Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Γνώμη» (13-19 Αυγούστου 2010).
Έγινε της μόδας τελευταία, περιθωριακές ομάδες, οργανώσεις κ.λπ. να θεωρούν ότι εκφράζουν ολόκληρες ομάδες πληθυσμού και να μιλούν εξ’ ονόματος τους.
Μια τέτοια οργάνωση είναι και η «Αδούλωτη Κερύνεια» που θεωρεί ότι εκφράζει το σύνολο των Κερυνειωτών ή ότι εκφράζει το σύνολο των κατοίκων της πόλης και της επαρχίας της νύφης του βορρά.
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η «Αδούλωτη Κερύνεια» προσπαθεί να στρέψει τους Κερυνειώτες ενάντια στην πολιτική ηγεσία, αλλά κυρίως εναντίον των Αμμοχωστιανών.
Αναφερόμενη στην εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου για την Αμμόχωστο, κάνει λόγο για πρόκληση προς του Κερυνειώτες και κατηγορεί τα κόμματα και την κυβέρνηση ότι έκαναν τις επιλογές τους: «Το κυπριακό είναι η Αμμόχωστος και πιθανόν κάποιες άλλες περιοχές κοντά στη γραμμή Αττίλα για τις οποίες το παρασκήνιο πιθανό να υπόσχεται επιστροφή, ενώ οι υπόλοιπες κατεχόμενες περιοχές αφήνονται στο έλεος της κατοχής».
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι «όχι μόνο δεν γυρίζει η γλώσσα των πολιτικών μας να μιλούν για επιστροφή της Κερύνειας, αλλά στην επιμονή τη δική μας για επιστροφή ανταπαντούν με ετικέτες, ότι είμαστε εθνικιστές, ρατσιστές, ότι οδηγούμε με την επιμονή μας την Κύπρο στη διχοτόμηση κλπ, κλπ.».
Και ενώ λέει αυτά, στις αμέσως επόμενες γραμμές καλεί τα Δημοτικά Συμβούλια και τα Συμβούλια των σωματείων και των οργανώσεων της επαρχίας να συνειδητοποιήσουν ότι με τη λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας οι Κερυνειώτες δεν επιστρέφουν και να ζητήσουν να τερματιστεί ο διάλογος γι’ αυτή τη λύση.
Από μόνη της η «Αδούλωτη Κερύνεια» παραδέχεται με λίγα λόγια αυτό που γράψαμε στην αρχή, ότι δεν εκφράζει τους Κερυνειώτες αλλά μια μικρή μερίδα τους.
Άλλωστε οι εκλογικές αναμετρήσεις αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ότι τα μέλη του σωματείου δεν εκφράζουν παρά μόνο τον εαυτό τους.
Και είναι γι’ αυτό το λόγο που ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Σιεκκέρσαββας κατηγορούσε πρόσφατα (σε ραδιοφωνική εκπομπή) τους Κερυνειώτες ότι όταν ψηφίζουν δεν ψηφίζουν με βάση το εθνικό πρόβλημα αλλά με άλλα κριτήρια.
Το οποίο σημαίνει ότι οι μόνοι που αγαπούν και νοιάζονται για την Κερύνεια είναι τα μέλη της «Α.Κ.», ενώ οι άλλοι όλοι είναι συμφεροντολόγοι!
Για να επανέλθουμε όμως στην πρώτη επισήμανση μας, η «Α.Κ.» επιχειρεί να στρέψει τους Κερυνειώτες εναντίον των Αμμοχωστιανών, διότι δήθεν, προτεραιότητα των πολιτικών μας δεν είναι άλλη από την Αμμόχωστο και μερικά χωριά, ενώ έχουν ξεγράψει την Κερύνεια.
Ανάλογη ήταν και η θέση που εξέφρασε ο Γ. Σιεκκέρσαββας στην προαναφερόμενη εκπομπή, ο οποίος ισχυρίστηκε με πάσα ευκολία, ότι οι κυβερνώντες προσπαθούν να περάσουν στον κόσμο ότι όσα μπορέσουμε να κερδίσουμε θα τα κερδίσουμε και τα άλλα ξεχάστε τα. Και αυτή η άποψη, πρόσθεσε, έγινε πιο έντονη επί της διακυβέρνησης της αριστεράς και του Δ.. Χριστόφια.
- Αλήθεια, πού ήταν η «Α.Κ.» τόσα χρόνια, όταν οι πολιτικοί μας έλεγαν ακριβώς τα ίδια με σήμερα;
- Πού ήταν η «Α.Κ.» όταν κάθε χρόνο γινόταν η εκδήλωση για την Αμμόχωστο;
- Γιατί θυμήθηκε αυτή τη «διάκριση» ειδικά φέτος;
ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ;
Η «Α.Κ.» τάσσεται ανεπιφύλακτα εναντίον της Δ.Δ.Ο. διότι όπως λέει πρόκειται για μια λύση που ξεγράφει τα κατεχόμενα και ιδιαίτερα την Κερύνεια και δεν επιτρέπει την επιστροφή των νόμιμων κατοίκων της!
Μάλιστα ο κ. Σιεκέρσαββας λέει ότι κανένας πολιτικός δεν τολμά να πει αυτή την αλήθεια στους Κερυνειώτες.
Προσβάλλοντας σχεδόν ολόκληρη την πολιτική ηγεσία, την κατηγορεί στην ουσία για προδοσία αφού όπως σημειώνει, κανένας πολιτικός δεν βγαίνει να πει του κόσμου ότι ζητά την ψήφο τους για να παραδώσει στους Τούρκους και στους ξένους τα κατεχόμενα διότι δεν μπορούμε να τα διεκδικήσουμε!!!
Και λέγοντας αυτά, θέλει να τον παίρνουν και οι πολίτες στα σοβαρά!
Προχωρεί και ένα βήμα παρακάτω και ισχυρίζεται ότι με τη λύση της Δ.Δ.Ο. θα δικαιωθεί ο Ετζεβίτ που δήλωνε ότι το κυπριακό λύθηκε το 1974.
Ακριβώς αυτές οι φράσεις του κ. Σιεκέρσαββα αποδεικνύουν ότι όχι μόνο αγνοεί τις θέσεις της Ε/κυπριακής πλευράς για το πώς θα λειτουργεί η Δ.Δ.Ο. αλλά υιοθετεί αβασάνιστα την τουρκική ερμηνεία των όρων.
Όπως έγραψε και παλαιότερα η «ΓΝΩΜΗ», οι τουρκικές θέσεις επί του ζητήματος προνοούσαν μια περιοχή που θα ελεγχόταν αποκλειστικά από τους Τ/κύπριους και ότι αυτή θα κατοικείται αποκλειστικά από Τ/κύπριους, αφού κανένας Ε/κύπριος δεν θα είχε το δικαίωμα να κατοικήσει σε αυτή την περιοχή.
Έπρεπε να γνωρίζει ο κ. Σιεκέρσαββας ότι καμία κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και κανένας πρόεδρος αποδέχθηκαν αυτή την ερμηνεία.
Αυτή είναι (το επαναλαμβάνουμε) η τουρκική ερμηνεία την οποία φαίνεται να υιοθετεί η «Α.Κ.».
Η ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ
Όσο για το παράπονο τους ότι, εκτός των άλλων, τους κατηγορούν ότι οδηγούν την Κύπρο στη διχοτόμηση, φαίνεται πως δεν αφήνουν άλλη επιλογή.
Διότι μιλώντας γενικά και αόριστα για απελευθέρωση, δεν πετυχαίνουν τίποτε. Γιατί ποτέ και κανένας τους, πέρα από τα συνθήματα, δεν εξήγησε σε αυτό το λαό πώς επιτυγχάνεται αυτή η απελευθέρωση;
Διότι όσοι υποστηρίζουν την Δ.Δ.Ο. θεωρούν ότι αυτή η λύση με την εκδίωξη των κατοχικών στρατευμάτων, της μεγάλης μάζας των εποίκων και την άσκηση εξουσίας ΕΝΟΣ κράτους επί ολόκληρης της επικράτειας του νησιού, δεν είναι τίποτε άλλο παρά απελευθέρωση.
