Πολλές φορές από αυτό το ιστολόγιο κάλεσα όσους βρίσκουν διάφορες προφάσεις για να απορρίψουν την επιδιωκόμενη λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας, να βγουν ξεκάθαρα και να πούνε ποια είναι η πρόταση τους.
Δυστυχώς κανένας δεν έδωσε ξεκάθαρη απάντηση και όσοι επιχείρησαν κατά καιρούς να πούνε τι προτείνουν, δεν κατάφεραν να μας πουν με σαφήνεια ποια τακτική και ποια στρατηγική προτείνουν για να επιτευχθεί ο στόχος τους.
Προ ημερών (αν δεν με απατά η μνήμη μου την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου), ο Φιλελεύθερος διένειμε ένα βιβλιαράκι με τον τίτλο: «ΣΧΕΔΙΟ Β’ ΕΔΑΦΟΣ ΑΝΤΙ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ» του γιατρού Τάκη Γεωργίου.
Οι πιο παλιοί γνωρίζουν ότι ο συγγραφέας του βιβλίου αυτού ήταν (δεν ξέρω αν είναι ακόμα) στέλεχος της ΕΔΕΚ, γνωστός για τις απόψεις του όσον αφορά το κυπριακό και την ταύτιση του με το λεγόμενο «απορριπτικό μέτωπο».
Συγχαίρω τον κ. Γεωργίου διότι είναι ο μόνος που τόλμησε να εκφράσει τις απόψεις του καθαρά και ξάστερα, χωρίς περιστροφές και μισόλογα.
Και προτείνει αυτό που λέει και ο τίτλος του βιβλίου του: την παραχώρηση κυριαρχίας στα κατεχόμενα (δηλαδή αναγνώριση) υπό τον όρο ότι θα επιστρέψουν ένα ποσοστό εδάφους και θα ξεκαθαρίσει το περιουσιακό.
Είτε διαφωνεί κάποιος είτε όχι με την άποψη του κ. Γεωργίου θα έλεγα ότι δεν παύει να είναι μια πρόταση.
Και ο Τ. Γεωργίου επιχειρηματολογεί υπέρ της άποψης του.
Τον άκουσα (μεγάλο μέρος) και στο ραδιόφωνο του Λόγου την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου.
Οι απόψεις του έτυχαν αποδοχής από κάποιους ακροατές που στην ουσία (με βάση και παλαιότερες παρεμβάσεις τους) έβαζαν εναντίον της Δ.Δ.Ο.
Κάποια συμπάθεια προς τις απόψεις του διαπίστωσα και από τους δύο παρουσιαστές της εκπομπής που κι αυτοί καθημερινά (και δικαίωμά τους) βάζουν κατά της διαδικασίας των συνομιλιών και απορρίπτουν από τώρα τη λύση που θα έρθει, άσχετα αν ακόμα δεν ξέρουμε το περιεχόμενο της.
Το περιεχόμενο της πρότασης
Ο Τ. Γεωργίου αναφέρεται αρχικά στα προτεινόμενα – όπως τα ονομάζει – δόγματα λύσης του κυπριακού, που κατά τη γνώμη του δεν μπορούν να δώσουν μια σωστή λύση. Κατά σειρά παραθέτει:
- Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία: Θεωρεί ότι αυτή δεν είναι αποδεχτή, φέροντας ως απόδειξη την απόρριψη του σχεδίου Ανάν.
Μόνο που κάνει – κατά την άποψη μου – το ίδιο – μάλλον ηθελημένο – λάθος με κάποιους άλλους, αφού το σχέδιο Ανάν δεν ήταν η ομοσπονδία αλλά ένα μοντέλο ομοσπονδίας.
- Επαναπροσέγγιση με τους τ/κύπριους: Καταρχήν θα πρέπει να πούμε ότι η πολιτική της Επαναπροσέγγισης δεν αποτελεί ούτε δόγμα ούτε είναι στρατηγική ή τρόπος επίλυσης του κυπριακού. Είναι μια βοηθητική διαδικασία.
Και θεωρεί ότι είναι αχρείαστη αφού πλέον δεν υπάρχει έχθρα μεταξύ των δύο κοινοτήτων. Μόνο που λησμονεί ότι στόχος της Επαναπροσέγγισης είναι και η γνωριμία με το άλλο στοιχείο και η εξοικείωση μαζί του.
- Η επιβολή μιας δίκαιης λύσης δια της ισχύος: Εδώ συμφωνώ μαζί του, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα στρατιωτικής ή άλλης δυναμικής ενέργειας για την εκδίωξη του κατοχικού στρατού.
- Να μείνουμε όπως είμαστε: Κι εδώ θα έλεγα ότι συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό μαζί του, όταν δηλώνει ότι αυτή η «λύση» θα οδηγήσει σε ταϊβανοποίηση ή σε ένα βελούδινο διαζύγιο χωρίς την επιστροφή εδαφών.
- Ενιαίο κράτος: Διερωτάται πως είναι δυνατόν να επιδιώκουμε επιστροφή σε κάτι που απέτυχε.
- Η Ε.Ε.: αναφέρεται (και έχει δίκαιο) στη μυθική διάσταση που δώσαμε στην ένταξη μας και εκφράζει την ευχή ότι η καταναγκαστική προσγείωση δεν θα είναι ολότελα καταστροφική.
- Το απορριπτικό δόγμα: Υποστηρίζει ότι έχει ευρεία απήχηση μέσα στο λαό αλλά δεν ευτύχησε να αποκτήσει κομματική στέγη.
- Το τείχος: Λέει ότι είναι η ακατέργαστη μορφή της θέσης για την εγκαθίδρυση ενός καθαρά ε/κυπριακού κράτους (εννοεί τα δύο κράτη).
- Δυο κράτη: Ισχυρίζεται ότι κι αυτή η άποψη έχει ευρεία απήχηση στο λαό, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιστραφούν όσο το δυνατό περισσότερα εδάφη και θα καταργηθούν τα επεμβατικά δικαιώματα κλπ.
Σημειώνει ότι αυτή η άποψη δεν έχει υποστηριχθεί δημόσια.
Στη συνέχεια προσπαθεί να καταγράψει τους πραγματικούς στόχους της Τουρκίας στην Κύπρο και ισχυρίζεται ότι στόχος είναι η πλήρης τουρκοποίηση της, γι αυτό και έχει καταστρώσει σχέδιο με διάφορες πτυχές:
- Κτυπήματα στις πολιτιστικές μας ρίζες: Αναφέρεται στη γνωστή (αμφιβόλου εγκυρότητας) προτροπή του Κίσινγκερ και υποστηρίζει ότι αυτή έχει τεθεί σε εφαρμογή. Παραθέτει κάποια παραδείγματα που κατά τη γνώμη μου είτε είναι ανύπαρκτα, είτε δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζει.
- Κύπρος Αλεξανδρέττα δύο παράλληλες ιστορίες: Βλέπει ομοιότητες μεταξύ των δύο περιπτώσεων και περιγράφει πως έγινε η προσάρτηση της Αλεξανδρέττας, μόνο που λησμονεί και πάλι ότι οι συνθήκες στις αρχές του 20ου αιώνα είναι πολύ διαφορετικές από τις συνθήκες των αρχών του 21ου αιώνα.
