Φέτος γιορτάζουμε τα 50 χρόνια της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Οι γιορτασμοί λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα ιδιάζον περιβάλλον με το κυπριακό να βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση του μετά το 2004 και με ένα κατασμπαραλιασμένο εσωτερικό μέτωπο.
Όλοι αναγνωρίζουν ότι η ασπίδα της Κύπρου, που την κράτησε μέχρι τώρα ως κράτος, δεν ήταν τίποτε άλλο από την ανεξαρτησία της.
Το παράδοξο βέβαια είναι το γεγονός ότι άνθρωποι που πολέμησαν την Κυπριακή Δημοκρατία (στο εξής Κ.Δ.) και επιδίωκαν την διάλυση της, οι ίδιοι άνθρωποι που ξέσχιζαν και χλεύαζαν τις σημαίες και τα σύμβολα της Κ.Δ. παρουσιάζονται σήμερα ως οι υπερ-προστάτες της. Και κατηγορούν μάλιστα όσους διαφωνούν μαζί τους στη λύση του κυπριακού ότι επιδιώκουν την… κατάργηση της Κ.Δ.!!!
Πιστεύουν αυτοί στην Κ.Δ. ως τέτοια; Και ποια ερμηνεία δίνουν στον όρο; Είναι γνωστό ότι θεωρούν αυτό το κράτος ως δεύτερο ελληνικό. Κάποιοι άλλοι προχωρούν και πιο πέρα λέγοντας ότι αποτελεί ακόμα και νομό της Ελλάδας.
Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ
Οι άνθρωποι αυτοί είναι οι ίδιοι που υποστηρίζουν με φανατισμό τόσο τη χρήση του Ελληνικού Εθνικού Ύμνου όσο και της Ελληνικής σημαίας.
Η χρήση τόσο της Κυπριακής όσο και της Ελληνικής αλλά και της Τουρκικής σημαίας καθορίζονται επακριβώς από το Σύνταγμα της Κ.Δ. Και σε αυτό δεν αφήνεται κανένα περιθώριο παρερμηνείας.
Η Ελληνική σημαία χρησιμοποιείται σε εθνικές και θρησκευτικές γιορτές των Ε/κυπρίων μαζί με την Κυπριακή. Η χρήση της επιτρέπεται και σε δημόσια κτίρια που αφορούν την Ε/κυπριακή κοινότητα.
Το αντιστοίχως ανάλογο βέβαια, ισχύει και για την Τούρκικη σημαία.
Για να προλάβω κάποιους καλοθελητές, ξεκαθαρίζω ότι κανένας δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι η καταπληκτική πλειοψηφία του Κυπριακού Λαού είναι Ελληνικής καταγωγής και ότι ανήκει (εθνικά) στο Ελληνικό Έθνος.
Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας ή αποτελεί εμπόδιο στην κατανόηση των συνθηκών που δημιουργήθηκαν στην Κύπρο από τη δεκαετία του 50 και εντεύθεν και ιδιαίτερα τις συνθήκες που δημιούργησε η Τουρκική εισβολή και κατοχή.
ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΑΣΜΟΙ
Με βάση τα όσα προανάφερα, πιστεύω ότι δικαιολογείται πλήρως η αντίθεση μου στη χρήση της Ελληνικής σημαίας (και μάλιστα της υπερβολικής χρήσης της) στους γιορτασμούς για τα 50χρονα της Κ.Δ.
Θεωρώ ότι η ύπαρξη των Ελληνικών σημαιών στέλλει λανθασμένα μηνύματα προς τα έξω.
Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι τονίζουν τον πατριωτισμό τους αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι οι ξένοι εκλαμβάνουν διαφορετικά αυτούς τους συμβολισμούς.
- Με αυτές τις ενέργειες πώς πείθουμε ότι η Κ.Δ. είναι πράγματι ανεξάρτητο κράτος;
- Πώς πείθουμε ότι δεν θέλουμε να την μετατρέψουμε σε ένα ελληνικό προτεκτοράτο;
- Πώς διασκεδάζουμε τις εντυπώσεις που δημιουργούνται και την ταύτιση της Κ.Δ. μόνο με τους Ε/κύπριους;
- Πώς πείθουμε ότι πραγματικά επιδιώκουμε μια λύση που να είναι μετεξέλιξη της Κ.Δ. και ότι σε αυτό το κράτος θα συνυπάρχουν και θα συνδιοικούν οι δύο κοινότητες;
Θεωρώ λοιπόν ότι τέτοιες ενέργειες μόνο ζημιά προκαλούν.
Και κυρίως όταν κάτω από αυτά τα σύμβολα ίσταται ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο άνθρωπος που εκπροσωπεί την ανεξάρτητη Κ.Δ.
Άποψη μου, λοιπόν είναι ότι οι ελληνικές σημαίες δεν έχουν θέση στους συγκεκριμένους γιορτασμούς.
53 σχόλια:
Τι σημασία έχει πλέον, απο την στιγμή που η Κύπρος εδιχοτομήθηκε, όπως φαίνεται τελεσίδικα με τον πρόεδρο διχοτόμησης που εκλέξαμε. Ποιον έμεινε να κοροϊδέψουμε παρά μονάχα τον εαυτό μας; Υπάρχει κανείς που μας παίρνει στα σοβαρά νομίζετε; Υπάρχει κανείς εκεί έξω που να πιστεύει πως οι ΕΚ θέλουν λύση και κοινό κράτος με τους ΤΚ;;
"Οι ΕΚ θέλουν απελευθέρωση"..
-Αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων δηλαδή.. και μετά;;;;;
διχοτόμηση;
-Οχι όχι..
"θέλουμε
διάλυση του ψευδοκράτους με ότι αυτό συνεπάγεται και επιστροφή στο σύνταγμα του 60"
"Θέλουμε να κατεδαφιστούν όλα σπίτια των ΤΚ που κτίστηκαν σε ΕΚ γη"
"θέλουμε να αποχωρίσουν και όλοι οι έποικοι" ..να μην μείνει ούτε ένας.
