Από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα παρατηρήθηκε μια σκληρή επίθεση ενάντια στην πολιτική της νέας κυβέρνησης σε ότι αφορά το κυπριακό.
Η επιθετική διπλωματία και οι πρωτοβουλίες που υποσχέθηκε ο Δ. Χριστόφιας κατά την προεκλογική περίοδο έγιναν πράξη με τα γνωστά, μέχρι στιγμής αποτελέσματα, με αποκορύφωμα την έναρξη των απευθείας συνομιλιών.
Η πολιτική του Χριστόφια και γενικότερα της κυβέρνησης προκάλεσε την έντονη αντίδραση ατόμων (και όχι συνόλων) που αντιτίθενται στην πολιτική επίλυσης του κυπριακού όπως έχει καθοριστεί προ ετών.
Οι διαφωνούντες αντιδρούν έντονα στα ζητήματα κυπριακού και παιδείας. Διαστρεβλώνουν δηλώσεις και προθέσεις προσαρμόζοντας τες στα δικά τους δεδομένα ώστε να μπορέσουν να διατυπώσουν τις κατηγορίες τους.
Σχετικά άρθρα και δηλώσεις κάνουν τον γύρο στο διαδίκτυο. Αναπαράγονται από όλα τα εθνικιστικά φόρουμ και blogs, εξυβρίζονται ασύστολα όσοι θέλουν τη λύση, ακόμα και ο ίδιος ο πρόεδρος. Εθνικοί μειοδότες, γενίτσαροι, προδότες, τουρκόφιλοι, ανθέλληνες, άνθρωποι των αμερικανών, των άγγλων και της νέας τάξης είναι όσοι υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη λύση.
Το σημαντικό στην όλη υπόθεση είναι ότι όλοι αυτοί επικαλούνται το λαό. Παρουσιάζονται ως οι υπερασπιστές των εθνικών δικαίων και ως οι άγγελοι φύλακες του ελληνισμού στην Κύπρο.
Και το αποκορύφωμα; Θεωρούν, οι κύριοι αυτοί, ότι εκφράζουν την άποψη της πλειοψηφίας του λαού.
Τελικά όμως φαίνεται ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι αλλά ακριβώς αντίθετα.
Όσες δημοσκοπήσεις έγιναν από τον Φεβρουάριο και μετά δείχνουν τον πρόεδρο να έχει την απόλυτη σχεδόν στήριξη του λαού με ποσοστά που κυμαίνονται από το 75% μέχρι και το 85%.
Η τελευταία δημοσκόπηση είναι αυτή που ενήργησε για εσωτερικούς σκοπούς (λόγω ευρωεκλογών) η ΕΔΕΚ και η οποία δημοσιεύθηκε στον Φιλελεύθερο στις 12/9/2008
(http://www.phileleftheros.com/main/main.asp?gid=493&id=577263):
Συντριπτική η αποδοχή του Προέδρου Χριστόφια
Τι έδειξε η δημοσκόπηση της ΕΔΕΚ για τον κομματικό χάρτη
Ποσοστά με προοπτική είδαν στην ΕΔΕΚ ότι τους δίνει η δημοσκόπηση την οποία τους ανέλυσε σε επίπεδο Πολιτικού Γραφείου, ο γνωστός επικοινωνιολόγος Κώστας Παναγόπουλος, ο οποίος από χθες επίσημα θα συνεργάζεται με το σοσιαλιστικό κόμμα ενόψει ευρωεκλογών. Η έρευνα έδωσε στην ΕΔΕΚ 5.8% και με αναγωγή 6.2% ποσοστό που κρίθηκε ως το υψηλότερο εννέα μήνες πριν από εκλογική αναμέτρηση. Η συσπείρωση του κόμματος ανέρχεται σε 72%.
Το ΑΚΕΛ παραμένει πρώτο κόμμα με ποσοστό 30% και σε απόσταση δύο μονάδων πιο πίσω είναι ο ΔΗΣΥ με 28%.
Και τα δύο κόμματα παρουσιάζονται με ψηλές συσπειρώσεις σε αντίθεση με το ΔΗΚΟ που καταγράφει τη χαμηλότερη συσπείρωση, 60%, και ποσοστό 12%.
Το ποσοστό για το Ευρωπαϊκό κόμμα κυμαίνεται γύρω στο 2 και των Οικολόγων λίγο πιο κάτω από την μια ποσοστιαία μονάδα.
Το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο της έρευνας όπως αναλύθηκε στην ηγετική ομάδα της ΕΔΕΚ είναι η πολύ ψηλή αποδοχή του Προέδρου Χριστόφια ανάμεσα στους πολίτες. Ξεπερνά το 81% κι αυτό αποδίδεται και στην θετική ψήφο που εξασφαλίζει από συναγερμικούς ψηφοφόρους. Σε πολύ πιο χαμηλά ποσοστά κυμαίνεται η αποδοχή για τα θέματα εσωτερικής διακυβέρνησης.
Δεύτερος σε δημοτικότητα είναι ο Πρόεδρος της Βουλής και πρόεδρος του ΔΗΚΟ Μάριος Καρογιάν με 59% και τρεις μονάδες πιο πίσω ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου.
Σημαντικότατη είναι η ανάκαμψη του προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού Νίκου Αναστασιάδη που κατατάσσεται μεν στην τέταρτη θέση αλλά εξασφαλίζει σαφώς ψηλότερο ποσοστό από ότι πριν από τις προεδρικές εκλογές και συγκεκριμένα 47%.
Οι δείχτες που καταγράφηκαν στην έρευνα είναι πολύ θετικοί για την ΕΔΕΚ σημειώνουν κομματικοί αξιωματούχοι. Πολύ κοντά στο κόμμα βρίσκονται όσοι δηλώνουν ότι ψήφισαν την ΕΔΕΚ ενώ θετικό πρόσημο δίνουν, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, στη διαχείριση που γίνεται από την ηγεσία και την ασκούμενη πολιτική στο Κυπριακό. Οι ΕΔΕΚίτες εκτιμούν ότι τα νούμερα που εξασφαλίζει σήμερα το κόμμα τους δίνει το δικαίωμα να ελπίζουν ότι θα εξασφαλίσουν μια έδρα στις ευρωεκλογές του Ιουλίου του 2009.
ΑΝΔΡΟΥΛΑ ΤΑΡΑΜΟΥΝΤΑ
* * *
Η δημοσκόπηση της ΕΔΕΚ, λοιπόν, κλείνει στόματα. Δείχνει ξεκάθαρα ότι οι δυνάμεις που θέλουν λύση στο κυπριακό εξασφαλίζουν την συντριπτική πλειοψηφία ενώ τα υπόλοιπα κόμματα με κύριο το Ευρωκό έχουν πάρει την κατιούσα.
Ελπίζω ότι τα ευρήματα της δημοσκόπησης (που επιβεβαιώνουν όσες προηγήθηκαν) θα προβληματίσουν όσους θεωρούν ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια, τουλάχιστον όσον αφορά το κυπριακό.
46 σχόλια:
Η αποδοχη του Προεδρου και των χειρισμων του μεσα στην κοινωνια επιβεβαιωνονται οπως πολυ ευστοχα μας περιεγραψες φιλε μιχαλη.
Εκεινο που με ανησυχει ειναι η αναντιστοιχια του ποσοστου αποδοχης με τα οσα βλεπουμε και ακουμε απο τα πλειστα ΜΜΕ, που οντως μονο θορυβο δημιουργουν, χωρις να συνεισφερουν σε πραγματικα κριτικη συζητηση. Και αυτο πρεπει να προβληματιζει ολους. Γιατι πονταρουν στον συναισθηματισμο και στις φοβιες του κοσμου? Αν τα επιχειρηατα τους ειναι αρκετα γερα, θα αντεξουν της κριτικης.
Παίδες,
Τις ευλογίες του ΑΓΙΟΥ. Συμφωνώ ότι πρέπει η ιστορία να αρχίσει να διδάσκεται στα σχολειά, όπως είναι και όχι όπως κάποιοι κύκλοι θα ήθελαν να είναι. Η αγραμματοσύνη κάποιων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο, η τόσο μεγάλη απεδευσία τους η συγκερασμένη με δόσεις ψευτοπατριωτισμού και υπερεθνικών τάσεων, δηλητηριάζει τις ψυχές των νέων ανθρώπων και καθιστά ολοένα και πιο δύσκολη την ομαλή συμβίωση Ε/Κ και Τ/Κ. Θα θυμάστε τις διαδηλώσεις μαθητών κατά του σχεδίου Ανάν. Αυτό που πείραξε προσωπικά εμένα ήταν τα συνθήματα τύπου "δεν μπορούμε να ζήσουμε με τους Τ/Κ, γιατί δεν είμαστε ίσοι". Και πίσω από τους μαθητάς, οι οποίοι μπορεί και να τα έσπαγαν στα clubs την προηγούμενη νύκτα, μη νιώθοντας την ανάγκη να προβληματιστούν για το μέλλον του τόπου μας, βρίσκονταν τα υπερπατριωτικά κοράκια και ο ΧΑΚ (Χρυσόστομος Αχριεπίσκοπος Κύπρου!)Αυτή η κατάντια πρέπει να σταματήσει.