- Κατακλυσμιαίος δημογραφικός εκτουρκισμός: Επισημαίνει – ορθά – τον κίνδυνο του εποικισμού.
Μόνο που παραλείπει να αναφέρει τι θα γίνει σε περίπτωση που το άλλο κομμάτι (σε περίπτωση οριστικού διαχωρισμού και αναγνώρισης) ενταχθεί στην Ε.Ε. και οι τούρκοι πολίτες έχουν το δικαίωμα ελεύθερης εγκατάστασης στο έδαφος της επικράτειας της Ε.Ε.
- Εθνοκάθαρση: Υποστηρίζει ότι οι τούρκοι δεν επιδιώκουν εθνοκάθαρση στην Κύπρο μόνο σε σχέση με τους ε/κύπριους αλλά και εθνοκάθαρση [εξαφάνιση] των τ/κυπρίων. (Ακολουθούν άλλα δύο υποκεφάλαια με παρόμοιο περιεχόμενο).
- Αστάθμητες καταστάσεις: Σημειώνει ότι σε περίπτωση λύσης μπορεί να γίνουν κάποιες προβοκατόρικες ενέργειες που να προκαλέσουν επέμβαση της Τουρκίας, όπως μεγάλα ή μικρά πραξικοπήματα, στάση στρατιωτικών μονάδων, συνδικαλιστικές διαφορές, δολοφονία προέδρου, προβοκάτσιες τύπου ΕΟΚΑ Β’.
Άποψη μου ότι το στοιχείο της υπερβολής είναι έκδηλο.
- Οικονομική καταστροφή και μαζική μετανάστευση των ε/κυπρίων: Ισχυρίζεται ότι με την Δ.Δ.Ο. η Τουρκία θα εξαναγκάσει τους ε/κύπριους να μεταναστεύσουν.
Ισχυρίζεται ότι σε ένα ομόσπονδο συνεταιρικό κράτος, οι Τούρκοι θα έχουν «βέτο» το οποίο θα προτάσσουν ανά πάσα στιγμή. Όσον αφορά το δικό μας «βέτο» υποστηρίζει ότι θα είναι ανίσχυρο επειδή – όπως λέει – η Τουρκία είναι πιο ισχυρή και θα φοβόμαστε να προβάλουμε «βέτο».
Ωστόσο και πάλι δεν λαμβάνει υπόψη ότι δεν έχει αποφασιστεί κατά πόσο θα υπάρχει ή όχι βέτο. Η αποδοχή και από τις δύο πλευρές της εκ περιτροπής προεδρίας αλλά και η ε/κυπριακή πρόταση περί εκλογής από κοινό ψηφοδέλτιο μας απαλλάσσουν από τα βέτο.
Στα επόμενα υποκεφάλαια ισχυρίζεται ότι οι τούρκοι θα προκαλέσουν συνθήκες οικονομικής κρίσης οι οποίες θα οδηγήσουν σε εμφύλιο πόλεμο αρχικά με ταξικό χαρακτήρα που στη συνέχεια θα εξελιχθεί σε εθνικιστικό!
Υπάρχουν και άλλα κεφάλαια, παρόμοια με τα προηγούμενα που θεωρώ περιττό να σας κουράσω περισσότερο αναφέροντας τα.
Πάντως, το γενικό συμπέρασμα που εγώ καταλήγω είναι ότι ο κ. Τ. Γεωργίου θεωρεί πολλά υποθετικά σενάρια ως πραγματικά και δεν παραλείπει – προκειμένου να στηρίξει τη δική του πρόταση – να κινδυνολογεί και να υπερβάλλει.
ΣΧΕΔΙΟ Β’
Και μετά απ’ όλη αυτή την ανάλυση, καταλήγει στην πρόταση του την οποία ονομάζει «Σχέδιο Β’».
Ο Τάκης Γεωργίου τονίζει ότι «ο κεντρικός στόχος της νέας στρατηγικής είναι η εγκαθίδρυση ενός καθαρά Ελληνοκυπριακού κράτους» υπό κάποιες προϋποθέσεις:
1) Κατάργηση όλων των εγγυητικών δικαιωμάτων από τρίτους.
2) Επιστροφή όσο το δυνατόν περισσότερων εδαφών στο ε/κυπριακό κράτος και όχι στα Ηνωμένα Έθνη.
3) Κατοχύρωση της ασφάλειας του ε/κυπριακού κράτους με:
α) Κατάργηση επεμβατικών δικαιωμάτων από τρίτους.
β) Πλήρης κυριαρχία του ε/κυπριακού κράτους.
γ) Μη αποστρατικοποίηση του ε/κυπριακου κράτους.
δ) Το ε/κυπριακό κράτος να διατηρεί το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης.
ε) Να έχει δικαίωμα για τη σύναψη πάσης φύσεως συμφωνιών με άλλα κράτη.
Μόνο που και πάλι παραλείπει να εξηγήσει πως θα προωθηθεί αυτή η λύση. Πέρα από τις διαπιστώσεις και τις εισηγήσεις, δεν μας εξηγεί με ποια στρατηγική και ποια στρατηγική θα εφαρμοστεί η πρόταση του και ποια θα είναι η αντίδραση της Ε.Ε., των Η.Ε. αλλά και γενικότερα της Διεθνούς Κοινότητας.
Τα παράδοξα:
- Ο κ. Γεωργίου απορρίπτει κατηγορηματικά την διχοτόμηση η οποία – όπως λέει θα έρθει με τη Δ.Δ.Ο.
Όμως, εισηγείται ξεκάθαρα τη δημιουργία δύο ξεχωριστών κρατών!
- Θεωρεί ότι η κατάργηση των επεμβατικών δικαιωμάτων της Τουρκίας εξασφαλίζει την ασφάλεια και την επιβίωση του ε/κυπριακού κράτους.
- Εισηγείται τη διαγραφή από τα μητρώα του ε/κυπριακού κράτους όλων των τ/κυπρίων που έχουν επανακτήσει την ταυτότητα του πολίτη της Κυπριακής Δημοκρατίας μετά την διάνοιξη των οδοφραγμάτων.
Κατά συνέπεια, ο κ. Γεωργίου υποστηρίζει με σθένος την πλήρη ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ της Κύπρου και το χάρισμα των κατεχομένων στην Τουρκία.
Προσθέτει μάλιστα ότι μια προοπτική του καθαρού ε/κυπριακού κράτους θα είναι και η ένωση του με την Ελλάδα!
Ο συγγραφέας καταλήγει με το εξής συμπέρασμα:
«Χίλιες φορές καλύτερα μια μικρή ελεύθερη πατρίδα, υπό τη μορφή ενός ανεξάρτητου ελληνοκυπριακού κράτους, που θα είναι ολότελα δικό μας και θα έχει τις καλύτερες πιθανότητες επιβίωσης, παρά μια θνησιγενής, τάχα “επανενωμένη” Διζωνική Δικοινοτική Ομόσπονδη Κύπρος».
Ερωτώ λοιπόν:
Σε τι διαφέρει αυτή η πρόταση από τους στόχους του σχεδίου Άτσεσον, της χούντας και της ΕΟΚΑ Β’, που σύμφωνα με τον κ. Γεωργίου (η τελευταία έδρασε προβοκατόρικα;).
