Δευτέρα, 25 Απριλίου 2011

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ;



Σάββας Ιακωβίδης της «Σημερινής» και Άριστος Μιχαηλίδης του «Φιλελεύθερου» αντέδρασαν έντονα στο άρθρο του ευρωβουλευτή του ΑΚΕΛ Τάκη Χατζηγεωργίου (Φιλελεύθερος 18/4/2011) με το οποίο προέτρεπε να σταματήσει ο διαχωρισμός των ηρώων σε «δικούς μας» και δικούς σας».

Είναι με έκπληξη που διαπίστωσα (ή μάλλον επιβεβαίωσα) ότι κάποιοι σε αυτό τον τόπο επιμένουν να διαχωρίζουν το λαό σε πατριώτες και μη, σε Ε/κύπριους και Τ/κύπριους και να βλέπουν (απαραίτητα) αντιπαραθετικά αυτές τις ομάδες.

Σ. Ιακωβίδης («Σημερινή» της 23 Απριλίου 2011) και Άρ. Μιχαηλίδης (Φιλελεύθερος 20 & 23 Απριλίου 2011) θεώρησαν «ύβριν» την αναφορά του Τ. Χατζηγεωργίου ότι ο Μάτσης, ο Παλληκαρίδης, ο Καβάζογλου και ο Μισιαούλης είναι ήρωες αυτού του λαού και ότι όλοι μαζί θα πρέπει να τους τιμούμε!

Κοινή συνισταμένη και των δύο είναι ότι οι ήρωες της ΕΟΚΑ αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα ενώ οι Καβάζογλου και Μισιαούλης για την αποτροπή της διχοτόμησης της Κύπρου.
Και αυτό, κατά τους αρθρογράφους αποτελεί μέγιστη διαφορά!!!

Ρωτούμε και περιμένουμε μια απάντηση:
Μπορούμε δηλαδή να διαχωρίσουμε τους ήρωες της ΕΟΚΑ από τους υπόλοιπους; Αν ναι, τότε:
-          Τους πεσόντες του ’63-’64 πού πρέπει να τους κατατάξουμε;
-          Όσοι έπεσαν αντιστεκόμενοι στο πραξικόπημα πού πρέπει να καταταχτούν;
-          Αυτοί που έπεσαν αντιστεκόμενοι στον Τούρκο εισβολέα;
Αυτοί είναι λιγότερο ήρωες από αυτούς της ΕΟΚΑ επειδή δεν ήταν μέλη της ΕΟΚΑ;

Ειλικρινά διερωτώμαι γιατί επιμένουν να διαχωρίζουν τα παιδιά αυτού του λαού που έδωσαν τη ζωή τους για την ιδιαίτερη Πατρίδα μας;

Είναι ορθή η παρατήρηση του Σ. Ιακωβίδη: «Με ποιο δικαίωμα εμείς αντικρίζουμε, με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά και με διαφορετικούς φακούς, το μέγεθος της δυσθεόρατης δύναμής τους!» (εννοεί των αγωνιστών της ΕΟΚΑ).
Αλλά αυτό πρέπει να το απαντήσει ο ίδιος. Ήταν λιγότερο δυσθεόρατη η θυσία του Μάτση, του Αυξεντίου, του Κκέλη, του Δράκου, από τη θυσία του Τ. Κυθρεώτη, του Α. Γεωργίου, του Αργυρού Νικόλα, του Μ. Κουσουλίδη, του Καβάζογλου, του Μισιαούλη, και άλλων;

Είναι άξια προσοχής και η αναφορά του ότι: «Στην ΕΟΚΑ ανήκαν στρατιές ωραίων Ελλήνων, που πίστευαν στην Ένωση με την Ελλάδα και θρήσκευαν βαθύτατα. Οι Μισιαούλης και Καβάζογλου αγωνίζονταν για την Ένωση; Πίστευαν στην Ελλάδα; Ανήκαν στην ΕΟΚΑ; Θρήσκευαν; Όχι, βέβαια».
Αυτό είναι το ζητούμενο λοιπόν;
Αν κάποιος έπεσε για την Ένωση ή αν ανήκε στην ΕΟΚΑ; Και μόνο αυτούς αναγνωρίζει ως ήρωες;
Τι είναι εκείνο που έχει σημασία, αν κάποιος ήρωας είναι χριστιανός ή μουσουλμάνος, θρησκευόμενος ή όχι;
Αυτά είναι τα κριτήρια ή η πράξη τους, η θυσία τους;

Το ότι οι μεν έπεσαν για την Ένωση και οι δε για την υπεράσπιση της Κυπριακής Δημοκρατίας αποτελεί λόγο και αιτία διαχωρισμού; Δεν έδωσαν όλοι τη ζωή τους για την Κύπρο; Δεν ανήκουν σε όλο το λαό;

Ο δε Άρ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε σε ισοπέδωση των ηρώων και προπάντων στην εξίσωση του αγώνα της ΕΟΚΑ με την πολιτική της επαναπροσέγγισης, σε μηδενισμό και η δημιουργία αμφιβολιών για τον αγώνα της ΕΟΚΑ!

Προχώρησε μάλιστα και στον άστοχο ισχυρισμό ότι γίνεται μια προσπάθεια να εξισωθεί ένας απελευθερωτικός αγώνας «με τα βρόμικα παιχνίδια της τουρκικής πολιτικής και τα διχοτομικά οράματα του Ντενκτάς και της ΤΜΤ. Κι αυτό είναι τουλάχιστον ιεροσυλία».
Υπονοεί μήπως ότι οι Καβάζογλου και Μισιαούλης εξυπηρετούσαν τα σχέδια της Τουρκίας; Διότι αν αυτό εννοεί, τότε πρόκειται για διαστρέβλωση της ιστορίας.

