Στις 5.30 το πρωί ήχησε και πάλι ο ανατριχιαστικός ήχος
των σειρήνων θυμίζοντας το δεύτερο σκέλος του Ιουλιανού εγκλήματος.
Και σήμερα οι θύμισες κατάκλυσαν το μυαλό μου.
Από εκείνη την ώρα δεν έκλεισα μάτι.
Σκεφτόμουνα πολλά και διάφορα.
Στο μυαλό μου ήρθαν οι σκηνές εκείνου του πρωινού.
Ήμουνα 9 χρονών και ο αδελφός μου 10.
Ο αδελφός μου πήγε εκείνη την ώρα στην τουαλέτα. Τον ένιωσα
που σηκώθηκε.
Άκουγα ένα παράξενο βόμβο αλλά δεν έδωσα σημασία.
Επιστρέφοντας τον ακούω να ξυπνάει τον πατέρα μου και να
του λέει: «Παπά, έσιει κάτι μιάλα αεροπλάνα τζιαι κάτι σύρνουν»…
Ο πατέρας μου πετάγεται σαν ελατήριο και τον ακούω να
λέει: «Άπαναϊα μου, ήρταν οι τούρτζιοι!».
Τρέχει στο παράθυρο και τα βλέπει. Μας είπε να
ετοιμαστούμε να φύγουμε από το σπίτι.
Το σπίτι μας ήταν απέναντι από τον αστυνομικό σταθμό του
Γερολάκκου.
Θυμούμαι ότι το απόγευμα της Τετάρτης κάθονταν με το θείο
μου στη βεράντα της κουζίνας η οποία ήταν απέναντι από τον σταθμό.
Ο θείος με καμάρι λέει στον πατέρα μου: «Είδες την
ελληνική σημαία πασ’ την αστυνομία; Σε λλίον εν να γινεί η ένωση».
«Εν η ένωση με την Τουρκία που εν να γινεί ρε» του λέει ο
πατέρας μου.
Όλος ο κόσμος εκτός από τους ΕΟΚΑΒητατζήδες και τους χουντικούς,
ήξεραν ότι τυχόν πραξικόπημα θα σήμαινε τουρκική εισβολή. Είχε άλλωστε
προειδοποιήσει γι’ αυτό πολλές φορές ο Μακάριος.
Φύγαμε, λοιπόν, και πήγαμε στο διόροφο σπίτι της θείας
μου στο κέντρο του χωριού. Κόσμος πολλής ήταν εκεί μέσα.
Οι άνδρες φύγανε για να πάνε στον πόλεμο.
Από τις 6 και κάτι το πρωί άρχισαν οι βομβαρδισμοί. Κράτησαν
μέχρι τις 6 το απόγευμα. Κι αυτό γιατί το χωριό βρίσκεται ακριβώς κάτω από το
αεροδρόμιο Λευκωσίας και δίπλα από το χωριό Μάμμαρι όπου υπήρχαν αποθήκες
οπλισμού της Ε.Φ.
Σε κάποια στιγμή ο πατέρας μου επέστρεψε, νομίζω ήταν προς
το απόγευμα.
Μικροί εμείς δεν πολυκαταλαβαίναμε. Όμως νιώθαμε τον
φόβο, βλέπαμε την αγωνία των γυναικών που ήταν μαζί μας.
Μετά τη λήξη των βομβαρδισμών ακούμε φωνές έξω από το
σπίτι. Βγαίνουμε έξω.
Θυμούμαι ένα άνδρα με πράσινη στρατιωτική στολή και μαύρο
μπερέ έχοντας στραμμένο το όπλο του στον αέρα να φωνάζει να φύγουμε διότι θα
πάρουν το χωριό οι Τούρκοι.
Στο μπερέ και στη ζωστήρα του έγραφε «ΕΟΚΑ Β».
Δεν ξέρω ποιος ήταν, ούτε οι δικοί μου συγκράτησαν τη
φάτσα του. Ήταν όμως χωριανός μας.
Φύγαμε και πήγαμε στο Μιτσερό. Στη διαδρομή τα αυτοκίνητα
ήταν ουρά. Παντού καμένα χωράφια, πάσσαλοι της ηλεκτρικής να καίγονται σαν
λαμπάδες και αεροπλάνα να πετάνε από πάνω μας.
Από τότε πήγαμε τρεις τέσσερεις φορές στο χωριό για να
πάρουμε μερικά πράγματα, με την ελπίδα ότι θα επιστρέφαμε ξανά πίσω.
Η ελπίδα έσβησε στις 14 Αυγούστου στον δεύτερο γύρο της εισβολής.
Αυτό που μας είπε ο ΕΟΚΑΒητατζής έγινε πραγματικότητα
σχεδόν ένα μήνα μετά.
Από εκεί αρχίζει μια άλλη περιπέτεια αξέχαστη κι αυτή. Οι
γονείς μας στέλλουν στην Ελλάδα μαζί με άλλα προσφυγόπουλα. Μόνους μας, χωρίς τους
γονείς μας.
Πάμε στον Πύργο Ηλείας όπου μας φιλοξενούν οικογένειες
για σχεδόν 1 χρόνο.
Νέες εμπειρίες πρωτόγνωρες για μας.
Ας είναι καλά η οικογένειες που μας φιλοξένησαν.
Και μ’ αυτό το κείμενο θα ήθελα να πω για ακόμα μια φορά
ένα μεγάλο ευχαριστώ στην οικογένεια Προκοπίου Μπρη για όσα μας πρόσφερε.
_________________
Σήμερα, 39 χρόνια μετά, μέσα σε συνθήκες οικονομικής
κρίσης και άλλες εξελίξεις αναμένουμε να δούμε πού θα οδηγηθεί το Κυπριακό.
Παρακολουθούμε την κυβέρνηση να προσπαθεί να δικαιώσει το
πραξικόπημα με πρώτο βήμα την κατάθεση στεφανιού στους τάφους των 22
καταδρομέων που επιτέθηκαν στο προεδρικό.
Αναμένουμε να δούμε τι θα ακολουθήσει.
Περισσότερο όμως καίει η κατάσταση της Οικονομίας. Μέχρι πού
θα φτάσει το πράγμα;
Και ασφαλώς είναι και το Κυπριακό που επηρεάζεται από τις
οικονομικές εξελίξεις.
Τα απορριπτικά κόμματα αντιδρούν και πάλι στην προοπτική
μιας λύσης στη βάση της Δ.Δ.Ο.
Πότε θα μας πούνε πραγματικά ποια λύση θέλουν;
Από την άλλη ποια πολιτική θα ακολουθήσει η κυβέρνηση;
Θα μείνει πιστή στα ψηφίσματα των Η.Ε. για λύση Δ.Δ.Ο. ή
θα υποκύψει στον απορριπτισμό του ΔΗΚΟ;
Θα μείνει πιστή στα ψηφίσματα ή θα προχωρήσει στη λύση της
χαλαρής ομοσπονδίας;
Όλα αυτά θα αναμένουμε να τα δούμε στο άμεσο μέλλον.
39 χρόνια μετά κι ακόμα περιμένουμε…
63 σχόλια:
Ναι Μιχάλη μου, είναι πολλά 39 χρόνια. Είναι καιρός πια να καλλιεργήσουμε όχι μόνο αυτά που μας χωρίζουν από τους Τουρκοκύπριους, αλλά και όσα, κατά καιρούς, μας ένωσαν ή μας ενώνουν ακόμα. Είναι καιρός να συμβιβαστούμε, να κλείσουμε τις πληγές μας και περισώσουμε ό,τι είναι δυνατό να περισωθεί από την κοινή πατρίδα μας και να προχωρήσουμε στη ζωή μας.
Meropi,
Διάβασα και τη δική σου επετειακή ανάρτηση. Ώριμες, ρεαλιστικές και μπορώ να πω και σοφές οι σκέψεις ΣΟΥ! Ίσως χρησιμοποιήσω κάποια σημεία για ένα δικό μου κείμενο...
Εγώ δεν βίωσα την τρομακτικότητα του πολέμου και της προσφυγιάς από κοντά, όμως είχα τα δικά μου βιώματα, η ενθύμηση των οποίων με φορτίζει έντονα αυτές τις μέρες [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2008/07/15.html]...
***************
Μιχάλη,
Αυτό το «ήρταν οι τούρτζιοι» όμως, [που μού το είπεν τζιαι μένα εκείνο το πρωινό η Μάνα μου] εξέφραζε τον φόβο για κάτι το δυσάρεστο μεν, αλλά το αναμενόμενο δε!
