Μεγάλο το ερώτημα και ζητά απάντηση: Μπορούν οι βουλευτές να αποφασίζουν μόνοι τους και να σηκώνουν μπαϊράκια όταν διαπιστώσουν ότι διαφωνούν σε καίρια ζητήματα με το κόμμα τους;
Κάποιοι ίσως απαντήσουν αμέσως με ένα ναι ή με ένα όχι.
Όμως η απάντηση δεν είναι καθόλου εύκολη.
Πρώτα πρώτα ας πάρουμε το θέμα συνταγματικά. Σύμφωνα με το άρθρο 62:
«Ο αριθμός των βουλευτών ορίζεται εις πεντήκοντα, δύναται δε να μεταβληθεί δι’ αποφάσεως της Βουλής των Αντιπροσώπων λαμβανομένης διά πλειοψηφίας αποτελουμένης εκ των δύο τρίτων των υπό της ελληνικής κοινότητος εκλεγέντων βουλευτών και εκ των δύο τρίτων των υπό της τουρκικής κοινότητος εκλεγέντων βουλευτών».
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι γίνεται λόγος για βουλευτές. Σε όλες τις διατάξεις του Συντάγματος περί της Βουλής των Αντιπροσώπων, δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά σε κόμματα! Μόνο σε βουλευτές.
Κατά συνέπεια, αν περιοριστούμε αυστηρά σε αυτό το άρθρο, τότε ο βουλευτής έχει δικαίωμα να κάνει ότι ο ίδιος νομίζει.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
Από την άλλη, από την πρώτη στιγμή της γέννησης της Κυπριακής Δημοκρατίας λειτούργησαν και πολιτικά κόμματα (πλην του προϋπάρχοντος ΑΚΕΛ).
Έτσι ολόκληρη η πολιτική ζωή πέρασε και περνά μέχρι και σήμερα μέσα από τα οργανωμένα σύνολα που ονομάζονται πολιτικά κόμματα.
Από το 1960 μέχρι σήμερα διεξάγονται βουλευτικές εκλογές μέσα από τις οποίες και κάτω από τις σημαίες των κομμάτων εκλέγονται οι βουλευτές.
Τα κόμματα δεν είναι αφηρημένες έννοιες. Αποτελούν σύνολο ανθρώπων με κοινούς στόχους και επιδιώξεις που προσπαθούν να τις περάσουν μέσα στην κοινωνία μέσω της ομαδικής εκπροσώπησης.
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ;
Με βάση τα πιο πάνω, προχωρούμε στην απάντηση των ακόλουθων ερωτημάτων.
1. Σε ποιον οφείλουν να λογοδοτούν οι βουλευτές;
Αν βασιστούμε αποκλειστικά και αυστηρά στην πρόνοια του Συντάγματος ο βουλευτής λογοδοτεί στους ψηφοφόρους του, οι οποίοι εφόσον τον έχουν ψηφίσει σημαίνει ότι συμφωνούν με τις απόψεις του.
Από την άλλη όμως, γεγονός εξίσου σημαντικό, εφόσον ουδείς βουλευτής εκλέγεται από μόνος του αλλά με τη σημαία ενός κόμματος που έχει συγκεκριμένες θέσεις και ιδεολογίες, είναι υπόλογος στο κόμμα του και στους ψηφοφόρους του.
2. Εφόσον ψηφίστηκε από τους πολίτες δικαιούται να κάνει ότι θέλει; Έχει λευκή επιταγή από τους ψηφοφόρους;
Υπό το βάρος του ότι ο βουλευτής εκλέγεται κάτω από μια συγκεκριμένη σημαία, κάτω από συγκεκριμένο πρόγραμμα ενός κόμματος δεν δικαιούται να κάνει ότι θέλει διότι τότε δεν θα υπήρχε λόγος να βρίσκεται σε κόμμα.
Ο βουλευτής που εκλέγεται μέσα από ένα κόμμα δεν εκλέγεται έχοντας δικό του πρόγραμμα ούτε με λευκή επιταγή από τους ψηφοφόρους.
Αυτό θα ίσχυε αν κατερχόταν από μόνος του στις εκλογές με δικό του προσωπικό πρόγραμμα.
ΜΕΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ
Τα τελευταία χρόνια στο χώρο των δεξιών και κεντροδεξιών κομμάτων παρατηρείται το φαινόμενο της πολυγλωσσίας.
Δικαιολογούν αυτό το φαινόμενο με το ψευδεπίγραφο επιχείρημα ότι έχουμε Δημοκρατία και ο καθένας μπορεί να έχει τις απόψεις του.
Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κατάργηση των κομμάτων και των οργανωμένων συνόλων.
Αυτό το φαινόμενο το ζήσαμε ιδιαίτερα στις τελευταίες εκλογές όπου στελέχη του ίδιου κόμματος εξέφραζαν διαφορετικές απόψεις για το ίδιο θέμα και έλεγαν ότι εκφράζουν τη θέση του κόμματος τους.
Ποια από τις δύο ήταν η θέση του κόμματος;
Αυτά τα κόμματα με τον τρόπο αυτό, επιδιώκουν να συγκεντρώνουν στις τάξεις τους ανθρώπους διαφορετικών αντιλήψεων και απόψεων, γεγονός όμως που διαλύει την κομματική συνοχή.
Δικαίως θα ρωτήσει κάποιος, αν ο γράφων τάσσεται υπέρ της μονολιθικής αντίληψης. Η απάντηση δεν είναι ούτε ναι ούτε όχι.
Ο γράφων θεωρεί ότι το κάθε μέλος, ο κάθε οργανωμένος πολίτης δικαιούται στα βασικά ζητήματα να έχει τις προσωπικές του απόψεις τις οποίες εκθέτει στα όργανα του κόμματος.
Από τη στιγμή όμως που θα ληφθεί απόφαση, για να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να δρουν όλοι σαν ένα σώμα.
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ Ζ. ΚΟΥΛΙΑ
Όσον αφορά την ενέργεια του Ζ. Κουλία να μην ψηφίσει τον αρχηγό του κόμματος του στην προεδρία της Βουλής, σημειώνω τα ακόλουθα.
- Εξ όσων γνωρίζω ποτέ και κανένας βουλευτής δεν προέβη σε παρόμοια ενέργεια.
- Ο Ζ. Κουλίας εκλέχθηκε βουλευτής με τη σημαία ενός συγκεκριμένου κόμματος, με συγκεκριμένη θεώρηση στα βασικά ζητήματα του τόπου.
- Δεν εκλέχθηκε με δικό του πρόγραμμα αλλά υιοθετώντας και αποδεχόμενος το πρόγραμμα του ΔΗΚΟ.
- Ούτε διεκδίκησε τη βουλευτική έδρα ως ανεξάρτητος.
Συνεπώς ο κ. Κουλίας δεν συμπεριφέρθηκε ούτε πολιτικά ούτε ηθικά έντιμα.
Αν όντως ένιωθε τόσο αντίθετος με τη γραμμή της ηγεσίας του κόμματος, όφειλε να θέσει θέμα και να ζητήσει αλλαγή ηγεσίας ή να παραιτηθεί και να αποχωρήσει από το κόμμα.
Όφειλε να συμπεριφερθεί έντιμα έναντι των ψηφοφόρων του και να διακηρύξει ότι όταν θα έμπαινε θέμα εκλογής προέδρου της Βουλής δεν θα ψήφιζε τον πρόεδρο του.
Και τότε θα βλέπαμε πόσες ψήφους θα έπαιρνε ως μεμονωμένη πολιτική προσωπικότητα.
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΕΦΥΓΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ…
Είναι το φαινόμενο Κουλία διαφορετικό από άλλες περιπτώσεις βουλευτών ή στελεχών;
Θεωρώ πως είναι.
Τόσο ο Αλ. Γαλανός αλλά και άλλα στελέχη του ΔΗΚΟ όταν διαφώνησαν με τη γραμμή του παραιτήθηκαν από το κόμμα και είτε ιδιώτευσαν είτε ίδρυσαν δικά τους κόμματα, π.χ. Αντ. Πασχαλίδης, Ντίνος Μιχαηλίδης.
Παρόμοιο γεγονός είχαμε και με τον ΔΗΣΥ, Συλλούρης, Ερωτοκρίτου, Προδρόμου κλπ.
Αλλά και στο ΑΚΕΛ έγινε κάτι ανάλογο όταν αποχώρησαν κορυφαία στελέχη του και ίδρυσαν το ΑΔΗΣΟΚ.