Όπως  διαστρέβλωση αποτελεί η αναφορά του ότι κάποιοι χρησιμοποιούν το γνωστό κομμάτι που έγραψε ο Κ. Μάτσης «Να γιατί δεν νοιάζομαι, αν τη γη αυτή την ζουν Τούρκοι και Έλληνες… Εκείνο που έχει αξία είναι, να την ζουν αυτοί που την ποτίζουν με τον ιδρώτα τους και να περπατούν πάνω της ελεύθεροι, διαφεντευτές της, κυρίαρχοι της. Ν’ αναπνέουν περήφανοι τον αέρα της, που να ’ναι αέρας δροσιάς, ομορφιάς, λεβεντοσύνης. Όχι πνίχτης», και ότι «φτάνουν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι αφού το είπε αυτό ο Μάτσης γιατί δεν δεχόμαστε και τους έποικους οι οποίοι επίσης ποτίζουν με τον ιδρώτα τους την κυπριακή γη»!!!

Ποιος ισχυρίστηκε ποτέ κάτι τέτοιο; Τουλάχιστον από την Αριστερά.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν να κατανοήσουν το αυτονόητο.
Ότι ο Μάτσης, ο Αυξεντίου και οι άλλοι ήρωες της ΕΟΚΑ επέλεξαν συνειδητά να δώσουν τη ζωή τους για την ελευθερία και την ένωση.
Ο Καβάζογλου, ο Μισιαούλης, ο Φαζίλ Οντέρ, ο Αχμέτ Γιαχά, ο Αϊχάν Χικμέτ, ο Αχμέτ Γκιουρκάν επέλεξαν να αγωνιστούν ενάντια στη διχοτόμηση της Κύπρου.
Ποια είναι η ουσία; Ότι μέσα σε άλλες συνθήκες και δεδομένα (που στο μεταξύ δημιουργήθηκαν) οι άνθρωποι αυτοί έδωσαν τη ζωή τους για την Κύπρο, όπως για την Κύπρο έδωσαν τη ζωή τους οι ήρωες της ΕΟΚΑ.
Αυτό αποτελεί λόγο και αιτία διαχωρισμού των ηρώων;

Ο Άρ. Μιχαηλίδης θέτει και το ερώτημα γιατί δεν τιμούνται και άλλοι πεσόντες όπως ο Παντελίδης, ο Νούρος, ο Παναγιώτου, «που μπορεί να μην δολοφονήθηκαν επειδή υποστήριζαν την «ελληνοτουρκική φιλία», αλλά ήταν κι αυτοί πολιτικά θύματα της σκοτεινής δεκαετίας, όπως ο Καβάζογλου και ο Μισιαούλης».

Ρωτώ με τη σειρά μου, για να τιμηθούν τα θύματα του παρακράτους δεν θα πρέπει πρώτα να αναγνωρίσουμε ότι υπήρξε τέτοιο. Πόσοι αναγνωρίζουν ότι υπήρξε κάτι τέτοιο;
Με τη μεγαλύτερη ευκολία αναγνωρίζουμε ότι υπήρξαν Τ/κυπριακές παρακρατικές οργανώσεις αλλά απορρίπτουμε με βδελυγμία την άποψη περί Ε/κυπριακού παρακράτους. Το Ε/κυπριακό παρακράτος το βαφτίζουμε και το ονομάζουμε αντιστασιακές και πατριωτικές ομάδες ή οργανώσεις.

Τον Καβάζογλου και τον Μισιαούλη γνωρίζουμε ποιοι και γιατί τους δολοφόνησαν.
Τους προαναφερόμενους γνωρίζουμε; Τολμούμε να τους κατονομάσουμε;

Αλλά διερωτώμαι κι εγώ με τη σειρά μου, πότε τιμήθηκαν επίσημα από την πολιτεία ο Καβάζογλου και ο Μισιαούλης;
Πότε τιμήθηκαν επίσημα οι δολοφονηθέντες από την ΕΟΚΑ Β’;

Είναι εκπληκτικό, λοιπόν, ότι κάποιοι αρνούνται ακόμα να αναγνωρίσουν την ύπαρξη ηρώων πέρα από εκείνους που οι ίδιοι θεωρούν ως τους μοναδικούς ήρωες.
Και ύστερα μας μιλούν για ενότητα και σύμπνοια.

Ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από όλους: Αυτές οι θέσεις ανοίγουν προοπτικές για να δούμε το παρελθόν μας ενοποιημένο και να βαδίσουμε με καθαρό μυαλό προς το μέλλον;

41 σχόλια:

νεος ελληνοκυπριος είπε...

Μα δεν συμφέρει αυτό που προτείνεις αγαπητέ Μιχάλη!
Να βάλουμε στο ίδιο σακούλι τους ήρωες της ΕΟΚΑ με τους υπόλοιπους ήρωες της ανεξαρτησίας και της δημοκρατίας;
Και μετά τι θα πουλάμε;

εοκα β ξανα στης κυπρου τα βουνα είπε...

εναν γνωριζατε τουρκοπροσκυνημενοι που εφασιν τον τουρκο σαςς τον μισιαουλ εν θα τους επιανετε?αλλα τιποτε.τιποτε εν θα καμετε ουτε στους ακελικους ουτε στους πραξικοπηματιες.εσεις τα λετε.το πορισμα δεν θα δειξει υπευθυνους.απλα παλι θα τα κουκουλωσετε.ωστε να πεθανει ο κληριδης ο χριστοφιας τουτοι ολοι που σας δινουν τα λεφτα του λαου για βα ξιτιμαζετε τον προσφυγα επειδη ειπεν οχι στο αναν σας.το οποιο λεει οτι ο τουρκος πρεπει να μας κυβερνα.μια ζωη τουρκοι,μια ζωη προδοτες.μια ζωη τρομοκρατες.εοκα β ερχεται ξανα.και ουδενας αριστερος θα ζησει.

yiotisthoughts.wordpress.com είπε...

