Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Περί Ελλήνων, Τούρκων και Κυπρίων



Όπως γίνεται σε κάθε συζήτηση, η προηγούμενη ξέφυγε εντελώς από το θέμα της και επανέφερε στην επιφάνεια το θέμα της καταγωγής μας.

Οι δικές μου θέσεις είναι ξεκάθαρες σεβόμενος την όποια διαφορετική άποψη, εκτός των ακραίων.

Τι είναι λοιπόν οι Κύπριοι, Έλληνες; Τούρκοι; Σκέτο Κύπριοι;

Όσο κι αν κακοφανίσω κάποιους, ο Κύπριος είναι λίγο απ’ όλα με ένα καθαρά κυπριακό ιδίωμα, ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό.
Κι αυτό το χαρακτηριστικό του το δίνει το μικρό και απομονωμένο γεωγραφικό του στίγμα. (Θα εξηγήσω πιο κάτω).

Παίρνοντας ξεχωριστά την κάθε κοινότητα έχω την άποψη ότι:

Οι ελληνοκύπριοι θεωρούνται απόγονοι των Ελλήνων αποίκων. Από την εποχή της κυριαρχίας των Ελλήνων οι κάτοικοι του νησιού εξελληνίστηκαν και από τότε θεωρείται ότι συνεχίζουν μέχρι σήμερα να έχουν ελληνική συνείδηση.
Βεβαίως το μέγα ερώτημα για μένα, που δεν είναι της παρούσης, είναι το πόση σχέση έχουν οι σημερινοί με τους τότε Έλληνες.
Κατά την άποψη μου, καμία απολύτως.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τόσα χρόνια σκλαβιάς παρέμεινε αυτή η αντίληψη και συνεχίζει μέχρι σήμερα.


Οι Τουρκοκύπριοι από την άλλη είναι μια πιο μπερδεμένη κατάσταση.  
Αποτελούνται από μια ομάδα Οθωμανών που παρέμειναν στην Κύπρο με την Οθωμανική κατάκτηση και μια μερίδα εξισλαμισθέντων Κυπρίων (όχι απαραίτητα ορθόδοξων).

Πέραν τούτων υπάρχουν και οι ομάδες των Μαρωνιτών, των Αρμενίων και των Λατίνων που αποτελούν τα κατάλοιπα των άλλων κατακτητών.

Έχω την άποψη ότι δεν χρειάζονται ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις για να συμφωνήσουμε στα πιο πάνω.

Πέραν τούτων, επειδή υπάρχει μία έγνοια (αστήρικτη κατ’ εμένα) για την… ελληνικότητα των Ε/κυπρίων θα πρέπει να πω ότι ο όρος Ελληνοκύπριοι δεν εμφανίστηκε επί Κυπριακής Δημοκρατίας όπως λέει ο φίλος μου ο ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ.
Είναι όρος – όπως και το Τουρκοκύπριοι – που εμφανίστηκε επί αγγλοκρατίας και στόχο είχε τον εθνικό διαχωρισμό των Κυπρίων.
Και σ’ αυτό τους βοήθησαν πολύ οι λεγόμενοι εθνικόφρονες Ελληνοκύπριοι και οι λεγόμενοι εθνικόφρονες Τουρκοκύπριοι.

Ωστόσο δεν μπορεί να παραγνωρίζεται το ότι όλοι οι Κύπριοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά, ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής και θρησκεύματος.
Η νοοτροπία μεταξύ μας διαφέρει, ενώ είναι διαφορετική από αυτή των Ελλαδιτών και των Τούρκων της Τουρκίας αντίστοιχα.
Έχουμε ένα δικό μας χαρακτηριστικό που μοιάζει περισσότερο ανατολίτικο παρά… ευρωπαϊκό.

Το λάθος που γίνεται είναι ότι ο υπερτονισμός της εθνικής καταγωγής εκατέρωθεν και ο μηδενισμός των κοινών χαρακτηριστικών ενισχύει τον διαχωρισμό.
Το να αποδίδουν οι Ε/κύπριοι στον κάθε Τ/κύπριο επεκτατικές ή άλλες προθέσεις και οι Τ/κύπριοι στους Ε/κύπριους είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβαίνει.
Το να θεωρούν οι μεν και οι δε ότι οι απέναντι είναι εχθρός, επίσης είναι αυτοκτονικό και εξουδετερώνει κάθε προσπάθεια για επανένωση στο μέλλον, όταν η Κύπρος θα απαλλαγεί από την κατοχή.
Επιπλέον, αυτές οι θεωρήσεις δίνουν άλλοθι στην Τουρκία και στους εθνικιστές Τ/κύπριους να υποστηρίζουν την παρουσία κατοχικού στρατού ή εγγυήσεων από την Τουρκία.

Η ακραία και αδιάλλακτη στάση μιας μερίδας Ελληνοκυπρίων που ξεκίνησε από τη δεκαετία του 40 με στόχο την ένωση (και στη συνέχεια με τη συνδρομή και της Αριστεράς) και η ανάδειξη του στόχου αυτού ως του υπέρτατου και μόνου αποδεκτού, έφερε κακά αποτελέσματα.

Εκκόλαψε τον διαχωρισμό μεταξύ των Ε/κυπρίων αλλά και των δύο κοινοτήτων.
Επίσης, η καταστροφική αντίληψη του ότι όποιος έβγαινε έξω από το μαντρί και δεν ήθελε την ένωση χαρακτηριζόταν ως ανθέλληνας, εξακολουθεί να υφίσταται και σήμερα κι ας μην αναφερόμαστε στην ένωση.

Από την άλλη, η καταστροφική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων μέχρι το 74 οδήγησε μια άλλη μερίδα Ε/κυπρίων να θεωρούν την Ελλάδα ως τον πρώτο υπαίτιο της καταστροφής μας, χωρίς να κάνουν τη διάκριση ότι άλλο κυβέρνηση και άλλο λαός.
Κάτι ανάλογο γίνεται και από τους λεγόμενους εθνικόφρονες όσον αφορά την Τουρκία, αφού δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις ευθύνες της ηγεσίες από τις ευθύνες του λαού.

Ωστόσο, θεωρώ ότι έχοντας πλήρως το δικαίωμα της επιλογής ο κάθε πολίτης, δεν πρέπει να στιγματίζεται ως ανθέλληνας επειδή έχει διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων.
Αυτή είναι μια αναχρονιστική αντίληψη, που όπως ανάφερα πιο πάνω οδήγησε στον διαχωρισμό και την καταστροφή.
Ανάλογα αυτό ισχύει και για τους Τουρκοκύπριους που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, την κατηγορία του αντιτουρκισμού.

Με άλλα λόγια θέλω να πω ότι ορισμένα πράγματα είναι αντιπαραγωγικά και χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Θεωρώ ότι όλοι όσοι θέλουν να τονίζουν την εθνική τους καταγωγή νιώθουν ανασφάλεια και θέλουν συνεχώς να επιβεβαιώνονται.
Γι’ αυτό και πολλές φορές χρησιμοποιούν τον στιγματισμό για να διασφαλίσουν την άποψη τους.

Θέμα DNA δεν τίθεται.
Οι Κύπριοι είναι πανσπερμία και άλλωστε το τι είναι κάποιος δεν το καθορίζει το αίμα αλλά το περιεχόμενο του εγκεφάλου του.
Γι’ αυτό θεωρώ ανόητο να μιλούν κάποιοι για γονίδια και DNA.

Όσον αφορά τη διάλεκτο, ναι, κατά βάση προέρχεται από την αρχαιοελληνική γλώσσα και τον Όμηρο.
Δεν πρέπει όμως να παραβλέπουμε τις επιδράσεις των άλλων γλωσσών που μιλούσαν οι κατακτητές της Κύπρου.
Άφησαν, ιδιαίτερα οι Οθωμανοί, σωρεία λέξεων και φράσεων που εμπλούτισαν την Κυπριακή διάλεκτο.
Κι αυτό δεν μπορεί να μένει εκτός των δεδομένων.
Θυμίζω ότι κάποιοι «ελληνοκεντρικοί» ξεκίνησαν ολόκληρο πόλεμο εναντίον της Κυπριακής διαλέκτου επειδή, άκουσον-άκουσον, αφελληνίζει τους… Έλληνες της Κύπρου!!!

Υπάρχει μεγαλύτερη αντίφαση από αυτήν;

Κλείνοντας, τονίζω ότι σ’ αυτά τα θέματα δεν χρειάζεται ο φανατισμός ούτε απόλυτες τοποθετήσεις.

50 σχόλια:

Σολιάτης είπε...

Έτσι είναι τα πράγματα. Πόλυ κατατοπιστικό στα θέματα εθνικής καταγωγής και θρησκευτικών αντιλήψεων είναι το βιβλίο του Βασίλη Ραφαηλίδη, οι λαοί της μεσογείου.
Αν μιλούμε για καταγωγή εθνική με βάση το αίμα, που να έβρεις λοαρκασμόν.

Κυπραίος είπε...

Οι απόγονοι που άφησαν παλιά οι Τούρκοι, οι Άραβες, οι Ενετοί, οι Φράγκοι, οι Άγγλοι και άλλοι πολλοί που για κάποιον λόγο έζησαν και τεκνοποίησαν στην Κύπρο, και φυσικά δεν καταλαβαίνουν γρι από τη γλώσσα των προγόνων τους παρά μόνο μητρική τους γλώσσα είναι η γλώσσα που μιλούμε αυτή την ώρα εμείς, είναι Έλληνες ή όχι;

Ας μας πει την άποψη του ο φίλος ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ και πάμε παρακάτω.