-Μα το διεθνές δίκαιο λέει..
meh..nevermind
..Δηλαδή θέλετε ΤΚ αντιπρόεδρο με τις ίδιες εξουσίες με τον ΕΚ πρόεδρο αφού θέλετε επιστροφή στο σύνταγμα του 60;
-Οχι όχι..
Θέλουμε επιστροφή στο σύνταγμα του 63+ ένθεν. Αυτό που αναθεωρήσαμε και προκάλεσε την ΤΚ ανταρσία..
..Να το αποδεχθούν οι ΤΚ. Αυτό θέλουμε..
-Αα.. είπα και εγώ.
Φαντάζομαι θέλετε και οι ΤΚ να τραγουδούν τον Ελληνικό εθνικό ύμνο σε αυτή τη λύση που ονειρεύεστε;
-Οχι, κάθε άλλο.. θα τους πετάξουμε στη θάλασσα!
Μιχάλη τέτοιες ακραίες απόψεις θα έπρεπε να αποφεύγεις να τις δημοσιοποιείς. Πιθανόν να βλάψουν σοβαρά την υγεία μας.
Μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι ο επίσημος εθνικός μας ύμνος είναι αυτός της Ελλάδας που γράφτηκε από τον Διονύσιο Σολωμό και μελοποιήθηκε από τον Νικόλαο Μάντζαρο . Δεν ήξερα ότι ο Χριστόφιας άλλαξε τον εθνικό μας ύμνο. Το ότι προσπαθεί να τον καταργήσει είναι γνωστό και υπάρχουν άρθρα επί του θέματος σε κάποιες εφημερίδες και στο διαδίκτυο.(αποφυγή ανάκρουσης εθνικού ύμνου σε επίσημες εκδηλώσεις) .
Η διανομή Φυλλαδίων απαγορεύεται από το καθεστώς κατά τη διάρκεια της παρελάσεως και τώρα ο Μιχάλης προτρέπει τον Πρόεδρα Χριστόφ να απαγορεύσει και τις ελληνικές σημαίες. Ας τολμήσετε προδότες αριστεροί να απαγορεύσετε τις ελληνικές σημαίες και τη χοιρινή σούβλα και σουβλάκι για να μην ενοχλούνται οι έποικοι και θα γίνει το σώσε στην αυτοκρατορία της Μπανανίας.
Είναι λάθος να χρησιμοποιούμε τον εθνικό ύμνο και τα εθνικά σύμβολα της Ελλάδας μόνο. Μη ξεχνάμε ότι και η μητέρα Τουρκία εισέβαλε στο νησί μας , άρα από εκτίμηση, σεβασμό και στα πλαίσια της ισότητας έπρεπε να χρησιμοποιούμε και τα σύμβολα και τον εθνικό ύμνο της Τουρκίας.
Μιχάλη ,
Αν ποτέ καταλήξουμε σε συμφωνία λύσης με βάση τη ΔΔΟ όπως την οραματίζεστε , τότε τι ΥΜΝΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ? εθνικό η ομοσπονδιακό η μήπως και τα δύο ( δηλαδή εθνικό για κάθε κράτος και ομοσπονδιακό )?
Το κάθε κράτος θα έχει τη δική του σημαία η θα υπάρχει μόνο η σημαία της ομοσπονδίας ?
Ρε ψευδο-Arxiepiskopε,
Ya αχάπαρος είσαι ya παίζεις πελλόν! Κοίταξε ρε τι γίνεται στες ομοσπονδίες και μετα έλα να κάμνεις τον εξυπνο με τα περί σημαιών και ύμνων! Όλες οι ξεχωριστές πολιτείες σε μια Ομοσπονδία εχουν τη δικιά τους σημαια!
Λογικά τα όσα λες και άσε τον "αρχιεπίσκοπο" να λέει ότι θέλει.
Εκτίθεται αφού δεν θέτει ούτε ένα επιχείρημα για να σε αντικρούσει.
Και εκτός των άλλων φαίνεται να μην έχει ιδέα από ιστορικά δεδομένα.
Πάντως για τον ύμνο της Κύπρου που όπως σωστά γράφεις δεν είναι ΕΘΝΙΚΟΣ αλλά ΚΡΑΤΙΚΟΣ νόμιζα ότι ήταν ένα κομμάτι κλασικής μουσικής.
Στο βίντεο που έβαλες γράφεις ότι είναι του Σ. Μιχαηλίδη.
Μπορείς να μας δώσεις περισσότερες λεπτομέρειες;
@ kyriakos
Όσα αναφέρεις περί επιστροφή στο σύνταγμα του 60, απελευθέρωση κλπ. έχω την άποψη ότι δεν αφορούν τον πρόεδρο ο οποίος μάλιστα κατηγορείται ότι πάει να διαλύσει την Κυπριακή Δημοκρατία.
Δεν διαφωνώ καθόλου ότι η εντύπωση που υπάρχει στο εξωτερικό είναι πως επιδιώκουμε αυτά που αναφέρεις. Είναι γι’ αυτό που γίνεται λόγος για υπόσκαψη του προέδρου.
Το είπα πολλές φορές ότι τόσο οι ξένες πρεσβείες αλλά και η ίδια η Τουρκία εκμεταλλεύονται τέτοιες δηλώσεις για να αποδείξουν ότι οι ε/κ δεν θέλουν λύση αλλά ζητούν ανέφικτα πράγματα.
@ (ψευδο) arxiepiskopos:
Λυπούμαι που δεν προβάλλεις ούτε ένα επιχείρημα για να αντικρούσεις τα όσα λέω (όπως επισημαίνει και ο Ανώνυμος 10/01/2010 12:54 πμ).