Είναι όλα τόσο άσχημα...Εμένα μου χτυπά άσχημα και η κατακραυγή για Μισιαούλη-Καβάζογλου-Λοίζου, αλλά και η στάση του επίσημου ΑΚΕΛ κάθε χρόνο στη βουλή στο ψήφισμα για την ΕΟΚΑ.

Σολιάτης είπε...

yiotis, ποιό είναι το ψήφισμα για την ΕΟΚΑ κάθε χρόνο στη βουλή και τι έχει η στάση του ΑΚΕΛ;

Σολιάτης είπε...

Πάντως είναι εκπληκτικά τα κριτήρια για να είναι κάποιος ήρωας: Να θρησκεύει, να πιστεύει στην Ελλάδα, και να αγωνίζεται για την Ενωση με την Ελλάδα. Και πεστε μου πόσο διαφέρουν αυτοί οι δημοσιογράφοι, από τον εοκα β ξανα στης Κύπρου τα βουνα, που από την αντικομμουνιστική του μανία γράφει ασυναρτησίες.

Χαμάλης είπε...

"Στην ΕΟΚΑ ανήκαν στρατιές ωραίων Ελλήνων, που πίστευαν στην Ένωση με την Ελλάδα και θρήσκευαν βαθύτατα."

Αφού θέλουσιν να παίζομεν με τες λέξεις, να τους πούμεν ότι ΕΟΚΑ εσήμαινεν Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών τζιαί άρα σ΄αυτήν ανήκαν στρατιές ωραίων Κυπρίων αφού ήταν Κυπριακή οργάνωση.

Τζιαί δεν εθρήσκευαν καθόλου βαθύτατα. Όταν ξαπολάς τα απονεκρωμένα ξερά ξύλα όπως σταυρούς-εικόνες κλπ, τα ευχολόγια τα θυμιατά τζιαί τα παρακάλια για έλεος τζιαί βοήθειαν που θεούς τζιαί δαιμόνους, τζιαί πιάνεις το όπλον έτοιμος να σκοτώσεις για την ελευθερία σου ή να σκοτωθείς, δεν μπορεί κανένας να ισχυριστεί ότι θρησκεύεις τζιαί μάλιστα βαθύτατα.
Το ίδιον συμβαίνει τζιαί με τους αγωνιστές του 21 τζιαί όλους τους ήρωες που μάσιεται η εκκλησιά να εκμεταλλευτεί.
Ο ιδρυτής της χριστιανικής πίστης
είπεν ότι άν ένας σε ραπίσει επί την δεξιάν να του γυρίσεις τζιαί την αριστεράν. Τζιαί αν σε αγγαρέψει μιαν οργιάν να του αγγαρευτείς δέκα! Ε το λοιπόν οι ήρωες του έθνους γλήορα
εκαλάβασιν ότι τούτα ούλλα εν μουσκουρούθκια τζι' επιάασιν τα όπλα.
Άκου εθρησκεύασιν βαθύτατα! Αλλά ίνταλις ήταν να πιερωθούν που τον Ττόμην; Έν έπρεπεν να λιβανίσουν τζιαί λλίον τα γένια του;

νεος ελληνοκυπριος είπε...

Ο Γιώτης εννά μας πελλάνει τέλια...
Ποιον εν το ψήφησμαν για την ΕΟΚΑ αδελφέ;
Άμπας τζιαι μιλάς για τους προϋπολογισμούς τζιαι τα κονδύλια για για το μέλαθρον; (τζιαι τους προσκόπους...)

..."βαθιά θρησκευόμενοι" ήταν τζιαι μασκοφόροι του Γρίβα...;

Χαμάλης είπε...

Επήαιννεν τους το άσμαν των Καλογερόπουλου-Παπακωνσταντίνου "Έτσι μου είπαν να σας τα πω".
Που μάχουνται οι φασίστες να εκμεταλλευτούν, δίχα οι ηλίθιοι να καταλάβουν το νόημαν του.

Steph είπε...

There is only one Race. The Human Race.

Μιχάλης είπε...

@ νεος ελληνοκυπριος

Είναι αλήθεια φίλε ότι κάποιοι έστησαν ολόκληρες καριέρες πάνω στην ΕΟΚΑ.
Πολλοί από αυτούς γνωρίζουν ότι κάποια πράγματα δεν είναι όπως τα λένε δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αλλά πάνω σε αυτά έκτισαν ολόκληρους κόσμους.

Αν τα αλλάξου, θα χαλάσει αυτό που πουλάνε.

Μιχάλης είπε...

@ εοκα β ξανα στης κυπρου τα βουνα

Όταν μάθεις να γράφεις και να μιλάς ελληνικά θα πάρεις και απάντηση.

Μιχάλης είπε...

@ yiotisthoughts.wordpress.com

Έχουν δίκαιο οι φίλοι. Για ποιο ψήφισμα της Βουλής μιλάς;
Απ’ ότι ξέρω ένα ψήφισμα μόνο υπήρξε, αν δεν κάνω λάθος το 2005.
Και αυτό έλεγε και για αποκατάσταση των δολοφονηθέντων αριστερών αλλά στο τέλος έκανε πίσω ο ΔΗΣΥ που το είχε προτείνει κιόλας.

Μιχάλης είπε...

