Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2008

ΚΥΠΡΟΣ – Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ;

Είχα σκοπό να ασχοληθώ με κάτι άλλο σήμερα, αλλά η επικαιρότητα με έσπρωξε αλλού.
Διερωτώμαι, λοιπόν, αν ζούμε στη χώρα του παράλογου.
Και αυτό διότι το τελευταίο διάστημα βλέπουμε και ακούμε πολλά που είτε καμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, είτε διαστρεβλώνονται με τέτοιο τρόπο που στη συνέχεια έρχονται και κτίζουν πάνω στη διαστρέβλωση για να δημιουργήσουν τις εντυπώσεις που επιδιώκουν.
Τρία παρεμφερή θέματα σήμερα και συγχωράτε μου για την έκταση των κειμένων.
Πρώτον:
Στις 3 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας του Ευρωκό Στράτος Παναγίδης κάλεσε τους δημοσιογράφους για να καταγγείλει ότι στην εκδήλωση που έγινε στην Αγγλική Σχολή στη Λευκωσία για την επέτειο της Κυπριακής Ανεξαρτησίας, έγιναν «πράγματα και θαύματα»!
Στόχος του Στράτου Παναγίδη ήταν ο ιστορικός Ρολάνδος Κατσιαούνης (στέλεχος του ΑΚΕΛ) τον οποίο κατηγόρησε ευθέως ότι στην ομιλία του είπε ότι το κυπριακό δεν είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής.
Μεταφέρω την είδηση όπως την κατέγραψε η Σημερινή την επομένη 4 Νοεμβρίου 2008 (http://www.sigmalive.com/simerini/politics/81369).
«Διμέτωπη επίθεση εναντίον του ΑΚΕΛ και του ΔΗΣΥ εξαπέλυσε το ΕΥΡΩΚΟ και επικαλέστηκε παλαιότερη δήλωση της Καίτης Κληρίδου, ότι ο αγώνας της ΕΟΚΑ οδήγησε τους Τουρκοκυπρίους στην πολιτική της διχοτόμησης.
Σε δήλωσή του ο Γ.Γ. του κόμματος, Στράτος Παναγίδης, υποστήριξε ότι υπάρχει μεθοδευμένη προσπάθεια αλλοίωσης των βιβλίων προς την κατεύθυνση που κάθε άλλο παρά απηχεί την πλειοψηφούσα άποψη στην κυπριακή κοινωνία.
Σαν παράδειγμα, ο κ. Παναγίδης παρέθεσε την επετειακή εκδήλωση στην Αγγλική Σχολή για την ανεξαρτησία της Κύπρου, όπου, όπως τόνισε, «συνέβησαν πράγματα και θαύματα». Ισχυρίστηκε ότι το στέλεχος του ΑΚΕΛ, Ρολάνδος Κατσιαούνης, μέλος της επιτροπής αλλαγής των βιβλίων της Ιστορίας, είχε δηλώσει ότι το Κυπριακό δεν είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Επίσης προβλήθηκε φιλμάκι, στο οποίο οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ χαρακτηρίζονται εξτρεμιστές.
«Θεωρούμε ότι όλα αυτά συνιστούν ουσιαστική παρέμβαση για αλλοίωση της Ιστορίας. Αυτό που επιχειρείται δεν είναι εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά απορρύθμιση των σχολείων μας και οπισθοδρόμηση της παιδείας», είπε ο κ. Παναγίδης.
Ο Γ.Γ. του ΕΥΡΩΚΟ καταφέρθηκε και εναντίον του Δημοκρατικού Συναγερμού, λέγοντας ότι η στάση του έναντι του ζητήματος των βιβλίων της Ιστορίας «είναι παλινδρομική, υποκινείται από κομματικές σκοπιμότητες και θέλει να διασκεδάσει το αίσθημα των υποστηρικτών του για όλες τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την ηγεσία του AKEΛ».
