Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ




Δυο εκδηλώσεις με τον ίδιο σκοπό, την αποστρατικοποίηση και ελευθερία της Κύπρου, όπως σημειώνει η «Αφρίκα», έγιναν το βράδυ της περασμένης Τετάρτης στην κατεχόμενη
Λευκωσία.
Επιλέγοντας την 14η Αύγουστου, τη μαύρη επέτειο της δεύτερης φάσης της τουρκικής εισβολής του 1974, οι προοδευτικοί Τουρκοκύπριοι έστειλαν το μήνυμα προς την Τουρκία και την κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι συνεχίζεται ο αγώνας για επανένωση της Κύπρου στη βάση αρχών και ενάντια στον ιμπεριαλισμό και την κατοχή.
Σύμφωνα με την «Αφρίκα», η μια εκδήλωση διοργανώθηκε από το Κόμμα Ενωμένη Κύπρος, τον πολιτιστικό όμιλο Μπαράκα και την «Επαναστατική Κομμουνιστική Ένωση» με τίτλο «Η Κύπρος που αντιστέκεται» και η άλλη από το Κόμμα Νέα Κύπρος με τίτλο «Αϊσέ γύρνα σπίτι σου» σε αναφορά στο γνωστό χαρακτηρισμό που αποδόθη¬κε στον Αττίλα από τους Τούρκους. Το Κόμμα Νέα Κύπρος ειρωνικά ονόμασε την εκδήλωσή του «αντιμιλιταριστική ειρηνευτική επιχείρηση» παραπέμποντας στον τρόπο που χαρακτηρίζει η Τουρκία την εισβολή.

Έντονη καταδίκη της κατοχής από το ΚΚ Τουρκίας
Όπως επισημαίνει η τ/κ εφημερίδα στην αντικατοχική εκδήλωση που διοργάνωσε το κόμμα του Ιζζέτ Ιζτζιάν διαβάστηκαν μηνύματα αλληλεγγύης από το ΑΚΕΛ, την ΕΔΟΝ, το Κομμουνιστικό Κόμμα Τουρκίας, ο Σύνδεσμος Ειρήνης Τουρκίας, το κουρδικό κόμμα στην Τουρκία «Κόμμα Ειρήνης και Δημοκρατίας» (BDP) και το αριστερό τουρκικό Κόμμα Δικαιοσύνης και Αλληλεγγύης (ODP).
Στο μήνυμά του το ΚΚ Τουρκίας καταδικάζει την τουρκική κατοχή στην Κύπρο που ευθυγραμμίζεται όπως τονίζει με τα συμφέροντα του ιμπεριαλισμού του ΝΑΤΟ.
Καταγγέλλοντας την εθνικιστική προπαγάνδα και την πολιτική αφομοίωσης των Τ/κ, το ΚΚ Τουρκίας καταδικάζει τις πολιτικές της κυβέρνησης Ερντογάν στα κατεχόμενα. Οι Τούρκοι κομμουνιστές εκφράζουν αλληλεγγύη στον αγώνα του κυπριακού λαού για μια επανενωμένη και ανεξάρτητη Κύπρο.

