από κάθε αδικία, πορνεία, πονηρία, πλεονεξία, κακία· είναι γεμάτοι από φθόνο, φόνο, φιλονικία, δόλο, κακοήθεια· ψιθυριστές, κατάλαλοι, με μίσος για τον Θεό, υβριστές, υπερήφανοι, αλαζόνες, εφευρετές κακών, απειθείς στους γονείς, χωρίς σύνεση, παραβάτες συμφωνιών, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, ανελεήμονες»
.
                                                                                                                     (Ρωμαίους 1: 25-31)

Ναι αγαπητοί μου, όσοι δεν πιστεύουν στον Ιεχωβά (και κατά συνέπεια στον γιο του που είναι κι αυτός θεός) έχουν όλα τα χαρακτηριστικά που αποδίδει ο Παύλος.
Η λεπτομέρεια σ’ αυτή την αναφορά είναι ότι αυτοί ο θεός έδωσε σε αυτούς τους άπιστους όλα αυτά τα κακά, επειδή δεν πιστεύουν σε αυτόν, σύμφωνα με τον Παύλο!
Και δεν φτάνει που τους έδωσε αυτά τα κακά για εκδίκηση, τους τιμωρεί κι από πάνω!
Πόσο δίκαιος, αλήθεια, είναι αυτός ο πανάγαθος…


Αλλά και στην πρώτη προς Κορινθίους επιστολή (6: 9, 10) ο Παύλος  σημειώνει:
«Μη πλανιέστε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτρες ούτε μοιχοί ούτε κίναιδοι ούτε αρσενοκοίτες ούτε κλέφτες ούτε πλεονέκτες ούτε μέθυσοι ούτε κακολόγοι ούτε άρπαγες δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού».

Όλοι αυτοί, λοιπόν, είναι καταδικασμένοι να μην κληρονομήσουν τη βασιλεία του θεού.

Δεν είναι όμως μόνο ο Παύλος. Είναι και ο Πέτρος που στη 2η επιστολή του (2: 9, 10) ξεκαθαρίζει:
«ο Κύριος ξέρει να ελευθερώνει από τον πειρασμό τούς ευσεβείς, τους δε άδικους να τους διατηρεί για την ημέρα τής κρίσης, ώστε να τιμωρούνται· μάλιστα, κι αυτούς που ακολουθούν πίσω από τη σάρκα με επιθυμία ακαθαρσίας, και καταφρονούν την εξουσία· είναι τολμητές, αυθάδεις, δεν τρέμουν βλασφημώντας τα αξιώματα».

Και ο ίδιος ο Ιησούς

Κάποιοι ισχυρίζονται ο Ιησούς δεν καταδίκασε την ομοφυλοφιλία.
Θεωρώ ότι αυτός ο ισχυρισμός είναι λανθασμένος.
Και το βασίζω στους χαρακτηρισμούς που είδαμε πιο πάνω.
Γίνεται λόγος για ανομία.
Ποια είναι η θέση του Ιησού για την ανομία;
«Και, τότε, θα ομολογήσω σ' αυτούς, ότι: Ποτέ δεν σας γνώρισα· φεύγετε από μένα εσείς που εργάζεστε την ανομία». (Ματθαίος 7: 23).

Στο κατά Λουκά Ευαγγέλιο (13: 25-28) διαβάζουμε:
«Όταν ο οικοδεσπότης σηκωθεί και κλείσει τη θύρα, και αρχίσετε να στέκεστε έξω, και να κρούετε τη θύρα, λέγοντας: Κύριε, Κύριε, άνοιξε σε μας· και εκείνος απαντώντας σάς πει: Δεν σας ξέρω από πού είστε·
τότε, θα αρχίσετε να λέτε: Φάγαμε μπροστά σου και ήπιαμε, και δίδαξες στις πλατείες μας.
Και θα πει: Σας λέω, δεν σας ξέρω από πού είστε· φύγετε από μένα, όλοι οι εργάτες της αδικίας.
Εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών, όταν δείτε τον Αβραάμ, και τον Ισαάκ, και τον Ιακώβ, και όλους τούς προφήτες, μέσα στη βασιλεία τού Θεού, τον εαυτό σας, όμως, να σας βγάζουν έξω». 