(Οι εμφάσεις είναι δικές μου).
Οι πλείστοι, ιδιαίτερα οι «καλόπιστοι» που βλέπουν παντού συνωμοσίες και άλλα παρόμοια πίστεψαν τα όσα είπε ο Στράτος Παναγίδης.
Μάλιστα ο Λάζαρος Μαύρος που ασχολήθηκε (αλοίμονο) με το θέμα το επόμενο πρωί, έβγαλε τον Στράτο Παναγίδη στον αέρα, είπε όσα είπε, και μας ανακοίνωσε ότι την επομένη θα βγάλει και τον Ρολάνδο Κατσιαούνη για να τον… «ανακρίνει».
Δεν ξέρω αν τελικά το έκανε αλλά όση από την εκπομπή του άκουσα την επομένη, ασχολείτο με τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ.
Τελικά, στις 7 Νοεμβρίου είδε το φως της δημοσιότητας άρθρο απάντηση του Ρολάνδου Κατσιαούνη στη Σημερινή και στον Πολίτη.
Δεν θα παραθέσω ολόκληρο το άρθρο αλλά κάποια σημαντικά σημεία του που απαντούν στα όσα είπε το στέλεχος του Ευρωκό. Άλλωστε όποιος επιθυμεί μπορεί να δει ολόκληρο το άρθρο εδώ http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=832087&-V=columns
Ο Ρολάνδος Κατσιούνης, λοιπόν, σημειώνει:
«Ο εκπρόσωπος του ΕΥΡΩΚΟ, κ. Στράτος Παναγίδης, παρέλαβε από δεύτερο χέρι μια φράση μου, με βάση ενημέρωση όπως του τη μετέφεραν, την απομόνωσε, την περιέκοψε και τη διαστρέβλωσε, και τέλος την αναγόρευσε σε αντικείμενο δημοσιογραφικής διάσκεψης, ότι δηλαδή είπα πως το Κυπριακό δεν είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Είμαι, επομένως, υποχρεωμένος να ασχοληθώ, να ανασκευάσω και να απαντήσω.
Αναφερόμενος στην Κυπριακή Ανεξαρτησία είπα, μεταξύ άλλων, ότι το Κυπριακό δεν αποτελεί μόνο πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Η ημερομηνία της 20ής Ιουλίου του 1974, δηλαδή της τουρκικής εισβολής, είναι η πιο οδυνηρή στην ιστορία του κυπριακού προβλήματος, το οποίο όμως προϋπήρχε εκείνης της ημερομηνίας. Εάν κάποιος ερχόταν στην Κύπρο στις 19 Ιουλίου του 1974, ή του 1973 ή του 1964 θα διαπίστωνε την ύπαρξη ενός σοβαρού πολιτικού προβλήματος, με τη μορφή των διακοινοτικών συγκρούσεων και των έξωθεν επεμβάσεων.
Πρόσθεσα ακόμα ότι η αποκλειστική προσήλωση στην 20ή Ιουλίου, που δακτυλοδείχνει επιλεκτικά μόνο την Άγκυρα, δεν συνιστά απλή παράλειψη στην ιστορική αφήγηση. Τουναντίον, πρόκειται για συγκάλυψη, συνειδητή και εσκεμμένη, η οποία επιδιώκει να δώσει άφεση αμαρτιών στους δύο άλλους συνενόχους για το γεγονός της εισβολής και της κατοχής:
α) Τους κύκλους εκείνους του ΝΑΤΟ οι οποίοι απεργάζονταν από το 1964 τη διχοτόμηση, με τα γνωστά σχέδια αμερικανικής και βρετανικής προέλευσης τύπου Σάντις Μπολ, Λέμνιτσερ και Άτσεσον.
β) Το συνάφι της ΕΟΚΑ Β΄ και τη χούντας που με την πολιτική τους, με αποκορύφωμα το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 1974, έδωσαν και με τα δύο τους χέρια τη δυνατότητα στην Άγκυρα να πραγματοποιήσει την εισβολή και να συνεχίζει έως τα σήμερα την κατοχή».
Μήπως, διερωτάται στη συνέχεια ο Ρ.Κ. η αναφορές αυτές ενοχλούν ιδιαίτερα το Ευρωκό;