Να εγκαταλείψουν το όνειρο για επιστροφή πριν το 1974, καλεί τους Ε/κ ο Έρογλου
Η «τουρκική ειρηνευτική επιχείρηση», όπως ο Ντερβίς Έρογλου αποκάλεσε την εισβολή, δεν έγινε μόνο για να εμποδίσει την εξόντωση των Τ/κ, αλλά για τον τερματισμό της σφαγής μεταξύ των Ε/κ και να αποφευχθεί το νησί από το να γίνει ελληνικό.
Με νέες προκλήσεις ο Τ/κ ηγέτης σε ομιλία του στα κατεχόμενα υποστήριξε ότι η δεύτερη φάση της εισβολής έγινε κατόπιν επίθεσης των Ε/κ και των Ελλήνων εναντίον των τουρκικών δυνάμεων και τ/κ κατοίκων και υποστήριξε ότι οι Ε/κ προχώρησαν σε μαζικές δολοφονίες πολιτών.
Έχει σημασία να προχωράμε μπροστά χωρίς να εγκλωβιζόμαστε στο παρελθόν, συνέχισε ο Έρογλου υποστηρίζοντας ότι στην Κύπρο υπάρχουν δύο «κράτη» και ο τ/κ «λαός» ποτέ δεν θα εγκαταλείψει το δικαίωμά του για να αυτοδιοικείται.
Είναι αδιαμφισβήτητη, συνέχισε, η συνέχιση των εγγυήσεων της Τουρκίας για τους Τ/κ και κάλεσε τους Ε/κ να εγκαταλείψουν το όνειρό τους - όπως είπε - για να γυρίσουμε στην κατάσταση προ του 1974.
Επισημαίνοντας ότι η πρόταση της τ/κ πλευράς να πραγματοποιηθεί μια πολυμερής συνάντηση με τη συμμετοχή των τριών εγγυητριών δυνάμεων είναι ακόμη σε ισχύ, ο Έρογλου προέτρεψε την Ελλάδα να ενθαρρύνει την ε/κ πλευρά να εργαστεί για τη διευθέτηση του προβλήματος και όχι να προ καλεί προσκόμματα...

Χαραυγή 17 Αυγούστου 2013

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να το δουν κάποιοι που θεωρούν ότι όλοι οι τουρκοι της Κύπρου είναι το ίδιο και ότι είναι όργανα της κυβέρνησης της Άγκυρας.

Ανώνυμος είπε...

Οι Τουρκοκυπριοι ειναι πολυ πιο προοδευτικοι απο τους Ελληνοκυπριους..Το ιδιο και οι Τουρκοι αριστεροι που ειναι απο τους πιο προοδευτικους, ανοιχτομυαλους ανθρωπους στον κοσμο..Μην ξεχναμε οτι και το συστημα τους ειναι περιεργο οποταν αυτοι οι ανθρωποι ουσιαστικα κινδυνευουν...

Οι Ελληνοκυπριοι ειμαστε συμφεροντολογοι και κακομαθημενοι...Επισης επειδη ειμαστε η πλειονοτητα σ αυτον τον τοπο εχουμε μια υπεροψια...

Στην Κυπρο συμβαινει το εξης τραγικο...

Υπαρχουν οι παθοντες απο το πραξικοπημα και την εισβολη στην Ελληνοκυπριακη πλευρα..

Υπαρχουν οι παθοντες απο τις δικοινοτικες ταραχες αλλα και απο τις δυο φασεις της εισβολης του 74 στην Τουρκοκυπριακη πλευρα..

Αυτοι, λογω του οτι εχασαν δικα τους προσωπα στον πολεμο ή στις ταραχες κτλ ειναι φοβισμενοι και φοβουνται να ζησουν με καποιον της αλλης πλευρας..Ειδικα οι Τουρκοκυπριοι...

Οποιος Ελληνοκυπριος και Τουρκοκυπριος προωθησει ή επιδιωξει την ενοτητα και την συμβιωση των δυο κοινοτητων, θεωρειται προδοτης απο τους εθνικοφρονες Τουρκοκυπριους και Ελληνοκυπριους, εχοντας παντα για προσχημα τους παθοντες, τους νεκρους και τις οικογενειες τους...

Το τραγικο της ολης υποθεσης ομως ειναι οτι ουσιαστικα οι εθνικοφρονες ειναι αυτοι που δημιουργησαν τα κακα στο νησι με το μισος τους...Και οι παθοντες θα πρεπε να φοβουνται τον εθνικισμο όχι την ενοτητα...

