Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ;

Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας πουπροτρέπει σε συμμετοχή των μαθητών σε ομάδες οι οποίες θα λαμβάνουν μέρος σεεκκλησιαστικές δραστηριότητες, ξεκίνησε μια συζήτηση
που στην ουσία επαναφέρειθέματα που θίχθηκαν αρκετές φορές.


Κάπου διάβασα αυτό το σχόλιο:
«ατε να καταργήσουμε και την θρησκεία και τα ήθη και τα έθιμανα δούμε τι άλλο θα ενοχλεί!»

Αυτό το σχόλιο καταδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα τωνΚυπρίων, την υπερβολή.
Αποδεικνύεται ακόμα μια φορά ότι οι Κύπριοι είναιάνθρωποι των άκρων, του ύψους και του βάθους, του μαύρου και του άσπρου.

Όλοι μας μιλάμε για σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Το ίδιο δε απαιτούμε όταν αφορά εμάς και κυρίως τη λύσητου Κυπριακού.

Την ίδια ώρα εμείς αποδεικνύουμε ότι δεν σεβόμαστε τίποτε,εκτός από αυτό που μας βολεύει.

Διερωτώμαι λοιπόν:
Με το να ζητά ένας άθεος ή ένας άνθρωπος που ασπάζεταιάλλη θρησκεία να μην διδάσκεται το παιδί του θρησκευτικά, είναι ή όχι ανθρώπινοδικαίωμα;
Μήπως αυτό σημαίνει ότι ζητά την κατάργηση τωνθρησκευτικών;
Όχι βέβαια! Ζητά εξαίρεση για το παιδί του. Και είναιδικαίωμα του.

Κάποιον που δεν πιστεύει στην επικρατούσα ή άλληθρησκεία, πρέπει να τον εξαναγκάσουμε να κάνει εκκλησιαστικό γάμο;

Γενικότερα, μήπως με το αίτημα του σεβασμού στηδιαφορετικότητα δικαιολογούμαστε να λέμε ότι επιχειρείται η κατάργηση των ηθών,των εθίμων ή της θρησκείας;
Η δική μου απάντηση είναι κατηγορηματικά αρνητική.

Όπως ο πιστός απαιτεί να έχει το δικαίωμα να εκτελεί ταθρησκευτικά του καθήκοντα, έτσι και ο μη πιστός ζητά να μη μετέχει σεθρησκευτικές τελετές.
Πού είναι το κακό τέλος πάντων;

Ακόμα, με το να απαιτήσει κάποιος να εισαχθεί και το θέματης θρησκειολογίας, σημαίνει αυτόματα την κατάργηση των θρησκευτικών;
Γιατί αυτές οι ακραίες προσεγγίσεις; Δεν μπορούν νασυνυπάρχουν και τα δύο ως επιλογή;

Άποψη μου είναι ότι ώσπου ο Κύπριος μένει περιχαρακωμένοςγύρω από στεγανά και άτεγκτες θέσεις, δεν θα δει άσπρη μέρα.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο παρελθόν και ας παραδειγματιστούμε.

29 σχόλια:

ειμαι φασιστας γιατι δεν ειμαι ακελ είπε...

Eσύ κόκκινε ιαβέρη κατηγορείς εμάς τους Ελληνες ότι είμαστε οπισθοδρομικοί επειδή πιστεύουμε στον Χριστό.Εσύ ένας τουρκογενής ανθέλληνας πως γίνεται να πιστεύεις στον Δία?Πως συμβαδίζει αυτό με τον Σταλινισμό και τον αθεισμό της θρησκεία του ΑΚΕΛ?

Woofis είπε...