Δεύτερον:
Ακολουθεί ένα δικό μου κείμενο που διαβάστηκε στην εκπομπή «Άλλα Λόγια» του ΑΣΤΡΑ το Σάββατο και την Κυριακή 8 & 9 Νοεμβρίου 2008 στις 11 και κάτι το πρωί.
ΠΕΡΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Περί πνευματικής τρομοκρατίας σήμερα ο λόγος.
Το ακούσαμε κι αυτό!
Ο Βάσος Λυσσαρίδης, σύμφωνα με τη Σημερινή της Πέμπτης 6 Νοεμβρίου, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Δημοκρατίας με την οποία τονίζει ότι η προσπάθεια πνευματικής τρομοκρατίας δεν θα περάσει.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΔΕΚ παραπονείται για το ότι – όπως ισχυρίζεται – όποιος ασκεί κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς στο κυπριακό, χαρακτηρίζεται εχθρός της λύσης.
Πραγματικά, νιώθω ότι στην Κύπρο πολλές φορές οι λέξεις χάνουν το νόημα τους.
Το μαύρο γίνεται άσπρο και οι απόλυτες θεωρήσεις βρίσκονται σε πρώτη χρήση.
Με αφορμή αυτό το δημοσίευμα, έκανα κάποιες σκέψεις τις οποίες θέλω να μοιραστώ μαζί σας.
Μιλούν για πνευματική τρομοκρατία αυτοί που την ανήγαγαν σε επιστήμη εδώ και τέσσερα συνεχόμενα χρόνια! Και δεν εννοώ μόνο τον κύριο Λυσσαρίδη. Με αφορμή – όπως είπα – το δημοσίευμα, καταθέτω κάποιες σκέψεις.
Και αν είναι πνευματική τρομοκρατία αυτό που καταγγέλλει ο Βάσος Λυσσαρίδης, αυτό που ακολουθεί τι είναι; Και παρακαλώ προσέξετε τις λέξεις που χρησιμοποιούνται:
«Τους τελευταίους μήνες η Κύπρος ζει την ολική επαναφορά του σχεδίου Ανάν, υπό άλλη μορφή και προσωπείο. Αυτή τη φορά, η διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας και η απόπειρα για την παράδοση της Μεγαλονήσου στα χέρια των Αγγλοαμερικάνων και των Τούρκων συντελείται μέσα από τις περίφημες διμερείς διαπραγματεύσεις Χριστόφια–Ταλάτ.»
Επαναλαμβάνω, προσέξετε τις λέξεις και πού παραπέμπουν!
Προσπαθούν να ενσπείρουν και πάλι το φόβο ότι η επικείμενη λύση (αν τελικά έρθει), θα διαλύσει την Κυπριακή Δημοκρατία και θα κάνει τι; Θα παραδώσει την Κύπρο στους Αγγλοαμερικάνους και τους Τούρκους!
Επιχειρούν δηλαδή να τρομοκρατήσουν το λαό ότι θα χάσει τη χώρα του, την πατρίδα του και θα υποδουλωθεί σε τρεις ξένες χώρες!
Και το χειρότερο;
Αυτά όλα συντελούνται με τις περίφημες διαπραγματεύσεις Χριστόφια Ταλάτ!
Ποιος πρωταγωνιστεί σε αυτή την προσπάθεια παράδοσης της Κύπρου στους Άγγλους, τους Αμερικανούς και στους Τούρκους; Ποιος πρωταγωνιστεί σε αυτές τις προσπάθειες;
«πρωταγωνιστεί κυρίως ο Χριστόφιας, του οποίου η επίδειξη φιλίας προκαλεί τα αισθήματα του κυπριακού λαού».
Με άλλα λόγια, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει στόχο να φέρει στην Κύπρο αυτά που μόλις ακούσατε!
Αυτά, λοιπόν, που μόλις τώρα ανάφερα κυρίες και κύριοι, δεν τα λέει η Μαρικκού που τα Λεύκαρα, ούτε ο Κωστής Γιαννή ή ο Αντρίκκος πάει πάνω, που λέμε στην καθομιλουμένη!
Τα λέει η Συντονιστική Επιτροπή Υποστήριξης Αγώνα για Ελεύθερη Κύπρο και η Συμπαράταξη Αγώνα Κύπρου.
Δύο οργανώσεις που δρουν στην Ελλάδα και που διοργανώνουν την ερχόμενη Τετάρτη στο Πολεμικό Μουσείο στην Αθήνα εκδήλωση-συζήτηση με θέμα:
«ΚΥΠΡΟΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ. ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ;»
Αντιλαμβάνεστε ότι εκείνοι που έχουν αποδεχθεί την πρόσκληση για να μιλήσουν, θα πρέπει μέσες άκρες, να ασπάζονται και τις θέσεις αυτών των οργανώσεων, διαφορετικά είτε δεν αποδέχονται την πρόταση, είτε διαχωρίζουν τη θέση τους, τουλάχιστον σε κάποια σημεία.
Αποδέχονται δηλαδή ότι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας επιχειρεί να επαναφέρει το σχέδιο Ανάν με άλλο όνομα και να παραδώσει την Κύπρο στην Τουρκία!
Αυτό δεν είναι αυθαίρετο συμπέρασμα, εξάγεται από ραδιοφωνική παρέμβαση του συντονιστή της εκδήλωσης Γιώργου Καραμπελιά, την περασμένη Πέμπτη, ο οποίος είπε ψευδόμενος ότι ο πρόεδρος Χριστόφιας δεν θα πάρει την όποια λύση σε δημοψήφισμα.
Και αυτό παρά το ότι πλειστάκις δήλωσε το αντίθετο αλλά και σε ένα από τα κοινά ανακοινωθέντα με τον κ. Ταλάτ αναφέρεται ρητά ότι η συμφωνία θα περάσει από δημοψήφισμα, ο κ. Καραμπελιάς συκοφαντεί με αυτό τον άτσαλο τρόπο τον πρόεδρο Χριστόφια και την πολιτική του.
