Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΙ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ



Και σήμερα επέλεξα αναρτήσω άρθρο που δανείζομαι από άλλο συγγραφέα.
Δημοσιεύω ένα ενδιαφέρον του Γιώργου Κουμουλλή, Πρώην Senior Liaison Officer Πανεπιστημίου Warwick που δημοσιεύθηκε (1/6/2013) στην εφημερίδα “Πολίτης”.

Τονίζω ότι δεν συμφωνώ με όλα όσα γράφει, κάπου διαπιστώνω και υπερβολές, αλλά μπορώ να πω ότι συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με το πνεύμα του κειμένου.

Πάνω απ’ όλα όμως το αναδημοσιεύω διότι το θεωρώ ως μία τολμηρή προσπάθεια να τεθούν επί τάπητος θέματα ταμπού της Κυπριακής Ιστορίας.

Οι τουρκοκύπριοι συμπατριώτες μας

Καθ' όλη τη διάρκεια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, και μέχρι το 1955. η φιλία Ε/Κ και Τ/Κ ήτανε
αδαμάντινη. Η αρχή της καταβαράθρωσης της αδελφοσύνης και φιλίας των Ε/Κ και Τ/Κ ήτανε η απόφασή μας να αρχίσουμε ένοπλο αγώνα για την Ένωση, αγνοώντας πλήρως τις ευαισθησίες, τους προβληματισμούς και τα οράματα των Τ/Κ, λες και δεν σχετίζονταν καθόλου με την Κύπρο.
Μπορεί ο αγώνας της ΕΟΚΑ του 1955 γα την Ένωση (κι όχι, όπως λανθασμένα διατυμπανίζεται, για την ανεξαρτησία) να ανέδειξε ήρωες που σήμερα τιμούμε, όμως η αλήθεια πρέπει να λέγεται: αυτός ο αγώνας προκάλεσε μερικά δεινά στον ελληνισμό. Ένα απ' αυτά τα δεινά ήτανε ο τορπιλισμός της παραδοσιακής φιλίας των Ε/Κ και Τ/Κ.

Με ποια λογική θα δεχόταν ένας Τ/Κ το 1955 να ενωθεί με μια χώρα όταν η μια δικτατορία διαδεχόταν την άλλη με δραματικές επιπτώσεις στη ζωή του μέσου πολίτη;
Όταν θα μπορούσε να συλληφθεί χωρίς δίκη από την "Ασφάλεια" και να σταλεί στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως στη Μακρόνησο; Όταν, για να εξασφάλιζε δουλειά στο Δημόσιο, έστω και οδοκαθαριστής, όφειλε να είχε "κατάλληλο" πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων;
Όταν θα τον κατασκόπευαν παντού οι μυστικές υπηρεσίες και ο περιπτερούχος της γειτονιάς θα ενημέρωνε την αστυνομία αν αγόραζε εφημερίδα που δεν ήτανε "εθνικόφρων”;

Η πικρή αλήθεια είναι ότι ο Κύπριος του 1955» υπό το αγγλικό αποικιακό καθεστώς, απολάμβανε αισθητά μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας από τους κατοίκους της Ελλάδας, οι οποίοι, έτσι κι αλλιώς, στερούνταν παντελώς των πιο βασικών ελευθεριών.
Γι' αυτόν τον λόγο, είναι οξύμωρο σχήμα να περιγράφεται εκείνος ο αγώνας ως "απελευθερωτικός"!

Το συμπέρασμα είναι ότι, εκόντες άκοντες, σπρώξαμε τους Τ/Κ συμπατριώτες μας στην αγκαλιά της Τουρκίας το 1955 με καταστρεπτικές για μας συνέπειες. Ήτανε ένας γάμος μεταξύ αταίριαστων συντρόφων. Ο Τουρκοκύπριος έχει δύο μεγάλα προτερήματα, εκείνα του οίκτου και της ευγνωμοσύνης, σε αντίθεση με τον Τούρκο που είναι σκληρός, αχάριστος και βάναυσος.

Ο Τουρκοκύπριος έχει απείρως αγαθότερο χαρακτήρα, ευσπλαχνίζεται και βοηθά τους φτωχούς και δυστυχισμένους και, όπως θα μαρτυρήσουν και πολλοί πρόσφυγες, ποτέ δεν λησμονεί τη γενναιοδωρία που του δείχνουν οι άλλοι, έστω κι αν είναι δηλωμένοι εχθροί του. Το 1960 η Κύπρος ανακηρύχθηκε "ανεξάρτητο" δικοινοτικό κράτος.

Με εισαγωγικά, βέβαια, διότι στην πραγματικότητα ήτανε ένα κράτος μη ανεξάρτητο, μη κυρίαρχο, μη αυτόβουλο. Υπό αυτές τις αντίξοες περιστάσεις οφείλαμε να συνεργαζόμασταν με τους Τ/Κ, στους οποίους δόθηκε περισσότερη εξουσία απ' ό,τι υπαγόρευε η λογική.

Όμως, αυτήν την προνομιακή μεταχείριση των Τ/Κ οφείλαμε, αν είχαμε στοιχειώδη νοημοσύνη, να προστατεύαμε και να υποστηρίζαμε, για να επουλωθούν οι πληγές της προηγούμενης πενταετίας και να νιώσουν και εκείνοι ότι είναι συμπατριώτες για το καλό της πατρίδας μας. Θα μπορούσε να ήταν η αρχή της απεξάρτησής τους από την Τουρκία, ένας δρόμος ομολογουμένως δύσβατος. Δυστυχώς, αντί αυτού, αρχίσαμε πάλι να μιλάμε για Ένωση και οι Τ/Κ ένιωθαν το έδαφος να σείεται κάτω από τα πόδια τους, Είναι χαρακτηριστικό ότι τις 15 Ιανουαρίου 1961, πέντε μόλις μήνες μετά την ανεξαρτησία, έγινε παλλαϊκό συλλαλητήριο στην πλατεία Μεταξά (νυν Ελευθερίας), επ' ευκαιρία της επετείου του ενωτικού δημοψηφίσματος, στο οποίον συμμετείχαν βουλευτές και υπουργοί διά να διατρανώσουν τον "άσβεστο πόθο" τους για Ένωση!

Γνωρίζουμε όλοι ότι άμα τη αναλήψει των καθηκόντων τους βουλευτές και υπουργοί ορκίζονται να τηρήσουν το Σύνταγμα το οποίον ρητά αποκλείει την ένωση της Κύπρου με οποιονδήποτε άλλο κράτος.
Μαρτυρήσαμε, δηλαδή, την απόλυτη επιορκία! Ωσάν να μην έφθανε αυτή η αλλοπρόσαλλη πολιτική, εξυφαίναμε σχέδια που στόχευαν την εξολόθρευση των Τ/Κ. (π.χ. το σχέδιο Ακρίτας).