Σημειώνω ότι δειλά δειλά (θυμίζω και τη δήλωση του αρχιεπισκόπου ότι δεν πρέπει να μας φοβίζει η λέξη διχοτόμηση) κάποιοι άρχισαν να αποκαλύπτουν τις πραγματικές τους προθέσεις αλλά και το πού βασίζονται οι αντιρρήσεις τους ως προς την λύση της ομοσπονδίας.
Δικαιώνουν σε μεγάλο βαθμό αυτούς που λένε ότι όσοι αντιδρούν στη Δ.Δ.Ο. έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους τη μη λύση, τη μη επανένωση και τη διχοτόμηση.
Τη δημιουργία, δηλαδή, καθαρών λύσεων.
Να μου το θυμηθείτε ότι παρά τις χλιαρές αντιδράσεις κάποιων από αυτούς στην πρόταση Γεωργίου, στο τέλος θα βρεθούν και πάλι στην ίδια γραμμή.
Είναι καιρός λοιπόν, ο καθένας να καθορίσει το πού στέκει.
Να διατυπώσει ξεκάθαρα τις απόψεις του και παράλληλα να προτείνει συγκεκριμένους τρόπους υλοποίησης αυτών των απόψεων.
Οι αοριστίες, οι γενικεύσεις και τα μασημένα λόγια δεν βοηθούν.
Να διατυπώσει ξεκάθαρα τις απόψεις του και παράλληλα να προτείνει συγκεκριμένους τρόπους υλοποίησης αυτών των απόψεων.
Οι αοριστίες, οι γενικεύσεις και τα μασημένα λόγια δεν βοηθούν.
_____________________________________________
Θέλω να εκφράσω την ικανοποίηση μου από τις δηλώσεις Παπανδρέου στην Κωνσταντινούπολη.
Αν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που λέχθηκαν τα πράγματα με το όνομα τους από Έλληνα πρωθυπουργό μέσα στην ίδια την Τουρκία.
30 σχόλια:
Αγαπητέ Μιχάλη βρήκα το πιό κάτω άρθρο με το όνομά σου και του δημοσίευσα στο μπλοκ μου.
Μπράβο πολύ καλή προσέγγιση.
http://aiolos-mavro.blogspot.com/2009/10/blog-post_09.html
Θεωρώ το εν λόγω πόνημα τουλάχιστον ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ γιατι βασίζεται πάνω στην αρχή του οριστικού ξεπουλήματος ελληνικών εδαφών.Επίσης είναι λάθος να κατηγορούνται άτομα τα οποία απορρίπτουν την Δ.Δ.Ο ως θιασώτες της διχοτόμησης.Αυτοί προτείνουν την πρόταση του ορθου ΝΑΙ.
http://helleniccyprus.blogspot.com/2009/09/blog-post_17.html
@Αντεπίθεση:
Συμφωνείς όμως οτι οι απορριπτικοί τζαι οι διχοτομικοί έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία;
Φυσικά πολλοί από όσους απορρίπτουν τη ΔΔΟ είναι θιασωτές κάποιες ουτοπικής λύσης όπως το "ορθό ΝΑΙ", το "ενιαίο κράτος", η "απελευθέρωση" κλπ. Όμως πρακτικά τούτες οι "λύσεις" οδηγούν σε διχοτόμηση, πράμα που ξέρουν καλά όσοι καθοδηγούν τούτες τις απόψεις, όπως ο κύριος Ηρόδοτος Δημητρίου, ο κύριος Χατζηκωστής τζαι άλλοι αντιομοσπονδιακοί με την επιρροή τζαι την γνώση να κρίνουν την κατάσταση ρεαλιστικά. Γιατί η διχοτόμηση είναι μια πιθανή ρεαλιστική λύση, άσχετα αν ούτε εσύ ούτε εγώ την θέλουμε. Εσύ όμως δυστηχως επηρεάστηκες που τα κομματικά τζαι ψευδοπατριωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα του ε/κ κατεστημένου.
Μιχάλη,
Shερετώ ΣΕ!
Εξαιρετικό το κείμενο σου ... Αποδεικνύει τον ψευτο-πατριωτισμό όλων αυτών που μας σερβίρουν εθνικιστικές λουβάνες και μεγάλα κι ανέξοδα λόγια και προσπαθούν να ορίσουν ποιος είναι πατριώτης και ποιος δεν είναι ...
Πραγματικά προκαλεί εντύπωση [σε όσους δεν ξέρουν ή δεν έχουν πάρει πρέφα όλους αυτούς τους “υπερπατριώτες” η υποκρισία του εθνικιστικού λόγου του λεγόμενου “εθνικοπατριωτικού” χώρου.
Φαίνεται πως στο τέλος της ημέρας, όλοι αυτοί οι σουπερ-πατριώτες προτιμούν τον τόπο διχοτομημένο σε δύο χωριστά κράτη και μάλιστα κάποιοι [όπως ένας μεγαλόσχημος ελληνοκύπριος μεγαλοπαράγοντας έλεγε πριν μερικούς μήνες και στον Σενέρ Λεβέντ], προτείνουν και εγγυήσεις της Τουρκίας … Ή όπως καθαρά και ξάστερα μας λαλεί κι ιατρός κύριος Τάκης Γεωργίου στο να πάρουμε ως ελληνοκυπριακή κοινότητα [όσο το δυνατό περισσότερο] έδαφος και να προσφέρουμε κυριαρχία [δηλ. αναγνώριση τουρκοκυπριακού κράτους] ... Δηλ. καθαρά διχοτομική αλλά ωφελιμίστικη θέση...
Τελικά, κι όπως παρατηρώ, από τη [γνωστή Παπαδοπούλεια ρήση για την] “the second best solution”, [που ήταν η διατήρηση του σημερινού status quo], περνάμε στην διχοτόμηση, που παει να γίνει για τους ελληναράδες πατριώτες ως “the first (best) solution”! Μα που πήγαν τα μεγαλόστομα κι ανέξοδα λόγια και συνθήματα για απελευθέρωση των πατρογονικών μας εστιών, νηστκιών, χωραφκιών τζιαι βωμών [για τες σούβλες], πήγαν για διακοπές τζιαι ‘κόμα να στραφούν; Τούτη όμως η θέση για διχοτόμηση και τη δημιουργία ενός αμιγούς ελληνοκυπριακού κράτους αναδεικνύει και κάτι άλλο – την κενότητα των συνθημάτων και του λόγου των εθνικιών! Ο καβκάς εν για το πάπλωμα – το περιουσιακό και τες αποζημιώσεις. Εξ ου και η αναφορά σε επιστροφή εδαφών όσο το δυνατόν πιο πολλών εδαφών ως αντάλλαγμα για τη διχοτόμηση!