Θα γίνει, λοιπόν, εκδήλωση αυτών που – όπως είπε ο Καραμπελιάς – διαφωνούν με τις συνομιλίες που γίνονται τώρα.
Ξέρετε λοιπόν ποιου το όνομα φιγουράρει πρώτο στην πρόσκληση;
Του Βάσου Λυσσαρίδη! Ακολουθούν οι Γεράσιμος Αρσένης, Ανδρέας Αγγελίδης, Άριστος Μιχαηλίδης, και Γιώργος Καραμπελιάς.
Ρωτώ λοιπόν, ο Βάσος Λυσσαρίδης (και όχι μόνο) διαχώρισε τη θέση από αυτές τις θέσεις;
Μήπως, λέμε μήπως, αποδέχεται και την αναφορά ότι:
«Ταυτόχρονα με την παραγωγή αυτών των τερατουργημάτων, συντελείται μια συντονισμένη εκστρατεία, την ένταση και την έκταση της οποίας θα ζήλευε κάθε αυταρχικό καθεστώς»;
Με άλλα λόγια ζούμε σε ένα καθεστώς δικτατορίας και τρομοκρατίας! Αυτό μας λέει η ανακοίνωση, αυτό προσπαθεί να πει και ο Λυσσαρίδης!
Μα αν ήταν έτσι, τότε όλοι αυτοί πού θα έπρεπε να βρίσκονται τώρα;
Γι αυτό αγαπητοί μου είπα στην αρχή ότι οι λέξεις χάνουν το νόημα τους, κάποιοι προσπαθούν να κάνουν το άσπρο μαύρο!
Τελικά τι θέλουν αυτοί οι κύριοι;
Θέλουν να βρίζουν, θέλουν να συκοφαντούν, θέλουν να παρουσιάζονται ως οι μόνοι πατριώτες αλλά πάνω απ΄ όλα να μην τους απαντά κανένας!
Διαφορετικά, όταν πάρουν απάντηση, ασκείται πνευματική τρομοκρατία!
Θέλουν να βρίζουν ελεύθερα, ακόμα και να αποκαλούν εμμέσως πλην σαφώς προδότη και τον ίδιο τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά να μην του απαντά κανένας.
Ερώτημα:
Καταλαβαίνουμε πού θέλουν να μας οδηγήσουν μερικοί;
Τρίτον:
Μια είδηση που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στον τουρκοκυπριακό τύπο και που έχει το δικό της ενδιαφέρον:
«Η λεγόμενη υπουργός παιδείας των κατεχομένων Τζανάν Οζτοπράκ επισκέφθηκε χθες τα γραφεία της τουρκοκυπριακής εφημερίδας «Γενί Ντουζέν» και όπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της εν λόγω εφημερίδας η «υπουργός» αναφέρθηκε στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως προαιρετικό μάθημα στα τουρκικά σχολεία.
Η λεγόμενη υπουργός είπε σε δηλώσεις της ότι από φέτος η ελληνική διδάσκεται στα τρία γυμνάσια στα κατεχόμενα.»
Αυτά, χωρίς άλλο σχόλιο από μένα.
* * *
Έκτακτη έκδοση:
Σαν συμπλήρωμα των πιο πάνω, παραθέτω και αποσπάσματα από την ομιλία του Βάσου Λυσσαρίδη στο Καταστατικό Συνέδριο της ΕΔΕΚ (Λευκωσία 9/11/2008)
Μετά τις φιλοφρονήσεις προς τους συναγωνιστές του σημειώνει:
«Όμως δεν θα κουράζομαι να το επαναλαμβάνω. Η επανάπαυση είναι δολοφόνος της προσφοράς.
Οι καταστάσεις είναι κρίσιμες, γιατί νέο-ανανικά σχέδια εκκολάπτονται, γιατί παρεκκλήσεις οδηγούν ή σε απαράδεκτες λύσεις ή σε αδιέξοδα που εγκυμονούν κινδύνους.
Και όταν οι πολιτικοηθικές αξίες ανατρέπονται, όταν αμέτοχοι βαπτίζονται σε αγωνιστές, όταν η ιστορία πλαστογραφείται, όταν ακόμα η φραστική επίθεση φυλακίζεται για να μην ενοχληθεί ο κατακτητής, όταν η επαναπροσέγγιση που είναι εφικτή μόνο με τον τερματισμό των κηδεμονιών και της κατοχής αντικαθίστατια με παραχάραξη της ιστορίας, τότε η σιωπή ισοδυναμεί με συνενοχή».
«(…) Και ξέρετε, η γέρικη γροθιά είναι συχνά πιο επικίνδυνη και πιο αποτελεσματική ακόμα και από τη νεανική».
Συνεχίζουμε και… όποιος αντέξει:
«Δεν θα ανεχθούμε να είμαστε η τελευταία γενιά ε/κυπρίων στην Κύπρο που φιλοξενεί Ομηρικές, κλασικές, Βυζαντινές και νέο-Ελληνικές παραδόσεις.
Ούτε θα ανεχθούμε την πνευματική τρομοκρατία που χαρακτηρίζει τον πατριωτισμό σοβινισμό και μισαλλοδοξία.
Αν δεν αγαπάς το δικό σου λαό δεν μπορείς να αγαπάς κανένα λαό.
Η αγάπη μας όμως δεν εξικνείται στον παραλογισμό της ανοχής της κατοχής και της στέρησης βασικών δικαιωμάτων
«Δεν θα ανεχθούμε τον εθνικό αφανισμό.
Ο εθνικός θάνατος είναι για τους βουτυροσπόνδυλους και τους γονατισμένους.
Το επόμενο επιχείρημα του Γιατρού νομίζω ότι αναιρεί όλα όσα είπε πριν για την ιστορία:
«Και η ιστορία δεν προσαρμόζεται σε εθελοδουλικές πολιτικές σκοπιμότητες. Η νέα Γερμανία δεν βρίσκεται στο πολιτικό προσκήνιο γιατί παρασιωπήθηκαν τα ναζιστικά εγκλήματα, αλλά γιατί η ίδια τα αναγνώρισε και τα καταδίκασε».
Εμείς, εκτός από τα εγκλήματα των άλλων, πότε θα αναγνωρίσουμε τα δικά μας;
Ουπς, με συγχωρείτε, εμείς εν τζιαι….

