Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ


Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι να ενσπείρουν το μίσος ενάντια στην Τ/κυπριακή κοινότητα, εκμεταλλευόμενοι διάφορα ιστορικά γεγονότα.

Παρουσιάζουν γεγονότα εντελώς μονόπλευρα χωρίς να αναλύουν τις συνθήκες της εποχής και με γνώμονα μόνο ότι η Ε/κυπριακή πλευρά έχει ή είχε πάντα δίκαιο.
Ακόμα, κάνοντας αναφορές στην Τ/κυπριακή κοινότητα και στις βιαιοπραγίες που σημειώθηκαν την περίοδο της δράσης της ΕΟΚΑ, αναφέρονται με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι όλοι οι Τ/κύπριοι ήταν εναντίον των Ε/κυπρίων και ότι όλοι βιαιοπραγούσαν εναντίον των Ε/κυπρίων.

Οι κύκλοι αυτοί που παρουσιάζονται ως ιστορικές αυθεντίες δεν καταβάλλουν καμία προσπάθεια να ερμηνεύσουν σωστά και αντικειμενικά τα ιστορικά δεδομένα αλλά τα προσαρμόζουν στις ανάγκες της προπαγάνδας που θέλουν να κτίσουν.
Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να διευκρινίσουν στους άμοιρους ακροατές τους (και αναγνώστες τους) ότι δεν μετείχε ολόκληρη η Τ/κυπριακή κοινότητα στις βιαιοπραγίες του ’58 ή και μετέπειτα.
Δεν καταβάλλουν καμιά προσπάθεια να εξηγήσουν ότι πίσω απ’ όλα αυτά τα γεγονότα βρισκόταν η τρομοκρατική οργάνωση ΤΜΤ και ο τουρκικός και Τ/κυπριακός εθνικισμός.
Δεν καταβάλλουν καμιά προσπάθεια να εξηγήσουν στο ακροατήριο τους ή στους αναγνώστες τους ότι οι εθνικιστικοί κύκλοι των Τ/κυπρίων ευθύνονται και για τις δολοφονίες προοδευτικών ανθρώπων της κοινότητας τους.
Αν και αποφεύγουν να αναφερθούν σε αυτές τις περιπτώσεις, αν χρειαστεί να αναφερθούν, σε κάποιον που έχει γνώση της ιστορίας, όσα λένε φαντάζουν από αντιφατικά μέχρι αστεία. Και αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι δεν τους «βγαίνει». Φαίνεται εξόφθαλμα ότι όσα λένε είναι προσποιημένα.

Αυτοί οι άνθρωποι έμαθαν να χρησιμοποιούν την ιστορία ως προπαγάνδα για να εξυπηρετούν, όπως νομίζουν, τον εθνικό σκοπό.
Μόνο που ξεχνούν ότι ο εθνικός ποιητής Δ. Σολωμός είπε ότι «εθνικό είναι ότι είναι αληθινό».

Για όσους διερωτώνται τι μ’ έπιασε και γράφω όσα γράφω σήμερα, ξεκαθαρίζω ότι αφορμή μου έδωσαν αναφορές του συμπαθέστατου και σεβαστού σε μένα Γ. Σπανού που τον άκουγα τις προάλλες να μιλά στο ραδιόφωνο του Λόγου για τα γεγονότα του Κοντεμένου (Ιούνιος 1958).

Δεν λέω ότι δεν ήταν ορθά τα όσα είπε. Δεν είναι αμφισβητώ τα γεγονότα. Αμφισβητώ τον τρόπο παρουσίασης των γεγονότων. Άλλωστε τα είπαμε μερικές φορές και προσωπικά με τον αγαπητό μου Γ. Σπανό.

Η ένσταση μου βρίσκεται στο γεγονός ότι ο κ. Σπανός (και άλλοι) έχει βάλει στόχο ζωής να συντηρεί και να διαιωνίζει το μίσος και τη μισαλλοδοξία μεταξύ των δύο κοινοτήτων.
Είτε αναφέρεται στην περίοδο της ΕΟΚΑ, είτε στην περίοδο των γεγονότων του 63-64, είτε στην περίοδο της εισβολής.