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Σολιάτη,

Προφανώς θα εννοείς το βιβλίο του Ραφαηλίδη “Οι Λαοί της Μέσης Ανατολής” [κι όχι της Μεσογείου]…

Σολιάτης είπε...

Ναι φίλε Aneforiwn, έχεις δίκαιο,, αυτά συμβαίνουν όταν γράφουμε και σκεφτόμαστε άλλα.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Καταρχην να διορθωσω και γω οτι τον ορο Ελληνοκυπριοι και τουρκοκυπριοι εφηυραν οι Αγγλοι ,οχι για να διαχωρισουν εθνικα τους κατοικους,αφου ηδη υπηρχε εστω και θεωρητικα ο Ελληνας της Κυπρου ο Γριστιανος και ο Τουρκος της Κυπρου ο μουσουλμανος,αλλα δημιουργησαν αυτους τους ορους για να δωσουν μετεπειτα δικαιοδοσια στην Τουρκια.

Λες Μιχαλη οτι οι Ελληνοκυπριοι θεωρουντε απογονοι των Ελληνων αποικων του νησιου ,εκτοτε το νησι κατακτηθηκε πολλακις ,χωρις ομως να αποικηθει,και αυτο ειναι παρα πολυ σημαντικο ,γιατι την Κυπρο την χρησιμοποιουσαν αλλοι για την σπουδαια γεωγραφικη της θεση αλλοι για τους φορους υποτελειας και αλλοι για ολα αυτα μαζι,ουδεποτε ομως το νησι αποικηθηκε,απλα υπηρχε στρατος και σε πολλες περιπτωσεις η διοικηση ηταν στους Ελληνες κατοικους του νησιου και δη της εκκλησιας.
Υπογραμμιζω οτι αυτο ειναι σημαντικο γιατι στην ουσια ποτε δεν πιεστηκαμε να αλλαξουμε γλωσσα ,θρησκεια,ηθη εθιμα και αλλα που θα αλλαζαν αυτο που στους αιωνες κρατησαμε.την αμεση σχεση μας με τον Ελληνισμο.
Βεβαια σε αυτο βοηθησε το οτι ειμαστε νησι και δεν μπορουσαν να υπαρξουν μετακινησεις πλυθησμων ,γιαυτο εγω θεωρω οτι εμεις ως Κυπριοι ειμαστε πιο "καθαροι" ακομα και απο τους Ελλαδιτες χωρις αυτο να εχει σχεση με ιδεολογιες ουτε με αριες φυλες και ουτε να αρνουμε επιρροες αλλων λαων.

Οσ αναφορα τις επιρροες αλλων ,αυτο ειναι φισιολογικο,ειδικα σε εμας που αλλαζαμε συνεχως χερια,ομως δεν μπορουμε να μιλαμε για πανσπερμια μονο για την Κυπρο για να δικαιολογησουμε και να υποτιμησουμε την αμεση σχεση μας με τον υπολοιπο Ελληνισμο,γιατι πανσπερμια υπαρχει σ ε ολες ανεξαιρετως χωρες του κοσμου και παρακαλω υποδειξτε μου μια που δεν ειναι.

Υπηρξαμε το μονο νησι του Ελληνισμου που για λογους οικονομικων και γεωπολιτικων συμφεροντων αλλα και λαθων δεν ενωθηκαμε με τον Ελλαδικο χωρο,αλλιως σημερα θα ειμαστε κατι σαν Κρητη και Ροδο.
Αφου αυτο δεν συνεβη,καλουμαστε αναποφευκτα να συνεχισουμε μονοι μας αυτο που για χιλιαδες χρονια καναμε,να κραταμε γερα.

Η ουσια του ολου ζητηματος ειναι δυστυχως οτι παρα τις πολλες κατακτησεις και σκλαβιες που υποστηκαμε φτασαμε σε ενα σημειο που με λαθος χειρισμους ,δωσαμε στην ουσια σε ενα καταλειπο μιας κατακτησης ισο δικαιωμα με τους επι χιλιαδες χρονια κατοικους και "δικαιουχους" του νησιου.

Κατα τ αλλα γενικα συμφωνω ,ειδικα με το ξεχωριστο μας ιδιωμα σαν Κυπριοι που μας κανει να ξεχωριζουμε απο τους Ελλαδιτες,και ειναι κατι που πολλες φορες και γω το επεσημανα σε φιλους οτι ειμαστε "αραπηες" παρα ευρωπαιοι,χωρις ομως αυτο να λεει κατι σε σχεση με καταγωγες τα συναφη,εχουμε διαφορετικη ψυχολογια και ψυχοσυνθεση απο τους καλαμαραες,παρτε πχ ως παραδειγμα σε μια ζωντανη εκπομπη ή σε ενα τηλεπαιχνιδι ,με ποση ευκολια συμπεριφεροντε οι Ελλαδιτες και με ποση δυστακτικοτητα και ντροπαλοτητα συμπεριφερομαστε εμεις.
Ακομα το πως καταλαμβαινομαστε απο μιλια μακρια οτι ειμαστε Κυπριοι στου εμπορικους δρομους της Αθηνας ειναι κατι που ακομα δεν καταλαβα.

Ακομα μια προσωπικη εμπειρια που δειχνει ποσο πιο καντα ειμαστε με την ανατολιτικη ψυχοσυνθεση ειναι οταν καποτε στεκομαστε καμποσοι Κυπριοι στο αεροδρομιο της Ζακυνθου και διπλα μας καμποσοι Γερμανοι τουριστες.
Απο εμας εβγαινε ενα συνεχομενο βουητο,απο αυτους μοναχα καποιοι ψιθυροι,εμεις οπως παντα δεν κρατουσαμε σειρα και πολλοι "εξυπνοι"προσπαθουσαν να μπουν μπροστα,εκεινοι ηταν ζυγισμενοι στοιχισμενοι,οταν μας φωναζαν να παμε μονο πεντε μπροστα εμεις πηγαιναμε ολοι,ενα τσουρμο εξηντα ανθρωπων,εκεινοι πηγαιναν κανονικα και ο ενας προσφερε την θεση του στον αλλο.
Εγω παντως θαυμασα της πειθαρχια και τον πολιτισμο τους και ειναι αυτο που λεει και ο Μιχαλης οτι οι σημερινοι Ελληνες δεν εχουν καμια απολυτως σχεση με τους παλιους.
Υστερα οταν επισκεφθηκα και Αιγυπτο και Συρια πειστικα οτι ειμαστε Ανατολιτες ως λαος.παντου φασαρια,φωνες και κορνες αυτοκινητων.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Κυπραιε

Αυτοι που αναφερεσαι εσυ ειναι πιθανον ενα μερος των κατοικων που μετεπειτα εξελληνιστηκαν,αφου μετειχαν αναποφευκτα σε ολες τις δραστηριοτητες με τους υπολοιπους Ελληνες κατοικους του νησιου.
Σημερα οι μονοι που δεν μπορει να το υποστουν αυτο ειναι οι ΤΚ γιατι μετεχουν στην Τουρκικη παιδεια ,στην οποια μεταξυ αλλων τους εμπεδωνεται οτι η Τουρκικη εισβολη ηταν ειρηνευτικη επεμβαση.
Η απαντηση μου στο αρχικο σου ερωτημα ειναι οτι οποιος νοιωθει και αισθανεται Ελληνας ,ειναι και Ελληνας ,χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ειναι Κυπραιος,ακριβως οπως τους Κρητικους για να καταλαβεις.

Κυπραίος είπε...

@ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ κατάλαβα να λες ότι οι Ελληνόφωνοι και οι Έλληνες είναι το ίδιο πράγμα. Κατάλαβα καλά;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Φιλε αν εσυ που εισε ελληνοφωνος δεν αισθανεσαι Ελληνας, ε προφανως και δεν εισε αν και το πιθανοτερο εναι να εισε Ελληνικης καταγωγης και οι προγονοι σου μιλουσαν την αρχαια Ελληνικη ,να λατρευαν τους θεους των Ελληνων και να υποστηκαν τα πανδεινα χωρις να αλλοιωθει το ειναι τους.

Ανώνυμος είπε...

Γράφετε, ξεγράφετε. Αναλύσεις επί αναλύσεων.

Ό,τι και να πείτε δεν είναι τίποτε άλλο από μια πολιτική δήλωση.

Και οι πολιτικές δηλώσεις επιβάλονται γιατί δεν υπάρχουν τεκμήρια να τις επιβάλουν με φυσικό τρόπο.

Και είναι αυτή η βίαιη επιβολή της ταυτότητας του Έλληνα και του Τούρκου που εκατάστρεψε αυτό τον τόπο.

Δεν έχει άτομα με πιο μεγάλη κρίση ταυτότητας από αυτούς που θέλουν να επιβάλουν ταυτότητα στους γύρω τους.

Δεν θέλουμε κανένα να μας επιβάλει το τι είμαστε. Είμαστε εκείνοι που είμαστε. Εκείνοι που μάθαμε μέσα από τη ζωή μας και τη καθημερινότητα μας να είμαστε.