Από την άλλη όμως να μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με την όποια ιδέα φαλκίδευσης της εθνικής μας ταυτότητας. Δεν πίστεύω βοηθά στην επαναπροσέγγιση η άρνηση και το ξεπούλημα της εθνικής μας ταυτότητας. Δεν ζητάμε από τους Τ/Κ να ξεγράψουν την εθνική τους ταυτότητα. Αλλά, ούτε και εμείς να το κάνουμε. Άρα, ναι, θέλουμε να περάσει η ιδέα της επαναπροσέγγισης στον κόσμο, αλλά να στηρίζεται στο σεβασμό της ιδιαίτερης εθνικής ταυτότητας Ε/Κ και Τ/Κ. Δεν θα ντραπώ να πω ότι είμαι Έλληνας. Θα το πω και είμαι περήφανος γι' αυτό.
Αν είναι κάτι που πρωτοαντίκρισα εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι ένα μικρό θαύμα συμβίωσης διαφόρων εθνοτήτων, με ιδιαίτερη και ξεχωριστή εθνική ταυτότητα, παράδοση και αξίες. Στην Αμερική δεν υπάρχουν μόνο Αμερικάνοι. Και όμως μέσα από τις εθνικές, πολιτιστικές, γλωσσικές, θρησκευτικές και διαπροσωπικές αντιθέσεις, προκύπτει η σύγκλιση και επιτυγχάνεται η συμβίωση. Και αυτό γίνεται – και εδώ είναι το σημαντικό – χωρίς να πρέπει να υποτιμηθούν ή να ξεπουληθούν οι εθνικές καταβολές του οποιουδήποτε. Αν σεβαστώ τον εαυτό μου, θα σεβαστώ και τον άλλον. Αν πουλήσω τις αξίες μου, φανταστείτε τι θα κάνω στον συνάνθρωπό μου…
Σχετικό άρθρο βρίσκεται στο blog μου (http://odosparadeisoy7.blogspot.com/2008_09_01_archive.html)
Και όσον αφορά στις υπόλοιπες αναρτήσεις σου, Μιχάλη, να σου πω ότι πολύ εύστοχα είναι τα σχόλια σου. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απολαύει της ευρύτερης κοινωνικής αποδοχής, γιατί χειρίζεται μια δύσκολη φάση του Κυπριακού. Χρειάζεται όμως προσοχή στους χειρισμούς. Και μια αντίθετη άποψη δεν είναι κατ' ανάγκη διάσπαση της αρραγούς εσωτερικής ενότητας.
Μια αντίθετη άποψη ψύχραιμη, όμως. Όχι με τις υπερπατριωτικές κραυγές του κάθε βλακός ψευτοπατριώτη. Ο Νικόλαος, υιός Παπαδοπούλου Τάσσου, πρέπει να σκέφεται πριν μιλήσει. Ο ανέξοδος λαϊκισμός, ο στιγματισμός της αντίθετης άποψης και η θεωρία του εθνικού "σωτήρα", αποδοκιμάστηκαν στις προηγούμενες εκλογές με την ήττα του πατρός του. Η αλαζονεία της εξουσίας συνετρίβη. Τις υπερπατριωτικές τους υστερίες και ο Νικόλαος και ο "Αχριεπίσκοπος", αλλού. Εδώ πρέπει να συζητήσουμε ψύχραιμα για το μέλλον του τόπου μας.
Παίδες,
Τις ευλογίες του ΑΓΙΟΥ. Συμφωνώ ότι πρέπει η ιστορία να αρχίσει να διδάσκεται στα σχολειά, όπως είναι και όχι όπως κάποιοι κύκλοι θα ήθελαν να είναι. Η αγραμματοσύνη κάποιων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο, η τόσο μεγάλη απεδευσία τους η συγκερασμένη με δόσεις ψευτοπατριωτισμού και υπερεθνικών τάσεων, δηλητηριάζει τις ψυχές των νέων ανθρώπων και καθιστά ολοένα και πιο δύσκολη την ομαλή συμβίωση Ε/Κ και Τ/Κ. Θα θυμάστε τις διαδηλώσεις μαθητών κατά του σχεδίου Ανάν. Αυτό που πείραξε προσωπικά εμένα ήταν τα συνθήματα τύπου "δεν μπορούμε να ζήσουμε με τους Τ/Κ, γιατί δεν είμαστε ίσοι". Και πίσω από τους μαθητάς, οι οποίοι μπορεί και να τα έσπαγαν στα clubs την προηγούμενη νύκτα, μη νιώθοντας την ανάγκη να προβληματιστούν για το μέλλον του τόπου μας, βρίσκονταν τα υπερπατριωτικά κοράκια και ο ΧΑΚ (Χρυσόστομος Αχριεπίσκοπος Κύπρου!)Αυτή η κατάντια πρέπει να σταματήσει.
Από την άλλη όμως να μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με την όποια ιδέα φαλκίδευσης της εθνικής μας ταυτότητας. Δεν πίστεύω βοηθά στην επαναπροσέγγιση η άρνηση και το ξεπούλημα της εθνικής μας ταυτότητας. Δεν ζητάμε από τους Τ/Κ να ξεγράψουν την εθνική τους ταυτότητα. Αλλά, ούτε και εμείς να το κάνουμε. Άρα, ναι, θέλουμε να περάσει η ιδέα της επαναπροσέγγισης στον κόσμο, αλλά να στηρίζεται στο σεβασμό της ιδιαίτερης εθνικής ταυτότητας Ε/Κ και Τ/Κ. Δεν θα ντραπώ να πω ότι είμαι Έλληνας. Θα το πω και είμαι περήφανος γι' αυτό.
Αν είναι κάτι που πρωτοαντίκρισα εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι ένα μικρό θαύμα συμβίωσης διαφόρων εθνοτήτων, με ιδιαίτερη και ξεχωριστή εθνική ταυτότητα, παράδοση και αξίες. Στην Αμερική δεν υπάρχουν μόνο Αμερικάνοι. Και όμως μέσα από τις εθνικές, πολιτιστικές, γλωσσικές, θρησκευτικές και διαπροσωπικές αντιθέσεις, προκύπτει η σύγκλιση και επιτυγχάνεται η συμβίωση. Και αυτό γίνεται – και εδώ είναι το σημαντικό – χωρίς να πρέπει να υποτιμηθούν ή να ξεπουληθούν οι εθνικές καταβολές του οποιουδήποτε. Αν σεβαστώ τον εαυτό μου, θα σεβαστώ και τον άλλον. Αν πουλήσω τις αξίες μου, φανταστείτε τι θα κάνω στον συνάνθρωπό μου…
Νέες αναρτήσεις στο blog μου (http://odosparadeisoy7.blogspot.com/2008_09_01_archive.html)
τα νούμερα της δημοσκόπησης που αναφέρεις Μιχάλη δεν μπορώ να τα αμφισβητήσω, αλλά θα σε ρωτησω το εξης. μήπως καθυβρίζονται και εκείνοι που δεν συμφωνούν με τους χειρισμούς του χριστόφια; πώς είναι δυνατόν σύμφωνα με τα νουμερα της δημοσκόπησης, το 15% να κυνηγά το 85; νομίζω πρέπει να δείτε και τις δικές σας ευθύνες. εγώ μιλώντας μόνο από όσα βλέπω στο ίντερνετ, μπορώ να σου πω πως το 90% των μπλογκς (των κυπριακών) είναι ακελικά όσον αφορά την ιδεολογία. και αυτό δεν σηκωνει αμφισβητηση Μιχάλη
@ ελληνοκύπριος
Δεν ξέρω τι εννοείς ότι καθυβρίζονται εκείνοι που διαφωνούν με τους χειρισμούς Χριστόφια.
Αν πάρεις ως παράδειγμα τις δικές μου αναρτήσεις, δεν νομίζω ότι τους βρίζω. Επισημαίνω τι άτοπο των όσων λένε κι αυτό δεν είναι εξύβριση.
Ούτε έχω κάνει κάποιο έλεγχο για να διαπιστώσω που κλίνουν πολιτικά τα περισσότερα κυπριακά μπλογκς.
Πέραν τούτου όμως, είναι διαφορετικό να βγαίνει κάποιος απλός πολίτης και να βρίζεις, όπως λες, και άλλο να βγαίνουν υπεύθυνα πολιτικά πρόσωπα.
Δεν λέω ότι είναι επιτρεπτό ούτε το ένα ούτε το άλλο αλλά φαντάζομαι καταλαβαίνεις τη διαφορά.
Για ποιες ευθύνες μιλάς;
@ ΑΓΙΟΣ,
Συμφωνώ με όσα γράφεις και σε ευχαριστώ για την παρέμβαση σου.
Θα σχολιάσω μόνο μερικά σημεία τα οποία θεωρώ ότι χρίζουν σχολιασμού.
Αρχίζω από το σημείο που λες, ότι χρειάζεται προσοχή στους χειρισμούς. Δεν διαφωνώ καθόλου.
