Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

ΙΕΡΗ ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ



Καιρό έχω να ασχοληθώ με τους… άγ(ρ)ιους Πατέρες.
Την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου δημοσιεύτηκαν τρεις ειδήσεις σε τρεις διαφορετικές εφημερίδες που με έκαναν να αηδιάσω ακόμα περισσότερο την εκκλησιαστική ιεραρχία και όχι μόνο.
Διότι στο τέλος αποδεικνύεται ότι μιλούμε για νοοτροπία συστήματος και όχι νοοτροπίες κάποιων ανθρώπων.
Για να μην σας ταλαιπωρώ άλλο με τις εισαγωγές, μπαίνω αμέσως στο θέμα.


* * *
ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΙΑ 1η

Πολίτης 18/2/2009:
Τίτλος άρθρου:
«Αρχιεπίσκοπος: Ζητά ενοίκιο από το υπ. Παιδείας για το Γυμνάσιο Διανέλλου
Τα έσοδα υπέρ ορφανών
Την ενεργοποίηση των όρων εντολής του κληροδοτήματος Διανέλλου και Θεοδότου αποφάσισε ο Αρχιεπίσκοπος. Για το λόγο αυτό ζητά ενοίκιο από το υπ. Παιδείας ώστε να δίδει τα χρήματα για τα ορφανά».

Διαβάζουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος ζητά από το Υπουργείο Παιδείας την καταβολή ενοικίου για το σχολείο «Διανέλλου και Θεοδότου» προκειμένου να συνεχίσει να συνεισφέρει στα ορφανά.

Όπως εξήγησε ο Αρχιεπίσκοπος στον «Π», το κτήριο αποτελεί κληροδότημα του Κοινοτικού Ορφανοτροφείου Λευκωσίας από τις αδελφές Ευγενία Θεοδότου και Αθηνά Διανέλλου, οι οποίες στη διαθήκη τους άφησαν σαφείς όρους εντολής να χρησιμοποιείται το κτήριο για τη φιλοξενία ορφανών.
«Το ίδρυμα έχει λοιπόν βάσει του κληροδοτήματος ένα σκοπό, ο οποίος αυτή τη στιγμή δεν εξυπηρετείται. Κι εγώ σαν Πρόεδρος, θέλω να κάνω καλά τη δουλειά μου. Ιδρύματα δεν είθισται να έχουμε σήμερα για τα ορφανά. Θα δίνουμε λοιπόν τα χρήματα από το ενοίκιο του κτηρίου σε υποτροφίες για ορφανά για να σπουδάσουν, ή για να έχουν μια αξιοπρεπή ζωή» ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος.

Τέλος η £1 ενοίκιο
Εδώ και 35 χρόνια, το κτήριο παραχωρείται στο υπουργείο Παιδείας με το συμβολικό ποσό ενοικίου της £1.
«Κακώς ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος το έδωσε στο υπουργείο Παιδείας με μία λίρα ενοίκιο. Εγώ σέβομαι την επιθυμία που είχε ο δωρητής. Αν το θέλει το Υπουργείο να είναι σχολείο, θα μάθει να πληρώνει ενοίκιο» δήλωσε στον «Π» ο Αρχιεπίσκοπος.

Όπως είπε, θα κοστολογηθεί το κτήριο, αφαιρώντας την αναπαλαίωση που έγινε από το κράτος και βάσει της εκτίμησης θα ζητηθεί ένα 3%-5% της αξίας ως ενοίκιο.
* * *
ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΙΑ 2η

Σημερινή 18/2/2009
Τίτλος άρθρου:

Ιερή... διεκδίκηση της Τεχνικής Σχολής Β'

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η διαχειριστική εκκλησιαστική επιτροπή της Παλουριώτισσας διεκδικεί το χώρο των αθλοπαιδιών, έκτασης τεσσάρων οικοπέδων της Σχολής.

Σημειώνεται ότι ο χώρος στον οποίο στεγάζεται τόσο η Τεχνική Σχολή, όσο και το Λύκειο της Παλουριώτισσας (βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη Σχολή), ήταν δωρεά του Εθνάρχη Αρχιεπίσκοπου Μακαρίου για την ανέγερση των κτηρίων.

