Στις 11 Αυγούστου 1996 ένας συνάνθρωπος μας έπεφτε θύμα των πιο εγκληματικών ενστίκτων που μπορεί να εμφανιστούν σε όντα που θέλουν να ονομάζονται άνθρωποι.
Ο συνάνθρωπος αυτός ονομαζόταν Τάσος Ισαάκ.
Στις 14 Αυγούστου του 1996 παίζεται το δεύτερο μέρος του «έργου», με πιο… «πολιτισμένο» τρόπο αυτή τη φορά (αν μπορεί, δηλαδή, να χαρακτηριστεί πολιτισμός η δολοφονία του οποιουδήποτε ανθρώπου).
Ο Σολωμός Σολωμού πέφτει από τις σφαίρες των εγκάθετων του Ντενκτάς.
Οι αυτουργοί του πρώτου εγκλήματος, γνωστοί και μη εξαιρετέοι. Οι πασίγνωστοι Γκρίζοι Λύκοι!
Οι ακροδεξιοί φασίστες της τουρκοκυπριακής κοινότητας, απόγονοι της ΒΟΛΚΑΝ και της ΤΜΤ.
Στη δεύτερη περίπτωση, αυτουργός, ψυχρός δολοφόνος ο τότε «υπουργός» Γεωργίας του Ντενκτάς, ο Κενάν Ακίν άξιος απόγονος κι αυτός της παλιάς φρουράς και του αρχηγού του.
Οι δολοφόνοι και των δύο νέων κυκλοφορούν ελεύθεροι παρά το ότι εκδόθηκε προ ημερών από το ΕΔΑΔ καταδικαστική απόφαση για του λόγου τους.
Μια άλλη μορφή εγκλήματος που γίνεται είναι το «παιχνίδι» που παίζουν κάποιοι πάνω στο θάνατο αυτών των δύο ανθρώπων.
Εκείνοι που από την ασφάλεια του σπιτιού τους καπηλεύονται το θάνατο τους για να το παίζουν… πατριώτες.
Εκείνοι που χρησιμοποιούν το όνομα τους για να αυτοβαφτίζονται πατριώτες και Έλληνες, βρίζοντας και λοιδορώντας όποιους διαφωνούν μαζί τους.
Οι δύο νέοι έχασαν άδικα των αδίκων τη ζωή τους. Και το χειρότερο ο Ισαάκ άφησε πίσω του και ένα ορφανό.
Όπως γράφει και ο φίλος μου ο Απόστολος (http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/08/blog-post_11.html), ο Ισαάκ φορούσε μπλουζάκι που έγραφε: «Τέρμα στην ηττοπάθεια»…
Αν ο Ισαάκ φορούσε σήμερα φανελάκι, σίγουρα αυτό θα έγραφε:
«Τέρμα στα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και στους ψευδοπατριωτισμούς».
Γιατί;
Διότι, φαντάζομαι, αυτό θα σκεφτόταν την ώρα που οι πέτρες, τα ξύλα και τα άλλα φονικά όργανα των εθνικιστικών Γκρίζων Λύκων του έκοβαν το νήμα της ζωής.
Θα καταριόταν την ώρα και τη στιγμή που πίστεψε στα λόγια των διάφορων πατριδοκάπηλων που πουλούν πατριωτισμό με τις ζωές ή καλύτερα το θάνατο των άλλων.
Ειλικρινά διερωτώμαι αν οι διοργανωτές εκείνης της εκδήλωσης δεν ακούνε στον ύπνο τους τον Ισαάκ να φωνάζει:
- Πού ήσασταν εκείνη την ώρα συναγωνιστές;
- Γιατί με αφήσατε μόνο μου με τους φονιάδες;
- Πού είναι η ελληνική σας η ψυχή;
- Γιατί δειλιάσατε;
- Γιατί μείνατε ακίνητοι σαν στήλη άλατος αφήνοντας με στα χέρια τους;
- Έτσι αποδεικνύουν οι Έλληνες την ελληνικότητα τους;
- Η δειλία είναι χαρακτηριστικό του Έλληνα;
- Εγώ μπήκα στη φωτιά κι εσείς με αφήσατε να καώ;
Αλήθεια, πού ήταν όλοι εκείνοι που κούρδισαν τον κόσμο να κάνει την πορεία;
Πού ήταν εκείνη την ώρα όλοι εκείνοι οι Ελληναράδες που σήμερα κορδώνουν κρατώντας ελληνικές σημαίες πάνω από τον τάφο των Ισαάκ και Σολωμού;
Με τι μούτρα αντικρίζουν τις οικογένειες τους και ειδικά την κόρη του Τάσου;
Τον Τάσο Ισαάκ και τον Σολωμό Σολωμού δεν πρέπει να τους ξεχάσουμε ποτέ.
Ποτέ, διότι έχουν καταστεί σύμβολα.
Έχουν καταστεί σύμβολα ενάντια σε αυτούς που ασκούν αδίστακτα την πατριδοκαπηλεία.
Των τυχοδιωκτών που επιζητούν να εξυψώσουν τον εαυτό τους μέσα από το θάνατο και τις πράξεις θυσίας του άλλου.
Γιατί αυτό απέδειξαν όλοι όσοι ήταν εκεί εκείνη την ώρα, και κυρίως οι διοργανωτές της πορείας.
* * *
Οι διάφοροι πατριδοκάπηλοι εκτοξεύουν (δίκαια) του κόσμου τις κατηγορίες και τους χαρακτηρισμούς για τους Γκρίζους Λύκους και τον απάνθρωπο τρόπο που δολοφόνησαν τον Ισαάκ.
Αλήθεια, αν όπως λένε, ο τρόπος αυτός είναι χαρακτηριστικό υπανθρώπων, αυτό ισχύει για όλους όσοι έκαναν παρόμοια εγκλήματα;
Ισχύει και εκείνους τους παλικαράδες που μια καλή(;) πρωία αφαιρούσαν τη ζωή του Παναγιώτη Στυλιανού από την Αχερίτου;
Που εισέβαλαν μέσα στο σπίτι του φορώντας κουκούλες και οπλισμένοι με ξύλα που πάνω τους είχαν καρφωμένες τεράστιες βελόνες και τον έκαναν κυριολεκτικά μια μάζα κρέατος μπροστά στα μάτια των δύο μικρών παιδιών του;
Που σακάτεψαν και την έγκυο γυναίκα του που βγήκε από το νοσοκομείο έξι μήνες μετά;
Αυτοί ήταν κάποιοι από εκείνους που αγωνίζονταν (όπως έλεγαν) για την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Ήταν μέλη της ΕΟΚΑ. Το έγκλημα έγινε στις 29 του Μάη 1958.
Και έγινε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που οι υπάνθρωποι ξέκαναν τον Ισαάκ!Ισχύει και για εκείνους τους παλικαράδες που έδεσαν πάνω σε ένα δέντρο ένα ανυπεράσπιστο άνθρωπο και τον λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου;
Είναι απάνθρωποι και υπάνθρωποι και αυτοί – που επίσης ανήκαν στην ΕΟΚΑ – που έστελναν με αυτό τον φρικτό θάνατο στον άλλο κόσμο τον Σάββα Μένοικο στις 23 του Μάη του 1958;
* * *
Ξέρω, ξέρω!Είμαι προδότης, είμαι μειοδότης, είμαι ανθέλλην και άλλα παρόμοια διότι πάτησα πάνω στην αγία τράπεζα που ονομάζεται ΕΟΚΑ!
Τολμούν όλοι αυτοί, λοιπόν; Έχουν το θάρρος να που τα ίδια και γι αυτές τις περιπτώσεις; Ή θα έχουν πρόβλημα με τον ψευδοπατριωτισμό, τις ψευδαισθήσεις και τις εμμονές τους;
Ή θα προσπαθήσουν να βρουν δικαιολογίες, θα αρχίσουν τα μα και τα μου;
Μίλησε κανένας για δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Μίλησε κανένας για βίους παράλληλους μεταξύ των εθνικιστών;
74 σχόλια:
Thanks. Im Inspired again.
Μιχάλη, οι ηθικοί αυτουργοί για το θάνατο των Ισαάκ και Σολωμού ήταν πολύ περισσότεροι. Ευθύνη έχουν και αυτοί κτύπησαν, όπως και αυτοί που πυροβόλησαν όπως και όσοι τους ενεθάρρυναν και τους παρότρυναν ή τους καλύπτουν. Όμως το τι ακόμα με κάνει να απορώ είναι ότι δεν ζητήθηκε από κανέναν να λογοδοτήσει από αυτούς που οργάνωσαν την πορεία, υοπστήριξαν ή ενεθάρρυναν αυτους που συμμετείχαν να περάσουν στη νεκρή ζώνη. Όπως και αυτοί που με εκείνους τους φλογερούς λόγους φανάτισαν το πλήθος την άλλη μέρα μεαποτέλεσμα να θρηνίσουμε ακόμη έναν νέο άνθρωπο.