Βέβαια, και οι Τ/Κ έκαναν τραγικά λάθη διότι άρχισαν και αυτοί να εξοπλίζονται παράνομα αντί να καταγγείλουν διεθνώς την παράφρονα πολιτική της ελληνοκυπριακής ηγεσίας. Το συμπέρασμα, όμως, είναι ότι ήταν οι Ε/Κ που πρώτοι υπονόμευσαν την ανεξαρτησία της Κύπρου κι όχι οι Τ/Κ.

Οι τελευταίοι δεν είχαν λόγο να ανατρέψουν το status quo αφού ήτανε σαφώς κερδισμένοι από τις συμφωνίες της Ζυρίχης. Αν, λοιπόν, πρέπει να μιλάμε για τούρκικη κι όχι ελληνική ανταρσία το αφήνω στη κρίση των αναγνωστών. Αλλά και σήμερα ακόμα η στάση μας προς τους Τ/Κ είναι μωρή, διχοτομική και αυτοκτονική.

Πανηγυρίζουμε την εκλογική νίκη του Προέδρου της ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ Δημοκρατίας με ελληνικές σημαίες! Μια απύθμενα γελοία, βλακώδης και διχοτομική ενέργεια που μόνο εθελότυφλοι δεν αντιλαμβάνονται.

Σίγουρα, ο κ. Αναστασιάδης, ως Πρόεδρος όλων των Κυπρίων, διαφωνεί μ' αυτό το φαινόμενο αλλά δεν μπορεί να ελέγξει τους νεαρούς που έχουν μπολιαστεί από τον εθνικιστικό ιό.

Οι οποίοι καταστρέφουν την επαναπροσέγγιση αφού το μήνυμα που εκπέμπουν είναι ότι εμείς ενδιαφερόμαστε για μια Ελληνική Δημοκρατία της Κύπρου. Και το ακόμα πιο περίεργο: από ευθυνοφοβία και στενοκεφαλιά δεν προχωράμε στην υιοθέτηση εθνικού ύμνου της Κύπρου. Χρειάζεται, όμως, μια διευκρίνιση όσον αφορά τον εθνικό ύμνο. Στην ελληνική γλώσσα ο όρος "εθνικός" χρησιμοποιείται ευρέως ως συνώνυμος του "κρατικός", π.χ. εθνική οδός ή εθνικός μεταφορέας, κι αυτό ενδεχομένως να προ- καλεί σύγχυση. Σε άλλες χώρες μιλάνε για κρατικό ύμνο.

Επομένως, η υιοθέτηση κρατικού ύμνου ουδόλως υποδηλώνει απάρνηση της εθνικότητάς μας, και εύχομαι και αυτοί ακόμα οι μικρόνοες "εθνικόφρονες" να το αντιλαμβάνονται.
Ένας κρατικός ύμνος της Κύπρου, εκτός που θα ισχυροποιούσε την κρατική μας οντότητα και θα διέλυε μια ανωμαλία (τη χρησιμοποίηση κάποιου άλλου κρατικού ύμνου), θα διευκόλυνε αισθητά την επαναπροσέγγιση.

Όμως, δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος για εικονοκλαστικές αλλαγές.
Η πανταχού παρούσα ελληνική σημαία (ακόμα και σε ποδοσφαιρικά γήπεδα!) και ο ελληνικός κρατικός (εθνικός) ύμνος φαίνεται να έχουν μια γρανιτένια διάρκεια που επιβεβαιώνουν την ολική έκλειψη λογικής στη χώρα μας.

Συμπερασματικά, για τη σημερινή αποτελμάτωση του Κυπριακού δεν φταίνε οι ένθεν κακείθεν του Ατλαντικού μεγάλοι, αλλά η αδυναμία μας και αδιαφορία μας να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη και φιλία των Τ/Κ που κατέρρευσε δραματικά το 1955.
Ήδη, οι Τ/κ είναι ένα απειλούμενο είδος. Αν τελικά εξαφανιστούν, θα έχουμε στην άκρη της οδού Λήδρας μια Τουρκία 54 φορές μεγαλύτερη σ' έκταση, 100 φορές μεγαλύτερο πληθυσμό, 58 φορές μεγαλύτερο ΑΕΠ και, το κυριότερο, μυριάκις πλουσιότερο οπλοστάσιο.
Με τέτοια ανισοσκέλεια δυνάμεων αμφιβάλλει κανείς ότι το επόμενο είδος υπό εξαφάνιση θα είμαστε εμείς;

33 σχόλια:

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη θελω λεπτομεριες για την 13χρονη,πως οι συνδεσμοι μιλουν για εξωστρακισμο σφαιρας και εσυ λες για εν ψυχρο δολοφονια στο κρεβατι της;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Κατεχω περιπου 60-70 αναδημοσιευματα της εφημεριδας "ΠΟΛΙΤΗΣ" του χρονογραφου Γιωργου Λιναρα απο το 1880 μεχρι το 1925 και εχει σημασια γιατι ειναι αμεσως μετα την ενοικιαση μας στους Εγγλεζους,δηλαδη δεν ειναι σε περιοδο Τουρκοκρατιας που ζουσαν εις βαρος μας,και πριν το 1925 που οι Ελληνες Κυπριοι στα πλαισια του ιερου δικαιωματος των λαων για αυτοδιαθεση εγιναν ενοχλητικοι προς τους Αγγλους και αυτοι "ενεργοποιησαν" τους Τουρκους της Κυπρου εναντιον μας.

Τα περιστατικα αυτα περιλαμβανουν μεταξυ αλλων .

Ξυλοδαρμο παπα την νυχτα του πασχα γιατι επεσε πυροβιλισμος για το εθυμο.
Ξυλοδαρμο αγροτη απο ζαφτιεδες ανευ λογου και αιτιας
Προσπαθεια απαγωγης και ατιμωση νυφης.
Αποπειρα βιασμου .
Απαγωγες κοπελλων
Τυφλος οθωμανικος φανατισμος.
Κλοπες.
Προκλησεις.
Φυλετικες αδικιες.
Και παμπολα αλλα παραδειγματα.
Και πολλα απο αυτα ατιμωρητα.