Απλά θέλουμε την ησυχία μας για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να είμαστε εκείνοι που είμαστε.

Κυπραίος είπε...

@ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ και τί ακριβώς σημαίνει το να αισθάνεται κανείς Έλληνας;

Κυπραίος είπε...

Γράφαμε ταυτόχρονα με τον Ανώνυμο. Συμφωνώ μαζί σου φίλε, είμαι και γω αυτός που είμαι, άνθρωπος, Ελληνόφωνος, μακάρι να ήξερα και καλά Αγγλικά και Γαλλικά και προ πάντων Κινέζικα. Ίσως να έβγαζα τα προς το ζειν μου ευκολώτερα.

Αρης είπε...

ε κοπελια γιατι δεν ''τουρκευκουμε΄' να τελειώνει το παναύρι με το κυπριακό πρόβλημα και τη διχοτόμηση τζιαι κανεί?:) οι τουρκοι εν τζιαι σεκιουλαριστες μουσουλμανοι, τες μπυρουες μας τα ποτά μας τζιαι τα ξερω γω μας εννα τα χουμε

Σολιάτης είπε...

Δηλαδή για να ζεις, να εργάζεσαι,να συναναστρέφεσαι με άτομα που μιλούν τούρκικα και πιστεύουν ή θρησκεύουν με διαφορετικό τρόπο (είναι ισλαμιστές π.χ.) πρέπει να τουρκέψεις;

Αρης είπε...

ε τι έγινε, πάλι ανθρωποι εννά είμαστε, τι σημασία εχει να δηλώσουμε ''τουρκοι'', ειδικά ρε φίλε η τουρκία έτσι θέλει ώστε να ζούμε σ ένα ειρηνικό και αληθινά επανενωμενο νησί

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Επί της ουσίας δεν διαφωνούμε.
Στην Κύπρο η πλειοψηφία του πληθυσμού κρατήθηκε ως Έλληνες μέχρι την έλευση του χριστιανισμού και του βυζαντίου.
Ύστερα μεταλλάχθηκε σε Ρωμιό, όπως ολόκληρος ο ελληνισμός.
Η εκκλησία προσπάθησε με χίλιους δυο τρόπους να ξεριζώσει αρχαίες συνήθειες. Κάπου τα κατάφερε και κάπου όχι.
Χαίρομαι που αναγνωρίζεις ότι δεν πιεστήκαμε από τους κατακτητές, αν και θα πρέπει να πούμε ότι η πιο δύσκολη περίοδος για τους Κύπριους Ρωμιούς ήταν η περίοδος των Λατίνων.
Δεν είμαστε καθαροί Έλληνες ούτε πιο καθαροί από τους ελλαδίτες.
Ρωμιοί είμαστε.

Όσον αφορά την πανσπερμία: Είναι ένα γεγονός κι αυτό δεν αλλάζει αν πανσπερμία είναι και οι άλλοι λαοί. Αυτό που ήθελα να τονίσω με την αναφορά μου είναι για να δείξω πόσο ανόητο είναι αυτό που λένε κάποιοι για γονιδιακή συνέχεια και dna.

Για το πώς και το γιατί δεν ενωθήκαμε με την Ελλάδα δεν θέλω να το σχολιάσω διότι θα πούμε τα ίδια και τα ίδια.
Το ίδιο ισχύει και για το κατάλοιπο.
Άλλωστε για μένα είναι καλύτερα που δεν ενωθήκαμε, αν και δεν κατάλαβα καλά τι θα εξυπηρετούσε η ένωση. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.

Θεωρώ ότι όσα λέγονται περί κινδύνου του ελληνισμού, αφελληνισμού και ανθελληνισμού δεν ευσταθούν. Είναι για να κάνουν κάποιοι τους πατριώτες.
Και ρωτώ αν ο τρόπος ζωής των πλείστων από αυτούς έχει οποιαδήποτε σχέση με τον ελληνισμό.

Επίσης, άνευ περιεχομένου θεωρώ και τη συζήτηση περί ελληνόφωνων και ελλήνων.

Στην απάντηση σου προς τον Κυπραίο διαπιστώνω μιαν αντίφαση. Ενώ οι έλληνες έχουν μεταλλαχθεί σε ρωμιούς, θεωρείς ότι οι σημερινοί ρωμιοί είναι οι απόγονοι των Ελλήνων.
Νομίζω ότι αυτό είναι λάθος. Από τη στιγμή που ο έλληνας έγινε ρωμιός, έχει αλλοιωθεί το Είναι του.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/23/2014 12:29 π.μ.

Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι από πλευράς εκείνων που θεωρούν τον εαυτό τους ακραιφνή Έλληνα, υπάρχει κρίση ταυτότητας.
Και αυτή η ανασφάλεια τους, τους οδηγεί στο να θέλουν να επιβάλουν την άποψη τους, στιγματίζοντας και εξοστρακίζοντας κάθε αποκλίνουσα άποψη.

Μιχάλης είπε...

@ Αρης

Κανένας δεν σου είπε να «τουρτζιέψεις».
Εκείνο που εγώ ελπίζω είναι να κατεβάσουμε το νου μας διότι με τους φανατισμούς και τις εθνικές φανφάρες καταφέραμε να τουρκέψουμε τη μισή Κύπρο.

Η επισήμανση του Σολιάτη είναι σωστή.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Δεν διαφωνουμε Μιχαλη.

Μακαρι να μπορουσαμε να ξαναγινουμε εκεινοι οι Ελληνες,οχι αυτοι με τις Ελληνικες σημαιες,εκεινοι με τον θαυμαστο πολιτισμο και την σπουδαια Ελληνικη γραμματεια.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Κυπραιε

Δεν μπορω να σου εξηγησω,δηλαδη δεν θα καταλαβεις,ειναι κατι σαν ερωτας.

"Την Ελλαδα αγαπω,αλλα και σενα μ εναν ερωτα μεγαλο αληθινο,τα γαλαζια σου τα ματια τα θλιμμενα,τον καθαριο της θυμιζουν ουρανο."

Κυπραίος είπε...

Όχι, εξήγα μου και θα καταλάβω. Με δικά σου λόγια όμως, όχι με ποιήματα άλλων.

Ανώνυμος είπε...

Ρε Ανόρθωση δηλαδή η ταυτότητα εν ένα αίσθημα;

Ε πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε ποιος αισθάνεται και ποιος δεν αισθάνεται;

Πώς μπορούμε να δούμε τούτο αίσθημα για να ξέρουμε ποιος εν πραγματικά Έλληνας και ποιός δεν είναι;

Μπορεί να τάζω αίσθημα σε 10 γυναίκες ταυτόχρονα και να τις κοροιδεύω γιατί το αίσθημα δεν είναι πράγμα απτό και μετρήσιμο.

Ρε φίλε σόρρυ αλλά εν ασυναρτησίες που λέεις.

Δώσμου κάτι εμπειρικό να καταλάβω τί είναι το έθνος και άφηστα ποιήματα για τα γκομενάκια.

Άρης είπε...

τα έθνη είναι πολιτισμικές κοινότητες και οχι γονιδιακές. εδώ συμφωνούμε όλοι μας νομίζω. Η Κύπρος είχε τους ίδιους κατακτητές με τον υπόλοιπο ελληνικό χώρο. Και περσοκρατία είχε στην Ελλάδα και ρωμαιοκρατία και αραβικές επιδρομές και φράγκους, λατίνους τούρκους. Ιταλούς τα δωδεκάνησα και αγγλους τα επτάνησα. Στον ηπειρωτικό ελλαδικό χώρο είχε και εγκαταστασεις σλάβων οι οποίοι με την πάροδο του χρόνου εξελληνιστικαν, φαινόμενο που δεν είχε η Κύπρος. Μάλιστα τα νησια του Αιγαίου αλλαζαν ιδιοκτητες καθε λιγα χρόνια, περισσότερους απ οτι η Κύπρος. Δεν είπε κανένας οτι δεν είναι έλληνες γιατι να λέμε για την Κύπρο?

Αρης είπε...