Ίσως να μην αρέσει σε κάποιους, αλλά δεν θεωρώ ότι θα πρέπει εμείς που θυσιάσαμε τους Ισαάκ και Σολωμού να τους αποκαλούμε ηρωομάρτυρες αλλά θα έπρεπε εμείς όλοι που τους ωθήσαμε ή δεν τους αποτρέψαμε από το να εμπλακούν σε αυτά τα επεισόδια να τους αναγνωρίσουμε ως θύματα του συλλογικού μας φανατισμού και να ζητήσουμε από τις οικογένειές τους ταπεινά συγνώμη.
Φίλε μου, έχεις απόλυτο δίκαιο.
Ήταν παράληψη μου που δεν αναφέρθηκα συγκεκριμένα και σε αυτούς, αν και πιστεύω ότι τους καλύπτω με όσα έγραψα.
Μεγάλη μου παράλειψη είναι ότι δεν αναφέρθηκα ονομάστικά στον φλογερό πατριδοκάπηλο Χρυσόστομο Α' που βρισκόταν πίσω απ' όλο αυτό το έγκλημα...
@ Μιχάλη,
Για την ώρα να συμπληρώσω πολύ σύντομα κάτι για τον οικτρό θάνατο του Σάββα Μένοικου:
Οι δολοφόνοι του τον έδεσαν στον κορμό ενός ευκαλύπτου στην αυλή μιας εκκλησιάς και το λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου με την κατηγορία του ΠΡΟΔΟΤΗ!!!
Anef_Oriwn
Δευτέρα 11/8/2008 – 11:42 μ.μ.
Μιχάλη,
στα τελευταία ερωτήματά σου, νομίζω απάντησα στο ίδιο μου το κείμενο. Είναι ντροπή να γίνονται τέτοια εγκλήματα. Το έγραψα και με κεφαλαία γράμματα.
Γιατί όμως τέτοια μανία και τέτοιος φανατισμός να μου απαντάτε σε ό,τι γράφω;
Σκέψου το
μου έφυγε μια λέξη: "γιατί τόσος φανατισμός να μου απαντάτε με κείμενα σε ό,τι γράφω" ήθελα να πω
ισως να μην απαντούν αποκλειστικά σε σένα Απόστολε,
τα θέματα είναι κοινά και οι επέτειοι το ίδιο..
φαινεται επίσης ότι τα λάθη των φανατικών να είναι τα ίδια απ΄ολες τις πλευρες...
κι ισως ήρθε ο καιρός όλοι να δουμε κάποια πραγματα έτσι όπως είναι..
@ Μιχάλη
είναι όμορφα γραμμένο το άρθρο σου
@ Απόστολος
Τι σημαίνει ντροπή;
Δηλαδή αγαπητέ μου φίλε περιλαμβάνεις αυτούς ου σκότωσαν τον Στυλιανού μέσα στους υπανθρώπους;
Διότι για τους ομότροπους τους στα κατεχόμενα είπες ότι είναι υπάνθρωποι.
Είναι λοιπόν και αυτοί οι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ της ΕΟΚΑ υπάνθρωποι;
Αυτό ήταν το ερώτημα.
Όσον αφορά τον φανατισμό να σου απαντούμε με κείμενα:
1. Αν θεωρήσουμε ότι είναι έτσι όπως τα λες, με τι θέλεις να σου απαντούμε;
2. Γιατί είναι φανατισμός; Από πότε η ανταλλαγή απόψεων ονομάζεται φανατισμός; (Όταν δηλαδή ανταλλάσσονται απόψεις και όχι συνθήματα).
3. Και αν είναι κακό να απαντούμε, τότε εσύ γιατί απάντησες σε μένα με άρθρο σου για την 9η Ιουλίου; (http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/07/9.html)
Σκέψου το!
Μιχάλη, δεν ήμουν πια σίγουρος αν ήταν εκείνος και καλά κάνεις που το επιβεβαιώνεις.
Και ξέρεις τι μου θυμίζει η όλη ιστορία; το τραγούδι του Χατζή που λέει:
Γιέ μου μονακριβέ μου
σε μάρμαρώσανέ,
σε μια μικρή πλατεία
σαν σε σκοτώσανε
και γράψανέ στην πλάκα
με τόσ΄υποκρισία
"έπεσε πολεμώντας
για την ελευθερία"
...
Μιχάλη, αυτοί που σκότωσαν τον Στυλιανού ΗΤΑΝ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ και ουδεμία σχέση έχουν με τον ρομαντισμό των παλικαριών της ΕΟΚΑ.
Όσο για τα άλλα, το σκέφτηκα!
Πάμε λοιπόν.
α) "Περί σημαιών και νέας τάξης πραγμάτων"
β) "συνέντευξη του καθηγητή Ανδρέα Καζαμία"
γ) "Το μονόπλευρο και μονοδιάστατο ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ"
δ)"Για τον Τάσο Ισαάκ και τον Σολωμό Σολωμού".
Τέσσερα κείμενά σου απάντηση (άμεση) σε δικά μου κείμενα.
Ξανασκέψου το!
@ Απόστολος
Χαίρομαι που αναγνωρίζεις ότι ήταν κι αυτοί υπάνθρωποι και μάλιστα με κεφαλαία.
Αλλά πόσο σίγουρος είσαι ότι δεν είχαν σχέση με τον ρομαντισμό των παλικαριών της ΕΟΚΑ;
Ξέρεις ποιοι ήταν;
Κι όμως, όταν μάθεις θα απογοητευτείς…
Και παρόλο που υπάρχει κίνδυνος να εκτροχιαστεί η συζήτηση σου απαντώ ότι το θέμα είναι πολύ απλό.
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να σχολιάζει, να γράφει και να μιλά για όποιο θέμα θέλει.
Εμένα δεν με ενόχλησε που έγραψες άρθρο για να απαντήσεις στο δικό μου.
Κι αυτό επειδή δεν με ενοχλεί η άλλη άποψη.
Εσένα σε ενοχλεί;
Αν δεν σε ενοχλεί λοιπόν τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Μιχάλη, δεν νομίζω τον Στυλιανού να τον σκότωσε ο Αυξεντίου ή ο Παλληκαρίδες. Διότι στην ψυχή μου, αυτούς τους δύο έχω.
Δεν με ενοχλεί το να μου απαντάς με δικό σου κείμενο. Ίσα-ίσα που προάγει τον διάλογο. Με ενοχλεί όμως το όλο σκηνικό. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Το εκλαμβάνω ως προσπάθεια να μου "την κάτσεις"!
Καληνύχτα φίλε
Αγαπητέ μου Απόστολε,
Δεν είναι του χαρακτήρα μου τέτοιες συμπεριφορές.
Θεωρώ ότι αναπτύσσοντας στο δικό μου χώρο ένα θέμα, μπορώ να δώσω πιο άνετα τις απόψεις μου και ότι αυτό συμβάλλει στο διάλογο και στη γνώση.
Όσον αφορά τους δολοφόνους του Στυλιανού δεν ισχυρίστηκα σε καμιά περίπτωση ότι ήταν ο Αυξεντίου ή ο Παλικαρίδης.
Όμως δεν αποκλείεται να είναι κάποιος ή κάποιοι άλλοι...
Δυστυχώς δεν μπορώ να αποκαλύψω ονόματα.
Δε διαφωνεί κανένας στο ότι τα συγκεκριμένα περιστατικά που αναφέρεις αποτελούν εγκλήματα πατριδοκαπηλείας.
Γιατί τόση μανία να ενοχοποιήσεις το σύνολο των αγωνιστών της ΕΟΚΑ όμως;
Ή μήπως αρέσκεσαι να πατάς στην ΄αγία τράπεζα΄ όπως ο ίδιος την αποκαλείς για να εισπράξεις αντιδράσεις;
Όπως και να έχει, είσαι σε λάθος δρόμο, Μιχάλη. Αυτό που κάνεις, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ΄εγκληματοκαπηλεία΄ προς απομυθοποίηση του κυπριακού απελευθερωτικού αγώνα του 1955. Σκέψου το λίγο.
από Λεμεσό
σκαλίζοντας το YouTube για κάτι στην κοινωνική ψυχολογία έπεσα πάνω στο πασίγνωστο πείραμα του Asch (θα το βρείτε στο ποστ μου σήμερα)
οι εκφράσεις 2 διαφορετικών απόψεων - ιδιαίτερα όταν η μια είναι αποδεδειγμένα σωστή, συναντώντας την πεποίθηση της άλλης ομάδας ότι κάνει το "σωστό" ενώ είναι λάθος σαστίζει, αλλοιώνεται, κρύβει την άποψη της, αποζητά υποστηρικτές, παθιάζεται, υποστηρίζει σθεναρά ή αλλάζει άποψη.