Και όλοι αυτοί έφυγαν από τα κόμματα τους σε περιόδους που δεν ήταν κοντά σε προεκλογικές περιόδους.
Ο Ζ. Κουλίας δίνει την εντύπωση ότι συμπεριφέρθηκε ύπουλα. Παρέμεινε σιωπηλός ως προς τις προθέσεις του για την προεδρία της Βουλής, άρπαξε τις ψήφους των ΔΗΚΟικών ψηφοφόρων και προχώρησε στο πολιτικό του πραξικόπημα.
Και αυτή η ενέργεια κάθε άλλο παρά προάγει τον πολιτικό πολιτισμό, κάθε άλλο παρά μειώνει το αίσθημα απαξίωσης των πολιτών έναντι της πολιτικής.
Και αυτό παρά τις πατριωτικές φανφάρες με τις οποίες συνόδευσε την ανέντιμη πολιτικά ενέργεια του.
Μόνο που για κάποιους πολιτικούς δεν πρέπει να στιγματίζονται όλοι.
55 σχόλια:
Η όλη στάση και συμπεριφορά του Ζαχ. Κουλ. αποτελεί ένα κράμα άκρατου λαϊκισμού και εθνικιστικού μεσσιανισμού χαρακτηριστικό κάθε πολιτικάντη και φασίστα πολιτικού. Μεσσιανισμού. Στην προσπάθεια του να δικαιολογήσει την «αποστασία» του την παρουσιάζει, με ύφος έπαρσης μάλιστα και με θράσος χιλίων πίθηκων, ως μια πράξη “εθνική” που στοχεύει στη σωτήρια [λέμε τώρα] του τόπου. Με τον λόγο του [τον έμπλεο ξενοφοβίας, ρατσισμού και ελληναραδισμού] χαϊδεύει τ’ αφτιά των νεοφανών κύπριων “αγανακτισμένων” [Λαρνακέων κι άλλων], ενώ παράλληλα εισάγει και νέα “ήθη” στην κυπριακή πολιτική πρακτική όπως οι αποστασίες τύπου Μητσοτάκη και Γαρουφαλιά. Η φωνακλάδικη αμετροέπεια και το απόλυτο τού λόγου του δεν ΣΑΣ θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τον γνωστό ΛΑΟΣιανό Άδωνη Γεωργιάδη [αυτόν της Ευγενίας]
εσυ πηρες τον πουτσο στις εκλογες τωρα γιατι ζηλευεις τον κουλια;
Ο Κουλίας πρόδωσε αλλά πρόδωσε για όνομαν του θεού και των ηρώων μιχάλη. Γι'αυτό είναι δικαιολογημένος.
Μιχαλάκη πιες μια ασπρίνη να σου περάσει ο πόνος για τον βασιλιά της μυκόκου!!!! Μην μας πάθεις και τίποτα...χαχαχαχα!!!!!!!
Μιχάλη σε χαιρετώ.
Μια παράμετρος την οποία δεν έλαβες υπόψη στην ανάλυση σου είναι η βάση του εκλογικού συστήματος μας υποχρεωτική επιλογή κόμματος κατά τη ψηφοφορία, που κατά κάποιο τρόπο απαντά σε πολλά από τα θέματα που θέτεις.
Δηλαδή από τη στιγμή που δεν επιτρέπεται στους ψηφοφόρους να ψηφίσουν τους καλύτερους - κατά την άποψη τους - υποψηφίους από οποιοδήποτε κόμμα αλλά τους αναγκάζεις να επιλέξουν βοσκό και μαντρί, ταυτόχρονα έναν υποψήφιο ο οποίος δεν επιδιώκει να γίνει επαγγελματίας πολιτικός - με όλες της συνέπειες τούτου - αλλά αποφασίζει συνειδητά και με έντιμες βλέψεις να ασχοληθεί με τα κοινά, τον αναγκάζεις να ζυγίσει τις απόψεις των κομμάτων και να βρει αυτό στο οποίο θα κάνει τις λιγότερες υποχωρήσεις από τις δικές του απόψεις. Η ανεξάρτητη υποψηφιότητα με βάση το εκλογικό μας σύστημα, είναι καθαρή αυτοκτονία. Δεν έχω υπόψη μου κάποιον ανεξάρτητο υποψήφιο που να εκλέγηκε στη βουλή, εσύ σίγουρα θα ξέρεις καλύτερα.
Επιπλέον βάσει των καταστατικών αλλά και των απαιτήσεων/πιέσεων των κομμάτων, συνήθως δεν θα επιτραπεί η μη συμφωνία από κάποιο βουλευτή του με κάποια πρόταση του κόμματος. Δηλαδή δεν μας φτάνει η απαγόρευση - βάση εκλογικού συστήματος - των διαφορετικών φωνών κατά την εκλογική περίοδο, έχουμε και την αποσιώπηση των όποιων διαφορετικών ενδοκομματικών φωνών μέσα στη βουλή.
Το κυριότερο και χειρότερο αποτέλεσμα από τα πιο πάνω είναι η απομάκρυνση πολλών αξιόλογων ανθρώπων από τη όποια σκέψη για πολιτική εμπλοκή με άμεση συνέπια το τρισάθλιο επίπεδο των πολιτικών μας και σε δεύτερο επίπεδο την - βάση αυτού του επιπέδου δικαιολογημένη - απαξίωση των πολιτικών θεσμών μας.
Φυσικά με τα πιο πάνω δεν αναφέρομαι σε κανένα σημείο στο ανθρωπάκι Κουλία ο οποίος απέδειξε το πατριωτισμό και το επίπεδο του όντας μέλος της επιτροπής άμυνας της βουλής και συγχρόνως developer αντιαρματικών και ναρκοπεδίων...
Βέβαια, ο κ.Κουλίας πήρε 4500 ψήφους. Με τόσες, και μόνος του να τις έπαιρνε, βουλή δεν έβλεπε.
Από την άλλη, το είπε πολλές φορές προεκλογικά ότι στόχος του με την εκλογή του είναι η διάσπαση συνεργασίας ΔΗΚΟ-ΑΚΕΛ. Άρα είναι και ευθύνη του ΔΗΚΟ ό,τι έγινε.
Το αν θα αποχωρήσει από το ΔΗΚΟ, ας αφήσουμε το χρόνο να το δείξει
Τούτο το παραμύθι που σερβίρει και ο σχολιογράφος Ttoppouzokypraios περί «... απομάκρυνση πολλών αξιόλογων ανθρώπων από τη όποια σκέψη για πολιτική εμπλοκή ...», άκουσα το πολλές φορές! Τζιαι για μένα ήταν, είναι και θα παραμένει παραμύθι ενόσω ο οποιοσδήποτε το σερβίρει δεν το συνοδεύει με συγκεκριμένα, απτά και τεκμηριωμένα παραδείγματα!
Χωρίς να διαφωνώ επι της ουσίας στο θέμα του Κουλία και παρ'ότι μου είναι και ιδιαίτερα αντιπαθής (ο άνθρωπος ορίζει την λέξη λαϊκισμός) πρέπει να του αναγνωρίσουμε τουλάχιστον κάτι: κατάφερε μέσα ίσως στις πιο αντίξοες συνθήκες απο όλους τους υποψηφίους να εκλεγεί και με τεράστια διαφορά απο την δεύτερη. Είναι κοινό μυστικό στο Παραλίμνι ότι συγκεκριμένη υποψήφια μαζι με την ηγεσία του κόμματος έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να αποτρέψουν την εκλογή του.
Ίσως θα έπρεπε να λάβεις υπόψην σου και αυτή την παράμετρο στο σκεπτικό σου Μιχάλη γιατί ποτέ τίποτα δεν εχει μόνο μια όψη...
@ Anef_Oriwn
Λένε ότι το καταφύγιο του κάθε (πολιτικά) απατεώνα είναι ο πατριωτισμός.
Είναι γεγονός ότι η ενέργειες Κουλία εισάγουν νέα ήθη στην πολιτική ζωή του τόπου που αν δεν αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά θα προκαλέσουν πολλά δεινά στον τόπο.
@ ttoppouzokypraios
Σε χαιρετώ κι εγώ φίλε μου,
Δεν περιέλαβα στην ανάλυση μου το θέμα που θέτεις για ένα απλούστατο λόγο. Έκρινα και κρίνω τα πράγματα μέσα στο πλαίσιο στο οποίο κινούνται και λειτουργούν.