Φιλε Μιχαλη
Η κυρια Μερωπη(διαβασα την αναρτηση της),με ολο τον σεβασμο προς την ηλικια και αποψεις της,ειναι ενα κλασσικο παραδειγμα ανθρωπου που κουραστηκε,η φλογα του αγωνιστικου φρονηματος σβηνει και τελος συμβιβαζεται, απο την ζυριχη των εγγλεζων πηγαμε στην διζονικη του Ντεκτας και στο αναν,μετα που;εινα ξεκαθαρο οτι κανουμε βηματα σταθερα προς τα πισω.
Τα συνορα μας;που ειναι;Και βεβαια στην Κερυνεια και πιο μακρια.
Τα λεφτα μας στους Τουρκους γιατι;δεν τους αρκουν τα σπιτια μας;
Και τελος ,δεν ειμαστε Ελληνικο νησι; και τι ειμαστε αγαπητη μου κυρια;πολυπολιτισμικο;Μα και η Τουρκια εβδομηνταδυο μειονοτητες εχει και καμια δεν αφησε να την διασπασει,εμεις ειχαμε τρεις και γιναμε δυο κομματια,μηπως εκει ηταν ενα απο τα λαθη;
Αν η κυρια Μερωπη και η καθε Μερωπη κουραστηκε ,ειναι δικαιωμα της αλλα ειναι και υποχρεωση της να μην το μεταφερει στα παιδια και εγγονια ,και το σημαντικοτερο και πιο επικινδυνο ειναι οτι δεν πρεπει ουτε ενα και δευτερολεπτο να κανουμε την σκεψη για κανενα συμβιβασμο,φτανει, πολλους καναμε.
Τα μηνύματα του Μιχάλη τζαι της Μερόπης αξίζει να πολλαπλασιαστούν ιδιαίτερα σε τέθκιους τζαιρούς. Πρέπει να ενισχυθεί πλεόν η αντίληψη για την πραγματική ταυτότητα του τόπου τζαι των γεγονότων που τον βασανίζουν ως τα σήμερα. Σχόλια του τύπου "Μα έννεν ελληνική η Κύπρος;" είναι όντως χρήσιμα για να μας θυμίζουν πια καθήκοντα έχομεν στον αγώνα της ιστορίας τζαι της άλλης διήγησης που πρέπει να αναπτυχθεί. ένα παράδειγμα "παράπλευρα" επετειακό έγραψα τζαι εγώ εχτες http://esekgibi.blogspot.com/2013/07/blog-post_19.html
Που ειναι οι αγωνιστικες μαθητικες διαδηλωσεις;
Που ειναι τα αντικατοχικα τραγουδια εστω και του Νταλαρα;Και αληθεια που ειναι ο Νταλαρας;σε καμια εκδηλωση Ελληνοτουκικης φιλιας;
Που ειναι τα ντοκυμαντερ για την εισβολη;
Που ειναι το δεν ξεχνω στα μαθητικα τετραδια;
Η σημαια στον πενταδακτυλο και η επιγραφη απο κατω,που ευτυχως ειναι εκει τουλαχιστον να μας θυμιζει κατι και να προκαλει τα αισθηματα μας,λεει κατι σε ολους μας;
Τα λειψανα που βρισκουμε συνεχως;
Η κοινη παραδοχη για την αναμηξη των Αγγλοαμερικανων στην εισβολη,μας θυμιζει μα ποιος συνεργαζομαστε για λυση;
Η σταση των ΤΚ στην εισβολη μας θυμιζει με ποιους συνομιλουμε;
Μηπως αποχαυνωθηκαμε σαν κοινωνια;
Μηπως για αυτο μας εκλεψαν ενω κοιμομαστε και κανεις δεν διαμαρτυρηθηκε;εμανεψαμε;
Μηπως το επομενο επεισοδιο θα ειναι παλι μια δοτη λυση με συνετερικο ΚΑΙ το αεριο με την Τουρκια;
@ Meropi
Καιρό να τα πούμε αγαπητή φίλη.
Ναι, 39 χρόνια είναι όχι απλώς πολλά, πάρα πολλά.
Και είναι καιρός να τα βρούμε και μεταξύ μας και τους συμπατριώτες μας Τ/κύπριους.
Δυστυχώς όμως κάποιοι δεν αφήνουν να κλείσουν οι πληγές.
Δεν συμφιλιώνονται με τον εαυτό τους, πόσο μάλλον με τους υπόλοιπους.
Αρνούμαστε (αρνούνται) πεισματικά να δούμε κάποιες πραγματικότητες και προτιμούμε να μένουμε έγκλειστοι και εγκλωβισμένοι σε συνθήματα και ιδεοληψίες που το μόνο που κάνουν είναι να συντηρούν και να παγιώνουν τα δεδομένα της διχοτόμησης που στο τέλος θα οδηγήσουν στην οριστική και αμετάκλητη τουρκοποίηση των κατεχομένων.
Και δυστυχώς όλα αυτά επικαλύπτονται με «μεγάλα πατριωτικά» λόγια και φανφάρες.
Έτσι κάναμε πριν από κάθε μεγάλη (αυτό-καταστροφή).
Δυστυχώς δεν μαθαίνουμε από τα λάθη μας…
@ Anef_Oriwn
Φίλε δυστυχώς δεν έζησαν όλοι ούτε την τρομακτικότητα του πολέμου ούτε τις συνέπειες του. Αντίθετα κάποιοι επωφελήθηκαν από αυτά και σήμερα παριστάνουν τους σημαιοφόρους του… αγώνα.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Φίλε Πάμπο
Αφήστε επιτέλους τα συνθήματα και δείτε τις πραγματικότητες.
Δεν είναι θέμα κούρασης, είναι θέμα πραγματικότητας.
Δύο λύσεις υπάρχουν, ή συμβάλλεις σε μια όσο το δυνατό σωστή λύση ή αφήνεις τα κατεχόμενα στην Τουρκία.
Το παράδειγμα της Μικράς Ασίας μιλά και παραδειγματίζει. Εκτός από τα συνθήματα για αλύτρωτες πατρίδες, ποιος θέλει πραγματικά να πάει πίσω και να κατοικήσει στη Σμύρνη, στην Αττάλεια; Κανένας!
Γιατί; Διότι οι γενιές αυτών που έζησαν εκεί πέθαναν. Τους απογόνους εκτός από το συναίσθημα (εκεί που υπάρχει) δεν τους ενώνει τίποτε με το χώρο.
Δες τα δικά μας παιδιά, δεν ασχολούνται, δεν τους ενδιαφέρει το θέμα. Γεννήθηκαν σε μισή Κύπρο και μόνο αυτή θεωρούν ως χώρα τους.
Μιλάς για το «Δεν Ξεχνώ». Τι είναι αυτό και ποια χρησιμότητα είχε ή έχει φίλε;
Τίποτε απολύτως διότι αν είχε δεν θα είχαμε σήμερα αυτή την αντιμετώπιση των νέων.
Στη διζωνική δεν πήγαμε (έτσι γενικά και αόριστα), μας πήγαν κάποιοι με μεγάλα συνθήματα σαν κι αυτά που ακούμε ακόμα και σήμερα και που δεν είχαν και δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Με την ομοσπονδία ναι, τα σύνορα της Κύπρου μπορούν να είναι στην Κερύνεια. Εκείνο που δεν κατάλαβα είναι το «ίσως και πιο μακριά»!
Προσπάθησε να ξεχωρίσεις κάποια πράγματα. Η Κύπρος είναι ελληνική υπό την έννοια του ότι το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της είναι Έλληνες. Από εκεί και πέρα ως υπόσταση ποτέ δεν ήταν υπό ελληνική διοίκηση εκτός από μια περίοδο. Πάντοτε ήταν μέρος των μεγάλων αυτοκρατοριών και κατέληξε ανεξάρτητο κράτος.
Έτσι επιβίωσε ο ελληνισμός σ’ αυτό τον τόπο. Διαφορετικά αν πήγαινε κόντρα δεν θα υπήρχε σήμερα.
Και το εξήγησα πολλές φορές ότι ο πολυπολιτισμός δεν αποτέλεσε ποτέ εμπόδιο για τη χώρα μας, αντίθετα βοήθησε στην ανάπτυξη της.
Γιατί δεν το βλέπουμε αυτό;
Μόνο ηττοπαθή μυαλά και αυτοί που προωθούν τον «ηττοπαθή πατριωτισμό» φοβούνται τη σκιά τους.
