Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2011

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΠΟΙΗΣΗΣ


Έγραψα και στο παρελθόν για το σύνδρομο του «Ηττοπαθούς πατριωτισμού».
Είναι ένα σύνδρομο που εκφράζει την περιχαράκωση γύρω από θέσεις που φαντάζουν εκ πρώτης όψεως πατριωτικές αλλά στην ουσία λειτουργούν εναντίον της Κύπρου, ενισχύουν και εμπεδώνουν την κατοχή και οδηγούν κατευθείαν σε δύο κράτη.
Το σύνδρομο αυτό εκφράζεται κυρίως από εκείνους που προτιμούν παρά ένα κράτος όπου θα έχουν λόγο και οι Τ/κύπριοι, να έχουμε ένα κράτος (έστω και στη μισή Κύπρο) που να είναι κυρίαρχοι οι Έλληνες.

Οι θέσεις αυτές εκφράζονται από την πτέρυγα εκείνη που ποτέ δεν συμβιβάστηκε με το ανεξάρτητο κράτος. Εκφράζεται από τους ανθρώπους που μετά το 1960 παρέμειναν πιστοί στο όραμα της Ένωσης. Εκφράζεται όμως και από τους πολιτικούς απογόνους τους που οραματίζονται επίσης ένα κράτος καθαρά ελληνικό, αφού τώρα δεν είναι εφικτή η Ένωση. Παραδείγματα υπάρχουν αρκετά και έχω αναφερθεί σ’ αυτά σε παλαιότερες αναφορές μου.

Στην προσπάθεια τους να προωθήσουν αυτές τις θέσεις δημιουργούν ένα άλλο σύνδρομο, αυτό της καταδίωξης. Διακατέχονται έντονα από την εμμονή ότι τους καταδιώκουν οι πάντες προσωπικά, ομαδικά αλλά και ότι καταδιώκεται και ο ελληνισμός στην Κύπρο.

Θα μου πείτε γιατί τα γράφω τώρα όλα αυτά ως εισαγωγή;
Μου ήρθαν αυτές οι σκέψεις ακούγοντας την πρώην υπουργό Παιδείας Κλαίρη Αγγελίδου να μιλά στο εκκλησιαστικό ραδιόφωνο για τους κινδύνους που διατρέχει η παιδεία στην Κύπρο από τους απανταχού συνωμοτούντες (εντός και  εκτός) να πλήξουν την ελληνικότητα του τόπου.

Μέσα σε μερικές γραμμές έδωσε με σαφήνεια – πιστεύω – το σκεπτικό αυτής της σχολής.
Η κα Αγγελίδου διαβλέπει μια έντονη προσπάθεια «κυπροποίησης» των πάντων και ότι πίσω από αυτή την προσπάθεια βρίσκονται οι Βρετανοί.
Ιδού το σκεπτικό της: «Είναι πιο εύκολο να αλώσεις κάποιον που είναι μόνος του παρά κάποιον που είναι με άλλους. Εντάξει, είμαστε κράτος αλλά εξακολουθούμε να αισθανόμαστε μέρος του ελληνισμού δεν αισθανόμαστε ότι είμαστε κάτι άλλο ξεχωριστό, άσχετα αν τώρα αν έχουμε την Κύπρο και μάλιστα αγωνιζόμαστε γι’ αυτό το πράγμα».

Μέσα από αυτά τα λόγια φαίνεται ξεκάθαρα το σκεπτικό αλλά και οι επιδιώξεις.
Ναι μεν είμαστε ένα κράτος ανεξάρτητο αλλά ξέρετε, δεν είμαστε ξεκομμένοι ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ από τον υπόλοιπο ελληνισμό!
Αυτό θέλει να πει η κα Αγγελίδου.
Ότι το Κυπριακό Ανεξάρτητο κράτος, η ασπίδα της Κύπρου όπως το χαρακτήρισε, είναι ένα κομμάτι του Ελληνισμού, μια άλλη Ελλάδα ή όπως αρέσκονται να λένε κάποιοι είναι η νοτιοδυτική Ελλάδα ή όπως αρέσκονται να λένε άλλοι, είναι το Ελλα-δικό μας κράτος.