μεταξύ σωστού και λάθους συναντούμε ό,τι σου επιτρέπει το περιβάλλον σου σε συνδυασμό με το ποιος είσαι εσύ ως άτομο εντός των συγκεκριμενων συνθηκων.
έχει καιρό που πιστεύω ότι το μέλλον μας δεν πρέπει απλώς να βρει κοινές συνιστώσες ή μέσες λύσεις.
η πρόκληση είναι να βρούμε το τρίτο άνυσμα - πάνω από τις αντικρουόμενες ή αλληλοσυμπληρωνόμενες απόψεις
στη δυαδικότητα
"εγκληματοκαπηλία" - "πατριδοκαπηλία" κανείς δεν προχωρεί ένα βήμα
Το τρίτο άνυσμα εκ των πραγμάτων δεν «κουβαλά» καμία άποψη από τις δυο, αλλά εκείνες το ωθούν να εμφανιστεί ως απόρροια της ανάγκης για έξοδο από το αδιέξοδο της σύγκρουσης (η οποία δεν είναι απαραίτητα αρνητική)
Μιχάλη, από τη στιγμή που το θέμα εξαντλήθηκε σε ποστ του Ανευ-ορίων και αλλού, γιατί το επαναφέρεις σε μια συζήτηση άσχετη, που αφορά ένα άλλο γεγονός? Γιατί δεν έκανες συγκεκριμένο ποστ με αποκλειστικό θέμα τους εκτελεσθέντες ως προδότες? (που όλοι καταδικάζουμε). Μήπως αποπροσανατολίζεις τη συζήτηση και επιχειρείς να εξομοιώσεις καταστάσεις ώστε, όπως λέμε στα κυπριακά, "να φκάλουμε φάουσα"και να μην τολμούμε να μιλούμε για τις βιαιοπραγίες των Τούρκων?.
Έτερον εκάτερον φίλε μου (αν μου επιτρέπεις να σε αποκαλώ φίλο). Ας μην τα κάνουμε στο μυαλό μας όλα ένα αχταρμά.
Το ότι επίσης τα ποστ σου ακολουθούν τη θεματολογία του Απόστολου και ξεκινούν σχολιάζοντας τα είναι γεγονός. Μια φορά ο Απόστολος έτυχε να βάλει μετά από εσένα θέμα παρόμοιο (για την 9η Ιουλιου 1821) ανταπαντώντας, και φώναζες γιατί σε σχολίασα το ποστ σου εκει μέσα και όχι μόνο εδώ.
Λοιπόν?Δύο μέτρα και δύο σταθμά?
Αγαπητέ Μιχάλη, το νυστέριν σου έφτασεν κατευθείαν στην καρκινογόναν κύστην. Την απομόνωσε που την σάρκαν την υγειήν τζιαι την εξιχώρησεν χωρίς λάθος τζαι με ακρίβεια.
Θκιαβαίννοντας μέσα που τες γραμμές του κειμένου σου, ένοιωσα τον πόνον που θα ένοιωθεν κάποιος που του εγχειρίζουν τον καρκίνον χωρίς αναισθητικόν. Όποτε δω σπόντες των 6 ιντζών αθθημούμαι τον Αρκοπάναον που την Ασιερίτου, όποτε δω στύλλον της σημαίας αθθημούμαι τα παραλιμνίτικα που τα έφαεν ο χάρος για να κορτώννουν άλλοι. Σηκώννεται η τρίχα μου, τζαι καταπίννω μιαν γουλιά πικρόν στεγνόν φτύμμαν. Καταπίννω την διότι ακόμα δεν αποφάσισα που να φτύσω πρώτα, στα μούτρα του δολοφόνου Κενάν Ακίν οξά στον τάφον του Ττόμη του πρώτου που έθελεν πάσει θυσία να τελειώννει με την ηττοπάθειαν, στα μούτρα ή στους τάφους των ακατονόμαστων του άρθρου σου οξά πας τον τάφον του Γρίβα που έθελεν να ξιμπερτεύκει με τους κομμουνιστάς;
Να πεθαίνεις για τες ιδέες... να το δεχτώ, αλλά από θάνατον φυσικόν, ατραούδαν ο αείμνηστος Georges Brassens.
Αγαπητή Δοκησίσοφη είδα το μύνημαν σου μετά που έγραψα το δικό μου. Εγώ βρίσκω το άρθρον ενδιαφέρον ακριβώς γιατί κάμνει τον κατάλληλον παραλληλισμόν.
Αν βάλεις τους εθνικισμούς των Ελλήνων δίπλα-δίπλα με τζιείνους των Τούρκων, ή οποιονδήποτε άλλων βαλκανίων, είναι οι ίδιοι τζαι οι απαράλλακτοι, τζαι στα σύμβολα, τζιαι στες συμπεριφορές, τζιαι στες μεθόδους, ακόμα τζιαι στα εγγλήματα που είναι διαθέσιμοι να διαπράξουν στο όνομα της ιδέας. Είναι οι ίδιοι σε ούλλα τούτα, διότι είναι οι ίδιοι στην ουσίαν της ιδέας που τους υποκινεί. Για μέναν δεν έχει τζιαι τόσην σημασίαν το όνομαν της χώρας που εμπερικλείουν θα σύνορα που θέλουν να κρατήσουν ή να μετακινήσουν στο όνομαν του έθνους όπως το αντιλαμβάννονται.
Γιατί το σχετίζεις με την διάθεσην να μιλούμεν για τες βιοπραγίες των Τούρκων; Δεν καταλάβω. Για ίντα ένι που μιλά το πρώτο μέρος του άρθρου του Μιχάλη;
γιατι μόνο μέσα από τη πόλωση δεν πάμε βημα μπροστά
στροφές κάνουμε γυρω απο την ουρά μας
γι αυτο και θα επανέρχομαστε στα ίδια 300 φορές...
γι αυτο υπάρχουν και "αγιες τράπεζες"
για να μη φαμε γλυκο ψωμί σε κανένα τραπέζι
ρόουζ, από τη μία καταδικάζεις την πόλωση και τη βαρετή επανάληψη θέσεων και πίστεων κι από την άλλη αναφέρεσαι σε άγιες τράπεζες που εμποδίζουν την απόλαυση γλυκών ψωμιών. τι μεγάλη αντίφαση...
ασέρας, αν ο Μιχάλης, σε επόμενες του αναρτήσεις, βάλει στο μικροσκόπιο π.χ. τον Παπαφλέσσα ή τον Καραϊσκάκη, με το ερώτημα κατά πόσον ΄εθνικιστές΄ ήταν, θα θεωρήσεις πάλι ότι ΄το νυστέριν του έφτασεν κατευθείαν στην καρκινογόναν κύστην΄;; Έλεος πια!
Είτε σας αρέσουν είτε όχι αυτοί πολέμησαν για την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας. Αμαυρώστε τους αν μπορείτε...
έχουν γίνει ανυπόφορες αυτές οι δήθεν αποκαλύψεις(συζητήσεις) εκ του ασφαλούς σε διανοουμενίστικο ύφος. ΠΡΟΣ ΤΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ; ΣΕ ΤΙ ΩΦΕΛΟΥΝ; η επικαιρότητα της χώρας βρίθει από ανοιχτά ζητήματα που χρειάζονται άμεσες λύσεις κι εδώ χάνουμε πολύτιμο χρόνο με το να φέρνουμε στις μνήμες φονικά που έγιναν πριν 50 χρόνια που το μόνο που πετυχαίνουν είναι μια νέα πόλωση κι αναβίωση της ΄αντιπάθειας΄ ανάμεσα σε δεξιούς κι αριστερούς, ομοεθνείς κι αλλοεθνείς.
αναρωτιέμαι αν με τέτοια μυαλά είμαστε άξιοι να διεκδικούμε ρόδινους ορίζοντες στο νέο κοινό μας μέλλον, ελληνοκυπρίων, τουρκοκυπρίων, δεξιών, αριστερών, ωμόκεντρων και άλλων..
από λεμεσό
@ Ανώνυμος/η Λεμεσός
Θα αρχίσω από το τέλος.
Είμαι οπαδός της απομυθοποίησης του οποιουδήποτε μύθου.
Και σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται και η ΕΟΚΑ. Διότι η απομυθοποίηση συμβάλλει στο να δούμε τα πράγματα μέσα από τις πραγματικές τους διαστάσεις και όχι μέσα από ένα παραμορφωτικό φακό.
Πάντοτε αγαπητέ μου φίλε/η προσέχω το τι γράφω.
Αν διάβασες και άλλα σχόλια μου θα είδες ότι είμαι εναντίον των ισοπεδωτικών αντιλήψεων, αντιλήψεων αφοριστικών και κυρίως αντιλήψεων που τσουβαλιάζουν κόσμο π.χ. κακοί Τούρκοι – καλοί Έλληνες και το αντίθετο, καλή αριστεροί – κακοί δεξιοί και το αντίθετο κ.ο.κ.