Όπως αναφέρουν, μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες, η δωρεά έγινε τότε προφορικά και με την πάροδο του χρόνου, το θέμα περιπλέχθηκε, με αποτέλεσμα το Υπουργείο να έχει στα χέρια του όλους τους τίτλους ιδιοκτησίας των κτηρίων, πλην όμως των τεσσάρων επίμαχων οικοπέδων.

«Τα οικόπεδα μας ανήκουν»
Διαφορετική, ωστόσο, είναι η άποψη του Πρόεδρου της εκκλησιαστικής επιτροπής της Παλουριώτισσας Πατρός Γεώργιου Αντωνίου, ο οποίος ανέφερε στη «Σ» ότι τα τέσσερα οικόπεδα δεν παραχωρήθηκαν ποτέ στο Υπουργείο Παιδείας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «τα εν λόγω οικόπεδα ήταν ανεξάρτητα από την Τεχνική Σχολή, η οποία με δική της πρωτοβουλία περιέφραξε το χώρο που ήταν ακριβώς δίπλα της, για ν’ ανεγείρει γήπεδα αθλοπαιδιών».

Ταυτόχρονα, ανέφερε πως η εκκλησία δεν θα διεκδικούσε ένα χώρο ο οποίος ήταν δωρεά από την ίδια και υπενθύμισε πως σχεδόν όλα τα σχολεία της Παλουριώτισσας έχουν ανεγερθεί σε οικόπεδα που παραχωρήθηκαν από την εκκλησία.

Ο Αρχιεπίσκοπος αποφασίζει…
Ερωτηθείς το μέλος της διαχειριστικής επιτροπής, για τις προθέσεις της εκκλησίας σχετικά με την αξιοποίηση του χώρου, απάντησε: «δεν ξέρουμε ακόμη, όταν μας παραχωρηθεί θα διαβουλευθούμε με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο και θα αποφασίσουμε για το πώς θα αξιοποιηθούν τα οικόπεδα».

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, δεν είναι η πρώτη φόρα που η εκκλησία έρχεται σε αντιπαράθεση με αρμόδιους φορείς, διεκδικώντας σχολικά οικόπεδα ως περιουσία της.
Πριν από μερικούς μήνες, σε ανύποπτο χρόνο και με πρωτοφανή τρόπο για την Εκκλησία της Κύπρου, η Μονή Αγίου Γεωργίου της Λάρνακας, έβαλε λουκέτο σε οίκημα, στο οποίο θα μετακόμιζαν 44 παιδιά με ειδικές ανάγκες, για να μετατρέψει το σχολείο σε εμπορικό κέντρο. (Σχετική ανάρτηση έκανα εδώ: http://mihalismihail.blogspot.com/2008_10_01_archive.html)

* * *
ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΙΑ 3η

Φιλελεύθερος 18/2/2009
Τίτλος:

Μη ψεύδεσαι, εκτός αν θα χωρίσεις

Η Εκκλησία υποχρεώνει τα ζευγάρια να βριστούν έστω και εικονικά

Η Εκκλησία υποχρεώνει τα ζευγάρια που θέλουν να χωρίσουν να καταθέσουν ψέματα ενώπιον του Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία του διαζυγίου, όπως ανέφερε στον «Φ», ζεύγος το οποίο πήρε διαζύγιο.

Το ζεύγος υποστήριξε ότι τις ίδιες εμπειρίες είχαν και άλλα ζευγάρια και μάλιστα στην όλη διαδικασία εμπλέκονται και οι γονείς ή και τα αδέλφια που επίσης δηλώνουν, είτε ήταν μάρτυρες είτε όχι, ότι το ζεύγος δεν περνούσε καλά και ότι αντάλλαζε ύβρεις ή ότι ο ένας εκ των δύο ύβριζε τον άλλο.

Σε άλλη περίπτωση, που το ζεύγος ζούσε χωριστά και μάλιστα η γυναίκα συζούσε με άλλον άνδρα και εγκυμονούσε, της έγινε σύσταση να κάνει άλλη μια προσπάθεια να τα βρει με το σύζυγό της.

