Με αυτό τον τίτλο ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Τάσος Μητσόπουλος δημοσίευσε αυτές τις μέρες ένα άρθρο που καταπιάνεται με την πρόσφατη απόφαση του ΕΔΑΔ για κατάργηση του συμβόλου του Σταυρού από τις σχολικές αίθουσες.
Ο κ. Μητσόπουλος εκτιμά ότι η επόμενη απόφαση πιθανόν να είναι η αφαίρεση των σταυρών από σημαίες χωρών μελών της Ε.Ε. και στη συνέχεια από τα σήματα των νοσοκομείων και του Ερυθρού Σταυρού.
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ αναφέρει ακόμα – και έχει δίκαιο σε αυτό – ότι ο σταυρός πέρα από θρησκευτικό σύμβολο αποτελεί και σύμβολο ελπίδας.
Επίσης έχει δίκαιο όταν λέει ότι το συγκεκριμένο σύμβολο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας και του ευρωπαϊκού Πολιτισμού.
Εκείνο που με βρίσκει διαφωνούντα είναι η θέση του κ. Μητσόπουλου ότι μέσα στη σύγχρονη κοινωνία που ζούμε, κάποιοι ανοίγουν πόλεμο κατά των θρησκειών.
Εκείνο που προσωπικά αντιλαμβάνομαι να υπάρχει είναι η απαίτηση να υπάρχει το δικαίωμα στον οποιονδήποτε να μην δηλώνει οπαδός κανενός θρησκευτικού δόγματος.
Υπάρχει η απαίτηση ο καθένας να είναι πραγματικά ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει χωρίς να νιώθει στιγματισμένος, διαφορετικός ή καταπιεσμένος.
Και αυτή δεν είναι ιδεολογικού τύπου ανάλυση, όπως υποστηρίζει ο κ. Μητσόπουλος.
Από την άλλη, κανένας δεν διαφωνεί στο να ειπωθεί και να καταγραφεί επικρατήσει το καταλυτικό σφράγισμα του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι από τον χριστιανισμό.
Αρκεί να ειπωθεί και να καταγραφεί και η άλλη ιστορία του χριστιανισμού στην Ευρώπη και γενικότερα στον κόσμο. Αυτή η ιστορία που διαγράφεται και κρατείται στο σκοτάδι.
Σίγουρα εδώ υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις. Όμως δεν παύουν να υπάρχουν.
Να ειπωθεί και να αναγνωριστεί ότι ο χριστιανισμός δεν είναι ο μόνος που διαμόρφωσε το χαρακτήρα της Ευρώπης. Υπάρχει και ο προχριστιανικός Πολιτισμός που ο ίδιος ο χριστιανισμός τον απαξιώνει αποκαλώντας τον προσβλητικά «ειδωλολατρία».
Αν ζητούμε λοιπόν σεβασμό στα πιστεύω, τις αρχές και τις αξίες, δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο σε ένα πυλώνα και προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Και θεωρώ ότι αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς πρέπει να στηρίζουμε την πιο πάνω θέση.
Είναι αδιανόητο να μιλούμε για σεβασμό προς το δικό μας πιστεύω αλλά να μην επιδεικνύομαι κανένα σεβασμό στα πιστεύω των άλλων.
Αυτό όμως μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς η οποιαδήποτε θρησκεία να αποτελεί «επίσημη θρησκεία» και να επιβάλλεται επί των υπολοίπων.
ΜΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ:
Είναι αδιανόητο στη σημερινή εποχή που ζούμε, όπως λέει ο κ. Μητσόπουλος να αναγκάζεις κάποιον να ταπεινώνεται προκειμένου να μετακινηθεί από τη μια κοινότητα στην άλλη.
Τι εννοώ;
Συγκεκριμένος φίλος, ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ μέλος της τ/κυπριακής κοινότητας ζητά εδώ και καιρό να αλλάξει κοινότητα.
Ζητά να αλλάξει όνομα και να πάρει ελληνικό (όχι χριστιανικό) όνομα.