**********
Για το “Σχέδιο Β” του κ. Τάκη Γεωργίου έχω γράψει κι εγώ ένα κριτικό κείμενο [όπου πραγματεύομαι κάποια άλλα ζητήματα] αλλά θα το αφήσω για δημοσίευση/ανάρτηση σε κατοπινό στάδιο. Ήδη σχετικές και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις έχουν κάμει στα Blogs τους κι ο Stelios [link: http://spapalagi.blogspot.com/2009/09/blog-post.html]και η Drakouna – links: http://drakouna.blogspot.com/2009/09/blog-post_5194.html και http://drakouna.blogspot.com/2009/10/update.html
Ως ήταν αναμενόμενο οι διαβόητοι Απο(κατα)στάτες της Δημοκρατίας ΔΕΝ έχουν ασχοληθεί καθόλου με το θέμα... Και τι θα ‘λεγαν, ότι ένας εκ των συνεργατών του Βάσου Λυσσαρίδη [του επικριτή των «οσφυκαμπτών» και «βουτυροσπόνδυλων»], υποστηρίζει τη διχοτόμηση [κι όχι μόνο];
Η τρωκτικο-φυλλάδα έγραψε δκυό αράδες [έκαμεν μια πολύ χλιαρή μέχρι κρύα επίκριση του συγγράμματος του κ. Γεωργίου], ενώ αν ήταν κάτι άλλο που είχε σχέση με την Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία [και τον Πρόεδρο] είshεν να shίσουν τον ... κώλον τους [και θα αφιέρωναν κατεβατούς κειμένων].
Ήπια και απολογητικά έκρινε το κ. Γεωργίου και ο Λάζαρος Μαύρος. Αν και του αφιέρωσε [μέχρι σήμερα] τρία συνεχόμενα κείμενα στην στήλη του στην Σημερινή, εν τούτοις στο τέλος της ημέρας λίγο πολύ μας λέει ότι φταίνε όλοι οι άλλοι για τις διχοτομικές ιδέες του κυρίου ιατρού.
Διάφοροι άλλοι, όπως κάτι Κουλίες, Κολοκασιδιες, Ιακωβίδιες, Νικολίες, ΕΔΕΚκίτες, την έχουν ρουφήσει [την γλώσσα τους]...
Anef_Oriwn
Παρασκευή 9/102009 – 6:07 μ.μ.
Νekatomene η διχοτόμηση είναι ξεπούλημα πατρίδας.Όποιος την επιθυμεί κατ εμέ είναι προδότης.Επίσης υπάρχουν πολλοί που λεν οτι η ομοσπονδία είναι διχοτόμηση.Και πάλι διαφωνώ διότι δεν θα είχα κανένα μα κανένα πρόβλημα εαν υπήρχαν 2-3-5 καντόνια, περιοχές κτλ που όμως να μην χωρίζονται με βάση την εθνολογική τους σύνθεση και την θρησκεία.Η Δ.Δ.Ο ασχέτως εαν περάσει υπο την μορφή σχεδίου αναν κτλ θα είναι εκτός απο άδικη και μη λειτουργική ως προς την οικονομική σταθερότητα του κράτους και την κοινωνική ανακατάταξη.Επίσης θεωρώ πραγματικά γελοίο-δεν απευθύνομαι σε σένα προσωπικά-να θεωρούν κάποιοι το αυτονόητο ουτοπικό.Είναι πραγματικά ανάξιο σχολιασμού.
Εφόσον δεν σε χαλά μια λύση ομοσπονδίας τι θεωρείς οτι διαφοροποιεί τη ΔΔΟ; Εν προσπαθώ να κάμω τον έξυπνο, απλώς διακρίνω μια αντίφαση. Υποψιάζομαι τι εννοείς αλλά επειδή εν είμαι σίουρος εν θέλω να σε προκαταβάλω.
Μα κάποια που τα λεγόμενα "αυτονόητα" είναι ουτοπικά, μπορώ να εξηγήσω τζαι γιατί ανάλογα με το ποιές που τες "δικαιολογίες" που προβάλλουνται που in the closet διχοτομικούς εννοείς σαν "αυτονόητες". Όταν κάποιος δεν με πείθει πως κάτι που θεωρώ ουτοπικό εννά δουλέψει εν έχω καμιά υποχρέωση ή λόγο να συμφωνήσω επειδή θεωρεί το αυτονόητο. Τζαι εγώ θεωρώ αυτονόητο πως ούλλος ο κόσμος πρέπει να αγαπιέται τζαι να χορέφκει γυρώ που το γαϊτανάκι αλλά ξέρω οτι εν ουτοπικό γιατί ούτε είδα προτάσεις για το πώς εννά γινεί ούτε ξέρω τι να προτείνω.
Αν πέτυχαν κάτι οι διχοτομικοί ψίθυροι που διασπέρνονται, με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα, δεξιά και αριστερά, χωρίς επίσημο κηδεμόνα, είναι: την αναγκαστική ενίσχυση της επιχειρηματολογίας όσων στηρίζουν τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία.
Παραθέτω παραδειγματικά μερικές εύλογες σκέψεις του Διονύση Διονυσίου στον "Πολίτη" - 04/10/2009...
Πιστεύω, ότι θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο και ρεαλιστικό να αναλογιστούμε αυτές τις εκδοχές.
"Προσωπικά υποστηρίζω το ρίσκο να μπούμε σε μια διαδικασία λύσης ομοσπονδίας. Αν λειτουργήσει, καλώς. Ακόμα κι αν δεν πετύχουμε να την εφαρμόσουμε, οι Τ/Κ θα εξασφαλισθούν πληθυσμιακά εντός της ΕΕ και ως Ευρωπαίοι πολίτες χωρίς την εξάρτηση της Τουρκίας κάποια στιγμή θα υποχρεωθούν να συνεργαστούν μαζί μας, υπό τους όρους που θα συμφωνήσουμε. Σε περίπτωση συμφωνημένης διχοτόμησης, ουδείς μας εγγυάται ότι οι Τ/Κ θα γίνουν πλήρες μέλος της ΕΕ, με σοβαρό κίνδυνο να παραμείνουν ένα προτεκτοράτο της Τουρκίας στην περιοχή με ανεξέλεγκτο πληθυσμό και εμάς τους Ε/Κ να αναλάβουμε το βάρος της φύλαξης των 180 χιλιομέτρων της Πράσινης Γραμμής από την πληθυσμιακή εισβολή της Τουρκίας των 80 εκατ. πολιτών. Εν ολίγοις, εάν η λύση μας κτυπήσει την πόρτα, πρέπει να πούμε ΝΑΙ ακόμα κι αν βαθιά μέσα μας πιστεύουμε ότι το σχέδιο δεν θα λειτουργήσει. Σε τέτοια περίπτωση- ακόμα κι αν οι Τ/Κ ζητήσουν δικό τους κράτος- η οποιαδήποτε λύση εφευρεθεί, θα εξετασθεί εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης της οποίας με τη λύση οι Τ/Κ θα γίνουν πλήρη μέλη. Το πρόβλημα θα είναι ευρωπαϊκό και όχι ελληνοτουρκικό. Η λύση θα δοθεί όπως θα δινόταν αν για παράδειγμα διαλυόταν σήμερα το Βέλγιο μεταξύ των Βαλόνων και των Φλαμανδών. Εν κατακλείδι, ας είμαστε ψύχραιμοι και κυρίως ας αφήσουμε μακριά μας τους νομικισμούς. Οι κυβερνήσεις μπορούν εύκολα να υπάρξουν χωρίς νόμο, αλλά οι νόμοι δεν μπορεί να υπάρξουν χωρίς κυβέρνηση."