Αντιλαμβάνομαι ότι θέτεις το θέμα της οριζόντιας ψηφοφορίας λόγω της αδυναμίας ανεξάρτητων υποψηφίων να διεκδικήσουν έδρες στη βουλή.
Η δική μου θέση είναι ενάντια στην οριζόντια ψηφοφορία διότι μπορεί να φαίνεται σωστή και πιο αποδοτική αλλά στην ουσία δεν είναι.
Κατά την άποψη μου δεν είναι ορθή η αντίληψη ότι με την οριζόντια ψηφοφορία θα εκλέγονται οι καλύτεροι.
Και εξηγούμαι:
Όπως αναφέρω και στο άρθρο, τα κόμματα είναι οργανωμένες ομάδες ανθρώπων με τις ίδιες ή παραπλήσιες απόψεις και ιδεολογίες οι οποίες εκφράζουν τις κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δεν χωρούν καλύτεροι και χειρότεροι από την άποψη της απόδοσης διότι και με το υπάρχον σύστημα μπορείς να ψηφίσεις αυτούς που θεωρείς καλύτερους, μέσα από το ψηφοδέλτιο του κόμματος που θεωρείς ότι σε εκφράζει στον α ή β βαθμό.
Η οριζόντια δεν οδηγεί εκεί που λες διότι με βάση το πιο πάνω εγώ που ανήκω στο χώρο του ΑΚΕΛ αναγνωρίζω ότι και στους άλλους χώρους υπάρχουν ικανοί.
Όμως σκέψου να ψηφίσω τον α υποψήφιο του ΔΗΣΥ ή άλλου κόμματος με το σκεπτικό ότι είναι ο καλύτερος. Όταν θα μπει στη βουλή θα βρίσκεται κάτω από την σκέπη του κόμματος του και όταν θα τεθεί θέμα που αφορά τα δικά μου κοινωνικά συμφέροντα που έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα του κόμματος που εκπροσωπεί αυτός ο καλύτερος που ψήφισα, αυτός ο καλύτερος τι θα κάνει;
Θα υποστηρίξει εμένα ή το κόμμα του και τα συμφέροντα που εκπροσωπεί;
Νομίζω ότι δεν χρειάζεται παράδειγμα, η απερχόμενη βουλή μας έδωσε τέτοια δείγματα.
Σε όλα αυτά αφήνω έξω το κυπριακό διότι μπορεί μεν να είναι το καθοριστικό αλλά δεν μπορώ σε επίπεδο βουλής να κρίνω μόνο με βάση το κυπριακό.
Ένας κίνδυνος που ελλοχεύει από την οριζόντια είναι η πριμοδότηση ενός υποψήφιου άλλου κόμματος με στόχο να πληγεί η αποτελεσματικότητα του κόμματος. Το α κόμμα οργανώνει ομάδες που τις κατευθύνει προς συγκεκριμένο/ους υποψήφιο/ους του αντίθετου κόμματος με στόχο να εκλεγεί ο μη… καλύτερος ή εκείνος που πιθανόν θα δημιουργήσει προβλήματα στο κόμμα.
Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Δεν θα συμφωνήσω ότι με το κομματικό σύστημα μένουν εκτός βουλής αξιόλογοι άνθρωποι. Αν αυτοί θέλουν να αναμιχθούν στην πολιτική θα το κάνουν μέσω της πληθώρας κομμάτων που έχουμε.
Διαφορετικά είτε έτσι είτε αλλιώς θα μείνουν σπίτι τους.
@ yiotisthoughts
Ναι, ο Κουλίας είπε πολλές φορές ότι εναντιώνεται στη συνεργασία ΑΚΕΛ-ΔΗΚΟ.
Και συμφωνώ ότι φέρει μεγάλη ευθύνη το ΔΗΚΟ τόσο για το ότι τον περιέλαβε στο ψηφοδέλτιο του, όπως και άλλους αλλά και για το ότι δεν πήρε έγκαιρα μέτρα ώστε να μη φτάσει στο σημείο που έφτασε σήμερα η κατάσταση.
@ Αντρικκος
Είναι γεγονός ότι ο Κουλίας βγήκε με διαφορά από την Τσόκκου. Αυτό κανένας δεν μπορεί να το παραγνωρίσει.
Εγώ άλλο είπα, ότι μπορεί οι θέσεις του στο κυπριακό να τυγχάνουν αποδοχής από μεγάλη μερίδα των ΔΗΚΟικών στην επαρχία του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι τον εξουσιοδοτούν να πράξει κατά το δοκούν ή ότι συμφωνούν μαζί του σε ότι αφορά τον τρόπο που χειρίστηκε την ανάδειξη προέδρου της Βουλής.
Άσχετα αν ο ίδιος ισχυρίζεται σήμερα ότι έχει την έγκριση του 95% των ψηφοφόρων του.
Μιχάλη συμφωνούμε πως διαφωνούμε με το λόγο ύπαρξης των κομμάτων όσον αφορά τουλάχιστον στον τρόπο λειτουργίας τους που στηρίζεται τζιαι επιδιώκει να παράγει κομματικούς οπαδούς τζιαι όϊ σκεπτόμενα πολιτικά όντα.
Εγώ θεωρώ πως με την απουσία του ασφυκτικού κομματικού ελέγχου που το υπάρχων εκλογικό σύστημα συμβάλλει στο να επιβάλλεται τζιαι με την τυχών παρουσία τζιαι αξιόλογων ανθρώπων - που δεν είναι δημιουργήματα των κομματικών μηχανών παραγωγής επαγγελματιών πολιτικών - στο πολιτικό σκηνικό δίνουνται πολλές λύσεις τζιαι απαντήσεις στους ενδοιασμούς που αναφέρεις.
Δεν πιστεύκω πως τούτον εν η πανάκεια για διόρθωση των κακώς εχόντων της εκτελεστικής μας εξουσίας αλλά θεωρώ πως θα είναι μια καλή αρχή.
Στο κάτω-κάτω το 24% της αποχής-λευκού-άκυρου της τελευταίας εκλογικής αναμέτρησης θα πρέπει να προβληματίσει...
@anef
Δείξε μου τζιαι εσύ ένα αξιόλογο ακαδημαϊκό ή άνθρωπο των τεχνών ή άνθρωπο των γραμμάτων ή έστω αξιόλογο αυτοδημιούργητο επαγγελματία ή τεχνοκράτη που να μεν στηρίζει τα όποια επιτεύγματα του στο κομματικό του ρόλο ή σε κομματικά ανταλλάγματα τζιαι που να εκατάφερε να επιβιώσει πολιτικά μέσα που το βούρκο των κομμάτων μας...
Εσύ δηλαδή θεωρείς ότι το επίπεδο των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τα κοινά στη Κύπρο σταματά στο Νίκο, στον Άντρο, στον Μάριο, στον Γιαννάκη, στον Δημήτρη τζιαι στην Ιωάννα;;;
Εγώ αρνούμαι να δεχτώ τούντο πράμα!
Ttoppouzokypraiε,
Έγλιασες!!! [Ττόππουζος όνομα τζιαι πράμαν; Εν το νομίζω ... Απλώς έπαιξες πελλόν!] ...
Η ερώτηση μου ήταν απλή: Αφού έχεις θεωρείς ότι «.... το κυριότερο και χειρότερο αποτέλεσμα από τα πιο πάνω είναι η απομάκρυνση πολλών αξιόλογων ανθρώπων από τη όποια σκέψη για πολιτική εμπλοκή..», σου ζήτησα να κατονομάσεις κάποιους απ’ αυτούς τους «πολλούς αξιόλογους ανθρώπους», αλλά όπως όλοι οι αφορίζοντες δεν βρήκες κανένα όνομα να ΜΑΣ παραθέσεις! Γενικολογίες κι αοριστολογίες δηλαδίς! Ονόματα και στοιχεία Ττόππουζε που να αποδεικνύουν αυτά που λες έχεις; Αν είναι για ωραία λόγια και πνεύμα ΟΛΟΙ ξέρουμε να λεμε και να πουλούμε!