Αφήνουμε τα όσα λέει ο Ιωάννης για την αγάπη του για τον Ιησού και ότι χωνόταν στην αγκαλιά του ή έγερνε στο στήθος του…

Εναντίον της ανθρώπινης φύσης

Άποψη μου είναι ότι ο χριστιανισμός αντιμάχεται τη φύση του ανθρώπου.
Και όταν λέω φύση του ανθρώπου περιλαμβάνω και το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας. Μέσα στο πλαίσιο της δημιουργίας της φύσης υπάρχει κι αυτό το φαινόμενο.
Διαφωνώ με την παπαδίστικη αντίληψη ότι η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια ή πρόβλημα του νου εκείνου που προτιμά τις σεξουαλικές σχέσεις με το ίδιο φύλο.
Γι’ αυτό και διαφωνώ με την ανακοίνωση του μητροπολίτη Ταμασού, ότι η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια που πρέπει να θεραπευτεί.



Στον Ταμασού απάντησε ο πρόεδρος της Εθνική Επιτροπής Βιοηθικής Δρ Μιχάλης Βωνιάτης, διαψεύδοντας τα περί συμφωνίας της Εκκλησίας και της Βιοηθηκής Επιστήμης:
«Είναι με μεγάλη μου έκπληξη που διαβάζω στον Φιλελεύθερο στη δήλωση του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Ταμασού πως η Βιοηθική θεωρεί την ομοφυλοφιλία ως ασθένεια και πάθος του ανθρωπίνου προσώπου. Θα ήθελα να δηλώσω ξεκάθαρα πως η Βιοηθική στηρίζεται στην αρχή της αυτονομίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πως η εκφρασθείσα θέση από τον Πανιερώτατο είναι κάθετα αντίθετη με τις αρχές της Βιοηθικής. Ως Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής Κύπρου, και παρόλο που βρίσκομαι μακριά στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους, θα ήθελα να διαχωρίσω τη θέση μας και να τονίσω ότι η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής Κύπρου δεν συμφωνεί με τις αναφορές του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Ταμασού περί ομοφυλοφυλίας και Βιοηθικής. Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν επιτρέπουν διάκριση γιατί κάποιο άτομο έχει διαφορετικότητα».

Άλλωστε ομοφυλοφιλικές σχέσεις υπάρχουν και στο ζωικό βασίλειο. Και είναι κοινώς αποδεχτό ότι τα ζώα δεν έχουν λογικό, δεν έχουν σκέψη, πόσο μάλλον πειρασμούς είτε από άλλα ζώα είτε από τον… σατανά!

Να θυμίσουμε όμως ότι η Εκκλησία είναι εναντίον μιας από τις πιο βασικές βιολογικές ανάγκες του ανθρώπου.
Πρώτα και κύρια με την αγαμία του κλήρου.
Με την απαγόρευση στους άγαμους κληρικούς της σεξουαλικής πράξης.
Με την απαγόρευση των προγαμιαίων σεξουαλικών σχέσεων.
Και λαμβάνοντας υπόψη τις νηστείες και παρανηστείες όπου απαγορεύεται η σεξουαλική δραστηριότητα, είναι αμφίβολο αν περισσεύουν δύο τρεις μέρες τον χρόνο όπου επιτρέπεται το σεξ!

Η ομοφυλοφιλία στην Εκκλησία

Το άκυρο των θέσεων της Εκκλησίας αποδεικνύεται από την ίδια τη ζωή αρκετών άγαμων ιερέων που πολλές φορές έχουν απασχολήσει την κοινωνία με σεξουαλικά σκάνδαλα, κυρίως μεταξύ τους ή με άλλους άνδρες.
Τι έχουν πράξει οι «άγιοι» πατέρες για να γιατρέψουν αυτούς τους ιεράρχες;

Και τι μπορεί να πει κάποιος για τα φαινόμενα της παιδεραστίας μέσα στους εκκλησιαστικούς χώρους;
Πάντως δεν είδαμε (και δεν ξέρουμε γιατί) κάποια ευαισθησία από πλευράς Εκκλησίας για το σκάνδαλο που βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες μέρες στην Κύπρο.
Ούτε όταν καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας πράξεις παιδεραστίας στην παπική Εκκλησία.
Γιατί άραγε;
Δεν φτάνει μέχρι εκεί η ευαισθησία των “άγιων” πατέρων;

Η ουσία των όσων έχω παραθέσει είναι πως η περιβόητη ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου πηγάζει από τα ίδια τα ιερά βιβλία του χριστιανισμού.
Δεν είναι απλά και μόνο διδασκαλίες των παπάδων.