Χαρακτηριστικο το αρθρο της εφημεριδας"ΕΥΑΓΟΡΑΣ" 5.8.1897.
ΟΥΔΕΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΣ
Και η ληξασα εβδομαδα δεν παρηλθε αναιμακτος ατυχως...Και μιλα για δολοφονια δυο Χριστιανων απο οθωμανους...εξ ενεδρας και προμελετης...εφονευσαν δια πυροβολου Χριστιανους χωρικους και απεκοψαν μετα τις κεφαλες αυτων...

Η "αδαμαντινη"φιλια που μας λεει ο Κουμουλλης ειναι ενας μυθος στην ουσια ενα ψεμα.
Και αν χαρην ενοτητας δεν λεγοντε τα πιο πανω νομιζω εφτασε η ωρα να οι Ελληνες της Κυπρου να κατανοησουν με ποιους εχουν να κανουν,και να παψουμε να τους "αδελφοποιουμε".

Να επισημανω οτι δεν γινετε αναφορα στην περιοδο της τουρκοκρατιας, για εκεινη την περιοδο αφηστε την φαντασια σας να οργιασει με την σημασια της λεξης.

Αξιον αναφορας ειναι οτι ο ορος "τουρκοκυπριος" δεν αναφεται
πουθενα ,μιλουν για Ελληνες Χριστιανους και Τουρκους οθωμανους,
"κυπριοποιηθηκαν"και απεκτησαν δικαιωματα απο τους Αγγλους.
Αληθει οι Αρμενιοι που ηρθαν πολυ πριν απο τους Τουρκους γιατι δεν αποκαλουντε "Αρμενοκυπριοι";

Μετα το 1925 ακολουθουν οι διαφοροι αγωνες του Ελληνισμου,που ο αρθογραφος Κουμουλλης λεει για το 1955 οτι "αγνοησαμε πληρως τους προβληματισμους τις ευαισθησιες και τα οραματα τους,λες και δεν ειχαν καμια σχεση με την Κυπρο"
Μα ποιων τα τα οραματα;Κια ποια οραματα;
Ποιων τις ευαισθησιες;Και ποιες;
ποιους προβληματισμους;

Αν δεν κανω λαθος το 1954 δημιουργησαν το κομμα "η Κυπρος ειναι Τουρκικη"αυτο που παντα επιδιωκαν.
Στον αγωνα ειναι γνωστη η σταση και η δραση τους και φτανουμε στο 1960 που πετυχαν αυτο που δεν φανταζονταν,γινοντε ισοτιμη κοινοτητα,με το δικαιωμα επεμβασης απο την "μητερα" Τουρκια,και πολλα υπερπρονομια,δηλαδη τα απομηναρια της τουρκοκρατιας αποκτουν δικαιωματα ,εξελληνιζουν την Κυπρο και με τον κρατικο υμνο και με την σημαια,και παραδοξως καποιοι πανυγυριζουν(;)

Το 1974 πολεμουν και πετυχαινουν μερικως την δικη τους εθνικη αποκατασταση.

Νομιζω πρεπει ΚΑΙ αυτα να λεγοντε και να μην παρασυρομαστε απο τις ομολογουμενως λιγες εξαιρεσεις.

Για ποιους συμπατριωτες μας μιλα ο αρθρογραφος;Ποτε το απεδειξαν;
Για ποια επαναπροσεγγιση;Με ποιους;
Οσ αναφορα για τους φοβους του για αφανισμο των ΤΚ και την απ ευθειας αντιμετωπιση της Τουρκιας, οσο πιο συντομα το καταλαβουμε οτι ετσι ειναι και τωρα τα πραγματα τοσο το καλυτερο για εμας.
Το ειδος προς εξαφανιση ειμαστε εμεις ηδη το σχεδιο μπηκε σε εφαρμογη προ πολλου.Και βασικος συνεργος σε αυτο ειναι οι Τουρκοι της Κυπρου.

Ανώνυμος είπε...

Του ιερέα καλά του εκάμαν

Αίσωπος είπε...

Δηλαδή α.Α.Ε. για σένα οι τούρκικής καταγωγής ή τουρκοποιήθέντες κάτοικοι αυτού του τόπου δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους άλλους κατοίκους αυτής της χώρας; Και είναι όλοι στην υπηρεσία των συμφερόντων της άρχουσας τάξης της Τουρκίας; Για σένα δηλαδή όλοι οι τουρκοκύπριοι ή τούρκοι σκέφτονται όλοι το ίδιο; Έχουν όλοι τα ίδια συμφέροντα; Είναι όλοι χαφιέδες; Δεν υπάρχουν δημοκράτες, άνθρωποι που να σκέφττονται το κοινό καλό και ν' αγωνίζονται για ένα κράτος ανεξάρτητο από τις )μητέρες πατρίδες);

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Αισωπε

Μεταφρασε το α.Α.Ε
Και μετα θα σου απαντησω.
Αν θελεις να με προκαλεσεις κανε το στα ισια,σταρατα και αντρικια.

Anef_Oriwn είπε...


Επιστρέφοντα Αμμοχωστιανέ Ανορθωσιάτη,

Γράφεις: «εφτασε η ωρα να οι Ελληνες της Κυπρου να κατανοησουν με ποιους εχουν να κανουν,και να παψουμε να τους “αδελφοποιουμε”» --- Δηλαδή τι εισηγείσαι, για να μιλήσουμε επιτέλους και για το “διά ταύτα”;

Θα επανέλθω για να πω δυο λόγια για το έργο του χρονογράφου Γιώργο Λιναρά… Αν δεν το γνωρίζεις ο Λιναράς έχει εκδόσει κι ένα βιβλίο με τίτλο “Μυθιστορίες” Κυπριών [Λευκωσία 2011] το οποίο κι έχω διαβάσει. Τούτο [το βιβλίο] αποτελείται από παλιές μικρές ιστορίες [παραδόσεις και μύθους] της Κύπρου των παλιών καιρών. Σ’ όσες απ’ αυτές εμπλέκονται και τουρκοκύπριοι αυτοί παρουσιάζονται ως οι βλάκες που τους ξεγελούν ή τους τη στήνουν οι καπάτσοι οι Γρισκιανοί!!! Θα κοιτάξω να βρω που έχω βάλει το βιβλίο και θα παραθέσω μερικά στοιχεία από τις σημειώσεις που έχω κρατήσει διαβάζοντας το…

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Αυτα που κατεχω δεν ειναι μυθοι,ειναι ντοκουμεντα.
Τα γεγονοτα που εχω ειναι παρμενα απο εφημεριδες της εποχης ,ονομα εφημεριδας και ακριβη ημερομηνια.


Τωρα αν αμφισβητουμε και ντοκουμεντα τι να σας πω ρε παιδια.