Ο Ζ. Κουλίας απόφυγε να παρουσιαστεί για να εκφράσει τις απόψεις του στα συλλογικά όργανα του κόμματος του, τόσο πριν από τις εκλογές όσο και μετά τις εκλογές. Αντίθετα αρνήθηκε να έρθει σε επαφή με την ηγεσία του κόμματος με το οποίο εκλέγεικε βουλευτής. Αυτή η συμπεριφορά είναι αντιδημοκρατική και σε συνδιασμό με τις εθνικιστικές, ρατσιστικές, αντικομμουνιστικές απόψεις που εκφράζει συμληρώνει μια φασιστική νοοτροποία. Αντιδημοκρατική είναι και η συμπεριφορά του γιώργου Κολοκασίδη ο οποίος (είναι αντιπρόεδρος) αντί να παρουσιαστεί στο εκτελεστικό γραφείο του κόμματος του για να πει τις απόψεις του, κάλεσε την επομένη τους δημοσιογράφους για μα εκφράσει τις απόψεις του και να συμφωνίσει με τον Κουλία.
Για την επιλογή ατόμων από διάφορα κόμματα συμφωνώ πλήρως με τον Μιχάλη. Όσον αφορά τους ανεξάρτητους δε νομίζω πως μπορούν να επεξεργαστούν πολιτικές πάνω στα διάφορα ζητήματα που συζητούνται στη βουλή, άρα η παρουσία τους θα είναι το λιγότερο ανεπαρκής. Η συλλογική σοφία είναι υπέρτερη της ατομικής. Για περισσότερα στο www.soliatis.blogspot.com.
Πολύ καλό το τελευταίο σχόλιο του aneforiwn
σολιάτη λάμνε να γαμηθείς με δημοκράτες κι άσε εμάς τους φασίστες ήσυχους!
πονάει πολύ η εκλογική νίκη της αντιπολίτευσης, ε?
ότι και να πήτε η ουσία είναι μία. εκάτσετε πάνω!
Anef,
Με έγλιασα με θεωρώ τον εαυτό μου σαν τζίνο που εν να δώκει τις απαντήσεις... Εν αλήθκεια πως δεν έχω κάποιο όνομα να σου πω τζιαι δεν ισχυρίστηκα κάτι τέθκιο. Έχω όμως εμπειρία εκλογικής διαδικασίας τζιαι της βρομιάς των κομμάτων, πράμα που ενισχύει την άποψη που έχω για τα βούρκο των πολιτικών μας κομμάτων.
Επίσης θωρώ γυρόν μου τζιαι μιλώ με κόσμο που προσπαθεί να σκέφτεται τζιαι να αναλύει το τι συμβαίνει γυρών του μινήσκοντας μακριά που κομματικές κατευθύνσεις. Που προσπαθεί δηλαδή ναν πολιτικό ον με κριτική σκέψη. Κόσμο που προσπαθεί αλλά δυσκολέφκεται να βρει υπάρχον κόμμα ή τουλάχιστον έναν πολιτικόν που να μπορεί να προσβλέψει σε τζιείνον για κάποια αλλαγή τζιαι για κάτι καλλίττερον που τούτο που έχουμε. Κόσμο που - όπως εμένα - εν απογοητευμένος τζιαι αηδιασμένος τζιαι που έμεινε συνειδητά τζιαι για λόγους διαμαρτυρίας μακριά που τες κάλπες. Κόσμος που σε κάθε εκλογική αναμέτρηση πολλινήσκει…
Ο Μιχάλης έκαμε μιαν ανάλυση για τον τρόπο λειτουργίας των κομμάτων τζιαι πάνω σε τούτο έθεσα τους προβληματισμούς μου που απορρέουν που τα πιο πάνω. Βλέπουμε διαφορετικά τα πράματα, εκτιμώ όμως την άποψη του τζιαι ενδιέφερε με να την ακούσω. Ο άθρωπος εμπήκε στο κόπο να ασχοληθεί τζιαι να μου δόκει μιαν απάντηση. Τούτο ονομάζεται σεβασμός σε τούτον που έσσιεις απέναντι σου όσον ηλίθια τζιαι να θεωρείς την άποψη του τζιαι εν τω βασικόττερο συστατικό του διαλόγου. Εμπορούσε να πει ένα απλό “τούτα ούλλα εν παραμύθκια τζιαι αερολογίες”. Εν να πατούσα τζιαι εγώ το Χ πάνω δεξιά τζιαι εν θα εξαναπατούσα δαμέσα… Απλά πράματα. Θεωρώ όμως πως ο Μιχάλης τις απόψεις τζιαι τους προβληματισμούς του εν προς συζήτηση τζιαι προβληματισμό που τα εκθέτει τζιαι τούτο επιδίωξα τζιαι όϊ να παίξω τον έξυπνο...
Αν ηφκείς που τα κομματικά χαρακώματα εν να δεις τζιαμέ έξω πως υπάρχουν πολλοί που δεν αποδέχονται την υπάρχουσα υποχρεωτική υποδούλωση στη κομματική γραμμή. Εν λαλώ πως τούτοι εν το 24% της αποχής/λευκού/άκυρου της τελευταίας εκλογικής διαδικασίας, αλλά πιστεύκω πως εν μεγάλο μέρος του. Ναι, τούτη η μη αποδοχή θεωρώ πως εν αποτρεπτική στο να επιδιώξουν την όποια ενασχόληση με τα κοινά. Τζιαι ναι, ανάμεσα σε τούτους θεωρώ πως υπάρχουν τζιαι πολλοί αξιόλογοι συμπολίτες μας. Διαφωνείς ρε κουμπάρε;; Πε το τζιαι ανάφερε τους λόγους που διαφωνείς τζιαι γιατί θεωρείς πως η αθλιότητα που παρακολουθούμε κάθε μέρα που τους πολιτικούς μας εν το καλλύττερο που μπορεί να παρουσιάσει τούτος ο τόπος. Πολιτισμένα πράματα...
Ενοχλούν με τζιαι δεν με εκπροσωπούν οι επαγγελματίες πολιτικοί έχουμε, οι οποίοι εχτός της πολιτικής τους ιδιότητας τζιαι της ανέλιξης τους μέσα στις κομματικές τάξεις δεν έχουν τίποτε άλλο να επιδείξουν.
Αν θέλεις λάλε με αερολόγο τζιαι παραμυθά επειδή εν μπορώ να σου δώκω παραδείγματα… Εγώ ρε κουμπάρε αρνούμαι να δεχτώ πως το επίπεδο των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τα κοινά στη Κύπρο σταματά στο Νίκο, στον Άντρο, στον Μάριο, στον Γιαννάκη, στον Δημήτρη τζιαι στην Ιωάννα...
ttoppouzokypraios,
μα δεν άκουσες ότι στην Κύπρο πέραν των πολιτικών του ακελ, οι υπόλοιποι είτε έχουν κονιορτοποιημένα μυαλά η έχουν πολτοποιηθεί από τον ευέλικτο οδοστρωτήρα η και τα δύο?
ΒΡΕ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΠΆΘΕΤΕ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΌ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΟΥΛΙΑ....ΗΡΕΜΗΣΤΕ!
@ ttoppouzokypraios
Σεβαστή η διαφωνία όσον αφορά το λόγο ύπαρξης των κομμάτων αλλά πιστεύω ότι η δική μου οπτική βασίζεται τόσο στην εμπειρία μου όσο και σε γεγονότα τα οποία εξελίσσονται μπροστά στα μάτια μας και τα ζούμε καθημερινά.
Καλώς ή κακώς, πρώτιστος ρόλος των κομμάτων είναι να παράγουν πολιτική. Και έχουν ή πρέπει να έχουν ολοκληρωμένη πολιτική θέση για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον τόπο.
Και μίλησα για την ουσία του πράγματος. Διαφωνώ ότι επιδίωξη είναι η δημιουργία οπαδών και όχι σκεπτόμενων πολιτικών όντων. Επέτρεψε μου να θεωρήσω αυτή την άποψη υπεραπλουστευμένη και αφοριστική.
Θεωρώ επίσης ότι δεν άγγιξες τα όσα είπα περί οριζόντιας ψηφοφορίας και έχω την άποψη ότι αυτό που ανάφερα όχι μόνο ισχύει αλλά αν σκεφτούμε λίγο θα το δούμε να εξελίσσεται καθημερινά μπροστά στα μάτια μας.
Όσον αφορά τους αξιόλογους, που αναφέρεσαι, συμφωνώ με τον Αίσωπο ότι η συλλογική σοφία είναι υπέρτερη της ατομικής.
Όσον αφορά την αποχή κλπ., θεωρώ πως το θέμα δεν έχει μία και μόνο ανάγνωση. Και η δική μου ανάγνωση πηγάζει μέσα από την επαφή που είχα με εκατοντάδες κόσμου κατά την προεκλογική περίοδο.