Κύριε Μιχαήλ εσείς είστε πιο μετριοπαθείς σε αυτα τα θέματα δεν προβάλλετε απόλυτες θέσεις τύπου ειμαι Ελληναράς, απόγονος του Τευκρου ή του Περικλή / δεν ειμαι ρωμιος, ελληνας ή δεν έχω καμια σχεση με τον ελληνισμο, μιλω κυπριακα όχι ελληνικά) και μπορώ να πω ότι συμφωνω σε αρκετά, όχι σε όλα. Πιστεύω οτι φταίτε και σεις της αριστεράς για τα φαινόμενα υπερβολικης προβολης του ελληνισμου που παρατηρουντε στην Κυπρο γιατί ρίχνετε με υπόγειο τρόπο λάδι στη φωτιά.Παρατηρώ το εξής φαινόμενο, ο απλός αριστερός μιλά διαφορετικά απο τα δημοσια προσωπα της αριστερας.ΑΚΕΛικοι που είναι δημόσια πρόσωπα ευκαιρίας δοθησης πχ με τον τορναριτη που εκαλυψε το μαγαζι του με ελληνικη σημαία, θα πουν ειμαστε κ εμεις έλληνες, μιλουμε ελληνικα κτλ. Μεταξύ σας όμως όσο γνωρίζω λέτε άλλα πραγματα στον απλο σας κόσμο. Θα φέρω επαραδείγμα απο τις εμπειρίες μου απο απο τον καιρο των γυμνασιακών μου χρονων που ξεκινούν οι πρωτες συζητησεις. Το φαινόμενο αυτο στην ουσια συνεχίζεται μέχρι και πιο μετα. στην τάξη μου πχ είμασταν μισοι ΑΠΟΕΛίστες μισοι Ομονοιάτες. Οι μικροι ομονοιατες που προέρχονταν απο ακελικες οικογένειες έλεγαν τα εξής απλοικα ανιστόρητα. Ειμαστεν Κυπραίοι ρε εν ειμαστε Έλληνες, η γλωσσα μας εν κυπριακή όι ελληνική, γαμώ το έθνος σας, είσαστε φασίστες. Πως εξηγείς αυτο το φαινόμενο να ερχονται και λένε αυτα τα πραγματα τα παιδια της αριστερας? Ποιος τους τα λέει αυτά? Εν λογικό μέσα σε αυτο το πλαισιο ο νεαρός ΑΠΟΕΛιστας ανορθωσιατης απο μη αριστερη οικογενεια να τυλιχτεί τις ελληνικές σημαίες στην μάππα, να πογιατίζει το θρανίο του με ελληνικες σημαίες και σύμβολα και απο αντίδραση επειδή τον αποκαλούν φασίστα να ζωγραφίζει μέχρι και σβάστικες. λίγο πολυ τα ίδια πράγματα θα ακουσεις και αργοτερα απο τον ανωνυμο αριστερο και θα ινρτιγκάρονται οι υπόλοιποι. Αυτά δεν θα βγει να τα πει ξεκάθαρα δημόσια το ΑΚΕΛ ούτως ωστε να γίνει ένας δημοσιος διάλογος για την εθνικότητα των κυπρίων και να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα.Ετσι υποβόσκει μια υπόγεια συζητηση στον κυπριακο λαό με αποτέλεσμα να παρατηρούντε υπερβολικά φαινόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Άρης δεν είναι οργανωμένη η υπερβολή από κόμματα ή σωματεία.

Στην Κύπρο έγιναν μεγάλες καταστροφές στο όνομα της εθνικής ταυτότητας και ο κόσμος αντιδρά. Βλέπει ότι η προσπάθεια επιβολής της Ελλάδας ή της Τουρκίας στο νησί έφερε κακά στον τόπο και αντιδρά.

Ανώνυμος είπε...

αυτά που λές είναι κλασσικες νοοτροπίες της ήττας. Λίγη ψυχολογια να ξερεις καταλαβαινεις οτι σε πολλές περιπτωσεις αμαν ηττηθει κάποιος θα αρχισει να πιστευει σε διαφορες ψευδαισθησεις. Δεν θα μας λυποταν κανένας ή θα σταματουσε να σε βλέπει γεωπολιτικα η τουρκια αν αποκυρησσαμε την ελληνικη ταυτοτητα πχ. Παντως Τα αιτήματα της Ε/Κ πλειοψηφίας του νησιού είναι με αντικειμενικά κριτηρια συμβατα με τα ανθρωπινα δικαιώματα κτλ. Τώρα επειδη για τον α,β,γ λόγο ηττηθήκαμε δεν πρεπει να λέμε και να πιστευουμε διάφορες ηλιθιοτητες

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Επομένως φίλε ίσως να έχει δίκαιο ο Κυπραίος που λέει ότι είμαστε ελληνόφωνες, αφού δεν έχουμε καμία σχέση με τους Έλληνες της αρχαιότητας;
Από αυτή την άποψη το λέω.

Η Ελλάδα έχει πεθάνει πριν 2000 χρόνια φίλε και τα ποιήματα και τα συνθήματα δεν κάνουν τίποτε, αντίθετα, συγχύζουν περισσότερο τον κόσμο.

Και έχουν βάση τα ερωτήματα του Ανώνυμου 9/24/2014 1:52 π.μ.
Διαφωνώ όμως μαζί του ως προς θέμα του έθνους. Έχω την άποψη ότι υπάρχει ο όρος και είναι υπαρκτός.

Μιχάλης είπε...

@ Άρης

Αγαπητέ φίλε, δεν είναι θέμα μετριοπάθεια, είναι θέμα γνώσης της ιστορίας και της πραγματικότητας. Με το να αρνηθώ αυτό που είμαι δεν κερδίζω τίποτε.
Σε πληροφορώ ακόμα ότι αυτά που λέω δημόσια τα λέω και κατ’ ιδίαν με όποιον τύχει να συζητήσω.
Κι επίσης θα σου πω ότι πολλοί ΑΚΕΛικοί, από απλοί άνθρωποι μέχρι υψηλόβαθμα στελέχη συμφωνούν με τις απόψεις μου.

Ναι, αναγνωρίζω μια ευθύνη στην αριστερά ως προς την σύγχυση γύρω από αυτό το θέμα.
Θα σε θυμίσω ότι υπάρχουν ολόκληροι ύμνοι του ΑΚΕΛ προς την Ελλάδα τη δεκαετία του 40.
Τα πράγματα άλλαξαν μετά το 60 και ιδιαίτερα το 74 όπου η ευθύνες των ελληνικών ηγεσιών είναι τεράστιες για όσα έγιναν στην Κύπρο.
Μόνο που έπρεπε να γίνει ξεκάθαρο από τότε ότι η όποια κριτική δεν απευθυνόταν προς τον ελληνικό λαό.

Θέλω υπεύθυνα να ξεκαθαρίσω ότι στις οργανώσεις του ΑΚΕΛ ουδέποτε λέχθηκε ποτέ κάτι που να είναι αρνητικό.
Ακόμα και σε μια διάλεξη που έκανα το καλοκαίρι μίλησα για την Ελλάδα και όσα είπα καταχειροκροτήθηκαν από τους νεολαίους που ήταν μπροστά μου.

Το πρόβλημα είναι αλλού και στις δύο πλευρές. Σωστά επισημαίνεις το θέμα ποδόσφαιρο. Και από εκεί ξεκινούν πολλά.
Επειδή οι μεν κρατούν την κυπριακή σημαία, οι άλλοι σε αντιπερισπασμό πρέπει να αναρτήσουν την ελληνική. Και το αντίθετο.
Επειδή οι μεν κρατούν την μια σημαία, οι απέναντι πρέπει να την κάψουν.
Επειδή οι μεν φωνάζουν για την Ελλάδα, οι απέναντι πρέπει να βρίσουν την Ελλάδα.
Όλα αυτά δεν έχουν κανένα πολιτικό ή ιδεολογικό υπόβαθρο. Έχουν οπαδικό υπόβαθρο.
Γι’ αυτό και σε μεγαλύτερες ηλικίες δεν το παρατηρούμε αυτό το φαινόμενο.

Εγώ ρωτώ το άλλο, πώς είναι δυνατόν αυτά τα παιδιά που δήθεν μισούν την Ελλάδα κλπ. να συγκινούνται με το ελληνικό τραγούδι;
Να τους αρέσει να βρίσκονται στην Ελλάδα, να διαβάζουν ελληνική λογοτεχνία, να υποστηρίζουν ελληνικές ομάδες;

Και επαναλαμβάνω ότι είναι λάθος η αντίληψη ότι όλα αυτά είναι καθοδηγούμενα. Μου κάνει εντύπωση πάντως που πίσω από τις γραμμές δικαιολογείς τον νεαρό ΑΠΟΕΛίστα ότι ζωγραφίζει σβάστικες από αντίδραση.
Τότε γιατί να μην δικαιολογήσεις και τον ΟΜΟΝΟΙΑτη ότι όσα κάνει τα κάνει από αντίδραση;

Αν είναι καθοδηγούμενα, τότε θα πρέπει να αποδώσουμε και στα κόμματα της δεξιάς την καλλιέργεια του εθνικισμού, του μίσους και της μισαλλοδοξίας.
Όμως επειδή παρακολουθώ τα πράγματα θα σου πω ότι τουλάχιστον από πλευράς ΔΗΣΥ έχουν μειωθεί αυτά τα φαινόμενα κι αυτά τα σημειώνω μέσα στα θετικά.
Δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι.

Από την άλλη σέβομαι αυτούς που αρνούνται την οποιαδήποτε εθνική καταγωγή και δεν τους στοχοποιώ ούτε τους στιγματίζω για τούτο.

Δεν χρειάζεται να βγει ούτε το ΑΚΕΛ ούτε κανένας άλλος και να ανοίξει ένα θέμα που δεν υφίσταται.
Υπάρχουν πολλές δηλώσεις από πλευράς ηγεσίας του ΑΚΕΛ (ακόμα και πρόσφατες) για το θέμα της ελληνικότητα και δεν είναι καθόλου αρνητικές.

Δεν δέχομαι λοιπόν ότι το πρόβλημα ξεκινά από το ΑΚΕΛ.
Κι αυτά τα λέω από την προσωπική εμπειρία που έχω τόσα χρόνια.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Νομιζω οτι το ερωτημα του Κυπραιου απανταται πιο πανω απο τον φιλο Αρη ,ειμαστε η πολιτιστικη και πολιτισμικη συνεχεια των Ελληνων,και αν θελεις αλλαξε την λεξη"Ελληνων"γιατι ξερω οτι εκεινη φακκα.
Οπως διαφοροι ευρωπαικοι λαοι ειναι συνεχεια των κελτων,οι Αγγλοι των αγγλοσαξονων κτλ,πως να το κανουμε,εχουμε Ελληνικη καταγωγη και νομιζω αδιαψευστο στοιχειο ειναι η διαλεκτος μας που προερχεται ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ απο την ΑΡΧΑΙΑ Ελληνικη και οχι απο την νεοελληνικη γλωσσα.