Δηλαδη δεν σκεφτηκε κανενας οτι απο το 1571 αρχισαν να "φαινοντε" οι Τουρκοι της Κυπρου δεν εμφανιστηκαν ξαφνικα το 1940-55 και ποια ηταν η σταση τους απεναντι μας;

Anef_Oriwn είπε...

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ [σε συντομία Α.Α.Ε],

Με ό,τι ξέρεις και ό,τι καταλαβαίνεις χαίρεσαι! Ενώ από τη μια έκαμες γαργάρα το ερώτημα μου για το “διά ταύτα” που ΣΟΥ έθεσα με βάση τα λεγόμενα ΣΟΥ για τους τουρκοκυπρίους, από την άλλη ερμηνεύεις εγκλήματα του ποινικού δικαίου μέσα από τους εθνικιστικούς ΣΟΥ φακούς και δεν παύεις να εκδηλώνεις προς τους τουρκοκύπριους απεριόριστο ρατσιστικό μίσος! Άσε που πολλά από τα ερωτήματα ΣΟΥ, αν δεν είναι αφελή τότε δείχνουν έλλειψη ιστορικής γνώσης και διαλεκτικής [όπως ας πούμεν, εκείνο για τους «αρμενοκυπριους»]…
Δεν έχει και τόση σημασία αν αυτά που έχει σταχυολογήσει ο Λιναράς είναι πραγματικές ιστορίες που αναπαράχθησαν μέσα από [προφορικές] διηγήσεις ή ντοκουμέντα, ή αν είναι μύθοι ή παραδόσεις… Σημασία έχει πως τα ερμηνεύουμε, ή/και τί μηνύματα θέλουμε να μεταφέρουμε όταν αναφερόμαστε σ’ αυτά. Κι ΕΣΥ μόνο διχαστικά μηνύματα και μηνύματα μίσους προσπαθείς να μεταφέρεις!
Να σημειώσω πάντως ότι στο δικό μου χωριό δεν ζούσαν τουρκοκύπριοι, ήταν ένα αμιγές ελληνοκυπριακό χωριό… Εντούτοις στη μνήμη μου είναι βαθειά χαραγμένος ένας φόνος που έγινε κατά τα παιδικά μου χρόνια [κατά τα μέσα της δεκαετίας του ‘60], όταν ένας συγχωριανός σκότωσε ένα άλλο συγχωριανό και τραυμάτισε σοβαρά δύο κοπέλλες! [Δεν ήμουν αυτόπτης μάρτυρας, αλλά θυμάμαι το περιστατικό! Γιατί ένας ελληνοκύπριος να σκοτώσει έναν άλλο ελληνοκύπριο;]…
Διερωτούμαι κατά πόσο στον “Πολίτη” (δεν) υπήρχαν και ντοκουμέντα για φόνους ή άλλα εγκλήματα όπως βιασμοί και ληστείες μεταξύ ελληνοκυπρίων ή μεταξύ τουρκοκυπρίων, ή από ελληνοκυπρίους κατά τουρκοκυπρίων; Διάβασες κάπου για τον φόνο της εγκύου ελληνοκύπριας Παραδείσας από τον ελληνοκύπριο σύζυγο της ή για τον φόνο τριών αντρών για λόγους τιμής στην Πιττοκόπο της Πάφου [και τα δύο περιστατικά κατά τα τέλη της δεκαετίας του ‘60]; Την ίδια ώρα πόσοι τουρκοκύπριοι “εξαφανίστηκαν” από το 1963 ως1967; Αξίζει τον κόπο να διευρύνεις τους ορίζοντες των μελετών ΣΟΥ συμπαθέστατε κατά τ’ άλλα Α.Α.Ε.
Τέλος, άκουσες καμιά φορά για τες κοινές εξεγέρσεις Γρισκιανών και Τούρκων κατά την Οθωμανοκρατία, όπως εκείνη του Γκιαούρ Ιμάμη;

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ 1

Αγαπητέ Πάμπο,

Τι λεπτομέρειες θέλεις για την 13χρονη Δεσπούλα;
Όταν μετά τα επεισόδια οι κουκουλοφόροι της ΕΟΚΑ κυκλοφορούσαν στο χωριό, πέρασαν και έξω από το σπίτι της. Αυτή όπως ήταν στο κρεβάτι που ήταν μέσα στην αυλή τους είδε, τρομοκρατήθηκε και άρχισε να φωνάζει ότι θα σκοτώσουν τον πατέρα της.
Ο μασκοφόρος γύρισε το όπλο πάνω της αλλά δεν την πυροβόλησε. Έφυγε και πηγαίνοντας λίγο πιο κάτω συναντήθηκε με τον αρχηγό της ομάδας ο οποίος του είπε ότι έπρεπε να κάνει το καθήκον του.
Επέστρεψε και την γάζωσε.

Πότε μίλησαν οι σύνδεσμοι αγωνιστών για εξοστρακισμό σφαίρας;
Διότι το ίδιο λένε και για τον Μιχάλη Πέτρου.
Μιας και τον συναφέραμε, δεν είδα σχόλιο σου επί της απάντησης μου, όπως βεβαίως και σε άλλα σημεία που μπαίνω στον κόπο να σου απαντήσω.
Τα προσπερνάς λες και δεν τα έθιξες ποτέ ή δεν σου απάντησα.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Σημασια εχει οτι αυτα που ο Λιναρας καταγραψε ειναι γεγονοτα, τωρα εσυ ερμηνευσε τα οπως αγαπας.

Μιχάλης είπε...

@ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ 2

Όπως ξεκαθάρισα στο εισαγωγικό σημείωμα μου δεν συμφωνώ με όλα όσα γράφει ο αρθρογράφος. Μίλησα ακόμα και για κάποιες υπερβολές.
Ανάμεσα στις διαφωνίες μου είναι η υπερβολική – κατά την άποψη μου – διατύπωση περί “αδαμάντινης” φιλίας μεταξύ ε/κυπρίων και τ/κυπρίων.
Ξέρεις, είμαι εναντίον των απόλυτων απόψεων.
Και στα δικά σου γραπτά βλέπω ότι ισχύει αυτή η απολυτότητα.