Αυτά ακριβώς τα σημεία και οι εμμονές δεν αφήνουν αυτούς τους ανθρώπους να δεχθούν την ύπαρξη ενός κράτους που ως τέτοιο δεν είναι ελληνικό ούτε τουρκικό. Δεν ανήκει ούτε στους Έλληνες ούτε στους Τούρκους αλλά ανήκει στο λαό του, Ε/κύπριους, Τ/κύπριους, Αρμένιους, Μαρωνίτες και Λατίνους.

Συγχύζουν την κρατική με την εθνική υπόσταση και από εδώ ξεκινούν όλα.
Θεωρούν ότι οποιαδήποτε αναφορά στο κράτος παραπέμπει σε έθνος και κάνουν λόγο για κυπροποίηση, σε προσπάθειες να αναχθεί η Κύπρος σε έθνος αντί σε κράτος, χωρίς ποτέ κάποιος να αναφερθεί σε ύπαρξη κυπριακού έθνους.

Ακόμα και ακαδημαϊκοί όπως ο Χρ. Ιακώβου δηλώνει ότι δεν πρέπει να αντιπαραβάλλεται η ελληνική με την κυπριακή σημαία, ούτε να γίνεται λόγος για αλλαγή του εθνικού ύμνου της Κύπρου.

Ως προς το πρώτο συμφωνώ. Το ίδιο το Σύνταγμα ορίζει ότι σημαία του Κυπριακού Κράτους είναι η Κυπριακή σημαία, ενώ οι δύο κοινότητες μπορούν να χρησιμοποιούν τις εθνικές σημαίες σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Σε κανένα σημείο δεν γίνεται λόγος για Κυπριακό Έθνος ούτε σε Ελληνικό ή Τουρκικό κράτος της Κύπρου.

 Όσον αφορά τον εθνικό ύμνο, με βάση το δίκαιο της ανάγκης μετά τα γεγονότα του 1963-64 υιοθετήθηκε ο ελληνικός ως ο ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Δεν πρέπει να παραβλέπεται όμως το γεγονός ότι υπάρχει κρατικός ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας ο οποίος ανακρούστηκε μόνο μία φορά.

Από την άλλη δεν πρέπει να θεωρείται ο εθνικός ύμνος ενός άλλου κράτους ως ο εθνικός ύμνος ενός άλλου κράτους που δεν είναι ελληνικό.
Εκείνο που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αυτοί οι κύκλοι είναι ότι το ανεξάρτητο του Κυπριακού Κράτους σε καμιά περίπτωση παραγνωρίζει την ελληνικότητα της πλειοψηφίας των κατοίκων της Κύπρου.
Άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ότι το ανεξάρτητο κράτος σε καμία περίπτωση αναιρεί την εθνικότητα των δύο μεγάλων κοινοτήτων της Κύπρου διότι είναι δεμένοι στη θεωρία του έθνους-κράτους.

Αυτή η αντίληψη επικρατεί και στα θέματα Παιδείας όπου οι κύκλοι αυτοί ταυτίζουν την Παιδεία του Κυπριακού Ανεξάρτητου κράτους με την Παιδεία των Ε/κυπρίων.
Άλλο ένα δείγμα της αντίληψης ότι πρόκειται για Ελληνικό κράτος.
Η κα Αγγελίδου τόνισε με έμφαση ότι η Παιδεία στην Κύπρο δεν μπορεί να διαχωριστεί από την Ορθοδοξία.
Πού το βρήκαν αυτό γραμμένο οι συντελεστές της εκπομπής, Κλ. Αγγελίδου, Χρ. Ιακώβου και μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος;
Εφόσον όπως είπαν το Κυπριακό Κράτος είναι η ασπίδα της Κύπρου, το Σύνταγμα αυτού του Κυπριακού κράτους καθορίζει ότι η Παιδεία του είναι θέμα των δύο κοινοτήτων.
Ωστόσο με το να λένε ότι η Παιδεία στην Κύπρο δεν μπορεί να διαχωριστεί από την Ορθοδοξία, πού παραπέμπει; Και πάλι στο ότι το Κυπριακό κράτος είναι Ελληνικό!