Εδώ ολόκληρο το άρθρο... www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=900191&-V=archivecolumns
Άλλο ΔΙΖΩΝΙΚΗ.Δ.Ο και άλλο μια οποιαδήποτε ομοσπονδία επαναλαμβάνω περιοχών.Η λύση αυτή θα μετονομάζει την ΤΔΒΚ σε Τουρκικο συνιστών κρατίδιο με εγγυημένη πλειοψηφία Τούρκων(έστω Τουρκων της Κύπρου)
Είπες
"Όταν κάποιος δεν με πείθει πως κάτι που θεωρώ ουτοπικό εννά δουλέψει εν έχω καμιά υποχρέωση ή λόγο να συμφωνήσω επειδή θεωρεί το αυτονόητο."
Συμφωνώ.Τα αυτονόητα είναι η σχετική ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Ελευθερία και οχι η ειρήνη.
"Άλλο ΔΙΖΩΝΙΚΗ.Δ.Ο και άλλο μια οποιαδήποτε ομοσπονδία επαναλαμβάνω περιοχών.Η λύση αυτή θα μετονομάζει την ΤΔΒΚ σε Τουρκικο συνιστών κρατίδιο με εγγυημένη πλειοψηφία Τούρκων(έστω Τουρκων της Κύπρου)"
ΟΚ, καλά εκατάλαβα.
Η λογική της ομοσπονδιακής λύσης του Κυπριακού όμως έσιει σαν βάση της ακριβώς την ιδέα της προσωρινής ή μόνιμης πλειοψηφίας τζαι εσωτερικής διακυβέρνησης της κάθε κοινότητας παράλληλα με την διακυβέρνηση της χώρας σαν σύνολο. Δεν υπάρχει λογική πίσω που μια απλή ομοσπονδία περιοχών [αν εννοείς κάτι σε στυλ κάθε επαρχία μια "πολιτεία"] όπου οι πλυθησμοί εν εξαρχής μιχτοί γιατί τότε εννά επαένναμε κατ' ευθείαν στο ενιαίο κράτος.
Η διαφωνία ενάντια στη ΔΔΟ, όταν είναι καλόπιστη τζαι λογική, όπως καταλάβω προσωπικά το καλόπιστο τζαι το λογικό, έσιει να κάμει με:
1. οτι μετά τη λύση δεν πρέπει να γίνεται κάποιου είδους μόνιμος διαχωρισμός των κοινοτήτων τζαι
2. οτι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να εν ισχυρότερη συνταγματικά των "πολιτειών" αλλιώς μιλούμε για λύση συνομοσπονδίας.
Ως δαμέ καλά;
νομιζω εν καιρος τζιαμε στο φλιλευθερο ωα σταματησουν να κρυβοντε και να το πουν ξεκαθαρα πλεον οτι για αυτους,
"ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ".
"Δεν υπάρχει λογική πίσω που μια απλή ομοσπονδία περιοχών [αν εννοείς κάτι σε στυλ κάθε επαρχία μια "πολιτεία"] όπου οι πλυθησμοί εν εξαρχής μιχτοί γιατί τότε εννά επαένναμε κατ' ευθείαν στο ενιαίο κράτος."
Γιατι δεν υπάρχει λογική;Γιατι να εμποδίσουμε Έλληνες και Τούρκους να είναι μαζί;Αυτο είναι το παράλογο της Δ.Δ.Ο
Ανώνυμε...
Οι Έλληνες και οι Τούρκοι της Κύπρου έχουν διαφορές τώρα πάνω από 50 χρόνια Επίσης, ζουν χωριστά με ελάχιστες επαφές εδώ και 35 χρόνια. Οι μεν δεν εμπιστεύονται τους δε και οι δε δεν εμπιστεύονται τους μεν.
Το ενιαίο κράτος που είχαμε το 60 και που για την Ελληνική πλευρά θα ήταν η ιδανικότερη λύση σήμερα (αν και να σου υπενθυμίσω ότι δεν εθεωρείτο καθόλου ιδανική λύση για πολλούς ε/κ από την περίοδο του απελευθερωτικού αγώνα μέχρι και την τουρκική εισβολή αφού ο στόχος ήταν η 'ενωση') δεν είναι κάτι στο οποίο θα μπορούσαμε να γυρίσουμε που την μια μέρα στην άλλη.
Γι' αυτό με τα δεδομένα του σήμερα η ΔΔΟ είναι η μόνη εφικτή λύση για το πρόβλημα της Κύπρου. Η μόνη λύση που θα δώσει την ευκαιρία της συνύπαρξης των δύο κοινοτήτων κάτω από μια κοινή στέγη, μια δυνατή κεντρική κυβέρνηση και δύο συνιστώντα κρατίδια περιορισμένης ισχύος. Με αυτό τον τρόπο και μόνο θα μπορούμε μετά την πάροδο κάποιου χρονικού διαστήματος και δεδομένου της καλής διάθεσης και από τις δύο κοινότητες (γιατί χωρίς καλή διάθεση και συνεργασία τίποτε δεν χτίστηκε και ούτε πρόκειται να χτιστεί) να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός ενιαίου κράτους.
Αυτό φίλε μου όμως χρειάζεται όραμα και θάρρος. Γιατί δυστυχώς όπως και να το κάνουμε εμπερικλείει κινδύνους. Όχι από τους καλόπιστους Κυπράιους που έχουν όρεξη να ζήσουν με τον γειτονά τους και την διαφορετικότητα του αλλά από εκείνους που τα θέλουν όλα δικά τους και είναι η λογική τούτων που μας έφερε στο σημείο που είμαστε σήμερα.
Γι' αυτό είτε φαιρόμαστε θαραλέα και έξυπνα και επανακτούμε τα δικαιωματικά σύνορα του τόπου μας αποδεχόμενοι την πολυπολιτισμικότητα του κόσμου του σήμερα είτε χαρίζουμε την μισή Κύπρο στην Τουρκία και μοιραζόμαστε την υπόλοιπη μισή με την πλειοψηφία των τ/κ, τους Ρώσους, τους Εγγλέζους και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους καυχόμενοι κατά τα άλλα για την καθαρότητα της Ελληνικότητας μας όπως συνιστά ο κύριος Τάκης Γεωργίου
Δεν προλαβαίνω να σχολιάσω όλα, άλλωστε δεν είναι ανάγκη να παρεμβαίνω σε όλα τα σχόλια.
Πάντως είναι ενδιαφέρον ο διάλογος που αναπτύσσεται.
Κάποια σχόλια μόνο.
@ αιολος
Βρε φίλε μου,
Ξέροντας με τόσον καιρό που μπαίνεις εδώ στο ιστολόγιο, θεωρείς δυνατόν να έγραφα ένα κείμενο με τέτοιο περιεχόμενο και με τέτοια προσέγγιση;
Και έτσι για να είμαι συγκεκριμένος, ποτέ δεν ισχυρίστηκα και δεν θα ισχυριστώ ότι ο Δ. Χριστόφιας μειώνει τον αγώνα της ΕΟΚΑ με οιονδήποτε τρόπο.
Η κριτική έναντι της ΕΟΚΑ δεν σημαίνει μείωση.
Δεν θεωρώ ότι η ΕΟΚΑ είναι υπεράνω κριτικής.