Πέρα τούτου, οι κύριοι της «Α.Κ.» φαίνεται ότι ζουν σε ένα δικό τους κόσμο. Ούτε βλέπουν τι γίνεται γύρω τους, ούτε φαίνεται να τους ενδιαφέρει. Διότι αν ίσχυαν αυτά, θα προβληματίζονταν ότι ο μακροχρόνιος αγώνας (στην ουσία χωρίς τέλος) παραδίδει τα κατεχόμενα για πάντα στην Τουρκία.
Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι οι νεότερες γενιές δεν έχουν καμία σχέση με τα κατεχόμενα, ούτε έχουν οποιαδήποτε συναισθηματική σχέση με αυτά. Αλήθεια, κατανοούν τι σημαίνει αυτό;
Καυχήθηκε ο κ. Σιεκέρσαββας ότι ουδέποτε πήγε στα κατεχόμενα και προέτρεψε κι άλλους να τον μιμηθούν, ώστε να μειωθεί ο αριθμός αυτών που επισκέπτονται τα σκλαβωμένα μέρη μας.
Δεν συνειδητοποιεί ότι η μη επαφή, έστω και οπτική με το τι γίνεται στην άλλη πλευρά, τον απομακρύνει από την πραγματικότητα διότι δεν ξέρει τι γίνεται εκεί;
Δεν βλέπει τον εκτουρκισμό των κατεχομένων, δεν βλέπει την αλλοίωση που γίνεται. Άλλο το τι νομίζει και άλλο το τι βλέπει κάποιος ο οποίος επισκέπτεται τα κατεχόμενα.
Κατά συνέπεια ο δρόμος (με τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα) που εισηγούνται δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά στη διαιώνιση της κατοχής και στο τέλος στην αναγνώριση των τετελεσμένων από το διεθνή παράγοντα.
29 σχόλια:
εδω γελαμε ανανικε.εσυ ειναι γνωστο οτι πληρωθηκες για να υποστηριξεις τουρκικες θεσεις.κατηγορεις τους κερυνειωτες οτι δεν δεχονται την ομοσπονδια σου.πηρατε ενα οχι και ακομα πληρωνεστε για να προδιδετε τον ελληνα κυπριο.ποτε θα καταλαβετε εσεις και οι πατερες σας οτι δεν σας θελουμε.μηπως θελετε φτυσιμο δημοσια?
-πού είναι γνωστό και από ποιόν ότι πληρώθηκε ανώνυμε; έχεις κάποια απόδειξη;
-κατ' ακρίβεια, δεν κατηγορεί τους κερυνειώτες ότι δεν δέχονται την ομοσπονδία. κατηγορεί την "αδούλωτη κερύνεια" ότι δεν αντιπροσωπεύει τους κερυνειώτες. αν διαφωνείς εξήγα μας γιατί.
@ Ανώνυμος
Η έλλειψη επιχειρημάτων οδηγεί στις ύβρεις και στους χαρακτηρισμούς.
Έτσι δεν είναι καθόλου τυχαίο που αντί να απαντήσεις στα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ στοιχεία που παραθέτω, γενικεύεις και συκοφαντείς.
Σωστά επισημαίνει ο nekatomenos ότι δεν κατηγορώ τους Κερυνειώτες αλλά το συγκεκριμένο σωματείο.
Περίμενα τουλάχιστον ότι θα απαντούσες έστω και σε ένα σημείο.
Δυστυχώς όμως έπεσα έξω.
Διάβασε την ερμηνεία Έρογλου για την Δ.Δ.Ο. και διάβασε και την ερμηνεία της «Α.Κ.». Βάλε και τη δική σου ερμηνεία και πες μου που διαφέρουν.
Όσον αφορά το ότι πληρώθηκα, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια άλλη συκοφαντία και απόδειξη της αδυναμίας σου να απαντήσεις στις απόψεις μου.
«Απ’ ον ημπόρει να δέρει τον γάδαρο δέρνει το σάμα» λέει και η λαϊκή ρήση.
Αυτό που με εκνευρίζει είναι ότι τέθκοι [πιθανώς] εντολοδόχοι ανώνυμοι απλώς αποσπούν την προσοχή μας που την όποια συζήτηση. Για παράδειγμα, έχω κάποιες διαφωνίες μαζί σου που θα ήθελα να συζητήσω, ή κάποιος με γνώμη εκ διαμέτρου αντίθετες θέλει να αμφισβήτησει τις θέσεις σου για να αλλάξει τις γνώμες ή του ενός ή του άλλου. Όμως αντί να συζητούμε τις όποιες διαφωνίες τζαι να ξεκαθαρίζουμε εκατέρωθεν προκαταλήψεις... ασχολούμαστε με έναν εξυπνόβλακα που έσυρε μια κουβέντα τζαι επήε.
Η διαφωνία μου, για να κάμουμε αρχή σε κανονική συζήτηση Μιχάλη, εν ότι εν είμαι σίουρος [ίσως να μεν το ξεκαθάρισες στο κείμενο σου] είναι το πώς ακριβώς υιοθετά η ΑΚ τουρκικές θέσεις.
Εννοείς ότι παίρνουν ως δεδομένο ότι ένα βόρειο κρατίδιο θα είναι εθνικά "καθαρό" τη στιγμή που ουδέποτε δεχτήκαμε κάτι τέθκοιο; Τζαι πως διαφέρει το "εθνικά καθαρό" κρατίδιο που τα όσα εδεχτήκαμε- τζαι για να προλάβουμε την γνωστή δαιμονοποίηση του Ανάν [ασχετά αν η νέα συμφωνία, αν υπάρξει, θα διαφέρει που το Ανάν], ξέρω πως το σχέδιο προονούσε κάποιους περιορισμούς στην εγκατάσταση ε/κ αλλά ότι δεν ήταν απόλυτοι.
Μιχάλη μου,
όλα ξεκινούν από το ότι οι Πολιτικοί και κυρίως οι εκάστοτε Πρόεδροι (με αποκορύφωμα μεν τον Τάσσο Παπαδόπουλο, αλλά ούτε του Χριστόφια εξαιρουμένου) δεν ανέλυσαν ποτέ στο λαό με ειλικρίνεια την κατάσταση. Ότι δηλαδή, χωρίς συμβιβασμούς, λύση του Κυπριακού δεν πρόκειται να πετύχουμε. Και βέβαια συμβιβασμός σημαίνει ότι ένα ικανό μέρος των προσφύγων δεν πρόκειται να γυρίσει στα σπίτια του. Ότι αυτός ο συμβιβασμός, όσο οδυνηρός και αν είναι, είναι αναγκαίος για να μπορέσουμε να περισώσουμε ό,τι είναι δυνατόν να περισωθεί από την πατρίδα μας. Ανακατάληψη όλων των κατεχομένων εδαφών δεν είναι δυνατόν να γίνει και όποιος το πιστεύει αυτό χρειάζεται ψυχοθεραπεία. Αν μπορέσουμε λοιπόν να περισώσουμε τη Μόρφου και την Αμμόχωστο, προς όφελος μας είναι, παρά να τα χάσουμε όλα. Γιατί εκεί κατευθυνόμαστε, νομίζω. Να τα χάσουμε όλα. Και να εδραιωθεί η Διχοτόμηση, γιατί η αλήθεια δεν ειπώθηκε ποτέ. Για το φόβο της ρετσινιάς της «προδοσίας». Λες και το να χαθεί η Αμμόχωστος και η Μόρφου μαζί με την Κερύνεια δεν είναι προδοσία.
Υ.Γ. Αυτά τα γράφει με πόνο ψυχής μια Κερυνειώτισσα.