Γενικεύοντας τα πράγματα, οι κύκλοι αυτοί αποφεύγουν να αναφερθούν στο γεγονός ότι οι απλοί άνθρωποι, Ε/κύπριοι και οι Τ/κύπριοι, ζούσαν ειρηνικά ακόμα και σε περιόδους κρίσης και έντασης μεταξύ των δυο κοινοτήτων.
Αποφεύγουν να αναφερθούν ή όταν το πράξουν προσπαθούν να απαξιώσουν τους κοινούς αγώνες της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων των δύο κοινοτήτων από τη δεκαετία του ’40 και μετά, αγώνες για ένα καλύτερο αύριο.
Αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά στους Τ/κύπριους που δολοφονήθηκαν, κακοποιήθηκαν, προπηλακίστηκαν, βασανίστηκαν από την ΤΜΤ και τους εθνικιστικούς κύκλους των Τ/κυπρίων για πολιτικούς λόγους, επειδή υπερασπίζονταν την Κυπριακή Δημοκρατία.

Αλλά παρατηρώ ότι και οι αναφορές στην σύγχρονη Κυπριακή ιστορία είναι επιλεκτικές.
Για τους κύκλους αυτούς ιστορία είναι μόνο η περίοδος της ΕΟΚΑ και κάποιες άλλες ιστορικές στιγμές όπως το δημοψήφισμα για την Ένωση του 1950 ή τα Οκτωβριανά του 1931, το 1963 και η 20η Ιουλίου 1974.
15η Ιουλίου δεν υπάρχει.
Όπως δεν υπάρχουν σκοτεινές σελίδες την περίοδο του 1955-59.
Δεν υπάρχει η δολοφονία του Στεφανίδη, δεν υπάρχουν άδικες και αδικαιολόγητες δολοφονίες αθώων ανθρώπων.
Πιο ύστερα, δεν υπάρχουν οι διαφορές μεταξύ των πρώην συναγωνιστών που οδήγησαν ακόμα και σε δολοφονίες πρώην συναγωνιστών (Παντελίδης, Νούρος κλπ).
Δεν υπάρχει ΕΟΚΑ Β’, δεν υπάρχουν δολοφονίες, ανατινάξεις αστυνομικών σταθμών.
Όσον αφορά τον Γρίβα, λες κι αυτός πέθανε το 1967.

Δεν χρειάζεται να γίνει αναφορά πως ενώ επικρίνονται (και σωστά) οι εθνικιστικοί κύκλοι των Τ/κυπρίων για αθέτηση της υπογραφής τους και τις προσπάθειες τους για διχοτόμηση, η αντίστοιχη ενέργεια από πλευράς Ε/κυπρίων, δηλαδή η αθέτηση της υπογραφής τους και οι προσπάθειες για Ένωση με την Ελλάδα είναι καλές και άγιες!
Δύο μέτρα και δύο σταθμά!

Όταν αναφέρονται σε εγκλήματα της ΤΜΤ τα αποδίδουν στην Τ/κυπριακή κοινότητα. Όταν γίνονται αναφορές σε εγκλήματα Ε/κυπρίων τα αποδίδουν σε άτομα.
Τόση αντικειμενικότητα;

Με αυτό τον τρόπο δεν γράφεται ιστορία.
Και δεν μπορεί να είναι ιστορία η επιλεκτική αναφορά σε γεγονότα, η μονόπλευρη ερμηνεία τους, η απόκρυψη γεγονότων, οι γενικεύσεις και οι εξιδανικεύσεις.
Και ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελέσει ιστορία η προσπάθεια προσαρμογής των γεγονότων στα μέτρα του οποιουδήποτε.
Όσο και αν χρησιμοποιείται γλαφυρός λόγος, όσο και αν γίνεται άψογη χρήση της ελληνικής γλώσσας. 

Με την προσπάθεια να ενσπείρεται το μίσος μεταξύ των δύο κοινοτήτων δεν βοηθούμε τον τόπο. Ούτε με το να χωρίζουμε τους ανθρώπους σε προδότες και πατριώτες.