Τα πράγματα δεν είναι μαύρο – άσπρο.
Και σωστά γράφει ο Άνευ ότι το κάθε πράγμα εξαρτάται από την ερμηνεία που του δίνει κάποιος.
Σίγουρα έγιναν εγκλήματα από τ/κύπριους ή οθωμανούς κατά ε/κύπριων ή χριστιανών.
Όπως έγιναν και εγκλήματα Ε/κυπρίων εναντίον τ/κυπρίων.
Από τα πηγάδια βγάζουν ακόμα λείψανα τ/κυπρίων. Αυτά γιατί δεν τα βάζεις στην ανάλυση σου.
Και αν οι λόγοι – κατ’ εσένα που γίνονταν τα εγκλήματα των μουσουλμάνων ή τ/κυπρίων ήταν πολιτικοί ή εθνικοί, οι λόγοι που έκαναν τα εγκλήματα οι Ε/κύπριοι ποιοι είναι;

Μήπως δεν έχουμε εγκλήματα ε/κ εναντίον ε/κ; Ή τ/κ εναντίον τ/κ;
Ποια ερμηνεία δίνουμε σε αυτά;
Σου συστήνω το βιβλίο του Θεοφάνη Δημητρίου (πρώην αρχηγού αστυνομίας) «Πολιτικά Εγκλήματα». Από εκεί θα μάθεις πολλά για τους ε/κύπριους.

Από την άλλη δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε λαϊκό επίπεδο, ακόμα και σε δύσκολες περιόδους δεν υπήρχε ουσιαστικό πρόβλημα μεταξύ των δύο κοινοτήτων.

Αλλά αν πάμε και πιο παλιά, επί οθωμανοκρατίας, έχουμε κοινές εξεγέρσεις μουσουλμάνων, λινοβάμβακων και χριστιανών εναντίον της οθωμανικής εξουσίας και ενίοτε κατά της Εκκλησίας. Αυτών των εξεγέρσεων ηγήθηκαν και μουσουλμάνοι (Γκιαούρ Ιμάμ όπως λέει και ο Άνευ) αλλά ακόμα και καλόγεροι όπως ο Ιωαννίκιος.
Αυτά πού το κατατάσσεις;

Συμφωνώ με όσα γράφεις για το ε/κύπριος και τ/κύπριος. Όμως επί της ουσίας ποια είναι η διαφορά;

Τα ερωτήματα σου προς τον αρθρογράφο δεν θα τα απαντήσω εγώ.

Έχει δίκαιο όμως ότι επί της ουσίας αγνοήσαμε πλήρως τους τ/κύπριους σε όλες τις φάσεις της ζωής μας.
Πάντοτε τους θεωρούσαμε κατώτερους μας και ήταν πάντοτε υπό των ε/κυπρίων στα χωράφια και σε άλλες εργασίες, ενώ οι χώροι διαμονής τους ήταν σε άθλια κατάσταση σε σχέση με τους χώρους των ε/κυπρίων.
Πολλές φορές θεωρούσαμε ότι δεν υπήρχαν.
Και όπως είπα και άλλες φορές, αυτή η υπεροψία και ο εγωισμός μας στοίχησε ακριβά.

Τι μας στοίχησε; Τον διαχωρισμό της Κύπρου αφού την ίδια ώρα που αυτοί στρέφονταν προς την Τουρκία εμείς ήμασταν ήδη στραμμένοι προς την Ελλάδα.

Με άλλα λόγια, οι δικοί τους εθνικιστές δεν ξεκίνησαν να φωνάζουν τυχαία ούτε στα καλά καθούμενα για διχοτόμηση. Εμείς όμως δεν τους λαμβάναμε υπόψη. Δεν τους λογαριάζαμε, τους υποτιμήσαμε.

Γι΄αυτό, όταν μιλούμε για ιστορία πρέπει να βάζουμε όλα τα δεδομένα μέσα στην ανάλυση μας και όχι μόνο αυτά που μας βολεύουν.
Να βλέπουμε τα θετικά, να βλέπουμε και τα αρνητικά. Όχι να τα προσαρμόζουμε όπως θέλουμε με στόχο πάντοτε να δείχνουμε ότι έχουμε δίκαιο.

Όσον αφορά τον ισχυρισμό σου ότι είμαστε υπό εξαφάνιση, να μου επιτρέψεις να πω ξανά ότι αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από ηττοπάθεια και μάλιστα του χειρίστου είδους.
Το ξαναλέω, ο χειρότερος εχθρός του έλληνα είναι ο εαυτός του.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Απο ποιους εχεις αυτες τις μαρτυριες ,ρωτω γιατι ειναι ανατριχιαστικο.

Δεν σχολιασα ξανα γιατι δεν κατεχω εγω στοιχεια ,απλα αναφερα και την αλλη εκδοχη,ενδιαφερομαι να μαθω.

Αίσωπος είπε...

Ανόρθωση Αμμόχωστος Επιστροφή, εμεάλον το πρόβλημα σου, έβαλα τα αρχικά για συντομία και σου το εξηγεί και ο Aneforiwn πιό πάνω, με του οποίου τα σχόλια συμφωνώ.
Στο χωρκόν μου που ήταν μιχτό δεν υπήρχαν καφκάες μεταξύ ελλήνων τζαι τούρκων, αλλά μεταξύ ελλήνων τζαι μεταξύ τούρκων, μάλιστα υπήρξε περίπτωση που τούρκος μαχαίρωσε τούρκο τζαι εσκότωσεν τον, μέσα σε ταβέρνα τούρκου.
Νομίζω πως εν ανόητον τέθκια περιστατικά που συμβαίνουν στη καθημερινή ζωή, μεταξύ ατόμων διαφορετικής εθνότητας να τα ερμην΄΄εφκουμεν ωσ εθνικές διαφορές.

Μιχάλης είπε...

Πάμπο, οι μαρτυρίες είναι από κατοίκους της Μηλιάς και των δύο πλευρών αλλά και από καταγραφές της εποχής.

Anef_Oriwn είπε...

Αμμοχωστιανέ Ανορθωσιάτη,

Άστα σάπια τζιαι τα “Εγιώ εν τζιαι…”! Σε πήραμε πρέφα πιον! Πρώτα βάζεις προβοκατόρικα καμπόσες μπηχτές και μετά άμα ξεσκεπαστούν οι ασυναρτησίες που λαλείς, πετάς ένα «…δεν κατεχω εγω στοιχεια, απλα αναφερα και την αλλη εκδοχη, ενδιαφερομαι να μαθω» και νομίζεις ότι καθάρισες! Μας πήρες για αφελείς;
Όπως λαλεί τζι’ ο Αίσωπος, «εν μεάλον το πρόβλημα σου»

Αίσωπος είπε...