Γιατί είναι ακραία η άποψη μου; Επειδή αναφέρομαι στο τι λέει το Σύνταγμα;
Και από πότε το Σύνταγμα είναι ακραίο;
Είναι ένα πράγμα η όποια εντύπωση έχεις και άλλο πράγμα ποια είναι η πραγματικότητα.
Αν πρόσεξες μιλούμε για κρατικό και όχι εθνικό ύμνο.
Ο εθνικός ύμνος των ε/κυπρίων είναι ο ελληνικός. Της Κυπριακής Δημοκρατίας όμως όχι. Είναι αυτός που έβαλα στο φιλμάκι.
Κανένας Χριστόφιας δεν είπε ότι θα αλλάξει τον εθνικό ύμνο μην κατασκευάζεις πράγματα και θαύματα μέσα στο μυαλό σου.
Άλλωστε ο ύμνος της Κ.Δ. γράφτηκε το 1962 (λεπτομέρειες θα δώσω πιο κάτω αφού τις ζητά ο ανώνυμος 10/01/2010 12:54 πμ).
Όσον αφορά αυτό που λες περί αποφυγή ανάκρουσης του εθνικού ύμνου σε επίσημες εκδηλώσεις θα ήθελα να με πληροφορήσεις ποιες είναι αυτές.
Φαίνεται ότι η διαστρέβλωση θέσεων είναι μέσα στο αίμα μερικών.
Πότε ζήτησα απαγόρευση των ελληνικών σημαιών αγαπητέ μου; Πότε;
Το πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται τα σύμβολα είναι γραμμένο στην ανάρτηση και δεν χρειάζεται να τα επαναλάβω.
Ορθά σου λέει ο Άνευ ότι θα πρέπει να μάθεις στοιχειώδη πράγματα για το τι ισχύει σε ομοσπονδίες αναφορικά με το θέμα των συμβόλων.
@ Ανώνυμος 10/01/2010 12:54 πμ
Λάθος μου που δεν διευκρίνισα κάποια πράγματα για τον ΚΡΑΤΙΚΟ (επαναλαμβάνω) Ύμνο της Κύπρου.
Ο ύμνος γράφτηκε για τις ανάγκες της επίσκεψης Μακαρίου στην Τουρκία το 1962.
Γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να πάει στην Τουρκία ως αρχηγός του ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ κράτους και να παίξει τον εθνικό ύμνο ενός άλλου κράτους (έστω και αν αυτό ήταν η Ελλάδα), είπε στο Σόλωνα Μιχαηλίδη και έφτιαξε αυτή τη σύνθεση.
Έτσι ο Κρατικός ύμνος της Κύπρου παίχτηκε μόνο μία φορά στα 50 χρόνια ύπαρξης της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Είναι κρίμα που στο 2010, 50 χρόνια κυπριακής δημοκρατίας, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, δεν ξέρει ακόμα τί είναι η σημαία και ο ύμνος μιας χώρας. Πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσουν κάποιοι ότι η Ελλάδα σαν κράτος έχει τα δικά της σύμβολα, την γαλανόλευκη σημαία και τον εθνικό της ύμνο ο οποίος ειναι αυτος που έγραψε ο Σολωμός και μελοποίησε ο Μάντζαρος. Η κυπριακή δημοκρατία ως ανεξάρτητο κράτος έχει και πρέπει να έχει τα ΄δικά της σύμβολα, αυτα που αναφέρει ο Μιχάλης. Δεν ξέρω αν προτοτυπούμε σ' όλο τον κόσμο, να έχουμε κράτος και να χρησιμοποιούμε ΄τα κρατικά σύμβολα μιας άλλης χώρας, έστω και αν αυτή είναι η Ελλάδαμε ότι σημαίνει αυτό. Είναι άλλο αν θέλουμε σαν Ελληνες να έχουμε την Ελληνική σημαία σπίτι μας ή αν θέλουμε να την αναρτούμε σε εκδηλώσεις που μας αφορούν σαν Ελληνες. Δεν μπορεί όμως να χρησιμοποιούμε σαν κράτος ανεξάρτητο τα σύμβολα ενός άλλου κράτους. π.χ. πως γίνεται ένας κύπριος πολίτης να κερδίζει σε παγκόσμιους αγώνες ένα μετάλλιο, και αντί να ανακρούεται ο υμνος της Κύπρου να ανακρούεται ο ύμνος της Ελλάδας. Δηλαδή αν ένας Ελληνας κάτοικος των Η.Π.Α. κερδίσει σε αγώνες θα ανακρούσουν τον ελληνικό εθνικό ύμνο επειδή είναι έλληνας ή θα παίξει ο υμνος των Η.Π.Α. Αν αυτά είναι δύσκολα να τα καταλάβαιτε κάποιοι τι να πω.
http://www.youtube.com/watch?v=hXqlYvU3b-c&feature=player_embedded#!
Έτσι είναι κουμπάροι,
Χριστόφια δεν θέλατε;
όλος δικός σας....
Μιχάλη μου,
αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας καθιερώθηκε με την υπ' αριθμ. 6133 απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου στις 18 Νοεμβρίου 1966 (δηλ. επί Μακαρίου). Σύμφωνα δε με την εν λόγω απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υιοθετήθηκε ως Εθνικός Ύμνος της Κύπρου η μουσική του Εθνικού Ύμνου της Ελλάδας και όχι αυτός που παραθέτεις εσύ. Αλήθεια, η μουσική αυτή του Σ. Μιχαηλίδη πότε, κατά τις δικές σου πληροφορίες, καθιερώθηκε???
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν θεωρώ ότι η καθιέρωση του ελληνικού εθνικού ύμνου είναι μια πράξη που ενώνει όλους τους Κύπριους. Το αντίθετο θα έλεγα. Ελπίζω να επικρατήσει η σύνεση και αφού το νησί μας επανενωθεί, να βρούμε ένα κοινό εθνικό ύμνο που να ενώνει όλους τους Κύπριους, ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή.