Και να είναι σίγουροι κάποιοι ότι όσο και αν προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την ιστορία ως όπλο ενάντια στη λύση του κυπριακού δεν θα τα καταφέρουν.
Διότι σε τελευταία ανάλυση, αυτός είναι ο ύψιστος στόχος: Η διατήρηση και η συντήρηση του μίσους και της καχυποψίας μεταξύ των δύο κοινοτήτων.

Και για να είμαστε δίκαιοι, το αυτό γίνεται και στην απέναντι πλευρά με τους αντίστοιχους ιστορικούς και ιστοριογράφους να δικαιώνουν τις ενέργειες του Τ/κυπριακού εθνικισμού, να ομαδοποιούν τους Ε/κύπριους και να στέλλουν μηνύματα μισαλλοδοξίας.

Βίοι παράλληλοι;

44 σχόλια:

buhda είπε...

Μιχάλη, η αστική τάξη στην Κύπρο, γεννήθηκε καθυστερημένα και ως εκ τούτου πρόωρα γηρασμένη. Αυτό μεταφράζεται σε πάντοιους περιορισμούς είτε αυτοί αφορούν τις επιλογές ειτε την δράση της είτε την κοινωνική της παρουσία ειτε δε ακόμη περισσότερο τους στόχους που έθετε καιτην υλοποίηση τους.
Ως άρτι αφιχθείσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι και στερούμενη ουσιαστικά παρελθόντος όπως άλλες παρόμοιες αστικές τάξεις ( την ώρα που εμφανιζόταν στο προσκήνιο η δικιά μας αυτές είχαν κιόλας καποιες εκατοντάδες χρόνια παρουσίας στις ανθρώπινες κοινωνίες)είχε ισχυότατη ανάγκη να κτίσει το δικό της παρελθόν, την δική της μυθολογία.
Απο δώ πηγάζει η αναγκαιότητα της μονόπλευρης παρουσίασης της ιστορίας, η επιλεκτική ιστορική μνήμη και η απόλυτη προσκόλληση στα δυό προηγούμενα ανεξάρτητα απο το αποτέλεσμα που αυτή η πρακτική επιφέρει στην κοινωνία. Τωρα αν συνδέσουμε αυτό τον αχταρμά με την πίστη τους ότι η παρουσία τους ως τάξη στην κοινωνία είναι περίπου ες αει,είναι πραγματικά προς λύπηση.
Και είναι στην ουσία κρίμα , επειδη δεν τους επιτρέπεται να αλλάξουν θεώρηση. Με το που θα κανουν κάτι τέτοιο θα αποκαλυφθεί η ολοκληρωτική τους γύμνια και το αχρείαστο της παρουσίας τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Κατάλαβε την δύσκολή τους θέση και την δυστυχία τους, φίλε.

Ανώνυμος είπε...

ρε μαλακας εσυ πιστευεις οτι θα γινει λυση; χαχαχαχαχαχα! ουτε ο κομματαρχης σου δεν πιστευει. χαχαχαχα!

Ανώνυμος είπε...

άθεος δεν πιστεύει στο θεό διότι δεν μπορεί να τον κρατήσει με το χέρι του. όμως πιστεύει στην λύση που δεν μπορεί να δει, υπογράψει. χαχαχα παράξενα πράγματα. βγήκε καλός πιστός τούτος.

Ανώνυμος είπε...

Στους ακελικους τους αρεσει να δειχνουν εγγραφα του ΝΑΤΟ. Μας αρεσει να δειχνουμε της KGB. Αφου ανοιξε το θέμα απο ιστορια...

By CC CPSU Decree No. CT-10/53 from 19 July 1971 it was ordered to KGB to deliver illegally some weapons for our Cypriot friends. The KGB was prepared to realize this operation but under the request of Com. Papaioannu, Secretary General of the AKEL Party the operation was postponed.

In June 1974 in reference to the acid edging of the political situation in Cyprus com. Papaioannu called us with an urgent request to give them weapons for personal protection of the Party leadership and other progressive state and political leaders against the provocation and terror by the reactionary organization EOKA-2.

According to this request of com. Papaioannu, on 13th June, 1974, KGB illegally delivered in Cyprus one hundred guns “Walter” with 2500 patrons and 4th of July the weapon was given to our friends.

KGB CHAIRMAN ANDROPOV

http://www.oocities.org/imosbg/document/740708en.pdf

Ανώνυμος είπε...