Μήπως γιατί δεν είναι σίγουροι γι αυτό που είναι;
Και σου συστήνω να διαβάσεις το βιβλίο του Μιχάλη Δούντα «Είναι ανεξάρτητη η Ελλάς;»
Εκεί θα καταλάβεις πού οδηγούν όλα αυτά που λες είναι αναπαραγωγή των απόψεων Δούντα που στο τέλος καταλήγουν στη διχοτόμηση την οποία εισηγείται ο συγκεκριμένος διπλωμάτης.
Αλλά γι’ αυτά θα γράψω μάλλον στην επόμενη ανάρτηση.
@ Esek Gibi
Καλώς όρισες στην παρέα.
Συμφωνώ με το πνεύμα των γραφομένων σου. Είναι καιρός πλέον να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε, δεν έχουμε χρόνο…
Ευχαριστώ Μιχάλη, η ανάγκη για αλλαγή είναι τελικά τζείνη που κάμενι τον άνθρωπο ακόμα πιο δημιουργικό. Για αυτό αποφάσισα ενώ θικεβάζω τζαιτό μπλόγκ να δημιουργήσω τζαι εγώ ένα.
Γράφει [και διερωτάται] μεταξύ των τόσων πολλών εθνικιστικών εμμονών του, ο ελληναράς Ανορθωσιάτης:
1. «Η σημαια στον πενταδακτυλο και η επιγραφη απο κατω,που ευτυχως ειναι εκει τουλαχιστον να μας θυμιζει κατι και να προκαλει τα αισθηματα μας,λεει κατι σε ολους μας;» --- ΝΑΙ! ΜΑΣ θυμίζει τα έργα και τις ημέρες των εθνικιστών και τον βίο και την πολιτεία του Γρίβα!!!
2. «... η Τουρκια εβδομηνταδυο μειονοτητες εχει και καμια δεν αφησε να την διασπασει,εμεις ειχαμε τρεις και γιναμε δυο κομματια,μηπως εκει ηταν ενα απο τα λαθη;» --- Παρά τες προσπάθειες των ελληνοκυπρίων εθνικιστών ΔΕΝ κατάφεραν να σφάξουν όλους τους τουρκοκύπριους!!! Μήπως αυτό εννοεί όταν αναφέρεται σε «λαθη;»
«Τα συνορα μας;που ειναι;Και βεβαια στην Κερυνεια και πιο μακρια.» --- Πού πιο «μακρια»; Μέχρι εκεί που πήγε [ως κατακτητής] ο Αλέξαντρος ο αποκαλούμενος και Μέγας;
Φιλε Μιχαλη
Να δουμε λες τις πραγματικοτητες.
"Δύο λύσεις υπάρχουν, ή συμβάλλεις σε μια όσο το δυνατό σωστή λύση ή αφήνεις τα κατεχόμενα στην Τουρκία."
Με λιγα λογια ή συμβιβαζεσε ή παραδωνεσε,αν η δικη σας πραγματικοτητα ειναι αυτη εγω διαφωνω,ουτε συμβιβαζεσε ουτε παραδωνεσε απλα αγωνιζεσε.
Συμφωνω οτι το παραδειγμα της Μ.Ασιας ειναι τρανο,φαρος για εμας,αν και εμεις συμβιβαστουμε υπογραψουμε καποια συνθηκη παραχωρησης,και αρχισουμε τις συναυλιες ελληνοτουρκικης φιλιας,αντι να διατηρουμε το εθνικο φρονημα του λαου υψηλο,ασβεστο τον ποθο,και δεν ειναι συνθηματα φιλε ,και γω γεννηθηκα και μεγαλωσα σε μιση πατριδα,ομως μεγαλωσα με το δεν ξεχνω,τις αγωνιστικες μαθητικες διαδηλωσεις,τις πορειες των γυναικων και των μοτοσυκλετιστων,αυτη ειναι η χρησιμοτητα του δεν ξεχνω,και ειναι υποχρεωση του καθενος να το μεταλαμπαδευσει.
Αυτο φιλε ειναι καταντια,πριν απο δυο γενιες ΟΛΟΙ ηθελαν ενωση με τον εθνικο κορμο,δηλαδη αν η Τουρκοι κουβαλησουν ισαριθμο πληθυσμο μαζι μας σε περιπτωση λυσης και παραμονης τους αυτοματα το νησι καθιστατε Τουρκικο,η ιστορια του παει περιπατο;
Θελω να διαβασω βιβλια ,ισως και αυτο που συστηνεις.
Μηπως αυτα που υποστηριζεις εσυ οδηγουν στο παραδειγμα της Μ.Ασιας;
Ανευ
Η επιγραφη "ειμε περηφανος που ειμε Τουρκος"μπορει να μην λεει τιποτα σε ενα κυπριοπερσοφοινικοεβραιο,σε μας τους Ελληνες Κυπριους λεει πολλα.
Λαθος μας ηταν που με την ανοχη μας αφησαμε μια μειονοτητα να γινει συνετερος μας.
Τα συνορα μας ναι,γιατι οχι θα επρεπε να ηταν στην Μ.ασια.
Ο Αλεξανδρος ο αποκαλουμενος και μεγας,το παρακανε λιγακι,αν ομως ηταν Τουρκος θα τα διεκδικουσαν ολα μεχρι την τελευταια πιθαμη.
Ανορθωσιάτη,
Ξέρεις, κάποιες στιγμές που σεκκάρεσαι [στριμώχνεσαι!] αποκαλύπτεις το βαθύ ακραιο-εθνικιστικό και φασιστικό ΣΟΥ πρόσωπο! Η κουβέντα ΣΟΥ «Λαθος μας ηταν που με την ανοχη μας αφησαμε μια μειονοτητα να γινει συνετερος μας», τα λέει όλα! Δεν σκοτώσατε αρκετούς ούτε και ρίξατε πόλους σε πηγάδια και λάκκους!
Ανευ
Οσοι διαφωνησαν και διαφωνουν με την Ζυριχη ειναιακραιοι,εθνικιστες και φασιστες;
Τι στο καλο το ΑΚΕΛ ακραιο εθνικιστικο και φασιστικο ηταν;
Μηπως αυτοι δεν σκοτωσαν,εριξαν σε πηγαδια και λακκους;Αυτα τα ξεχνας; ή μηπως πιστευεις και συ οτι το 74 εκαναν ειρηνευτικη επεμβαση για να σωσουν τους ΤΚ;
Το συνταγμα του 60 καθιστουσε μια μειονοτητα σε ισοτιμη κοινοτητα.
Συμφωνεις με αυτο που εγινε;
Ανορθωσιάτη,
Μπορείς να μου υποδείξεις πού αναφέρθηκα ΕΓΩ [στις σχολιο-παρεμβάσεις μου] στη Ζυρίχη; Ή πιο συγκεκριμένα πού σε χαρακτήρισα «ακραιο,εθνικιστη και φασιστα» μόνο και μόνο γιατί διαφωνείς με τη Ζυρίχη; Αυτό το κάνω για χίλιους άλλους δυο λόγους!
Και βεβαίως οι τουρκοκύπριοι και τα τουρκικά στρατεύματα και «σκοτωσαν, [και] εριξαν σε πηγαδια και λακκους» ελληνοκύπριους… Αυτοί όμως, ομοϊδεάτες σου είναι, εθνικιστές και φασίστες της άλλης πλευράς και καμία σχέση δεν έχουν με τους τουρκοκύπριους με τους οποίους ΕΜΕΙΣ θέλουμε να οικοδομήσουμε ένα κοινό κράτος! Και προς πληροφορία ΣΟΥ ουκ ολίγοι τουρκοκύπριοι Αριστεροί [κύρια συνδικαλιστές που ήταν ενταγμένοι στην ΠΕΟ] δέχτηκαν δολοφονικές επιθέσεις και μερικοί δολοφονήθηκαν κατά τα ταραχώδη χρόνια των δικοινοτικών συγκρούσεων τόσο πριν όσο και μετά το 1960... Δεν έχεις ακούσει ή διαβάσει γι’ αυτά;
Και παρεμπιπτόντως,
- εκείνοι που περικύκλωσαν το πατρικό μου σπίτι και εισέβαλαν σ’ αυτό στις 15 του Ιούλη του 1974, δεν ήταν τούρκοι ή τουρκοκύπριοι, αλλά ελληνοκύπριοι φασίστες,
- εκείνοι που πυροβόλησαν και σκότωσαν τον Κώστα Μισιαούλη στις 16 του Ιούλη του 1974 και διέταξαν τους συντρόφους του να γλείψουν το είμαι του(!!!), δεν ήταν τούρκοι ή τουρκοκύπριοι, αλλά ελληνοκύπριοι φασίστες,
- εκείνοι που δολοφόνησαν εν ψυχρώ τους 4 άντρες του Εφεδρικού [τα πτώματα των οποίων βρέθηκαν στον Άγιο Τύχωνα] αφού προηγουμένως τους βασάνισαν φρικτά κι απάνθρωπα [τους έβγαλαν τα δόντια, τους έκοψαν τ’ αυτιά], δεν ήταν τούρκοι ή τουρκοκύπριοι, αλλά ελληνοκύπριοι φασίστες.