Αυτά προσφέρονται για έρευνα και προβληματισμό.

 


[1] Βδέλυγμα = σίχαμα, αυτό που προξενεί αποστροφή, αηδία.

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ




Πολλοί δεν μπορούν να εξηγήσουν και δεν μπορούν να κατανοήσουν πώς και γιατί ή ποια σχέση έχουν ή δεν έχουν η 1η Μαΐου ως μέρα των εργαζομένων και ως μέρα των λουλουδιών.
Έτσι υπάρχει μια σύγχυση για το στεφάνι με λουλούδια που (όλο και λιγότεροι) κρεμάνε στην εξώπορτα του σπιτιού τους.
Κάποιοι άλλοι λένε ότι το στεφάνι είναι φόρος τιμής προς τους νεκρούς των εργατικών αγώνων.

Κι όμως δεν είναι έτσι!
Κι αυτό διότι υπάρχουν δύο πρωτομαγιές.

Η Πρωτομαγιά των εργαζομένων

Στη σύγχρονη εποχή η Πρωτομαγιά είναι πρώτα και κύρια η «Ημέρα των Εργαζομένων» όλου του κόσμου.

Είναι η μέρα που καθιερώθηκε αμέσως μετά τα γεγονότα του Σικάγου του 1886.

Τον Μάη του 1886 τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας 8ωρο ωράριο εργασίας και καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Από τότε η Πρωτομαγιά είναι μέρα ορόσημο για τους αγώνες του εργάτη.

Οι αιματοβαμμένες εξεγέρσεις των εργατών του Σικάγο στις αρχές Μάη του 1886, έγιναν ύστερα από επιτυχημένες διεκδικήσεις των εργατών στον Καναδά το 1872.
Με βάση την εμπειρία του Καναδά, δύο χρόνια νωρίτερα, το 1884, η Αμερικανική Ομοσπονδία Εργασίας αποφάσισε να γίνουν απεργιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις στο Σικάγο, το μεγαλύτερο τότε βιομηχανικό κέντρο των ΗΠΑ, την πρώτη Μάη του 1886.
Αίτημα των κινητοποιήσεων ήταν αυτό που έκανε τον γύρο του κόσμου και αποτέλεσε το κυριότερο αίτημα των εργαζομένων "Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο".

Την 1η Μαΐου του 1886, απέργησαν 400.000 άνθρωποι σε όλη την χώρα, και πάνω από 80.000 στο Σικάγο.
Άντρες, γυναίκες και παιδιά κατέβηκαν στους δρόμους και συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Haymarket.

1.350 αστυνομικοί παρατάχθηκαν απέναντι τους και απαίτησαν να διαλυθεί η συγκέντρωση.
Μέσα σε μια έντονα φορτισμένη ατμόσφαιρα, μια βόμβα έσκασε κοντά στους αστυνομικούς οι οποίοι άρχισαν να πυροβολούν και να χτυπούν τους συγκεντρωμένους χωρίς καμιά διάκριση.
Είναι ακόμα άγνωστος ο αριθμός των θυμάτων αφού πολλοί τραυματισμένοι κατέληξαν τις επόμενες ημέρες, επίσημα μόνο οκτώ νεκροί αστυνομικοί και τέσσερις διαδηλωτές έχουν επαληθευτεί.

Στην Κύπρο

Στην Κύπρο η 1η του Μάη άρχισε να γιορτάζεται σε κλειστούς κύκλους των εργατικών ενώσεων από το 1918 όταν ιδρύθηκαν στη Λεμεσό οι πρώτοι μαρξιστικοί πυρήνες.

Αργότερα, με την ίδρυση του Κ.Κ.Κ. άρχισε να γιορτάζεται πιο ανοικτά και αποτέλεσε το εφαλτήριο για τους εργατικούς αγώνες που ξεκίνησαν και κορυφώθηκαν τη δεκαετία του ’40.