Όσον αφορά την αντίθετη άποψη, δεν νομίζω να διαφωνεί κάποιος ότι θα πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις.
Έχει όμως διαφορά αγαπητέ μου η έκφραση άποψης από την εξύβριση. Όταν χαρακτηρίζεται ο πρόεδρος και όσοι υποστηρίζουν την πολιτική λύσης ως μειοδότες, όταν μιλούν για εξυπηρέτηση των σχεδίων της Νέας Τάξης, όταν μιλούν για τουρκολάγνους και άλλα γνωστά, τότε αυτή δεν είναι αντίθετη άποψη.
Δεν μπορεί δηλαδή να έρχεται ο αρχιεπίσκοπος (και άλλοι) και να λέει ότι στηρίζει τον πρόεδρο αλλά από την άλλη να του σέρνει τα εξ αμάξης. Άλλο παράδειγμα είναι αυτό που αναφέρεις κι εσύ. Αυτά δεν είναι αντίθετες απόψεις, είναι ύβρεις.
Σε ότι αφορά την εθνική ταυτότητα, μόνο τρελοί, θα έλεγα, ή άνθρωποι που δεν έχουν ΙΧΝΟΣ αξιοπρέπειας θα δέχονταν να φαλκιδευτεί η εθνική τους ταυτότητα.
Προσωπικά δεν έχω διαπιστώσει ότι κάποιοι επιδιώκουν να ξεπουλήσουν την εθνική ταυτότητα για να προωθήσουν την επαναπροσέγγιση.
Εκτός τούτου είναι και παράλογο.
Μιχάλη η απορία μου είναι πως μπορεί το 15% να διώκει και να καθυβρίζει το 85%. δεν σου φαίνεται παράξενο;
@ ελληνοκύπριος
Φίλε μου, ποιος έχει διωχθεί; Εγώ δεν έχω δει κάποιον να διώκεται.
Το θέμα της καθύβρισης δεν νομίζω να είναι θέμα πλειοψηφίας και μειοψηφίας.
Άκουσες κάποιον από το 85% (όπως λες) να χαρακτηρίζει ως όργανα των Τούρκων το 15%;
Ότι εξυπηρετεί ξένα συμφέροντα και δη τουρκικά;
Ότι προετοιμάζει γενίτσαρους;
Ότι θα μας παραδώσουν αμαχητί στους Τούρκους και άλλα παρόμοια;
Έτσι για να ξέρουμε για τι μιλούμε δηλαδή.
Η αντίθετη άποψη δεν είναι εξύβριση.
Τα πιο πάνω που ανάφερα όμως είναι.
@Ελληνοκύπριος
Αφου με χαρά διαπίστωσα ότι κάποιοι περιόρίζουν τα νέα ποσοστά σε 15-85% (!) και τα αποδέχονται αρκετοι, δεξια και αριστερα, έχω μια απορία...
όχι ποσοτική αλλά ποιοτική
αναρωτηθηκαμε τι κρύβουν οι αριθμοι;
ποιοι είναι;
σε ποιες θεσεις;
τι συμφεροντα;
ποια ιστορία
ποιος χώρος;
τι χανουν;
τι εχουν;
ποιους εξαγορασαν για να έχουν;
σε ποιες θεσεις;
για ποσα χρόνια;
με τι είδους αλληλεπιδραση;
με τι νοοτροπία;
η δυναμη δυστυχώς δεν είναι μόνο στους αριθμους..
@ Μιχαλη
το δικο μου θεμα είνια άλλο..
Λέγεται ότι το μετωπο ανασυντασσεται
Ο Χριστοφιας τι κάνει;
ξέχασε με ποιους έχει να κάνει ή δεν γωρίζει;
Πιστεύω ότι ξέρει.
Και αν κρίνω με τα όσα γίνονται, υπολογίζω ότι ξέρει και τι κάνει.
Μακάρι...
κατά κανόνα είμαι επιφυλακτικός όσον αφορά τις δημοσκοπήσεις. να θυμηθούμε πόσο λάθος αποδείχτηκαν στις τελευταίες εκλογές.
Παρόλαυτά δεν είναι αυτό που θέλω να θίξω. Ας θεωρήσουμε ότι είναι σωστές.
Παραδοσιακά όλοι οι πρόεδροι είχαν ψηλά ποσοστά αποδοχής όσον αφορά τους χειρισμούς στο κυπριακό.
Παραδοσιακά (πλην του τάσσου) ο εκάστοτε πρόεδρος, στη προσπάθεια επανεκλογής του παίρνει ψηλότερα ποσοστά από όσα έχει το κόμμα ή τα κόμματα που τον στηρίζουν (σε αντίθεση με το κανόνα που ισχύει στις πλείστες δημοκρατίες ο οποίος λέει ότι η εξουσία (δια)φθείρει )
Να θυμηθούμε και τις δημοσκοπήσεις πριν τις εκλογές ο κύπριος ψηφοφόρος θεωρούσε το τάσσο ως τον ικανότερο να χειριστεί το κυπριακό. όταν δε είπε το όχι , τα ποσοστά αποδοχής ήταν εξίσου συντρηπτικά.
άμαν δούμε όχι μια δημοσκόπηση , αλλά τις δημοσκοπήσεις διαχρονικά, γεννιούνται ερωτηματικά για το φαινόμενο "κυπραίος".
Πως είναι δυνατόν πρόεδροι με εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο κυπριακό να απολαμβάνουν ούλλοι αποδοχή από τη πλειοψηφία ;
Πως είναι δυνατόν να θεωρείς ως πέρσι το τάσσο καταλληλότερο να χειριστεί το κυπριακό, τζαι σε διάστημα ένος χρόνου να αποδέχεσαι το χριστόφια που ακολουθεί διαμετρικά αντίθετη πολιτική ;
τζαι όχι μόνο,
δαμέ ακόμα τζαι μέσα στο δηκο το ίδιο η ομάδα του τάσσου εκατάντησε μειοψηφία.
δεν ξέρω τι γνώμη έχουν οι υπόλοιποι, αλλά εγώ το ονομάζω το " σύνδρομο μακάριος".
είμαστεν ένας λαός που έμαθεν να έχει ένα εθνάρχη να τον κυβερνά. εξου τζαι ανακαλύψαμεν τζαι τον όρο "εθνάρχης".
αγαπούμε τους προέδρους μας.
είμαστεν ερωτευμένοι μαζί τους.
Υποστηρίζουμεν το αξίωμα "πρόεδρος", αντί τη πολιτική που ακολουθεί.
Αν βάλεις δε και το γεγονός ότι μας εμάθαν από παλιά τα περί "εθνικής ενότητας", και το ότι έχουμεν και ένα εθνικό πρόβλημα , νομίζω λίγο ή πολύ νιώθουμεν τζαι υπόχρεοι να υποστηρίζουμεν το προεδρόν ΜΑΣ.
τι σημασία έχει αν υπάρχει αλλαγή στο χειρισμό του κυπριακού ;
σημασία έχει τι θα πει ο πρόεδρος.
τζαι αν τούτη τη στράτα ο πρόεδρος πει τους να πουν "ναι".... εγώ έχω το σίουρο ότι θα το πράξουν.
Μιχάλη,
να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου.
Οι αριθμοί των δημοσκοπήσεων, θεωρώ πως δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Επίσης η ανάλυση που κάνει ο Στέλιος για την κυπριακή πραγματικότητα, είναι εύστοχη.
Οι διαφωνίες μου;
Τουλάχιστον φίλε Μιχάλη στην κυπριακή μπλογκόσφαιρα, δεν νομίζω πως εξυβρίζεται ο Χριστόφιας και οι υποστηρικτές του στον βαθμό που το παρουσιάζεις. Εγώ προσωπικά είμαι αντιομοσπονδιακός, αλλά δεν έβρισα ποτέ. Και πέρα από ακραίες αντιδράσεις (που τις συναντάς και στα δύο στρατόπεδα) δεν νομίζω πως έχουμε φτάσει στα άκρα. Θα συμφωνήσω με τον Ελληνοκύπριο, στο ότι δηλαδή τα φιλοακελικιά ιστολόγιο είναι τα διπλάσια τουλάχιστον από τα αντιομοσπονδιακά, κι αυτό νομίζω το γνωρίζετε όλοι σας (ας δούμε τουλάχιστον αυτά που συγκεντρώνουν πολλές επισκέψεις).
Ο φανατισμός δεν προσφέρει. Η κριτική όμως είναι χρήσιμη.
"...στην κυπριακή μπλογκόσφαιρα, δεν νομίζω πως εξυβρίζεται ο Χριστόφιας και οι υποστηρικτές του στον βαθμό που το παρουσιάζεις."