Α ρε Μιχάλη... εσυ καλα τα λαλείς αλλα ποιος σε ακούει! Τουλαχιστο οσοι σε διαβαζουμε να ξερεις οτι σε υποστηριζουμε!
@ nekatomenos
Θα μπω στα θέματα ουσίας που θέτεις.
Αν κατάλαβα καλά, ρωτάς πώς ακριβώς η Α.Κ. υιοθετεί θέσεις τουρκικές αναφορικά με τη λύση.
Η Α.Κ. (και όχι μόνο) θεωρεί ότι Δ.Δ.Ο. σημαίνει:
• Δύο ξεχωριστά κράτη και όχι πολιτείες.
• Αυτά τα κράτη θα είναι συνιδρυτές της Νέας Κυπριακής Δημοκρατίας.
• Τα δύο κράτη θα έχουν ξεχωριστή κυριαρχία.
Συνεπεία τούτου, στα δύο κράτη (κατά την τουρκική άποψη) θα κατοικούν κατά αποκλειστικότητα κύπριοι της ίδιας εθνικής καταγωγής, δηλαδή Έλληνες στο ένα, Τούρκοι στο άλλο.
Έτσι, θα επιστρέψουν πρόσφυγες μόνο στα εδάφη που θα επιστραφούν στην Ε/κυπριακή κοινότητα.
Αυτό επιβεβαιώνουν και οι τελευταίες δηλώσεις Έρογλου.
Η Α.Κ. και όχι μόνο θεωρούν ότι αυτή θα είναι η λύση. Αυτό σημαίνει Δ.Δ.Ο., δηλαδή συνομοσπονδία δύο κρατών. Και αυτό βγαίνει ξεκάθαρα από τις θέσεις που εκφράζει, διαδηλώνοντας την αντίθεση της στη συγκεκριμένη μορφή λύσης.
Η Ε/κ πλευρά ουδέποτε δέχθηκε κάτι τέτοιο.
Πέραν τούτου, οι προτάσεις Χριστόφια που κατατέθηκαν στις συνομιλίες εισηγούνται επιστροφή στα σπίτια τους όσων προσφύγων επιθυμούν, κάτω από Τ/κυπριακή διοίκηση.
Ακόμα και το σχέδιο Ανάν δεν προνοούσε δύο καθαρές εθνικά πολιτείες.
Αν θυμάσαι καλά προνοούσε επιστροφή υπό Τ/κυπριακή διοίκηση ενός περιορισμένου, έστω αριθμού Ε/κυπρίων.
Οι θέσεις Έρογλου έχουν μετακινηθεί πέραν του σχεδίου Ανάν και δεν δέχεται επιστροφή και κατοίκηση ε/κυπρίων στην υπό τ/κυπριακή διοίκηση περιοχή.
Η Α.Κ. θεωρεί λοιπόν ότι αυτή θα είναι η λύση (οι θέσεις Έρογλου) που τις θεωρεί ως πάγιες τουρκικές θέσεις και ότι αυτές θα ισχύσουν. Πέραν τούτου πιστεύει ότι αυτή είναι η ερμηνεία της Δ.Δ.Ο.
Ελπίζω να το ξεδιάλυνα ακόμα περισσότερο το θέμα.
@ Meropi
Κατά την άποψη μου έχεις εν μέρει δίκαιο.
Δεν διαφωνώ ότι όλοι οι πολιτικοί για χρόνια δεν τολμούσαν να πουν την αλήθεια στο λαό.
Οι πλείστοι ούτε και τώρα τολμούν αλλά προτιμούν να λένε παχιά λόγια.
Δεν αντιλέγω ότι φέρει ευθύνη και ο Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ προς τούτο.
Όμως πρέπει να σημειωθεί ότι από την ημέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου ο Χριστόφιας το είπε πολλές φορές ότι η λύση θα είναι ένας συμβιβασμός και μάλιστα οδυνηρός.
Θυμίζω ότι έχει καταντήσει κουραστικό να λέει συνέχεια ότι φτάσαμε στο δίλημμα λύση ή διχοτόμηση με αποτέλεσμα να τον επικρίνουν συνεχώς ότι είτε εκβιάζει είτε προσπαθεί να φοβίσει ώστε να εκβιάσει λύση.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σου.
@ Aslan
Πού εξαφανίστηκες βρε παλιόφιλε;
Χαίρομαι για την επανεμφάνιση σου.
Ευχαριστώ για τη στήριξη.
Συγνωμη αλλα οτι κανει ο Ανωνυμος κατηγοροντας σε χωρις να φερνει στοιχεια στην φορα, κανεις και εσυ με την αδουλωτη Κερυνεια και τις αστειες κατηγορειες σου πως υοθετουν Τουρικικες θεσεις.
Αντραπου λιο. Τοσο ειναι το επιπεδο σου οπως φαινεται.
Φανταζομαι πως οταν σε κατηγορουν πως υοθετεις εσυ Τουρκικες θεσεις δεν σου αρεσκει καθολου και υποστηριζεις πως απλως εχεις διαφορετικη αποψη. Η πως οσοι το λενε ειναι οι κατ'εσενα προδοτες.
Αυτο που δεν μου αρεσκει ειναι πως οταν καποιος μιλαει με ποιο χαμηλους τονους να τους ψηλωνεις.
Αυτο δεν ειναι κατηγορια για προδοσια. Προτεινω να μεν χρησιμοποιουμε τουτη την λεξη διοτι δεν ειμαστε ( η μαλλον Δεν εισαι) καθολου ωριμοι για να την χρησιμοποιουμε τζιαμε που πρεπει.
Εαν καποιος πιστευει πως συγκεκριμενες πολιτικες παραδιδουν την Κυπρο στην Τουρκια η ειναι εντελως καταστροφικες δεν χρειαζεται καποιος τριτος καθολου ωριμος η εξυπνος (αν και ισως να το κανεις για προπαγανδιστικους σκοπους) να λεει "μα κατηγορεις με για προδοσια ;).
Εξαλου και εσυ κατηγορεις συνεχως.
Μεν την χρησιμοποιας την γεριμη την λεξη αφου δεν μπορεις. Μαλιστα θα προτιμουσα ολοι να μην την χρισημοποιουσαμε. Μπορουμε και με αλλες λεξεις να κατηγορησουμε οι με τους δε.
Επισης αν σκεφτεις λιγο θα δεις πως εχουν δικιο. Τα κατεχομενα παπαλα σε λυση ΔΔΟ. Εγω λεω πως τα κατεχομενα ειναι παπαλα σε οποιαδηποτε λυση, και οντως δεν μπορουμε να τα διεκδηκισουμε.
Και βρε ανθρωπε μου, το να συμφωνει με την τουρκικη ερμηνεια του τι ειναι ΔΔΟ σημαινει πως συμφωνει με τις Τουρκικες θεσεις ; και απο που ως που απλουστευει τα πραγματα ; Οχι πως εδειξες πως συμφωνει με τουρκικη ερμηνεια. Δεν αγοραζω την γνωμη αλλα εχω προσβαση στο μπλογκ σου και λεω πως πρεπει να θεωρεις τους αναγνωστες σου να ειναι ηλιθιοι.
Υπεραπλουστευεις τα πραγματα σε τετοιο βαθμο.
λες " Προχωρεί και ένα βήμα παρακάτω και ισχυρίζεται ότι με τη λύση της Δ.Δ.Ο. θα δικαιωθεί ο Ετζεβίτ που δήλωνε ότι το κυπριακό λύθηκε το 1974.
Ακριβώς αυτές οι φράσεις του κ. Σιεκέρσαββα αποδεικνύουν ότι όχι μόνο αγνοεί τις θέσεις της Ε/κυπριακής πλευράς για το πώς θα λειτουργεί η Δ.Δ.Ο. αλλά υιοθετεί αβασάνιστα την τουρκική ερμηνεία των όρων.