Υπερασπιζόμενοι την Ελληνική Παιδεία της… Κύπρου, τάχθηκαν εναντίον της έκδοσης βιβλίων από το Κυπριακό Υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι η Ελλάδα λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει δεν μπορεί να μας στείλει βιβλία.
Και γιατί παρακαλώ τάχθηκαν εναντίον; Διότι όπως είπε η κα Αγγελίδου, αυτό είναι επικίνδυνο επειδή «τότε θα γίνει αυτό που φοβόμαστε, η Κυπροποίηση. Θα αφαιρεθούν θέματα που θα αφορούν είτε την Ελλάδα είτε τον ελληνικό πολιτισμό και θα μπαίνουν θέματα που θα αφορούν μόνο την Κύπρο. Και αυτό θα είναι καταστροφικό».

Έκοψαν, έραψαν, αποφάνθηκαν!
Μόνο και μόνο η τελευταία φράση δείχνει ότι υπάρχει μέσα στο μυαλό τους ένα σύνδρομο καταδίωξης. Αλλά και μια αντίφαση.
Εφόσον θεωρούν ότι η Παιδεία στην Κύπρο είναι Ελληνική και Ορθόδοξη, πώς είναι δυνατόν το κατεξοχήν αρμόδιο όργανο να οδηγήσει την εκπαίδευση στην Κυπροποίηση;
Αλλά γιατί ποτέ δεν εξηγούν τι εννοούν με την «κυπροποίηση» και πώς αυτή στρέφεται εναντίον του ελληνισμού της Κύπρου;

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αλήθεια, ποιος είναι ο κρατικός μας ύμνος;

Αντώνης είπε...

Την ίδια ακριβώς επιχειρηματολογία της Κλαιρούς χρησιμοποίησαν στο παρελθόν όλοι οι Κήνσορες της "Κύπρου Ελλήνων Χριστιανών", ενάντια στις απόπειρες δημιουργίας κρατικού πανεπιστημίου σ΄ αυτόν τον άτυχο τόπο. Αποτέλεσμα των τότε κατορθωμάτων τους ήταν να ιδρυθεί πανεπιστήμιο μόλις 33 χρόνια μετά την ανεξαρτησία.

Σολιάτης είπε...

Με αυτά τα μυαλά οι ελληνοχριστιανοί που είχαν το πάνω χέρι, ήθελαν να έρχονται τα πάντα από την Ελλάδα και δεν ήθελαν να δημιουργηθεί οτιδήποτε στην Κύπρο. Την ήθελαν εξαρτώμενη από την Ελλάδα διότι τόσο στενόμυαλοι είναι και έτσι αντιλαμβάνονται τον Ελληνισμό. Βιβλία,δίσκοι μουσικής,κ.λπ. όλα να έρχονται από την Ελλάδα ήταν αμαρτία να προχωρήσει ο πολιτισμός μας ανεξάρτητα από το εθνικό κέντρο. Και κράτησαν την Κύπρο δεκαετίες πίσω, μαζί με τα υπόλοιπα δεινά που έφεραν σε αυτό τον τόπο.

arxiepiskopos είπε...