Πριν λιγα χρονια πηγα στο καφενειο του χωριου μου στα κατεχομενα και ειχα την τιμη να συναντησω εναν Τουρκοκυπριο που τα μελη της οικογενειας του δολοφονηθηκαν απο μελη της ΕΟΚΑ Β κατα την εισβολη..
Ο ανθρωπος ηταν διστακτικος στο να συνομιλησει μαζι μου..Δεν εδειχνε μισος απλα δεν ηθελε να εχει καποια συνομιλια ή οτιδηποτε μαζι μου επειδη ημουν Ελληνοκυπριος...
Οταν αρχισαμε την συζητηση με ολους εκει τους Τουρκοκυπριους που παρεπιπτοντως γνωριζαν ελληνικα πραγμα που τους τιμα, ενω οι περισσοτεροι Ελληνοκυπριοι δεν γνωριζουν τουρκικα, του εξηγησα οτι εγω οπως και οι περισσοτεροι Ελληνοκυπριοι δεν εχουν καμια σχεση με την ΕΟΚΑ Β που οπως ο ιδιος γνωριζε ηταν αυτοι που σκοτωσαν την οικογενεια του...
Βασικα προσπαθουσα να τους πεισω οτι δεν εχω καμια σχεση με τους Ελληνοκυπριους εθνικιστες, οτι καταδικαζω τα εγκληματα εις βαρος των Τουρκοκυπριων και οτι οι περισσοτεροι Ελληνοκυπριοι αν εξαιρεσουμε τους δεξιους και τους ακροδεξιους ειναι σαν εμενα...Και απολογηθηκα για τις πραξεις της ΕΟΚΑ Β...
Και παλι οσα και να τους εξηγησα παλι αυτοι μ εβλεπαν σαν τον εναν απο τους χιλιαδες...Λες και σαν εμενα σκεφτοντονταν το ιδιο αλλοι 10-20 Ελληνοκυπριοι απο τις χιλιαδες που υπαρχουν στις ελευθερες περιοχες...
Κατι αλλο που προσεξα ηταν οτι αυτος ο ανθρωπος φοβοταν να ερθει στις ελευθερες περιοχες χωρις την συνοδια των Ηνωμενων Εθνων ενω ουσιαστικα ειχε για προστασια του τους Τουρκους/Τουρκοκυπριους εθνικιστες...Πιστευε οτι αυτοι ειναι οι προστατες του απεναντι σ εμας τους κακους Ελληνοκυπριους...Και οτι με την εισβολη ουσιαστικα εσωσαν την ζωη του...

Γενικα Τουρκοκυπριοι και Ελληνοκυπριοι πρεπει να γινουμε μια γροθια και να απαιτησουμε απο τους εθνικιστες και των δυο πλευρων να αναλαβουν τις ευθυνες τους...Πρεπει να τους περιθοριοποιησουμε και να καταλαβουμε ποιος ευθυνεται για τα κακα που βρηκαν αυτον τον τοπο...

Μονο ετσι θα πετυχουμε κατι και θα επανενωθει το νησι...

Χωρις να αναλαβουν καποιοι τις ευθυνες τους και να καταλαβουμε οτι ο εθνικισμος και στις δυο πλευρες εκανε μεγαλο κακο και δημιουργησε το μισος και την αντιπαλοτητα με τις τραγικες συνεπειες που ολοι γνωριζουμε, οι δυο κοινοτητες δεν εχουν κοινο μελλον...
Ακομα και τον Ισαακ ουσιαστικα τον δολοφονησαν οι Γκριζοι Λυκοι τους οποιους εφερε στην Κυπρο ο εθνικιστης Ντεκτας και βασικα ειναι η Χρυση Αυγη της Τουρκιας...

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 8/18/2013 11:38 μ.μ

Έχεις δίκαιο.
Και νομίζω ότι η παρέμβαση του δεύτερου ανώνυμου δείχνει ποια είναι η πραγματικότητα που επικρατεί σήμερα στην Κύπρο.
Και η οποία πραγματικότητα δεν βλέπω να αίρεται μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 8/19/2013 5:26 π.μ.

Σε ευχαριστώ για την παρέμβαση. Νομίζω ότι δίνει μια αρκούντος ικανοποιητική εικόνα για το τι συμβαίνει σήμερα στην Κύπρο.