Και αν διαβάσεις προσεκτικά το άρθρο μου θα δεις ότι πάνω από τη φωτογραφία του Π. Στυλιανού γράφω:
«Ισχύει και ΕΚΕΙΝΟΥΣτους παλικαράδες που μια καλή».
Πιο κάτω:
«Αυτοί ήταν ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥΣ που αγωνίζονταν (όπως έλεγαν) για την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα».
Λίγο πιο κάτω:
«Ισχύει και για ΕΚΕΙΝΟΥΣ τους παλικαράδες που έδεσαν πάνω σε ένα δέντρο ένα ανυπεράσπιστο άνθρωπο και τον λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου;»
Κατά συνέπεια τα όσα γράφεις ότι διακατέχομαι από μανία ενοχοποίησης της ΕΟΚΑ, εκ των πραγμάτων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Άρα, ούτε ενοχοποίηση, ούτε εγκληματοκαπηλεία, ούτε μυθοποίηση.
@ dokisisofi
Αν και σε κάποιο βαθμό με κάλυψε στη δεύτερη παρέμβαση του Aceras Anthropophorum, ως ο άνθρωπος που φέρει την ευθύνη για όσα έγραψε θα πω τα εξής:
Για σένα το θέμα μπορεί να είναι εξαντλημένο. Για κάποιους άλλους δεν είναι.
Απ’ ότι κατάλαβα το θέμα μου ενόχλησε ορισμένους. Και ενόχλησε διότι απέδειξα ότι δεν απάνθρωποι και στυγνοί δολοφόνοι δεν υπάρχουν μόνο ανάμεσα στους άλλους αλλά και ανάμεσα σε μας. Και κυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσα μας.
Αυτό σε ενόχλησε; Αν είναι αυτό πες μου το να το έχω υπόψη μου.
Καθόλου δεν αποπροσανατολίζω τη συζήτηση. Αντίθετα τη βάζω πάνω στη σωστή της βάση και δεν εξομοιώνω απολύτως τίποτε. Τολμώ και βάζω το μαχαίρι στο κόκαλο.
Και γιατί να «φκάλει φάουσα» ο οποιοσδήποτε;
Διαπίστωσες κάτι τέτοιο; Διαπίστωσες ότι στόχος μου είναι να μην μιλούμε για τα εγκλήματα των Τούρκων (νάτο πάλι το τσουβάλιασμα).
Όχι αγαπητή μου, στόχος μου είναι να μιλούμε για τα εγκλήματα ΕΚΕΙΝΩΝ των Τούρκων που τα έκαναν αλλά να μιλήσουμε και για τα εγκλήματα ΕΚΕΙΝΩΝ των δικών μας ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΜΕ και ούτε καν τα γνωρίζουμε.
Συνεπώς μη μου αποδίδεις προθέσεις που δεν έχω. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Κάποιοι άλλοι θέλουν να «φκάλουμε φάουσα» μερικοί από εμάς που θυμίζουν κάποια πράγματα που χαλάνε την αγγελική εικόνα που έχουν στο μυαλό τους.
Ασφαλώς φίλη μου (χαίρομαι που με αποκαλείς φίλο και ανταποδίδω), δεν πρόκειται να κάνουμε κανένα αχταρμά. Αχταρμάς γίνεται από άλλους που βάζουν μέσα στην ίδια μαήρισσα ολόκληρα σύνολα.
Για το θέμα που θίγεις με τον Απόστολο νομίζω ότι το εξάντλησα με τον ίδιο και δεν θα επανέλθω για να αποπροσανατολίσω τη συζήτηση.
@ Aceras Anthropophorum
Όπως προ-λάλησα, συμφωνώ με την τοποθέτηση σου. Και ομολογώ ότι το σχόλιο σου με άγγιξε.
Αγαπητέ Ανωνυμε απο τη Λεμεσό
καμία αντίφαση!
αν διαβασεις το προηγουμενο σχολιο μου μιλώ για την ατέρμονη επανάληψη θεσεων που σκοπό έχουν να βγαλουν κανεναν πουθενα
μιλώ για εξύψωση πάνω από τη συμβατική εικονα που έχουμε και υπέρβαση για να μπορέσουμε να το πετύχουμε...
δεν απαξιωνονται θεσεις μόνο αν θελουμε να μην λαβουμε υποψη μας τον συνομιλητης μας..
αν σε ενόχλησε ότι για μενα δεν υπάρχουν Αγιες Τραπεζες μόνο τραπεζια, να το καταλάβω..
αλλά εσυ μπορείς να δεχτείς ότι δεν υπάρχουν Αγιες Τραπεζες για κάποιους;
ή ΑΚΟΜΑ ότι κάποιοι λατρεύουν διαφορετικό θεό από σένα και με αυτους θα αναγκαστείς να συνυπάρξεις αναγνωρίζοντας το ιερό βωμό τους επίσης
τι επιλέγεις;
@ Ανώνυμος από Λεμεσό
Όταν ο Μιχάλης βάλει στο μικροσκόπιο τον Παπαφλέσσα και τον Καραϊσκάκη και ρωτήσει αν ήταν εθνικιστές ή όχι, τότε να τον βάλεις στη θέση του.
Όπως είπε και πριν ο Μιχάλης, βλέπει τα πράγματα από ένα άλλο φακό. Και ο φακός αυτός λέει ότι ο εθνικισμός που αναπτύχθηκε μετά τη γαλλική επανάσταση ήταν αναγκαίος (εκ των πραγμάτων) και ήταν και σε μεγάλο βαθμό θετικός.
Από εκεί και πέρα το πράγμα άρχισε να βρομάει.
Σε τι ωφελούν οι (ανυπόφορες) αναφορές;
Μα, το είπαμε! Πρέπει να μάθουμε την ιστορία μας. Πρέπει να μάθουμε ότι κακοί δεν υπάρχουν μόνο στους άλλους, υπάρχουν και ανάμεσα στους δικούς μας.
Αναφορικά με την πόλωση: ωραία, να μη μιλούμε, να μη συζητούμε για να μην υπάρχει πόλωση. Και να μείνουμε με τους μύθους μας! Αυτή είναι η εισήγηση;
Αν δεν κάνουμε αυτοψία στην ιστορία μας της οποία προέκταση στο μέλλον αποτελεί η σημερινή κατάσταση που ζούμε, πώς θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι έγινε;
Μέσα από τους μύθους;
Και από πότε ο μύθος αποτελεί αλήθεια;
Εάν δεν δούμε ότι παρόμοια με τους Γκρίζους Λύκους έδρασαν και δικοί μας, πως θα κατανοήσουμε ότι εκείνο που έχει σημασία δεν είναι η εθνική καταγωγή κάποιου αλλά τα ιδεολογήματα του;
Και αν δεν δούμε με αυτό το φακό τα πράγματα, δεν μένουμε στον ίδιο παρονομαστή του κακού Τούρκου και του καλού Έλληνα (και το ανάποδο;)
Άρα φίλε/η μου, το μέλλον μας περνά μέσα και από αυτό το δρόμο.
@Mixali
να συμφωνήσω εν μερει μαζί σου με το τελευταίο γιατι μόνο αν ο συνομιλητης επιθυμεί όπως και εσυ να βγει από το αδιεξοδο, μαζί σου, και να εχετε κοινό μελλον
η συγκρουση (επιχειρηματων, συναισθηματων, θεσεων, απομυθοποιησεων κλπ) ειναι θετική
το "εκείνοι που τζει και μεις που δα" είναι δημοφιλές γιατί δεν προϋποθετει καμια εργασια ή κόπο
Μιχάλη μου,
καλά κάνεις και βγάζεις τέτοια θέματα προς συζήτηση. Για να μαθαίνουμε πια, χωρίς παρωπίδες, την ιστορία μας και από τις δύο της όψεις.
Να σαι καλά.
Εγώ δεν κατάλαβα γιατί δεν μπορείς να αποκαλύψεις τα ονόματα τους (και από πού το έμαθες ποιοι είναι αυτοί), γενικά τις πηγές σου. Εγώ όπως και οι περισσότεροι Ελληνοκύπριοι καταδικάζουμε τέτοιες πράξεις. Θα ήθελα να μάθω ποιος ή ποιοι είναι (αν ξέρεις). Νομίζω έχει σημμασία.
Σκαλιωτού.
Rose,
Είδα το βίντεο σου και πράγματι, και αυτό απάντησε πολλά ερωτήματα που είχα για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας της Κύπρου. Φαίνεται όμως ότι τη θερωρία του Asch την ήξεραν άλλοι από πριν και την εφάρμοζαν και συνεχίζουν να την εφαρμόζουν ευλαβικά, όπως άλλωστε καταδεικνύει η απουσία έκφρασης διαφορετικής άποψης στην Κύπρο και κατά συνέπειαν η απουσία διαλόγου.