Το κυπριακό συνδικαλιστικό κίνημα είχε μια ιδιαιτερότητα σε σύγκριση με τα εργατικά κινήματα άλλων χωρών.
Πρώτιστα ήταν καθαρά ένα ξεκάθαρα ταξικό κίνημα και όχι “εθνικό” όπως ήταν π.χ. η μεταγενέστερη ΣΕΚ.

Η ΠΣΕ και στη συνέχεια η ΠΕΟ δεν αποτέλεσαν τον πυρήνα του Κ.Κ.Κ. αλλά το συνδικαλιστικό κίνημα της Κύπρου γεννήθηκε μέσα από το Κ.Κ.Κ. και τη μαρξιστική ιδεολογία.

Η ΠΣΕ-ΠΕΟ που αποτέλεσαν την ομπρέλα κάτω από την οποία στεγάστηκαν δεκάδες συντεχνίες αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος των εργαζομένων.
Ιδιαίτερα ιστορικές είναι οι απεργίες διαρκείας του 1944 για να κερδηθεί η ΑΤΑ και το 1948 για άλλα αιτήματα με κυριότερο το 8ωρο.

Η ΠΣΕ-ΠΕΟ, τα στελέχη και τα μέλη της είχαν να αντιμετωπίσουν τεράστια πολεμική από τις βρετανικές αποικιακές αρχές, τους εργοδότες, τον τύπο και την Εκκλησία.
Σε μια προσπάθεια αντιπερισπασμού δημιουργήθηκαν ομάδες απεργοσπαστών που αργότερα ίδρυσαν τη ΣΕΚ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1945 η ηγεσία της ΠΣΕ οδηγήθηκε στο δικαστήριο με την κατηγορία για ενέργειες που αποσκοπούσαν στην ανατροπή του καθεστώτος και την εφαρμογή σοσιαλιστικού συστήματος στην Κύπρο.

Κερδήθηκαν όμως οι αγώνες και το εργατικό κίνημα ρίζωσε στην Κύπρο.

Στο σήμερα

Από τότε μέχρι σήμερα κύλισε πολύ νερό στ’ αυλάκι.
Η εξασφάλιση και η διασφάλιση των εργατικών δικαιωμάτων οδήγησε σε μια χαλάρωση τόσο των εργαζομένων όσο και των ηγεσιών των συντεχνιών.

Η αδιαφορία των εργαζομένων, η εφαρμογή των ατομικών συμβολαίων, η ατονία των συντεχνιών δημιούργησαν άλλα δεδομένα.
Τα οποία δεδομένα αξιοποιήθηκαν πλήρως για το ξήλωμα των εργατικών δικαιωμάτων από την αστική τάξη και με περιορισμένη την ευχέρεια των συντεχνιών να αντιδράσουν.

Η απαξίωση και η αδιαφορία δεν οδηγούν μπροστά αλλά πίσω.
Κι αυτό θα πρέπει να απασχολήσει τον κάθε εργαζόμενο.

Η γιορτή των λουλουδιών

Η άλλη πτυχή, αυτή των λουλουδιών έχει να κάνει με μια αρχαία θρησκευτική δοξασία.
Το στόλισμα της εξώπορτας των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών συμβολίζει την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό και τον ερχομό της Άνοιξης, της αναγέννησης της Φύσης.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο Μάιος ονομάστηκε έτσι από τη ρωμαϊκή θεότητα Μάγια η οποία δεν είναι άλλη από την Ελληνίδα θεά Μαία, μητέρα του Ερμή στον οποίον και αφιερώθηκε ο μήνας.

Οι Αρχαίοι Έλληνες, ως φυσιολάτρες, γιόρταζαν το άνοιγμα των λουλουδιών και το φτάσιμο της άνοιξης από πολύ παλιά. Ένα από τα αρχαιότερα σύμβολα των Ορφικών ήταν το Ρόδο.

Από τον αρχαίο συμβολισμό δημιουργήθηκαν στα Ανθεστήρια που γιορτάζονται σε ολόκληρο τον ελληνικό χώρο και έχουν σχέση με αρχαίες θεότητες, όπως π.χ. στην Κύπρο κατά κύριο λόγο με την Αφροδίτη.
Αλλού συνδέονται με τον Διόνυσο ή τον Άδωνη.

Το λουλουδένιο στεφάνι, λοιπόν, έχει άμεση σχέση και προέρχεται από τις δοξασίες της Αρχαίας Ελληνικής κοσμοαντίληψης.