Δηλαδή Ανορθωσιάτη δεν άκουσες ή δεν διάβασες για τις ταυτοποιήσεις των αγνοουμένων και τα οστά που βρίσκουν σε ομαδικούς τάφους τζαι στους λάκκους; Εν άκουσες πόσους αγνοούμενους γυρέφκουν οι τουρκοκύπριοι που το 1960 τζαι πιό πριν; Βέβαια ούτε θα άκουσες για τες απεργίες που εκάμναν μαζίν ελληνοκύπριοι τζαι τουρκοκύπριοι, για το 8ωρον, τες κοινωνικές ασφαλήσεις κ.λπ.;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Αισωπε

Ποιον ειναι το προβλημα μου;

Αλλος με χαρακτηρισε ανιστορητο,ανορθογραφο,αφελη.

Εσυ με λες προβληματικο.

Σαμπου τζαι δεχουμαι μια καποιου ειδους πολεμικη;

(α.Α.Ε) Το πρωτο "Α" παντα κεφαλαιο.

Οσο για την ερωτηση σου ,ναι, οι τούρκικής καταγωγής ή τουρκοποιήθέντες κάτοικοι αυτού του τόπου πρεπει να εχουν ΙΣΑ δικαιωματα.Και οχι ΥΠΕΡδικαιωματα.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Ανευ Οριων

Αν δεν μπορεις να συζητας,απλα ,μην συζητας.
Τι θελεις να δεχτω κατι χωρις να ρωτησω καν;
Απο την στιγμη που ξερετε ολοι εδω μεσα οτι αλλος στην θεση μου στην καλυτερη περιπτωση,θα σας εβριζε και δεν θα ξαναεμπαινε στο μπλογκ,και σιγουρα εγω δεν σας κανω χαρη απλα ετσι νοιωθω,οπως εγω ειμαι"αιρετικος"για εσας ετσι και εσεις ειστε για εμενα.

Αίσωπος είπε...

Ανορθωσιάτη, εν σου είπα πως είσαι προβληματικός. Έγραψα τα αρχικά για συντομία τζαι ένομισες πως σου κάμνω επίθεση ή ξέρω τζαι γω τι άλλο, τζαι σου γράφω πως εν μεάλον το πρόβλημα σου άμαν ενοχλησε που τούτον. Ο Ανεφ σου είπε τα επιχειρήματα του τζαι αντί να απαντήσεις ή να τα δεχτείς ή τέλος πάντων να τα ψάξεις ενοχλήσε. Πως θέλεις να συζητούμε;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Αν και στην ουσια συμφωνουμε στο οτι η φιλια δεν ηταν αδαμαντινη.

Μιλουμε για μια απο τις μειονοτητες της Κυπρου.

Διαφωνει καποιος στο οτι αν δεν υπηρχαν ή αν δεν γινονταν ισοτιμη κοινοτητα τα δεινα μας θα ηταν ελαχιστα εως ανυπαρκτα;

Δηλαδη τι πραττουμε εθνικο συμβιβασμο;

Το τελευταιο μπορει για εσενα να ειναι ηττοπαθεια για αλλους ομως μπορει να ειναι πληρης επιγνωση της καταστασης.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Αισωπε

Ειπαμε(α.Α.Ε) το πρωτο "Α" παντα κεφαλαιο ,δεν ειμε βλακας,εισεπραξα την προκληση.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Μιχαλη

Ασχετο με την συζητηση αλλα δες αυτο.

http://24h.com.cy/greece/28034-mi-stio.html

Ανώνυμος είπε...

Αν χτυπησουν την Ελλαδα και η Ελλαδα δεν προδοθει απο τους πολιτικους της θα χασουν με κατεβασμενα τα χερια οι Τουρκοι..

Το ιδιο ισχυει αν επιτεθουν στην Κυπρο με τον στρατο που υπαρχει στην Κυπρο και χωρις σημαντικες ενισχυσεις απο την Τουρκια...

Βασικα αν επιτεθουν σ Ελλαδα και Κυπρο ταυτοχρονα θα χασουν και τ αυγα και τα καλαθια...

Ανώνυμος είπε...

Χε χε χε . . . απάνου τους τσολιά μου, απάνου τους.

Αίσωπος είπε...

Εντάξη Ανορθωσιάτη μην απαντάς! Μείνε μ' αυτά που σε βολεύουν και λέγε παραμύθια.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ΑΙΣΩΠΕ

Τι θελεις να σου πω,οτι ηταν εγκλημα οι δολοφονιες αμαχων,ειναι αυτονοητο.

Με τα γραφομενα μου ,νομιζω συμφωνητε οτι καταριπτεται ο μυθος περι αδαμαντινης φιλιας.

Τωρα οσ αναφορα για τους ΤΚ αφου νοιωθουν και ειναι Τουρκοι ως αυτο πρεπει να αντιμετωπιστουν,αλλωστε σε ολες τις φασεις της προσφατης ιστοριας το απεδειξαν εμπρακτα.
Δεν λεω οτι δεν υπαρχουν και οι εξερεσεις ,λιγοστες αλλα υπαρχουν.

Μιχάλης είπε...

Αγαπητέ Πάμπο, περιμένω απαντήσεις

Anef_Oriwn είπε...


Ανορθωσιάτη,
Η κουβέντα μαζί σου είναι ιδιαίτερα κουραστική καθώς από το λόγο σου απουσιάζει η διαλεκτική και η επιχειρηματολογία. Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση όταν κυριαρχεί στον έναν εκ των συμμετεχόντων ο συναισθηματισμός και τα στερεότυπα, ενώ απουσιάζει ο αντίλογος στη βάση επιχειρημάτων. Δεν αποτελούν επιχειρήματα οι γενικεύσεις του τύπου «οι ΤΚ [...] νοιωθουν και ειναι Τουρκοι ως αυτο πρεπει να αντιμετωπιστουν»… Προφανώς με τον ίδιο κι απαράλλαχτο τρόπο βλέπουν εμάς τους ελληνοκύπριους πολλοί [εθνικιστές] τουρκοκύπριοι. Τούτο αποτελεί την ιδεολογία των εθνικιστών ένθεν κακείθεν, όμως ΔΕΝ είναι λύση...
Δεν είχα πρόθεση να επανέλθω, όμως με αναγκάζει η μεγάλη τσσιόφτα που έγραψες, χαρακτηριστικό της γενικότερης συνομωσιολογίας που ΣΕ χαρακτηρίζει! Γράφεις: «ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ΑΙΣΩΠΕ
Τι θελεις να σου πω,οτι ηταν εγκλημα οι δολοφονιες αμαχων,ειναι αυτονοητο...»
--- Απευθύνεις τον λόγο σε δεύτερο ενικό πρόσωπο! Νομίζεις ή πιστεύεις ότι ο Anef_Oriwn και ο Αίσωπος εν το ίδιο πρόσωπο;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Τα γραφομενα μου δειχνουν οτι η φιλια δεν ηταν αδαμαντινη.
Τωρα οσ αναφορα το μαυρο-ασπρο,μπορει να ειναι ζητημα ερμηνειας ,αλλα θυμιζω για ποιες εποχες μιλουμε,εποχες που καμια απο τις δυο πλευρες δεν ηταν υποκινουμενη,νομιζω υπηρξε μια συγκρουση πολιτισμων,γιατι οι ΤΚ δεν ειναι μονο εξισλαμισθεντες Ελληνες αλλα και προηγουμενοι δυναστες μας (εξισλαμισθεντες)και αλλοι οθωμανοι,ειναι στην ουσια ενα κραμα αυτων.