@ Σολιάτης

Το εκπληκτικό φίλε είναι ότι κάποιοι από αυτούς κατηγορούν άλλους ότι είναι κολλημένοι!
Κάποιοι κατηγορούν άλλους για δογματισμό και προσήλωση σε τετριμμένα!!!

Μιχάλης είπε...

@ Χαμάλης

Η προσέγγιση σου είναι ορθή. Ποτέ δεν κατάφεραν όλοι αυτοί να εξηγήσουν πώς μπορεί να συνταιριάσουν τα μηνύματα της χριστιανικής αγάπης και υποταγής με τις εθνικές εξεγέρσεις ή επαναστάσεις.

Όποτε βολεύει προτάσσουν το ένα και όποτε βολεύει το άλλο ή και τα δυό μαζί.

Όσο για το Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών, σε προβλημάτισε καθόλου ότι αυτοί οι άνθρωποι θεωρούν ότι Κύπριοι είναι μόνο οι Έλληνες;

Χαλασ΄τής της δεξιάς είπε...

Μα εν δυνατόν να ονομάζουμεν ήρωες άλλους εκτος από αυτούς του 1955-59; αφού εγραφτήκαν ποιοί είναι, δεν έχει άλλους. Τον ηρωισμό τους κανένας δεν τον φτάνει, ότι θέλεις ας κάνει, εν πανα ελευθερώσει την Κύπρο μόνος του, εν θα τίποτε μπροστά στους ήρωες της ΕΟΚΑ. Αφού να σκεφτήτε πόσοι αγωνιστές ήταν σ' αυτήν την οργάνωση, ακόμα το 3015 θα πεθαίνουν μέλη τηςπου έκαναν σπουδαία πράγματα.

Χαμάλης είπε...

Μιχάλη με προβλημάτισε πολλές φορές. Όπως και το ότι "ελευθερία στην Κύπρο", γι' αυτούς σημαίνει οι Ελληνοκύπριοι να αφανίσουν τους Τουρκοκύπριους ή τέλος πάντων να τους υποδουλώσουν.

Οι γνήσιοι αγωνιστές της ελευθερίας όμως, πρέπει να αγωνίζονται για την ελευθερία όλων των ανθρώπων. Τέτοιος ήταν ο Κυριάκος Μάτσης, γι'αυτό και τον φάγανε εκ των έσω. Τον προδώσανε δυό φορές τον άνθρωπο. Αλλά αυτός δεν παραδόθηκε όπως κάποιοι άλλοι που τώρα κορδώνουν για ήρωες ενώ την ώρα της τελικής μάχης έρριψαν την "ασπίδα" και παραδόθηκαν. Αυτός έδωσε τη μάχη και θυσιάστηκε.

Ο Ελληνικός εθνικός ύμνος, οι δυό πρώτες στροφές του ποιήματος του Σολωμού δηλαδή, θα μπορούσαν να είναι ύμνος ολόκληρης της ανθρωπότητας. Θα μπορούσαν να τον χρησιμοποιούν στους αγώνες τους για ελευθερία όλοι οι λαοί του κόσμου. Όπως παγκόσμιο είναι και το κάθε τι καθαρά Ελληνικό.

Δαμέ εν να πω κάτι το εντελώς σκανταλώδες. Άνεφ Ορίων ακούεις; Εφ' όσον ο εχθρός μας και εμάς των Ελληνοκυπρίων αλλά και των Τουρκοκυπρίων είναι η βουλιμία του Τουρκικού κράτους, αν δεν καρποφορήσουν οι τωρασινές συνομιλίες για ομοσπονδία, η μεγαλύτερη τιμωρία που μπορεί η Ελληνοκυπριακή πλευρά να επιβάλει στην Τουρκία θα είναι η αναγνώριση ανεξάρτητου Τουρκοκυπριακού κράτους από την πλευρά μας, ενταγμένου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ματ! Μπαμ και κάτω! Χωρίς προειδοποίηση χωρίς τίποτε!

Ο έχων ώτα διά να ακούει έλεγαν οι αρχαίοι, ας ακούει. Διότι και ο Οδυσσέας για να καταφέρει να επιστρέψει στην Ιθάκη, χρειάστηκε να περάσει και από τον Κάτω Κόσμο. Και πέρασε.

Aceras Anthropophorum είπε...

Εμέναν με νευριάζει αυτή η νεκρολαγνία. Κανεί ήρωες. Τζιαι κανεί να πααίννουν οι πολιτικοί πας τους τάφους των πλασμάτων να ξετυλίγουν τα πολιτικά τους προγράμματα. Δεν είναι σέβας τούτον. Είναι ασέβεια. Η Δεξιά πάνω στο όνομαν αυτών που επεθάναν ερημάξαν τον δημόσιο πλούτο χρησιμοποιώντας τους για να νομιμοποιήσουν την ιδιοποίησην του. Έτο γιατί θέλουν ήρωες δικούς τους και κατ΄αποκλειστικότηταν. Τι δηλαδή; Τωρά εν να διεκδικίσουν τζιαι οι αριστεροί αυτήν την αισχρότηταν;

Αντίς να προσπαθούμεν να δημιουργήσουμεν συνθήκες να μεν έχει άλλους ήρωες (δηλαδή πλάσματα που θα σκοτωθούν) λαλούμεν τους νέους ότι πρέπει να κάμουν τζιαι τζιείνοι έτσι;

Αυτοί της ΕΟΚΑ που λαλούν ότι οι ήρωες τους εν διαφορετικοί που τους άλλους έχουν δίκαιον. Τζιαι δεν είναι τζιείνοι που έπρεπεν να το λαλούν Είναι οι αριστεροί.