Απόστολε, δε μας πείθεις. Η υποκρισία έχει και τα όρια της. Ότι και να σου παραθέσει κάποιος, οι αντιδράσεις σου είναι πάντα οι ίδιες: Δεν είδα, δεν ξέρω, τη γνώμη μου λέω, είμαι αντιομοσπονδιακός, δε μ΄ενδιαφέρει αν ΔΕΝ είναι εφικτή η μη-λύση που προτείνω, εγώ είμαι παλλικάρι και δε συμβιβάζομαι, αυτοί που θα υπογράψουν τις συμφωνίες θα είναι οι ενδοτικοί κτλ κτλ. Προσπάθησα πολλές φορές με επιχειρήματα να σου εξηγήσω πόσο μονόφθαλμα είναι τα όσα προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου ότι πιστεύεις. Μάταια...εσύ συνεχίζεις ακάθεκτος να επαναλαμβάνεις τα ίδια. Μου θυμίζεις μία γριά γειτόνισσα που δεν ήθελε ν΄αγοράσει πλυντήριο για να μην πληρώνει παραπάνω ηλεκτρικό! Και συνέχιζε να πλένει τα ρούχα στο χέρι γιατί έτσι είχε μάθει και το θεωρούσε προσβολή ν΄αλλάξει συνήθεια στα γεράματα.
από Λεμεσό
Γιατί αποδείχτηκαν λάθος οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων εκλογών βρε Στέλιο;
Αν θυμάσαι, οι περισσότερες, όσο πλησιάζαμε στη διαδικασία έφερναν διαφορές στήθους με μικρές αποκλίσεις και αν λάμβανε κανείς υπόψη του το στατιστικό λάθος δεν υπήρχε πουθενά καθαρός νικητής.***
Προσοχή...Δεν λέω πως οι δημοσκοπήσεις είναι "ευαγγέλιο", ωστόσο, αν πληρούν προδιαγραφές, ασφαλώς και αντανακλούν τις διαθέσεις της Κοινής Γνώμης, σε μία δεδομένη χρονική συγκυρία.
Έχει δε, νομίζω, μεγάλη σημασία πως η τελευταία δημοσκόπηση που αφορά στη δημοφιλία και αποδοχή του Δ.Χριστόφια, ΔΕΝ παραγγέλθηκε από το κόμμα του αλλά από την ΕΔΕΚ.
Εγώ, ούτε χειροκροτώ, ούτε ενθουσιάζομαι ούτε απογοητεύομαι ταυτόχρονα. Παρατηρώ.
Αλλά αυτό που κάνει κυριολεκτικά απέραντη εντύπωση, είναι πως οι "αντίπαλοί" του και όσοι τοποθετούν εαυτούς στο "αντι ομοσπονδιακό" στρατόπεδο δεν προβληματίζονται διόλου από την σταθερή δημοφιλία του συγκεκριμένου ηγέτη που τώρα είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Και θέλω να πω με αυτό, πως ίσως, θα έπρεπε να αφουγκραστούν και λίγο τα όσα διαμηνύει με τις επιλογές της η πλειοψηφία της Κοινωνίας.
Και, εν τέλει, αυτό είναι που με ενοχλεί. Μία στείρα άρνηση ορισμένων κύκλων να ερμηνεύσουν τόσο τα ποσοστά με τα οποία εξελέγει ο σημερινός Πρόεδρος, όσο και την σταθερότητα της αποδοχής του. Μία στειρότητα που όταν δεν κρύβει συμφέροντα (που συμβαίνει και αυτό) δεν μπορώ να την καταλάβω, τουλάχιστον εκ μέρους ανθρώπων που είναι νοήμονες.
***Νύχτα για γερά νεύρα προμηνύεται να είναι αυτή της 17 Φεβρουαρίου, καθώς 8 μόλις μέρες πριν τον πρώτο γύρο των Προεδρικών Εκλογών η απόσταση που χωρίζει τους τρεις κύριους υποψηφίους παραμένει κάτω από το 2%, μέσα πάντα στα πλαίσια του στατιστικού σφάλματος, με βάση την δέκατη και τελευταία δημοσκόπηση της NOVERNA Consulting & Research για λογαριασμό του ΠΟΛΙΤΗ, που πραγματοποιήθηκε από τις 2-7 Φεβρουαρίου. Είναι εμφανές ότι και οι τρεις κύριοι παίκτες έχουν αποκρυσταλλώσει μια συμπαγή μάζα υποστήριξης, και πλέον το ντέρμπι θα κριθεί στις λεπτομέρειες, με όλους τους συνδυασμούς ‘πρόκρισης’ στο Β’ γύρο να είναι πιθανοί. Στο Β’ δε γύρο, η διαχρονική σύγκλιση της δυναμικής των υποψηφίων στα διάφορα σενάρια και οι αναμενόμενες διακομματικές διαβουλεύσεις καθιστούν την τελική έκβαση πλήρως ανοικτή.
ΠΟΛΙΤΗΣ, μία εβδομαδα πριν τις εκλογές, περιγράφει με σαφήνεια βάση των μετρήσεων το τοπίο που όλοι ζήσαμε.
@ Απόστολος
Για τις δημοσκοπήσεις δεν είμαι ειδικός γι αυτό δεν θα σχολιάσω.
Στην κυπριακή μπλοκόσφαιρα δεν νομίζεις ότι εξυβρίζεται ο Χριστόφιας!!!;;;
Για όνομα του θεού φίλε μου…
Αντιγράφω ΜΟΝΟ από το άρθρο που ανάρτησες πριν από λίγο:
- Οι αναλογίες με την «τακτική» συμβιβασμού του κ. Χριστόφια είναι προφανείς, ανεξάρτητα αν εδώ πρόκειται «απλώς» για ουσιαστική καθίζηση και βαθμιαία εξαφάνιση του Κυπριακού Ελληνισμού.
- αποδεικνύεται από τη χρήση του ΒΛΑΚΩΔΟΥΣ όρου «εποικοδομητικές συνομιλίες»
- Τελικά λοιπόν τι διαπραγματεύεται ο ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΣ κ. Χριστόφιας;
- οδηγεί εμμέσως πλην σαφώς στη ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ του «Αττίλα»
- ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ -συνειδητά ή ασυνείδητα αδιάφορο- στους ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ του κυπριακού ελληνισμού.
- Στους Τούρκους, στους Αμερικανούς, στους Άγγλους.
- ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ τη μεταβολή ολόκληρης της Κύπρου σε ελεγχόμενο από αυτούς ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ.
- ο κ. Χριστόφιας είναι ο ΟΛΕΤΗΡΑΣ σε βάρος των συμφερόντων του κυπριακού ελληνισμού.
- πορεία προς την καταστροφή που έχει χαράξει ο ΠΟΛΥΣ κ. Χριστόφιας.
Αυτά όλα μέσα σε ένα άρθρο αγαπητέ μου φίλε τι είναι;
Μήπως είναι εύσημα;
Μήπως είναι κριτική όπως την ονομάζεις;
Φαίνεται Απόστολε ότι κάποιοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.
Και λυπούμαι να πω ότι ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεσαι κι εσύ.
Και πριν βιαστείς να διαμαρτυρηθείς, θα σου πω ότι αυτό που λέω το βασίζω διότι αναρτάς συνέχεια άρθρα ανάλογου περιεχομένου (εννοώ υβριστικού) αλλά από την άλλη φαίνεται να τα υιοθετείς κιόλας.
Διότι αν δεν τα υιοθετούσες θα έβαζες έστω και μια διευκρίνιση ότι διαχωρίζεις σε κάποια σημεία τη θέση σου.
Και δεδομένων των όσων βλέπουμε ακούμε και διαβάζουμε τελευταία, μια τέτοια ενέργεια από εσένα στο μέλλον δεν θα πείσει.
Το αρθρο ειναι του Φιλια του Καθηγητη.
Αν του ζητησουν να γραψει και ένα αρθρο για την οικονομια της Ανταρκτικης ή τις προοπτικές του Παγκόσμιου Κλιματος ειδικα στη Χονολουλου, δεν θα εχει προβλημα, θα το πράξει.
Υπήρξε κάποτε αν όχι σοβαρός, αλλά τουλάχιστον ενδιαφέρον Καθηγητής.
Εδω και χρονια είναι άλλος ενας που μιλά επί παντός με ενα εξαιρετικά ενοχλητικό ύφος "ξερόλα" που δεν επιδέχεται την παραμικρή εμφισβήτηση στη σοφία του.
@από Λεμεσσό,
με αυτά που λες, μόλις απέδειξες ΠΟΙΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΚΟΝΤΟΦΘΑΛΜΑ και μονοδιάστατα, και από που εκπορεύεται ο φανατισμός.
Μιχάλη,
η καθύβριση δεν νομίζω να έχει σχέση με αυτό που αναφέρεις. Όταν ανάρτησα το άρθρο δεν είδα το ΔΕΝΤΡΟ αλλά το ΔΑΣΟΣ.
Ο καθένας όμως θαρρώ, βλέπει κατά πως τον βολεύει.
Αν σκοπός μου ήταν η καθύβριση, θα απομόνωνα τα συγκεκριμένα σημεία. Θεώρησα όμως σωστό να μην παρέμβω.
Όταν ας πούμε ο Κωστάκης Κων/νου του ΠΟΛΙΤΗ βρίζει και ειρωνεύεται ασύστολα όσους διαφωνούν με τα δικά του πιστεύω (από την εποχή του δημοψηφίσματος...) δεν είδα κάποιον να διαμαρτύρεται.
Επαναλαμβάνω, ο καθένας βλέπει τα πράγματα όπως συμφέρει...