Φιλε Μιχαλη ,ακομη και οι Ελλαδιτες δεν εχουν καμια σχεση με την Ελλαδα που μιλουμε,συμφωνω οτι μεταλλαχτηκαμε σε ρωμιους και οι Ρωμαιοι σε κατι αλλο,και ολοι οι εθνικοι που εκχριστιανιστηκαν μεταλλαχτηκαν σε κατι διαφορετικο,αλλα δεν παυουν να κρατουν την ταυτοτητα τους.

Και ρωτω,
Αν παρουμε ως δεδομενο οτι ειμαστε απλα Ελληνοφωνοι και αφου ειμαστε τοσο ανοικτομυαλοι και προοδευτικοι,γιατι δεν δεχομαστε μια λυση που θα αφησει την Τουρκια να επιβληθει του νησιου και να βοηθησει την Κυπρο οικονομικα,να γινουμε ενας στρατηγικος συνεργατης της Τουρκιας που θα βοηθησει αφανταστα το νησι και τον λαο,θα λυθουν ολα μα ολα τα προβληματα μας ως δια μαγειας.
Τι μας εμποδιζει;

Κυπραίος είπε...

Ποιός είπε ότι είμαστε ανοικτόμυαλοι και προοδευτικοί;

Άρης είπε...

Το θέμα μου δεν είναι κ μιχαηλ τι λέτε εσεις και το επίσημο ακελ, αλλά ο ανώνυμος ακελικός στην πλειοψηφία του. Το παράδειγμα με τα σχολεία ήταν ενα γλαφυρό παράδειγμα. Το φαινόμενο συνεχίζεται όπως παρατηρώ και σε πιο μεγάλες ηλικίες, δλδ ειμαι κυπραίος όι έλληνας μιλω κυπριακα όχι ελληνικά πχα.
Τα κυπριόπουλα της αριστεράς είναι και Έλληνες οπότε είναι λογικο να τους αρέσει να επισκεφτονται την Ελλάδα γιατί νιώθουν και πιο οικεία, θα τους εκφράζει περισσότερο το ελληνικο τραγούδι απ οτι το ιταλικό ή γαλλικό ενώ αμα μερακλώσουν θα ριξουν και ελληνικότατες ζεμπεκιές. Το θέμα μου είναι με ποια διαδικασια αυτά τα παιδιά έρχονται λένε αυτά που λένε.
Γνωρίζω για τις θέσεις του ακελ πριν και μετα το 74 και θέλω να πωότι τις επιπτώσεις του πραξικοπήματος και εισβολής τις βίωσε όλος ο κυπριακος ελληνισμός. Οι κεντρώοι ή οι μακαριακοί δεξιοι που συγκρούστηκαν με ΕΟΚΑ Β και Χούντα δεν διέγραψαν την ελληνικη εθνικη ταυτότητα απο πανω τους

Κυπραίος είπε...

@ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

"γιατι δεν δεχομαστε μια λυση που θα αφησει την Τουρκια να επιβληθει του νησιου και να βοηθησει την Κυπρο οικονομικα"

Το προτείνεις δηλαδή;

Ρε φίλε εσύ έπαθες ότι έπαθε ο γάιδαρος το χότζια στο γνωστό ευφυολόγημα. Τον φόρτωσε ο χότζιας καλά καλά και τον ρώτησε. Που θέλεις να σε πάρω, ανήφορο ή κατήφορο; Ισιοτόπιν έννεσιει χότζια μου;

ΔΔΟ έννεσιει φίλε μου; Ή νομίζεις ότι τόσοι προέδροι της Κύπρου ήταν όλοι ανόητοι μπροστά στην ευφυία σου;

Τι καλύτερο από μια ΔΔΟ με Ελληνόφωνους και Τουρκόφωνους Κυπρίους;

χριστακης χαραλαμπους είπε...

Να πάρουμε σαν παράδειγμα τον δικηγόρο Κρίνο Μακρίδη πρώην στέλεχος και υποψήφιο βουλευτή του κόμματος Κουτσού[ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ] και νυν πρόεδρο του ΚΕΑ. Ο κύριος αυτός μέσω των εφημερίδων Σημερινή και Ποντίκι επιτίθεται ενάντια στην Κυπριακή Διάλεκτο θεωρώντας την επαίσχυντη.Τονίζει ότι η ελληνική γλώσσα κινδυνεύει δήθεν από την Κυπριακή διάλεκτο.Αλλά τι να περιμένεις από ένα ξιπασμένο ακροδεξιό?

Πανίκκος είπε...

Μιλάτε για την Ενωση και τον εθνικισμό σαν να έφταιγαν για όλα αλλά δεν μιλάτε για το σύμπλεγμα ανωτερότητας της Τουρκοκυπριακής ελιτ που ήθελε να μείνει κυρίαρχο Μιλλετ όπως φαίνεται και απο το βιβλίο ΄΄Τουρκοκύπριοι Από το περιθώριο στο συνεταιρισμό (1923-1960)΄΄ του Σώτου Κτωρή - ακομη και αν δεν ήταν ίσως αυτός ο σκοπός του βιβλίου του.

Ουτε για το ότι το όραμα των Κυπρίων δεν μπορούσε να είναι να μείνουν αποικία των Βρετανών - κάτι που ήταν το όραμα κάποιων Τουρκοκυπρίων. Υπήρχε άλλη πρόταση απο τους Τουρκοκύπριους; Πρόταση πραγματικής δημοκρατίας με πραγματική ανεξαρτησία υπήρχε απο τους ΤΚ; Σεβασμός της δημοκρατικής αρχής ότι η πλειοψηφία είναι πλειοψηφία ακόμη και αν δεν μας αρέσει η καταγωγή των ανθρώπων που διαμορφώνουν τη πλειοψηφία αυτή, υπήρχε εκ μέρους των ΤΚ; Σεβάστηκαν αυτη την αρχή όπως έμαθαν να την σεβαστουν οι λευκοί της Νότιας Αφρικής - παρόλο που και οι λευκοί χρησιμοποιούσαν - εκ των προτέρων - το επιχείρημα της ΄΄ασφάλειας΄΄; Οχι.

Οσον αφορά την ταυτότητα, εχω βαρεθεί αυτα τα ψεύτικα διλήμματα.

Γράφετε ΄΄Θεωρώ ότι όλοι όσοι θέλουν να τονίζουν την εθνική τους καταγωγή νιώθουν ανασφάλεια και θέλουν συνεχώς να επιβεβαιώνονται.΄΄΄Και βέβαια νιώθουν ανασφάλεια αφου, ζουν σε μια χώρα που δεν ήθελε νε γίνει ανεξάρτητη, στις ξένες γλώσσες δεν τους λένε Greeks, έχει καταστραφεί η χώρα τους, αλλά έρχονται διανοούμενοι και τους λένε ΄΄φταίτε για την καταστροφή σας γιατι λέτε ότι είστε Ελληνες, μην το λέτε, αυτο είναι το πρόβλημα και δεν είστε Ελληνες γιατι μιλάτε την διάλεκτο΄΄ Μα αυτο είναι αντι παραγωγικό . Πως να μην νιώθουν ανασφάλεια; Ανθρωποι δεν είναι;

Παντως το πιο παράξενο είναι ότι τόσο οι υπερ-εθνικιστές όσο και οι αριστεροί έχουν μια Ελλαδοκεντρική αντίληψη της λέξης ''Ελληνας΄΄. Γιατι πρεπει να είναι η Ελλάδα το ΄΄μέτρο΄΄ για το τι εστι Ελληνας; Γιατι να δίνουμε το μονοπώλιο της λέξης Ελληνας στους Ελλαδίτες; Τους αγαπω αλλά γιατι να είναι πιο Ελληνες απο τους Κυπριους; Γιατι να έχουν το μονοπώλιο της ταυτότητας αυτής; Σε τι είναι πιο Ελληνες απο τους Κυπριους; Πολιτισμικά ενα αρκετά μεγάλο ποσοστό απο αυτούς μιλούσε αρκετά πρόσφατα αρβανίτικα βλάχικα ή σλάβικα - δεν τους κάνει λιγότερο Ελληνες, αλλά δεν τους κάνει περισσότερο Ελληνες απο τους Κυπριους. Αν ο Ελληνας είναι ο κάτοικος της Ελλάδας, οι κατοικοι της Ρόδου δεν ήταν Ελληνες πριν το 1949.

Πανίκκος είπε...

Η ιδιαιτερότητα των Κυπρίων δεν είναι ιδιαιτερότητα, ή τουλάχιστον δεν είναι ιδιαιτερότητα στον βαθμό που νομίζουμε ότι είναι.

Απλα οι Κύπριοι την βλέπουν σαν ιδιαιτερότητα γιατι νομίζουν ότι είναι το κέντρο του Κόσμου.