Ζητά να γίνει μέλος της ελληνικής κοινότητα, μαθαίνει ήδη (και μιλά καλά) ελληνικά.
Και όμως, το κράτος του επιβάλλει να κατηχηθεί και να βαφτιστεί Ορθόδοξος Χριστιανός προκειμένου να αλλάξει όνομα!
Του λένε ότι αυτή είναι η νομοθεσία!
Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα (υποτίθεται) ανεξίθρησκο κράτος!
Αλήθεια, πού πάει η ελευθερία επιλογής;
- Πού πάει ο σεβασμός της θέλησης του πολίτη;
- Μήπως εδώ δεν ισχύει ο σεβασμός στην θέληση του συγκεκριμένου ανθρώπου;
- Γιατί λοιπόν δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Ή μήπως τελικά εκείνο που θέλουμε να διασφαλίσουμε είναι την ύπαρξη του δικού μας πιστεύω, επικαλούμενοι ελευθερίες και δικαιώματα;
31 σχόλια:
Είχα σκοπό να αναφερθώ την άλλη εβδομάδα μέσα από την εφημερίδα στο άρθρο του κου Μητσόπουλου και να "απαντήσω". Όπως πάμπολλες φορές έχω γράψει πιστεύω ακράδαντα πως η Πολιτεία οφείλει να είναι παντελώς άθρησκη και ουδέτερη σε οποιαδήποτε φιλοσοφική και μεταφυσική αντίληψη.
Όμως δεν ξέρω αν υπάρχει λόγος να συνεχιστεί το θέμα, ίσως έτσι αποδοθεί περισσότερη σημασία σε ένα θέμα που δεν αξίζει τον κόπο-ίσως λέω, δεν ξέρω.
Αυτό ομως το οποίο θεωρώ πως πρέπει να γίνει δημόσιο ζήτημα είναι η περιπέτεια του Τ/Κ φίλου που είναι πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας και επιθυμεί να πάρει Ελληνικό όνομα και η αναχρονιστική νομοθεσία τον υποχρεώνει να...βαφτιστεί και να κατηχηθεί πρώτα. Το θέμα το ήξερα εδώ και κάποιο καιρό (μου το είχε πει ο Μιχάλης) αλλά είχα διστάσει να το βγάλω στην εφημερίδα, για να μην βλαφτεί ο νεαρός Τ/Κ φίλος. Εφ όσον όμως το δημοσιοποιείς Μιχάλη στο διαδίκτυο, να υποθέσω πως δεν υπάρχει ζήτημα πια και για την εφημερίδα....ε;
Πιστεύω ότι τα θρησκευτικά σύμβολα δεν έχουν καμιά θέση σε διάφορες κρατικές υπηρεσίες και μάλιστα σ’ ένα κράτος πολυπολιτισμικό, όπως η Κύπρος. Άλλο κρατική υπηρεσία και άλλο χώρος θρησκευτικής λατρείας. Στην πρώτη πρέπει να νιώθουν όλοι οι πολίτες, αλλά και οι αλλοδαποί, άνετα και με εμπιστοσύνη ότι θα τύχουν της κρατικής φροντίδας, εκπαίδευσης κλπ, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Εδώ θέλω να σημειώσω ότι ο σταυρός στη σημαία των Κρατών δεν αποτελεί θρησκευτικό σύμβολο, αλλά εθνικό (σύμβολο) που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, γι’ αυτό δεν μπορεί να απαιτηθεί η κατάργηση του. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και σχετικά με τη σημαία του «Ερυθρού Σταυρού» κλπ.
Κατά την πρόσφατη επίσκεψη μου στην Κύπρο, για άλλη μια φορά διαπίστωσα ότι ο πολυπράγμων Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είναι πανταχού παρών στα ΜΜΕ και μιλά επί παντός επιστητού. Θα μου πεις, δεν μπορούμε να του απαγορεύσουμε να μιλά, υπάρχει ελευθερία έκφρασης. Ναι συμφωνώ. Ας μιλά, αλλά λιγότερη δημοσιότητα σ’ αυτά που λέει δεν βλάπτει. Και μάλιστα, αφού πρόκειται για ένα κράτος που προσπαθεί να βρει μια λύση, μεταξύ κοινοτήτων με διαφορετικό θρήσκευμα!