Απόστολε
Νομίζω ότι κοροϊδευόμαστε.
Θα μπορούσες αγαπητέ μου να βάλεις μια σημείωση και να πεις ότι δεν υιοθετείς τους χαρακτηρισμούς.
Όμως η ουσία της συζήτησης μας δεν είναι αυτή.
Είπες ότι ο Χριστόφιας δεν εξυβρίζεται.
Και σου απόδειξα μέσα από το δικό σου μπλόγκ ότι εξυβρίζεται.
Εκτός και αν δεν θεωρείς ύβρεις τα όσα του προσάπτει ο καθηγητής.
Όσον αφορά τον Κ. Κων/νου του Πολίτη, είδες να αναρτήσω ποτέ άρθρο του ή να τον επικαλεστώ έστω;
Και όμως όταν τύχει καμιά φορά, θα διαχωρίσω τη θέση μου.
Θα σημειώσω όμως ότι δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο ανθρώπου που αντιτίθεται στην ομοσπονδία, ανθρώπου εθνικιστή, ανθρώπου που να υποστηρίζει να παραμείνουμε όπως είμαστε που να μην βρίζει.
Ξεκινώντας από τον εν λόγω κύριο, πηγαίνοντας στον Ήφαιστο, στην Κλαίρη Αγγελίδου, στον Βία Λιβαδά και σε όλη την παρέα τους.
Αλλά ξέχασα, αυτοί μιλούν για το δάσος και όχι το δέντρο…
Πραγματικά λυπούμαι για το επίπεδο που μας ρίχνουν κάποιοι.
Μιχάλη νομίζω πως κάποια πράματα δε λέγονται σωστά. δε θέλω να υπερασπιστώ τον απόστολο -δε χρειάζεται υπεράσπιση- αλλά η αλήθεια δε λέγεται ολόκληρη. έχουμε και λέμε Μιχάλη: ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ, ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ, ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ, ΛΕΞΙΠΕΝΗΤΑΣ, ΔΡΑΚΟΥΝΑ, ΜΠΑΝΑΝΟΦΥΛΛΟ, ΧΩΡΙΚΟΣ, ΔΙΕΘΝΙΣΜΟΣ, ΣΤΡΑΤΗΣ, ΨΥΧΙΑ, ΡΟΟΥΖ, ΗΛΙΘΙΟ ΑΓΡΙΝΟ, ΣΤΕΛΙΟΣ, ΑΓΙΟΣ και ακόμη καμιά 50αριά που μου διαφεύγουν (άμα αρχίσω να ακολουθώ συνδέσμους, θα βρω κι άλλα, και το ξέρεις καλύτερα από μένα). Από την άλλη μεριά τι ακριβώς έχουμε; ες γην εναλίαν Κύπρον, νοητική αντίστασης, άντε να βάλουμε και το αφύπνιση που ενημερώνεται μια φορά το δίμηνο. δηλαδή Μιχάλη μου σας ενόχλησε το Εναλία που έκανε μια αναδημοσίευση; όχι κι έτσι ρε παιδιά.
πάντως η δημοσκόπηση αντικατοπτρίζει και την διαδικτυακή κίνηση στην κύπρο. 90% επαναπροσεγγιστικά μπλογκς, και ένα 10% εναντίον της ομοσπονδίας. μη λέμε ρε Μιχάλη υπερβολές.
και μια κι ασχολούμαι με υπολογιστές, αν θες μπορώ να σου παρουσιάσω και στατιστικά για τα ιστολόγια, να δούμε ποια έχουν τις πλείστες επισκέψεις.
@ ελληνοκύπριος
Αγαπητέ μου φίλε.
Νομίζω ότι από αλλού ξεκινούμε, αλλού πηγαίνουμε και αλλού καταλήγουμε.
Από την άλλη έχω την άποψη ότι μιλούμε ελληνικά, όλοι μας, και καταλαβαινόμαστε.
Αντικείμενο του άρθρου μου ήταν το ότι από τον Φεβρουάριο και μετά όσοι δεν αποδέχονται τη λύση της ομοσπονδίας ενέτειναν τη δράση τους, διαστρεβλώνουν θέσεις και απόψεις.
Σημειώνω μάλιστα ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ότι: γράφεται κάτι και αμέσως δικτυώνεται σε όλα τα φόρα στο διαδίκτυο.
Αυτό είπα.
Δεν μίλησα ούτε για πλειοψηφίες ούτε για μειοψηφίες.
Σημείωνα επίσης ότι στα συγκεκριμένα φόρουμ και μπλοκς βρίζονται ασύστολα όσοι δεν συμφωνούν με τη δράση τους, συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου.
Και παρουσίασα μια δημοσκόπηση για να δείξω ότι τελικά (όπως λες κι εσύ) δεν έχουν τόση απήχηση όση νμίζουν.
Εσύ αγαπητέ μου φίλε πήρες το θέμα αλλού:
«Μιχάλη η απορία μου είναι πως μπορεί το 15% να διώκει και να καθυβρίζει το 85%. δεν σου φαίνεται παράξενο;»
Σε ρώτησα ποιος διώχθηκε και δεν πήρα απάντηση.
Εξήγησα επίσης ότι η αντίθετη άποψη δεν είναι εξύβριση.
Μετά από την παρέμβαση του Απόστολου, παράθεσα συγκεκριμένα παραδείγματα από το συγκεκριμένο άρθρο που ανάρτησε για να του αποδείξω ότι είναι υβριστικό.
Απάντησε αυτό με το δάσος και το δέντρο.
Επανέρχεσαι και επαναφέρεις το θέμα της ποσότητας, πόσα μπλογκς είναι έτσι και πόσα αλλιώς. Δεν είναι αυτό το θέμα φίλε μου.
Το θέμα είναι οι ύβρεις.
Και αυτό ενοχλεί και όχι οι απόψεις που εκφράζονται μέσα σε ένα άρθρο. Κι εδώ έχεις λάθος όταν λες ότι μας (με) ενόχλησε μια αναδημοσίευση. Δεν είναι η αναδημοσίευση, είναι οι ύβρεις, επαναλαμβάνω.
Κατά συνέπεια φίλε μου, όντως, πρέπει να λέμε τα πράγματα σωστά.
Και επαναλαμβάνω ότι το πρόβλημα δεν είναι ούτε η ποσόστωση ούτε οι απόψεις.
Είναι οι ύβρεις.
Ελπίζω τώρα να ξεκαθάρισε το θέμα.
Μιχάλη μίλησες για ύβρεις. θα το διατυπώσω καλύτερα. είναι δυνατόν η μειοψηφία να υβρίζει την πλειοψηφία συνεχώς; αυτό ήθελα να πω, απλώς δεν συννενοηθήκαμε. το αντίθετο θα ήταν λογικότερο. δεν είπα ότι δεν συμβαίνει. απλώς δεν συμβαίνει στον βαθμό που νομίζεις.
και κάτι άλλο. σ' ένα τόσο μεγάλο άρθρο όσο αυτό που δημοσίευσε το εναλία, γιατί να σταθούμε στις 3-4 ύβρεις και όχι στα επιχειρήματα, τα οποία είναι στέρεα και πάμπολλα;
Το δέντρο και το δάσος και οι αθώες περιστερές που μας δουλεύουν κανονικά ψιλό γαζί...
Είπα ότι δε θα ξαναλάβω μέρος στις ΄συζητήσεις΄ στο ιστολόγιο σου, Απόστολε. Όμως πουθενά δεν αξίζει να δίνεται σημασία σε σένα ή/και σε άλλους οφθαλμοφανείς υποκριτές.
Δε θα επαναληφθεί εκ μέρους μου. (Ο ελληνοκύπριος αναρωτιέται-δήθεν-αν είναι δυνατόν η μειοψηφία να βρίζει την πλειοψηφία. Μπααααα αποκλείεται, η ιδέα μας θα είναι...)
από Λεμεσό
Φίλε μου ελληνοκύπριε
Από πότε η ύβρεις αποτελούν θέμα μειοψηφίας και πλειοψηφίας, δεν μου απάντησες.
Ιστορικά στην Κύπρο αυτό συμβαίνει, η μειοψηφία βρίζει την πλειοψηφία. Σε καλώ απλώς να ρίξεις μια ματιά στον τύπο της περιόδου 1970 – 74.
Μπορείς να ξεχωρίσεις τη διαφωνία από την ύβρη; Μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά των λέξεων;
Όσο δυνατό και να είναι ένα άρθρο ή ένας λόγος, αδυνατίζει φοβερά όταν περιέχει μέσα ύβρεις και χαρακτηρισμούς διότι δείχνει ότι ο γράφον το άρθρο διακατέχεται από εμπάθεια ή ακόμα και από μίσος εναντίον εκείνου για τον οποίο γράφει.
Και αυτά είναι χαρακτηριστικά όσων τελευταία αρθρογραφούν εναντίον της πολιτικής της Κυπριακής Δημοκρατίας (και όχι του Χριστόφια) στο κυπριακό.
Προηγουμένως ανάφερα και ονόματα. Ψάξε το λίγο και θα δεις ότι έχω δίκαιο.