Έτσι, φτάσαμε στο σημείο τα κατεστημένα να έχουν επιβάλει τη σιωπή και το φόβο.
Μιχάλη,
το γεγονός όμως ότι μέχρι τώρα δεν υπήρξε από μέσα από την ΕΟΚΑ, από πρώην στελέχη της αποστασιοποίηση από και επίσημη καταδίκη για τα εγκλήματα που καταλογίζονται σε (θα το διατυπώσω κι εγώ προσεκτικά) μερικούς που ισχυρίζονταν ότι ενεργούσαν στο όνομά της αλλά δολοφονούσαν ακελικούς εγείρει θέμα συλλογικής ευθύνης. Επομένως, αν αυτοί που θεωρούν πως μπορούν να μιλούν ακόμα και σήμερα για λογαριασμό της, και ενδιαφέρονται για την υστεροφημία της θα πρέπει επιτέλους να αποκαλύψωουν ονόματα δολοφόνων, εκείνων που κατέχεις και εκείνων που ίσως δεν κατέχεις.
Αγαπητέ Μιχάλη,
δεν είμαστε όλοι αδαείς. υπάρχουν πολλοί που γνωρίζουν πολύ καλά την ιστορία ΜΑΖΙ με τις μαύρες της πτυχές.
δε χρειάζομαι μαθήματα. η άποψη μου είναι ότι το ν΄ανασύρουμε συνέχεια τα έκτροπα του παρελθόντος στην επιφάνεια μόνο μπροστά δε μας πάει...εσύ απ΄ότι αντιλαμβάνομαι επιμένεις για το αντίθετο. διαφωνούμε ριζικά. αφήστε τον κόσμο να κοιτάξει το μέλλον ελεύθερα επιτέλους. για τόσον αφελείς τους θεωρείτε πια; φυσικά και γνωρίζουν. πολλοί έζησαν τις καταστάσεις οι ίδιοι στο πετσί τους. η δική μας ιστορία γράφεται σήμερα. ας εργαστούμε για το σήμερα.
ρόουζ, ούτε για μένα υπάρχουν άγιες τράπεζες, αλλά νοιώθω κάπως άβολα να δαχτυλοδείχνω (με την ευκολία του ασφαλούς παρόντος) συνέχεια τους ΄κακούς΄ και μάλιστα εκ των υστέρων των υστέρων. δεν είμαι ο άριος πάγος. εξ άλλου αλληθωρίζει ύποπτα προς λαϊκισμό το να προσπαθείς να ενοχοποιείς συνέχεια μεγάλους θεσμούς κι οργανώσεις. σε όλα τα οργανωμένα σύνολα βρίσκει κανείς σκοτεινές καταστάσεις. όρεξη να έχεις να ψάχνεις...
από λεμεσό
@ Aνωνυμε απο Λεμέσό
Προσωπικά στο ποστ του Μιχαλη δεν κατηγορησα κανεναν θεσμό ή οργάνωση.
υπονοείς ότι το έκανα αλλού; (πες μου που και για ποιόν μιλησα γιατι ίσως να έχω μια-δυο αποδείξεις προχειρες)
αν εννοείς ότι η ΕΟΚΑ εχει σκοτεινες πλευρες γιατι ειναι προβλημα να τις υποδειξει κάποιος
τωρα για λαϊκισμό δεν ξερω αλλα σε διαβεβαιω ότι δεν κατεβαίνω στις ευρωεκλογες και δεν εχω λογους να λαϊκίσω
Ρε Rose,
εγώ θα σε ψήφιζα πάντως, έστω κι αν σε κατηγορούσαν πως μου έδωσε λεφτά η UNOPS για να σε ψηφίσω ;-)
καταρχάς να σας χαιρετήσω όλους, αφού πρώτη φορά γράφω στο μπλογκ -παρόλο που τα διαβάζω κάθε μέρα τους τρεις τελευταίους μήνες.
Δεν κατάλαβα πώς περάσαμε από τον Ισαάκ στην ΕΟΚΑ. Ποιος ο λόγος;
Διευκρίνηση...
ρόουζ, δεν εννοούσα εσένα προσωπικά. οι αναφορές μου ήταν γενικές. το δεύτερο πρόσωπο που χρησιμοποίησα μπορούσε να ήταν κι απρόσωπο (κάποιος, κανείς, κτλ) ή ακόμα και σε πρώτο πρόσωπο...
από Λεμεσό
NTAKOP!!!!!!
καλά 12 ωρα τη νυχτα τι κανετε στη Λεμεσό και δεν είσαι έξω να πίνεις ούζα;
είπαμε εμεις οι χωραϊτες είμαστε κάπως αλλά και οι Λεμεσιανοι?!
τσ τσ τσ !
κάτοικος εξωτερικού εδώ και χρόνια αν και...
από λεμεσό
Ma dld re rose de se pianei kanenas! Ksekines kai petas asxeta gia agies trapezes kai to oti de mas afinoun na fame gliko psomi (?!?!)sou leei o allos "apo do to ferneis apo kei to ferneis panta to girizeis enantion tou thesnou tis ekklisias" kai tou apantas "oti i Eoka exeis skoteines plevres kai den katevaineis se ekloges" kai o allos/i sxedon apologeitai (meta kai apo tin prosvoli pou eiseprakse gia tin ora pou grafei to sxolio). Pes skeglistras opos to xeli kathe fora eite me to na to strefeis sto poiitiko eite me laikismous eite me emmeses prosvoles, eilikrina kathe fora mou kanei entiposi.
Oso gia mena, prin peis otidipote, ksipnisa gia na kleisw ton ipologisti kai eimai mia "kapws lefkosiatissa". Eksalou o Mixalis exei panta anoixta.
sorry gia ta lathi alla eimai tou ipnou
@ Meropi
Αγαπητή μου φίλη,
Πρέπει να μάθουμε επιτέλους την ιστορία μας.
Και όχι μόνο να την μάθουμε αλλά και να την εμπεδώσουμε.
Οι παρωπίδες ή η απόκρυψη στοιχείων μας οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα, αποπροσανατολίζουν από την πραγματικότητα.
Αντίθετα, η σύνθεση των δύο όψεων μας βοηθά να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις πραγματικότητες.
@ Σκαλωτού
Αγαπητή Σκαλωτού,
Τα ονόματα των δολοφόνων στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορώ να τα δημοσιοποιήσω διότι υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι.
Θα πρέπει να σου πω ότι είναι γνωστό ο δολοφόνος σε ένα άλλο περιστατικό στην επαρχία Αμμοχώστου ο οποίος στη συνέχεια έπεσε ηρωικά, είναι ήρωας με λίγα λόγια.
Ωστόσο η οικογένεια του δολοφονημένου ουδέποτε τον έχει κατηγορήσει,ουδέποτε έχει πει το παραμικρό εναντίον του συγκεκριμένου ήρωα, δείγμα του ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν ζητούν εκδίκηση.
Και για να μην σας κρατώ σε περιέργεια, μιλούμε για τη δολοφονία του Μιχάλη Πέτρου στη Λύση. Ο επικεφαλής της ομάδας, που πάτησε τη σκανδάλη είναι ο Ηλίας Παπακυριακού.
Και πριν αρχίσουν κάποιοι να φωνάζουν και να με κατηγορήσουν για διάφορα, σπεύδω να υπογραμμίσω ότι το έχουν αναγνωρίσει και παραδεχτεί και οι Σύνδεσμοι Αγωνιστών.
Η αποκάλυψη των πηγών μου είναι ένα άλλο θέμα. Ερευνώ αυτά τα θέματα εδώ και αρκετά χρόνια, έχω πάρει συνεντεύξεις, μίλησα με πολλούς, βρήκα έγγραφα και μαρτυρίες.
Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς που μιλούν θέτουν ως όρο την ανωνυμία.
Βλέπεις ακόμα υπάρχει ο φόβος…
@ eστορών
Θα συμφωνήσω ότι ενόσω οι Σύνδεσμοι δεν αποστασιοποιούνται, οδηγούν τα πράγματα προς τη κατεύθυνση που αναφέρεις.
Και πιστεύω ότι αυτή είναι η άμυνα τους.
Προτάσσοντας μπροστά την ΕΟΚΑ προσπαθούν να καλύψουν όσους από τους συναγωνιστές τους εγκλημάτησαν.
Και δεν μιλώ μόνο για δολοφονίες αριστερών, για να εξηγούμαστε.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που πάντα γενικεύουν το θέμα και θέτουν τη στερεότυπη ερώτηση: δηλαδή ο Αυξεντίου και ο Μάτσης ήταν δολοφόνοι;
Εδώ φτάνουν κάποιοι, δυστυχώς!
Σε προηγούμενα σημειώματα μου μίλησα για ισοπέδωση. Ιδού ένα δείγμα.