Ο λειτουργός της Αρχιεπισκοπής ανέφερε στον «Φ», ότι το Εκκλησιαστικό Δικαστήριο για να εκδώσει διαζύγιο ζητά κάποιους λόγους που να δικαιολογούν την έκδοσή του. Το Δικαστήριο ζητά μαρτυρίες ότι το ζεύγος, τουλάχιστον εξυβρίστηκε, με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχει γάμος που διαλύεται χωρίς το ζεύγος να ανταλλάξει ύβρεις.

Επειδή στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται και ενισχυτική μαρτυρία, οι γονείς ή και άλλα συγγενικά πρόσωπα καλούνται για να επιβεβαιώσουν την ανταλλαγή ύβρεων.

Όπως μας ελέχθη από επηρεαζόμενους, κατέθεσαν ότι τούς ύβρισε ο πρώην σύντροφός τους και μάλιστα με τις λέξεις που υποτίθεται ότι τους ύβρισε, χωρίς να συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ πολλοί γάμοι διαλύονται λόγω του ότι ο ένας εκ των δύο έχει εξωσυζυγική σχέση, τα διαζύγια που έχουν ως λόγο τη μοιχεία, τα τελευταία χρόνια μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, όπως μας ελέχθη. «Έχει χρόνια να εκδοθεί διαζύγιο για λόγους μοιχείας», ανέφερε στον «Φ», ο λειτουργός της Εκκλησίας.

Όπως μας εξήγησε ο ίδιος λειτουργός, είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις μάρτυρες που να καταθέσουν ότι συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω το σύζυγο ή τη σύζυγο να τους απατά. Στις περιπτώσεις αυτές, το Εκκλησιαστικό Δικαστήριο απαιτεί να γνωρίζει, «ποίος, πού και πότε», όπως μας ελέχθη χαρακτηριστικά.

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ:
Ο Δήμος Λευκωσίας έχει ισχυρές ενστάσεις για την ανέγερση του (εκτρωματικού) Καθεδρικού Ναού στην παλιά Λευκωσία.
Ελπίζω να εμμένουν μέχρι τέλους στη θέση τους.

ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Διαβάστε αυτό το Φαξ που μας ήρθε από τη Τσάδα

24 σχόλια:

Aslan είπε...

οσο υπαρχουν ανθρωποι που θεωρουν αυτους τους (διαχρονικους) προδοτες "αγιους", ακου αγιους μη χε..., αυτα θα εχουμε. Και ειδικα με τον συγκεκριμενο αρχιφασιστα τραγογενη τα βασανα μας ακομα εν πισω

Αντρικκος είπε...

Όλα είναι καθρέφτης της κοινωνίας. Και πάνω απο όλα οι ηγεσίες της. Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος καλύπτεται πίσω απο το σχήμα του δεν τον εξαιρεί. Αντίθετα ενισχύει τις αδυναμίες του γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που πρεσβεύει η Εκκλησία της οποίας προΐσταται. Προσωπικά έπαψε πλέον να με απασχολεί.

Περισσότερο προβληματίζομαι και διερωτούμαι με την ανοχή που δείχνει ο κόσμος απέναντί του και μέχρι πού μπορεί αυτή να φτάσει. Γιατί μπορεί η κοινωνία να καθρεφτίζεται στο πρόσωπο του αλλά αυτό δεν σημαίνει κιόλας ότι ταυτίζεται με αυτόν.

Lexi_penitas είπε...

Έτο, επήεν πίκκα με τον Υπουργό Παιδείας τζιαι τον Χριστόφκια που τον εσιχτηρίσαν που τα της παιδείας τζιαι νομίζει ότι έτσι τιμωρεί τους. Εννα πιαει μαλλιν!

MARINOS είπε...

Πάρα πολύ ενδιαφέροντα αυτά που έγραψες. Αλλα διαφωνώ με το αρχικό σου συμπέρασμα: όλα αυτά ακριβώς επιβεβαιώνουν νοοτροπία ανθρώπων και όχι συστήματος.

;)

Μην τους βάζουμε όλους σε ένα τσουβάλι.

Anef_Oriwn είπε...