Επίσης θεωρώ προσβλητικό τον υπαινιγμό σου ότι όσοι είναι εκτός κομμάτων προσπαθούν να είναι πολιτικά όντα με κριτική σκέψη. Δηλαδή αν κατάλαβα καλά όσοι βρίσκονται σε κόμματα δεν έχουν πολιτική σκέψη;
Βρε Μιχαήλ, αποδέξου την ήττα σου αντρίκια, και σταμάτα να κλαις σαν γυναικούλα!!!!!!!!!!!
Ρε παλαβωμένε ανώνυμε, ποιαν ήτταν να αποδεχτεί ο Μιχάλης;
Μα εν εκαταλάβετε ακόμα ίντα άθρωπος ένι;
Εγαλεν υποψηφιότητα ο άθρωπος για να βοηθήσει το κόμμα του. Είδες να υπογράψει καμιά φορά μες στο μπλογκ του σαν υποψήφιος;
Εν έμαθες ακόμα ότι στο ΑΚΕΛ εν προωθούν τον εαύτόν τους αλλά το κόμμα;
Εγώ διαφωνώ με τούτην την τακτική αλλά μες στο ΑΚΕΛ έτσι κάμνουν.
Πρώτα το κόμμα τζαι ύστερα το πρόσωπο.
Τζ' ο Μιχάλης έτσι έκαμεν.
Κανεί σας να πικκαρίζεστε τζαι να γράφετε μαλακίες.
Απαντάτε του αν είσαστεν άντρες τζιαι όϊ να προσπαθείτε να πλήξετε το πρόσωπο του.
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΣ <>, ΚΟΥΛΙΑΣ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!!!!1ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!!!!!!!
Μιχάλη,
αν κατάλαβα καλά η οριζόντια ψήφος μπορεί να γίνει και κάτι σαν...σταθμισμένη ψήφος. Να ψηφίζω παραδείγματος χάριν, Λευκωσία και να επιλέγω έξι από κάθε κόμμα και να διαλέγω και ποιο κόμμα θέλω...Θα είναι πραγματικά επαναστατικό, θέλει όμως συζήτηση.
το φασιστικο καθεστως ριχχνει την χολη του στον ελληνισμο και παλι.ποτε επιτελους αλλοδαποι θα γυγετε απο το νησι μας?δεν σας θελει κανεις εδω.παρτε τα δολλαρια που [ηρατε το 2004 και πηγαινετε στην αμερικη εκει που σας πληρωνουν.κυπρος γη μονο ελληνικη.οταν πεσει ο χριστοφιας θα σφαξουμε ολους τους τουρκους και τους κομμουνιστες.
Αρχιεπίσκοπος δεν θέλει τον Κάρογιαν γιατί αυτός είναι ένας Αρμένιος. Λυπάμαι να σας πω αλλά δεν έχει άλλο λόγο.
περιμενετε το πραξικοπημα στην ελλαδα. ελλαδα καταρρεει. συντομα ο στρατος θα αναλαβει την εξουσια. κατοπιν θα διακηρυχθει ενωση με την ελλαδα. ψωμι λευθερια κυπρος!!! ενα πραξικοπημα μας χωρισε το αλλο θα μας ενωσει.
@ yiotisthoughts
Καμία σχέση με σταθμισμένη ψήφο. Η οριζόντια νομίζω ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει.
βεβαια η οριζοντια δεν μπορει να λειτουργήσει γιατι τοτε θα εκλειψουν τα κομματοσκυλα και θα επικρατήσουν οι πραγματικά καλύτεροι!
τελικα η ειρηνη χαραλαμπδιου εν περτίτζι! εσταματησε που τη δουλεια για να καμνει χημειοθεραπειες αλλα εβουραν τα σπιθκια να καμει προεκλογική!
Μιχάλη σε χαιρετώ και πάλι τζιαι να σε ευχαριστήσω γα την απάντηση.
Απολογούμαι εκ των προτέρων για το “πλάτιασμα”!!
Ξεκινώντας με τον ρόλο ύπαρξης των κομμάτων, συμφωνώ ότι την εμπειρία και την τριβή σου με το αντικείμενο λίγοι τις έχουν τζιαι ακόμα πιο λίγοι που ναν διατεθειμένοι να τις μοιραστούν με ότι τούτο συνεπάγεται.
Που την άλλη, τα γεγονότα εν μπροστά σε ούλλους μας που εξελίσσονται. Μπορεί να μεν έχουμε την εκ των έσσο πρόσβαση που μπορεί να έσσιεις εσύ (τζιαι τούτο δεν το λαλώ σαν κάτι αρνητικό προς εσένα, το αντίθετο), αλλά η παρατήρηση τους, στο μέτρο του δυνατού, γίνεται που τον καθένα μας. Η οπτική του καθενός μας εν διαφορετική και πάμπολλες οι ερμηνείες/αναλύσεις των γεγονότων. Εξού τζιαι οι εντελώς αντίθετες απόψεις που εν να ακούσεις για τα ίδια γεγονότα ανάλογα με το προς τα ποια μερκά γύρνει ο συνομιλητής σου. Για παράδειγμα αν μιλήσεις με Ακελικό για τις κινήσεις Χριστόφκια σαν πρόεδρο, εν παντές τζιαι ούλλοι στη Κύπρο ζιούμε πλέον σαν βασιλιάες, το δημόσιο εκαθάρισε που τη διαφθορά τζιαι το Κυπριακό τον άλλο μήνα εν να λυθεί. Αν που την άλλη κάτσεις να μιλήσεις με οπαδό του ΔΗΣΥ ή ακόμα παραπάνω του ΔΗΚΟ, εν παντές τζιαι πλέον ψοφούμε που την πείνα, το ΑΚΕΛ ανακάλυψε το ρουσφέττι τζιαι εγέμωσε το τόπο “λεσσιασμένους” (ατάκα από πραγματική συνομιλία) τζιαι οι Τούρτζοι επιάνμας τζιαι τους υπόλοιπους αλλά εν το εκαταλάβαμε. Εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες των ίδιων γεγονότων. Τούτα εν αποτελέσματα της δημόσιας κομματικής ρητορικής (ανεξαρτήτως κόμματος) με κύριο στόχο το μηδενισμό του αντιπάλου αντί της υποστήριξης της δικής τους θέσης/πολιτικής. Μπορεί μόλις φύουν τα μικρόφωνα να κάθουνται να πίνουν τον καφέ τους τζιαι ίσως τζιαι να δουλέφκουνουν με το “απέναντι” κομματικό στέλεχος λες τζιαι δεν συμβαίνει τίποτε, ο κόσμος όμως κρώννεται τους τζιαι δημιουργεί χαρακώματα.
Αν τζιαι το αμφισβητώ, ειδικά ως προς την ειλικρίνεια τους, αν υποθέσουμε ότι πραγματικά τα κόμματα μας έχουν “ολοκληρωμένη πολιτική θέση για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον τόπο”, στις κρίσιμες στιγμές λειτουργούν καιροσκοπικά τζιαι το κριτήριο της εφαρμογής της όποιας πολιτικής θέσης, είναι το κόστος βραχυ-μεσοπρόθεσμα τζιαι όϊ το κοινό καλό μακροπρόθεσμα. Κραυγαλέα παραδείγματα η άρνηση της κυβέρνησης Χρηστόφκια τζιαι του ΑΚΕΛ να αποδεχτεί τζιαι να εκμεταλλευτεί τη στήριξη που είσσιε στα πλείστα θέματα που τον ΔΗΣΥ την περίοδο αμέσως μετά τις τελευταίες προεδρικές εκλογές (με την επόμενη εκλογική αναμέτρηση ναν χρονικά μακρυά) τζιαι η μετέπειτα στροφή 180 μοίρες του ΔΗΣΥ μόλις εκοντέψαν οι εκλογές τζιαι η προεκλογική περίοδος. Για ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ, Οικολόγους εν νομίζω να θέλεις να σου φέρω το όποιο παράδειγμα.
Συμφωνώ πως πρώτιστος ρόλος των κομμάτων θα έπρεπε να είναι να παράγουν πολιτική. Η πολιτική θα έπρεπε να απέχει πολλά που τη πόλωση. Στη Κύπρο τα κόμματα μας μέσω τζιαι των στελεχών τους, λειτουργούν με πρωταρχικό σκοπό την διατήρηση των κεκτημένων τους με όποιο τρόπο γίνεται. Με δεδομένη - κατ εμένα - την απουσία συνέπειας στη πολιτική γραμμή των κομμάτων μας, την διατήρηση των κεκτημένων τους στηρίζουν την κατά κόρον σε πολιτικούς οπαδούς που τους αναγνωρίζουν το αλάθητο αντί για σκεπτόμενους υποστηρικτές με κριτική σκέψη που να μπορούν τζιαι να συνεισφέρουν στη παραγωγή πολιτικής!