Η μόνη τιμή που αξίζει στους ήρωες είναι η σσιωπή. Να πααίννει ο άλλος που θέλει να τους τιμήσει τζιαι να στέκεται έναν λεπτόν τζιαι να μεν λαλεί τίποτε τζιαι να φέφκει. Όταν πααίννει με τα ταμπουλέτσια, με τες στολές, με τα λάβαρα, με τα μεγάφωνα τους βρίζει γιατί τους χρησιμοποιεί ακόμα μεταθάνατον.

Anef_Oriwn είπε...

Χαμάλη,

Δεν κατάλαβα γιατί απευθύνεσαι ειδικά σ’ ΕΜΕΝΑ... Επειδή πιστεύω ότι η Ομοσπονδία είναι ο μόνος τρόπος για να επανενωθεί ο τόπος ΜΑΣ;

Aceras Anthropophorum είπε...

Τζιαι αυτήν την φωτογραφίαν με τες πέντε φάτσες πάνω εγώ που είμαι αριστερός την θεωρώ προκλητικήν. Όχι γιατί έχω τίποτε εναντίων των τριών της ΕΟΚΑ, αλλά γιατί δεν καταλάβω γιατί να τους βάλλεις μαζίν. Το άρθρον δεν με έπεισεν.

Χαμάλης είπε...

Όι Άνεφ, όι. Αφού τζιαί εγιώ πιστεύκω ότι μόνον με την ομοσπονδία μπορεί να επανενωθεί ο τόπος μας.
Το "ακούεις Άνεφ;" έγραψα το για αστείον! Διότι ακολουθούσεν μετά κάτι το σκανταλώδες, κάτι το . . . άνεφ ορίων. Μια πολλά τολμηρή σκέψη. Εν τζιείνη η σκέψιν που επερίμενα να σχολιαστεί πάντως. Διότι ούλλοι περιμένουν ένα σχέδιο Β από την πλευράν μας. Το σχέδιον Β όμως δεν θα αξίζει τίποτε αν δεν είναι τολμηρόν ή αν είναι προβλέψιμον.

Anef_Oriwn είπε...

Χαμάλη,

Κάτι παρόμοιο [με τη δικιά ΣΟΥ σκέψη] είχα γράψει κι εγώ πριν μερικές βδομάδες ως σχόλιο κάπου, αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς που – πρέπει να το ψάξω... Βλέπεις είναι πολλά αυτά που αφήνω πέρα δώθε! Νομίζω ότι ήταν μέσα στον Μάρτη όταν έγινε το τελευταίο συλλαλητήριο των τουρκοκυπρίων... Την τελευταία ανάρτηση ΜΟΥ στο Blog “Επανένωση” την είδες; - link: http://www.epanenosi.com/index.php/archives/1317

Χαμάλης είπε...

Μη μου πεις! Ε είσαι πράγματι άνεφ ορίων!
Αν και έχω υπ' όψιν μου το μπλοκ "επανένωση" δεν το διαβάζω συχνά. Είναι λίγο βαρετό.
Άρεσεν μου πάντως που τζιαί κάποιος άλλος είσιεν την ίδιαν ιδέαν με μέναν. Να είμαστεν δκιό οι πελλοί . . . . ξέρεις.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Μιχάλη με την παρέμβασή σου! Εξαιρετικό άρθρο πολύ πιο ορθολογικό από αυτά των Μιχαηλίδη και Ιακωβίδη. Προσωπικά δεν αναμένω να απαντήσουν γιατί δεν έχουν καμιά σοβαρή επιχειρηματολογία. Από την άλλη αυτός ο ρατσισμός και ο γενετισμός.. έλληνες, "πιστοί" ορθόδοξοι κλπ. σε αντιπαράθεση με οποιοδήποτε άλλο διαφορετικό είναι αυτό ακριβώς που κατάστρεψε την Κύπρο.. Και ακόμα συνεχίζουν...

Αισοπος είπε...

Απο που κι ως που ένταξαν στη παράταξη τους, τους δεκαπεντάχρονους, δεκαεξάχρονουςδεκαοκτάχρονους, που αγωνίστηκαν για την ελευθερία; μήπως εξέφρασαν πουθενά τις ιδεολογικές τους αντιλήψεις; Ο Κυριάκος Μάτσης κατάγραψε κάποιες απόψεις, που συμφωνούν με τις φιλελέυθερες πολιτικές της δεξιάς; μήπως δεν διάβασαν αυτά που έγραψε;

Ανώνυμος είπε...

εσεις οι ακελικοι δεν εχετε κανενα δικαιωμα σε αυτο το νησι.φυγετε τωρα πριν σας πνιξουμε στο αιμα προδτες.προδοσατε την εοκα καταδιδοντας και δολοφονωντας αγωνιστες.συνεργαστηκατε με την αγγλια για την εξοντωση ης εοκα.μετα κλειστηκατε σπιτια σας και δεν πολεμησατε τον αττιλα.τον ειπατε και ελευθερωτη σας.μετα ψηφισατε ναι στο αναν.σημερα χρηματοδοτητε τον αττιλα και τον εργοδοτατε σε δουλειες που θα μπορουσαν να δουλεψουν προσφυγες.τον λετε αδερφο σας και σκοτωνετε καθε τουρκο που μιλα για εισβολη.μισειτε καθε κυπριο που μιλα για εισβολη και απελευθερωση.ζητειτε επανενωση με την τουρκια.για αυτο η εοκαεγινε ξανα με στοχο την εξοντωση εσας και των τουρκων.εοκα ξανα στην κυπρο.η εζεκαι τωρα παραδινεται στις φλογες.

Ανώνυμος είπε...