@ MARINOS,

Οι νοοτροπίες των ανθρώπων παράγονται, αναπαράγονται και συντηρούνται μέσα από ένα σύστημα αξιών ή μη αξίων. Κι ο κυπριακός λαός είναι βαθιά (και υποκριτικά) θρησκευόμενος και κατ’ επέκταση και συντηρητικός – και έτσι ΔΕΝ μπορεί να έρθει σε αντιπαράθεση με τον ηγέτη της Εκκλησίας έστω κι αν κατά βάθος δεν ταυτίζεται μαζί του όπως λαλεί τζι’ ο Αντρικκος. Όμως ο Αρχιεπίσκοπος του 8% καθρεπτίζει τάσεις που υπάρχουν μες στην κυπριακή κοινωνία όπως ο εθνικισμός και η επίδειξη και το λούσο – ίσως γι’ αυτό και τον ανέχεται! Εικόνα της κοινωνίας είναι και της μοιάζει!

Anef_Oriwn
Σάββατο 21/2/2009 – 00:44 π.μ.

Μιχάλης είπε...

@ Aslan

Ενόσω θεωρούν τον εαυτό τους ως κάτι ανώτερο από τους άλλους ανθρώπους και ειδικά ότι είναι οι εκπρόσωποι της θείας φώτισης, αυτό τους δίνει μία έπαρση.
Και αυτό είναι που δημιουργεί τα προβλήματα.


@ Αντρικκος

Σε καλωσορίζω στο φτωχικό μου.

Δυστυχώς έχεις δίκαιο. Κάποιοι καλύπτουν τις αδυναμίες τους πίσω από το σχήμα ή το αξίωμα τους.

Όσον αφορά τον προβληματισμό σου, άποψη μου είναι ότι ώσπου ελέγχουν τον εγκέφαλο του ανθρώπου, με κυριότερο όπλο το ζήτημα του θανάτου και της σωτηρίας (δήθεν) της ψυχής μετά θάνατο, δεν θα σταματήσει η ανοχή του κόσμου.

Μιχάλης είπε...

@ Lexi_penitas

Κι εγώ έχω την άποψη ότι οι τελευταίες κινήσεις των παπάδων είναι αντιπερισπασμός για το θέμα της ιστορίας.
Και δεν μιλώ ειδικά για τον αρχιεπίσκοπο αλλά για ολόκληρη την Ιερά Σύνοδο.
Χωρίς εξαίρεση.


@ MARINOS

Την εκκλησιαστική ιεραρχία, σε αυτά τα θέματα, τη βάζω στο ίδιο τσουβάλι.
Ότι γίνεται είναι ομόφωνη απόφαση.

Και αυτό πηγάζει από το σύστημα της Εκκλησίας. Αν θέλεις μπορώ να το αναλύσω και να το αναπτύξω.

Και προσθέτω ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη όσα γράφει και ο Anef_Oriwn

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Χωρικέ,

τα συγχαρητήρια μου. Ακριβώς αυτό το ριζοσπαστικό σκεπτικό θα ήθελα να ακολουθείται σε ότι έχει σχέση όχι μόνο με τα εκκλησιαστικά, αλλά και με τις άλλες μορφές εξουσίας. Η μόνη διαφορά είναι, ότι τις κυβερνήσεις τις εκλέγουμε τουλάχιστον κάθε 4-5 χρόνια κι έτσι έχουμε την ψευδαίσθηση ότι κάτι μπορούμε να επηρεάσουμε με την ψήφο μας...Ας κοιτάξουμε την Ελλάδα για παράδειγμα, ποιός υπήρξε ο μεγαλύτερος λήσταρχος, το κράτος ή η εκκλησία; Σε πολλές περιπτώσεις είναι πιο προστατευμένα τα πολιτιστικά μνημεία και ο φυσικός πλούτος της χώρας, όταν βρίσκεται στα χέρια της εκκλησίας παρά στα χέρια του κράτους. Ως έναυσμα και τροφή για σκέψη τα καταγράφω αυτά.