θελετε original εγγραφο; ελατε.

http://www.oocities.org/imosbg/document/740708bg.pdf

Ανώνυμος είπε...

ερωτήματα λοιπόν,

1. Τα όπλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν ποτέ κατά ΕΟΚΑ-Β;

2. Τι έγινε τελικά με αυτά τα 100 πιστόλια;

3. Το ΑΚΕΛ έχει απόθεμα όπλων ή πιστολιών;

*Κατά τυχαία βρήκαμε εν λόγω έγγραφο στο διαδύκτιο.

Ανώνυμος είπε...

ρε! ακόμα είμαστε στην περίοδο της ΕΟΚΑ Α.
όταν φτάσουμε στην περίοδο της ΕΟΚΑ Β ρώτα μας ότι θές και θα σου λύσουμε όλες τις απορίες σου.
έναν έναν κεφάλαιο θα προχωράμε.

Ανώνυμος είπε...

ε ρωτούμε ίσως και ο μιχαλάκης έχει ένα πιστολάκι Walter που παράνομα παραδώθηκε στους ακελικούς απο KGB. έχεις;

Ανώνυμος είπε...

Πριν 2 μέρες (13 Ιουλίου 1974) από προξικόπημα 100 πιστόλια Walter παραδόθηκαν στο ΑΚΕΛ παράνομα από ΚΓΒ. Συν 2500 σφαίρες... Μήπως ακόμα και η ΚΓΒ ήξερε ότι θα γινόταν πραξικόπημα. Δεν το ξέρουμε...

buhda είπε...

Αντι να τρίζει η άμαξα τρίζει ο αμαξηλάτης. Με αλλα λόγια απο την πόλη ερχομαι και στην κορφή σουβλάκι μ'απόλα.
Ανεξάρτητα απ'αυτό, θεωρείτε ότι οι τύποι που κατέλυσαν την δημοκρατία στην κύπρο πρέπει να θεωρούνται ίσης αξίας με τους υπερασπιστές της δημοκρατίας;
Επιπλέον η πρακτορική αντίληψη της ιστορίας και η ψυχροπολεμική ιδεοληψία που σας διακατέχει να εφαρμόζεται και να εξαντλείται στις τηλεοράσεις του σπιτιου σας και όχι στην μπλοκόσφαιρα που την θέλουμε καθαρη απο τετοιου είδους αποβλητα.

Μιχάλης είπε...

@ buhda

Σε όσα γράφεις θα πρόσθετα και το εξής: Η κυπριακή αστική τάξη γεννήθηκε μέσα στα σπλάχνα της αγγλοκρατίας και ήταν προστατευόμενη της.
Θυμίζω την άψογη συνεργασία της νεοσύστατης τότε κυπριακής αστικής τάξης και της ηγεσίας της Εκκλησίας ενάντια στις μεγάλες απεργίες των μεταλλωρύχων.

Η τότε αστική τάξη και η Εκκλησία ήταν οι βασικοί σύμμαχοι των βρετανών ενάντια στο Λαϊκό Κίνημα.

Όμως ούτε αυτά θα τα βρεις στην ιστορία που καταγράφουν οι συγκεκριμένοι κύκλοι. Ούτε θα δεις πουθενά ότι ηγέτες τους είχαν τιμηθεί με τον τίτλο του Σερ.

Αυτά όλα τα αφήνουν στο περιθώριο και προσπαθούν να προβάλουν το κομμάτι εκείνο που τους βολεύει, που παρουσιάζει την Εκκλησία και τους παρατρεχάμενους της εκείνων των εποχών ως αντιστεκόμενους στους βρετανούς.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 6/26/2011 12:02 πμ

Καταρχήν είσαι εκτός θέματος.

Όμως έστω κι έτσι, άργησες καμιά 20ρια χρόνια.
Αυτά που γράφεις δημοσιεύθηκαν και στον κυπριακό τύπο και έγινε και σχετική συζήτηση.
Επομένως μη νομίζεις ότι έπιασες λαβράκι.
Απλώς σου λέω να προσέξεις τις ημερομηνίες και τότε (αν θέλεις) θα καταλάβεις πολλά.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 6/26/2011 12:44 πμ

Σε ποιον απευθύνεσαι και τι εννοείς;

Μιχάλης είπε...