Και πολύ περισσότερο, οι θέσεις μου όσον αφορά τη στάση του ΑΚΕΛ είναι γνωστές και δεν συμπίπτουν καθόλου με όσα γράφει ο άλλος Μ. Μιχαήλ.
@ e-antepithesi
Εν ευθέτω χρόνο θα σχολιάσω και την πρόταση του ορθού Ναι.
Ανώνυμε 6:49
"Γιατι δεν υπάρχει λογική;Γιατι να εμποδίσουμε Έλληνες και Τούρκους να είναι μαζί;Αυτο είναι το παράλογο της Δ.Δ.Ο"
Νομίζω παρεξηγείς τι εννοώ.
Αν είναι εφικτή μια ομοσπονδία όπου σε κάθε πολιτεία ο πλυθησμός είναι μικτός, τότε δεν χρειάζεται καν να υπάρχει ομοσπονδία και μπορούμε να κάνουμε κατ' ευθείαν ενιαίο κράτος. Που την αρκήν η έννοια της ομοσπονδίας στο Κυπριακό εν συνδεδεμένη με την έννοια της διζωνικότητας, την οποία καταλαβαίνω σαν "κάθε πολιτεία αντιπροσωπεύκει μια κοινότητα".
Ποιός θα ήταν ο λόγος να υπάρχει πολιτεία της Πάφου, πολιτεία της Λεμεσού τζαι πολιτεία της Μόρφου; Εν υπάρχει κάποια διαφωνία μεταξύ των επαρχιών που να επιβάλλει τέθκοια ανάγκη.
Για τα υπόλοιπα ο Ίνκους καλύπτει με απόλυτα.
@ Mιχάλης
Κρίμα και εγώ χάρηκα.
Το ξέρω ότι χάρηκες. :-)
Αλλά έπρεπε να το υπολογίσεις ότι πρόκειται περί συνωνυμίας.
ΚΡΑΜΕΡ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΡΑΜΕΡ (KRAMER VS KRAMER)
Μ Μιχαήλ εναντίον Μ Μιχαήλ.
Εγώ πάντως συμφωνώ με τον Μ Μιχαήλ και διαφωνώ με τον Μ Μιχαήλ.
Ακριβώς nekatomene!Δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ομοσπονδία αφου οι 2 πολιτείες θα είναι ελληνικές-ελληνόφωνες αν το θες.Η Διζωνική είναι το πρόβλημα που ενισχύει τον διαχωρισμο.
στελιος
σχόλια (συνοψισμένα όπως εκφραστήκαν και στα λημέρια μας) :
Το σχέδιο ββου, στην ιστορική (και άλλοσπως) ανάλυση έχει έντονα στοιχεία εθνικισμού και εκφράζει έντονη αντίθεση με τη ΔΔΟ - σε συμφωνία με το απορρηπτικό μέτωπο.
Παρουσιάζει όμως μια τεράστια διαφωνία με το συγκεκριμένο μέτωπο, ως προς το κατα πόσο είναι εφικτός ο στόχος του ενιαίου κράτους/ απελευθέρωσης/ "ορθού ναι"/ συνέχιση του στατους κβο/ δεύτερη καλύτερη λύση ή άλλοσπως.
Η λύση που προτείνει είναι σαφώς πιο εφικτή από τις λοιπές που προτείνει το απποριπτικό μέτωπο (η λύση παρουσιάζεται και ως εφικτή και στη βιβλιογραφία).
Άρα ΔΕΝ υπάρχει διαφωνία ως προς το κατα πόσο είναι εφικτή (αν και πρόσφατα σε συνεδριο του ΟΠΕΚ η κα. μαρκουλη έκφρασε αμφιβολίες αν η ΕΕ θέλει ακόμα ένα νέο κράτος στην ΕΕ νοουμένου ότι εκατασκοτώθηκε να φκάλει λοαρκασμό με τη λισσαβόνα) , αλλά κατα πόσο είναι καλύτερη από τη ΔΔΟ
Επί του συγκεκριμένου, πατά κυρίως σε τασσική επιχειρηματολογία, δηλαδή στη περίφημη "λειτουργικότητα" - άμαν είμαστεν χώρκα δεν θα τσακωνούμαστεν, και σε μια εθνικιστική επιχειρηματολογία - καθαρότητας του εκ κράτους.
Γι αυτό είναι έτοιμος να πληρώσει το συναισθηματικό κόστος, του οριστικά του χαμού της γης. Βεβαίως εδώ υπάρχει το επιχείρημα ότι με τη ΔΔΟ μόνο συμβολικά παραμένει το βόρειο τμήμα της κύπρου "δικό μας"
Εκεί που δεν πείθει ιδιαίτερα είναι στο θέμα της ασφάλειας. Δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τι θα γίνει αν τα δύο νεα κράτη κινηθούν συγκρουσιακά.
Βεβαίως για να είμαστεν και ειλικρινείς: ΔΕΝ υπάρχει καμία εγγύήση ότι η ΔΔΟ θα λειτουργήσει αν λάβουμεν υπόψη τη δύναμη των εθνικιστών ένθεν και ένθεν του συρματομπλέγματος. ούτε βεβαίως είναι και σίγουρο ότι τα δύο κράτη θα κινηθούν συγκρουσιακά. μπορούμε να λάβουμεν υπόψην κάποιους παράγοντες αλλά στο τέλος της ημέρας ότι τζαι να πούμε εμπίπτει εντός της σφαίρας της μελλοντολογίας.
Ένας άλλος φόβος που εκφράστηκε είναι ότι αν γίνουν δύο κράτη, θα ξεχειλίσει το τκ κράτος από τούρκους, η οποίοι σιγά σιγά θα έρκουνται προς τα νότια.
Και τούτο εμπίπτει εντός της μελλοντολογίας, και κατά τη γνώμη είναι υπερβολικός τούτος ο φόβος, αν όχι και ανύπαρκτος.
φίλε Μιχάλη,
και οσοι άλλοι συζητάτε αυτό το θέμα.
Δέν θα παρέμβαινα επειδή βαριέμαι τις συζητήσεις που προσομοιάζουν με τον ατέρμωνα κοχλία του Αρχιμήδη,αλλά επειδη ο περι ου λογος συγγραφέας των απόψεων που σκιαγράφησε ο Μιχάλης ειναι, αν δεν με απατά η μνήμη μου, ο μοναδικός απορριπτικός ή διχοτομικός ή οχίτης που παρουσίασε με θάρρος τις απόψεις του γνωστού χώρου, που εχει στην κατοχή του την μήτρα παραγωγής και διάθεσης 'πατριωτικού λόγου' και συνακόλουθα μοιράζει πιστοποιητικά πρότερου έντιμου εθνικού βίου,είμαι υποχρεωμένος να σχολιάσω το γεγονός ως την πρώτη δημόσια παραδοχή των πραγματικών προθέσεων αυτού του χώρου. Η ουσία της πρότασης εξαντλείται στην γνωστότατη Κυπριακή ρήση'Τζιείνοι ποτζιεί τζιαί μείς ποδάττε'. Βέβαια τα εθνικοφρενή εθνίκια του απεχθούς αυτου χώρου που θέλει να κρατεί το νησί υπό την ομηρία μιάς πολιτικής σκέψης που απέχει έτη φωτός απο την ζωηρή πραγματικότητα της ζωής, και στο όνομα της καθαρότητας της 'Φυλής' του Ελληνισμού, χωρις να αντιλαμβάνονται τι είναι αυτό που επικαλούνται, επιμένουν στην ρίψη θέσεων που στην ουσία αναιρούν αυτό που αναμασούν επειδή αν μια τέτοια πολιτική εφαρμοζόταν θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή του ελληνοκυπριακού στοιχείου της κυπριακής κοινωνίας πρώτιστα και της αφομοίωσης του τουρκοκυπριακού στοιχείου,έπειτα, από την τουρκία.