«η μεγαλύτερη τιμωρία που μπορεί η Ελληνοκυπριακή πλευρά να επιβάλει στην Τουρκία θα είναι η αναγνώριση ανεξάρτητου Τουρκοκυπριακού κράτους από την πλευρά μας, ενταγμένου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.» Η φαεινη ιδεα σου νομικα και συνταγματικα δεν στεκει(δες πρωτοκολλο δεκα της συνθηκης προσχωρησης).Αλλα τζιαι καθαρα πολιτικα η εντελως θεωρητικα ομιλουντες ,ειτε τους προειδοποιησουμε ειτε δεν τους προειδοποιησουμε,εν να κλωτσησουμε παλε τη συκλα.Τι θα γινει δηλαδη εαν τους αναγνωρισουμε ως ισοτιμο μελος της Ε.Ε;Θα μας αναγνωρισει τζιαι μας η Τουρκια ως νεα Κυπριακη Δημοκρατια τζιαι το θεμα εκλεισε.

Χαμάλης είπε...

Ο έχων ώτα διά να ακούει, ας ακούει.
Μη βιάζεσαι φίλε. Ξανασκέφτου το.

Χαμάλης είπε...

Εν τω μεταξύ ανώνυμος πάνω ανώνυμος κάτω, είσαι ο ίδιος ανώνυμος με τον άλλον πιο πάνω 4/26/2011 8:09 μμ που γράφει τούτα που γράφει;
Αν είσαι ο ίδιος ψηλώνω τα σιέρκα! Μεγάλε! Είσαι . . . . αήττητος!

αιολος είπε...

Eίναι αλήθεια αυτό Μιχάλη;


http://hellenicrevenge.blogspot.com/2011/04/blog-post_2451.html

Ανώνυμος είπε...

Αίολε όταν το ΑΠΟΕΛ ήρθε στην Αθήνα να παίξει μπάλα με την ΑΕΚ, οι οπαδοί της ΑΕΚ φώναζαν "Η Κύπρος είναι Τουρκική", και όταν η ΑΝΟΡΘΩΣΗ ήρθε στον Πειραιά να παίξει μπάλα με τον ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ οι οπαδοί του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ φώναζαν "Η Κύπρος είναι Τουρκική".

Ήταν αλήθεια αυτά; Άντε και γαμήσου τώρα να πούμε. Πούστη.
Εγώ 'μαι Έλληνας αλλά σας συγχάθηκα ρε ρεμάλια, α γαμηθείτε πούστηδες. Κωλοφασισταριά του κώλου.

buhda είπε...

Όταν αναγράφεται η πρόταση γιά τις στρατιές των ωραίων ελλήνων τι εννοεί ο ποιητης; Εκφράζει μήπως μιάν περι την αισθητικήν αντίληψη εννοώντας οτι οι έλληνες τότε ήταν ευπρεπώς και αρκούντως ενδεδυμένοι και με την κώμην κουρεμένην λαδωμένη και με χωρίστρα στην δεξιάν πλευρά της κάρας των; Αν αυτό εννοέι ο περιβόητος συγγραφεύς θα τον απογοητεύσουμε και θα του χαρίσουμε αυτό τον κόσμο επειδή εξ όσων κάλλιον γνωρίζω μάλλον μιλά για κάτι που το έφτιαξε με την φαντασία του. Και ως είναι φυσικό δεν επιθυμώ να ασχολούμαι ή να βρίσκομαι μέσα στην σκοτεινή νύχτα κανενός ξενοφοβικού εθνικοφρενή. Από την άλλη τι θα γίνει με εμάς που ζώντας την εποχή μας και γαλουχημένοι με τις ελληνικές πανανθρώπινες αξίες δεν πιστεύουμε στην ένωση της δεκαετίας του πενηντα; Και παρα πέρα που δεν πιστεύουμε στην αποστεωμένη και απολιθωμένη ελλάδα που αυτοί πιστεύουν; Εμείς πιστεύουμε σε μιαν ζωντανή ελλάδα, ελλάδα του κοινωνικού γιγνεσθαι, μιαν ελλαδα που αέναα μεταβάλλεται.Είμαι σίγουρος ότι οι ξενοφοβικοί και εθνικοφρενείς εκφραστές αυτων των πρωτόγονων 'ιδεών' θα μας συνεβούλευαν να τους απαλλάξουμε από την αιχμήρη μας παρουσία. Βέβαια εμείς οι λάτρεις της ζωής δεν κανούμε τέτοιες αβρές χάρες. Θα πρότεινα σε αυτούς το αντίθετο. Να κρεμμάσουν στο σβέρκο τους αυτα τα παρωχημένα , σάπια και κακεντρεχή 'ιδεώδη' και είτε να πέσουν στο νερό είτε να πέσουν απο κάποιο ψηλό κτίριο, περνώντας με αυτό τον τρόπο στην κοινωνική λήθη. Όσο γιά το έσχατο συστατικό του ηρωισμού κατα τους εθνοκάπηλους,
εμείς κύριοι δεν θρησεύουμε επειδη δεν έχουμε χρόνο για αστειότητες και κακόγουστα ανέκδοτα.΄Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος και ώς τέτοιος χρησιμοποιείται απο μας ορθολογικά. Εμείς οι άλλοι έλληνες χρησιμοποιούμε τον χρόνο μας διβάζοντας και μελετώντας τους Έλληνες τραγικούς και κωμικούς ακι φιλοσόφους όλων των σχολών. Αποκτήσαμε λοιπόν τις οικουμενικές αξίες που μας άφησαν παρακαταθήκη και προσπαθούμε ορθολογικά να εφαρμόζουμε τα διδάγματα του μεγάλου πανανθρώπινου ελληνικού πολιτισμού. Μάθαμε λοιπόν να αγγίζουμε με σεβασμό τον ηρωισμό των ανθρώπων ανεξάρτητα απο καταγωγη και τα λοιπά και τα λοιπα για να μην αναφέρομαι σε γνωστα και χιλιοειπωμένα. Δεν μας αγγίζουν ούτε οι σημαίες ούτε τα πύρινα λογίδρια που μετουσιόνονται με 'μαγικό' τροπο σε πλουτη , δύναμη καταδυνάστευσης και διαιώνισης αυτου του απαίσιου κοινωνικού φαινόμενου.Εμείς μάθαμε να κρατάμε την ουσία και να πορευόμαστε τον δύσκολο δρόμο που προάγει τον πολιτισμό. Αντίθετα εσείς οι εθνικοφρενείς φοβικοί και μισαλλόδοξοι 'θρησκευόμενοιελληνες'κάτι το ανύπαρκτο αφου ελληνισμός και χριστιανισμός είναι στην πράξη δυο αντιμαχόμενες εννοιες πουλατε , λαγολατρικα, τον ξυλινο τύπο , τον απόηχο αυτου που νομίζεται ότι είναι ελληνισμός προβάλλοντας την απέραντη άγνοια σας το χωρις ουσία λάβαρο και την εθνικιστική σας αγυρτία. Μοιάζετε με τους ηλίθιούς προγόνους σας και ιδεολογικούς συγγενείς σας τους συνταγματαρχέους σωτήρες του ψοφόπουλλου.