@ Ανώνυμος από Λεμεσό
Ποτέ δεν θέλησα να παραδώσω μαθήματα σε κανένα. Άλλωστε κι εγώ, όπως και όλοι μας φαντάζομαι, μαθαίνουμε καθημερινά.
Εσύ μπορεί να ξέρεις. Η πλειοψηφία των κυπρίων όμως, ιδιαίτερα οι μετέπειτα γενιές δεν ξέρουν. Και αν δεν τους τα πούμε δεν θα τα μάθουν ποτέ.
Και δεν αναφέρομαι μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Μιλώ γενικά.
Το να καλύπτουμε κάτω από το χαλί τις όποιες σκοτεινές πτυχές δεν πετυχαίνουμε τίποτε άλλο από αυτό που λες ότι πρέπει να αποφύγουμε.
Εσένα μπορεί να μη σε επηρεάζει το θέμα.
Υπάρχουν όμως οικογένειες που φέρουν μέχρι σήμερα το στίγμα της οικογένειας του προδότη. Εσύ θα δεχόσουν κάτι τέτοιο;
Και πριν μου πεις ότι αυτό είναι θεωρία, θα σε θυμίσω ότι προ 10-12 χρόνων χρειάστηκε η παρέμβαση των Κληρίδη και Χριστόφια για να αποφεύχθηκε εμφύλιος σε ένα χωριό της επαρχίας Λευκωσίας όπου ένα παιδάκι στη σχολική γιορτή μίλησε για προδότες συγχωριανούς του.
Εγώ έχω την άποψη ότι η αλήθεια ποτέ δεν προκαλεί ζημιά. Το αντίθετο προκαλεί.
Γι αυτό και είμαι της άποψης ότι πρέπει να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομα τους, διότι ώσπου δεν αναγνωρίζουμε (ή δεν γνωρίζουμε) όλοι τα ίδια δεδομένα, δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσουμε τις συζητήσεις.
Αυτό είναι νομοτέλεια.
Και όταν δούμε με το ίδιο μάτι το παρελθόν θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε αυτό που λες για το μέλλον.
Κλείνω επαναλαμβάνοντας ότι δεν ενοχοποιώ κανένα θεσμό ή οργάνωση.
Ούτε ο εκ των υστέρων ισχύει, διότι πολλά από αυτά που λέγονται σήμερα, λέγονταν και την ώρα που διαδραματίζονταν τα συγκεκριμένα γεγονότα.
Ας μη ξεχνούμε ότι κάποιος είπε το σοφό: «μάθετε την αλήθεια κι αυτή θα σας ελευθερώσει»…
@ ελληνοκύπριος
Φίλε μου σε καλωσορίζω στο χώρο μου και σε ευχαριστώ που διαβάζεις τα γραφόμενα μου.
Ο δικός μου στόχος δεν ήταν να περάσουμε στη συζήτηση για την ΕΟΚΑ.
Στόχος μου ήταν να δείξω ότι οι ακραίοι λειτουργούν παντού με τον ίδιο τρόπο.
@ dokisisofi
Τι… έχω πάντα ανοικτά;
Δοκ.
δεν είναι το μαχαίρι είναι το χέρι που το κρατα!
@Λεμεσιανέ ανωνυμε
μόνο λεμεσιανοι τελικα καταλαβαίνουν το χιουμορ μου
ή μπορούν να το δεχτουν απο μια χωραϊτισσα σαν και του λόγου μου;
αν και γραφω το αυτονοητο ποτέ δεν μου πέρασαν απο το μυαλό όσα γράφει η Δοκ...
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ και καλά ξυπνητούρια
@Mixali ennoousa oti den exeis pote valei metriasmo.
@ dokisisofi
Ο.Κ. :-)
-Υπάρχουν όμως οικογένειες που φέρουν μέχρι σήμερα το στίγμα της οικογένειας του προδότη. Εσύ θα δεχόσουν κάτι τέτοιο;-
Σε αυτό το σημείο, χαμογέλασα πικρά. Γιατί, Μιχάλη, υπάρχουν οικογένειες που φέρουν το ΄στίγμα΄ της οικογένειας του ήρωα. και το δέχονται σιωπηλά, αν και γνωρίζουν ότι οι δολοφόνοι του παιδιού τους κυκλοφορούν ελεύθεροι. επίσης γνωρίζουν ότι αν καταδικάζονταν ποτέ, θα φανερωνόταν ότι όχι μόνο για θέματα πατρίδας δε χάθηκε άδικα το παιδί τους, αλλά ότι του αφαιρέθηκε η ζωή από ομοιδεάτες τους κι ας λέει η επιγραφή στο μνήμα του άλλα...είσαι και υπέρ αυτής της ΄αποκάλυψης΄ της αλήθειας; αρκετά δεν υπέφερε αυτή η οικογένεια; πρέπει να έχουμε κι ετεροβαρείς θανάτους τώρα; μην τα ΄σκαλίζεις΄ καλύτερα...το επαναλαμβάνω. είσαι σε λάθος δρόμο.
από λεμεσό
@rose den eipa xwraitissa. Eipa "kapws xwraitissa".
@ Ανώνυμος από Λεμεσό,
Ναι φίλε μου, είμαι υπέρ της αποκάλυψης όλων των αληθειών.
Αλήθεια, γιατί μερικούς σας φοβίζει τόσο πολύ η αλήθεια;
Θα πρέπει μια ζωή να ζούμε μέσα στο ψέμα;
Dok
ναι
ειπες "καπως χωραΐτισσα" για σένα
και είπα "χωραϊτισσα" για μένα
Μιχάλη, ναι, ομολογώ ότι δε θα είχα την ΄τόλμη΄ να διαφωτίσω μια χαροκαμένη μάνα ότι ο γιος της δεν έπεσε σαν ήρωας από τα πυρά της αντίθετης παράταξης, αλλά από δικά τους άτομα και για ευτελείς λόγους.
οι συνέπειες της αλήθειας είναι μερικές φορές χειρότερες κι από τα πιο μεγάλα ψέματα...το επιχείρημα σου είναι παιδιάστικο. υπάρχουν μερικά πράγματα που θα ήταν καλύτερα να έμεναν αιώνια θαμμένα μυστικά...θα μπορούσα να κατονομάσω πάμπολλα παραδείγματα, αλλά νομίζω είναι ξεκάθαρο το τι εννοώ.
από λεμεσό
opws leme basika xwriatisa.
bingo! eides pou tora to eipes swsta?
deite tora ena apaisio video:
http://theoperiv.blogspot.com/2008/01/blog-post.html
@ Ανώνυμος από Λεμεσό
Δηλαδή φίλε μου κακώς ο Παπά Στεφανής έμαθε ότι ο γιος του δολοφονήθηκε από τους συναγωνιστές του για ευτελείς λόγους κατόπιν διαταγής.
Μιχάλη, θα έχεις σίγουρα ακούσει για φακέλους και αρχεία που παραμένουν κλειστά μέχρι να ΄φύγουν΄ οι τελευταίοι εν ζωή συσχετιζόμενοι και μετά ν΄ανοίξουν. το κύριο σκεπτικό πίσω απ΄όλ΄αυτά, είναι ότι πρέπει να σεβόμαστε και τους ζωντανούς. η αλήθεια μπορεί να περιμένει. γιατί δεν αφήνεις τα αίματα να καταλαγιάσουν; εξ άλλου το τι κάνει η κάθε άμεσα επηρεαζόμενη οικογένεια είναι δικό της θέμα...μπορεί ο παπά στεφανής να ήθελε να μάθει πραγματικά και να αντέχει (ή άντεχε, δε γνωρίζω την ιστορία του)...κάποιοι άλλοι ίσως όχι...ποιός μας δίνει το δικαίωμα εμάς να επεμβαίνουμε σε τέτοια θέματα; εκτός αν τα κίνητρα και οι στόχοι είναι η αθώωση ή ενοχοποίηση εκ των υστέρων της μίας ή της άλλης πλευράς...μετά επανερχόμαστε στον όρο της ΄εγκληματοκαπηλείας΄ κι η συζήτηση ξανακάνει τον κύκλο της...
από λεμεσό
για το αρχικό θέμα:
ο άνθρωπος γενικά έχει μια τάση να γίνεται ζώο. και το κάμνει ακολουθώντας κάποτε ιδεολογίες κάποτε θρησκείες κλπ κλπ
στη κύπρο τα σκήπτρα τα έχει η ακροδεξιά εκατέροθεν (αλλού τα χουν άλλοι - είτε κουμμουνιστές, είτε ισλαμιστές, είτε είτε).
όσον αφορά το σολωμού, ο μιχάλης έθεσε ένα καίριο ερώτημα :
τζίοινοι ούλλοι που ήταν τζαμέ γιατί εν επήαν να βοηθήσουν ;
ακόμα ένα μάθημα που μας θυμίζει ότι τα λόγια τζαι τα συνθήματα ευκολα.