συνεχίζεται…
Δαμέ να σου πω πως κακώς επροσβάλτηκες που την αναφορά μου σε πολιτικούς οπαδούς τζιαι πολιτικά όντα. Αν επίστευκα πως όσοι είναι σε κόμματα δεν έχουν πολιτικά κριτική σκέψη, εν θα έμπαινα σε διαδικασία να θκιεβάζω το blog σου, πόσο μάλλον να ζητήσω τζιαι την άποψη σου μιας τζιαι φαίνεται ξεκάθαρα που τα γραφόμενα σου σε ποιο κομματικό χώρο ανήκεις. Θεωρώ πως κάποιος που απλά υποστηρίζει ή απορρίπτει ένα κόμμα, ότι τζιαι να λαλεί/κάμνει τούτο, εν οπαδός. Ξεκάθαρο πράμα. Κάποιος ενταγμένος ή μη σε κόμμα που εν να αντιμετωπίσει κριτικά (όχι απορριπτικά) την όποια κομματική δήλωση/πράξη τότε ναι, κάμνει προσπάθεια ναν πολιτικό ον. Ναι, εν πολλά πιο σύνθετος όρος το πολιτικό ον, τζιαι γι αυτό εμίλησα για προσπάθεια ναν πολιτικά όντα με κριτική σκέψη τζιαι δεν είπα πως είναι. Θεωρώ πως τούτοι στη Κύπρο εν η εξαίρεση, σίουρα έννεν τούτους που επιδιώκουν να έχουν τα κόμματα τζιαι πως εν τούτοι που πρώτοι απορρίπτουν τζιαι απομακρύνουνται που τα κόμματα
Άποψη μου είναι πως όσο πιο κοντά στην αμεσοδημοκρατία είναι μια διαδικασία τόσο πιο δημοκρατική και εκπροσωπευτική είναι. Αν ήταν δυνατό, θα υποστήριζα να γίνεται δημοψήφισμα για κάθε απόφαση που έσσιει να πάρει η πολιτεία. Που τη στιγμή που με τα πολιτικά δεδομένα μας δεν θα υπάρξει ποττέ πολιτική βούληση να πραγματοποιηθεί κάτι τέθκιο, αναγκαστικά πρέπει να έχουμε κάποιο σύστημα αντιπροσώπευσης, τότε θεωρώ πως οι αντιπρόσωποι πρέπει να εκλέγουνται όσο πιο δημοκρατικά γίνεται. Πρόσεξε πως περιγράφω την άποψη μου και δεν της διώ όνομα (σταθμισμένη ψήφος, οριζόντια ψηφοφορία κλπ) γιατί δεν έσσιει να κάμει με κομματικές εισηγήσεις των τελευταίων ημερών (βλέπε οικολόγους). Βάση τζιείνου που επεριέγραψα, η απουσία του σημερινού κομματικού ελέγχου για το ποιος βάζει υποψηφιότητα και ποιος εκλέγεται, ανατρέπει ακριβώς την ασυνέπεια μεταξύ δηλώσεων και πράξεων την οποία φοβάσαι, αφού ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί προεκλογικά να είναι ειλικρινής ως προς τις θέσεις του μιας τζιαι δεν θα είναι αναγκασμένος να παραμένει εντός κομματικών στεγανών. Θα μπορεί επίσης να παραμένει συνεπής σε αυτές τζιαι μετά που θα μπει στη βουλή ή θα αποκτήσει κάποιο πολιτειακό αξίωμα. Εξάλλου η συνέπεια ή ασυνέπεια του στις θέσεις του θα αποτελούν βασικό κριτήριο μελλοντικής επαν-επιλογής του αφού θα είναι υπόλογος στο και θα υπόκειται σε κριτική από το σύνολο των πολιτών αντί της κατευθυνόμενης κομματικά αντιπολιτευτικής κριτικής τζιαι της αντίστοιχης κομματικής συγκάλυψης που παρατηρούμε σήμερα.
Τούτο έσσιει την δυνητική να οδηγήσει σε πραγματική πολιτική πολυφωνία τόσο στις δημόσιες συζητήσεις όσο τζαι μέσα στη βουλή. Μπορεί να οδηγήσει στην απομάκρυνση των επαγγελματιών πολιτικών τζιαι των ανειλικρινών/συμφεροντολογικών αγκαθκιών (για να το πω πολιτισμένα) τύπου Κουλία. Μπορεί επιτέλους να δούμε την αποδυνάμωση των κομμάτων τζιαι της επιρροής που έχουν, πράμα που εν να επιτρέψει στη βουλή τζιαι στη κυβέρνησης να λειτουργήσει με πιο ανοιχτά μυαλά, λλιότερη κομματική κατεύθυνση τζιαι πιο κατευθυνόμενα προς το συλλογικό καλό.
Συμφωνώ μαζί σου πως η συλλογική σοφία εν υπέρτερη της ατομικής. Τι σημαίνει συλλογική σοφία όμως;; Μήπως εν το αποτέλεσμα της συνένωσης του συνόλου των ατομικών σοφιών;; Τζιαι πόσο πραγματικά μιλούμε για συλλογική σοφία μέσα στα κόμματα με τις αγκυλώσεις, τα χαρακώματα, τα συμφέροντα τζιαι τη διαφθορά τους. Επιλέγω σσιήλλιες φορές την συλλογική σοφία που θα παράγεται ανοιχτά τζιαι μέσα που πραγματική πολυφωνία μέσα στη Βουλή παρά που τζιείνη που καθορίζεται πίσω που κλειστές πόρτες στην Πινδάρου, στην Εζεκία Παπαϊωάννου, στην Γρίβα Διγενή, στην Βύρωνος τζιαι στην Αθαλάσσας.
Θεωρώ πως μέσα που έτσι διαδικασίες μπορούν τζιαι τα κόμματα να αυτό-διορθωθούν τζιαι να λειτουργήσουν παραπάνω προς την κατεύθυνση της παραγωγής πολιτικής αφού πλέον η ασυνέπεια τζιαι η κοροϊδία πολλά πιο εύκολα θα μετατρέπεται σε χαμένους ψήφους. Ένας απογοητευμένος πολίτης, ακόμα τζιαι τζιείνος που λειτουργεί οπαδικά, πολλά πιο εύκολα θα επιλέξει να υποστηρίξει έναν ειλικρινή τζιαι συνεπή στις απόψεις του, κομματικά ανεξάρτητο πολιτικό, παρά κάποιο άλλο κόμμα όπως απαιτείται σήμερα, αφού μειώνεται το αίσθημα της προδοσίας προς το κόμμα που παραδοσιακά υποστήριζε.
Σήμερα το κλίμα απογοήτευσης προς τα κόμματα τζιαι τις πολιτικές διαδικασίες μετατρέπεται σε απόρριψη τους τζιαι σε πολιτική αδιαφορία ειδικά που τους νέους. Τούτα τα θκυό (αδιαφορία τζιαι απόρριψη) θεωρώ πως εν τα κύρια συστατικά του 24% της αποχής. Το ότι τα κόμματα/πολιτικοί εξακολουθούν να αδιαφορούν για τούτα τα ποσοστά ερμηνεύοντας την αποχή/λευκό/άκυρο σαν μη ύπαρξη τζιείνου του πληθυσμού, (μιας τζιαι τους το επιτρέπει το υπάρχον εκλογικό σύστημα) κατ’ εμένα ενισχύει τα όσα ανάφερα περί ξημαρισσιάς των κομμάτων και μεγάλης μερίδας των πολιτικών μας τζιαι ευθύνεται στον πιο μεγάλο βαθμό για το πρόσφορο έδαφος που βρίσκουν νεοφασίστες τύπου ΕΛΑΜ, ΚΕΑ κλπ.
τέλος :)
Ttoppouzokypraiε,
Πως αντιλαμβάνεσαι ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί [η λεκτική κατ’ εμένα και σχεδόν αποκλειστικά και μόνο από τον Νίκο Αναστασιάδη] «... στήριξη που είσσιε [σημ. η κυβέρνηση Χρηστόφκια] στα πλείστα θέματα που τον ΔΗΣΥ την περίοδο αμέσως μετά τις τελευταίες προεδρικές εκλογές ...».