Σχολείον = γνώση = αποδεδειγμένη πίστη

Θρησκεία = μη αποδεδειγμένη πίστη

Γιατί να μεν διδάσκουμεν στα σχολεία, παράλληλα με τες επίπονα αποδεδειγμένες επιστήμες των μαθηματικών, φυσικής, χημείας, με καθημερινές χρήσιμες εφαρμογές ζωής, για το ιπτάμενον μακαρονοτέρας; Μήπως απαιτεί παραπάνω απόδειξην ύπαρξης που τζιείνην που αιτούνται οι "πιστοί" (οι οποίοι εν προσυλητισμένοι τζιαι ασπάζουνται μέσα στα στερεότυπα τους το "πίστευε τζιαι μη ερεύνα");
Η θρησκεία τζιαι οι παραλογισμοί/ ευσεβοποθισμοί της μαζίν με τη συντήρηση τζιαι τον σκοταδισμόν που επιφέρουν στα κατηχητικά τζιαι τες εκκλησιές τζιαι οϊ στο σχολείον. Όποιος εν "πιστός" ας πέψει τα κοπελλούθκια του τζιαμέ να τους κάμουν προσυλητισμόν αφού τόσα καταλάβει. Οι υπόλοιποι νάμπου χρωστούμεν;
Όσον για τη "θρησκειολογίαν", μια χαρά βρίσκεται μέσα στο μάθημαν της ιστορίας. Εν χρειάζεται έξτρα μνείαν. Ειδικά όταν ο ίδιος ο Χριστός δεν πληρεί καν τα ελάχιστα επιστημονικά κριτήρια για να χαρακτηριστεί "ιστορικόν πρόσωπον".

Woofis είπε...

Διόρθωση: προσηλυτισμός τζιαι οϊ προσυλητισμός, απολογούμαι.

Δώρος είπε...

Εγώ δεν κατάλαβα ποτέ γιατί να μη διώκονται οι επί χρήμασι θρησκευτικοί λαομπαίκτες και διώκονται μόνοι οι επί χρήμασι καφετζούδες, χαρτορίχτρες, ξεματιάστρες και άλλοι παρόμοιοι, που δεν έχουν την υψηλή κάλυψη του ράσου. Αφού όλοι το ίδιο έργο διαπράττουν. Εμπαίζουν τον λαό, εκμεταλλεύνται τον άνθρωπο.

Η γνώμη μου για τα κατηχητικά και τον θρησκευτικό προσυλητισμό στα παιδιά και εφήβους είναι ότι αποτελούν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας που κάποτε θα διωχθεί με την πρέπουσα σοβαρότητα και την αναγκαία αυστηρότητα.

Ησύχιος είπε...

Αγαπητέ φίλε με το ψευδώνυμο "ειμαι φασιστας γιατι δεν ειμαι ακελ".

Δηλώνεις ότι πιστεύεις στο Χριστό. Μάλλον προσβάλλεις τον Χριστό. Και τον εαυτό σου. Και το κατηχητικό που δέκτηκες. Και τη θρησκεία σου. Και την παράταξη σου. Και τους γονείς σου. Και τους φίλους σου.
Θλίβομαι πραγματικά.

Ανώνυμος είπε...

Παράτα τα πάτερ. Ιδού τα έργα σας.

Ανώνυμος είπε...

Τούτος ο πρώτος εν σπουδαίο νούμερο.

Ευτυχώς που οι Έλληνες ρε νούμερο δεν είναι σαν εσένα, γιατί τότε θα δήλωνα Τούρκος.

Ανώνυμος είπε...

"Άποψη μου είναι ότι ώσπου ο Κύπριος μένει περιχαρακωμένοςγύρω από στεγανά και άτεγκτες θέσεις, δεν θα δει άσπρη μέρα.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο παρελθόν και ας παραδειγματιστούμε."


Ώστε;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Μπορεις να πεισεις καποιον "πιστο" οτι δεν γινονται θαυματα,οτι δεν κλαινε οι εικονες,οτι το αγιο φως ειναι κανονικη φωτια,οτι ο αγιασμος ειναι νερο, οτι δεν δημιουργηθηκαμε απο κανενα θεο και κανενα Αδαμ και Ευα.Μπορεις;Αφου δεν μπορεις ουτε και γω ουτε κανεις, πως γινεται να πεισεις αυτους τους ανθρωπους να σεβαστουν αυτο σου το δικαιωμα, αυτοματα σε θεορουν κατι το αλλοκοτο το διαβολικο και αιρετικο ή στην καλυτερη περιπτωση παραστρατημενο.