Η μόνη μου ένσταση είναι ότι τόσο οι Ε/κ όσο και οι Τ/κ διακατέχονται από την ίδια νοοτροπία, αφού και οι δύο ομάδες ως Κύπριοι έχουν περίπου τα ίδια χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν όμως κάποιες εμφανείς διαφοροποιήσεις που αφορούν κυρίως το πολιτικό πρόβλημα όπου οι Τ/κ είναι προθυμότεροι να οδηγηθούν σε λύση παρά οι Ε/κ.
Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι οι εκπαιδευτικοί τους είναι το πιο προοδευτικό κομμάτι, που αντιστέκεται στην κατοχή και στις εντολές του «υπουργείου» Παιδείας.
Σε αντίθεση με τους δικούς μας εκπαιδευτικούς που στην πλειοψηφία τους αποδεικνύονται ως το πιο συντηρητικό κομμάτι της κοινωνίας.

Χωρίς να διαφωνώ με τη διαπίστωση σου ότι οι Τ/κ βλέπουν στο πρόσωπο του κάθε Ε/κ την ΕΟΚΑ Β’ και όχι μόνος, το ανάλογο ισχύει και για τους Ε/κ που στο πρόσωπο του κάθε Τ/κ βλέπουν την ΤΜΤ, τον Αττίλα και την Τουρκία.

Τη διάκριση μπορούν να την κάνουν κυρίως άνθρωποι αριστερών καταβολών διότι δυστυχώς στην πλευρά της δεξιάς (εκατέρωθεν) υπάρχει η προκατάληψη και η συνωμοσιολογία.

Συμφωνώ μαζί σου ότι τόσο οι Ε/κ όσο και οι Τ/κ πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε το κοινό συμφέρον ως Κύπριοι και να ενωθούμε για το καλό του τόπου.

George Sofo είπε...

Ο νήλιος εν να φέξει

Γρίκα που χάραξεν το φως, τζι ο νήλιος εν θ’ αρκήσει
να φέξει τζαι στον τόπον μας, τα νέφη να σκορπίσει
να ππέσουν οι μεσοτοισσιές που βάλασιν ομπρός μας
νέαν ζωήν να κτίσουμεν για χάριν των παιδκιών μας.

Με τον χορόν, την τραουδκιάν τζαι του φκιολιού τες κόρτες
Ειρήνης βήματα μαζί, ν’ αννοίξουμεν τες πόρτες…

Ο τόπος εν πολλά μιτσής στα δκυο να τον χωρίσουν
να αλλάξουν τα ροθέσια του τζαι τα παλιά να σβήσουν.
Όπως τζαι πριν, αλλαξανά να δώσουμεν τα σσιέρκα
τα γιασουμιά ν’ ανθίσουσιν, ειρήνης περιστέρκα.


Γ. Σοφοκλέους

Μιχάλης είπε...

Μακάρι Γιώργο αν και πρέπει να σου πω ότι δεν τρέφω και μεγάλες ελπίδες.

Πιστεύω οτι οι πλείστοι πλέον προιτιμούν τη "σιγουρια" του τζιείνοι ποτζιεί, εμείς ποδά.

Μακάρι να έχω λάθος.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Μακαρι να ειναι ετσι τα πραγματα και η πλειοψηφια των ΤΚ να σκεφτοντε ετσι,ειναι ομως;ή ειναι μια ισχνη μειοψηφια;
Προσωπικα βλεπω με καλο ματι αυτες τις ενεργειες,ομως η καχυποψια δυσκολα θα εξαληφθει.

Στα σχολεια μας δεν γινεται αναφορα στους ΤΚ ,ουτε οτι ειναι εχθροι μας αλλα στους Τουρκους εισβολεις και κατεχοντες το μισο νησι ,ενω στα κατεχομενα η προπαγανδα εχει γινει επιστημη.

Ανώνυμος είπε...

δηλαδή βρε ανόρθωση για σένα δικαιολογείται η καχυποψία σου για τζείνους όχι;

Μιχάλης είπε...