Αυτή τη μανία καταδίωξης υιοθέτησε κι ο Λιλλήκας.Οι διάφοροι...πατριώτες της διχοτομικής κομπανίας άρχισαν να υποβάλλουν στον Αγριεπίσκοπον τεκμήρια των μαρτυρίων που υφίστανται από το δικτάτορα Χριστόφια για να λάβουν το στέφανο του νεομάρτυρα και το χρίσμα του υποψηφίου για το 2013!Όπου να 'ναι ακολουθεί και ο έτερος εκ Πάφου ακρεφνέστατος!

ομαδα ελληνοκυπριος πατριωτης είπε...

αγαπητε μιχαλη μιχαηλ αν και εστε αρκετα διαβασμενος για καθεστωτικος δημοσιογραφος φαινεται οτι το συνδρομο του ακελικου τροπου σκεψης δεν εχει αλλαξει πανω σας.αποκαλειτε τον μη κομμουνιστη πολιτη εθνικιστη,ενωτικο κλπ.οτι δεν θελουμε τους τουρκους κλπ. 1. κα το κομμα σας ηθελε την ενωση.αρα ηταν και το ακελ εθνικιστικο 2.το κομμα σας σε συνεργασια με τους αγγλους και την τουρκικη μειονοτητα επινοησαν τον κυπροεθνικισμο.ετσι βλεπουμε σημερα τα εδονοπουλα απο το νηπιαγωγειο να αυτοαποκαλουνται κυπριοι στην εθνικοτητα και οχι ελληνες.μας λενε οτι εσεις οι κυπριοι γιατι ετσι θελετε να σας λενε ειστε ενα μειγμα αραβωβ,τουρκων,και ευρωπαιων κατακτητων που ετυχε να μιλουν ελληνικα.καποιοι απο σας λενε οτι μιλατε κυπριακα αλλα δεν ξερετε να μας πειτε το αλφαβητο σας. το κομμα σας λοιπον παραμενει εθνικιστικο οχι μονο για τον κυπροεθνικισμο αλλα και για το οτι στηριξε εθνικιστες κατα το ακελ ηγετες οπως μακαριος και τασος παπαδοπουλος. τωρα στο θεμα των δηθεν τουρκοκυπριων..αποτελουσαν μια μειονοτητα στην κυπρο.σημερα αποτελουν μιση μειονοτητα.ο μακαριος τον οποιο δηθεν εχετε ψηλα απλα και μονο για να συντηρειτε το μυθο του μακαριακου ακελ ελεγε οτι δεν μπορει μια μειονοτητα να θελει ισα δικαιωματα με την πλειοψηφια.δ ειναι φασιστας και εθνικιστης ο μακαριος δηλαδη για αυτο που ειπε? οχι θα μου πειτε γιατι οταν το ακελ υποστηριζει καποιον αυτος δεν ειναι εθνικιστης.οταν αποσυρει την υποστηριξη του πχ μακαριτης τασος τοτε θα βρεθει οτι ειχε σχεσεις με την εοκαβ. ετσι ενω εσεις προσπαθειτε με καθε μεσο να κανετε μια μειονοτητα τωρα κυβερνητη της κυπρου γιατι αυτο δειξατε οτι θελετε με τις προδοτικες σας προτασεις ο μακαριος ελεγε αντιθετα και τα ολοσωστα του.εσεις δεν ειστε που στηριζετε τον κουρδικο αγωνα?γιατι δεν λετε στην πατριδα σας την τουρκια να δωσει ισα δικαιωματα στους κουρδους αλλα και στους εκει αρμενιους και ελληνες?γιατι δεν λετε τωρα στο φιλο σας ισραηλ να δωσει αυτα τα δικαιωματα στους παλαιστινιους? γιατι αραγε δεν λετε στην ρωσσια να δωσει δικαιωματα κοινοτητας στους εκει ελληνες,εβραιους ,κινεζους και τσετσενους?εδω δεν εφαρμοζετε ισοτητα στην εργασια αναμεσα στον λαο θα το κανετε για αλλες χωρες?φαινεται το μονο που σας απασχολει ειναι η εξυπηρετηση της τουρκιας και της εδω κουβαλητης της κατοχικης δυναμης αυτο ενισχυει την αποψη οτι ολοι εσεις οι ακελικοι ειστε τουρκικης καταγωγης.η μανια σας να υποταξετε αυτον τοπο στην τουρκια αυτο δειχνει.