@ buhda 6/26/2011 3:23 πμ

Πολύ σωστή η επισήμανση σου.

Αλλά κάποιοι έτσι έχουν μάθει. Να συζητάς για ένα θέμα και να πετάγονται σε άλλο.
Ισοπεδώνουν και εξισώνουν τα πάντα χωρίς να νοιάζονται ή να εξετάζουν τις συνθήκες μέσα στις οποίες γίνεται ένα γεγονός.

buhda είπε...

Μιχαλη να μου επιτρέψεις να συμπληρώσω κατι. Αι κόραι της άψογα συνεργασθείσας αστικής τάξης( με τους άγγλους εννοείται) μετα το τέλος του 55-59 έρχονταν εις γάμου κοινωνία με αγωνιστας της εοκα. Ετσι ηρθε και έδεσε το πράγμα και μας προέκυψαν οι επαρχιώτες παρτίκιοι που μας κυβερνουν και μας απομυζουν απο τότε. Βοηθεια-μας.

Ανώνυμος είπε...

τωρα εχει εργατικη ταξη στην κυπρο;; αντε κανει. κλειστε το μαγαζι.

Ανώνυμος είπε...

Μετά την πτώση της σωβιετικής ένωσης το ΑΚΕΛ έχασε τον πόλο του. Δεν ήξερε τι θα έκανε. Πρώτα συνέχισε παλιά παράδοση. Ύστερα να ενταχθούμε στην ΕΕ, επηρεάστηκε από Ευρωπαϊκή αριστερά. Μετά από 10 χρόνια θα άλλαξετε τα έπιπλα. Είσαστε κόμμα της μικροαστικής τάξης. Παρουσιάζουν τα στέλεχη σας όλο το χαρακτηριστικό ενος μικροαστού. Ο τρόπος ζωής και σκέψης άλλαξε στο ΑΚΕΛ. Όταν πέθαναν δεινόσαυροι του ΑΚΕΛ θα έρθει αλλαγή.

ΑΙΣΩΠΟΣ είπε...

ανόνιμε 6/26/2011 12:53 μμ εννοείς πως δεν υπάρχει εργατική τάξη στην Κύπρο; μήπως έχουμε αταξική κοινωνία; ξέρεις τους όρους εργατική και αστική τάξη;

Ανώνυμος είπε...

τώρα ΑΚΕΛ αναφέρεται σε πτώση τοίχου βερολίνου στην Κύπρο. όμως παλιά ήταν μεγαλύτερος υποστηρικτής του τοίχου βερολίνου. πανω στο φέρετρο του παπαϊωαννου δεν ειχε ελληνική σημαία αλλά είχε σημαία της ανατολικής γερμανίας.

Ανώνυμος είπε...

στην κυπρο οι ταξεις ξεκινουν απο μικροαστικη. πηγαινε για παραδειγμα στην ελλαδα να δεις ποιοι ανηκουν στην εργατικη ταξη. στην κυπρο εργατικη ταξη ειναι αλλοδαποι.

Ανώνυμος είπε...

επίσης το ακελ στην ιστορία του δεν έκανε κατι προοδευτικό σε αυτό το τόπο. χρησιμοποίησε μεχρι τέλους φεουδαρχική δόμη της κοινωνίας για να παραμείνει δυνατό. Μέχρι 2000 δεν είχε καμία γυναίκα βουλευτίνα για παράδειγμα. Δεν άγγιξε ποτέ στην θρησκεία πραγματικά. Το ΑΚΕΛ προσέφερε στο κυπριακό λαό απλώς μια πολιτική παράταξη με κόκκινο χρώμα. Όλα ήταν ίδια αλλά χρώμα ήταν κόκκινο. Το πιο δογματικό κόμμα της Κύπρο με ψευδοσυνθήματα προόδου, επιστήμης κλ. Δεν έχει καμία σχέση....

Ανώνυμος είπε...

@Μιχάλης 6/26/2011 9:44 πμ

Εσύ άργησες καμιά 50ρια χρόνια. Αυτά τα θέματα που γράφεις τώρα σε αυτή τη ανάρτηση συζητήθηκαν τότε και τέλειωσε.