Ανώνυμος είπε...

Τρόφιμε του ψυχιατρίου 4/26/2011 8:09 μμ αυτοί που ανέτρεψαν τη δημοκρατία το 174 φώναζαν παρά οι κομμουνιστές καλύτερα φέσι. Εφορίσετε μας το τζαι ησυχάσετε.

Ανώνυμος είπε...

Χαμαλη,εν ειμαι κανενας αλλος ανωνημος.Αλλα αντι να πετασσεις μια κουβεντα τζιαι υστερα να λαλεις «ξαασκεφτου το», καλλυτερα να μας εξηγησεις τζιαι μας τους «αδαεις» τι εννοεις.Γιατι με τα συνθηματα τζιαι τις εξυπναδες κουβεντα εν γινεται.Τζιαι εγω ξαναλαλω σου.Οτι τα πραματα εν ε τοσο απλα οσο νομιζεις.Τζιαι την κουβεντα με το απευθειας εμποριο εν τζιαι για τον πασιαμα που την ανακαλυψαν.
Κοκουι

Χαμάλης είπε...

Α είσαι το κοκούουουιν!
Έν θα σου αναλύσω τίποτε ρε φίλε. Ο καθένας ας καταλάβει ότι καταλάβει. Τζιαί τούτον διότι δεν ενδιαφέρομαι να πείσω κανέναν τζιαί για τίποτε. Άτε τζιαί έπεισα το κοκούιν! Τι θα καταλάβω δηλαδή; Εν να γενεί τίποτε στην πράξιν; Ούλλη η ιστορία είναι να πιάουν το μήνυμαν τζιείνοι που πρέπει, δηλαδή κυβέρνηση τζιαί κόμματα Κύπρου τζιαί Ελλάδας, πράμαν που δεν περιμένω ούτε στα όνειρα μου. Διότι για να σου πω την αλήθκειαν, εμείς σαν σύνολον σήμερα, λειφκούμαστεν έναν πράμαν σε αντίθεσιν με τους Τούρκους.
Τα αρτσιήθκια.

Μιχάλης είπε...

@ Χαλασ΄τής της δεξιάς

Ακριβώς αυτά αποδεικνύουν πόσο στεγανά σκέφτονται κάποιοι. Και δυστυχώς αυτά τα στεγανά είναι ακόμα κυρίαρχη άποψη στον τόπο.

Νιώθουν ότι κάπου χάνουν έδαφος και αντιδρούν με ακόμα πιο απόλυτο τρόπο.

Μιχάλης είπε...

@ Χαμάλης

Γι’ αυτούς φίλε μου ελευθερία και λύση του κυπριακού σημαίνει απόλυτη κυριαρχία των Ε/κυπρίων και μάλιστα στη βάση του ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 1965 ΚΑΙ ΜΕΤΑ.
Υπάρχουν δηλώσεις και αναφορές επί τούτου.

Μιλούν για εφαρμογή των πανανθρώπινων ιδανικών αλλά μόνο για τους Ε/κύπριους. Ας το προσέξουμε αυτό, είναι πολύ σημαντικό.

Η εισήγηση σου θέλει αρκετή σκέψη και τα πράγματα δεν είναι ποτέ όπως τα νομίζουμε.
Υπάρχουν κίνδυνοι που πρέπει να συνυπολογίσουμε.

Μιχάλης είπε...

@ Aceras Anthropophorum

Συμφωνώ μαζί σου ως προς τη νεκρολαγνία όπως και ότι είναι ασέβεια αυτό που γίνεται με τους πολιτικούς και τα μνημόσυνα.
Έχω όμως την άποψη ότι η περίπτωση Καβάζογλου – Μισιαούλη είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.
Το πρόβλημα είναι η καπηλεία. Πόσοι πάτησαν πάνω στους τάφους των ηρώων της ΕΟΚΑ για να πάρουν αξιώματα και θέσεις;
Με την Αριστερά δεν έγινε και ούτε θα γίνει ποτέ κάτι τέτοιο.
Ούτε έχει σχέση η Αριστερά με τέτοιες μεθόδους και επιδιώξεις.