Διερωτάται κανείς κυριολεκτικά αν όντως έχουν σώας τας εθνικάς τους φρένας. Η πατριδολαγνεία, η πατριδοπληξία και η μίζερη παρελθοντολογία που αφρά μια θολή εικόνα κάποιου ακαθόριστου ελληνισμού που στερείται ολότελα την τεράστια πολιτιστική του ουσία, είναι η κύρια νοητική τους διεργασία ενώ η πεμπτουσία αυτου που επικαλούνται απουσιάζει απο τις εγκεφαλικές τους διεργασίες όταν και όσο αυτές υλοποιούνται. Κατα κάποιο τρόπο μου θυμίζουν τις αμνημόνευτες και αηδιαστικές αναπαραστάσεις μαχών που οργάνωνε ο θλιβερός και οπερεττικός δικτατορίσκος παπαδόπουλος και η κωμικοτραγική του ακολουθία, στο παναθηναικό σταδιο. Καιρός είναι λοιπόν όλος αυτός ο συρφετός, που πρεσβεύει στην 'καθαρή' διχοτομική Β' λύση, να μας αδειάσει την γωνιά. Προσωπικά δηλώνω οτι αν μας αδειάσουν την γωνιά και αφήσουν την Κύπρο να βρεί τον δρόμο της μεσα στον αιώνα αυτο, θα δουλέψω με συνέπεια ώστε να τους δοθεί μια μικρή πτέρυγα στο νεόδμητο μουσείο της Ακρόπολης για να αποτελέσουν ενα συνολικό μουσιακό έκθεμα . Με αυτό τον τρόπο θα γίνουν χρήσιμοι πολίτες-έκθεμα προς αποφυγή γιά μια και μοναδική φορά στη ζωή τους.
@ Στέλιος
Η εντύπωση που δημιουργείται σε μένα από όλες τις τάσεις του λεγόμενου απορριπτικού μετώπου είναι ότι όπως και αν εκφράζονται καταλήγουν στον ίδιο παρονομαστή: στη μη λύση.
Δεν λέω ότι δεν θέλουν λύση. Διότι είτε το ενιαίο, είτε η απελευθέρωση είτε το ορθό Ναι κ.λπ., αυτά είναι λύσεις. Μόνο που κατά την άποψη μου οι στόχοι αυτοί δεν είναι εφικτοί γι αυτό οδηγούν στην ουσία στην πρόταση Τ. Γεωργίου.
Η διαφορά είναι ότι ο Γεωργίου προτείνει απευθείας την κατάληξη όλων αυτών των προτάσεων.
Η λογική του “χωριστά και αγαπημένοι” υπάρχει και στα κατεχόμενα και εκφράζεται κυρίως από τον Έρογλου, τον Ντενκτάς, την ΤΜΤ και άλλες εθνικιστικές οργανώσεις.
Κι εκεί ακούς τα περί «λειτουργικότητας» κλπ.
Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των απόψεων έχει τις ρίζες του στο παρελθόν. Μετά τα σχέδια Άτσεσον ο Γρίβας υιοθέτησε τη γραμμή τους, λέγοντας – κατά τον Σπ. Παπαγεωργίου – ένωση έστω και μισής.
Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η γραμμή έχει τη συνέχεια της σήμερα.
Υπάρχει βέβαια και το άλλο, να λυθεί το κυπριακό, κάποιοι επαγγελματίες του κυπριακού θα μείνουν χωρίς αντικείμενο. Και θα χάσουν εξουσίες, θα χάσουν δόξες, θα χάσουν την καθημερινή παρουσία στα ΜΜΕ.
Κανένας δεν γνωρίζει πως διαγράφεται ένα ομοσπονδιακό μέλλον. Άλλωστε ούτε και η σημερινή κατάσταση δεν ξέρουμε πως θα διαμορφωθεί στο τέλος χωρίς λύση. Ενδείξεις έχουμε.
Άρα το ότι δεν υπάρχει εγγύηση (άλλωστε σε τίποτε δεν υπάρχει εγγύηση) δεν σημαίνει ότι πρέπει να μας αποτρέπει από την επιδίωξη του στόχου.
@ buhda
Συνεχάρηκα τον Τ. Γεωργίου ακριβώς επειδή είχε το θάρρος να πει ευθαρσώς την άποψη του, κάτι που δεν κάνουν άλλοι που κρύβονται πίσω από διάφορα συνθήματα.
Αυτό βεβαίως αφαιρεί κάτω από τα πόδια τους το χαλί του πατριωτισμού και ότι όσοι δεν αποδέχονται τις απόψεις τους στην ουσία θέλουν να παραδώσουν την Κύπρο στην Τουρκία.
Εγώ δεν βλέπω να «μας αδειάζουν τη γωνιά». Τους βλέπω να εντείνουν τις αντιδράσεις τους όσο οι πραγματικές ενδείξεις δείχνουν ότι οδηγούμαστε προς λύση.
Μιχάλη γεια σου,
Φίλε διαφωνώ μαζί σου ως προς τα συγχαρητήρια στον κ. Τακη διότι έτσι αφήνεις να εννοηθεί ότι απο μόνος του ο Κ τακης βρήκε το θάρρος να γράψει το βιβλίο απο μόνος του βρήκε τα λεφτά να το εκδώσει και ότι οι απόψεις του Κ τάκη είναι προσωπικές και δεν ταυτίζονται με αυτές των άλλων απορριπτικών που ισχυρίζονται θα μας φέρουν την απελευθέρωση..
Φίλε για μένα είναι ξεκάθαρο ότι ο Κ.Τάκης δεν είναι μόνος του που έδρασε. Το βιβλίο ήταν μια σφυγμομέτρηση της κοινωνίας για να δουν αν ωρίμασαν τα πράγματα μετά απο τόση προπαγάνδα και οι απόψεις τους βρίσκουν απήχηση.
Μόλις είδαν ότι ο κόσμος αντέδρασε τότε έβγαλαν την ουρά τους έξω.. αλλάζοντας λεγόμενα και τακτική χωρίς να αλλάξουν ομως απόψεις και στρατηγική.
θεωρώ παράξενο που δεν αναφέρεται ότι και ο Βάσσος λυσσαρίδης σε μια δημόσια ομιλία του λίγο πολύ τα ίδια έλεγε και το σκεπτικό του ήταν ΑΚΡΙΒΏΣ το ΊΔΙΟ ότι δηλαδή η ΔΔΟ θα μετατρέψει την Κύπρο σε δήθεν προτεκτοράτο λόγο συνθήκης εγγυήσεων και ότι η Διχοτόμησή θα δώσει πραγματική ελευθερία.