Όπως έγραψε και παλαιότερα η «ΓΝΩΜΗ», οι τουρκικές θέσεις επί του ζητήματος προνοούσαν μια περιοχή που θα ελεγχόταν αποκλειστικά από τους Τ/κύπριους και ότι αυτή θα κατοικείται αποκλειστικά από Τ/κύπριους, αφού κανένας Ε/κύπριος δεν θα είχε το δικαίωμα να κατοικήσει σε αυτή την περιοχή.
Έπρεπε να γνωρίζει ο κ. Σιεκέρσαββας ότι καμία κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και κανένας πρόεδρος αποδέχθηκαν αυτή την ερμηνεία.
Αυτή είναι (το επαναλαμβάνουμε) η τουρκική ερμηνεία την οποία φαίνεται να υιοθετεί η «Α.Κ.»."
Εαν νομιζεις πως αυτα τα συμπερασματα εχουν λογικη ακολουθια τι να σου πω. Καμια λογικη ακολυθια δεν εχουν.
Και υποστηριζεις πως η διαλυση της Κυπριακης δημοκρατιας και η δημιουργια ενος αντιδημοκρατικου κρατους, με κινδυνο συνομοσπονδιας, χωρις το βορειο μερος της Κυπρου να απλευθερωνεται συνιστα απελευθερωση ;
Μα ποσο ανοητους θεωρεις τους αναγνωστες σου ;
Φυσικα εγω δεν πιστευω πως ειναι πιθανο ενδεχομενο η απελευθερωση. Αλλο πως αυτα που υποστηριζεις ειναι το χειροτερο πιθανο σεναριο.
Επισης, τι σημαινει διχαζουν τους προσφυγες. Γιατι δηλαδη ολοι οι προσφυγες να ειναι ενωμενοι οταν διαφορετικες περιοχες εχουν διαφορετικη αντιμετωπιση ; Καθηκον τους δεν ειναι φυσικα να ευχαριστησουν εσενα (αλιμονο) αλλα να υπερασπισουν τα συμφεροντα των Κερυνιωτων με βασ ητην δικη τους αντιληψη. (που δεν ειναι αντιληψη ΔΔΟ).
Λες "Αν κατάλαβα καλά, ρωτάς πώς ακριβώς η Α.Κ. υιοθετεί θέσεις τουρκικές αναφορικά με τη λύση.
Η Α.Κ. (και όχι μόνο) θεωρεί ότι Δ.Δ.Ο. σημαίνει:
• Δύο ξεχωριστά κράτη και όχι πολιτείες.
• Αυτά τα κράτη θα είναι συνιδρυτές της Νέας Κυπριακής Δημοκρατίας.
• Τα δύο κράτη θα έχουν ξεχωριστή κυριαρχία. "
Καλα βρε ποθκιαντραπε. Τουτο τι σημαινει. Εαν, εαν ειχες δικαιο αυτο δεν σημαινει πως υοθετουν Τουρκικες θεσεις. Σημαινει πως κατα την δικη τους αποψη αυτο θα ειναι η ΔΔΟ. Δεν υποστηριζουν πως αυτο πρεπει να ειναι η ΔΔΟ.
Αυτο σημαινει πως δεν υοθετουν τουρκικες θεσεις αλλα διαφωνουν με την ερμηνεια που κανεις εσυ στο τι θα ειναι ΔΔΟ. Επισης υπεραπλουστευεις τα πραγματα. Η ΔΔΟ εαν δεν ειναι 100% αυτο, θα ειναι κατι πολυ παρομοιο που φανταζομαι που ο λαος απεριξε και η ΑΚ δεν δεχεται.
Κοιταξε εγω αφηνω το "υοθετουν τις θεσεις των Τουρκων" στην κριση των υπολοιπων.
Δεν ξερω γιατι δεν ντρεπεσαι αλλα θυμαμαι πως οχι μονο εισουν υπερ του σχεδιου Αναν, αλλα και πριν λιγους μηνες ελεγες πως θα εχουμε λυση στο τελος του χρονου. Επισης θεωρεις κατι σαν το Αναν απελευθερωση και δεν εχεις κανενα προβλημα με εκ περιτροπες προεδριες.
Εγω δεν θα πω πως υοθετεις τις Τουρκικες θεσεις, θα πω πως δεν εχεις καλη αντιληψη της πραγματικοτητας, Δεν εχεις λογικα επιχειρηματα, η παιδεια σου ειναι βαθεως αντιδημοκρατικη οπως και η ιδεολογια σου οπως την εκφραζεις. Υποκρινεσαι το αντιθετο ομως. Και βεβαιως δεν σε ενδιαφερει η δεν μπορεις να κατανοησεις ποσο καταστροφικες ειναι οι αποψεις σου για την κοινωνια σου, χωρα σου και ουτω καθεξεις.
Μεν μου πεις πως σε αποκαλω προδοτη ομως και εαν σε αποκαλω να το πω φανερα γιατι θα με νευριασεις.
Το τελευταιο σχολιο επειδη φοβουμαι πιθανη παρανοηση σημαινει πως δεν σε αποκαλω. Αυτη η λεξη μας παρασυρει και μας οδηγει να ξεφευγουμε απο το κεντρικο μας θεμα.
Επισης η λεξη Εθνικο μπορει να σε παρασυρει εσυ που δεν εισαι αντι-εθνικιστης με τις αποψεις που εκφραζεις αλλα αντι-δημοκρατικος. Και εναντιον καθε λογικης σωστης λειτουργιας ενος οποιοσδηποτε κρατους.
Αρα εαν αντιπαραταξεις τις αποψεις σου με εθνικιστικες, μπορεις να υποκριθεις πως αυτο που προβαλεις ειναι η αρνηση του εθνικισμου. Το οποιο δεν ειναι αληθεια.
Με ενα πραγμα θα συμφωνησω με το κακης ποιοτητας προπαγανδιστικο κειμενο. Η αδουλωτη Κερυνεια δεν εκπροσωπει ολους τους Κερυνειωτες. Βεβαια αυτο δεν σημαινει πως δεν πρεπει να μιλουν η πως δεν εκπροσωπουν κανενα Κερυνειωτη.
Επισης, δεν πρεπει να χαθει η Αμμοχωστος επειδη δεν μπορουμε να κανουμε κατι στο θεμα της Κερυνειας. Αλλα ειναι αυτο που λενε η ζητανε να δωθει περισσοτερο σημασια στο θεμα της Κερυνειας ; Ειδικα στην καταληξη της επι επι ΔΔΟ.
@ Skorpion (1)
Δεν θα σε ακολουθήσω στον τρόπο γραφής και έκφρασης. Θα σημειώσω μόνο ότι το να αποδίδεις στο συνομιλητή σου πράγματα που δεν είπε, δεν σε τιμά.
Ουδέποτε χρησιμοποίησα στο κείμενο μου τη λέξη προδότης. Και αν πρόσεξες γενικότερα, αποφεύγω συνειδητά να χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη.
Επομένως οι προτροπές σου να μη χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη είναι περιττές.
Όσον αφορά το επίπεδο, ο καθένας μπορεί να κρίνει όλους μας.
Επίσης ο καθένας μπορεί να κρίνει αν όσα γράφω είναι προπαγανδιστικά ή βασίζονται στις πραγματικότητες.
Έχω την εντύπωση ότι τα έχεις λίγο συγχυσμένα τα πράγματα.
Είναι ένα θέμα να θεωρείς ότι τα κατεχόμενα είναι ούτως ή άλλως χαμένα και άλλο να λες ότι η Δ.Δ.Ο. τουρκοποιεί τα κατεχόμενα και τα παραδίδει στην Τουρκία.
Και τελικά φαίνεται ότι δεν είμαι εγώ που υπεραπλουστεύω τα πράγματα.
Η θέση μου παραμένει ότι η «Α.Κ.» υιοθετεί την τουρκική ερμηνεία της Δ.Δ.Ο. Και αν διάβαζες προσεκτικά το κείμενο μου θα διαπίστωνες ότι η ερμηνεία που δίνουν οι Τούρκοι δεν διαφέρει από την ερμηνεία που δίνει το σωματείο. Αυτή είναι η άποψη μου.