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύω στο Θεό, αλλά συμφωνώ με το Μιχάλη στο θέμα του ότι ο καθενας πιστεύει αυτό που θέλει.

Αν κάποιος θέλει να πιστεύει σε άλλο Θεό ή να είναι άθεος είναι δικαίωμά του.

Φτάνει μόνο η πίστη του να μην αφαιρεί δικαιώματα από τους άλλους ανθρώπους.

Και είναι χειρότερη η πίστη στο Θεό όταν χρησιμοποιείται αυτή η πίστη για να αφαιρεθούν δικαιώματα.

Σολιάτης είπε...

Δεν πιστεύω σε καμιά θρησκεία, και δεν προσπαθώ να πείσω κανένα να κάνει το ίδιο, ποιόν ενοχλώ; Εμένα όμως γιατί να με ενοχλούν; Κάθε Κυριακή γιατί να με ξεκουφαίνουν με τις καμπάνες και τις λειτουργίες τους από τα μεγάφωνα , είτε θέλω να κοιμηθώ είτε θέλω ν’ ακούσω κάτι άλλο είτε να απολαύσω την ησυχία που πρωινού; Και δεν είναι μόνο οι Κυριακές, είναι οι γιορτές, οι κηδείες, οι γάμοι κ.λπ. Γιατί οι (χριστιανοί) να προσπαθούν να με πείσουν για τα πιστεύω τους; Γιατί να ενοχλούνται επειδή εγώ δεν πιστεύω στη θρησκεία τους; Γιατί όταν ήμουν μαθητής με υποχρέωναν να κάνω μάθημα θρησκευτικών και να εκκλησιάζομαι; Γιατί σε διάφορα έντυπα ακόμα και του πανεπιστημίου έχει ερώτηση για το ποιο θρήσκευμα ακολουθεί αυτός που θα το συμπληρώσει; Ποιόν αφορά η πίστη του καθενός εκτός από τον ίδιο;
Το ίδιο συμβαίνει και όταν κάποιος δηλώνει κομμουνιστής. Οι δεξιοί του περιβάλλοντος του τον αντιμετωπίζουν σαν κάτι παράξενο, σαν αμαρτωλό, σαν κάτι αφύσικο κ.λπ.
Τα ίδια συμβαίνουν και όταν ένας άνθρωπος έχει κάποια ιδιαιτερότητα είτε λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, είτε λόγω κάποιας αναπηρίας, είτε χρώματος, φυλής εθνικότητας, κ.α.
Νομίζω η κύρια αίτια για τέτοιες συμπεριφορές είναι η άγνοια, αλλά και μια κακία και επιθετικότητα που οι άνθρωποι κουβαλούν μέσα τους , εξ αιτίας της διαπαιδαγώγησης ή μη διαπαιδαγώγησης, της αυταρχικότητας που βιώνει ο άνθρωπος και στο περιβάλλον του αλλά και γενικά στην κοινωνία που κύρια πηγάζει από το ανταγωνιστικό κοινωνικό- οικονομικό σύστημα.

Ανώνυμος είπε...

"Υπενθυμίζεται ο Κανονισμός 33 των περί Λειτουργίας των ∆ημόσιων Σχολείων ∆ημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμών, όπου αναγράφεται ότι: «Σε κάθε δημόσιο σχολείο αναρτώνται καθημερινά η ευρωπαϊκή, η κυπριακή και η ελληνική σημαία σε διαφορετικούς ιστούς. Μια φορά την εβδομάδα, γίνεται επίσημα η έπαρση των σημαιών και ψάλλεται ο Εθνικός Ύμνος σε κοινή συγκέντρωση των παιδιών και με την παρουσία όλου του διδακτικού προσωπικού».