Για κάποια άλλα ζητήματα που περιέχονται στα σχόλια σου προς τον Μιχάλη αλλά και που σχετίζονται και με την προηγούμενη απάντηση σου προς εμένα [ημερ. 6/06/2011 2:09 πμ] θα προσπαθήσω να επανέλθω το συντομότερο... Όμως θέλω να σημειώσω πως μέσα από τα γραφόμενα σου παρατηρώ μιαν τάση για προσωποποίηση ή εξατομίκευση της πολιτικής δράσης και δραστηριότητας. Προφανώς παραγνωρίζεις ή υποβαθμίζεις το γεγονός ότι ο άνθρωπος ανήκει ή αναζητεί συλλογικότητες, ή/και ότι είναι πιο φερέγγυος [και σαν πολιτικός] όταν λειτουργεί πέραν προσωπικών ατζιέντων ή σε προσωπικό επίπεδο... Οι οποίες προτάσεις για την υιοθέτηση της όποιας φύσεως οριζόντια ψηφοφορία στοχεύουν στην ανάδειξη προσώπων κι όχι συλλογικών προγραμμάτων και δράσεων. Σίγουρα αυτό είναι και ζήτημα ιδεολογίας και κοσμοθεωρίας!
Α, τζιαι μέσα στις συλλογικότητες είναι και τα κόμματα που υπάρχουν από αρχαιοτάτων χρόνων. Κι έχω την άποψη πως θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να λειτουργούν μέχρι να ανακαλύψουμε κάποια άλλη μορφής πολιτική οργάνωση, ας πούμεν τύπου σοβιέτ!
Toppouzokypraios, Πέραν από την παρέμβαση που μπορεί να γίνει σε ένα κόμμα για να εκλεγούν κάποιοι που ίσως οι οπαδοί του κόμματος να μην επιθυμούν, δηλαδή είναι αλλοίωση της θέλησης των μελών και φίλων ενός κόμματος, δε μου απάντησε κανένας όσες φορές το έθεσα: Γιατί να ψηφίσω κάποιον από ένα κόμμα με το οποίο διαφωνώ πολιτικά και ιδεολογικά; Για παράδειγμα είμαι αριστερός, ψηφίζω ΑΚΕΛ, και θεωρώ πως ο υποψήφιος του ΔΗΣΗ (Αθανάσης) είναι συνεπής, εργατικός, όμως αν εκλεγεί δεν είναι την πολιτική του κόμματος του που θα ακολουθήσει; Ποιο το όφελος στην πράξη;
Σωστός ο Σολιάτης.
Αλλά να ρωτήσω κάτι πρακτικόν για την οριζόντιαν ψηφοφορίαν, γιατί τα πολλά θεωρητικά συνήθως μεταφέρουν μας σε άλλα σύμπαντα.
Υπάρχει σε καμιάν χώραν να το μελετήσομεν τζιαί αν μας κάμνει να το υιοθετήσουμεν τζι' εμείς;
@ Μιχαλης και Σια
Ολοι ισχυριζονται πως εχουμε Δημοκρατια. Δυστυχως εν κοινοβουλευτισμο που εχουμεν.
Το ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΝ ειναι η οριζοντια ψηφοφορια. Διοτι μπορεις να ψηφισεις
1. ΟΠΟΙΟΝ θελεις.
Η
2. αν διαφωνεις με την οριζοντια, να ψηφισεις ατομα ΜΟΝΟ απο το κομμα που σου αρεσει.
Το σωστο κατ εμενα ειναι να γινει δημοψηφισμα για καθετη Η οριζοντια ψηφοφορια.
ΑΛΛΑ δεν εχουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΝ με την ετυμολογια της λεξεως για να γινει κατι τετοιο.
Αν αυτα που λες Μιχαλη υπερ της καθετης ψηφοφοριας, τα ασπαζωταν μεγαλο μερος του λαου δεν θα υπηρχε λογος τα κομματα να ειναι ΤΟΣΟ εναντια στην οριζοντια. ΑΛΛΑ επειδη ΔΕΝ τους συμφερει δεν το προχωρουν.
Αν εισαι οντος Κομμονιστης-Δημοκρατης σε προκαλω να θεσεις θεμα στο κομμα σου για να γινει δημοψηφισμα για οριζοντια Η καθετη ψηφοφορια. Αν οντος πιστευεις πως τα επιχειρηματα σου(και του κομματος σου και των αλλων κομματων) ευσταθουν λογικα θα καταφερετε να πεισετε τον λαο πως ειναι καλυτερη η καθετη.
Αλλα ΣΗΜΕΡΑ τα κομματα ΔΕΝ αντιπροσωπευουν κομμονιστες Η Δημοκρατες, αλλα ΜΟΝΟ ταμπελες ειναι. π.χ Αλλο ακελικος-ακελιστης ΚΑΙ αλλο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ
Ελπιζω το 2012 να ξυπνησουμεν...
ΛΑΚΩΝ
@ΛΑΚΩΝ
Εσύ είσαι Ελλαδίτης και δεν είσαι Κύπριος. Δεν έχεις δηλαδή δικαίωμα να μιλήσεις για πολιτικά μας θέματα.
Εξάλλου όσον αφορά το θέμα `άλλο ακελικός και άλλο κομμουνιστής` μπορώ να σου πω το εξής, αν δεν σου αρέσουν οι θέσεις του κόμματος μπορείς να ζήσεις με τους αναρχικούς κομμουνισταί φίλους σου και μπορείς να παλεύεις ενάντια στον καπιταλισμό καπνίζοντας χασίσι σε ψευδοκομμούνες με μικροαστικά παιδιά. Δεν μας νοιάζει.
Άποψη πάνω στα πολιτικά δικαιούνται να έχουν όλοι. Και δεν θα μας μαράνει αν ο Λάκων θέλει να ξεχωρίσει τους κομμουνιστές από τους ΑΚΕΛικούς. Δικαίωμα του.
Αν είναι πράγματι Ελλαδίτης, πρέπει πρώτα να ενημερωθεί για το σύστημα μας εδώ στην Κύπρο και μετά να εκφράσει άποψη. Εμείς δεν έχουμε Κοινοβουλευτική αλλά Προεδρική Δημοκρατία. Πολύ διαφορετικά συστήματα. Μακάρι να το είχε και η Ελλάδα αυτό, παρ' όλα τα προβλήματα του.
ΛΑΚΩΝ
Εισέπραξες μέρος των δημοκρατικών αισθημάτων που διακατέχει τα ακελικά λυκόπουλα!
Γι αυτούς δημοκρατία είναι όχι μόνο να συμφωνείς με τις θέσεις τους, αλλά και να είσαι το προβατάκι/δορυφόρος τους!
Αλλοίμονο σε όποιον έχει αντίθετη άποψη!
Όταν ένα άτομο πάσχει από μια πλάνη, αυτό λέγεται τρέλα.
Όταν πολλά άτομα πάσχουν από την ίδια πλάνη, αυτό ονομάζεται κομμουνισμός!
Λάθος! Θρησκεία ονομάζεται. Sorry.
Λάθος μου και που μίλησα για όλους τους Ακελικούς! Sorry.
Πρώτα έγραψεν ως ΛΑΚΩΝ.
Ύστερα ο ίδιος απάντησεν στο εαυτόν του ως ΑΚΕΛΙΚΟΣ.
Ύστερα ο ίδιος εσχολίασεν ως ανώνυμος.
Ύστερα ο ίδιος απολογήθηκεν τζι' όλας.
Χα χα χα.
Ζήτω η τρέλλα.
@ ttoppouzokypraios
Εκτιμώ το ότι αφιερώνεις χρόνο για συζήτηση στο μπλογκ μου.
Συμφωνώ ότι ο καθένας μπορεί να κάνει τις παρατηρήσεις του και να έχει τις δικές του απόψεις για το τι είναι τα κόμματα. Θεωρώ ότι οι απλοί κανόνες πολιτικής λένε αυτό που εκφράζω κι εγώ.
Σε ότι αφορά τις σχέσεις μεταξύ κομματικών στελεχών θα πω ότι χαίρομαι που μπορεί να διαφωνούν μπροστά στα μικρόφωνα αλλά ύστερα μπορεί να πάνε μαζί για φαγητό ή καφέ. Πρέπει να ξέρεις ότι είχα την τύχη να ζήσω από κοντά τις αλλαγές που έγιναν στο κομματικό μας σύστημα. Και μια από αυτές ήταν η αλλαγή στις σχέσεις μεταξύ των πολιτικών.