- εκείνοι που δολοφόνησαν εν ψυχρώ 121 αμάχους τουρκοκυπρίους [περιλαμβανομένων και μικρών παιδιών – και βρέφους μερικών μηνών] από τα χωριά Αλόα, Μάραθα και Σανταλάρη] δεν ήταν τούρκοι ή τουρκοκύπριοι, αλλά ελληνοκύπριοι φασίστες [ΕΟΚΑΒητατζιήδες] από τη γειτονική Πηγή. Αυτά εννοείς όταν λες πως ήταν «Λαθος μας [...] που με την ανοχη μας αφησαμε μια μειονοτητα να γινει συνετερος μας»; Έπρεπε να τους σφάξουμε, όπως εκάμαν οι ομοϊδεάτες σου ελληνοκύπριοι φασίστες στα τρία προαναφερθέντα χωριά, καθώς και στην Τόχνη και στην Αλαμινό; Γιατί αποφεύγεις να τοποθετηθείς;
Μπορείς να ορίσεις τη διαφορά μεταξύ κοινότητας και μειονότητας και ποια η ένσταση σου αν μια [εθνική, γλωσσική, θρησκευτική, πολιτισμική] ομάδα ανθρώπων σ’ ένα κράτος ονομάζεται ή καθίσταται βάση του Συντάγματος της κοινότητα; Δεν είναι πιο δημοκρατικό αυτό;
Πάντως εγώ δεν θεωρώ δικούς μου τέτοια πλάσματα (ελληνες) φασίστες δηλαδή, που αναφέρει ο Aneforiwn δικούς μου. Οι φασίστες είτε έλληνες θέλουν να ονομάζονταιείτε τούρκοι, είναι εχθροί μου. έτσι για να συνεννοούμαστε όταν λέμε δικοί μας και δικοί τους.
Αγαπητέ @ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ,
Επειδή αναφέρθηκες σε μένα, θέλω να σου απαντήσω, να σου πω δυο λόγια.
Λες κουράστηκε η Μερόπη (με ο γράφεται το όνομα μου, όχι με ω) και έσβησε η φλόγα του αγωνιστικού φρονήματος κλπ κλπ. Ε, λοιπόν, δεν είναι θέμα κούρασης. Είναι θέμα ορθολογισμού και ρεαλισμού. Πιστεύεις εσύ, αγαπητέ μου, ότι αν έχω αγωνιστικό φρόνημα θα πάρουμε πίσω την Κερύνεια; Αληθινά το πιστεύεις αυτό; Και πώς θα την πάρουμε πίσω; Με τα τανκς, με την πειθώ, πώς; Η Κερύνεια, δυστυχώς, χάθηκε οριστικά από τότε που ο Μακάριος υπέγραψε για τη διζωνική ομοσπονδία (1977). Αυτά που λέμε επιστροφή και η «Κερύνεια είναι τα σύνορα μας» (εννοώντας, προφανώς, τα σύνορα ενός ελληνικού ή έστω ελληνόφωνου κράτους) είναι μόνο συναισθηματισμοί που μας καλλιεργούν και οι πολιτικοί, ώστε να δικαιολογήσουν τη στασιμότητα και την αδράνεια τους. Δεν συμβαίνει, όμως το ίδιο με την Αμμόχωστο και τη Μόρφου. Οι πόλεις αυτές δεν ήταν χαμένες εξαρχής. Τις χάνουμε σιγά σιγά με την αδιαλλαξία μας. Από «ηρωικό» ΟΧΙ σε «ηρωικό» ΟΧΙ κινδυνεύουμε να τις χάσουμε για πάντα.
Κυρια Μεροπη μου
Σεβαστη η αποψη σου,αλλα πιστευω οτι αν ολοι εχουμε αγωνιστικο φρονημα και διψα,ποθο για τα ιδεωδη και ιδανικα μας μια μερα θα δικαιωθουμε,στο χερι μας ειναι να αλλαξουμε σταση και κετευθυνση απο εκεινη που χαραξε ο Μακαριος και οι μετεπειτα προεδροι.
Αυτα που λεμε ,τα συνθηματα για εσας,που δεν τα καλιεργουν οι πολιτικοι,και ουτε τα συντηρουν,πρεπει να γινουν πλεον τα πιστευω μας και τροπος ζωης μας.
Τα οχι ,ηταν ουσιαστικα ενα μεγαλο οχι στον συμβιβασμο,και που ξερεις μπορει καποτε,αν χρειαστει και με τα τανκς...
Ανευ
Αποφευγεις να μου απαντησεις αν συμφωνεις με τις συμφωνιες Ζυριχης -Λονδινου που μεταξυ αλλων κατεστησε μια μειονοτητα σε ΙΣΟΤΙΜΗ κοινοτητα.
Ο Ετζεβιτ τι στο καλο ηταν φασιστας ακραιος εθνικιστης; Τι;Ομοιδεατης σου δεν ηταν;
Ξερεις τοσο καλα και τις σφαγες Ελληνοκυπριων απο Τουρκους της Κυπρου;Και να σε ρωτησω οι ΤΚ μεσα στους θυλακες για τι πολεμουσαν ;Μηπως για διχοτομηση;
Δεν σου ειπα ποτε οτι συμφωνω με τις δολοφονιες.
Ανορθωσιάτη,
1. Εδώ ΕΣΥ έκαμες γαργάρα 200 θέματα που τέθηκαν ανά καιρούς σε διάφορες συζητήσεις και παραπονιέσαι γιατί δήθεν «αποφευγω να σου απαντησω αν συμφωνω με τις συμφωνιες Ζυριχης -Λονδινου που μεταξυ αλλων κατεστησε μια μειονοτητα σε ΙΣΟΤΙΜΗ κοινοτητα»; ΟΧΙ, ΔΕΝ «συμφωνω με τις συμφωνιες Ζυριχης –Λονδινου»! Όχι όμως γιατί αυτές κατέστησαν την τουρκοκυπριακή μειονότητα [δεν είναι απλώς «μια μειονοτητα», έχει όνομα] «ΙΣΟΤΙΜΗ κοινοτητα» [με την ελληνοκυπριακή], και ούτε γιατί αποκλείστηκε η Ένωσις, αλλά γιατί εκείνο το Σύνταγμα ήταν δοτό και δυσλειτουργικό και η ανεξαρτησία κολοβή. Εκείνο που προείχε ήταν η εδραίωση κι ανάπτυξη της ανεξαρτησίας και δημοκρατίας κι όχι η υπόσκαψη της. Κι αυτό ΔΕΝ μπορούσε να το κάνει η ΕΟΚΑΐτικη Δεξιά και δη μέσα από τις εσω-παραταξιακές αντιπαραθέσεις της...
2. Από πού κι ως πού «ο Ετζεβιτ ... [ήταν] ... ομοιδεατης μου»; Τι σχέση έχει ο Ετζεβίτ με το αριστερό και κομμουνιστικό κίνημα; Μα ό,τι θέλεις λαλείς ή ψαρεύεις σε θολά νερά; Το ΑΚΕΛ [μαζί με το ΚΚΕ] εν συναντήσεις με το Κομμουνιστικό Κόμμα της Τουρκίας που πραγματοποιούσε. Συναντήθηκε καμιά φόρα με το Ετζεβίτ ή με αντιπροσωπεία του Κόμματος του; Για ακόμα μια ακόμα φορά πιάνεσαι να λειτουργείς διαστρεβλωτικά και παραπλανητικά, έστω και μέσω ερωτήσεων...