Σε ό,τι αφορά, ειδικά, την ανάρτηση των σημαιών, υπάρχει σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο Εξωτερικών, σύμφωνα με την οποία ο ορθός τρόπος ανάρτησής τους είναι ο ακόλουθος: ευρωπαϊκή-κυπριακή-ελληνική. Κοιτάζοντας, δηλαδή, κανείς την πρόσοψη του σχολείου, η σειρά των σημαιών από αριστερά προς τα δεξιά είναι: ευρωπαϊκή-κυπριακή-ελληνική. Κάθε σημαία τοποθετείται σε διαφορετικό ιστό"

Και προ πάντως την σημαία και τα μάτια σας! Ελληνικές σημαίες το 2013 στην δήθεν ανεξάρτητη Κυπριακή Δημοκρατία. Επίσης γουστάρω εθνικούς ύμνους και άλλες εθνικοσοσιαλιστικές παπαριές.

Έτσι πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια, αυτή είναι η κριτική σκέψη που καλλιεργούμε και μετά ορισμένοι απορούν για τις επιτυχίες μας.

Ήμασται αιλιναις παντραιβωμασται μονο με αιλινιδαις και ο σουπερμαν ήταν Αίλινας - καλ-αίλην.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Σολιατη

Συμφωνω σχεδον σε ολα ,ομως ο σεξουαλικος προσανατολισμος ,δηλαδη να περπατα αντρας χερι-χερι με αντρα στον δρομο ειναι οντος αφυσικο και αντιαισθητικο.

Και με τις εκκλησιες και τις γιορτες ,κανενα προβλημα ,δεν ενοχλουν κανενα ,μην τα μηδενιζουμε ολα ,υπαρχουν εκκλησιες και παπαδες ειδικα σε χωρια που ειναι αξιοι σεβασμου βοηθουν και δινουν στηριγμα σε πολυ κοσμο,εστω και ψευτικο,εν αγνοια τους.

Ανώνυμος είπε...

εμενα με ενοχλεί που ειστε αθεοι.δεν θέλω να ειστε αθεοι.απαιτω να μην ειστε αθεοι

Μιχάλης είπε...

@ ειμαι φασιστας γιατι δεν ειμαι ακελ

Ως γνήσιος φασίστας διαστρεβλώνεις αυτά που λέω.

Μιχάλης είπε...

@ Woofis

Αγαπητέ μου η άποψη μου είναι ότι ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, αρκεί αυτό να μην επηρεάζει τον άλλον.
Αν θέλουν να στέλλουν παιδιά στο κατηχητικό ας τα στέλλουν, ας μην υποχρεώνουν και τα άλλα παιδιά να πηγαίνουν, ούτε να τους υποβάλλουν ότι όσοι δεν πηγαίνουν κατηχητικό πράττουν κάτι κακό.
Και το ανάποδο.

Προσωπικά δεν θέλω να απαγορευθεί τίποτε. Όμως ούτε στα σχολεία ούτε στην κοινωνία πρέπει να υπάρχει αναγκαστική κατήχηση.

Όσο για την ιστορικότητα του Ιησού, είναι τεραστίων διαστάσεων θέμα.

Μιχάλης είπε...

@ Δώρος

Έχεις δίκαιο ως προς το πρώτο μέρος.
Πρόσφατα στο fb είχα μια συζήτηση για τις προφητείες.
Εκείνη του Παΐσιου πάει κι έρχεται εδώ και 5 χρόνια.
Οι άλλες του Κοσμά του Αιτωλού έρχονται στην επιφάνεια από την εποχή της επίθεσης στο Κουβέιτ.
Έχεις δίκαιο, όλα αυτά ποια διαφορά έχουν από τις χαρτορίχτρες κλπ;

Μιχάλης είπε...

@ Ησύχιος
Δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι με ανθρώπους που δεν έχουν τίποτε να πουν ούτε άποψη έχουν.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 8/30/2013 11:56 μ.μ.

Πολύ εύστοχη η επισήμανση σου.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Δεν είναι θέμα να πείσεις κάποιον ή όχι. Και νομίζω ότι δεν τίθεται καν τέτοιο θέμα σ’ αυτή την κοινωνία που ζούμε.
Από τη στιγμή που θεωρείται κακό το ότι κάποιος δεν πιστεύει στο θεό, δεν τίθεται θέμα συζήτησης.
Το μόνο που ζητώ υπό τις περιστάσεις είναι να σέβονται ότι πλέον ζούμε σε μια κοινωνία που δεν αποτελείται μόνο από χριστιανούς.