Επομένως μη νομίζεις ότι έπιασες λαβράκι. Ούτε κι αλλιώς θα χάσετε στο παιγνίδι.

Ανώνυμος είπε...

Από πότε οι καραγκιοζοπαίχτες έγιναν δημοσιογράφοι;

Disdaimona είπε...

συγνώμη για το άσχετο του σχολιασμού μου Μιχάλη...

αλλά ήθελα να ρωτήσω τον/τους ανώνιμο/μους...

σαν να τζαι υπάρχει ένα προβλημα με τα ελληνικά σας;

μήπως γραφετε τις σκέψεις σας στα αγγλικά και μετά χρησιμοποιείτε το google translate για μετάφραση;

εν το εξηγώ άλλοσπως...

Ανώνυμος είπε...

ρε μαλάκα το google translate κάνει ορθογραφικά λάθη; κάνει γραμματικά... γνήσια μαλάκα...

Ανώνυμος είπε...

ήμασται παραγογί του ηπουργοίου πεδοίας κήπρου.

buhda είπε...

Μήπως εννοείς παράγωγα και μάλιστα μιας άλλης ξεπερασμένης εποχής;

Αίσοπος είπε...

καλά λέει ο Χαμάλης, πρέπει να είναι αλβανοί! διότι δεν μπορει να εξηγηθει ο τρόπος που γράφει ή γράφουν.

ΑΙΣΩΠΟΣ είπε...

για την απάντηση σε μένα και τα περι ΑΚΕΛ νομίζω πως είναι ανάξια λόγου και δεν χρειάζονται απάντηση τα γεγονότα μιλούν

Μιχάλης είπε...

Δεν δίνω σημασία στον ανώνυμο διότι γνωρίζω ποιος είναι και τι ρόλο παίζει.
Αφήστε τον, μην σας απασχολεί.

Anef_Oriwn είπε...

Την εποχή του Μεσαίωνα οι βασιλιάδες για να διασκεδάζουν είχαν γελωτοποιούς, άλλως jokers! Κι ο συγκεκριμένος Ανώνυμος επέλεξε ενσυνείδητα να παίζει αυτό τον ρόλο! Προφανώς δεν του περνά να κάμνει και οτιδήποτε άλλο, πλην του εξυπνοβλακίζειν!!!

Coolis είπε...

Μιχάλη ο Ανώνυμος 6/26/2011 12:44 πμ είμαι.
Απευθυνόμουν στον προηγούμενο ανώνυμο σχολιογράφο (που μας προέκυψε μέγας ιστορικός φωστήρας) που όχι μόνο ήταν εκτός θέματος, ήταν κι εκτός πραγματικότητας.

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=2_3C_fpmpWo

Ανώνυμος είπε...

Εμείς δεν θέλουμε λύση προκειμένου ο Μιχαήλ να μη μετεξελιχθεί σε βασιλιά της Μυκόνου.

Ανώνυμος είπε...

http://archive.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=19.04.2004,id=48069764

Αντώνης είπε...

@ buhda
Μια από τις κόρες της κυπριακής αστικής τάξης που αναφέρεις ότι την πάντρεψαν με ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ της ΕΟΚΑ, πρέπει να είναι και η θετή κόρη του μεγαλοαστού Αναστάσιου Λεβέντη, Φωτεινή Παπαδόπουλου. Πρώτος της σύζυγος Ο ιδρυτής του κυπριακού βαθέως κράτους Πόλυς Γιωρκάτζης και δεύτερος ο κουμπάρος του πρώτου Δευκαλίων.
Δεν μου έρχεται στο μυαλό κάποια άλλη παρόμοια περίπτωση αυτή τη στιγμή. Είναι ενδιαφέρον ωστόσο να ασχοληθούμε με ένα τέτοιο ιστορικό παιγνίδι, θα μας διδάξει πολλά.
@ Μιχάλη
Επειδή η ιστορία δεν είναι προπαγάνδα, θα ήθελα να πω απλώς ότι Κύπριοι αστοί, (έμποροι Δικαστές, μέλη του Νομοθετικού συμβουλίου), που πήραν από την αποικιακή κυβέρνηση τον τίτλο του Sir, δεν ήταν και οι χειρότεροι της τάξης τους μόνο και μόνο επειδή τιμήθηκαν από τους Άγγλους. Κάποιοι από αυτούς αν επιβίωναν πολιτικά η εξέλιξη του κυπριακού και οι διακοινοτικές σχέσεις πιθανόν να ήταν πολύ καλύτερα.