Το πλήρες κείμενο, στη διάθεση οποιουδήποτε το ζητήσει.

23 σχόλια:

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Μα αυτοί, αγαπητέ μου, (βλέπε κ. Β.Λυσσαρίδης, κ. Λ. Μαύρος κ.α.)είναι η απαρχή των προβλημάτων μας της τελευταίας πεντηκονταετίας. Όσοι το καταλαμβαίνουν, τους απομονώνουν, τους προσπερνούν ή τους αγνοούν. Το πρόβλημα είναι τι κάνουμε πέραν τούτου. Πρέπει, όπως κάνεις κι' εσύ, η σιωπηρή πλειοψηφία να αρχίσει να μιλά και να φωνάζει. Δεν είναι αρκετό να περιμένουμε υπομονετικά να τελειώσουν οι συνομιλίες φτάνοντας σε συμφωνία και να πάμε να ψηφίσουμε. Πρέπει να ακούγονται συχνά φωνές σαν την δική σου και του Ρ.Κ.

Λεμέσια είπε...

Μιχάλη,

αν μου επιτρέπεις, η σημερινή είναι η καλύτερη ανάρτηση που διάβασα μέχρι τώρα σ' αυτό το ιστολόγιο. Εμπεριστατωμένη ανάλυση κι εκτίμηση μ' ένα πολύ κατάλληλο ύφος.

Εννοείται ότι συμφωνώ και με το περιεχόμενο, ειδικά με το εύλογο ερώτημα του τίτλου...

Μιχάλης είπε...

@ Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous

Συμφωνώ ότι πρέπει επιτέλους να μιλούμε.
Δεν πρέπει να αφήσουμε τους ανθρώπους που μας οδήγησαν σε κακοτοπιές όλα αυτά τα χρόνια να συνεχίζουν ανενόχλητοι το έργο τους.
Πρέπει να νιώθουν ότι υπάρχει αντίδραση.
Η προσπάθεια ηρωοποίησης μερικών ηγετών του παρελθόντος και η ανάδειξη τους σε εθνάρχες δεν πρέπει να επιτραπεί.
Ο κόσμος που δεν συμφωνεί μαζί τους πρέπει να αντιδράσει.

Και αυτό που κάνω το κάνω συνειδητά, χωρίς φόβο αλλά με πάθος, αν και ξέρω ότι σε κάποιους δεν αρέσει αυτό. Και δηλώνω ότι θα συνεχίσω να το κάνω.

Και βεβαίως, καλώ όλους να πράξουν το ίδιο.

Μιχάλης είπε...

@ Λεμέσια

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Ίσως να κατέληξες στο συμπέρασμα σου επειδή συμφωνείς πλήρως. Έστω κι έτσι, δεν υπάρχει πρόβλημα.

Το πρόβλημα είναι ότι όταν ένα θέμα χρίζει διαλόγου, κάποιοι χάνονται, εξαφανίζονται, προτιμώντας το μονόλογο.

Ελπίζω, αν και νομίζω ότι θα ελπίζω αιωνίως, να δω μια αντίρρηση όσων διαφωνούν με τη διαδικασία των συνομιλιών, να προβάλουν έστω και μία θέση ή άποψη που να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, που δεν θα θεωρούν ότι οι τουρκικές θέσεις (που λέγονται δημόσια) αποτελούν τετελεσμένο και συμφωνημένο γεγονός, αλλά πάνω απ’ όλα, να καταθέσουν θέσεις και απόψεις χωρίς να κινδυνολογούν και χωρίς να βρίζουν τους άλλους.

Είναι τόσο δύσκολο για ορισμένους να σεβαστούν τη βασική αρχή της Δημοκρατίας;

Aceras Anthropophorum είπε...

Να σου πώ Μιχάλη, αρέσκει μου να τους θωρώ μίζερους να κλαίουνται έτσι. Για μέναν δεν υπάρχει πρόβλημαν κανένα. Το πρόβλημαν είναι όταν είναι στην εξουσίαν τζιαι κόφκουν τζιαι ράφκουν. Μακάρι ναν καλά ο λαός που τους την επήρεν.

Μιχάλης είπε...

Συμφωνώ αλλά επιμένω ότι δεν πρέπει να τους αγνοούμε.

Και το πρόβλημα τους είναι ότι δεν τους αγνοούμε και δεν μπορούν πλέον να κινούνται με την ίδια άνεση του παρελθόντος.

Λεμέσια είπε...

@Μιχάλη

"Ίσως να κατέληξες στο συμπέρασμα σου επειδή συμφωνείς πλήρως. Έστω κι έτσι, δεν υπάρχει πρόβλημα."

Έτυχε κι άλλες φορές να συμφωνώ με το περιεχόμενο, αλλά όχι απαραίτητα με την προσέγγιση.

Τα εννοώ αυτά που γράφω. :)

Πάει καιρός που παρακολουθώ τις ενέργειες του 'απορριπτικού μετώπου' κι ειδικά τον κ. Λυσσαρίδη. Μακάρι να μην ίσχυαν τα όσα περιγράφεις, αλλά δυστυχώς έτσι ακριβώς λειτουργούν ορισμένα άτομα και μετά διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους, ότι καταπιέζονται δήθεν τα δικαιώματα τους στην ελευθερία της έκφρασης! Τι να πει κανείς...

vikar είπε...

Υπάρχει πράγματι τούτη η επιστολή?
Μου φαίνεται παράδοξο να είναι ακόμα η ΕΔΕΚ στην κυβέρνηση και να στέλνει μο επίτιμος της επιστολή με τέτοιο περιεχόμενο.
Μήπως θέλει να πεί τίποτα στον Ομήρου ο Λυσσαρίδης και το λέει του Χριστόφια!!!

Μιχάλης είπε...

Αγαπητή Λεμέσια

Εκείνο που είπα δεν το είπα με κακή πρόθεση.
Με τις διαπιστώσεις σου συμφωνώ απόλυτα.

@ vikar
Όπως έγραφε την Πέμπτη η Σημερινή η επιστολή στάλθηκε ήδη στον πρόεδρο και ο Λυσσαρίδης θα τη δημοσιοποιήσει μετά τη σύγκλιση του Εθνικού Συμβουλίου.

Είναι πολύ πιθανόν, η επιστολή του Γιατρού να έχει και άλλους αποδέκτες.

rose είπε...