Μιχάλης είπε...

@ Σολιάτης

Έχεις κι εσύ δίκαιο, ειδικά στο θέμα της ενόχλησης, ιδιαίτερα στα χωριά.
Με ποιο δικαίωμα, αφού υπάρχει και σχετικός νόμος που το απαγορεύει, να ξεκινάνε από τις 6 το πρωί οι καμπάνες και στη συνέχεια από τα μεγάφωνα να μεταδίδεται απευθείας ότι γίνεται μέσα στο ναό;
Ρώτησαν όσους δεν πήγαν ή δεν πηγαίνουν εκκλησία αν θέλουν να ακούνε;

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/01/2013 2:56 μ.μ.

Από μια άποψη έχεις δίκαιο, αλλά η χρήση των σημαιών καθορίζεται από το Σύνταγμα.
Σε ότι αφορά τα σχολεία, με βάση το Σύνταγμα δεν υπάρχει υπουργείο Παιδείας αλλά Γραφείο Παιδείας των ε/κ και των τ/κ.
Η κάθε κοινότητα δικαιούται σ’ αυτά τα κτίρια να αναρτά την εθνική της σημαία.

Η ουσία, κατ’ εμένα, είναι στην καπηλεία που γίνεται και στην υπερβολή.


Ανώνυμος είπε...

An ke exo tis idies apopseis me sena k. Mihali den 8a tolmousa na tis po dimosia.
Na ksereis oti ekfrazeis polles fores polli kosmo

Ανώνυμος είπε...

Ναι αλλά το δικαίωμα δεν είναι υποχρέωση. Πρέπει δηλαδή με το στανιό να έχουμε ελληνικές σημαίες! Φτάνει τις βλέπουμε στις εκκλησίες, στα γήπεδα, τις κρατάνε οι εθνικόκαυλοι όταν θέλουν να προβούν σε επιλεκτικές ιστορικές αναφορές. Γενικά είμαι εναντίον της σημαίας, όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της κυπριακής και της ΕΕ. Λιγότερο κράτος, περισσότερη ελευθερία. Τα περισσότερα κακά ξεκινούν από το κράτος που προσπαθεί να μας επιβληθεί. Κράτος και εκκλησία είναι αδέλφια δίδυμα.

Ο ανώνυμος με το σχόλιο για τις σημαίες

Anef_Oriwn είπε...

Μιχάλη,
Αν ξέρεις υπάρχει κάπου κατοχυρωμένη η τέλεση αγιασμού στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς;

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/01/2013 11:03 μ.μ.

Να είσαι καλά. Η συμβουλή μου είναι να λες αυτά που πιστεύεις και να μην φοβάσαι τίποτε και κανένα.
Θα σε βρίσουν, θα σε προπηλακίσουν, αλλά στο τέλος θα συνηθίσεις και δεν θα σε ενοχλεί.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/02/2013 7:26 π.μ.

Συμφωνώ ότι το δικαίωμα δεν είναι υποχρέωση.
Το θέμα με τις σημαίες ορίζεται (δεν είναι δικαίωμα) από το Σύνταγμα, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Το ότι κάποιοι τις καπηλεύονται αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε πρόβλημα με τα σύμβολα. Ας έχουμε με εκείνους που τα καπηλεύονται και να τους αποκαλύπτουμε.

Σε ότι αφορά τις Εκκλησίες εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά. Στο Σύνταγμα ορίζεται ως θρησκευτικό ίδρυμα των Ε/κυπρίων (όπως και το Εβκάφ για τους Τ/κύπριους) και γι’ αυτό δεν είναι αναγκασμένο να έχει την Κυπριακή σημαία.

Μιχάλης είπε...

@ Anef_Oriwn

Όχι φίλε δεν έχω υπόψη μου κάτι που να κατοχυρώνει την τέλεση αγιασμού στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ανώνυμος είπε...

Ελληνική Κοσμολογία θα κάνουν στα Κυπριόπουλα;