.....
τζαι πάμε στην εοκα:
η εοκα, όπως κάθε οργάνωση αυτού του τύπου (είτε εθνικιστική είτε κουμουνιστική είτε το μείγμα και των δύο) είχε λίγο ή πολύ παρόμοια ιστορία:
πολεμούν το κατακτητή
οι νέοι τους ακολουθούν πιστέυοντας σε ένα όραμα.
στη πορεία θα εκτελέσουν όσους διαφωνούν μαζί τους.
αν μεγαλώσουν αρκετά, ξεκινούν τζαι οι κόντρες μεταξύ των διαφόρων αρχηγών για εξουσία, τζαι θα εκτελέσουν τζαι κανένα δικόν τους (ή θα τον αφήκουν ανυπεράσπιστο να τον σκοτώσουν άλλοι)
όσοι πεθάνουν γίνονται ήρωες.... οι άλλοι..... (για αυτό και το μεγαλειώσες βιβλίο "καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" - που απότι ξέρω το ακούνε οι ΚΚΕδες και βγάζουν σπυριά)
αν νικήσουν κυρίως,
θεωρούν ότι η κρατική εξουσία τους ανήκει (έστω τζι αν κάποτε οι στόχοι ήταν αγνοί.... άμαν φύει ο εχθρός έχουν μια τάση να επαναπροσδιορίζονται). τζαι ξεκινούν τα ρουσφετάκια, οι θέσεις, η άλωση του στρατού και της αστυνομίας, οι ξυλοδαρμοί και πάει λέγοντας.
ανάλογα με τη κατάσταση, θα ακολουθήσει εμφύλιος, είτε μεταξυ των νικητών και της αντίπαλης ιδεολογίας, είτε μεταξύ των νικητών και της αντίπαλης εθνικότητας, είτε μεταξύ των νικητών μεταξύ τους.
αυτά είναι απόλυτως φυσιολογικά.
στη κύπρο δε, ότι πεις είσαι ενάντια στην εοκα. ενώ κάποια πράματα είναι απόλυτως φυσιολογικά, η εοκα θα έπρεπε να αποτελεί εξαίρεση.
ακόμα δεν εκατάλαβα το γιατί....
και αυτά τα πράματα,
και εδώ θα διαφωνήσω με τον ανώνυμο, πρέπει να σκαλίζονται.
δεν υπάρχει κανένας λόγος γιατί να μην τα σκαλίζουμε. μόνο έτσι θα πάμε μπροστά.
......
και κάτι εντελώς άσχετο:
το πήρα τελικά απόφαση, και είστε ευπρόσδεκτοι:
http://spapalagi.blogspot.com/
"όσον αφορά το σολωμού, ο μιχάλης έθεσε ένα καίριο ερώτημα :
τζίοινοι ούλλοι που ήταν τζαμέ γιατί εν επήαν να βοηθήσουν ;"
Pws na ton voithisoun dld? Na ton travoun ap'ta mpatzakia na katevei ap'ton isto? Oi Toutkoi itan armatomenoi apenanti kai oi diadilotes aoploi, to ksexases? Mipos ennoeis ton Taso Isaak?
Ta epixeirimata tetoiou eidous "inta mas koftei emas, oi dikoi tou afikan ton mono tou" einai paidiaristika kai paragnorizoun oti den iparxoun dikoi mas kai alloi otan afora simpatriwtes mas pou peftoun aoploi kai aniperaspistoi sta xeria twn lykwn.
les episis oti "στη κύπρο τα σκήπτρα τα έχει η ακροδεξιά "
...o Xristofias einai akrodeksios???????
@ δοκ
βεβαίως αναφερόμουν στον ισαακ.
ο χριστόφιας έκαμε κανένα εγκλημα ; !!!
@ Ανώνυμος από Λεμεσό
Ωραία, να βρούμε μια μέση λύση;
Να λεχθεί η αλήθεια για όσους το θέλουν και το επιδιώκουν, όπως π.χ. για τους δολοφονημένους αριστερούς που όλες οι οικογένειες τους ζητούν να γίνει κάτι τέτοιο.
Το ίδιο αίτημα έχουν και οικογένειες δεξιών που δολοφονήθηκαν την ίδια περίοδο.
Σε αυτό συμφωνείς τουλάχιστον;
Επίσης, το γνωστό σλόγκαν ότι οι φάκελοι δεν μπορούν να ανοίξουν ενόσω υπάρχουν ζωντανοί πολιτικοί και άλλοι παράγοντες που είχαν ανάμιξη σε γεγονότα και καταστάσεις, κατά την άποψη μου δεν ευσταθεί.
Διότι αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να δώσουν πολύτιμα στοιχεία και μαρτυρίες.
Όταν τους… αφήσουμε να πεθάνουν και λεχθεί κάτι γι αυτούς, μας λένε, δυστυχώς δεν μπορούμε να έχουμε τη μαρτυρία του αφού είναι στον άλλο κόσμο.
Και έτσι η αλήθεια περιμένει αιώνια…
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο αγαπητέ μου φίλε ότι μια πληγή αν δεν κλείσει, θα ζουμίζει και θα ταλαιπωρεί εκείνον που την έχει στο σώμα του.
Και ενόσω δεν τολμούμε να συζητήσουμε σημαντικές πτυχές με νηφαλιότητα και με στόχο να κλείσουν πληγές, τα ζητήματα αυτά θα μας ταλαιπωρούν συνέχεια με κίνδυνο σε κάποιες στιγμές να οξύνουν τις καταστάσεις.
@ dokisisofi
Πιστεύω ότι ο Στέλιος έθεσε το ζήτημα πάνω σε σωστές βάσεις.
Και βεβαίως εγώ δεν έθεσα το ερώτημα για τον Σολωμού αλλά για τον Ισαάκ και καλώς έπραξε ο Στέλιος και το διόρθωσε.
Και δεν νομίζω να διαφωνείς ότι τον Ισαάκ μπορούσαν να τον βοηθήσουν οι παρευρισκόμενοι και κυρίως οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης.
Όπως και δεν νομίζω να διαφωνείς ότι δεν έπραξαν απολύτως τίποτε ενώ σήμερα μερικοί από αυτούς κορδώνουν μπροστά από τον τάφο του, ενώ κάποιοι άλλοι έχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης (γιατί άραγε;)
Όσον αφορά εμένα, αλλά και άλλους που έγραψαν εδώ, δεν νομίζω να είπε κανένας:
«inta mas koftei emas, oi dikoi tou afikan ton mono tou".
Εκτός και αν δεν είδα καλά.
@Mihali
Kai simainei kati afto? Kanei to egklima twn Tourkwn ligotero egklima?
@ Stelio "στη κύπρο τα σκήπτρα τα έχει η ακροδεξιά εκατέροθεν " Esy stelio eipes to parapanw, oxi egw.
( opws kai to "όσον αφορά το σολωμού, ο μιχάλης έθεσε ένα καίριο ερώτημα :
τζίοινοι ούλλοι που ήταν τζαμέ γιατί εν επήαν να βοηθήσουν " to opoio meta egine " βεβαίως αναφερόμουν στον ισαακ" ..βεβαίως?? βρε και να μην το καταλάβουμε!)
Esy prepei na mas dwseis eksigiseis gia to oti stin Kipro kiverna i akrodeksia. (ektos ki an perimeneis ton Mixali na katharisei pali gia sena)
@ dokisisofi
Έγραψες:
«Kai simainei kati afto? Kanei to egklima twn Tourkwn ligotero egklima?»
Γιατί έχεις αυτή την τάση να αποπροσανατολίζεις τα πράγματα;
Αυτή την πτυχή την ξαναέθεσες και σου απάντησα πω όχι.
Γιατί επιμένεις; Δεν μπορώ να καταλάβω.
Αντιστρέφω όμως το ερώτημα:
Το βάρβαρο έγκλημα των ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ Τούρκων, κάνει λιγότερη την ευθύνη όσων έμειναν στήλη άλατος και τον άφησαν Ισαάκ στα χέρια των δολοφόνων του;
Mixali meta lipis mou diapistwnw oti....en palevkesai gie mou!!!
@ Μιχάλη & Ανώνυμε εκ Λεμεσού,
Επιτρέψτε μου μια μικρή παρέμβαση στη συζήτηση σας για την αναγκαιότητα ή όχι της αποκάλυψης της ιστορικής αλήθειας αναφορικά με τις διάφορες σκοτεινές υποθέσεις (δολοφονίες με την κατηγορία του προδότη και όχι μόνο) κατά την περίοδο του αγώνα της ΕΟΚΑ το 1955-59!