3. Ναι ξέρω και για «τις σφαγες Ελληνοκυπριων απο Τουρκους της Κυπρου», όπως στην Άσσια, στο Παλαίκυθρο, στην Κάτω Δερύνεια, στο Τζιάος. Για τις σφαγές στο Παλαίκυθρο έχω κάμει και σχετική ανάρτηση στην οποία μπορείς να δεις πατώντας στο link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/05/202009.html
4. Και ΝΑΙ «οι ΤΚ μεσα στους θυλακες [...] πολεμουσαν [...] για διχοτομηση». Οι εθνικιστές της ελληνοκυπριακής πλευράς [πρώτα με το “Εθνικό Μέτωπο” και μετά με την ΕΟΚΑ Β΄] για τί πολεμούσαν; Μήπως κι αυτοί για τη διχοτόμηση δια της Ενώσεως ΜΟΝΟ μέρους της Κύπρου με την Ελλάδα;
5. Αφού «δεν συμφωνεις με τις δολοφονιες» [τουρκοκυπρίων], πώς νομίζεις θα διορθώναμε το «λαθος μας [...] που με την ανοχη μας αφησαμε μια μειονοτητα να γινει συνετερος μας»;
Ρε παιδια συγνωμη που ειμαι εκτος θεματος αλλα εχω μια απορια..
Γιατι την τοτε εποχη αυτοι που μιλουν ακουγονται τοσο αστεια;
Και ο Παπαδοπουλος της Χουντας αλλα γενικα και τα πολεμικα ανακοινωθεν..
Στην Κερυνεια θα παμε οταν καταλαβουμε και εμεις και οι Τουρκοκυπριοι οτι οι πολιτικοι μας ειναι ψευτες και υποκριτες...
Εμεις οι Ελληνοκυπριοι πρεπει επιτελους να καταλαβουμε οτι το πραξικοπημα και η εισβολη χρησιμοποιουνται για πολιτικους σκοπους..
Για παραδειγμα..Οταν ηταν προεδρος ο Χριστοφιας συσσωμο το ΑΚΕΛ πηγαινε στην εκδηλωση μνημης του πραξικοπηματος...
Φετος επειδη ηταν ο Αναστασιαδης προεδρος εστειλαν τον Αριστοφανη Γεωργιου...
Ουτε πως στο προεδρικο παεις για να τιμησεις τους νεκρους του πραξικοπηματος...
Και η αριστερα και η δεξια δηλαδη το ΑΚΕΛ και το ΔΗΣΥ ειναι μεσα στην υποκρισια οπως βεβαια και τα αλλα κομματα...
Γι αυτο και η καημενη η Κυπρος μας το μονο που μπορει να πετυχει ειναι η Δ.Δ.Ο η οποια σε 20 χρονια θα εξελιχθει σε διχοτομηση...
Γι αυτο και ο καημενος ο Κερυνιωτης δεν θα παει ποτε σπιτι του...
Τα δυο αυτα κομματα ειναι αυτα που μας κατεστρεψαν οικονομικα...Και εξακολουθουν καποιοι να τα εμπιστευονται και να τα ψηφιζουν...
Οποταν για να δει ασπρη μερα ο Κυπριος πρεπει επιτελους να ξυπνησει και να μην τρωει το κουτοχορτο που του προσφερουν το ΑΚΕΛ το ΔΗΣΥ και το ΔΗΚΟ...
Ζήτω το ΕΥΡΩΚΟ και οι Οικολογοι! Τζιαι νακκον η Συμμαχία!
Ναι ρε φίλε... Εβαρεθήκαμε τόσα χρόνια.
Εβαρεθήκαμε τα στρατά τζιαι τες θητείες. Τα κοπελούθκια πας την πιο παραγωγική τους ηλικία να καταρρίφκουνται.
Εβαρεθήκαμε τους πολιτικούς να μας περιπαίζουν για καλύττερες μέρες τζιαι να μας πουλούν πατρίδες.
Εβαρεθήκαμε τα μνημόσυνα, τες παρελάσεις τζιαι τα μνημεία σε κάθε γειτονιά για ήρωες τζιαι υπερήρωες.
Τη στιγμή μάλιστα που χιλιάδες άλλοι ήρωες αξίζουν πολύ περισσότερες τιμές για τις δυσκολίες που πέρασαν για να κάνουν οικογένειες και να παραδώσουν μέλλον στον τόπο και αντί για τιμές βλέπουν χρέη και περισσότερη εκμετάλλευση.
Εβαρεθήκαμε να μεν μπόρουμε να μιλήσουμε γιατί κάποιοι εννά μας πουν προδότες τζιαι ανθέλληνες. Δαμέ λεν μας Τούρκους με ύφος γεμάτο μίσος, γιατί λέμε ότι είμαστε με την Ομόνοια.
Εβαρεθήκαμε τούτο ούλλο το μίσος τζιαι το φανατισμό που καλιεργούν μες τον κόσμο. Πόσες φορές να ακούσουμε απειλές εναντίων μας;
Εβαρεθήκαμε την κοινωνική καταπίεση τζιαι το φακέλωμα για το "φρόνημά" σου.
Να μου λαλούν πως πρέπει να πεθάνω για την πατρίδα μου τζιαι να παέννουν να υπογράφουν να πιερώσω εγώ τη χρεωκοπία των τραπεζών τους. Εγώ που έχω πολλά παραπάνω χρέη παρά καταθέσεις.
Εβαρέθηκαμε να μας φλομώνουν στο ψέμα, στο μύθο τζιαι την ιστορική διαστρέβλωση μέσα στα σχολεία, τα σωματεία τζιαι τα κόμματα.
ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΜΝΩ ΤΟ ΜΑΛΑΚΑ.
Είμαι μικρός και δεν έζησα τον πόλεμο. Είμαι η γενιά που έζησε όλη της τη ζωή σε μια ντε φάκτο διχοτομημένη Κύπρο και στις κοινωνικοπολιτικές της παρενέργειες. Δεν έχω γνωρίσει άλλη ζωή.
Από την ιστορία και από τις εμπειρίες των μεγαλύτερων μου έχω σιχαθεί τον τούρκικο στρατό και τους εθνικιστές της ΕΟΚΑ Β και της ΤΜΤ.
Αλλά περισσότερο από όλους έχω σιχαθεί τα συμφέροντα που ενορχηστρώνουν σήμερα τη πολιτική του τόπου μαζί τον εθνικισμό και το σωβινισμό για να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται εμένα, τα παιδία μου και τα εγγόνια μου.
Εγώ δεν θέλω πια να είμαι ούτε "Έλληνας", ούτε "Τούρκος", ούτε "Αράπης", ούτε τίποτε. Θέλω απλά την ησυχία μου.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Αγαπητέ Πάμπο,
Άλλο πράγμα τα μεγάλα λόγια και άλλο οι πραγματικότητες.
Με μια συμφωνημένη ομοσπονδιακή λύση η Κύπρος ενώνεται και τα σύνορα της είναι από την Κερύνεια μέχρι τη Λεμεσό και από την Πάφο μέχρι τον Απόστολο Αντρέα.
Μια μη λύση σημαίνει διαιώνιση και παγίωση της διχοτόμησης. Και αφού συμφωνείς με τα παραδείγματα που έδωσα, όπως π.χ. της Μικράς Ασίας, τότε όλα τα άλλα είναι περιττά.
Και μη ξεχνάς ότι η Μικρά Ασία χάθηκε εξαιτίας των μεγάλων λόγων και των ανεύθυνων πράξεων.
Άντε και κρατάς το εθνικό φρόνημα ψηλό, τι εξυπηρετεί; Εσύ θα έχεις το φρόνημα και οι τούρκοι τη μισή Κύπρο.
Τι πετύχαμε με τις πορείες, τις διαδηλώσεις και τους μοτορτζιήδες;
Ένα μεγάλο μηδενικό. Ικανοποιούσαμε και ικανοποιούμε τον εγωισμό και ένα κακώς νοούμενο πατριωτισμό. Ποιο είναι το αποτέλεσμα, επαναλαμβάνω;
Και γιατί σιγά σιγά φεύγει αυτό το αγωνιστικό (όπως το ονομάζεις) πνεύμα;
Με το αν οι τούρκοι κουβαλίσουν ισάριθμο πληθυσμό και χαθεί το νησί, δείχνει ότι δεν γνωρίζεις τι είναι η ομοσπονδιακή λύση και ποιους περιορισμούς θα βάζει στην έλευση ελλήνων και τούρκων υπηκόων.
Ακόμα και το Ανάν περιείχε περιορισμούς. Έλεγε ότι αυτοί δεν θα ξεπερνούν το 5% της κάθε κοινότητας.
Δεν μου απάντησες για το ότι οι νέοι μας δεν φακκούν πενιά για τα κατεχόμενα και ότι όσο περνά ο καιρός αυτό θα γίνεται εντονότερο.
@ Ανώνυμος 7/21/2013 10:02 μ.μ.
Επέτρεψε μου να σου πω ότι όσα γράφεις δεν έχουν καμία βάση.