Παράδειγμα 1/ Επιδράσεις άλλων γλωσσών υπάρχουν σε κάθε Ελληνική διάλεκτο αλλά και στην σύγχρονη κοινή Ελληνική αλλά και στην Τουρκική και σε κάθε γλώσσα. Αρα δεν είναι επιχείρημα.

Εξ άλλου οι περισσότερες λέξεις που νομίζουμε ότι είναι τουρκικες είναι αραβικές, ή περσικές. Υπάρχουν δίγλωσσα λεξικά που εκδόθηκαν για το δυτικοευρωπαικό κοινό πριν την εκκάθαριση της Οθωμανικής γλώσσας απο τον Κεμαλ - που την μετέτρεψε σε Τουρκική γλώσσα - που το δείχνουν ξεκάθαρα.

Παράδειγμα 2/ Οσον αφορά τα τοπικά χαρακτηριστικά, Τουρκοκρητικοί και Κρητικοί, μουσουλμάνοι κάτοικοι του Πόντου - Λαζοί και άλλοι - , μουσουλμάνοι Πόντιοι και Χριστιανοί Πόντιοι, Μουσουλμάνοι και Χριστιανοί της Καππαδοκίας, των νησιων τους Αιγαίου, της Μακεδονίας, της Θράκης, της Σμύρνης.. Κλπ

Ολοι αυτοί οι πληθυσμοί μπορουν να συγκριθούν με τους Κυπριους δηλαδή στις περιοχές αυτές υπάρχουν και Ελληνες και Τουρκοι, υπάρχουν και ορθόδοοι και χριστιανοί, υπάρχουν άνθρωποι των οποιων οι προγονοι ζουσαν εκει πριν έρθουν οι Οθωμανοί και άλλοι των οποίων οι προγόνοι ήρθαν με τους Οθωμανους αλλά και μια τοπική κοινωνία με τα δικά της χαρακτηριστικά.

Είναι τόσο απλό. Και δεν καταλαβαίνω γιατι το κάνουμε πιο πολύπλοκο,. Παντου υπάρχουν τοπικά χαρακτηριστικά. Σε όλες τις περιοχές του κόσμου, σε όλες τις χώρες. Ετυχε στην Κυπρο αλλά και σε άλλες περιοχές της οθωμανικής αυτοκρατορίας, αυτά τα τοπικά χαρακτηριστικά να είναι κοινα σε Ελληνες και Τούρκους, ή σε Ελληνες και σλαύους, ή σε Ελληνες και Αλβανους.

Απλά στις περισσότερες προαναφερόμενες περιοχές, η συμβίωση έπαψε. Στην Κυπρο έπαψε αργότερα.

Παράδειγμα 3/ Οσον αφορά το ότι ΄΄ οι Ελληνες δεν έχουν καμια σχέση με τους αρχαίους΄΄ Πριν απαντήσουμε σε αυτο πρέπει να δούμε τι λένε άλλοι λαοι για τους βιολογικούς η/και πολιτιστικούς τους προγόνους που ζουσαν πριν 2000 χρόνια. Πολλοί λαοι στην Ευρώπη είναι περήφανοι για την αρχαία τους κληρονομιά - την πριν τον χριστιανισμό τους παράδοση - ακόμη και αν αφομοίωσαν αργότερα και άλλους πληθυσμούς. Δεν είναι μονο οι Ελληνες και κανεις δεν λεει ότι αυτοί είναι ΄΄εθνικοφρονες΄΄. Αυτη η διαφοροποίηση του πολιτισμου- το ότι ο χριστιανισμός μπορει να εξαφάνισε κάποια στοιχεία και να κράτησε άλλα - πριν και μετα τον χριστιανισμό δεν είναι μόνο Ελληνικό ζήτημα όπως νομίζουμε.

Οταν στην Αμερική κάποιοι λευκοί που έχουν ένα προπροπροπροπροπαππου Ινδιάνο και δεν μιλουν καν ινδιάνικα υπερυφανεύονται για την καταγωγή και την κληρονομιά τους όλοι το σέβονται. Αλλα στην Κύπρο αν πεις ότι επικρατούσε ο Ελληνικός πολιτισμός πολυ πριν τον πολιτισμό των λατίνων και των Οθωμανών είσαι ΄΄ εθνικιστής΄΄. Εγω βλέπω τουλαχιστον ότι Αρχαίοι και οι σύγχρονοι Ελληνες ανοίκουν στην ίδια γλωσσολογική ομάδα και αυτό δεν είναι λίγο, είναι μια τεράστια κληρονομία που σήμερα υπάρχει σχεδον μόνο σε περιοχές όπου είχαν εγκατασταθεί Ελληνες στην αρχαιότητα. Αυτο δεν με κάνει εθνικιστή.

Πανίκκος είπε...

Και τέλος τι σημαίνει ΄΄πανσπερμία;΄΄ Απο τη στιγμή που οι δεσμοί δεν γίνονται μέσα στην οικογένεια, δεν είναι όλοι οι λαοι του κόσμου μια ΄΄πανσπερμία΄΄ απο την προιστορία; Αλλά οι Ελληνες της Ελλάδας αλλα και της Κρήτης, της Μικρας Ασίας, της Κύπρου είναι κυρίως το προιον μεσογειακών τοπικών πληθυσμων που δεν αφομοίωσαν το Ελληνικό στοιχείο αλλά αφομοιώθηκαν απο το Ελληνικό στοιχείο. Αυτο είναι που μετράει. Αυτη η αφομοιωση κάνει τα άλλα στοιχεία να μην μετρουν. Η Κύπρος δεν γνώρισε τις μαζικές εγκαταστάσεις σλαβων ΄- Βορεια Ελλάδα - και Αρβανιτών που γνώρισε η Ελλάδα. Και ακόμα και οι Σλαβοι δεν ήταν ΄΄βιολογικά γνησιοι και καθαρόαιμοι΄΄ κατάγονται και απο τους τοπικούς πληθυσμούς όπως πολυ σωστά το λένε οι Βουλγαροι - οτι κατάγονται εν μερη απο τους Θρακιώτης που ζούσαν στις περιοχές της σημερινής Βουλγαρίας . Για το DNA υπάρχει έρευνα απο Τουρκους που δείχνει ότι οι Τουρκοι δεν έχουν σχεδον καμια γενετική σχέση με τους Τουρκους της κεντρικής Ασίας που κατέκτησαν την σημερινή Τουρκία, και κατάγονται απο τους κατεκτημένους και όχι απο τους κατακτητες - η έρευνα εκεί http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18161848

Πανίκκος είπε...

Κυριε Μιχαήλ

Γράφετε

.΄΄΄Και ρωτώ αν ο τρόπος ζωής των πλείστων από αυτούς έχει οποιαδήποτε σχέση με τον ελληνισμό.΄΄΄

Και εγω ρωτώ ΄΄ο τρόπος ζωης των πλείστων των αρχαίων Ελλήνων είχε όποιαδήποτε σχέση με τον ελληνισμό;΄΄

Οι ταυτότητες εξελίσσονται και τέτοια εξέλιξη δέχτηκαν όλοι οι λαοι που απο παγανιστές έγιναν χριστιανοί. Ολοι

Γράφετε ΄΄Χαίρομαι που αναγνωρίζεις ότι δεν πιεστήκαμε από τους κατακτητές, αν και θα πρέπει να πούμε ότι η πιο δύσκολη περίοδος για τους Κύπριους Ρωμιούς ήταν η περίοδος των Λατίνων. »

Εγω δεν συμφωνώ. Ηταν πιο δύσκολη για τα θεσμά της Εκκλησίας. Δεν σήμαίνει αυτόματα ότι ήταν πιο δύσκολη για τον λαό.

Για τον απλό λαό δεν είναι τόσο σίγουρο. Το σίγουρο είναι ότι υπήρχε μίσος εκ μέρους των κληρικών για τους λατίνους και αυτο επηρεάζει πολυ το πως κρίνουμε την φραγκοκρατία.

Ολα τα στοιχεία δείχνουν τεράστια μείωση του πληθυσμού μετα το 1571.

Πολλές επιστολές έχουν σταλεί σε διάφορους Δυτικούς βασιλιάδες που δείχνουν ότι πέρα απο τους θεσμούς η καθημερινότητα ήταν δύσκολη.

Δεν είχε Χριστιανους στα σώματα ασφάλειας στην Κυπρο της Οθωμανοκρατίας - μπορεί λίγο στο τέλος μετα το τανζιματ αλλά δεν είμαι σίγουρος θα το ψάξω

Ο Κυπριανός στην Ιστορία του γράφει οτι οι φόροι της εποχής του ήταν πιο αβάστακτοι απο τους φόρους της περιοδου των Ενετών

Κυπραίος είπε...

@ Πανίκος
Χωρίς να διαφωνώ έντονα μαζί σου μια και δεν υποστήριξες κάτι ξεκάθαρα, ο Σοφοκλής Σκορτσιανίτης είναι κατά την άποψη σου Έλληνας ή θα ήταν καλύτερα να ονομάζεται Ελληνόφωνος;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Συμφωνω με τον φιλο Πανικο.