σατιρα χρειαζεται να τους εκθετουμε, να γελάμε, να λεμε τα κατορθωματα τους, να τους αποδίδουμε το πραγματικο τους μεγεθος...

τι λετε εχει καιρο που λεω για ενα μπουλουκι

akrat είπε...

καλημέρα
είπα να έρχομαι συχνότερα...
τον κο Λυσσαρίδη τον είχα γνωρίσει μικρός που έτρωγε στην Αθήνα σε ένα κουτούκι τον ΝΤΟΛΟ τον συγχωρεμένο.... (στους Αμπελοκήπους στην Πλατεία Μαβίλη).
τότε ήμουν ΠΑΣΟΚ ... φτου κακά...
προσπάθησα να του μιλήσω αλλά μου έβγαλε μια εντύπωση εθνικιστή παρά σοσιαλιστή... (ήμουν τις αριστερής πλευράς του ΠΑΣΟΚ...)
έκτοτε και το ΠΑΣΟΚ παράτησα... και τον εθνικισμό...
Εγώ ένα δεν έχω καταλάβει από το ΚΥΠΡΙΑΚΟ και συγχωρέστε με... έγινε ότι έγινε... γιατί πρέπει η Κύπρος να ενωθεί?
Γιατί?
Για να χωριστούν τα εδάφη μεθαύριο? με νέο αίμα?
συγχωρέστε με ε?
η ενώτης τουρκοκυπρίων και ελληνοκυπρίων διεράγει... πως θα ενωθούν κάτω από τον καπιταλισμό (που προυποθέτει εθνική ταυτότητα...) δύο διαφορετικές εθνότητες? μου φαίνετε αδύνατο...

Ανώνυμος είπε...

Kyriakos says:

Ekama xazi to 3espasma tou arxiepiskopou proxtes prose3ate ta logia tou? Eixe poly plaka..,


""8eloun na grapsoun oti skotwname tourkokyprious"

Kai synexizei:

"afou efernan opla pou thn tourkia se periodo ekexirias an den to 3eroun as ertoun na tous ta poume as diavasoun na ma8oun..."


Ara...
mesa apo thn arrostimenh logikh tou mas leei...? oti den prepei na graftei oti tous skotoname epeidh.... Fernan opla apo thn tourkia...????


Den antilegw oti efernan opla oi vromotourtzoi efernan.. Einai gnosto... Afou to leei kai o pafou

ALLA ...,re paidia..

Mia Aplh aporia... Emeis oi koupes apanes pws tous skotwname sior? xwris opla?
Me ta stivara mas mpratsa...?

Emeis den fername opla apo thn ellada kai thn xounta.. Akataxnota... EMeIS? Oudepote...


Giafto as sovareftoume..... O ypourgos einai ekprosopos ths ellhnikhs koinotitas pou einai or8odo3h...

( oi maronites ktl den metra h psifos tous?) exoun allous ypourgous? Telospantwn..





Kati asxeto.... H nasa exase epafh me To phoinix ston arh ...

Μιχάλης είπε...

@ akrat

Καλά κάνεις, να έρχεσαι, να έρχεσαι…

Ο Λυσσαρίδης ήταν πάντα αυτό που περιγράφεις.

Στο ερώτημα σου θα έλεγα ότι η Κύπρος πρέπει να ενωθεί για πολλούς λόγους.
Η διαίρεση είναι αφύσικη, είναι τεχνητή και προϊόν βίας.
Υπάρχει κόσμος ξεσπιτωμένος, υπάρχει ξένος στρατός κατοχής.
Η συνέχιση της διαίρεσης εγκυμονεί πολλούς κινδύνους που ξεκινούν από την ασφάλεια, επεκτείνονται στην οικονομία και καταλήγουν σε κοινωνικά προβλήματα.

Εάν ξεκινούμε με αφετηρία το ότι αύριο θα υπάρξει νέο αίμα, τότε δεν κάνουμε τίποτε. Το ζήτημα είναι να διασφαλιστεί η ειρήνη.
Αλλά και με τη διαίρεση ποιος αποκλείει νέο αίμα;

Η ενότητα του κράτους δεν προϋποθέτει κοινή εθνική συνείδηση.
Το ζητούμενο είναι να βάζουμε τα συμφέροντα της Κύπρου πάνω από τα συμφέροντα της όποιας μητέρας Πατρίδας.
Άλλωστε τα ομοσπονδιακά συστήματα έχουν στόχο να επιλύουν τέτοιες διαφορές.

Μιχάλης είπε...

@ Kyriakos

Είναι γεγονός ότι η αθυροστομία του Χρυσόστομου αποκαλύπτει πολλές φορές τους στόχους και τις επιδιώξεις των εθνικιστών.

Αλλά και ο Λυσσαρίδης έκανε ένα μεγάλο «φάουλ» στην ομιλία του στο συνέδριο.
Όπως ήδη αναφέρω και στην «έκτακτη έκδοση», ενώ κατακεραυνώνει όσους θέλουν να κάνουν αλλαγές στην ιστορία, όσους επιδιώκουν να γραφτούν γεγονότα που δεν γράφτηκαν ποτέ, να παραδεχθούμε δηλαδή και δικές μας ευθύνες, νόμισε ότι μας αποστόμωσε με το παράδειγμα που έφερε για τη Γερμανία.
Το συγκεκριμένο παράδειγμα αντέκρουε και απαντούσε στη δική του επιχειρηματολογία.