Ανώνυμος είπε...

ο Καραγκιοζάκος Μιχ. Μιχ. έχει για όλα άποψη. όμως πάντοτε ακελικά λανθασμένη!

τελικά ο τουρκοκύπριος Τσουρούλης είναι πολύ καλύτερος από το Μιχ. Μιχ.

arxiepiskopos είπε...

Χαράς ευαγγέλια! Ο Αγριεπίσκοπος εξήγγειλε το N.P.S(Next President Show)για αμέσως μετά τα Χριστούγεννα.Έχουμε να ρίξουμε γέλια!Να βλέπουμε το Λιλλήκκα να συναγωνίζεται με τον Ομήρου σε ηρωισμό και το Συλλούρη να υποβλέπει τον Χριστόδουλον τον Αυκορίτην!Λέτε ο αρκόπελλος να θέλει να τους εξευτελίσει όλους και να προβάλει ο ίδιος ως ο πιο σοβαρός;Καλά λέχθηκε το "Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι!"

Μιχάλης είπε...

Ανώνυμος

Αυτός είναι ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

http://www.youtube.com/watch?v=PkWhmPz02QA

Μιχάλης είπε...

@ Αντώνης

Έχεις απόλυτο δίκαιο φίλε. Και θα σε θυμίσω τον πόλεμο που δέχθηκε η πρώτη πρύτανης η Τσουγιοπούλου από τον ΔΗΣΥ και ειδικά τον Ν. Αναστασιάδη που την έκανε και έκλαιγε μέσα στην επιτροπή Παιδείας της Βουλής.

Μιχάλης είπε...

@ Σολιάτης

Κι εσύ έχεις απόλυτο δίκαιο φίλε Σολιάτη. Είναι τόση η φοβία τους που κάθε τι το μη ελληνικό το φοβούνται όπως ο διάβολος το λιβάνι.

Μιχάλης είπε...

@ arxiepiskopos

Αυτό το είπαμε πολλές φορές. Όλοι αυτοί διακατέχονται από το σύνδρομο του ηττοπαθούς πατριωτισμού με ότι αυτό συνεπάγεται...

Μιχάλης είπε...

@ ομαδα ελληνοκυπριος πατριωτης

Καταρχήν χαίρομαι που καταθέτεις κάποιες απόψεις, άσχετα αν τις θεωρώ αυθαίρετες. Έτσι θα τις σχολιάσω με την ελπίδα ότι θα αποδεχθείς/τε να υπάρξει ένας διάλογος.

Καταρχήν το αν κάποιος είναι διαβασμένος ή όχι δεν κρίνεται από τις κομματικές ή τις πολιτικές του επιλογές. Διότι αν ισχύει αυτό, ισχυρίζομαι ότι παρόλο που φαίνεσαι, είτε δεν είσαι διαβασμένος ή δεν είσαι καλά διαβασμένος.
Και εξηγούμαι αμέσως:

Προσωπικά δεν αποκάλεσα κανένα μη αριστερό ως εθνικιστή κλπ. Ούτε εξ όσων γνωρίζω κάτι ανάλογο έπραξε το ΑΚΕΛ. Αν έχεις στοιχεία – κυρίως για μένα – να παραθέσεις για όσα μου προσάπτεις ευχαρίστως να τα συζητήσω και να απολογηθώ δημόσια αν είπα κάτι τέτοιο ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ.