Απο τα πηγαδια βγαζουν και ΕΚ ουτε αυτο το εβαλα στην αναλυση μου γιατι η συγκεκριμενη υπηρξε μια περιοδος (μετα την ζυριχη)που η κατασταση ηταν εκρυθμη και στις δυο πλευρες.

Για το βιβλιο,να το διαβασω,ειμαι σιγουρος οτι θα μαθω πολλα,μονοπλευρα ομως, αν αυτος ηταν εν καιρο Μακαριου θα γραφει για τις τρομοκρατιες του εφεδρικου;
Σιγουρα οχι ,ειναι δωρο αδωρο να διαβαζεις να μελετας και να εμπεδωνεις την μια πλευρα την μια αποψη ή την μια εκδοχη.
Εξαλου ο "πατερας"των πολιτικων δολοφωνιων δεν ειναι αλλος απο τον πατερα της διζωνικης"Τουρκοκυπριο ηγετη" Ραουφ Ντεκτας,που εκανε επαγγελμα την τρομοκρατια.

Για τις κοινες εξεγερσεις δεν γνωριζω ,εξαρταται απο το αν καποιος υποκινουσε τον αλλο και γιατι, και βαζω και την εκκλησια μεσα.Αν αυτες οι εξεγερσεις ηταν κοινωνικου τυπου, πολυ πιθανον.

Για τα λεγομενα σου για υποτιμηση των τοτε Τουρκων της Κυπρου να σου θυμισω οτι ηταν μια μειονοτητα καταλοιπο της τοτε προσφατης Τουρκοκρατιας,δηλαδη επρεπε να ρωτησουμε τα θελω και Αρμενιων και Μαρωνιτων και Λατινων για να προχωρησουμε;
Δηλαδη η Τουρκια των 70 μειονοτητων τι πρεπει να κανει;
Γιατι δεν σκεφτεσαι οτι αυτοι δεν "εδειξαν" ποτε συμπατριωτες μας.

Και παλι ασχετο με τη συζητηση μας αλλα ενδιαφερον δειλωσεις του Μικη,μπραβο του με αυτου του ειδους (συμφωνα με αυτες τις δηλωσεις)αριστερους συμφωνω.



http://news247.gr/eidiseis/koinonia/apanthsh_theodwrakh_se_repoush_na_pas_na_zhseis_sth_nighria.2279673.html

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Αφού απολογηθώ για την καθυστέρηση, έχω να πω τα εξής αγαπητέ Πάμπο.

Η ερμηνεία δεν είναι συμπέρασμα κατά το δοκούν.
Αν συνυπολογίσεις όλα τα δεδομένα, τότε έχεις α’ ερμηνεία.
Αν πάρεις αυτά που θέλεις, τότε έχεις β’ συμπέρασμα.
Κι εσύ κάνεις το δεύτερο.
Αν 10 τ/κύπριοι σκότωσαν 10 ε/κύπριους, εσύ το ερμηνεύεις ότι οι τ/κύπριοι σκότωναν ε/κύπριους.
Αν ε/κύπριοι σκότωσαν τ/κύπριους είτε δεν το υπολογίζεις, είτε προσπαθείς να βρεις δικαιολογίες.
Αυτή είναι μια τακτική που την κάνουν οι πλείστοι που θέλουν να προσαρμόζουν τα πράγματα στα μέτρα που θέλουν.

Εγώ λέω ότι ναι, η φιλία δεν ήταν αδαμάντινη. Δεν εννοούμε όμως το ίδιο πράγμα, και το εξήγησα.

Σύγκρουση πολιτισμών δεν υπήρξε στην Κύπρο. Ας μη διαστρεβλώνουμε τα πράγματα. Οι συγκρούσεις τις οποίες υποκινούσαν οι εθνικιστές και εθνικίζοντες ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ είχε καθαρά πολιτικά κίνητρα και ουδέποτε πολιτισμικά ή θρησκευτικά.
___________________________

Γιατί δεν έβαλες μέσα στην ανάλυση σου την περίοδο των πηγαδιών; Μήπως επειδή εκεί ενέχονται και ε/κύπριοι που έκαναν τις ίδιες βαρβαρότητες με τους τ/κύπριους εθνικιστές;
Πάντως χαίρομαι που το αναγνωρίζεις έστω και έμμεσα.
_________________________

Μου προκαλεί εντύπωση το ότι από τη μια ζητάς βιβλία και από την άλλη είσαι και προκατειλημμένος. Χωρίς να το διαβάσεις, πού γνωρίζεις αν είναι μονόπλευρο;

Ο Ντνεκτάς δεν ήταν ο μόνος που διέπραξε πολιτικές δολοφονίες στην Κύπρο.
Και πάλι αποδεικνύεις ότι δεν θέλεις να δεις παρόμοια φαινόμενα στην ε/κυπριακή κοινότητα;
Οι δολοφονίες των Παντελίδη και Νούρου τι ήταν;
Η δολοφονία του Γιωρκάτζιη;
Οι απόπειρες δολοφονίας εναντίον του Μακαρίου;
Οι εκτελέσεις από τον Γρίβα τόσο στην περίοδο της ΕΟΚΑ όσο και της ΕΟΚΑ Β’;
Όλα αυτά τι ήταν;
Και αν ο Ντενκτάς έκανε επάγγελμα την τρομοκρατία, αυτά τι ήταν;
___________________________

Σε συμβουλεύω να διαβάσεις για τις εξεγέρσεις τόσο της περιόδου της οθωμανοκρατίας όσο και παλαιότερες. Θα μάθεις πολλά.
______________________________

Δυστυχώς αδυνατείς να κατανοήσεις το ζήτημα των τ/κυπρίων. Επιμένεις να τους θεωρείς μειονότητα. Και αυτή η λογική μας οδήγησε στο 74, τώρα αυτή η επιμονή τόσον εσένα όσο και άλλων θα μας οδηγήσει στην οριστική διχοτόμηση.
Διαπιστώνω ότι ανεξαρτήτως ηλικίας και εποχής φίλε μου, τα μυαλά ορισμένων είναι τα ίδια.
Νομίζοντας ότι υπηρετούν την πατρίδα και ότι είναι περισσότερο πατριώτες από άλλου, οδηγούν στην ολοκλήρωση του εγκλήματος κατά της Κύπρου.