Ανώνυμος είπε...

@Αντώνης
Κουμπαροκρατία = ΔΗΚΟ.
Ο Τάσσος ήταν μεγαλύτερος κουμπάρος της Κύπρου.

Όσον αφορά τους γάμους μεταξύ μελών αστικής τάξης των κομμάτων μπορώ να πω ότι (και στο ΑΚΕΛ ίδια τα πράγματα) ορισμένοι παντρεύονται μονάχα για συνέχιση της παράδοσης (υιοί και κόρες συγκεκριμένων ex η παρώντων στελέχων παντρεύονται) όμως αυτοί δεν κάνουν τον γάμο επειδή αγαπάει ένας τον άλλον αλλά `μόνο και μόνο` για να πληρώσουν χρέος τους στο κόμμα όπου μεγάλωσαν και χρωστάνε σχεδόν τα όλα όσα κατέχουν...

Εξάλλου για αυτούς τα ηθη σεξ δεν έχουν μεγάλη σημασία δηλαδή η απάτηση είναι σχεδόν ελεύθερη. Το σεξ είναι σέξ και ευθύνη είναι ευθύνη...

Ο μόνος τους σκοπός είναι να δωρίσουν ένα - δύο παιδιά στο κόμμα τους και να φαίνονται σαν καλά, ιδανικά ζευγάρια στην κοινωνία.

Επίσης θέλω να προειδοποιήσω όλους όσους που δεν παντρεύθηκαν στην εκκλησία: η κόλαση δημιουργήθηκε για εσας! (με συγχωρείτε αλλά) μοιχεύετε.

Ανώνυμος είπε...

Και στην Κύπρο αν δεν είσαστε αρχιτέκτονας μην ερωτευθείτε τις κόρες των μπετατζήδων. Με μαθηματικήν ακρίβειαν θα χάσετε.

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=ZFgOe4FAykY

Ανώνυμος είπε...

πήενε ρε 6/28/2011 10:34 μμ να δεις την Ελένη την πόρνη τζαι άφησμας ήσυχους.

Ανώνυμος είπε...

Μιχαλάκη, οι Γερμανοί ετοίμασαν σχέδιο αναμόρφωσης του ΑΚΕΛ. Το ΑΚΕΛ δεν θα είναι πλέον κόκκινο κόμμα του Σωβιετικού στύλ αλλά θα είναι έγχρωμο κόμμα της Ευρωπαϊκής αριστεράς. Όταν λήξει διακυβέρνιση Χριστόφια, το ΑΚΕΛ σιγά σιγά θα πετάξει τα ερείπια της Σωβιετικής Ένωσης. Το σχέδιο αυτό είναι επίσης συνδεδεμένη με την μελλοντική χρεοκοπία της Κύπρου. Χαχαχα μην κάνεις κουμμουνιστλίκι πάρα πολύ, θα μάθετε να αλλάξετε τον εαυτο σας χαχααχαχα. Κόκκινοι μαλάκες. Ακόμα και τα αυτοκίνητα σας είναι από τη Γερμανία. Έρημοι ακελικοί, ένας σπούδασε στη βουλγαρία, άλλος στη Τσεχία, τι να κάμουν καιμένοι ακελικοί, όλες αυτές οι χώρες έπεσαν στα χέρια των Γερμανών χαχαχαχα. Α ανεργία είναι αμαρτία στη βίβλο σας αλλά γυναίκες σας απλώνουν αρίδες τους χααχαχαχαχα.

Ανώνυμος είπε...

ΧΑΣΚΟΝΤΑ 7/01/2011 1:09 πμ

Μολέσκης είπε...

ξύλο που θέλετε όλοι σας!

Παπασάββας είπε...

αθεόφοβοι! ράφταν που θέλετε ούλλοι σας!