Πιστεύω ότι τα συμπεράσματα μου έχουν λογική ακολουθία. Διότι καμιά κυπριακή κυβέρνηση, κανένας ε/κύπριος συνομιλητής δεν αποδέχθηκε την τουρκική ερμηνεία. Γι αυτό και η ε/κυπριακή πλευρά επιμένει σε επιστροφή προσφύγων έστω και υπό τ/κυπριακή διοίκηση, κάτι που, ιδιαίτερα τώρα, η τουρκική πλευρά δεν το δέχεται.
Και τόσον η Α.Κ. όσο κι εσύ αλλά και άλλοι έπρεπε να το λαμβάνετε υπόψη αυτό.
Ότι για την ε/κυπριακή πλευρά η ερμηνεία της Δ.Δ.Ο. διαφέρει από την τουρκική.
Άρα αγαπητέ μου, δεν είμαι εγώ που κάνω την ερμηνεία αλλά η επίσημη ε/κυπριακή πλευρά. Και αυτή την ερμηνεία δεν δικαιούται κανένας να την παραγνωρίζει.
@ Skorpion (2)
Ναι ήμουν υπέρ του σχεδίου Ανάν και εξήγησα πολλές φορές τους λόγους. Και σε βεβαιώνω ότι δεν ντρέπομαι καθόλου γι’ αυτό. Δεν έμαθα στη ζωή μου να δαιμονοποιώ καταστάσεις και ούτε θα το κάνω ποτέ.
Και είμαι υπέρ της εκ περιτροπής προεδρίας και της στάθμισης της ψήφου διότι είναι κατά παρασάγγας πιο δημοκρατικό και πιο δίκαιο σύστημα από το διαχωριστικό σύστημα της Ζυρίχης και το οποίο θα αποτρέψει διαμάχες όπως αυτές που προέκυψαν το 1963.
Δεν μπορώ να κατανοήσω τη λογική, κάποιος που υποστηρίζει ένα πιο δημοκρατικό σύστημα, λαμβάνοντας ακριβώς υπόψη τις πραγματικότητες, να χαρακτηρίζεται αντιδημοκράτης.
Δεν είναι το ισχύον σύστημα που είναι ρατσιστικό; Δεν είναι αυτό που βασίζεται στην εθνική καταγωγή και που προνοεί πρόεδρο που εκλέγεται από τη μια κοινότητα και αντιπρόεδρο που εκλέγεται από την άλλη κοινότητα;
Και δεν είναι αυτό το σύστημα που δίνει υπερπρονόμια στον αντιπρόεδρο που τον καθιστούν στην ουσία συμπρόεδρο;
Ο καθένας μπορεί να κρίνει, λοιπόν, ποιο είναι το αντιδημοκρατικό και ποιο είναι το καταστροφικό. Και διερωτώμαι αν δεν είναι καταστροφικό να επιμένουν κάποιοι επιστροφή σε ένα σύστημα που δημιούργησε χίλια δυό προβλήματα και οδήγησε στην καταστροφή.
Ομολογώ ότι δεν μπόρεσα να κατανοήσω τι θέλεις να πεις με το ότι δεν είμαι αντιεθνικιστής κλπ.
Μιλάς για υπεραπλουστεύσεις. Και διερωτώμαι ποιος τις κάνει.
Ουδέποτε είπα ότι η Α.Κ. δεν εκπροσωπεί κανένα Κερυνειώτη ή τάχθηκα υπέρ της φίμωσης τους. Αυτό είναι δικό σου υπεραπλουστευμένο συμπέρασμα.
Αν εξαιρέσω τον πρώτο ανώνυμο σχολιαστή που ανήκει στην κατηγορία των γνωστών διασκεδαστών, από εκεί και πέρα και συγχωρέστε μου την "απολυτότητα" πραγματικά αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος να συζητάμε για τη "λύση" του Κυπριακού.
Λοιπόν, θα το πάω ακόμα πιο πέρα.
Μετά από 8-9 χρόνια εδώ, τείνω να καταλήξω πως το υγιέστερο κομμάτι της κυπριακής κοινωνίας είναι αυτό που έχει γυρίσει τελείως την πλάτη του στην πολιτική τουλάχιστον την ντόπια πολιτική σκηνή. Το λεω αυτό εγώ, ένας άνθρωπος κατ' εξοχήν πολιτικοποιημένος!
Και το λέω γιατί το θέατρο που παίζεται εδώ μέσα είναι τελείως φαιδρό.
Θα πρότεινα να διαβαστεί ξανά και ξανά το ειλικρινέστατο σχόλιο της Μερόπης που-κατά τη γνώμη μου- καθρεφτίζει την πραγματικότητα χωρίς φτιασίδια και θεωρητικολογίες.
Ρε Μιχάλη...και λοιποί φίλοι...οι ευκαιρίες που άφησε αυτός ο τόπος να χαθούν είναι απίστευτες. Και δεν μιλάω για το ΑΝΑΝ που προσωπικά ΔΕΝ το θεώρησα ευκαιρία μιλάω για πολύ πιο πίσω, όταν η κατοχική δύναμη έδινε πίσω την Αμμόχωστο ΠΡΙΝ καν ξεκινήσουν τελικές συνομιλίες για διευθέτηση.
Υπάρχει μία ΑΠΟ-ΛΥ-ΤΗ αλήθεια.
Όσο περνά ο χρόνος, τα πράγματα είναι χειρότερα για την Κύπρο.
Όμως ήδη, πέρασε απίστευτα πολύς χρόνος, πέρασαν ευκαιρίες, δυνατότητες, πιθανότητες.
Οι Κύπριοι πολιτικοί, (ΟΛΟΙ) ευλαβείς υπηρέτες του ντόπιου οικονομικού κατεστημένου που έχει καταβολευτεί από το staus quo έχουν φλομώσει τον κόσμο στο παραμύθι. Εξ ίσου θλιβεροί και κάλπηδες όσοι μιλάνε για οδυνηρούς συμβιβασμούς εν έτει 2010....! όσο και αυτοί που βαράνε τα τύμπανα του υπερπατριωτισμού σε ένα διεθνώς μεταμοντέρνο πολιτικό σκηνικό.
Το μόνο που "ζει" σε αυτόν τον τόπο, είναι οι....νεκροί.
Μια απέραντη εμμονή σε νεκρούς και ιερά λείψανα, μία αστείρευτη μηχανή παραγωγής προσφύγων, ένα θανάσιμο κόλλημα στο παρελθόν που είναι καλλιεργημένο από τους πολιτικάντηδες που αρέσκονται να βγάζουν λογίδρια σε κηδείες και μνημόσυνα ηρώων. Αυτή είναι η "πολιτική ζωή" του τόπου. Και την ευθύνη για αυτό το χάλι την έχουν εξ ίσου όλοι με ΤΕΡΑΣΤΙΟ μερίδιο ευθύνης του ΑΚΕΛ που παίζει κανονικά το παιχνίδι σαν ετέρος του κατεστημένου. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς όταν μιλάμε για κόμμα του 30% με ισχυρή συμμετοχή στην επιχειρηματική σκηνή.
Τι νόημα έχουν τελικά όλα αυτά;
@ politispittas
Μερικές παρατηρήσεις:
Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι οι πολιτικοί και η πολιτική που θα δώσουν λύση στο πρόβλημα. Και όταν λέω λύση, εννοώ ότι αυτοί θα καθορίσουν ποιο θα είναι το αποτέλεσμα, καλό κακό ή μέτριο.
Κατά συνέπεια το να γυρίζουμε την πλάτη στους πολιτικούς δεν είναι λύση. Τους αφήνουμε να κόβουν και να ράβουν ανενόχλητοι. Και αναφέρομαι σε όλους.