Διερωτώμαι γιατί ρωτάς για το ΑΚΕΛ και την εκδήλωση του προεδρικού, τη στιγμή που η εκδήλωση ήταν ανοιχτή για όλους και δεν πάτησε κανένας.
Όμως αυτό είναι άλλο θέμα.
Ο ισχυρισμός σου ότι η Δ.Δ.Ο θα εξελιχθεί σε 20 χρόνια σε διχοτόμηση στερείτε σοβαρότητας.
Εκτός κι αν μας πεις γιατί.
Επίσης διαφωνώ κάθετα με την άποψη σου ότι ο κερυνειώτης δεν θα πάει στην Κερύνεια.
Αν υιοθετηθούν οι ε/κυπριακές θέσεις και εννοώ του εθνικού συμβουλίου, πάνε όλοι οι πρόσφυγες πίσω.
Όσο για την οικονομία, θα τα κουβεντιάσουμε όταν έρθει η ώρα.
Φιλε Μιχαλη
Το παραδειγμα της Μ.Ασιας λεω εγω,οτι πρεπει να γινει φαρος για εμας,να μην καταντησουμε οπως οι Ελλαδιτες που πανε στην Κωνσταντινουπολη σαν τουριστες,ασε που αυτο αρχισε και σε εμας και εχει αμεση σχεση με αυτα που σου λεω, το αγωνιστικο φρονημα,τον εγωισμο,τις πορειες και τις διαδηλωσεις,και το γεγονος οτι οι νεοι ,οχι ολοι,δεν φακκουν πενια πρεπει να προβληματισει ολους,ειδικα τους γονεις και τα σχολεια.
ΥΓ Εχω μια μικρουλα κορη,τριων χρονων,ξερει απο τωρα οτι το χωριο του παππου της το κρατουν οι Τουρκοι,δεν υπαρχει μια στο εκατομυριο να μην φακκα πενια οταν μεγαλωσει φιλε,ειναι μονοδρομος,ειναι χρεος μου.
Ε άτε τζιαί θα φακκά πενιάν. Τί θα καταλάβει; Το πολύ πολύ να γυρνάει στα γήπεδα με σημαίες του ΕΛΑΜ και του Γρίβα. Ε και; Θα πάρει το χωριό του παππού της πίσω; Τούτα εν πόρτοι φίλε μου. Πόρτοι και τίποτε άλλο.
Φιλε ανωνυμε
Πολυ καλη η λογικη σου.
Αυτο θελω να θιξω,να μην φακκα πενια δηλαδη ειναι καλυτερο για σενα;
Τουλαχιστον φιλε "δεν θα ξεχασει" το χωριο του παππου της.
Δηλαδη οποιος μεταλαμπαδευει στο παιδι του τον ποθο της επιστροφης και το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ειναι ΕΛΑΜιτης και πορτης;
Η δικη σου αποψη ποια ειναι δηλαδη;
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Αγαπητέ Πάμπο
Με άλλα λόγια μας λες να μείνουμε με τη μνήμη μέχρι να δεήσει να γίνει κανένα θαύμα και τα πάρουμε πίσω.
Είναι νόμος της φύσης, όταν δεν έχεις επαφή με κάτι το ξεχνάς.
Και για να έχεις μνήμη πρέπει να έχεις εμπειρία και γνώση εκείνου που θέλεις να ξεχνάς.
Π.χ. δεν μπορείς να θυμηθείς ή να θυμάσαι μια όμορφη στιγμή στον Πύργο του Άιφελ αν δεν έχεις πάει εκεί ή δεν έχεις ζήσει στο Παρίσι.
Και τα παιδιά μας μπορεί να λένε διάφορα αλλά είναι κούφια λόγια. Τίποτε δεν τα ενώνει με τα κατεχόμενα. Ας αφήσουμε τους ευσεβοποθισμούς και ας δούμε τις πραγματικότητες.
Τι να κάνω τις πορείες ή το δήθεν αγωνιστικό φρόνημα – και λέω δήθεν διότι δεν θα προσφέρει απολύτως τίποτε – όταν τα κατεχόμενα θα γίνουν μέρος της Τουρκίας με το πέρασμα του χρόνου;
Κι έχει δίκαιο ο Ανώνυμος 7/25/2013 12:23 π.μ. που προφανώς παρερμήνευσες τα λεγόμενα του.
Και να φακκούν πενιά ΚΑΠΟΙΑ από τα παιδιά της επόμενης γενιάς, αλλά τα κατεχόμενα θα έχουν γίνει ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ Τουρκία, τι σημασία θα έχει πλέον;
Απλά να ικανοποιούμε το αίσθημα και το συναίσθημα;
Φιλε Μιχαλη
Και τι να κανουμε;
Να δεχθουμε οτι ναναι;ή να "βοηθησουμε"τα παιδια μας να γνωρισουν ενα εντελως διαφορετικο σκηνικο απ αυτο που εζησαν οι παππουδες τους;Μια Κυπρο συνετερικη με τους Τουρκους.
Εγω,ναι,λεω να μεινουμε με την μνημη,να αγωνιζομαστε να μην ξεχασουμε ,και η μονη περιπτωση να γινουν τα κατεχομενα Τουρκια ειναι με την συγκαταθεση μας.
Η Ελλαδα περιμενε τετρακοσια χρονια.
Ο Παλληκαριδης οταν εγραφε "την Ελλαδα αγαπω αλλα και σενα..."λες να επισκευτηκε ποτε την Ελλαδα,οχι,απλα ειχε ιδανικα,παιδεια ,ετσι μεγαλωσε, μαλλον ετσι τον μεγαλωσαν...
Ανορθωσιάτη,
Κατ’ αρχάς περαστικά ΜΑΣ! Τζι’ ΕΣΑΣ τους Ανορθωσιάτες τζι’ ΕΜΑΣ τους Ομονοιάτες!
Εν ΜΑΣ λαλείς όμως ποια «Ελλαδα περιμενε τετρακοσια χρονια»; Κάμε χάζιν να συγχύζεις την Ανατολική Ρωμαϊκής Αυτοκρατορία [ή άλλως Βυζαντινή Αυτοκρατορία] με τόσο με την αρχαία όσο και με τη σύγχρονη Ελλάδα!
Φίλε Ανορθωσιάτη.
Όχι άλλους πόρτους πλήιζ.
Η κόρη σου μπορεί να θυμάται το χωριό του παππού της επειδή θα της το πεις εσύ. Αποκλείεται όμως να της πεις ότι το χάσαμε από την δράση του Γρίβα και της ΕΟΚΑ Β.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε.
Και η μόνη εφικτή λύση για να επανενώσουμε την χώρα μας και να πάμε πίσω είναι να αποδεχθούμε ομοσπονδιακή λύση.
Όχι ότι νάναι. Ομοσπονδιακή λύση με συγκεκριμένες προϋποθέσεις που δεν θα οδηγούν στην τουρκοποίηση τα σημερινά κατεχόμενα.
Οι προτάσεις είναι εγκριμένες από όλα τα κόμματα τόσο το 1989 όσο και το 2009.
Στην τουρκοποίηση της μισής Κύπρου οδηγεί η αδράνεια και το πέρασμα του χρόνου.
Βλέπω ότι παραδέχεσαι ότι θα μείνουμε στο τέλος με τις μνήμες.
Εγώ φίλε μου προτιμώ να μείνω με ολοκληρωμένη την πατρίδα μου με μια σωστή λύση.
Εξακολουθείτε κάποιοι να μην καταλαβαίνετε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Δικαίωμα σας. Το πρόβλημα όμως είναι ότι παίρνετε στο λαιμό σας ένα ολόκληρο λαό και στο όνομα ενός άπιαστου ονείρου (όπως ήταν αυτό της ένωσης) θα τουρκοποιήσετε την Κύπρο.