Όσον αφορά τον Θεοδωράκη, ίσως κάποιοι τώρα να τον ανακαλύψατε.
Θα σε θυμίσω ότι ήταν ο πρόεδρος της επιτροπής Ελληνοτουρκικής Φιλίας. Και στο θέμα των σχέσεων Ελλάδας και Τουρκίας δεν έχει αλλάξει τις θέσεις του.

Είναι όμως και κάτι άλλο. Με τις δηλώσεις του καταρρίπτονται οι κατηγορίες που του εκτόξευαν για χρόνια ολόκληρα ότι ήταν προδότης ή ότι οι αριστεροί δεν είναι πατριώτες και άλλες παρόμοιες ανοησίες.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Αν 10 ΤΚ, που δεν ηταν 10,σκοτωναν,βιαζαν,ατιμαζαν, 10 ΕΚ πως να το ερμηνευσω; (
Και αναφερθηκα μετα το 1880 και πριν το 1925,εχει σημασια.
Οι δολοφονιες και "¨φασαριες" μετα το 60 ειναι αλλη ιστορια ,μετα που προηγηθηκαν και αλλα,δεν τα εβαλα στην αναλυση γιατι υπηρξαν και απο τις δυο πλευρες,οπως και δεν αναλυσα και την σταση των ΤΚ το 55-59 που ηταν καθαρα με τον ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ.

Η διαφορετικη γλωσσα, θρησκεια,ιστορια και εκπαιδευση ομως ΘΑ ειναι απο μονη της συγκρουση πολιτισμων.

Ειπα πιο πανω γιατι δεν αναφερα την εποχη των πηγαδιων, ομως αν χαρην συζητησης δεχτουμε οτι οι δυο πλευρες ειχαν δικιο οι ακραιοι της πλευρας μας "πολεμουσαν" τους ΤΚ γιατι απο πισω τους ηταν η Τουρκια και οι "συμπατριωτες' μας ακραιοι για να Τουρκεψουν την Κυπρο,θελω να πω οτι αυτη η εποχη δεν ηταν πολεμος συμπατριωτων,εμφυλιος αλλα πολεμος δυο διαφορετικων εθνων, πολεμος δυο κοσμων.

Για το βιβλιο απλα γνωριζω εκ των προτερων οτι ΑΝ ο συγγραφεας ηταν αρχηγος αστυνομιας επι Μακαριου τοτε δεν θα γραφει για τα δικα του "εγκληματα"και "καθεστωτικες"αποφασεις πχ καταστολη διαμαρτυριων εναντιον του Μακαριου,που ομως οπως και να εχει δεν εξισωνοντε με δολοφονιες,για να λεμε και του στραβου το δικιο.

Δεν ειπα οτι ο επι σειρα ετων ΤΚ ηγετης ηταν ο μονος που διαπραψε πολιτικες δολοφονιες ,ειπα οτι ειναι ο πατερας τους.

Φιλε νομιζω η επιμονη να καταστησουν τους ΤΚ κοινοτητα απο την στιγμη που ηταν προ πολλου δουρειος ιππος και αποδοχη των συμφωνιων της Ζυριχης ειναι που μας οδηγησαν στο 74,και η επιμονη στην συζητηση βαση ομοσπονδιας που ο εθνικιστης,ακραιος,δολοφονος,Ντεκτας εισηγηθηκε μας οδηγη στον οριστικο συνετερισμο με την Τουρκια με οτι αυτο σημαινει.
Το πραξηκοπημα ηταν η αφορμη,η αιτια ηταν το κρατος του 60.

Δεν νομιζω οτι ειμαι πιο πατριωτης απο κανεναν,απλα εχω διαφορετικη αντιληψη απο εσενα,προσσπαθω να μπω στη λογικη σου να καταλαβω πως βλεπετε τα πραγματα, και κατανοω ,καπου συμφωνω,καπου εχω ενστασεις και στα περισσοτερα διαφωνω.

Νομιζω οτι η αναφορα σου σε"ιδια μυαλα"ανεξαρτητως ηλικιας ειναι ατυχες,σε μια μονο πτυχη της,στο οτι εγω,που ειμε το παραδειγμα δεν μισω θανασιμα τους ΤΚ, απλα τους αποδεχομαι πληρως ως μειονοτητα και οχι σαν συνετερους και κατ επεκταση της Τουρκιας.
Τωρα για τις αλλες πτυχες της αναφορας σου,ναι δεν αποδεχομαι κανενα κρατικο υμνο,ουτε την σημαια(δεν θα κυματισει ποτε στο σπιτι μου)ετσι κι αλλιως προσωρινη ειναι,καμια εγγυηση απο την Τουρκια,(απο την Ελλαδα ναι,Ελληνικο νησι ειμαστε 4000 χρονια τωρα)ουτε τις κυριαρχες βασεις,ουτε τα προκαθορισμενα ποσοστα στην "δημοκρατια"μας.
Το 50 συσσωμοι ζητουσαμε την εθνικη μας αποκατασταση και το 60 πετυχαιναμε τον εθνικο μας συμβιβασμο.

Για τον Μικη γιαυτο λεω οτι συμφωνω με ΑΥΤΕΣ του τις δηλωσεις ,μιλα για εθνος, πατριδα σημαια,οποιος τολμησει να μιλησει γιαυτα θεωρηται φασιστας.
Και η Ρεπουση αριστερη ειναι,και ο Μικης μιλα και για αριστερους.

Ανώνυμος είπε...

"Το πραξηκοπημα ηταν η αφορμη,η αιτια ηταν το κρατος του 60."

Εγώ συμφωνώ μ' αυτό. Όμως το κράτος του 60 ήταν το αποτέλεσμα του αγώνα της ΕΟΚΑ. Πρέπει κι αυτό να λέγεται. Μα άλλα λόγια, οι παλληκαρκιές Μακαρίου-Γρίβα εκεί μας οδήγησαν. Στο κράτος του 60 και στην Τουρκική κατοχή του 74. Τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Χαίρομαι που συμφωνούμε αγαπητέ ΑΑΕ.

Σολιάτης είπε...

Ανορθωσιάτη, τους τουρκοκύπριους να τους δέχεσαι πάνω απ' όλα σαν ανθρώπους όπως και τον καθένα οποιασδήποτε εθνότητας.