Αγαπητέ Πάμπο

Έστω και μια ισχνή πλειοψηφία να είναι, που δεν είναι, σημασία είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι στην άλλη πλευρά με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε για το καλό του τόπου.

Ήδη δημοσκόπηση που δημοσιεύθηκε στα κατεχόμενα δείχνει ότι το 73% των Τ/κυπρίων επιθυμούν την επιστροφή στους Ε/κ της περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου.
Η δημοσκόπηση οδηγεί στο συμπέρασμα ότι χωρίς την ενεργό συμμετοχή των κοινοτήτων, χωρίς την συνεργασία ή επικοινωνία μεταξύ των κοινοτήτων «είναι αδύνατο να φτάσουμε σε μια λύση».
Κι αυτό είναι σημαντικό.

Επίσης σύμφωνα με δημοσίευμα της Κυριακάτικης «Χαβαντίς» δείχνει ότι και οι Τ/κ καταστηματάρχες είναι υπέρ του ανοίγματος της πόλης και της επιστροφής της στους νόμιμους κατοίκους της.

Στο χέρι μας είναι να εξαλείψουμε την καχυποψία στην οποία αναφέρεσαι.
Κι αυτή θα καμφθεί μέσο της επαφής μεταξύ των απλών ανθρώπων.
Και οι απλοί άνθρωποι όταν το συνειδητοποιήσουν αυτό μπορούν να ασκήσουν πίεση στους πολιτικούς για λύση στο πρόβλημα.
Σημειώνω όμως ότι όπως εσύ, έτσι και κάποιοι στην άλλη πλευρά μας βλέπουν με καχυποψία. Ούτε η μια πλευρά ούτε η άλλη έχει αδικαιολόγητα αυτή την στάση.
Όμως μπορούμε να έρθουμε σε επαφή και να τα βρούμε σε λαϊκό επίπεδο.

Και κυρίως να μην είμαστε μονόπλευροι.
Γράφεις για τα σχολεία μας ότι δεν καθορίζουν τους Τ/κ ως εχθρούς μας και μιλάς για προπαγάνδα στα κατεχόμενα που έγινε επιστήμη.

Μα δεν είσαι εσύ που προηγουμένως μας έλεγες ότι Τ/κ και Τούρκοι είναι το ίδιο πράγμα;
Δεν είσαι εσύ που έλεγες ότι είναι εξάρτημα της Τουρκίας και υποχείρια της;
Αν όντως άλλαξες στάση και βλέπεις θετικά αυτές τις ενέργειες, τότε το χαιρετίζω.

Ανώνυμος είπε...

Mεσω της επαφης των απλων ανθρωπων;

Για να φυγει η προκαταλειψη πρεπει επιτελους να αναλαβουμε η καθε κοινοτητα τις ευθυνες της...

Να καταγραφει η πραγματικη ιστορια και να καταγραφουν οσοι σκοτωσαν Ελληνοκυπριους και Τουρκοκυπριους..Να μην καταδικαστουν σε φυλακιση αλλα να ειναι εκει τα ονοματα τους ως δολοφονοι να τα βλεπει ο κοσμος και να ξερει ολη την αληθεια για το ποιοι ευθυνονται για ολον αυτον τον πονο..

Και οοοοοταν γινει αυτο τοτε μπορει η Κυπρος να γινει οπως ηταν το 1960 ενωμενοι ως ενα κρατος χωρις κοινοτητες...

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε

Εγω πιστευω οτι η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι υποχειρια της Τουρκιας,μπορει και χωρις να το καταλαβουν να γινουν (ξανα),αλλωστε και εσυ ειπες οτι αισθανοντε μερος του Τουρκικου εθνους με οτι συνεπαγεται αυτο.

Τωρα στο αν αλλαξα σταση,δεν θελω να ειμαι απολυτος ,αφηνω ενα μικρο παραθυρο ανοικτο,αλλα δεν αρνουμαι το οτι παραμενω καχυποπτος για πολλους και διαφορους λογους που πολυ-συζητησαμε.