Όμως όπως πάντα δεν θα φταίτε εσείς αλλά κάποιοι άλλοι…
Επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία από τους ανθρώπους που βρίσκονται στον ίδιο ιδεολογικό χώρο, όπως τότε…
Στις πρώτες εκλογές στα κατεχόμενα οι (τουρκοκύπριοι) ήταν 75000, στις εκλογές της ερχόμενης Κυριακής θα είναι 173000. Αν νομίζεις Ανορθωσιάτη πως με το να προσπαθούμε να φυτέψουμε στα παιδιά μας τις δικές μας μνήμες και εμπειρίες, στη δική τους ζωή που είναι πολύ διαφορετική από τότε, θα αλλάξουν τα κατοχικά δεδομένα προς όφελος μας απλώς ζεις με ευσεβείς πόθους. Στα επόμενα 10 Χρόνια που εμείς θα μιλούμε για τα χωριά και τις πόλεις μας, θα διαδηλώνουμε πως δεν ξεχνούμε και θα αγκαλιαζόμαστε με τον ύμνο της ελληνικής δημοκρατίας, και την σημαία της Ελλάδας, ο πληθυσμός στα κατεχόμενα ίσως ξεπεράσει το 1000000 και το χωριό σου όπως κάθε χωριό και πόλη στην κατεχόμενη περιοχή τίποτε δεν θα θυμίζει την εποχή προ του 1974. Η πολιτική, ο αγώνας, οι κοινωνικές κατακτήσεις , θέλουν λογική και όχι συναίσθημα και παραμύθια. Είναι καλά να διαβάσεις και λίγο Παύλο Λιασίδη, Κυριάκο Καρνέρα, και Κωνσταντίνο Καβάφη. Θα σου κάνει καλό, αν δεν θέλεις να διαβάσεις βιβλία με απόψεις αντίθετες από τις δικές σου.
Aν βρείτε την όποια αξιοπρεπή λύση με τους τούρκους να μου χαιρετήσετε όχι τον πλάτανο αλλά τον ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ, επικύψτε όσο θέλετε, σταθείτε στα τέσσερα, αλλά θα πρέπει να ξέρετε ότι στους τούρκους δεν δείχνουμε τα πισινά μας αλλά τα μπροστινά μας (αν έχουμε, έχουμε;). Πάντως εγώ πιστεύω ότι θα ζήσω στην πατρίδα των γονιών μου που κατέχεται από τους μογγόλους.
Σολιάτη,
Μεν σύρνεις αφκά πα’ στους τοίχους! Τον Λιασίδη και τον Καρνέρα μπορούν να τους καταλάβουν ΜΟΝΟ διαλεκτικοί Αριστεροί Άνθρωποι και τον Καβάφη άντε και οι φιλελεύθεροι, κοσμοπολίτες!
Δες τους πιο κάτω στίχους του Καβάφη από το ποίημα του “Επάνοδος από την Ελλάδα” [και προφανώς τα όσα λέει ισχύουν και για τους ελληνοκύπριους]:
«Aς την παραδεχθούμε την αλήθεια πια•
είμεθα Έλληνες κ’ εμείς — τι άλλο είμεθα; —
αλλά με αγάπες και με συγκινήσεις της Aσίας,
αλλά με αγάπες και με συγκινήσεις
που κάποτε ξενίζουν τον Ελληνισμό.»
“Επολοήθην τζι’ γάαρος που την έξω πάγνην!”
Λαφαζάνη Plutonα,
Για δες αν έρχομαι και μετά άρον τον κράββατον ΣΟΥ και ουστ* απ’ εδώ, που θα ΜΑΣ μιλήσεις ΕΣΥ για «επικύψεις» και «στησίματα στα τέσσερα»… Δεν ΜΑΣ ενδιαφέρουν και ούτε και ΜΑΣ τα απωθημένα σου, τα τραύματα σου και οι ανασφάλειες και οι φοβίες σου για τα «πισινά» ΣΟΥ!
Άντε ρε τσόγλανε οπαδέ της ελληνικής χούντας που κατέβασε τα βρακιά σε αμερικανούς και τούρκους, που θα μας κάνεις και μαθήματα!!! Αυτά να τα λες εκεί που δεν σε ξέρουν. Εδώ σε πήραμε χαμπάρι πόσο φαφλατάς κι αχάπαρος είσαι!
* - το «ουστ» στην κυπριακή το λέμε «ασσιχτίρ»!!!
Φίλε Aneforiwn, τους στοίχους που γράφεις πρέπει να τους διαβάζουν πρωί, μεσημέρι, νύχτα, μετά το φαί, μήπως κολλήσει τίποτε στο μυαλό τους.
Το πιο πάνω σχόλιο 7/26/2013 2:26 μ.μ.
είναι δικό μου, Σολιάτης
Φίλε Πλούτων δες αυτό:
http://christofias-watch.blogspot.de/2010/08/e-mail.html
και μάντεψε σε ποιον αναφέρεται το κείμενο.
Φιλε Μιχαλη
Η λυση που μανιοδως επιζητατε μετφραζετε σαν ενας ιστορικος συμβιβασμος,συνετερισμος με την Τουρκια και νομιμοποιηση του Τουρκικου προγεφυρωματος προς την μεση ανατολη και την προυποθεση για περετερο επεκταση ,ειτε μας αρεσει ειτε οχι αυτη ειναι η πραγματικοτητα,φτανει να μελετησετε πολυ πολυ λιγο ελαχιστο θα ελεγα την Τουρκικη πολιτικη,αρα "εμεις"σε καμια περιπτωση δεν Τουρκοποιουμε την Κυπρο.
Ανευ
Περαστικα;Δεν νομιζω να μας περασει ευκολα,τουλαχιστον εμας.
Οποια κατασταση και να υπηρχε(στην Ελληνικη;Ελληνοκτονο; προ 1821 κατασταση) ειναι τρανο παραδειμα τερακοσιων χρονων σκλαβιας και λυτρωσης.
Σολιατη
Ενας ακραιος φασιστας φιλος μου ελεγε "να εισαστε ρεαλιστες να ζητατε το αδυνατο..."
και ενας αλλος πιο τρελος ελεγε"αξιζει φιλε να υπαρχεις για ενα ονειρο κι ας ειναι η φωτια του να σε καψει"
Ανευ
Οπα εχουμε θεμα,τι λεει ο Καβαφης;Ειμεθα Ελληνες;
Για ΕΜΑΣ τους Ελληνοκυπριους το λεει,μην ασχολησε.
Με αγαπες και συγκινησεις της Ασιας ,αλλα Ελληνες.
με αγαπες και συγκινησεις που ξενιζουν τον Ελληνισμο,αλλα Ελληνες
Χριστιανοι ορθοδοξοι,αλλα Ελληνες
υποδουλωμενοι για αιωνες,αλλα Ελληνες
με ξενες λεξεις στην γλωσσα μας ,αλλα Ελληνες
με ξενοφερτα εθιμα ,αλλα Ελληνες
Με πολλα και διαφορα αλλα πανω απ ολα Ελληνες.
Κι' ο Γρίβας Έλληνας ήταν. Αλλά Έλληνας προδότης. Διότι με τις πράξεις του συνειδητά έβλαψε Έλληνες. Πρόδωσε Έλληνες, δολοφόνησε Έλληνες και προκάλεσε την απώλεια εδαφών επί των οποίων την κατοχή είχαν Έλληνες.
Μα τι λες ρε Ανορθωσιάτη για τον Καβάφη; Επικοινωνείς με τον περιβάλλον ή κάνεις πώς δεν καταλάβεις; Διάβασες ολόκληρο το συγκεκριμένο ποίημα του Καβάφη;
Αντιλαμβάνεσαι τι θέλει να πει; Και πώς οριζει ο ίδιος το «έλληνες»;
Και που είδες τον Καβάφη να τα γράφει αυτά που ΕΣΥ λες;
«Χριστιανοι ορθοδοξοι,αλλα Ελληνες
υποδουλωμενοι για αιωνες,αλλα Ελληνες
με ξενες λεξεις στην γλωσσα μας ,αλλα Ελληνες
με ξενοφερτα εθιμα ,αλλα Ελληνες
Με πολλα και διαφορα αλλα πανω απ ολα Ελληνες»
Μην ΤΟΝ ερμηνεύεις κατά πού ΣΟΥ συμφέρει και σύμφωνα με τα εθνικιστικά ΣΟΥ πρότυπα.
Το ποίημα θα το παραθέσω ολόκληρο σε προσεχή [ποιητική] ανάρτηση μου που θα είναι και specially αφιερωμένη στους απανταχού ελληναράδες και «ελληνοπρεπείς»... Μέχρι τότε θα παραθέσω [προς επιμόρφωση ΣΟΥ] ακόμα μερικούς στίχους του:
«Ώστε κοντεύουμε να φθάσουμ’ Έρμιππε.
Μεθαύριο, θαρρώ• έτσ’ είπε ο πλοίαρχος.
Τουλάχιστον στην θάλασσά μας πλέουμε•
νερά της Κύπρου, της Συρίας, και της Αιγύπτου,
αγαπημένα των πατρίδων μας νερά.