Πέραν τούτου, η αναφορά του στην περίπτωση της εισαγωγής όπλων (γι αυτό τους σκοτώναμε), φανερώνει και τη στενότητα σκέψης που διακατέχει αυτούς τους ανθρώπους.

Η ουσία όμως είναι αλλού. Επιτίθενται στην τουρκική πλευρά όταν μιλά για δύο λαούς στην Κύπρο.
Την ίδια ώρα οι ίδιοι άνθρωποι θεωρούν (και αυτό φαίνεται από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούν), ότι όταν λένε κυπριακός λαός εννοούν τους ε/κύπριους.

Γι αυτό δεν θεωρώ τυχαία την αναφορά του αρχιεπισκόπου. Προηγήθηκε η Κλαίρη Αγγελίδου σε μια ομιλία της όταν μιλούσε για το λαό αυτού του τόπου που είναι ορθόδοξος και ελληνικός και για τον άλλον που είναι τούρκικος και μουσουλμανικός.

Ο αρχιεπίσκοπος, λοιπόν, είπε ότι: «και αν νομίζουν ότι τον αγώνα της ΕΟΚΑ τον έκαναν μερικοί εξτρεμιστές, να το ξεχάσουν. Το έκανε όλος ο κυπριακός λαός»!!!

Αυτός ήταν και ο τίτλος της χθεσινής Μάχης.

Όμως πέραν τούτου, δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστο και ένα σημείο από τα σχόλια σου.
Ρωτάς πως σκοτώναμε εμείς, με τι όπλα και λες ότι τα φέρναμε από την Ελλάδα.
Νομίζω ότι αυτό είναι λάθος. Καμιά ελληνική χούντα δεν μας έδωσε όπλα πλην της περιόδου της ΕΟΚΑ Β’ που την προμήθευαν όπλα από τις αποθήκες της Ε.Φ.

Τα όπλα που χρησιμοποίησαν οι ε/κύπριοι στην περίοδο του 63-64 ήταν κυρίως κυνηγητικά, αυτοσχέδια αυτόματα τύπου στεν, όπλα που είχαν φυλαγμένα από τον καιρό της ΕΟΚΑ και μερικά από τα όπλα του νεοσύστατου Κυπριακού Στρατού.

Η ουσία όμως είναι μία. Υπήρξαν σκοτωμοί και ακρότητες και από τις δύο πλευρές. Και οι ακρότητες της μιας δεν δικαιολογούν τις ακρότητες της άλλης.

Οι Μαρωνίτες, οι Λατίνοι και οι Αρμένιοι, ως εθνικές ομάδες, οργανικά υπάγονται στην ε/κυπριακή κοινότητα.
Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την εθνική τους ιδιαιτερότητα.

Τέλος, το υπουργείο παιδείας, στην ουσία δεν είναι υπουργείο αλλά γραφείο, όπως προνοείται από το σύνταγμα. Ανάλογο έχουν και οι τ/κύπριοι.

akrat είπε...

καλημέρα
εγώ δεν είμαι κόμα ούτε θέλω να σας δίνω γραμμή (εξ άλλου με ποιό δικαίωμα??)
αφού έτσι το βλέπετε ε τότε παλέψτε... εγώ πάντως λέω ότι όσο και αν παλέψετε ΤΡΟΜΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟ ΒΛΕΠΩ....
αλλά κάντε ότι θέτε..... θα σας πω κάτι από την Ελλάδα σαν παράδειγμα... Ούτε που επικοιννούμε με τους Τούρκους εδώ πάνω στην Θράκη... Να μην σου πω άλλα και φρικάρεις.... για μεταξύ των Ελλήνων.....
Τες πάντων.... Καλή σου ημέρα...

Ανώνυμος είπε...

kai gw proxorw ena vima parapera afou eimaste (enas laos) giati ektos apo ellhnika kai tourkika den kanoume ayto pou kaman oi elvetoi kai na anagnorizoume kai ta kypriaka ws 3h episimh glossa?

Μιχάλης είπε...

@ akrat

Κανένας δεν λέει ότι είναι εύκολη υπόθεση η επανένωση.
Αντιλαμβάνεσαι ότι μετά από 35 χρόνια έχουν δημιουργηθεί ένα σωρό τετελεσμένα.

Εμείς, όσοι δηλαδή πιστεύουμε στην επανένωση, θα παλέψουμε και όπου βγει.


@ Ανώνυμος

Έχω την εντύπωση ότι το κυπριακό δεν είναι γλωσσικό πρόβλημα…

Ανώνυμος είπε...

oxi den einai glossiko provlima omws.. olo kai kati 8a 3eran oi vlakes oi elvetoi pou evalan kai ta elvetika san episimh glossa toy enoieou tous kratous ektos apo ta germanika kai ta gallika..
Me to na agnooume ta kypriaka kai na 8etoume ws episimes glosses ta ellhnika kai ta tourkika mono einai san na diaxorizeis na dixazeis kai na proetoimazeis to lao se dixotomish .., an valeis kai ta kypriaka (thn dialekto pou enone tosa xronia ellhnes kai tourkous) tote dineis ena enopoihtiko stoixeio.. An den doseis polla enopoihtika stoixeia se ena omospondo kratos tote na iste sigouroi oti 8a katarreysei (eite me ton ena eite me ton allo)


8a mou peite... Ma ta kypriaka den einai glossa einai dialektos..