Ξέχασα να αναφέρω ότι την πληροφορία περί καθιέρωσης του εθνικού ύμνου της Κύπρου τη βρήκα στην επίσημη ιστοσελίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας εδώ
συρνουμεν μιαν πελλάρα τζαι τέλειωσεν έχει ςεπειχηρίματα (ρε κουμπάρε) πες τα. Αυτό το κράτος που τώρα κάποιοι το θυμίθηκαν και θέλουν να πάμε στις συμφωνίες ίδρυσης και εγκαθίδρισης του 1960, έχει σημαία και κρατικό ύμνο και δεν μπορούσε να είναι κράτος χωρις κρατικά σύμβολα.΄Αυτοί που θεωρούν τους εαυτούς του ελληνες επειδή κρατούν μια ελληνική σημαία και αγαλιάζονται ακούοντας τον ελληνικό εθνικό ύμνο , αυτή λοιπόν τη ελληνική σημαία τη έκαναν πατσαούρι, παίρνοντας την στα γήπεδα μαζί με τη σβαστιγκα, κτύπόντας με λοστούς που έχουν την ελληνική σημαία όποιον δεν τους αρέσει, χρησιμοποιούν τελοσπαντων της ελληνική σημαία για να κάνουν ότι βλακία τους κατεβει που όμως δεν έχει να κάνει τίποτε με τον ελληνικό πολιτισμό, αντίθετα είναι ότι οι αρχές και αξίες του ελληνικού πολιτισμού μάχονται. Αλλά πε μου ξέρουν τί είναι ελληνικός πολιτισμός;
Αρχιεπίσκοπε,
για την περίπτωση με την υγεία σας, οι γιατροί συνιστούν πέντε γυρούς του γηπέδου αργό βάδιν για ταυτόχρονη περισυλλογή και οξυγόνωση του εγκεφάλου!
Αίσωπε,
έχεις απόλυτο δίκαιο,το πιο ενδιαφέρον δε, είναι πως και στην Ελλάδα κατά τον ίδιο τρόπο χρησιμποιείται η σημαία. Η νοητικές ασθένειες δεν γνωρίζουν καταγωγές. Κανένας σώφρον έλληνας ή κύπριος ή οποιοσδήποτε άνθρωπος δεν μένει στις φαντασιώσεις που παράγουν τα σύμβολα. Θα έλεγα μάλιστα,πως για τους ίδιους τους έλληνες το φαινόμενο πρέπει να είναι ενοχλητικότερο.Σκέψου να ταύτιζε μια ομάδα ΄δική μας την κυπριακή σημαία με φασιστικά κατάλοιπα πως θα το βλέπαμε.
Γι αυτό πρέπει εμείς να έχουμε ξεκάθαρη και αντικειμενική απόσταση,γιατί κάποιες φορές συμβαίνει από αντίδραση να περνάμε σε "ανθελληνικά" σύνδρομα. Τα οποία είναι στον ίδιο βαθμό άρρωστα όπως και τα αντιτουρκικά σύνδρομα.
Μιχάλη,
μεταξύ σοβαρού και αστείου τώρα,πρέπει να παραδεχτούμε πως ο ελληνικός ύμνος εν πιο ωραίος μουσικά. :)
@ Αίσωπος
Νομίζω ότι συμφωνούμε.
Ίσως να είμαστε το μοναδικό κράτος στον κόσμο που έχουμε ως ύμνο του κράτους τον εθνικό ύμνο ενός άλλου κράτους.
@ AIOLOS
Μια απλή ερώτηση, έχεις υπόψη σου όλη την ομιλία ή βασίστηκες μόνο σε αυτό που παράθεσες;
@ Meropi
Έχεις δίκαιο. Ο ελληνικός εθνικός ύμνος καθιερώθηκε μετά τα γεγονότα του ’63-’64 με την απόφαση που αναφέρεις.
Αυτό δεν αναιρεί το λανθασμένο της απόφασης ή ακόμα και τα λανθασμένα μηνύματα που στέλλει.
Ο κρατικός ύμνος ουδέποτε καθιερώθηκε, εξ ου και είναι εντελώς άγνωστος στο 99,0% των ε/κυπρίων.
@ Disdaimona
Μιλώντας πολύ σοβαρά και χωρίς να θέλω να υπερβάλω θα έλεγα ότι ο ελληνικός εθνικός ύμνος είναι ίσως ο ωραιότερος ανά το παγκόσμιο.
Και δεν σου κρύβω ότι κάποτε ενώ εργάζομαι στο σπίτι τον βάζω και τον ακούω.
Έχει υπέροχη μουσική.
ολο λετε οτι δηθεν αυτοι που πολεμησαν την κυπρο τωρα την υποστηριζουν.πεστε μας ονοματα τι αριστερη προπαγανδα κανετε ετσι?ολοι λετε να ανοιξει ο φακελος.δεν ανοιγει επειδη ειστε οι αληθινοι ενοχοι.ονοματα οχι λογια του καφενε του κιονελι οπου αραζετεμε τον κατοχικο στρατο
Μιχάλη και Μερόπη
ευχαριστώ για τις πληροφορίες σας.
Αλλά σαν ανιστόρητος που είμαι σε σύγκριση με κάποιους άλλους εδώ μέσα , θα μπορούσατε να μας πληροφορήσετε για τον εθνικό ύμνο που ανακρούαμε την περίοδο 1960 – 1963 ? ( σαν κράτος).
Μιχάλη
για το πόσο ακραίες είναι οι θέσεις σου ρώτα τους φίλους σου τους χρυσαυγήτες. Γι αυτό σου είπα ότι οι θέσεις σου μπορούν να βλάψουν σοβαρά την υγεία μας.