Τα άλλα όλα είναι προφάσεις…
Μιχάλη κατάλαβες τι εννοώ. αν 1000 άτομα υποστηρίζουν την α αποψη, και ένας την β, είναι παράξενο ο ένας να βρίζει τους 1000. εν ολίγοις αυτό μας λες. τα άλλα όλα είναι η ουσία κι όχι προφάσεις.
ανώνυμο λεμεσό, εσύ να υποθέσω πως είσαι απόλυτα δημοκράτης. τα σχόλια σου έχουν καταγραφεί όπως επίσης και το ύφος σου. στο σπίτι του κρεμασμένου μεν μιλάς για σχοινί
Ομολογώ ότι δεν σκόπευα να κάνω παρέμβαση στη συζήτηση (“στο ίδιο έργο θεατές” και ενίοτε και πρωταγωνιστές έχουμε καταντήσει), αν δεν γινόταν ονομαστική αναφορά (από τον «ελληνοκύπριο») στο άτομο μου και στο blog μου. (Παρεμπιπτόντως, στο «ελληνοκύπριος» προσωπικά δίνω μια αντι-εθνικιστική και κυπριώτικη σημασία, γι’ αυτό (κατ’ εμένα) το nick αυτό δεν συνάδει με τις όλες πολιτικές προσεγγίσεις του κατόχου του).
Η πρόχειρη και χοντρή (άγαρμπη) κατηγοριοποίηση των blogs (και κατ’ επέκταση bloggers) σε ημέτερους και υμέτερους που επιχείρησε (μάλλον χωρίς σκοπιμότητα θα ‘λεγα) να κάνει ο «ελληνοκύπριος», στην ουσία συντηρεί εμμονές και βοηθά στη δημιουργία ή/και στη συντήρηση της μιας πόλωσης (που είναι πλέον ευδιάκριτη και στο διαδίκτυο, καθώς αναζητούνται συμμαχίες). (Πάντως ξέχασε να αναφέρει από την αντίπερα όχθη τα blogs, Sibilla, APOELLAS, Foukou, Demis, του Λάζαρου Μαύρου και πολλά άλλα που μου διαφεύγουν αυτήν τη στιγμή.
Κάποιοι εξ ημών (Μιχάλης, Stelios, Απόστολος, Aceras, PolitisPittas, Rose, eστορών – τι έγινε αυτό το παιδί;- ο υποφαινόμενος κι άλλοι), κυκλοφορούμε στα ίδια λημέρια συζητώντας ξανά και ξανά περίπου τα ίδια πράγματα. Ίσως ο Απόστολος να αποτελεί μειοψηφία, όμως πολλοί ανώνυμοι αλλά κι άλλοι (μη bloggers) τον στηρίζουν (χωρίς όμως να λενε και κάτι το ουσιαστικό, άστε που οι πλείστοι συνθηματολογούν και χρησιμοποιούν χαρακτηρισμούς).
Επίσης (και χωρίς έπαρση και αλαζονεία) να πω ότι πολλές από τις σε μάκρος και βάθος συζητήσεις στο blog του Απόστολου, (το «... ες γην εναλίαν») είναι κυρίως λόγω της συμμετοχής πολλών εξ ημών των αιρετικών, των βέβηλων και των ιερόσυλων. Π.χ. καμιά συζήτηση δεν έγινε μέχρι τώρα κάτω από το τελευταίο post (το άρθρο του Βασίλη Φίλια, στην εφημερίδα “Παρόν”), γιατί ως φαίνεται πως κανένας δεν θέλησε να ασχοληθεί με τις φαιδρότητες και τους χαρακτηρισμούς του κυρίου καθηγητού! (Κάποτε, πριν το μικρόβιο του “αριστερού εθνικισμού” προσβάλει και τον κύριο καθηγητή – τότε που συνεργαζόταν και με το ΚΚΕ – αλλά μας έλεγα κι έγραφε! Ενδιαφέρον το βιβλίο του “Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις”, από τις εκδόσεις “Σύγχρονη Εποχή”.
Anef_Oriwn
Τρίτη 16/9/2008 – 3:15 μ.μ.
Άνευ ας κάνω και μια παρατήρηση. μιλώντας για κατηγοροποίηση κάπου έπιασε το μάτι μου ένα σχόλιο -πρέπει να ήταν στο εναλία διότι εκεί σε βρίσκω συνήθως και διότι εκεί σκοτώνω την ώρα μου τελευταία (μέχρι να αποκτήσω κι εγώ ένα δικό μου σπίτι!)-που κατηγοριοποιούσες τους σχολιαστές σε εθνικιστές και μη.
για το ΚΚΕ να σου θυμήσω πως ετάχθηκεν κατά του ανάν και ακόμη διαφωνεί με τους χειρισμούς χριστόφια. επίσης δεν νομίζω πως είναι εθνικισμός το να διαφωνείς με τους χειρισμούς χριστόφια στο κυπριακό. αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσει διότι παρατηρώ πως υπάρχει μια σύγχυση. στο μπλογκ που θα κάμω (ο θεός βοηθός) αυτή τη γραμμή θα περάσω.
Η υπερβολική ευγένεια καταντά δουλοπρέπεια κι ο καθένας παίρνει ό,τι αξίζει. Πώς ήταν ο πρόσφατος τίτλος ενός άρθρου του πολίτης-Πήττας; Αφοπλίστε τους βλαμμένους. Να που ταιριάζει κι εδώ εν μέρει. Γιατί καθόλου βλαμμένοι δεν είναι, απλά ποίουν τη νήσσαν για να πέφτουμε στην παγίδα και να ΄συζητάμε΄ ατέρμονα μαζί τους για τα ίδια και τα ίδια. Μέχρι την επόμενη φορά που θα ανασύρουν άρθρα γεμάτα ύβρεις κι αστήρικτες νοστραδαμικές κοσμοθεωρίες. Και κάθε φορά να απαιτούν και σεβασμό. Μάθετε πρώτα να σέβεστε για να σας σέβονται κι οι υπόλοιποι. Τόσο απλά.
από Λεμεσό
κι αυτά που λέγαμε στις μεταξύ μας συζητήσεις πριν 2-3 βδομάδες, τα εθεωρούσες αστήρικτες νοστραδαμικές κοσμοθεωρίες. και να που ήρθε ο Ταλάτ και σε διέψευσε. θυμάσαι φίλε από λεμεσό ή κάνεις την πάπια; και σε 2 εβδομάδες πάλι όμως την πάπια θα κάνεις. δεν σε είδα όμως να καταθέτεις απόψεις επί του κυπριακού. μόνον αφοριμσούς είσαι. όταν ο Ταλάτ θα ολοκληρώσει την πλάκα του, πάλι αυτά θα μας λες; απορίας άξιον. πήγαινε γρήγορα στο εναλία και δες τι μας έλεγες πριν αρχίσουν οι συνομιλίες. τα γραφτά μένουν, αλλά εσύ φαίνεται θυμάσαι ότι συμφέρει. ή τα εξέχασες όντως; αν θες πάντως σου φρεσκάρω τη μνήμη
@ ελληνοκύπριος
Φίλε μου,
Δεν μου φαίνεσαι για άνθρωπος που δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει.
Και ειλικρινά διερωτούμαι γιατί δεν παραδέχεσαι κάποιες πραγματικότητες.
Νομίζω ότι είμαι πολύ ξεκάθαρος στο τι θέλω να πω. Δεν είναι θέμα ποσόστωσης.
Και δυστυχώς ο ένας, όπως το θέτεις, βρίζει τους χίλιους.
Κάνε μια έρευνα φίλε μου στο Εναλία (και όχι μόνο) και μάζεψε τους χαρακτηρισμούς και τις ύβρεις από τα άρθρα που αναρτήθηκαν εκεί. Προχώρα ύστερα στα σχόλια ομοϊδεατών σου και κάνε το ίδιο και θα δεις τι αποτελέσματα θα βγάλεις.
Πήγαινε και στο μπλογκ του Πολίτης Πήττας και κάνε το ίδιο με τα σχόλια. Κι εκεί θα διαπιστώσεις ότι οι ομοϊδεάτες σου βρίζουν.
Βλέπεις ότι ο Απόστολος, εξ όσων αντιλήφθηκα, κατάλαβε τι θέλω να πω και δεν προχώρησε την κουβέντα.
Τέλος, κανένας δεν είπε ότι η διαφωνία με την πολιτική Χριστόφια είναι εθνικισμός. Όχι δεν είναι. Αλλά όταν οι απόψεις έχουν έντονο το στοιχείο της αναφοράς σε Τούρκους, ακόμα και σε άλλους ξένους, τότε ναι, είναι εθνικιστικά και ξενοφοβικά όλα αυτά.