Γιατί έτσι σιωπηλός; Ρώτησε την καρδιά σου
όσο που απ’ την Ελλάδα μακρυνόμεθαν
δεν χαίροσουν και συ; Αξίζει να γελοιούμαστε;-
αυτό δεν θάταν βέβαια ελληνοπρεπές.»
Δαμέ η Ανόρθωση δεν κατάφερε να κρατήσει την πρόκριση που είχε 3-0 υπέρ της τζαι εν να πάμε στα πίο δύσκολα!
Ανορθωσιάτη, εξαρτάται για τι άπιαστο αγωνίζεται ο καθένας.
Σολιατη
Αν εισε Σαλαμινα,Αναγενηση,Σπαρτακος,Δυναμο περβολιων,Αλκη,κτλ,δεν συζητω,αν εισε ομονοια,σου λεω οτι δυο ομαδες καταφεραν το απιαστο η Ανορθωση και η εθνικη Ελλαδος,μας εβγαλαν ολους στο δρομο.
Ανευ
Ο Καβαφης που γεννηθηκε στην Αλεξανδρεια(γιος μεγαλεμπορου βαμβακιου)μετεπειτα εγκατασταθηκε στην Αγγλια,πηγε πισω στην Πολη,στην Γαλλια και υστερα στην Ελλαδα ,λεει οτι 'ειμεθα Ελληνες"
ΕΣΥ;
Ανορθωσιάτη,
Θα ΣΟΥ απαντήσω στο ερώτημα ΣΟΥ [δεν κωλώνω σε τέτοια εξυπνακίστικα ερωτηματάκια], αλλά για πες μου πρώτα ΕΣΥ τι άραγε νομίζεις να εννοεί ο Καβάφης μ’ αυτό το «είμεθα Έλληνες», στο οποίο έχεις κολλήσει δογματικά κι έχεις περιορίσει οπαδικά την όλη κουβέντα ΣΟΥ;
Ανορθωσιάτη, Πότε θα απαντήσεις στα ερωτήματα κύρια του Aneforiwn και άλλα, για να σου θέσουμε και μερικά άλλα; Είπα να σε αφήσω να απαντάς λίγα-λίγα να μη δυσκολεύεσαι, αλλά παίζεις πελλόν. Το μόνο που ξέρεις να λες είναι πως είσαι έλληνας και τι σημαίνει αυτό για σένα για να συνεννοούμαστε; Πιάνεσαι από λεπτομέριες και με ότι θυμάσαι χαιρεσαι.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Δυστυχώς φίλε δείχνεις ότι δεν έχεις ιδέα για ποια λύση μιλούμε.
Σου ανάφερα τις ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου του 1989 και του 2009.
Αυτές οι προτάσεις είναι συγκεκριμένες.
Και σε ρωτώ:
Διαφωνείς να είναι η Κύπρος ΕΝΑ κράτος με ομοσπονδιακή δομή;
Διαφωνείς να έχει η Κύπρος μία κυριαρχία (δηλαδή να είναι ένα κράτος και όχι δύο;)
Διαφωνείς με τη ΜΙΑ εκπροσώπηση της Κύπρου στο εξωτερικό και στους διεθνείς οργανισμούς και όχι δύο;
Διαφωνείς με την επιστροφή των προσφύγων;
Διαφωνείς με την επιστροφή ή τη διευθέτηση των περιουσιών;
Αν όλα αυτά δεν σε βρίσκουν διαφωνούντα, τότε πού διαφωνείς.
Διότι φαίνεται ότι αντί μια διευθέτηση με του Τ/κύπριους που θα εγγυάται ένα κράτος, προτιμάς δύο κράτη, διότι οι πολιτική που υποστηρίζεις εσύ και άλλοι εκεί οδηγεί.
Και είναι τότε που θα έχεις τουρκικό προγεφύρωμα στην Κύπρο και μονιμοποίηση της τουρκικής παρουσίας στην Κύπρο.
Αυτό είναι θα είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που προτείνετε.
Σκέψου το λίγο χωρίς προκαταλήψεις αν και νιώθω ότι κατά βάθος καταλαβαίνεις και μέσα σου παραδέχεσαι ότι αυτά που γράφω δεν απέχουν από την πραγματικότητα.
Μιχάλη,
Κοντός ψαλμός αλληλούια: Στην ουσία ο Ανορθωσιάτης θεωρεί τις τούρκικες θέσεις ως θέσεις της δικής μας πλευράς και κατά βάθος τις αποδέχεται ως τη λύση... Πού έχουν πάει οι αγωνιστικές του κορώνες;
Όντως αυτή είναι μια σωστή επισήμανση και ορθή η απορία.
Πάντως τις τουρκικές θέσεις υιοθετούν όλοι οι απορριπτικοί, αν το προσέξεις καλά το θέμα.
Αν απαντήσει καμιά φορά ο Ανορθωσιάτης θα είναι για το 1821 ή για την μ. Ασία όπως βέβαια αυτός το αντιλαμβάνεται. Το πολύ-πολύ να μας πει για τους αγώνες του Γρίβα, μόνο δεν μας είπε που πολέμησε ο Γρίβας; Και για ποιό πράγμα; Μας είπε και για την Ανόρθωση, δεν μας είπε όμως πόσοι έλληνες ήταν στην ομάδα που έβγαλε τον κόσμο στους δρόμους. Οι μη έλληνες για ποδοσφαιριστές της Ανόρθωσης κάνουν;
Σολιατη
Γιωργαλλιδης,Κατσαβακης,Ξενιδης,Πουρσαιτιδης,Νικολαου,ΦρουσοςΜαραγκος,Λουκα,και αλλαγη ο Κωνσταντινου.
Σου λεει κατι;Μηπως μιλησε η Ελληνικη ψυχη;
Αν νομιζεις οτι δεν επεξε ρολο το οτι οι περισσοτεροι ηταν Ελλαδιτες και Κυπριοι εισε γελασμενος.
Αν μπορεις να μου πεις ενα πολεμο που ο Γριβας ηταν απων.
Ανορθωσιάτη, Πότε θα μου απαντήσεις τι σημαίνει για σένα έλληνας; Πότε θα μου απαντήσεις αν οι μη έλληνες σου κάνουν για ποδοσφαιριστές της Ανόρθωσης; Ή τους προσθέτουν ελληνική ψυχή; Πότε θα απαντήσεις στα ερωτήματα του Aneforiwn, του Μιχάλη και άλλων;
Που πήγε την περασμένη Πέμπτη η ελληνική ψυχή; Την έφαε το χρήμα: παίχτηκε στα μπούκικα; Ή αυτή η ελληνική ψυχή λειτουργεί όποτε σας συμφέρει;
Εγώ δεν ξέρω να συμμετείχε σε καμιά μάχη ο Γρίβας. Σε όλη του τη ζωή υπηρετούσε ξένα συμφέροντα και συνεργαζόταν με τους ξένους για την εφαρμογή των σχεδίων τους (είτε ενσυνείδητα, είτε από τη στενοκεφαλιά του και τον αρρωστημένο του αντικομμουνισμό, είτε ως πράκτορας), η ουσία είναι πως η όλη του δράση ήταν ενάντια στον ελληνισμό (συγκεκριμένες αναφορές έγιναν σε πολλά σχόλια σε διάφορες αναρτήσεις αλλά παίζεις πελλον). Αν ο Γρίβας είναι το πρότυπο σου, τότε λυπούμαι αλλά είσαι και συ ένας εχθρός του ελληνισμού. Διότι αν έχεις άγνοια οφείλεις να μάθεις, αν γνωρίζεις τότε είσαι ενσυνείδητα υπέρ των ξένων συμφερόντων και εχθρός του ελληνισμού.
Ακόμα ένα ερώτημα: Τι κοινά συμφέροντα έχουν ένας έλληνας εργαζόμενος και ένας έλληνας κεφαλαιοκράτης;
πρωτα,απο ολα να κοπει το ελληνοκυπριος και τουρκοκυπριος.κυπριοι ειναι ολοι με διαφορετικη θρησκεια.κατοπιν,σεβασμος στην δημοκρατια,χωρις καταπιεση της πλειοψηφιας
Τι λες ;; Ο Γρίβας που απελευθέρωσε τη Κύπρο ,που ήρθε το 1964 και έφτιαξε σχέδια ενάντια σε τυχόν εισβολή με τη Μεραρχία Μενέλαος;; Βάλτα όλα κάτω και θα δεις ότι κανείς λάθος.
Γιατί η Ρωμανία μετά τον 8ο αιώνα τι ήταν;;;Η μεσαιωνική Ελλάδα ήταν.
Δημοσίευση σχολίου