Αν τώρα με το να χρησιμοποιούμε τα εθνικά μας σύμβολα ενοχλεί κάποιους και στέλνει και λανθασμένα μηνύματα σε κάποιους άλλους τότε θα ισχύει το ίδιο πράμα και μετά τη λύση με ΔΔΟ.
Αν διαφωνούσα με το σκεπτικό της ανάρτησης σου σίγουρα θα έθετα επιχειρήματα και δε θα υπέβαλλα ερωτήματα. Άρα Δε βλέπω το λόγο να παραθέσω επιχειρήματα για τις ερωτήσεις η τις επισημάνσεις μου.
Disdaimona
Ευχαριστώ για τις συμβουλές . ΑΠΛΑ ακολούθα τες και σύ και θα σου περάσει γιατί όπως βλέπεις δεν έγινε πραξικόπημα αλλά εισβολή. Άρα η ΕΟΚΑ Β΄ δεν ήρθε στο σπίτι σου αλλά κάποιοι από τους Αρειανούς εισβολείς. Περαστικά !!!!!!
ΑΝΕΦ ΟΡΙΩΝ
το ίδιο σχιζοφρενής με τον Ευέλικτο είσαι. Τα χάπια δε σας πιάνουν πλέον. Η επιστήμη σήκωσε τα χέρια ψηλά στην περίπτωση σας.
Arxiepiskopε – μαϊμού(να),
άλλως ψευδο)Anef_Oriwη [με ήτα αντί με en],
άλλως Pentaro,
άλλως Johnάκο,
άλλως W.C. Επιτρόπουλο [αυτό κι αν φαίνεται από ύφος και το ήθος ΣΟΥ],
Ένα, δύο, τρία, πάμε ...
Πάμε με το παιδικό ποιηματάκι που ΣΟΥ μάθανε:
«Γλυκό καρυδάκι», χιπ χοπ ...
«Καλός καραβοκύρης», γιούπι, γιούπι γειααά ...
«Βραστή ΚΕΑΝ», τριάλαλα λαλά ...
Και φτου κι απ’ την αρχή ...
Ε, ρε πλακές, που θα ‘λεγε και η Δέσποινα Στυλιανοπούλου ...
Γιατί όλες οι λατινοαμερικάνικες χώρες δεν έχουν την ίδια σημαία; γιατί να μην έχουν όλες οι αραβικές χώρες την ίδια σημαία;
την ομιλια του μακαριου την χρησιμοποιησεν ο αντιπροσωπος της τουρκιας ο ολτσαυ για να δικαιολογηση την εισβολη....ηταν προδοτικη η ομιλια .....μιλησεν σαν αλλος παυσανιας.....το ιδιον και ο χριστοφιας ...απενοχοποιησεν την τουρκια........
ο φακελος της κυπρου δεν ανοιγει γιατι ειναι υπευθηνοι ο μακαριος και οι πολιτικοι στη ελλαδα που εστησαν παγιδα στο ιωαννιδη να κανει το πραξικοπημα και αμεσως εγινε ανυπακοη απο νταβο αραπακη παπανικολαου και γαλατσανο που ηθελαν στρατιωτικη ητταν στην κυπρο για να επανελθουν οι μεσσιες φανταστητε αν ειχαμεν στρατιωτικη νικη του ιωαννιδη θα ειχαμεν ακομα χουντα…..
Υπήρχαν και Έλληνες Κύπριοι οι οποίοι αισθάνονταν αγαλλίαση για την επέμβαση της Τουρκίας! Την αγαλλίασή τους περιέγραψε ωμά η στενή συνεργάτης του Μακάριου, Ουρανία Κοκκίνου, η οποία ερωτηθείσα απο τον "Ριζοσπάστη" εάν είχε συλληφθεί από τους πραξικοπηματίες, έδωσε την ακόλουθη απάντηση: "Ναι! Και με άφησαν μαζί με τους άλλους, ή μάλλον βγήκαμε μόνοι μας την μέρα της εισβολής. Παρακολουθούσαμε, θυμάμαι, από τις Κεντρικές Φυλακές τους Τούρκους αλεξιπτωτιστές να πέφτουν στη Λευκωσία. Δεν σας κρύβω, ότι δοκίμασα, ντρέπομαι που το λέω, χαρά. Ήμουν σίγουρη ότι σε λίγο θα ήμασταν ελεύθεροι".
gregoris permalink
Σεπτεμβρίου 29, 2010 14:04
όι εν επέλλανεν.
επί της ουσίας ποια εν η θέση σου Στροβολιώτη επί της ομιλίας ολόκληρης;
το άστον τρελό στη τρέλλα του εν μας κάμνει αν θέλουμεν λύση.
για να μην ξεχνιόμαστεν η Ελλάδα είσιειν στρατό κατοχής στην Κύπρο (με την συγκατάθεση της ε/κ ηγεσίας) την περίοδο 1964-1967. τζιαι μετά ως το 1974 έλεγχεν την Εθνική Φρουρά, μέρος της αστυνομίας (φυσικά την παιδεία τζιαι το πολιτικό-ιδεολογικό πλαίσιο της ε/κ κοινότητας) τζιαι ανάτρεψεν την κυβέρνηση….και μετα ψαχνουμεν ποιοι προδωσα την κυπρο.......η αριστερα....
1on n j na ts parume se diagwnismo ts imnous g t pios n pio wraios!-.-
men 3efevgete p t 8ema!
2on simfwnw apolita t oti o arxiepiskopos san anistoritos p eni na pai na anoi3ei kna biblio na 3istravw8i j mt na erti na topo8eti8i!
3on re anwnime??dld mono i aristera ftaiei g oula?? gt nmzw n o apodiopompeos tragos! ouloi 8elete an sirete t ftai3imo panw stn aristera! j n 8write pioi n oi pragmatikoi prodwtes! kame ena search aplo search n s lalw na 8kiabasis biblia ktl j n na dis jame pola pramata peri t 8ematos! j siura n ftaiei mono enas alla n ouloi kt lio!