Εύχομαι να αποκτήσεις κάποτε κι εσύ το δικό σου σπίτι…
Ελληνοκύπριε, δεν έλαβα μέρος στη συζήτηση για τον Ταλάτ γιατί τη θεώρησα και τη θεωρώ χωρίς νόημα. Η εξέλιξη των συνομιλιών θα δείξει ποια πλευρά θέλει λύση και ποια όχι. Εδώ δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τους δικούς μας πολιτικούς και θα επιχειρηματολογώ υπέρ των πολιτικών της άλλης πλευράς; Με μπερδεύεις με κάποιον άλλο σίγουρα. Οι απειλές σου ότι θα μου αποδείκνυες ότι έχω δήθεν επιλεκτική μνήμη πέφτουν στο κενό. Δε χρειάζεται να μου ζητήσεις συγνώμη. Αρκεί να είσαι πιο προσεκτικός στο μέλλον.
από Λεμεσό
@ ελληνοκύπριος,
Να σου θυμίσω ότι και το ΑΚΕΛ (με απόφαση Παγκύπριας Συνδιάσκεψης) τάχτηκε κατά του Σχεδίου Ανάν (και κατ’ επέκταση και ο Χριστόφιας). Επίσης το ΚΚΕ στήριξε την υποψηφιότητα Χριστόφια για την Προεδρία (η ίδια η Παπαρήγα παρευρέθηκε σε προεκλογικές συγκεντρώσεις του Χριστόφια στην Αθηνά). Γι’ αυτό ας μην διυλίζουμε τον κώνωπα!
Αναφορικά με την από μέρους μου κατηγοριοποίηση των σχολιαστών (του blog «... ες γην εναλίαν» “σε εθνικιστές και μη”, πρώτον πρέπει να παραθέσεις το σχετικό απόσπασμα (από το σχόλιο μου) για να δούμε πως και γιατί το είπα (δεν μπορούμε να μιλάμε γενικά κι αόριστα), και δεύτερον δεν είναι αλήθεια ότι στο συγκεκριμένο blog συχνάζουν διάφορα εθνικιστικά και κατά βάση ανώνυμα accessories;
Πέραν τούτων και σε σχέση με τις αρξάμενες συνομιλίες και τις Κασσάνδρες που μια την άλλη μας προκύπτετε, να πω ότι προσυπογράφω κάτι που λεει ο Ανώνυμος εκ Λεμεσού: “… Η εξέλιξη των συνομιλιών θα δείξει ποια πλευρά θέλει λύση και ποια όχι…”.
Anef_Oriwn
Τρίτη 16/9/2008 – 7:52 μ.μ.
άνευ είναι σαν να με βάζεις να ψάχνω ψύλλους στα άσιερα! μιλούμεν για σχόλια εκατοντάδες. από την στιγμή που δεν θυμόμαστε όμως και οι δυο, τότε αυτό που σου είπα είναι άκυρο οφείλω να ομολογήσω. όσο για το άλλο που λες να σου πω ότι συχνάζουν και ανώνυμα αξέσορι της δικής σας ιδεολογίας. από όλα έχει το πανέρι μες στο εναλία! καμιά φορά διερωτούμαι αν το εναλία είναι ιδιοχτησία του απόστολου ή όχι. μην ξεχνάς πως τα περισσότερα σχόλια γράφονται από εσάς άνευ, τζαι τούτο βέβαια δεν το λέω για να κατηγορήσω. είναι γεγονός.
για τα προηγούμενα, να σου θυμίσω πως ο ντέμης δεν ανεβάζει πολιτικά άρθρα, και ο σίβυλλα είναι ελλαδικό μπλογκ κι όχι ελληνοκυπριακό. ο φουκού παραπάνω χιουμοριστικός μου φαίνεται κι όχι πολιτικός. αλλά και να τους βάλουμε κι αυτούς στο κόλπο, πάλι μιλούμε για υπερτριπλάσια φιλοακελικά μπλογκς. άσχετο αλλά θα ήταν ενδιαφέρον κάποιος να κάμει στατιστική έρευνα για τούτο το θέμα.
από λεμεσό, έχουν καταγραφεί δεκάδες δικά σου σχόλια στα τελευταία 5 κείμενα και τούτο είναι γεγονός.
Ελληνοκύπριε, και τα δικά σου σχόλια καταγράφονται και αυτό είναι γεγονός. Προσπαθείς να το παίξεις τρομοκράτης; Μάλλον δεν απέφεραν τίποτα οι έρευνες σου κι απλά αδυνατείς να το παραδεχτείς.
Στον Άνευ ομολόγησες και σε μένα λες άλλα...
"άνευ είναι σαν να με βάζεις να ψάχνω ψύλλους στα άσιερα! μιλούμεν για σχόλια εκατοντάδες. από την στιγμή που δεν θυμόμαστε όμως και οι δυο, τότε αυτό που σου είπα είναι άκυρο οφείλω να ομολογήσω."
Εγώ θυμάμαι πολύ καλά τι δηλώνω. Εχεις κάτι να πεις επί οποιουδήποτε θέματος ή θα συνεχίσεις να απειλείς με αοριστολογίες;
από Λεμεσό
Εγώ σημειώνω ότι ο φίλος μου ο Απόστολος ακόμα δεν μας είπε αν αποδέχεται ή όχι τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς εναντίον του προέδρου που περιέχονται στο άρθρο που ανάρτησε στη σελίδα του.
από λεμεσό, δεν μίλησα για σχόλια για τον ταλάτ. είπα πως γράφτηκαν πράγματα τα οποία εσύ αντέκρουσες (φαίνουνταν δηλαδή σαν νοστραδαμικές κοσμοθεωρίες) και όμως επιβεβαιώθηκαν
Ελληνοκύπριε, με το ΄γράφτηκαν πράγματα΄ συνεχίζεις τις αοριστολογίες σου. Όπως βλέπεις είμαι εδώ και περιμένω να δω επιτέλους σε τι αναφέρεσαι. Μάταια...
Το κυπριακό εξακολουθεί να παραμένει άλυτο και είμαστε ακόμη στην αρχή των διαπραγματεύσεων. Η άποψη μου είναι ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να ελπίζουμε και να προσπαθούμε για τη λύση ΔΔΟ, έστω κι αν δεν υπάρχουν 100% εγγυήσεις ότι θα σεβαστούν οι Τούρκοι (ή ακόμη κι ορισμένοι δικοί μας...) τα συμφωνηθέντα. Οφείλουμε να το τολμήσουμε. Έχω βαρεθεί να γράφω τα ίδια και τα ίδια. Κάντε υπομονή να δούμε τα αποτελέσματα και τα ξαναλέμε.
από Λεμεσό
Μιχάλη, είναι κάπως δύσκολο να απαντήσω αν δεν ερωτηθώ. Όμως από την στιγμή που σου μίλησα περί Δάσους και Δέντρου, έδειξα σαφώς πως το Δέντρο είναι οι ύβρεις, ενώ το Δάσος τα επιχειρήματα, αφού έκανα διαχωρισμό. Οπότε έχω ήδη απαντήσει στο ερώτημά σου. Επίσης δεν μουυ φάνηκε πρέπον το να με εγκαλείς να απαντήσω σαν να είμαι 10 χρονών ή σαν να βρισκόμαστε στα στρατά. Για να αργήσω να αποκριθώ στο τελευταίο σου σχόλιο, σημαίνει υπήρχε λόγος.
Αγαπητέ Απόστολε,
Όταν μιλούσες για το δέντρο και το δάσος δεν ήταν για να καταδικάσεις τις ύβρεις.
Επειδή τα γραπτά μένουν, απάντησες ότι:
«Τουλάχιστον φίλε Μιχάλη στην κυπριακή μπλογκόσφαιρα, δεν νομίζω πως εξυβρίζεται ο Χριστόφιας και οι υποστηρικτές του στον βαθμό που το παρουσιάζεις.»
Άρα από τη στιγμή που δεν πιστεύεις ότι εξυβρίζεται ο Χριστόφιας, πώς είναι δυνατόν να βλέπεις ύβρεις;
Και ύστερα μίλησες για το δέντρο και το δάσος και ρωτούσες μάλιστα για τις ύβρεις από αρθρογράφο του Πολίτη.
Δεν σε εγκάλεσα για τίποτε φίλε μου.
Απλώς σημείωσα ότι δεν διαχώρισες τη θέση σου από τις ύβρεις, και σημειώνω ότι ακόμα και τώρα με τη νέα απάντηση σου δεν την διαχωρίζεις.
Και σημειώνω ότι ακόμα και αυτή την ώρα δεν μπήκες στον κόπο να κάνεις σχετική αναφορά στο μπλογκ σου.
Σε ρωτώ λοιπόν, διαχωρίζεις τη θέση σου;
Και η ερώτηση μου δεν είναι ούτε φιλολογική αλλά ούτε και ιεροεξταστική.
Απλώς έχω απορία και θέλω να μάθω φίλε μου…
Φίλε μου Μιχάλη, επαναλαμβάνω: ο Χριστόφιας δεν εξυβρίζεται ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ. Δηλαδή παραδέχομαι πως εξυβρίζεται, αλλά όχι όπως το παρουσιάζεις. Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Με ύβρεις και υβρεολόγια δεν έχω σχέση. Εμένα με ενδιαφέρουν τα επιχειρήματα και είναι καθαρό πως δεν δέχομαι τις ύβρεις. Το να γράφει όμως κάποιος πως ο Χριστόφιας είναι ολετήρας, δεν ξέρω κατά πόσον μπορούμε να μιλούμε για ύβρεις ή όχι.