Μιχάλη,
δε θέλω να παρερμηνευτώ με τα πιο πάνω. Φυσικά και συμμερίζομαι το πνεύμα της ανάρτησης σου, μιας κι οι δικές μου πληροφορίες δε διαφέρουν καθόλου από τα όσα γράφεις για την εκκλησία της Κύπρου, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Τελικά συμβαίνει τόσο συχνά να είμαι σύμφωνη που το βρίσκω αχρείαστο μερικές φορές να γράφω σχόλια, θα νομίσουν και μερικοί ότι είμαστε προσυνεννοημένοι...

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον το διέγραψε το σχόλιο του ο Χωρικός...Κρίμα.

Ανώνυμος είπε...

Ο Μακαριότατος (μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι λαλούν τζαι τούτον λαλούν τον μακαριότατο) μπορεί να κάμει ότι κόψει η ξερή του με την εκκλησιαστική περιουσία τζαι τα κληροδότημα που της άφησαν.

Τζαι τώρα μπαίνουμε στο ψητό

http://www.bodossaki-foundation.gr/Default.aspx?id=579&nt=18&lang=1

«Το 1955 δώρισε ποσό 400.000 δολαρίων για την ανέγερση τεχνικής σχολής στην Κύπρο και το 1960 δώρισε και μεταβίβασε στην ελληνική κοινότητα της Κύπρου τις μετοχές των κυπριακών επιχειρήσεων (μεταλλείων, ζύθου και οίνου, υφαντουργίας και γύψου) που είχε στο όνομά του.»

Το καταπίστευμα Μποδοσάκη (ΕΜΕ, ΚΕΟ κλπ) βρίσκεται υπό τη διαχείριση της εκκλησιάς.

Το άρθρο 2 του συντάγματος της Κ.Δ καθορίζει ότι

«Την ελληνική κοινότητα αποτελούσιν άπαντες οι πολιταί της Δημοκρατίας, οιτίνες είναι ελληνικής καταγωγής, και έχουσιν ως μητρικήν γλώσσαν την ελληνική ή μετέχουσιν των ελληνικών πολιτιστικών παραδόσεων ή ανήκουσιν στην Ελληνική Ορθόδοξον Εκκλησία»

Επίσης, το ίδιο άρθρο στο σύνταγμα δίνει την δυνατότητα σε θρησκευτικές ομάδες αλλά και σε όλους τους πολίτες να επιλέξουν σε ποια κοινότητα επιθυμούν να ανήκουν.

Με βάση τα πιο πάνω το καταπίστευμα πρέπει να φύγει από την διαχείριση της εκκλησίας και να δοθεί σε ένα οργανισμό/ίδρυμα/αρχή που εκπροσωπεί την όλη την Ελληνική κοινότητα και όχι ένα μέρος της.

Πάμε παρακάτω,

“Το Μάρτιο του 1965, με νόμο που θέσπισε η Βουλή, οι νομοθετικές αρμοδιότητες της Ελληνικής Κοινοτικής Συνέλευσης μεταβιβάστηκαν στη Βουλή, οι αρμοδιότητές της επί εκπαιδευτικών, μορφωτικών και διδακτικών θεμάτων στο συνιστώμενο με βάση τον ίδιο νόμο Υπουργείο Παιδείας και οι υπόλοιπες διοικητικές της αρμοδιότητες στα άλλα συναφή υπουργεία.”

http://www.philenews.com/afieromata/ekloges2006/istoriki.htm

Το πιο πάνω γίνεται αποδεκτό και από τον Μακαριότατο

«Ο υπουργός Παιδείας εκπροσωπεί την ελληνική κοινότητα που είναι ορθόδοξη»

http://www.sigmalive.com/news/politics/83473
http://www.greekinsight.com/?conID=18017

Συμπέρασμα , το καταπίστευμα το οποίο αξίζει πολλά εκατομμύρια πρέπει να πάει στην διαχείριση του αρμοδίου υπουργείου και να φύγει από την εκκλησία οπόταν θα βρεθούν τζαι τα ριάλλια για να πηερώνεται η εκκλησιά.

@ Λεμέσια

Δεν επρόκειτο για διαγραφή Απλά συνεχίζοντας το search στο google βρήκα και αλλά στοιχεία και έτσι διόρθωσα την ανάρτηση μου.

Unknown είπε...