οι περαν του ακελ πατριωτικες δυναμεις ενωμενες να αντιμετωπισουν την προδοσια…….
ομολογια αζινα στις μαρτυριες ο μακαριος εστειλε την επιστολη με ενθαρυνση των πολιτικων με την προτροπη τωρα ειναι ωρα σου αρχιεπισκοπε….αποστολη βωβιδη σε βασιλια καραμανλη….απορητη απαντηση καραμανλη…πολλυ βρωμια φιλοι …..ειξεν την χουντα αλλα κατεστρεψεν την κυπρο…προδοτης…
την ομιλια του μακαριου την ακολουθησεν ομιλια του αντιπροσωπου της τουρκιας ολτσαυ και επικαλεστηκεν την ομιλια μακαριου για να δικαιολογηση την εισβολη εδωσεν δηλαδη νομικο ερεισμα ….ηταν ενας νεος παυσανιας….ετσι μετα που προκαλεσε το πραξικοπημα με την επιστολη που την συνεταξεν με τους προδοτες πολιτικους…μετα που εγκατελειψεν τον λαο του με την βοηθεια των αγγλων και αφου μεταβηκεν στο λονδινο μαζι και ο ετζεβιτ…..
Όχι δεν την ξέρω την ομιλία, βασίστηκα σε αυτό το κομμάτι.
δηλαδή ρε ανόνιμε ¨4:40 επειδή γραφεις ανοησίες και ντρέπεσαι να βάλεις το όνομα σου; η Τουρκία δεν βρήκε αφορμη για να εισβαλει στην Κύπρο το πραξηκόπιμακαι δεν θεωρούσε αυτό σαν αιτία της εισβολής της αφού θεωρούσε πως ήταν παραβίαση από μια εγκηίτρια δύναμη,΄αλλά ευτυχώς γι' αυτήν που έκανε την ομιλία ο Μακάριος για να μιλήσει για εισβολή από την Ελλάδα για να δικαιο΄λογηθεί. Νομίζεις εσύ και οι όμοιοι σου πως θα ξεγράψετε αυτά που έγιναν για να αλλάξετε την ιστορία και να τηνκάνετε όπως σας συμφέρει; δεν θα σας περάσει.
ο μακαριος ηξερε φιλε μου οτι θα γινοταν πραξικοπημα διοτι ηταν σε στενη συνεργασια με καραμανλη βασιλια και με αραπακη κλπ για αντιπραξικοπημα για ναπεσει ο ιωαννιδης....να πεσει η δικτατορια μεσω εθνικης κρισης....
δε μας είπες ανόνιμε για τα σχέδια πραξικοπίματος της ΕΟΚΑ Β, για την απόπειρα δολοφονίας κατά του Μακαρίου από τον Γιωρκάτζη δε μας είπες για τις δολοφονίες αριστερών και άλλων δημοκρατών κατά το πραξηκόπιμα. και όλα αυτά γίνονταν με ανυψωμένη την ελληνική σημαία δυστυχώς.
@ arxiepiskopos
Αγαπητέ μου φίλε, αν οι απόψεις μου είναι ακραίες, τότε είναι ακραίο και το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Αυτό με τη Χρυσή Αυγή δεν το κατάλαβα, αν θέλεις γίνε πιο αναλυτικός.
Ξαναλέω ότι τα εθνικά σύμβολα δεν μας απαγορεύει κανένας να τα χρησιμοποιούμε, αρκεί να είναι με βάση το Σύνταγμα.
Το Κυπριακό Κράτος δεν είναι ελληνικό. Είναι ανεξάρτητο κράτος.
Για το ποιον ύμνο χρησιμοποιούσαμε μέχρι το 1963 δεν κατάφερα να μάθω διότι η σύγχυση είναι μεγάλη.
Ανώνυμος 10/01/2010 11:28 μμ
Αυτό δεν μπορούν να τα καταλάβουν πολλοί. Θεωρούν ότι η ελληνικότητα του κράτους κρίνεται από τον εθνικό ύμνο ή την ελληνική σημαία.
@ Ανώνυμος 10/02/2010 10:40 πμ
Λάβε υπόψη σου ότι την ώρα που μιλούσε ο Μακάριος τα τουρκικά αποβατικά ήταν έξω από την Κερύνεια.
Αν ο Μακάριος αποενοχοποιούσε την Τουρκία ή αν τα όσα είπε ο τούρκος αντιπρόσωπος «έπιαναν τόπο», τότε δεν θα είχαμε τα καταδικαστικά ψηφίσματα από τα Ηνωμένα Έθνη.
@ Ανώνυμος 10/02/2010 10:41 πμ
Τα όσα λες για την υπευθυνότητα Μακαρίου κλπ είναι όσα έλεγε τόσα χρόνια ο Σαμψών.
Τα ευρήματα του φακέλου στην Κυπριακή Βουλή όμως λένε άλλα. Λένε στην ουσία αυτά που ξέρουμε.
@ Ανώνυμος 10/02/2010 11:20 πμ
Η δήλωση της Ουρανίας Κοκκίνου είναι γνωστή. Όπως γνωστή είναι και η δήλωση του Γ. Βασιλειάδη που ήταν ο επικεφαλής της ΕΣΕΑ (πολιτική Οργάνωση της ΕΟΚΑ Β’).
Η δήλωση και της μιας και του άλλου πρέπει να κριθούν μέσα στις συνθήκες που έγιναν.
Και ίσως τότε καταλάβεις γιατί έγιναν.
@ Ανώνυμος 10/02/2010 11:32 πμ
Εξ’ όσων προκύπτουν από το φάκελο στην Κυπριακή Βουλή, η μεραρχία δεν ήρθε με συγκατάθεση του Μακαρίου. Ήρθε για την ανατροπή του και την εφαρμογή του σχεδίου Άτσεσον.