Όσον αφορά τα σημεία:

1. Κανένας δεν είπε ότι η ένωση ήταν εθνικιστικό σύνθημα ενόσω υπήρχαν οι προϋποθέσεις για να γίνει κάτι τέτοιο. Αν και προσωπικά πιστεύω ότι ήταν λάθος επιλογή αυτός ο στόχος και κακώς το ΑΚΕΛ συντάχθηκε με αυτόν. Από εκεί και πέρα από τη στιγμή που ανακηρύχθηκε ανεξάρτητο κράτος και η ένωση ενταφιάστηκε οριστικά το 1959, κάθε ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση ναι, ελαυνώταν από εθνικιστικά κίνητρα, δεδομένου του ανέφικτου αλλά και των καταστροφικών συνεπειών που θα είχε για την Κύπρο.

2. Δεν διαφωνώ ότι οι Βρετανοί επινόησαν τον κυπροκεντρισμό. Θα ήταν ενδιαφέρον όμως α) να δω την αιτιολόγηση από πλευράς σου γιατί οι Βρετανοί το έκαναν αυτό. β) Θα σε/σας παρακαλούσα να παραθέσεις συγκεκριμένα στοιχεία ότι το ΑΚΕΛ συνήργησε σε αυτό. γ) Ζητώ τεκμηρίωση των όσων λες ότι μαθαίνουν τα ΕΔΟΝόπουλα.

Και επειδή έχεις/τε μια λανθασμένη εικόνα ότι ο κάθε ΑΚΕΛικός δεν έχει δική του γνώμη ή ότι όλοι λέμε τα ίδια, θα σε πληροφορήσω ότι δεν είμαι από αυτούς που λατρεύουν τον Μακάριο και ότι υπήρξα ένας από τους πολέμιους της πολιτικής του Τ. Παπαδόπουλου ακόμα και όταν το ΑΚΕΛ συνεργαζόταν μαζί του.

Και δεν είμαι λάτρης του Μακαρίου επειδή μεταξύ άλλων υιοθετούσε και αντιφατικές πολιτικές. Από τη μια μιλούσε για ένωση και από την άλλη υπερασπιζόταν το ανεξάρτητο κράτος. Δεν έχω υπόψη μου αν ο Μακάριος μίλησε για τουρκική μειονότητα (αν έχεις κάτι σχετικό παρακαλώ να προσκομιστεί). Ωστόσο είναι ο ίδιος ο Μακάριος που αποδέχθηκε την αναβάθμιση των Τ/κυπρίων σε κοινότητα, μέσω της αποδοχής από τον ίδιο των συμφωνιών Ζυρίχης-Λονδίνου και της εφαρμογής τους ως συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, κάτι που ισχύει ενόσω ισχύει και το συγκεκριμένο σύνταγμα.
Επομένως τα όσα λες/τε για μειονότητα δεν ισχύουν.
Ωστόσο ξεχνάς/τε ότι ΟΛΟΙ οι πρόεδροι της Κ.Δ. από το 1977 μέχρι σήμερα έκαναν λόγο για λύση με πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων. Ακόμα και η περιβόητη 8η Ιουλίου μιλά για Δ.Δ.Ο. με πολιτική ισότητα. Άρα το θέμα αυτό δεν εμφανίστηκε επί Χριστόφια.

Όσον αφορά το ΑΚΕΛ υποστήριξε τον Μακάριο ως τον εκπρόσωπο του ανεξάρτητου κράτους και ως τέτοιος (ως θεσμός) ήταν η ασπίδα του ανεξάρτητου κράτους.
Κάτι ανάλογο ίσχυσε και για τον Τ. Παπαδόπουλο που παρεμπιπτόντως δεν έχω υπόψη μου να χαρακτηρίστηκε ποτέ από το ΑΚΕΛ ως εθνικιστής.

Τα υπόλοιπα που γράφεις ως κατάληξη, να μου επιτρέψεις/τε να τα θεωρήσω ως ανοησίες που δείχνουν μια φανατική αντιμετώπιση των ζητημάτων και καθόλου πολιτική.

Αναμένω.