Ίσως κάποτε γίνει αντιληπτό, πως αυτές οι συμπεριφορές είναι γνήσια παράγωγα της ίδια της φύσης του χριστιανισμού και της εκκλησιαστικής οργάνωσης.

Για να το κατανοήσει βέβαια κάποιος αυτό, θα πρέπει να μελετήσει το πως "στήθηκε" και πως "εφευρέθηκε" ο χριστιανισμός.

Δεν "αηδιάζω" με τα όσα καταγράφει ο φίλος μου ο Μιχάλης, γιατί απλούστατα τα θεωρώ "φυσικά" προϊόντα της εκκλησίας.

Unknown είπε...

...την καλημέρα μου σε όλες και όλους λησμόνησα! :-)

Aslan είπε...

Παντως ειναι μια πολη καλη ευκαιρια να τους φορολογησουμε. Να γλυτωσουμε και μια για παντα την "οικονομικη κριση"

Μιχάλης είπε...

@ Λεμέσια
Τελικά χαίρομαι διότι βλέπω ότι υπάρχουν συμφωνίες μεταξύ ανθρώπων που δεν έχουν την ίδια ιδεολογία ή την ίδια οπτική των πραγμάτων.
Και αυτό δεν είναι κακό, αντίθετα, δείχνει ότι αρχίσαμε να ξυπνούμε σαν λαός.

Ξεκινώντας – ίσως – από διαφορετική αφετηρία, καταλήγουμε στα ίδια συμπεράσματα.
Λέτε αυτό να σημαίνει ότι όντως τα όσα λέμε είναι η πραγματικότητα;

Μιχάλης είπε...

@ Xwrikos

Το θέμα που θίγεις με την ΕΜΕ και την ΚΕΟ είναι σημαντικό.
Ο Μποδοσάκης τα δώρισε στην ε/κυπριακή κοινότητα και όχι στην Εκκλησία.
Από πού ως πού λοιπόν τα διαχειρίζεται η Εκκλησία;

Θυμούμαι ότι επί Κληρίδη συζητήθηκε αυτό το θέμα στη βουλή και ο Λιλλήκας επέμενε ότι δεν ανήκει στην Εκκλησία.

Και συμφωνώ ότι με βάση το Σύνταγμα, η Εκκλησία πρέπει να παραδώσει τη διαχείριση στην ε/κυπριακή κοινότητα.

Μιχάλης είπε...

@ politispittas

Αυτό λέω και στην αρχική μου ανάρτηση αλλά και στο σχόλιο μου προς τον Μαρίνο.
Ο τρόπος συμπεριφοράς των αρχιερέων είναι απόλυτα ταυτισμένος με τη νοοτροπία του ίδιου του χριστιανισμού, είναι μέσα στη φύση του.

Όμως αγαπητέ μου φίλε Γιώργο, επιμένω, ότι τους αηδιάζω, με ότι αυτό συνεπάγεται…

Μιχάλης είπε...

@ Aslan

Το πρώτιστο που έχουμε να κάνουμε είναι να τους αντισταθούμε.
Και θεωρώ ότι σαν ένα πρώτο βήμα θα πρέπει όλοι μας να ενθαρρύνουμε τη Δήμαρχο Λευκωσίας και το Δημοτικό Συμβούλιο να μείνουν σταθεροί στην απόφαση τους για να μην ανεγείρουν εκείνο το έκτρωμα στο κέντρο της παλιάς Λευκωσίας.

Και αυτή η στήριξη θα πρέπει να είναι μόνο η αρχή.

Αν θέλουμε να ειρηνεύσει αυτός ο τόπος θα πρέπει να περιορίσουμε την Εκκλησία στα δικά της ταράφια.

Eva Neocleous είπε...