Έκανα ένα σχόλιο στο σχόλιο της Μερόπης. Φαίνεται δεν το διάβασες .
Δεν πιστεύω ότι χάθηκε ευκαιρία για την Αμμόχωστο, δεδομένου ότι η Τουρκία στην ουσία δεν δέχθηκε εκείνο το συγκεκριμένο σχέδιο.
Αποσύνδεση του κυπριακού από την Αμμόχωστο υπήρξε και στη συμφωνία Κυπριανού – Ντενκτάς το 1979 αλλά και πάλι την αθέτησε το Ντενκτάς, εξ’ ου και η Κύπρος προσέφυγε στα Η.Ε. και εξασφάλισε το ψήφισμα 550.
Ευκαιρία ίσως να ήταν το σχέδιο Ανάν που έδινε πίσω την Αμμόχωστο και όχι μόνο.
Μόνο που όχι μόνο το αφήσαμε να πάει περίπατο αλλά ούτε καν προσπαθήσαμε να το βελτιώσουμε. Αντίθετα, κάναμε το παν να το δαιμονοποιήσουμε από κούνιας!
Για την απόλυτη αλήθεια συμφωνώ. Ο χρόνος δεν φτιάχνει τα πράγματα αλλά τα χειροτερεύει, απομακρύνοντας μας από τη λύση και δημιουργώντας νέα δεδομένα.
Όσον αφορά τις δηλώσεις και τον τρόπο που γίνονται, τα έχουμε πει πολλές φορές.
Εκείνο που με λυπεί περισσότερο είναι ότι τα περισσότερα κόμματα δεν έχουν δικές τους πηγές πληροφόρησης αλλά πιάνονται από πληροφορίες (έγκυρες ή όχι) που δημοσιεύουν τα ΜΜΕ και κτίζουν πάνω σε αυτά.
Όμως αυτό είναι μεγάλο θέμα και θα κάνω μια σχετική ανάρτηση στο άμεσο μέλλον.
Μιχαλη. Να εχεις το θαρρος να μην παιρνεις πισω τα λογια σου οταν χυδαιολογεις και γραφεις παραπλανητικα και προπαγανδιστικα βιαζωντας την λογικη.
Ενας καλος αντικειμενικος δημοσιογραφος που ΔΕΝ εισαι, δεν θα ειχε τιτλο ΑΚ Διχαζουν τους προσφυγες και υοθετουν Τουρκικες θεσεις.
Για αυτο και η εφημεριδα η Γνωμη δεν ειναι καθολου ποιοτικη εφημεριδα οπως αντιλαμβανονται ολοι.
Ο σεβασμος της αντιθετης αποψης, προυποθετει επιπεδο που οπως φαινεται δεν εχεις. Και βεβαια κρινεσαι γι'αυτο στον τροπο που την αντιμετωπιζεις.
Επισης ακομα και εγω εαν ειχα γραπτο εντυπο θα προσπαθουσα να βαλω περισσοτερο νερο στο κρασι μου στην αντιμετωπιση αντιθετων αποψεων και υπο καμια περιπτωση δεν θα ελεγα πως υοθετουν Τουρκικες θεσεις. Ειδικα οταν δεν συμβαινει αυτο υπο καμια ενοια. Το να εχει διαφορετικη ερμηνεια απο εσενα και απο τους υπολοιπους για το τι ειναι ΔΔΟ δεν σημαινει αποδοχη των Τουρκικων θεσεων στο ζητημα.
Οσο για την προδοσια. Μην παιζεις πελλο και να καμνεις πως δεν καταλαβεις. Η ΑΚ εξεφρασε την αποψη πως η πολιτικη ηγεσια δεν λεει στον λαο καποιες πραγματικοτητες κατα την αποψη τους για την ΔΔΟ. Και εσυ ως κακης ποιοτητας προπαγανδιστης που εισαι και οχι ως ποιοτικος δημοσιογραφος που δεν εισαι χρησιμοποιας ενα κλασικο προπαγανδιστικο τρικ.
Λογικη επιπεδου νηπιαγωγιου, προσπαθωντας να ανεβασεις τους τονους για να κατηγορησεις και να δαχτυλοδειξεις. Λες λοιπον,πως στην ουσια κατηγορουν ολοκληρη την πολιτικη ηγεσια για προδοσια διοτι κατα την αποψη τους η πολιτικες ηγεσιες δεν εξηγησαν ποτε στον κοσμο τι ειναι ακριβως η ΔΔΟ και πως ξεγραφει τα κατεχομενα και την Κερυνεια.
Θεωρω προσωπικα εντελως απαραδεκτο να προσπαθουμε να εξισωσουμε αποψεις με υπερβολες (κατηγορουν τους παντες ως προδοτες !) ωστε να δακτυλοδειξουμε στην συγκεκριμενη περιπτωση την ΑΚ. Αυτο το πραγμα δεν ειναι δημοσιογραφια. Χυδαιολογια μπορει να ειναι αλλα δημοσιογραφια δεν ειναι.
Το να λεω πως πρεπει να ντρεπεσαι η εισαι ποθκιαντραπος αν και μπορουσα να το πω διαφορετικα( και δεν το εκανα διοτι ο πραγματι ντροπιαστικος για οποιονδηποτε δημοσιογραφο τροπος που εκφραζεσαι με εκνευρισε) δεν ειναι χυδαιολογια. Δηλωνει τον εκνευρισμο μου ομως. Βεβαια θα μου πει καποιος πως μπορουσα να αντιμετωπισω την χαμηλη επιπεδου δημοσιογραφια σου και τις χυδαιολογιες με καλυτερο τροπο και χανω καπως το δικαιο μου ακομα και απεναντι σε αυτα που εχω να αντιμετωπισω.
Θα ελεγα πως πρεπει να ντρεπεσαι δυο φορες που δεν ντρεπεσαι για αυτα που γραφεις. Και μεν παιζεις την αθωα περιστερα.
Φίλτατε Πολίτη Πίττα,πάρε το σχόλιο που έγραψες,έτσι όπως είναι,αυθόρμητο,αυθεντικό και βγαλμένο από τα βάθυ της ψυχής σου και δημοσίευσε το στον Πολίτη.Πραγματικά,διεβάζοντάς το, το μόνο που σκέφτηκα είναι «βούλλωσε το».Με έπεισες 100%.Μιχάλη συμφωνώ στα πλείστα,αλλά δυστυχώς δεν με πείθεις.Είναι κρίμα πραγματικά, άνθρωποι σαν εσένα,που έχουν τη Κύπρο στη καρδιά,να ανήκουν σε κόμματα.Παρέτα το ΑΚΕΛ φίλε και φτιάξε τη δική σου εφημερίδα αμά θες.Πίστεψε με, θα σε αγοράζω.Αλλά κομματικές φυλλάδες ποτέ.Μα ποτέ.Η ειδοποιός διαφορά όλως των σχολίων σου από αυτό που έγραψε ο Πολίτης Πίττας,είναι ότι αυτός γράφει ελεύθερα,απαλλαγμένος από οποιαδήποτε κομματικά δεσμά.Εσύ δυστυχώς,γράφεις πάντα με το ΑΚΕΛ στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου.Και αυτό δεν σου επιτρέπει να εκφραστείς όπως πραγματικά εσύ θα ήθελες.Όπως ένας Πολίτης Πίττας.
Πολιτη Πηττα, ποιες ευκαιριες χαθηκαν μετα το 74 ; (Γιατι πριν το 74 συμφωνω πως με διαφορετικους χειρισμους θα ειχαμε διαφορετικα αποτελεσματα). Αν και μετα το 74 εχουν υπαρξει λανθασμενοι χειρισμοι και συμφωνω για αυτο, δεν ειμαι σιγουρος προς τα που το παεις.
Συμφωνω παντως πως δεν πρεπει να κοιταζουμε το παρελθον αλλα το μελλον.