Όταν μάλωναν, τότε, οι πολιτικοί, μάλωνε και ο κόσμος. Όταν άλλαξαν οι σχέσεις μεταξύ των πρώτων άλλαξαν και μεταξύ των δεύτερων. Σκέψου ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια μέσα στους συλλόγους των χωριών υπήρχαν επιγραφές που έγραφαν: «απαγορεύεται η είσοδος στα μη μέλη». Σήμερα τέτοια φαινόμενα δεν υπάρχουν.
Εάν θέλουμε να είμαστε αλλά και να φαινόμαστε ειλικρινείς, δεν πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα. Και αναφέρομαι στο θέμα της συνεργασίας ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ. Πολλές φορές το έγραψα ότι ούτε το ένα κόμμα ούτε το άλλο έχουν τέτοια διάθεση. Και στο παρόν στάδιο δεν κρίνω αν είναι ορθό ή λάθος.
Ο ΔΗΣΥ δεν στήριξε την πολιτική Χριστόφια. Έδειξε κάποια ανοχή στο κυπριακό αλλά στην εσωτερική διακυβέρνηση πολυβολούσε την κυβέρνηση.
@ ttoppouzokypraios 2
Όταν λέω ότι ένα κόμμα πρέπει να παράγει πολιτική δεν εννοώ σε σχέση με την πόλωση. Εννοώ ότι πρέπει να έχει ολοκληρωμένες θέσεις και απόψεις για τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Και κυρίως αυτή να εκφράζεται ως ΜΙΑ θέση από το ΙΔΙΟ το κόμμα και τους εκπροσώπους του και όχι να βγαίνουν τα στελέχη του και για το ίδιο θέμα να ακούγονται πολλές απόψεις.
Συμφωνώ με τον ορισμό που δίνεις για τον οπαδό.
Διαφωνώ όμως ότι τα κόμματα διώχνουν τους σκεπτόμενους πολιτικά ή τα πολιτικά όντα όπως εσύ τα ορίζεις. Να μου επιτρέψεις να βασίζω αυτό που λέω στην εμπειρία μου.
Τις απόψεις μου περί άμεσης δημοκρατίας μπορείς να τις δεις εδώ σελ. 4.
Όσον αφορά το δικαίωμα επιλογής από διάφορους και μη χώρους υποψηφίων, πολύ φοβούμαι ότι αυτό που θεωρείς ως το καλύτερο τελικά θα εξελιχθεί σε κούρσα λαϊκισμού. Σκέψου όταν τώρα που έχουμε συγκροτημένα κόμματα και βλέπεις υποψήφιους του ίδιου κόμματος να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον με θεμιτά και αθέμιτα μέσα, να συναγωνίζονται ποιος θα δώσει περισσότερες υποσχέσεις κλπ. τι θα γίνει όταν θα έχουμε το άλλο σύστημα.
Διότι μη ξεχνάς ότι κάποιος, αφού θα έχει τη δυνατότητα να πάρει ψήφους και από άλλους χώρους, τότε να δεις «προσαρμογές» προσωπικών πολιτικών που θα πέσουν σε σχέση με την κομματική πολιτική.
Το ζητούμενο φίλε μου δεν είναι τα άτομα αλλά το σύνολο. Και από τη στιγμή που ο καθένας θα ενεργεί σαν άτομο, μην περιμένεις ένωση ατομικής σοφίας.
Από την άλλη όταν έχουμε 6 κόμματα και 8 απόψεις, σκέψου τι θα γίνει όταν έχουμε την… ατομική σοφία τι θα γίνει.
@ Χαμάλης
Νομίζω ότι δεν υπάρχει σε κάποια χώρα το συγκεκριμένο σύστημα.
Και προφανώς δεν υπάρχει ή αν υπάρχει είναι σε πολύ περιορισμένο βαθμό, διότι δεν δουλεύει τόσο ιδανικά όσο μπορεί να νομίζουμε.
@ ΛΑΚΩΝ
Ο κοινοβουλευτισμός είναι μια μορφή της Δημοκρατίας.
Αλλά και οριζόντια να έχουμε, πάλι κοινοβουλευτισμός θα είναι.
Φαίνεται ότι δεν έπιασες το νόημα των όσων είπα περί του τρόπου λειτουργίας του συστήματος της οριζόντιας.
Δικαιούσαι να έχεις την άποψη σου αλλά φαίνεται ότι με την τελευταία παράγραφο σου ότι δεν ξέρεις τι συμβαίνει και ποιες γραμμές υπάρχουν μέσα στα κόμματα.
@ Ανώνυμος 6/10/2011 10:16 πμ
Είτε είσαι ο ΛΑΚΩΝ είτε όχι δείχνεις ότι είσαι προκατειλημμένος.
Επειδή ο υπογράφων ως ΑΚΕΛΙΚΟΣ έγραψε αυτά που έγραψε, εσύ τα φόρτωσες σε ολόκληρο το ΑΚΕΛ.
Τόση αντικειμενικότητα, τόση προκατάληψη!
Και δεν σκέφτηκες ότι όσοι ΑΚΕΛικοί σχολίασαν εδώ, το έκαναν σε κόσμια πλαίσια.
Σε συγχαίρω για την «αντικειμενικότητα» σου που δείχνει και τις προθέσεις σου.
Και η κατάληξη σου, δείχνει και το ποιον σου και την «ευρύτητα» της σκέψης σου.
@ ΑΚΕΛΙΚΟΣ
Εν ηξερω τι σε εκαμε να νομιζεις πως ειμαι Ελλαδιτης αλλα καλως η κακως ειμαι Κυπραιος. Εσυ τι εισαι?
ΛΑΚΩΝ
@ ΛΑΚΩΝ
Εγώ είμαι εσύ και σύ είμαι εγώ.
Κυπραίος.
@ΑΚΕΛΙΚΟΣ
Σε ευχαριστώ αδέλφι μου. Πήρες τα λόγια από το στόμα μου. Ακριβώς όπως το είπες! Δηλαδή, «εγώ είμαι εσύ κι εσύ εγώ»!
Άσχετα αν εσύ ψήφισες ακελ κι εγώ ευρωκο. Σημασία έχει να είμαστε όλοι ενωμένοι σα μια γροθιά ενάντια στον εχθρό και τις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα μας!
@Μιχάλης Μιχαήλ,
Έτσι απλά κι αυθαίρετα και σε χρόνο μηδέν χωρίς καν να γνωρίζεις το άτομο μου, εποίησες το προφίλ μου, όλο αφορισμούς και αιχμές κατά της προσωπικότητας μου.
Απέδειξες για άλλη μια φορά τι σόι κουμάσι είσαι ως κομμουνιστής-ακελικός. Το απόλυτο μηδέν δηλαδή! Χρόνια μπασμένος στην αρχαία ελληνική παιδεία και δεν έχεις καταφέρει να αποκομίσεις το παραμικρό όφελος! Περαστικά σου δημοσιογράφε και μελετητή της πεντάρας!
Ποιος είσαι εσύ πάλι και από πού έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;
Είμαι αυτός που θα έπρεπε να σέβεσαι και τα συμπεράσματα μου πηγάζουν μέσα από τα γραφόμενα σου.
Όταν ζητάς ευπρεπισμό και σεβασμό από τους άλλους, πρέπει πάνω από όλα να είσαι εσύ ευπρεπής και να φέρεσαι με σεβασμό προς τους άλλους, ιδίως σε αυτούς που κατέχουν θέσεις με τη θετική ψήφο του λαού.
Και το ότι παραμένεις ανώνυμος δείχνουν ευπρεπισμό και σεβασμό;
Εγώ γράφω επώνυμα και ο ευπρεπισμός λέει ότι πρέπει να γράφεις κι εσύ επώνυμα, εφόσον απευθύνεσαι σε έναν επώνυμο.
'Εχεις τα κότσια;
@ Μιχαλης
Ο ανωνυμος 6/10/2011 10:16 πμ.
Δεν ειναι ο ΛΑΚΩΝ, πιστευω αναφερεται στον ΛΑΚΩΝ. Οσον αφορα την οριζοντια ψηφοφορια, απλα εχουμε διαφορετικες αντιληψεις και δεν νομιζω να καταλειξουμε καπου.
ΛΑΚΩΝ
Δημοσίευση σχολίου