Οι εκπρόσωποι της Επίσημης Εκκλησίας απέχουν πολύ, νομίζω, από το πνεύμα της αγάπης και της σεμνότητας που διακηρύσσει ο χριστιανισμός και που οφείλει να διαπνέει την εκκλησία. Αυτό που κάνει ο Αρχιεπίσκοπος - και οι υπόλοιποι ιεράρχες - δεν μπορεί να συνάδει με την ιδιότητα του Προκαθήμενου μιας εκκλησίας.Ευτυχώς, επικρίσεις ακούγονται και από ανθρώπους που βρίσκονται στο χώρο της εκκλησίας(θεολόγους κ.λπ.)και που τολμούν να ασκούν κριτική.
Είναι σαφές ότι οι δύο "αναισχυντίες" που αναφέρεις Μιχάλη,
συνιστούν εκδικητικές ενέργειες. Σημασία έχει τώρα να αντιδράσει ο κόσμος και ειδικά στην περίπτωση της ανέγερσης του ναού.Δεν μπορεί οι μελέτες, οι ειδικοί, οι δημοτικές αρχές και τόσοι άλλοι(π.χ. Μεσαρίτης σε άρθρο του σήμερα στον Πολίτη)να λένε άλλα κι ο Προκαθήμενος να επιμένει στα δικά του.Μόνο η κινητοποίηση των δημοτών θα τον ανακόψει.
Υ.Γ. Τι απέγιναν παρεμπιπτόντως τα σταυρουδάκια;

stelios papalangi είπε...

αππαλωτριώση της εκκλησιαστικής περιουσίας. ώσπου τους πιάνουν με το καλο εν τξζαι καταλάβουν τούτοι

Aslan είπε...

και να περασουν απο ελεγχο τα οικονομικα της εκκλησιας να παν και κανενα δικαστηριο αυτοι οι τυποι με τα μαυρα

kyriakos είπε...

Δυστυχώς (!) το κυπριακό σύνταγμα καθώς και το ευρωσύνταγμα απαγορεύει την μαζική δήμευση Γης απο το κράτος. Αρα δεν μπορούμε να τους 'Αρπάξουμε' πίσω τη γη που μας έκλεψαν σε άλλες εποχές..

Νομίζω η εκτίμηση του Λέξη η πιο κοντινή σε αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες μέρες..

'Επικκαριστήκαν' με την (αριστερή) κυβέρνηση κυρίως που πήγε να τους φορολογήσει αλλά και με τα νέα βιβλία της Ιστορίας που όπως φαίνεται θα πετάξουν εκεί που ανήκει τον τάχατες εθναρχικό ρόλο της εκκλησίας ανα τους αιώνες..

Ετσι λοιπών ο αρχιεπίσκοπος προσπαθεί (νομίζει) ότι θα εκδικηθεί το κράτος με κάθε δυνατό τρόπο παίρνοντας πίσω τις όποιες αγαθοεργίες έγιναν στο παρελθόν απο τον Μακάριο ή κάποιον άλλον αρχιεπίσκοπο (?) ...Για να την ..'''κάτσει''' στο κράτος..



Νομίζει ότι θα μας δείξει ότι το κράτος μπορεί και να καταρρεύσει χωρίς τα δεκανίκια της εκκλησίας..

Φυσικά οι αγαθοεργίες τους είναι τόσο ελάχιστες σε οικονομικά μεγέθη απο αυτά που χάνει το κράτος απο τη μη φορολόγηση της εκκλησίας και εν τέλη φαίνεται πραγματικά αστείο το να νομίζει κανείς ότι το κράτος θα ιδρώσει απο το ενοίκιο ενός σχολείου ή χωραφιού ή και όποιων άλλων εκβιασμών

Κατα τη γνώμη μου
Η εκκλησία συμπεριφέρεται τόσο χαζά που στο τέλος θα χάσει και τα αυγά και τα πασχάλια με τέτοιες κινήσεις..


Οταν σε μια διαθήκη λέει ο πατέρας αφήνω το σπίτι μου στον γιό μου ΑΝ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ και δεν τηρηθεί αυτός ο ΟΡΟΣ και δεν διευκρινίζεται κάποιος άλλος παραλήπτης τότε η περιουσία περνά στο κράτος (έτσι?)

Αρα τί συζητάμε?

Αν εφάρμοζαν την επιθυμία του ιδιοκτήτη και μετέτρεπαν σε ορφανοτροφείο το σπίτι και το διαχειρίζονταν οι ίδιοι τότε θα έπρεπε να δίνουν χρήματα απο την τσέπη για να το συντηρούν και το χειρότερο? Δεν θα έβγαζαν κέρδος!