Μονοι μας εμεις οι Κυπραιοι δεν μπορουμε να λυσουμε το Κυπριακο και δεν θελουμε να διαλυσουμε την χωρα μας και να λυθει το Κυπριακο οπως θελει η Τουρκια. Αρα οποιος Προεδρος της δημοκρατιας και να βγει, δεν ηινεται να περιμενουμε λυση του Κυπριακου.
και για την απολιτικοποιηση περαν του Κυπριακου παιζει ρολο και η διαφθορα των κομματικων ηγεσιων και ολοκληρης της Κυπριακης κοινωνιας στον βαθμο οπου πλεον πολιτικοποιηση σημαινει κομματικοποιηση. Ας παρουμε ενα φοιτητη. Ποιος προσφερει περισσοτερο ; Ενας που ανηκει σε κομματικη νεολαια, και λογω αυτου κερδιζει προσωπικα οφελη (κανωντας και την προπαγανδα του αφεντικου του ;) η καποιος αποστασιοποιημενος απο ολα αυτα ;
Η κομματικοποιηση και ο χωρισμος των ανθρωπων με βαση κομματικη ταυτοτητα, μου θυμιζει και ισως να ειμαι αδικως τον χωρισμο των ανθρωπων σε διαφορετικες φατριες της Μαφιας.
Ομως διαφωνω μαζι σου πως καποιος που ασχολειται με την πολιτικη χωρις να ειναι κομματοποιημενος, κανει λαθος.
Και οταν λεω ασχολειται πολιτικη εννοω και το απλως να διαβαζει και να ψαχνει εντυπα, πλρηφοριες, πηγες, γενικοτερα να προσπαθει να εχει πληροφορημενη αποψη για την πολιτικη ζωη του τοπου.
Προς Μιχαλη (2). Εαν εσυ ζεις σε ενα μη δημοκρατικο 60. Εγω ζω στο 2010. Η Κυπρος εχει δημοκρατια, Η Τουρκια εχει εισβαλει στα κατεχομενα. Αυτα που διαπραγματευομαστε, εκ περιτροπες προεδριες κτλ κτλ, ειναι καθολου δημοκρατικα και διαλυουν την Κυπριακη δημοκρατια και δημιουργουν κατι αλλο. Εαν καποιος εχει ευθηνη για την μη υπαρξη Δημοκρατιας στο βορειο τμημα της Κυπρου ειναι η Τουρκια. Δεν θα ευχηθω για απελευθερωση ομως γιατι δεν πιστευω στις ευχες. Εξαλου εγω πιστευω στην στρατηγικη εκει που μπορεις, και δεν ειμαι προθυμος για χαρην των παλιοτερων λαθων μας, να πραξω καινουρια. Ουτε πολεμος ουτε Διζωνικη Δικοινωτικη Ομοσπονδια τυπου Αναν. Τωρα εαν εσυ θεωρεις το Αναν με τους ξενους δικαστες να αποφασιζουν ως δημοκρατικο και αψογο και απελευθερωση εξαλου τι να σου πω. Αυτες ειναι ακραιες αποψεις και μου θυμιζεις το Πολεμος ειναι ειρηνη του Οργουελ.Το να κανεις το μαυρο ασπρο ειναι δικαιωμα σου αλλα δεν παυει το μαυρο να ειναι μαυρο και το ασπρο να ειναι ασπρο.
Δεν ειναι δημοκρατικη η εκ περιτροπης προεδρια διοτι την συγκρινεις με το συνταγμα το 60 το οποιο εσυ κρινεις ως λιγοτερο δημοκρατικο. Καταλαβαινεις πως οι αποψεις σου ειναι τοσο ακραιες, που ενω χυδαιολογουσες και δακτυλοδειχνες με την ΑΚ, καποιος μπορουσε να εκανε το ιδιο με τις δικες σου αποψεις επισης και δεν θα σου αρεσε. (Πχ θα σου αρεσε εαν καποιος προπαγανδιστικα σε αποκαλουσε οπαδο της Τουρκικης πολιτικης στο νησι ; Εγω παντως διαφωνω με αυτο τον χαρακτηρισμο οσο ακραιες και εκτος πραγματικοτητας και αντιδημοκρατικες ειναι οι θεσεις που υποστηριζεις.
Με λιγα λογια, υπαρχει ηδη χασμα μεταξυ των ακραιων αποψεων σου και των διαφορετικων αποψεων. Το να ανοιγουμε περισσοτερο το χασμα δεν πετυχαινει τιποτες.
@ Skorpion (1)
Στην ουσία επαναλαμβάνεις εαυτόν.
Ξέρεις κάτι, ουδέποτε ισχυρίστηκα ότι είμαι καλός ή κακός δημοσιογράφος διότι δεν είμαι ο αρμόδιος να κρίνω τον εαυτό μου.
Όπως είπα και στα προηγούμενα σχόλια, ο καθένα μας κρίνεται.
Γράφω τις απόψεις μου και κρίνομαι, όπως όλοι μας.
Όμως διερωτώμαι, πού είδες να παίρνω πίσω τα λόγια μου;
Έγραψα ότι επιμένω στην άποψη μου.
Η Α.Κ. (και όχι μόνο) έχουν μια διαφορετική ερμηνεία για τη Δ.Δ.Ο. Αυτό είναι σεβαστό, αλλά σεβαστό δεν σημαίνει υιοθέτηση. Και διερωτώμαι γιατί δεν ενοχλείσαι όταν η Α.Κ. κατηγορεί τους πολιτικούς ότι με τη Δ.Δ.Ο. τουρκοποιούν τα κατεχόμενα και σε ενοχλεί όταν επισημαίνω ότι η Α.Κ. υιοθετεί την τουρκική ερμηνεία.
Σε κάλεσα να διαβάσεις τη θέση της Α.Κ. (και όχι μόνο) για την ερμηνεία της Δ.Δ.Ο. καθώς και την ερμηνεία Έρογλου και να μου πεις αν έχει διαφορά. Δεν το έπραξες αλλά περιορίστηκες σε προσωπική επίθεση.
Επαναλαμβάνω ότι εγώ δεν αποκάλεσα ποτέ κανένα, ούτε την Α.Κ. ότι διαπράττει προδοσία.
Όμως η Α.Κ. κατηγορεί την πολιτική ηγεσία για προδοσία, διότι τι άλλο είναι η αναφορά: «κανένας πολιτικός δεν βγαίνει να πει του κόσμου ότι ζητά την ψήφο τους για να παραδώσει στους Τούρκους και στους ξένους τα κατεχόμενα διότι δεν μπορούμε να τα διεκδικήσουμε».
Διότι αγαπητέ μου, τι άλλο από προδοσία είναι το να παραδίδεις έδαφος σε άλλη χώρα;
Απ’ ότι βλέπεις μιλώ συγκεκριμένα. Και ίσως να είναι αυτό που ενοχλεί.
Γράφεις ότι θεωρείς «εντελώς απαράδεκτο να προσπαθούμε να εξισώσουμε απόψεις με υπερβολές (κατηγορούν τους πάντες ως προδότες !) ώστε να δακτυλοδείξουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση την ΑΚ. Αυτό το πράγμα δεν είναι δημοσιογραφία. Χυδαιολογία μπορεί να είναι αλλά δημοσιογραφία δεν είναι».
Θα μείνει μνημειώδης ο τρόπος με τον οποίο αντιστρέφεις τα πράγματα. Εγώ έκανα μια διαπίστωση βάζοντας μάλιστα και σχετικές περικοπές.
Και σε ρωτώ, κατηγορούν ή όχι ολόκληρη την πολιτική ηγεσία;
Ιδού και τα σχετικά:
- «όχι μόνο δεν γυρίζει η γλώσσα των πολιτικών μας να μιλούν για επιστροφή της Κερύνειας».
- «προτεραιότητα των πολιτικών μας δεν είναι άλλη από την Αμμόχωστο και μερικά χωριά, ενώ έχουν ξεγράψει την Κερύνεια».