Η μονη μου ενσταση ειναι στο οτι ο χριστιανισμος ,που επιβληθει σε πολλες περιπτωσεις δια πυρος και σηδηρου,κατεστρεψε οχι τον Ελληνισμο αλλα το αρχαιο πνευμα και στη ουσια διεκοψε την πορεια της αρχαιας Ελλαδας εκει τελειωνει ενας σπουδαιος πολιτισμος,ο σπουδαιοτερος για μενα,αντικατασταθηκαν δυστυχως πολλα πραγματα και οχι μονο οι Δωδεκα θεοι με τον ενα.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Δεν «γωνιάζει» να λες ότι είσαι η συνέχεια του αρχαίου ελληνικού πνεύματος το οποίο κατέστρεψε ο χριστιανισμός, άρα δεν υπάρχει.
Θεωρητικά μόνο μπορεί να λεχθεί ότι είμαστε η συνέχεια τους.
Ουσιαστικά ο Έλληνας με την συγκεκριμένη κοσμοαντίληψη έπαψε να υπάρχει με την επιβολή του χριστιανισμού. Κόπηκε το νήμα.
Οι σημερινοί Έλληνες είναι η συνέχεια των ρωμιών, όχι των Ελλήνων.
Δεν μπορείς να λες ότι κρατάς την ταυτότητα σου τη στιγμή που έχεις αλλάξει ο τρόπος σκέψης, ο τρόπος ζωής, τα ήθη, τα έθιμα.
Μόνο το όνομα κρατάς, την ουσία όχι.
Για τους άλλους λαούς δεν ξέρω, δεν έχω ψάξει το θέμα. Ξέρω όμως ότι υπάρχουν διάφοροι στην Ευρώπη που αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο τα δικά τους πράγματα.

Όσον αφορά την διάλεκτο, η γλώσσα είναι κάτι που εξελίσσεται.
Όμως αφού είναι τόσο ελληνική, όπως λες, πώς εξηγείς την επίθεση που δέχεται τα τελευταία χρόνια από εθνικιστικά στοιχεία και ισχυρίζονται ότι η χρήση της πλήττει την ελληνικότητα των Κυπρίων;
Σωστά το επισημαίνει ο Χριστάκης Χαραλάμπους.
Και μην μου πεις ότι είναι περιθωριακοί διότι έχουν συσταθεί και ομάδες που περιλαμβάνουν και ακαδημαϊκούς.

Μιχάλης είπε...

@ Άρης

Η δική μου άποψη φίλε είναι ότι αυτή η αχρείαστη αντιπαλότητα ξεκινά από τις οπαδικές και ποδοσφαιρικές αντιπαλότητες.
Δεν παραβλέπω το γεγονός ότι προ του πραξικοπήματος, και με τη συμπεριφορά των ελληνικών κυβερνήσεων και του στρατού στην Κύπρο, δημιουργήθηκε ένα κλίμα εναντίον τους, που σαν Κύπριοι που βλέπουμε μόνο σε μαύρο-άσπρο, ύψος-βάθος, θεωρούσαν υπεύθυνους του Έλληνες.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους Τούρκους, όλοι είναι το ίδιο, όλοι ευθύνονται για την εισβολή.
Δεν έχουμε το χάρισμα της διάκρισης.

Το φαινόμενο το βλέπουμε και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Και σ’ αυτό συμφωνώ. Όπως βλέπουμε και αριστερούς να μιλούν για τους Τούρκους όπως μιλά ένας εθνικιστής. Πώς το ερμηνεύεις αυτό;

Όμως αυτές τις απόψεις δεν τις ακούς μόνο από αριστερούς. Γνωρίζω πολλούς που δεν ανήκουν στην αριστερά και δεν θέλουν να ακούσουν για Ελλάδα και Έλληνες.
Και ίσως αυτό που έγραψα πιο πάνω να μην είναι άσχετο, όπως άσχετο δεν είναι κι αυτό που γράφεις ότι τα δεινά του 74 τα υπέστη ολόκληρος ο λαός.
Ίσως γι’ αυτό βλέπουμε σε πολλούς αυτή τη στάση.

Επαναλαμβάνω ότι για μένα είναι εντελώς λάθος, έστω κι αν λειτουργεί ως αντίδραση για όσα έγιναν το 74.

Μιχάλης είπε...

@ Πανίκκος

Φίλε σημαντική η συμβολή σου στη συζήτηση, αλλά για να απαντηθούν όλα όσα θέτεις χρειάζεται να γράψουμε βιβλίο.

Κατά την άποψη μου η Κύπρος καταστράφηκε από τον εθνικισμό και των δύο πλευρών. Και οι δύο θεωρούσαν ότι η Κύπρος είναι δική τους.
Και αφού διάβασες το βιβλίο του Σώτου, θα διαπίστωσες τους λόγους που οι μουσουλμάνοι της Κύπρου ένιωθαν κυρίαρχοι.
Και θα διάβασες και την συμπεριφορά των Άγγλων έναντι τους που την θεωρούσαν εχθρική. Όπως και το ότι λογάριαζαν να φύγουν από την Κύπρο.

Ρωτάς πότε οι τουρκοκύπριοι κατάθεσαν πρόταση για πραγματική ανεξαρτησία και δημοκρατία.
Η απάντηση μου είναι ότι ποτέ δεν υπήρξε τέτοια πρόταση.
Όμως ποτέ δεν υπήρξε και από τους ελληνοκύπριους.
Το αίτημα για ένωση δεν ανταποκρινόταν ούτε στην δημοκρατία ούτε στην ένωση. Άλλωστε μιλούσαν τότε για το δικαίωμα της πλειοψηφίας για να ενωθεί με την Ελλάδα.

Ούτε οι τ/κ ούτε οι ε/κ σεβάστηκαν τα δικαιώματα ο ένας του άλλου. Αντίθετα, ο ένας δεν υπολόγιζε τον άλλο.
Ένα από τα προβλήματα μας μετά το 60 ήταν ότι ούτε οι ε/κ ούτε οι τ/κ δεν πίστεψαν στο κράτος που δημιουργήθηκε αλλά το θεώρησαν ως σταθμό για την μετάβαση στους στόχους που τέθηκαν εκατέρωθεν.

Σε ότι αφορά την γλώσσα, δεν είδα κάποιον να μας απαγορεύει να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Ούτε είδα κάποιον να μας λέει ότι «φταίτε για την καταστροφή σας γιατι λέτε ότι είστε Ελληνες, μην το λέτε, αυτο είναι το πρόβλημα και δεν είστε Ελληνες γιατι μιλάτε την διάλεκτο».

Στη δική μου αντίληψη το πρόβλημα της ανασφάλειας έγκειται στο ότι κάποιοι θεωρούν ότι επιδιώκεται η ίδρυση ενός μη ελληνικού κράτους στην Κύπρο.
Και μέσα από αυτό ξεκινούν οι θεωρίες περί εξάλειψης του ελληνισμού κλπ.

Σε ότι αφορά το τι εστί Έλληνας, προσωπικά δεν το εστιάζω στον ελλαδικό χώρο.
Ο όρος «ελληνικός» περιέχει ένα σωρό πράγματα αλλά κυρίως είναι όπως έχω πολλές φορές αναφέρει, ένα συγκεκριμένο τρόπο αντίληψης των πραγμάτων και του κόσμου.
Και προσωπικά ουδέποτε έθεσα θέμα αν οι Κύπριοι είναι πιο Έλληνες από τους ελλαδίτες ή το ανάποδο.

Στα περισσότερα που αναφέρεις για τη διάλεκτο συμφωνώ. Άλλωστε, όπως ανάφερα, η γλώσσα είναι κάτι ζωντανό και δεν μπαίνει σε καλούπια.
Θεωρώ ότι το θέμα το κάνουν πολύπλοκο εκείνοι που πιστεύουν στην «καθαρότητα» της γλώσσας και πολεμούν την κυπριακή διάλεκτο.

Μιχάλης είπε...

@ Πανίκκος 2

Είναι ένα θέμα να είσαι περήφανος για την αρχαία κληρονομιά σου και άλλο ποια σχέση έχεις μαζί της. Και ρωτώ, πόσοι ξέρουν από Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Ηράκλειτο, Θαλή;
Πόσοι ξέρουν Σοφοκλή και άλλους αρχαίους συγγραφείς;
Νομίζω ότι αυτό απαντά και την σχέση των σημερινών με τους χθεσινούς.
Δεν αρκεί η φραστική αποδοχή που στην ουσία δεν περιέχει καμία γνώση των αντιλήψεων εκείνων των ανθρώπων.
Ο χριστιανισμός διαφοροποίησε άρδην τις αντιλήψεις των αρχαίων. Απέκοψε τον κόσμο από αυτούς και στη θέση των δικών τους αντιλήψεων έβαλε τις δικές του. Κάποιες που ταίριαζαν με τις δικές τους τις μετάλλαξαν. Δεν άλλαξαν απλώς κάποια στοιχεία, όπως αναφέρεις, ούτε κράτησε άλλα.
Επομένως δεν έχουμε μια φυσική συνέχεια, ούτε φυσιολογική μετάλλαξη.
Ότι έγινε, έγινε με τη βία. Γι’ αυτό κι έγιναν όλοι χριστιανοί.
Ο όρος εθνικόφρονας μου ακούγεται γελοίος, είναι κι αυτός αποτέλεσμα της ανασφάλειας και της υπεροψίας.

Η περίοδος της φραγκοκρατίας όπως και της οθωμανοκρατίας (σε μεγάλο βαθμό) παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα να έχουμε αναφορές κυρίως όσον αφορά τις άρχουσες τάξεις.
Κυρίως στην πρώτη περίοδο απουσιάζει ο λαός, είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

Πανίκκος είπε...