Το παρών status quo στο σχολείο εξυπηρετούσε και τους ίδιους αφού φαινόταν ότι κάνουν τάχατες φιλανθρωπικό έργο χωρίς κάν να βάζουν το χέρι στη τσέπη (Με το να μήν ζητούν λεφτά απο ένα σχολείο! το οποίο για να τους ανήκει εξαρχής έπρεπε να το μετατρέψουν σε ορφανοτροφείο??) Αν είναι αγαθοεργία αυτό το πράμα.. Ε τότε Εσιέξιξι..

Hταν με λίγα λόγια δηλαδή μια win win situation..

Απο την άλλη η σημερινή τους στάση είναι Loose loose.

Γιατί?

Καταρχάς το κράτος δεν πληρώνει ενοίκια.
όπου 'πληρώνει' = διαφθορά (κάποιους ταίζει)

Είτε που θα το απαλλοτριώσει και θα τελειώσει η υπόθεση..

Είτε που το κράτος θα 'υποκύψει' και θα κλείσει το σχολείο (για να εξοργίσει την κοινή γνώμη και να εξευτελίσουν (και άλλο) στα μάτια του κόσμου την εικόνα της εκκλησίας) και ίσως χρησιμοποιόντας (λέω εγώ) την λαική οργή (momentum) να περάσει ενα δημοψήφισμα με πολλά άσχημα 'καλούδια' για τους παπάδες (αΑχ..)


Ακόμα και όμως στην απίθανη περίπτωση που το κράτος πληρώσει το ενοίκιο στην τελική θα χάσει απο το image της η εκκλησία απλά και μόνο για να κερδίσει μερικά ψίχουλα..

Φυσικά τους συγκεκριμένους τραγόπαπες το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το χρώμα και η μυρωδιά του χρήματος και μόνον

..μικρό το κακό..

Ελπιζω να γίνει το δεύτερο

:)

Μιχάλης είπε...

@ kyriakos

Γράφεις:

«Κατα τη γνώμη μου
Η εκκλησία συμπεριφέρεται τόσο χαζά που στο τέλος θα χάσει και τα αυγά και τα πασχάλια με τέτοιες κινήσεις..»


Κάτι ανάλογο από τον Πολίτη της Κυριακής:

«Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος αποφάσισε να ξοδέψει 9 εκ. ευρώ για να κτίσει καινούργια εκκλησία στην παλαιά Λευκωσία, γιατί ντρέπεται να δέχεται ξένους προύχοντες από το εξωτερικό στη μικρή μεν, αλλά ωραιοτάτη εκκλησία του Άγ. Ιωάννη, σάμπως και δεν υπάρχουν φτωχοί ή άτομα με προβλήματα υγείας για να τους βοηθήσει. Πρέπει να του αναφέρω ότι το 92% των Κυπρίων ντρέπονται που έχουν τέτοιο άτομο για Αρχιεπίσκοπο, το οποίο καθημερινά ανοίγει το στόμα του και λέγει αρλούμπες, κατά συρροήν, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτόν.»

kyriakos είπε...

Πάντα είχα την απορία.. Πως είναι ποτέ δυνατόν οι λαοί να ανέχονται έναν δικτάτορα που πέρνει με το έτσι θέλω την εξουσία και να μην εξεγείρονται εναντίων του.. Πάντα διερωτόμουν πως γίνεται ας πούμε να ανέχτηκαν την χούντα οι Έλληνες για 7 ολόκληρα χρόνια και να πρέπει στο τέλος να ρθει η καταστροφή της Κύπρου για να αποκατασταθεί εκ νέου η δημοκρατία..

Τώρα αρχίζω και καταλαβαίνω..

Οι άνθρωποι γκρινιάζουν, ναι μεν, αλλά δεν πολυσκοτίζονται και στην τελική, έχουν την καθημερινή επιβίωση τους να φροντίσουν..


Το ερώτημα είναι..

Ποια τραγωδία πρέπει να μας βρεί ξανά τώρα για να τελειώσει τούτη η ανωμαλία?

..

...
Χριστιανοί της Τσάδας ξεκινήστε την επανάσταση!..

:) ....