- «κανένας πολιτικός δεν τολμά να πει αυτή την αλήθεια στους Κερυνειώτες».
Ποιος έχει δίκαιο, εγώ ή εσύ; Ποιος κατηγορεί όλους τους πολιτικούς, εγώ ή η Α.Κ.;
Και ποιος πρέπει να ντρέπεται αγαπητέ μου εγώ που παραθέτω και τα σχετικά ή εσύ που κόβεις και ράβεις;
@ Skorpion (2)
Τόσον εσύ όσο κι εγώ ζούμε στο 2010. Η διαφορά όμως είναι ότι ζούμε στο 2010 με το σύνταγμα του 1960. Έχουμε μήπως νέο σύνταγμα και δεν το ξέρω;
Ιδού άλλη μια απόδειξη ποιος ζει στο δικό του κόσμο, εσύ και όχι εγώ.
Να ποιοι παραβλέπουν τις πραγματικότητες.
Πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένας κύπριος που να μη δέχεται ότι για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο νησί από τις 20 Ιουλίου 1974 και εντεύθεν ευθύνεται η Τουρκία.
Το ζητούμενο είναι πώς ανατρέπουμε αυτή την κατάσταση, πώς φεύγουν τα κατοχικά στρατεύματα και τερματίζεται η κατοχή.
Λες ότι αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται ούτε με πόλεμο ούτε με Δ.Δ.Ο. τύπου Ανάν.
Γιατί δεν μας λες πώς μπορεί να λυθεί;
Είναι δικαίωμα σου να μη θεωρείς δημοκρατική την εκ περιτροπής.
Σου εξήγησα αλλά το έκανες γαργάρα και περιορίστηκες σε αφορισμούς.
Και επειδή είτε το θέλουμε είτε όχι ζούμε υπό το σύνταγμα του 60, σε ρωτώ ξανά αν είναι δημοκρατικό οι δύο κοινότητες να εκλέγουν ξεχωριστά πρόεδρο και αντιπρόεδρο (και αν αυτό βασίζεται στην εθνική καταγωγή, είναι δηλ. ρατσιστικό) και το 18% να μετατρέπεται σε 50%.
Σε παραπέμπω εδώ http://mihalismihail.blogspot.com/2010/05/blog-post_22.html όπου γίνεται μια σύγκριση των πραγμάτων.
@ Kokoui
Αγαπητέ μου θα σχολιάσω όσα με αφορούν.
Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια επικρατεί ένα είδος απαξίωσης για όσους ασχολούνται με την πολιτική.
Καλώς ή κακώς το κυπριακό θα το λύσουν οι πολιτικοί.
Έχω ανάμιξη στα πολιτικά και κομματικά δρώμενα από ηλικίας 13 χρόνων.
Το ότι ανήκω ιδεολογικά στο ΑΚΕΛ ουδέποτε το έκρυψα.
Από την άλλη όμως απέδειξα ότι έστω και αν ανήκω στο συγκεκριμένο κόμμα, δεν με εμποδίζει σε τίποτε να το δηλώσω όταν διαφωνήσω μαζί του. Και αυτό το έπραξα, όπως είπα πολλές φορές, όταν έπρεπε.
Θεωρώ αγαπητέ μου φίλε ότι μπορείς μέσα σε ένα κόμμα να διατηρήσεις την ελευθερία σου και τη σκέψη σου. Αρκεί να συμπεριφέρεσαι σωστά και να μη γίνεσαι όργανο κανενός.
Από την άλλη, αν εγκαταλείψουμε τα κόμματα, τότε είναι σαν να επιβραβεύουμε αυτά που δεν μας αρέσουν. Θεωρώ ότι το πιο σωστό (αφού έτσι λειτουργεί το σύστημα) είναι να μένεις μέσα όταν διαφωνείς, να παλεύεις και όχι να φεύγεις. Διότι έτσι αφήνεις ανοικτό το πεδίο για εκείνα που διαφωνείς.
Σε βεβαιώνω ότι δεν έχω πάντα το ΑΚΕΛ στο πίσω μέρος το κεφαλιού μου. Δεν αντιλέγω ότι φαίνεται έτσι. Αλλά πολλές φορές τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Ξαναλέω ότι στην κρίσιμη στιγμή δεν συμφώνησα με το ΑΚΕΛ. Και το έκανα δημόσια. Η αρθρογραφία μου και ο λόγος μου τότε δεν ήταν καθόλου κολακευτικά.
Και το έπραξα αυτό σε μια πολύ δύσκολη περίοδο.
Ούτε συμφώνησα με την πολιτική στήριξης του ΑΚΕΛ προς τον Τ. Παπαδόπουλο. Και αυτά τα έλεγα δημόσια και μπορούν να το επιβεβαιώσουν αρκετοί.
Γι αυτό, να είσαι σίγουρος ότι αν κρίνω ότι το ΑΚΕΛ ή ο Χριστόφιας δεν βρίσκονται σε αντιστοιχία με τις δικές μου απόψεις στο κυπριακό, και πάλι δεν θα ακολουθήσω.
Άφησα τελευταίο το θέμα της εφημερίδας.
Η εφημερίδα δεν ανήκει σε κανένα κόμμα. Σε ποιον ανήκει και ποιοι την στελεχώνουν αναγράφεται στη 2η σελίδα. Κάποιοι έγραψαν μόλις πρωτοκυκλοφόρησε η εφημερίδα (χωρίς κανένα στοιχείο) ότι α) είναι η εφημερίδα του προεδρικού και β) ότι είναι η εφημερίδα που εκδίδει το ΑΚΕΛ.
Ένας από αυτούς ήταν ο Κοριός του Πολίτη. Οι άλλοι ήταν ο Α. Μιχαηλίδης του Φιλελεύθερου και η Σημερινή.
Από μια άποψη αγαπητέ μου θα έλεγα ότι μακάρι να ήταν έτσι. Θα γλιτώναμε δάνεια και άλλες ταλαιπωρίες.
Η εφημερίδα κινείται στη λογική που ανάλυσα πιο πάνω. Είτε το πιστεύει κάποιος είτε όχι.
Μιχάλη, σιερετούμεν.
Πάλι άρπαξες πιστοποιητικό καλής διαγωγής από το WC-μπλοκ.
Ιδιαίτερα αυτός ο ελληναράς εθνοπρεπής 'Ανώνυμος' θα πρέπει να σε έπεισε φαντάζομαι να μην ξαναασχοληθείς με τέτοια ευαίσθητα θέματα που μόνον αυτοί αντιλαμβάνονται.. :-)
Γράφε τους κανονικά φίλε.. όπως τους γράφεις και τώρα. Αυτό τους ανησυχεί περισσότερο: ότι τους γράφεις με τον τρόπο σου. Και ότι όλοι οι άλλοι τους έχουμε με τον δικό μας τρόπο.. γραμμένους :-)
@ Τεύκρος
Όπως έγραψα και προηγουμένως, ο καθένας κρίνεται.
Δεν περίμενα τίποτε άλλο από το C.W.
Αντιλαμβάνεσαι ότι οι προσωπικές επιθέσεις και οι στιγματισμοί δεν με απασχολούν.
Γράφω την άποψη μου, την οποία είμαι έτοιμος να αναιρέσω εφόσον μου υποδειχθεί με στοιχεία ότι έχω λάθος.
Το κυπριακό έχει καταντήσει ουτοπικό μυθιστόρημα. Μία απο 'Paradise lost' . Άντε και καλά ξεμπερδέματα. Νομίζω ότι η λύση είναι 'απου φύει φύει'και να μείνουν οι επαγγελματίες πατριώτες και προαγωγοί του κοινωνικού μαζοχισμού να βαυκαλίζονται περι παντός επιστητού αγωνιζόμενοι υπερ βλακείας , που είναι ο μοναδικός και πλέον ακατανίκητος εχθρός της απανταχού ανθρωπότητας.
Δημοσίευση σχολίου