Ειλικρινά όμως ΑΠΟΡΩ είναι τόσο αφελείς που να πιστεύουν ότι η Τουρκία εισέβαλε απλά επειδή υπήρχαν οι εγγυήσεις; (εκτός αν ασπαζόμαστε την τουρκική προπαγάνδα).
Οι εγγυήσεις μιλούσαν για εισβολή; νομιμοποιούν την κατοχή;
ΑΣΦΑΛΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ δεν θα υπήρχε κυπριακό σήμερα αν δεν υπήρχαν οι συνθήκες εγγυήσεως που καθιστούν παράνομη την εισβολή-κατοχή.
Είναι τόσο αφελείς στο να πιστεύουν πως αν η τουρκία θελήσει να εισβάλει ξανά στο μέλλον θα την εμποδίσει η απουσία εγγυήσεων;
Ασε που όπως φαίνεται ο χριστόφιας θα πετύχει απεμπόλισμό απο αυτές. άρα το πιο βασικό τους επιχείρημα ΔΕΝ ΣΤΈΚΕΙ.
Και δεν αναφέρεις το πιο σημαντικό παράδοξο στη θεωρεία του Κ. Τάκη και CIA.
Τι θα γίνει αν κάποτε με χρόνους και καιρούς όταν πλέον η Διεθνώς αναγνωρισμένη ΤΔΒΚ δεν θα διαπράττει έγκλημα πολέμου με τον εποικισμό αλλά νόμιμη μετανάστευση και κουβαληθούν ποδά ας πούμε 1 εκατομμύριο ΝΟΜΙΜΑ ευρωτουρκουθκια τι θα γίνει αγαπητέ μου αν κάποτε ... λέμε μωρέ... κάποτε ΑΝ κάποτε... πέσουν τα τείχη;
Πως είπατε; δεν πέφτουν τα τείχη;
Α... και το πιο σημαντικό ...
σε περίπτωση διχοτόμησης και ανακύριξης δύο χωριστών κρατών
Η ΕΔΝΚ και η ΤΔΒΚ θα αποχωρίσουν αυτόματα απο την ευρωπαϊκή ένωση όπως έγινε στην περίπτωση της Τσεχοσλοβακίας.
και μετά ... θα έχουμε μια άνιση μάχη του ποιος θα ενταχθεί πρώτος πίσω στην Ευρώπη με την Τουρκία να έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες μηχανισμού ένταξης.
Αν μπει η Τουρκία ευρώπη τότε αυτό σημαίνει ότι εμείς θα πρέπει να μείνουμε έξω.? ή να μπούμε με τους όρους της Τουρκίας;
Kyriako σε χαιρετώ
Νομίζω ότι με αδικείς, διότι αν διάβαζες προσεκτικά την ανάρτηση θα έβλεπες ότι αναφέρω πως οι απόψεις αυτές εκφράζουν τις πραγματικές προθέσεις όσων εναντιώνονται στη Δ.Δ.Ο. και πως σιγά σιγά θα αρχίσουν (παρά τις πρώτες αλλά χλιαρές) αντιδράσεις τους να συνηγορούν.
Τους κινδύνους από τη διχοτόμηση τους επισήμανα κι εγώ αρκετές φορές και αυτό που επισημαίνεις κι εσύ δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Μόνο που κάποιοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η παρουσία της Εθνικής Φρουράς θα αποτρέψει αρκετά πιθανά σενάρια.
''κάποιοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η παρουσία της Εθνικής Φρουράς θα αποτρέψει αρκετά πιθανά σενάρια''
Μα αυτό είναι γελοιότητα άνω ποταμών φίλε, Ακόμη και αν υποθέσουμε πως η ΕΦ είναι 100φορές πιο αξιόμαχη απο τον Τουρκικό στρατό, Εγώ όταν λέω πως θα πέσουν τα τείχη δεν εννοώ ότι θα έρθουν στρατιωτικά οι Τουρκοι στο Νότο, Κανονικά ειρηνικά και με τον νόμο θα έρθουν φίλε μου διότι οι εποχές θα αλλάξουν τα σύνορα σιγά σιγά καταργούνται και εμείς πάμε να κτίσουμε λύση βασιζόμενοι σε αυτά που ίσχυαν πριν 50 χρόνια,
Φαντάσου τι θα γίνει μετά απο άλλα 50! Δεν θα μπει η Τουρκία στην Ευρώπη; Ποιος ξέρει τι άλλο μπορεί να γίνει ως τότε. Αυτό λέω. Δεν εννοώ στρατιωτική επέμβαση εννοώ ότι Η κύπρος μια ρότσα είναι, μια παθκιά τόπος Ακόμα και με λύση δύο κρατών κάποτε θα επανενωθεί. τότε όμως η πλειοψηφία των κατοίκων θα είναι Τουρκοι αφού για τα επόμενα 50 χρόνια δεν θα ελέγχουμε τα σύνορα μας και οι Τούρκοι Έποικοι θα είναι νόμιμοι μετανάστες.
Οταν αγωνίζομαι για Ομοσπονδιακή λύση εδώ και τώρα δεν αγωνίζομαι επειδή είμαι ανθέλληνας ή λιγότερο πατριώτης απο αυτούς τους ηλίθιους, αγωνίζομαι επειδή είμαι 100 φορές παραπάνω πατριώτης και έλληνας απο δαύτους.
Οσο για τα συγχαρητήρια σου στον Κ Τάκη, να με συγχωρέσεις φίλε αλλά πάλι δεν μπορώ να σε καταλάβω. Με το να δίνεις συγχαρητήριά είναι σαν να τον επαινείς για το θάρρος του να εκφραστεί δημόσια, πράγμα που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα αφού δεν ήταν μια προσωπική του απόφαση.
''Ηρθεν απλά η ώραν μας να βγούμε στας επιφάνειας'' είπαν όλοι μαζί και έβγαλαν το βιβλίο, ΔΕΝ πήρε την απόφαση μόνος του ο ΤΑΚΗΣ.
Με το να δώσεις συγχαρητήριά στον τάκη που έριξε ένα δυναμίτη ότι και να λες μετά φίλε, εξ ορισμού ''αθωώνεις'' τους υπόλοιπους που συνεχίζουν την προσπάθεια αλίευσης με άλλους τρόπους.
Με συγχαρητήριά με τίποτε. Δεν μπορούν να δοθούν συγχαρητήρια θάρρους σε μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια δολοφονίας.
Το βιβλιαράκι ήταν απλά ένα μέρος του σχεδίου.
Την δουλειά του την έκανε και εμείς χειροκροτούμε με αφέλεια το ''θάρρος'' του κ. Τάκη.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
http://ellines-antepithesi.blogspot.com/2009/10/blog-post_17.html
Αγαπητέ Μιχάλη, σε συγχαίρω για το κουράγιο σου, ν' ασχοληθείς με το βιβλίο αυτό!!! Μήπως, το Σχέδιο Β' που αναφέρεται στο βιβλίο, χρειάζεται και καμιά... οργάνωση Β' για να πραγματοποιηθεί;;;
Αν εν κακόν τζιαι ξόριστο...
Δημοσίευση σχολίου