Έχοντας στο στενό μου οικογενειακό περιβάλλον μια τέτοια ιστορία από εκείνη την εποχή (που δεν έχει σχέση όμως με προδοσία) μπορώ να πω ότι οι απόψεις για έρευνα και για αποκάλυψη των πραγματικών γεγονότων ήταν (και είναι) διισταμένες παρ’ όλο που όλοι (από την οικογένεια) επιθυμούν την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας (και την απόδοση των ανάλογων τιμών). Οι κάποιες επιφυλάξεις που υπάρχουν (μόνο από μονάδες) είναι λόγω του φόβου για τη δημιουργία αναστάτωσης στον ευρύτερο οικογενειακό (ή/και φιλικό) τους κύκλο από την πιθανή εμπλοκή ατόμων με τους οποίους ίσως να έχουν αναπτύξει σήμερα σχέσεις (επαγγελματικές, κοινωνικές) ή να έχουν και ... συμπεθερέψει ακόμα!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 15/8/2008 – 11:58 μ.μ.
κοιτα τι είπε ο παλιο-αμερικανος!
«Patriotism is the last refuge of a scoundrel», δηλαδή: «Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των παλιανθρώπων» (Samuel Johnson - 1775)
@ dokisisofi
Τζιαι γιατί αγαπητή μου δεν παλεύκουμε;
Υποστηρίζω κάτι το παράλογο;
Το έγκλημα των Γκρίζων Λύκων είναι εκεί.
Εκεί όμως είναι και η αδράνεια των δικών μας που άφησαν τον άνθρωπο βορά στα χέρια των Γκρίζων Λύκων.
Μήπως δεν είναι αλήθεια και το ένα και το άλλο;
@ Anef_Oriwn
Αυτό που γράφεις είναι κατανοητό.
Όμως, όπως σωστά επισημαίνεις, πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά.
Εκείνο που με προβληματίζει αγαπητέ μου φίλε είναι το γεγονός ότι αρκετοί φοβούνται την αλήθεια.
Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτό.
Γεγονός όμως παραμένει ένα: ότι η απόκρυψη πολλών αληθειών τόσα χρόνια μας οδηγεί στο τέλος να έχουμε πρόβλημα να ανατρέψουμε τις μη αλήθειες ή τις μισές αλήθειες.
Και όποιος προσπαθήσει κάτι τέτοιο έχει σαν αποτέλεσμα να κατηγορείται ότι υποσκάπτει, ότι εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα και όλα τα γνωστά.
Δυστυχώς…
Rose: Αυτό που γράφεις είναι παγκοίνως γνωστό.
Και το βλέπουμε εδώ και 50 χρόνια στην Κύπρο να βρίσκεται σε πλήρη ισχύη...
Αγαπητέ Μιχάλη και λοιποί σας χαιρετώ! Αν και περνώ πρώτη φορά απ΄τα μέρη σας, τυγχάνει να διαβάζω τα πλείστα από τα μπλοκς(εννοείται όσα αξίζει τον κόπο). Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι έχουμε μεγαλώσει μέσα στο ψέμα και τα παιδιά μας επίσης! Όλα τα εγκλήματα που έκαναν οι παsh Ορθόδοξοι Χριστιανοί σε βάρος των Τουρκοκυπρίων που τους αποκαλούσαν shίλλους, με αφήνουν άναυδη κάθε χρόνο κατά τις ΜΑΥΡΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥΣ. Όσον σκέφτομαι ότι όλοι αυτοί έχουν μείνει ατιμώρητοι και συνωστίζονται κάθε Κυριακή και Γιορτή στις εκκλησίες και κάνουν μεγάλους σταυρούς μου έρχεται αναγούλα! Ίσως πάλι σκέφτομαι ότι μπορεί να ζητούν συγχώρεση και μετάνοια για να βρει η ψυχή τους ανάπαυση όταν θα έρθει η ώρα τους! Αλλά ΟΛΑ ΕΔΩ ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΙ!!!
Αγαπητέ Μιχάλη και λοιποί σας χαιρετώ! Αν και περνώ πρώτη φορά απ΄τα μέρη σας, τυγχάνει να διαβάζω τα πλείστα από τα μπλοκς(εννοείται όσα αξίζει τον κόπο). Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι έχουμε μεγαλώσει μέσα στο ψέμα και τα παιδιά μας επίσης! Όλα τα εγκλήματα που έκαναν οι παsh Ορθόδοξοι Χριστιανοί σε βάρος των Τουρκοκυπρίων που τους αποκαλούσαν shίλλους, με αφήνουν άναυδη κάθε χρόνο κατά τις ΜΑΥΡΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥΣ. Όσον σκέφτομαι ότι όλοι αυτοί έχουν μείνει ατιμώρητοι και συνωστίζονται κάθε Κυριακή και Γιορτή στις εκκλησίες και κάνουν μεγάλους σταυρούς μου έρχεται αναγούλα! Ίσως πάλι σκέφτομαι ότι μπορεί να ζητούν συγχώρεση και μετάνοια για να βρει η ψυχή τους ανάπαυση όταν θα έρθει η ώρα τους! Αλλά ΟΛΑ ΕΔΩ ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΙ!!!
@ exo frenon
Σε καλωσορίζω στο blog μου και εύχομαι να περνάς συχνά και να αφήνεις και κανένα σχόλιο.
Έχεις δίκαιο ότι μεγαλώσαμε με αρκετά ψέματα.
Αυτό όμως δεν ισχύει μόνο για μας. Ισχύει (στην περίπτωση της Κύπρου) και για τους Τ/κύπριους.
Και δεν είναι μόνο τα ψέματα. Είναι και η απόκρυψη στοιχείων που δυστυχώς δημιουργεί ιστορικά ελλείματα και αδυναμία ορθής ιστορικής κρίσης.
Ευχή και ελπίδα να αλλάξουν τα πράγματα και να αποκατασταθεί η αλήθεια.
Μιχάλη, εντελώς άσχετον..όταν διάβασα το ποστ της Δρακούνας για τη διάλεξη σου νόμισα ότι ήσουν παλιός καθηγητής μου Τουρκολογίας, και μπήκα να σκοπείσω (απλή συνωνυμία τελικά). Χαίρομαι που έτσι τυχαία βρήκα το μπλογκ σου! Χαίρομαι επίσης που άνθρωποι διαβασμένοι σαν εσένα υπάρχουν στη Κυπριακή μπλογκόσφαιρα, πέρκιμον μάθουμεν και μεις λλίην (απομυθοποιημένη) ιστορία
@ Cake
Καλώς ήρθες στο χώρο μου.
Όχι, δεν είμαι ο Μιχάλης, τον οποίον γνωρίζω αν και έχω αρκετό καιρό να τον δω ή να επικοινωνήσω μαζί του.
Δεν είσαι ο μόνος που μας συγχύζει. Κάποτε έστειλα άρθρο σε εφημερίδα και έβαλαν τη δική του φωτογραφία και μια άλλη φορά έγινε το ανάποδο!!!
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Θα περιμένω με ενδιαφέρον τα σχόλια σου…
http://lhmnios.pblogs.gr/2009/02/o-dolofonos-toy-solwmoy-solwmoy-ypopshfios-stis-ekloges-sta-kate.html
ΑΙΣΧΟΣ!!!!!!!
Τον Ισαάκ τον δολοφόνησαν οι Τούρκοι γιατί ήταν Έλληνας. Τους δύο άλλους που μας λες γιατί τους δολοφόνησε η ΕΟΚΑ; Είναι μεγάλη η μανία σου με την ΕΟΚΑ πάντως. Νομίζεις ότι είναι όπως την Κοκα Κόλα που κολλά παντού. Ακόμα λίγο θα συνδέσεις την Οργάνωση με τη δολοφονία του Θησέα από τον Λυκομήδη. Και εμφανίζονται και οι άλλοι που μιλούν για "απομυθοποιημένη" ιστορία. Με ότι συμφωνούμε είναι απομυθοποίηση και με ότι διαφωνούμε είναι μυθοπλασία. Ας είναι. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι απομυθοποιητές της "απομυθοποίησης" σας για να ρίχνουν τα προσωπεία σας.
The DE particles act to puncture the exoskeletons of most insects, mites, fleas, ticks, etcetera, causing
them to die by dehydration. So, I propose to you
that you might want to consider doing your own organic gardening right in your own back yard.
Again, using companion planting techniques will help your organic garden flourish.
Here is my weblog; formerly
After application the hair is simply dried, either
naturally or using a drier. As natural products don't have any side-effects, you can rest assured for healthy hair. A well groomed woman will look to her hair and makeup first and a poll of 3,000 females across the UK revealed that about 44% feel attractive if they are having a good hair day, this compares to 16% who felt pleased with their appearance if good teeth gave them that winning smile.
Feel free to visit my web-site ... hair products
Wonderful, what a website it is! This blog presents valuable
data to us, keep it up.
Feel free to surf to my blog; home cellulite treatment
Δημοσίευση σχολίου