Σε αυτό συμφώνησαν ο πρόεδρος της Επιτροπής για το Φάκελο, Μ. Σιζόπουλος και οι δημοσιογράφοι Σπ. Κέττηρος και Μ. Δρουσιώτης στην εκπομπή «Το Συζητάμε» πριν 3 βδομάδες.
@ No pasaran
1ο: Σίγουρα δεν θα τους πάρουμε σε διαγωνισμό αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι ο ελληνικός είναι ακουστικά άψογος και υπέροχος.
2ο, & 3ο: Όλοι μας οφείλουμε να διαβάζουμε και να ερευνούμε όταν θέλουμε να έχουμε άποψη για οποιοδήποτε θέμα.
@ Ανώνυμος 10/02/2010 4:39 μμ
Αν δεις τη σημερινή δημοσκόπηση της «Σημερινής» θα απογοητευτείς…
@ αιολος
Χαίρομαι για την ειλικρίνεια σου. Φρόντισε φίλε μου να διαβάσεις ολόκληρη την ομιλία και μετά μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα.
Άλλωστε ως ερευνητής που είσαι θα ξέρεις ότι δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα από ένα μικρό απόσπασμα ασύνδετο με το τι προηγείται και τι έπεται.
Eδώ πάντως Μιχάλη γίνεται ο μαύρος χαμός με το θέμα αυτό.
Εξ’ όσων προκύπτουν από το φάκελο στην Κυπριακή Βουλή, η μεραρχία δεν ήρθε με συγκατάθεση του Μακαρίου. Ήρθε για την ανατροπή του και την εφαρμογή του σχεδίου Άτσεσον.
Σε αυτό συμφώνησαν ο πρόεδρος της Επιτροπής για το Φάκελο, Μ. Σιζόπουλος και οι δημοσιογράφοι Σπ. Κέττηρος και Μ. Δρουσιώτης στην εκπομπή «Το Συζητάμε» πριν 3 βδομάδες. ......αν ηταν ετσι η χουντα δεν θα απεσυρε την μεραρχια θα την αφηνε για να καμει κατα σας πιο ευκολο το εργο της...αρα φασκεται και αντιφασκεται απο μια κατηγορηται την χουντα σα προδοσια οτι αποσυρε την μεραρχια απο την αλλη οτι εστειλε την μεραρχια για να ελεγχει τον μακαριο λεται αυτο που σας συμφερει....γεγονοτα μανσουρας κοφινου επιστολη μακαριου αποσκοπουσα σε πολιτικη αλλαγη στην ελλαδα με παιχτες τον γριβα μακαριο βασιλια....
@ αιολος
Κι εδώ έγινε αλλά ήδη έχει ξεφουσκώσει το θέμα.
Ωστόσο το ένα δεν αναιρεί το άλλο ότι δηλαδή υπάρχει και κάτι άλλο πριν και μετά.
Δεν είναι μόνο αυτό που προβάλλει το φιλμάκι.
@ Ανώνυμος 10/03/2010 10:38 μμ
Το θέμα αγαπητέ μου είναι ότι η Τουρκία δεν αποδέχθηκε το σχέδιο Άτσεσον, επομένως δεν μπορούσε να εφαρμοστεί.
Επίσης, τουλάχιστον εγώ ουδέποτε κατηγόρησα τη χούντα για την απόσυρση της Μεραρχίας. Όσες φορές το είπα το έθεσα ως γεγονός.
Από την άλλη όμως είναι γνωστό ότι η Μεραρχία, εφόσον ήρθε για να σώσει την Κύπρο, δεν έλαβε μέρος σε καμιά στρατιωτική επιχείρηση ούτε το 1964 ούτε αργότερα στην Κοφίνου και αλλού. Γιατί άραγε;
Ακόμα, οι Τούρκοι γνώριζαν για τη μεραρχία από το 1964 και όμως δεν διαμαρτυρήθηκαν ούτε ζήτησαν την απόσυρση της παρά μόνο το 1967. Αυτό νομίζω αξίζει προβληματισμού.
Όπως δεν διαμαρτυρήθηκαν ούτε για την κάθοδο του Γρίβα το 1971.
Το Κυπριακό είναι μια ατελείωτη σειρά από λάθη, από την επίσκεψη Παύλου-Φρειδερίκης στην Κωνσταντινούπολη μέχρι τις δηλώσεις αυτές του Χριστόφια, βέβαια στην Κύπρο και στην Ελλάδα το μόνο λάθος που βλέπουν είναι το άφρων πραξικόπημα του Ιωαννίδη (1974).... τις συμφωνίες Ζυρίχης κλπ που διαβάζω και λέω τι υπογράψανε οι γαμημένοι δεν τις βλέπει κανείς, σαν γνήσιες στρουθοκάμηλοι βλέπουμε το πραξικόπημα την τελευταία σταγόνα........ ας προσθέσει και ο Χριστόφιας μερικά ακόμα λάθη στην ατέρμονα σειρά λαθών για να συμπληρωθεί το παζλ.
μιχαλη το οτι η μεραρχια δεν ελαβε μερος στα γεγονοτα της μανσουρας και της κοφινου ειναι νομιζω απλο και απορω ιστορικοι σαν εσενα και κεττηροι ,δρουσιωτης, σιζοπουλοι βλεπεται τα γεγονοτα με μακαριακα γυαλια εινα απλο το ειπε και γ παπανδρεου η ελλαδα δεν ηθελεν να συρθει στα μακαριακα γριβικα βασιλικα δεξια πααιχνιδια που αποσκοπουσαν στην αποστασια.....παπανδρεου,παπαδοπουλος δεν επεσα στην παγιδα .....ενω ο βλακας ιωαννιδης την επαθε...δες συνεντευξη κοφτερου στην χαραυγη στον παναγιωτη πασχαλη αν την βρεις σε παρακαλω θελω να την ξαναδιαβασω....πριν 20 χρονια νομιζω...