Kai apantw:

Nai ta kypriaka einai arxaioellhnikh dialektos opws kai h neoellhnikh einai dialektos twn arxaiwn ellhnikwn ((pelloponisiakh dialektos)

Ta kypriaka exoun koinh riza me ta nea ellhnika omws diaforetikh poria..

Kai ta agglika exoun apires le3eis pou exoun arxaioellhnikh riza omws 8eorite diaforetikh glossa..

Ta italika einai latinikh dialektos kai ta ispanika einai latinikh dialektos eixan kai afta koinh riza omws shmera 8eorounte diaforetikes glosses polles le3eis grafonte to idio kai apla proferonte diaforetika

Px gracias => gra8ias =>gratsia

Ta elvetika einai apla mia germanikh dialektos oute kan diaforetikous f8ogkous den exoun me ta germanika ta kypriaka exoun kai dyo (8kio) epiplewn f8ogkous to "sh" kai to "tj"


Ta elvetika den ypirxan se grapth morfh ta kypriaka omws ypir3an


8a mporousa na emba8inw kai allo isws kapoia allh fora

Gia na teliwnoume Proxorw sto filosofiko erwthma:

afou ta kypriaka yperplhroun ta glossika kritiria gia na 8ewri8oun 3h episimh glwssa tou kratous kai yparxei kai polytiko ofelos GiATi OXi?


E3allou kai ta katalanika 8ewrountan mia aplh "vromikh" mh anagnorismenh dialektos ws proxtes kai shmera 8eorounte pleon allh glossa kai malista arxisan na grafonte kiolas..


H apa3iosh ths kypriakhs dialektou kai h ypova8mish ths osan mia aplh dialektos e3ypiretei mono to orama ths megalhs ellados..

Isws To erwtima 8a eprepe na einai 8eloume na eimaste meros aytou tou oramatos.. ?

Egw epeidh to 8ewrw efialth... Pisteyw oti ta kypriaka prepei na ginoun h 3 episimh glossa ths ane3artiths mpananias pou legete kypros..


Kai o e8nikos ymnos na alla3ei..
Ta katalanika

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος

Δεν ξέρω πολλά πράγματα για την Ελβετία αλλά ρίχνοντας μια ματιά στο διαδίκτυο, διάβασα ότι δεν έχει μια επίσημη γλώσσα αλλά τέσσερεις.
Είναι η γερμανική (ομιλούμενη από το 63% του πληθυσμού, σύμφωνα με έρευνα του 2000), η γαλλική (20.4%), η ιταλική(6.5%) και η ρετορομανική (< 0.5%), γλώσσα που μιλούν οι κάτοικοι του νοτιοανατολικού καντονιού Γκράουμπίντεν.

Αν ισχύει αυτό, τότε δεν ισχύει αυτό που λες, αλλά αυτό που συμβαίνει και στην Κύπρο, η κάθε εθνική ομάδα έχει τη δική της επίσημη γλώσσα.

Είναι άδικο να λες ότι απαξιώνουμε την κυπριακή διάλεκτο.
Αλλά και να γίνει αυτό που εισηγείσαι, πάλι θα υπάρχει πρόβλημα. Διότι όπως σωστά λες, τα κυπριακά είναι στην ουσία ελληνική διάλεκτος.
Πέραν τούτου θα πρέπει να ξέρεις ότι και τα τουρκοκυπριακά έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά σε σχέση τα τούρκικα, όπως και ε/κυπριακά με τα ελληνικά.
Έχουν δηλαδή δική τους κυπριακή διάλεκτο.

Επομένως το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό όπως το θέτεις.

Kyprios είπε...

Παρόλο που η αρχική συζήτηση πάει αλλού θέλω πω ότι συμφωνώ απόλυτα με τη θέση σου Μιχάλη. Δεν πρέπει να σιωπούμε διότι αφήνουμε τους μισαλλόδοξους να αλωνίζουν και να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη αν μη χειρότερα. Βρίσκουν μετά πρόσφορο έδαφος για να δημιουργούν φασαρίες ή και να απορρίπτουν σχέδια.

Δυστυχώς είναι πιο εύκολο να πείσεις κάποιον ότι είναι ανώτερος και ότι ποτέ δεν έβλαψε κανένα παρά να τον πείσεις για το αντίθετο. Γι'αυτό χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για να αντικρούσουμε τους Λυσσαρίδη και Σια.

Ανατροπή είπε...

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=924064

Ανώνυμος είπε...

pses to vrady petyxa ton lysaridh kai ton psyxopa8h ton aggelidh se ena parakmiako akrode3io ellhniko kanali..

Na syzhtoun taxa gia to kypriako..

Dialogos fysika den egine dioti den ypirxe kanenas ekei na diafwnish mazi tous to endiaferon einai oi 8eseis tis opoies e3efrazan peritigyrizomenoi apo kati paranoikous ellhnes akrode3ious...

Eixan pragmatika 3espa8wsei..

O aggelidhs xaraktiristika eipe:

"yparxoun 2 sxoles sthn kypro oi endotikoi kai aytoi pou maxonte kai antistekonte (!)

kyriakos είπε...

"kyrie aggelidh pragmatika ekplissome, exete parei diazygio me thn pagkosmia politikh pragmatikotita!"

Apektos o markidhs..

Alla giati ekplissese aleko? Twra tous peires xapari?