@ Κυπραίος9/26/2014 10:19 μ.μ.
Η θέση μου είναι ξεκάθαρη απλά μπορεί να μην είναι απλοική.

Νομίζω ότι ο πατέρας του Σοφοκλή Σκορτσιανίτη είναι Ελληνας. Αν η μητέρα του ήταν Σουηδέζα θα με ρωτούσες αν πιστέυω ότι είναι Ελληνας;

Αν αυτο που διαμορφώνει την ταυτοτική του συνείδηση είναι ότι έχει αφομοιωθεί στον σύγχρονο Ελληνισμό, ότι πιστευει οτι ο Ελληνικός πολιτισμός όπως διαμορφώθηκε και εξελίχθικε στην Ιστορία, του ανήκει - και αν αυτό διαμορφώνει την ταυτοτική του συνείδηση γιατι άλλο ο φιλέλληνας που αγαπά τον Ελληνικό πολιτισμό αλλά έχει άλλη ταυτοτική συνείδηση, άλλο ο Ελληνας- τότε σίγουρα είναι Ελληνας με ποιο δικαιωμα θα πω ότι δεν είναι Ελληνας;

Το ότι είναι μαύρος για μένα δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Αν ήταν λευκός και δήλωνε ότι δεν νοιώθει Ελληνας για μένα δεν θα ήταν Ελληνας.

Για μένα ο Ελληνας είναι αυτος που πονάει όταν θέλεις να του αφαιρέσεις αυτη την πολιτισμική ταυτότητα σαν να του αφαιρούσες την καρδία. Και παρατηρώ ότι οι Ελληνες που κατάγονται απο μια Ελληνική οικογένεια είναι πιο εύκολο να το νιώθουν αυτό. Αλλά δεν το νιώθουν όλοι. Αυτο που μετράει για μενα είναι η πολιτισμική/εθνολογική/συναισθηματική συνείδηση όχι η ΄΄εθνική΄΄΄ με την πολιτική έννοια της λέξης.

Το πρόβλημα είναι ότι τα κράτη πρέπει να αποφασίσουν σε ποιους δίνουν διαβατήρια με βάση κριτήρια που δεν μπορουν για πρακτικούς λόγους, να έχουν άμεση σχέση με την πολιτισμική/εθνολογική/συναισθηματική συνείδηση γιατι το θέμα της συνείδησης δεν είναι κάτι που μπορεί να αναλυθεί επιστημονικά.

Αυτό που δεν μου αρέσει είναι όταν κάποιος μου δείχνει το Ελλαδικό του διαβατήριο και μου λεει ότι είναι Ελληνας με την έννοια ότι είναι πολίτης της Ελλάδας. Ελλαδίτης είναι οκ, νομικά αλλά πριν το 1829 αυτο το χαρτί που ονομάζεται Ελληνικό διαβατήριο δεν υπήρχε και πολλοί Ελληνες στην Κυπρο την Αλβανία και αλλού δεν θα το κατέχουν ποτε.


@ Ανώνυμος Ο/Η ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ 9/26/2014 10:57 μ.μ.

Καταλαβαίνω αλλά όταν λέμε ότι ο Χριστιανισμος κατεστρεψε σημαντικά στοιχεία των αρχαίων πολιτισμών ισχύει για όλους τους λαους, αυτό μόνο έλεγα. Το τι δεν κατέστρεψε ο Χριστιανισμός και τι έσωσε απο τον αρχαίο πολιτισμό είναι τεράστια και δύσκολη συζήτηση


Διόρθωση της απάντησης μου 9/26/2014 10:38 π.μ.
΄΄ Ηταν πιο δύσκολη για τους θεσμους της Εκκλησίας. Δεν σημαίνει αυτόματα ότι ήταν πιο δύσκολη για τον λαό.΄΄

δεν μπορω να τα διορθώσω όλα συγγνώμη για τα λάθη

Κυπραίος είπε...

@ Πανίκκος
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου, αλλά δεδομένου ότι τα αισθήματα ούτε αποδεικνύονται αφού μπορεί ο άλλος να παίζει θέατρο, ούτε μετρούνται μιας και δεν υπάρχουν αισθηματόμετρα, θα συνεχίσω να θεωρώ τον όρο Ελληνόφωνος πιο δόκιμο. Αποδίδει την ταυτότητα κάποιου ρεαλιστικότερα και κρατά τις παρεξηγήσεις μακριά.

Οι εθνικόφρωνες-εθνικιστές και ότι άλλο θέλουν να ονομάζονται δεν δέχονται τον Σκορτσιανίτη για Έλληνα. Μιλώ γι' αυτόν όχι για να τον στοχοποιήσω, αλλοίμονο, αλλά διότι είναι το καλύτερο παράδειγμα σε τέτοιου είδους συζητήσεις. Δεν δέχονται επίσης για Έλληνες τους ΚΚΕέδες τους ΣΥΡΙΖΑέους τους ΑΚΕΛικούς, τους αναρχικούς, τους αθέους, τους ΠΑΟΚτζιήδες κλπ κλπ. Δηλαδή αντιλαμβάνονται τον όρο Έλληνας με διαφορετικό τρόπο απ' ότι εσύ, και σίγουρα θα διαφωνήσουν μαζί σου. Ούτε είναι ξεκάθαρο τί περιέχει αυτή η περίφημη πολιτισμική ταυτότητα του Έλληνα που αναφέρεις πιο πάνω.

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ, καμιά απάντηση για τον Σκορτσιανίτη; Καλό θα ήταν να την ακούσουμε.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Ρε Κυπραιε ,μα για ονομα των θεων,δεν ειμε ρατσιστης ουτε φυλετιστης ουτε χιτλερικος ουτε καν ελαμιτης.

Ο Big Sofo νομιζω εχει ενα γονιο Ελλαδιτη-ισσα και ενα ξενο,δεν μπορω να προσδιορισω τι νοιωθει,πιθανον να νοιωθει πατρωα γη εκεινη που πατα,πιθανον και οχι,οπως και να εχει σημασια εχει απο ποιους ειναι αποδεκτος και απο ποιους οχι,και οχι τι τον θεωρω εγω,παντως για μενα ειναι αποδεκτος.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Μιχαλη

Εγω φιλε ειμαι περηφανος για την διαλεκτο μας και προσπαθω να μην χαθει,ακομη και στα μικρα παιδια μου λεω οτι αυτο κρουζει και οχι καιει και οτι εκεινο ειναι πεζουνι και οχι περιστερι.

Ειλικρινεστατα δεν μπορω να καταλαβω εκεινους που πολεμουν αυτο,παρολο που δεν ακουσα τα επιχειρηματα τους.

Κυπραίος είπε...

Δεν βλέπω διαφωνία που να χρήζει περαιτέρω συζήτησης. Μην καταντήσουμε να συζητούμε για το γένος των αγγέλων κι' εμείς.
Πάντως όταν παίζει η Εθνική Ελλάδας με άλλε χώρες είμαι με την Εθνική Ελλάδας. Αν παίζει με την Κύπρο είμαι με την Κύπρο. Αν όμως κάτω από την ομπρέλλα της Αμερικής η Ελλάδα επιτεθεί εναντίον όποιασδήποτε άλλης χώρας, δεν θα την υποστηρίξω. Αν κρίνω ότι το δίκαιο τόχει η άλλη χώρα μπορεί να πολεμήσω και εναντίον της. Πάνω απ' όλα το δίκαιο όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ και δεν με νοιάζει τι θα με πούνε. Αν επικρατούσε το πραξικόπημα και σε λίγο καιρό η Κύπρος του Σαμψών επιτιθόταν για να γεγοκτονήσει τους Τουρκοκύπριους εγώ θα ήμουν εναντίον, και μάλλον θα πολεμούσα στο πλευρό των Τουρκοκυπρίων. Πολύ ολίγον θα με ενδιέφερε ποιός θα κρατούσε την Ελληνική σημαία και ποιός την Τουρκική.
Σόρυ, αλλά πρέπει να είμαστε πάνω απ' όλα άνθρωποι και να προσπαθούμε να επικρατεί το δίκαιο.

Ανώνυμος είπε...

Βάλε τίποτα νεώτερο Μιχάλη, τι τακτική είναι αυτή δηλαδή; Πας να μας σπάσεις τα νεύρα;

ΑΝΩΝΥΜΟΣ

Νεκτάριος είπε...

Η τοπικη διαλεκτος δεν ειναι η γλωσσα ολου του εθνους οπωτε τα παιδια οπως βλεπεις δυσκολευονται να εκφραστουν στα ελληνικα εκει στη κυπρο.Αυτο συνεβη επειδη δεν ενωθηκε με την υπολοιπη χωρα και διαμορφωθηκαν αυτες οι μπερδεμενες αντιληψεις.Τα ξερω απο πρωτο χερι.

Νεκτάριος είπε...

Απαντω στον ανορθωσις η τοπικη διαλεκτος δεν ειναι η γλωσσα ολου του εθνους . Αυτο το προβλημα στη κυπρο υπαρχει επειδη δεν ενωθηκε με την υπολοιπη χωρα και σημετα βλεπεις ποσο δυδκολευονται τα παιδια να εκφραστουν στα ελληνικα και πως αισθανονται μονο κυπραιοι και οχι Ελληνες ισως οι περισσοτεροι.