Ωραία, εγώ δεν έχω τίποτε άλλο να πω.
Ας κρίνουν όσοι μας διαβάζουν.
Ο Απόστολος λαλεί μας: “… ο Χριστόφιας δεν εξυβρίζεται ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ. Δηλαδή παραδέχομαι πως εξυβρίζεται, αλλά όχι όπως το παρουσιάζεις ....”. --- Δηλ. ο Χριστόφιας εξυβρίζεται μόνον νάκκον (δηλ. λίγο). Γιατί τούτο μου θύμισε μιαν που λαλεί “η δεσποινίς είναι ΟΛΙΓΟ έγκυος”.
Anef_Oriwn
Πέμπτη 18/9/2008 – 11:38 μ.μ.
Δυστυχώς κάποιοι είτε δεν αντιλαμβάνονται τι διαβάζουν, είτε δεν θέλουν να καταλάβουν, είτε δεν θέλουν να παραδεχθούν.
Μιχάλη,
να υποθέσω πως οι κάποιοι είμαι εγώ;
Άνευ,
το "νάκκον" και το ολίγο είναι μονάδα μεγέθους. Υπάρχει πολύ, υπάρχει και λίγο. Μπορείς πάντως να θυμηθείς τα κείμενα του αγαπημένου σου Κώστα Κωνσταντίνου, όπου βρίζει νάκκον τον Τάσσο, νάκκον τον Αρχιεπίσκοπο, νάκκον τους καθηγητές, νάκκον τους αντιομοσπονδιακούς.
Άλλο αυτό που είπα, κι άλλο πράμα το συμπέρασμα που έβγαλες, το οποίο είναι νάκκον αυθαίρετο
Φίλε μου Απόστολε ορθώς κατάλαβες.
Μέσα στους κάποιους περιλαμβάνω κι εσένα.
Διότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιμένεις σε πράγματα που δεν έχει δίκαιο.
Η παραδοχή ενός λάθους είναι προτέρημα και όχι ήττα.
Αν και θεωρώ ότι το θέμα εξαντλήθηκε, θα κάνω ακόμα μια προσπάθεια να σου εξηγήσω ότι δεν έχεις δίκαιο.
Παρουσιάζει ενδιαφέρον η πορεία των πραγμάτων.
Στο πρώτο σου σχόλιο είπες ότι:
«Τουλάχιστον φίλε Μιχάλη στην κυπριακή μπλογκόσφαιρα, δεν νομίζω πως εξυβρίζεται ο Χριστόφιας και οι υποστηρικτές του στον βαθμό που το παρουσιάζεις.»
Παράθεσα τις ύβρεις που υπάρχουν στο προηγούμενο υπό ανάρτηση άρθρο.
Και απάντησες ξανά ότι δεν εξυβρίζεται πολύ αλλά λίγο.
Νομίζω όμως ότι το θέμα δεν είναι το πολύ ή το λίγο αλλά το ότι εξυβρίζεται.
Αντί να το παραδεχθείς ευθέως, γράφεις ότι δεν θεωρείς ότι είναι ύβρης η λέξη ολετήρας!!!
Τι είναι φίλε μου; Κοσμητικό επίθετο;
Αλλά γιατί περιορίστηκες μόνο στον ολετήρα;
Στο λίγο που εξυβρίζει ο συγγραφέας τον Χριστόφια περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα (τα επαναλαμβάνω:
- Ακολουθεί πολιτική για «βαθμιαία εξαφάνιση του Κυπριακού Ελληνισμού».
- Χρησιμοποιεί βλακώδης όρους.
- Είναι ανεκδιήγητος.
- Δικαιολογεί τον Αττίλα.
- Προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στους Τούρκους, τους Άγγλους, τους Αμερικάνους και άλλους… συγγενείς.
- Επιδιώκει τη μεταβολή ολόκληρης της Κύπρου σε ελεγχόμενο από αυτούς ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ.
- Είναι ολετήρας του κυπριακού ελληνισμού.
Αν αυτά δεν είναι ύβρεις αγαπητέ μου φίλε, σε ξαναρωτώ, τι είναι;
Και συνεχίζεις να επιμένεις ότι… εξυβρίζεται λίγο;
Και λέγοντας αυτά περί ολίγης εξύβρισης (όχι μόνο του Χριστόφια αλλά και όσων υποστηρίζουν την συγκεκριμένη πολιτική λύσης), και δεδομένου ότι δεν βρήκες ακόμα τη δύναμη να διαχωρίσεις τη θέση σου, προσωπικά θεωρώ ότι υιοθετείς τις ύβρεις.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Αγαπητέ Αποστολε,
Κατ’ αρχάς να διευκρινίσω (χωρίς να θεωρηθεί ότι απολογούμαι κιόλας), ότι δεν είμαι καθόλου fan (φαν) του Κώστα Κωνσταντίνου του “Πολίτη” και ούτε είναι και ο “αγαπημένος” μου (δημοσιογράφος). Να προσθέσω ότι (συνήθως) μ’ ενοχλούν τα μέγιστα το ύφος της γραφής του, που χαρακτηρίζεται από έπαρση και αλαζονεία (όπως και ειρωνεία – ίσως γιατί είναι πιο είρωνας από μένα) καθώς και οι έντονες έμμονες του. Τούτο όμως δεν σημαίνει ότι δεν αγγίζει (κριτικά μεν, σαρκαστικά δε) πραγματικότητες που συμβαίνουν στη μακαρία νήσο μας και δεν θίγει με καίριο (αλλά αντιπαθέστατα ειρωνικό τρόπο) φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας (όπως και στο σχετικό άρθρο του που ανάρτησα στο blog μου και στο οποίο μάλλον αναφέρεσαι. (Link: http://aneforiwn.blogspot.com/2008/09/26-1-2.html). Μάλιστα θα τολμήσω και θα πω ότι ο δικός σου “αγαπημένος” ο Φτωχόπουλος, έπαιξεν τους ούλλους πουρούν!
Επανερχόμενος στο άρθρο του Κώστα Κωνσταντίνου να πω ότι βασικά συμφωνώ με το περιεχόμενο του. Κι αν εξαιρέσεις (μόνο) μερικούς γενικούς χαρακτηρισμούς για τους πολιτικούς (“ξεφτίλες”), που είχαν βασικά αποδέχτες “συναγερμικούς” (και δεν είχε άδικο αν λάβεις υπ’ όψη τη διγλωσσία που υπάρχει σήμερα στον ΔΗΣΥ) και κάποιους πιο εξειδικευμένους (χαρακτηρισμούς) για τον Αρχιεπίσκοπο του 8% (“... τα υστερικά... χορωδιακά ξεσπάσματα των πολιτικών κομμάτων και των οργανωμένων καθηγητών υπό τη διεύθυνση εκείνου του αξιοθρήνητου Χρυσόστομου Β΄, η ακραία ρητορική του οποίου θυμίζει μουλά των Ταλιμπάν αντί ορθόδοξο Ιεράρχη …”) - και με τους οποίους και πάλι δεν διαφωνώ- το κείμενο πέραν από αυστηρά επικριτικό για πρόσωπα και καταστάσεις δεν είχε τίποτα το επιλήψιμο! Αν το συγκρίνω μάλιστα μ’ αυτό του Φίλια, κρίνω ότι το τελευταίο είναι άστοχο, άκαιρο και εμπαθές. Ήδη ο Μιχάλης παράθεσε μια σειρά από επίθετα, εκφράσεις και χαρακτηρισμούς από το εν λόγω άρθρο, με βασικό αποδέκτη τον Πρόεδρο Χριστόφια. Στο κάτω - κάτω ο Χριστόφιας είναι ο εκλεγμένος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κι έχει ένα Πρόγραμμα να εφαρμόσει. Σίγουρα ο Πρόεδρος δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο, ο καθείς μπορεί να τον κρίνει αλλά σε τέτοιες κρίσιμες και κομβικές στιγμές η ισοπεδωτική και μηδενιστική κριτική βλάπτει! Κι αυτό κάνει ο Φίλιας.
Κλείνοντας να επαναλάβω ότι δεν κάνω τον δικηγόρο του Κώστα Κωνσταντίνου, αλλά του Εαυτού Μου! (Με τον δημοσιογράφο του “Πολίτη”, σχεδόν πάντα διαφωνώ. Όμως - όντας μη δογματικός – συμφωνώ μαζί του για τις εκτιμήσεις του για τους κατά συνθήκη πολέμιους οποιασδήποτε προσπάθειας για λύση! Γιατί όπως λαλεί και η Roza Luxemburg στο Blog “Νεον Proletariakon” (Link: http://proletariakon.blogspot.com/2008/09/blog-post_17.html)
«Οι άρχοντες φοβήθηκαν μην πάθουνε ζημιά/
και την κουτάλα χάσουνε μαζί με τα ζουμιά ...», (από τραγούδι του Παπακωνσταντίνου).
Δυο λόγια θα πω (τελικά) και στο σχετικό post σου, Απόστολε!
Anef_Oriwn
Σάββατο 20/9/2008 – 00:31 π.μ.
Δημοσίευση σχολίου