Στο αφιέρωμα της GreekNews για τα 30 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ο Μιχάλης Ιγνατίου παραθέτει δύο αποκαλυπτικά ντοκουμέντα της περιόδου.
Το πρώτο αφορά στη συνομιλία του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή με τον Χένρι Κίσιγκερ, δύο μέρες μετά την επιστροφή του πρώτου στην Ελλάδα. Το δεύτερο στη συνομιλία του Κίσιγκερ με τον τότε αρχηγό της CIA Ουίλιαμ Κόλμπι, που συμβαίνει τη στιγμή που οι Τούρκοι άρχισαν την εισβολή.
Πρόκειται για καινούργια ντοκουμέντα που επιβεβαιώνουν πλήρως το μπέστ σέλλερ των Μιχάλη Ιγνατίου και Κώστα Βενιζέλου «Τα μυστικά αρχεία του Κίσιντζερ» σε Εκδόσεις Λιβάνη.
Γράφει ο Μιχάλης Ιγνατίου
Για πρώτη φορά, επιβεβαιώνεται από τον ίδιο τον Χένρι Κίσιγκερ, ότι το 1973, ένα χρόνο πριν από την επιστροφή του στην Αθήνα, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συναντήθηκε στο Παρίσι με τον Αμερικανό υπουργό των Εξωτερικών. Τόπος της συνάντησής τους, ήταν η κατοικία του εκδότη της εφημερίδας «New York Times», Σάϊρους Σουλτσμπέργκερ, στο Παρίσι. Ο κ. Σουλτσμπέργκερ, που έχει ιδιόκτητη έπαυλη και στην Υδρα, ήταν στενός φίλος, τόσο του Καραμανλή, όσο και του Κίσιγκερ.
Στο δείπνο παραβρέθηκε και ο Αρχιεπίσκοπος Βορείου και Νοτίου Αμερικής, Ιάκωβος. Κατά τα λοιπά, ουδείς γνωρίζει τί συζητήθηκε και είναι σημαντικό να τονιστεί ότι κατά καιρούς ο Ιάκωβος αναφέρθηκε σ' αυτό το περίφημο δείπνο, αλλά δεν ομολόγησε ΠΟΤΕ ότι παραβρέθηκε και ο Κίσιγκερ.
Ο πρώτος που ισχυρίστηκε ότι ο Καραμανλής συναντήθηκε με τον Αμερικανό υπουργό στο Παρίσι, ήταν ο χουντικός πρέσβης Κων. Παναγιωτάκος, ο οποίος όμως επέμενε πως στο τραπέζι καθόταν και ο Μπουλέντ Ετσεβίτ. Η πληροφορία αυτή διαψεύστηκε τόσο από το περιβάλλον του Καραμανλή, όσο και από τους ανθρώπους του Κίσιγκερ.
Αντιστράτηγος Ιωάννης Κουτσογιάννης, μέλος της Επιτροπής Φακέλλου της Κύπρου της Βουλής των Ελλήνων ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, σε συνέντευξη στο ΡΙΚ1, στο πρόγραμμα διάλογοι,είιπε μεταξύ άλλων:Κατατέθηκε στην Επιτροπή ότι τον Αύγουστο 1973 έγινε μυστική συνάντηση στο Παρίσι του Καραμανλή με τον Κίσιγκερ. Η επιτροπή αποδέχτηκε το γεγονός και θεώρησε ότι αυτή η συνάντηση ήταν κρίσιμης σημασίας για το εξεταζόμενο θέμα της Κυπριακής τραγωδίας.ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΛΕΙΣΑΜΕΝ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚ ΜΟΛΙς ΕΙΔΑΜΕΝ ΟΤΙ ΦΤΑΣΑΜΕΝ ΣΤΟΥς ΠΟΛΙΤΙΚΟΥς ......ΚΑΙ ΜΙΧΑΛΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΤΤΗΡΟΥ ΣΤΗΝ ΦΟΒΕΡΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΗ ΘΕΜΑ ....ΠΡΩΤΟΠΑΛΛΗΚΑΡΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΚΑΤΖΙΚΟΥ ΜΑΚΡΙΔΗ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΥΚΟΝΟΙΚΟ....
Απολογούμαι για την καθυστέρηση.
@ αιολος είπε...
Αγαπητέ μου φίλε
Δεν διαφωνώ καθόλου ότι το κυπριακό είναι μια σειρά από λάθη.
Το θέμα είναι ποιο θεωρεί ο καθένας μας ότι είναι το πρώτο και μεγάλο λάθος.
Ωστόσο, από τη στιγμή που αλλού κινήσαμε και αλλού η ζωή μας πήγε, οφείλαμε ΟΛΟΙ, ε/κύπριοι, τ/κύπριοι, Ελλάδα, Τουρκία να στηρίξουμε αυτό το κράτος και όχι να πέσουμε (αυτοί που έπεσαν δηλαδή) πάνω του για να το κατασπαράξουν.
Και η επισήμανση των λαθών δεν είναι λάθος. Λάθος είναι να προσπαθείς να τα συγκαλύψεις ή να τα διαγράψεις.
@ Ανώνυμος
Αν η μεραρχία δεν έλαβε μέρος στις διαμάχες με τους τ/κύπριους για το λόγο που αναφέρεις, τότε σίγουρα δεν ανταποκρίθηκε στο λόγο για τον οποίο ήρθε (όπως μας λένε) στην Κύπρο, δηλ. για να προστατεύσει την Κύπρο από τις τουρκικές επιβουλές.
Και κάτι προσωπικό: δεν είμαι ιστορικός.
Τα όσα αναφέρονται σε συνάντηση Καραμανλή με Κίσινγκερ τα έχω υπόψη μου. Δεν υπάρχει όμως ξεκάθαρο συμπέρασμα για το αποτέλεσμα αυτών των συναντήσεων, ούτε πού αποσκοπούσαν.
Δημοσίευση σχολίου