Δεν είναι οξύμωρο η Δεξιά υπερτονίζει την ΕΟΚΑ και να μιλά για ομοσπονδία;
Η Αριστερά μιλά για τους Καβάζογλου και Μισιαούλη και τους φέρνει ως παράδειγμα ειρηνικής συμβίωσης.
Και ούτε κάλεσε ποτέ η Αριστερά κάποιον να πάει να σκοτωθεί για να γίνει ήρωας.
Είναι εντελώς διαφορετικό το ένα από το άλλο.

Γιατί έβαλα μαζί τις φωτογραφίες;
Διότι επιμένω ότι οι ήρωες ενός λαού (διότι όλοι οι λαοί έχουν ήρωες), ανήκουν σε όλο το λαό και όχι σε μια παράταξη.
Εκείνο που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη είναι οι συνθήκες μέσα στις οποίες σκοτώθηκαν. Το 55-59 όλος ο λαός πίστευε και αγωνιζόταν για την ένωση. Όλος ο λαός θρήνησε το θάνατο τους.
Μετά το 60 τα πράγματα άλλαξαν. Η θυσία τους μετατράπηκε σε καπηλεία από κάποιους όταν άρχισε άλλος αγώνας για τη διατήρηση της Ανεξαρτησίας.
Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο έδωσαν τη ζωή τους άλλοι συμπατριώτες μας.
Και αυτοί θεωρώ ότι ανήκουν σε όλους μας.
Αυτό είναι το σκεπτικό.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 4/26/2011 9:15 πμ

Χθες δημοσίευσε η Σημερινή το άρθρο που της έστειλα χωρίς απάντηση ή σχόλιο.
Ούτε σήμερα είδα κάτι στη συγκεκριμένη εφημερίδα.

Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι όλοι αυτοί που στηρίζονται πάνω στο γενετισμό, τη ράτσα και την πίστη, ενοχλούνται όταν τους πεις ότι είναι ρατσιστές.

gregoris είπε...

"Μιλούν για εφαρμογή των πανανθρώπινων ιδανικών αλλά μόνο για τους Ε/κύπριους. Ας το προσέξουμε αυτό, είναι πολύ σημαντικό."

"Το 55-59 όλος ο λαός πίστευε και αγωνιζόταν για την ένωση."

α ρε μιχάλη...
οι τ/κ τελικά εν μέρος του λαού ή όι;
επειδή ούτε επιστεύκαν ούτε αγωνίζονταν για την ένωση.

στείστε ρε λλίον κόκκαλο.
το ΚΚΚ που εστήριζεν ανεξαρτησία που την δεκατία του 1920 εδικαιώθηκεν. εσείς αντί να το κάμετε παντιέρα, αντρέπεστε...
το 47-48 το ακελ απαιτούσεν αυτοκυβέρνηση. τζιαι ακόμα μετά την στροφή στην ένωση το 49 εν ο αδάμαντος που εδικαιώθηκεν.
"δεν προτίθεμε να κουνήσω ούτε το μικρό μου δαχτυλάκι για ανεδαφικά και ανέφικτα συνθήματα" 1953
δεν ξεχνω της ιστορία του αντι-εθνικιστικού μέρους της αριστεράς! το παρελθόν του πολιτικού μου χώρου.
πόσον ακόμα εννά κρατεί το σύνδρομο της μακρόνησου;
έλεος.

Μιχάλης είπε...

@ gregoris

Φίλε σε χαιρετώ.

Σε ευχαριστώ για την επισήμανση. Όταν αναφερόμουν σε ολόκληρο το λαό εννοούσα ασφαλώς στους Ε/κύπριους.

Και ασφαλώς θεωρώ περιττό το ερώτημα σου αν θεωρώ τους Τ/κύπριους ως μέρος του λαού.

Όσον αφορά την παρατήρηση σου θέλω να ξεκαθαρίσω το εξής:
Το έχω γράψει και το έχω πει πολλές φορές ότι ο στόχος της ένωσης ήταν λανθασμένος και ότι η θέση του Κ.Κ.Κ. για αυτοκυβέρνηση ήταν ορθή και στο τέλος δικαιώθηκε.

Στην εν λόγω αναφορά μου δεν τοποθετήθηκα κριτικά έναντι της ένωσης αλλά προέβηκα στη διαπίστωση ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ε/κ ήταν ταυτισμένη με την ένωση.

Η διαφωνία κάποιων στελεχών, όσο σημαντικά κι αν ήταν, καθώς και η δικαίωση τους σημειώνεται με έντονα γράμματα.

Δεν διαφωνούμε, πιστεύω, σε αυτά.

Εκείνο που με προβληματίζει είναι ότι μας ασκείται κριτική από δεξιά ακόμα και για τα αυτονόητα, αλλά και από μερίδα της αριστεράς επίσης για τα αυτονόητα για τα οποία πρέπει συνεχώς να κάνουμε διευκρινήσεις, ακόμα – επαναλαμβάνω – και για τα αυτονόητα.
Για τους μεν είμαστε ανθέλληνες και για τους δε αντι-κύπριοι.
Μήπως θα πρέπει να πω εγώ τώρα το έλεος; :-)

gregoris είπε...

που μερίδα της αριστεράς
η κριτική έννεν ότι είσαστεν αντι-κύπριοι αλλά ότι διάτε υπερβολικό χώρον στην δεξιά αποδεχόμενοι εν μέρη το πλαίσιο της σε μιαν προσπάθειας επίτευξης "εθνικής ενότητας" η οποία εν προβληματική τζιαι εν πάση περιπτώση ανέφικτη.

κατά τα άλλα ξέρω τες θέσεις σου τζιαι τα γραπτά σου...
:)

γεια χαρά φίλε