Υ.Γ. Έμεινα εμβρόντητη σχετικά με το θέμα του Τουρκοκύπριου. Δεν περίμενα τόσο σκοταδισμό!
Μαλακίες στο τετράγωνο φίλε Μιχάλη.
Ο κ. Μητσόπουλος είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα αλαζόνα άθλιου κυπραιο-ελληνα ανθρωπάκου που νομίζει πως είναι ο βασιλιάς των βασιλέων και δεν διστάζει να υποσκάψει καιροσκοπικά ακόμη και το ίδιο το ΕΔΑΔ αγνοώντας επιδεικτικά (ίσως και λόγο έλλειψης οξυδέρκειας) πως αυτή τη στιγμή η χώρα μας κρέμεται κάτω απο τις αποφάσεις του ίδιου δικαστηρίου για να εξασφαλίσει τα δικά της δικαιώματα όντας μειοψηφία στην ευρύτερη πολιτική σκακιέρα.
ο ιταλικός σταυρουδάκος δεν είναι τίποτα μπροστά στη υποχρεωτική κατήχηση παιδιών ανεξαρτήτως θρησκεύματος απο την 1 δημοτικού μέχρι την ενηλικίωση τους, νομίζω είναι καιρός κάποιοι θαρραλέοι Κύπριοι να κάνουν τα πρώτα βήματα για μια επίσκεψη στο ΕΔΑΔ και σε αυτό που λες με τον ΤΚ Μιχάλη και σε πολλά άλλα νομικά διαμαντάκια του Κυπριστάν.
Παρεμπιπτόντως ..
Αν οι Κύριοι Μητσόπουλοι το επιθυμούν μπορούν κάλλιστα να ιδρύσουν Χριστιανορθόδοξα σχολεία και να στείλουν τα παιδιά τους εκεί. Οπως ακριβώς γίνεται Σε Αγγλία Γαλλιά Γερμανία Ολλανδία Αμερική κτλ.
Το δημόσιο σχολείο μπορεί ναι να παρέχει το μάθημα των θρησκευτικών όμως κατεπιλογή του μαθητή ή του γονέα και όχι του κράτους.
Αυτονόητα πράγματα για άτομα με στοιχειώδη δημοκρατική παιδεία δυστυχώς ακόμη και απο ανθρώπους υποτίθεται μορφωμένους παρερμηνεύονται κατα το δοκούν όπως τους συμφέρει την χρονική στιγμή. Ευτυχώς το ΕΔΑΔ δεν αποτελείται από Μητσόπουλους..
Ήρθαμε. Όλα τα κυπριακά ιστολόγια, μόνο εδώ.
http://kypriakaistologia.blogspot.com
www.kypriakablogs.com
@ politispittas
Τίποτε δεν σε εμποδίζει να γράψεις την άλλη εβδομάδα γι αυτό το θέμα.
Καλό θα κάνει, κακό όχι.
Αν κρίνεις ότι χρειάζεται μπορείς να το πράξεις. (Είδες πόσο ευγενικός είμαι;)
Συμφωνώ και επαυξάνω για το ότι η Πολιτεία πρέπει να είναι παντελώς άθρησκη και ουδέτερη σε αυτά τα θέματα.
Όσον αφορά τον τ/κύπριο φίλο, βλέπεις δεν έδωσα περισσότερες λεπτομέρειες διότι δεν χρειάζονται (τουλάχιστον αυτή τη στιγμή).
Άλλωστε σημασία δεν έχει το συγκεκριμένο πρόσωπο αλλά η τακτική και η πρακτική που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις.
Θα αναμένω να δω αν θα υπάρξει κάποια ανταπόκριση και θα δω πως θα δώσουμε συνέχεια.
@ Meropi
Κατά την άποψη μου το θέμα δεν έχει να κάνει με το κατά πόσον η κυπριακή ή οποιαδήποτε άλλη πολιτεία είναι ή όχι πολυπολιτισμική.
Το θέμα είναι αν μια πολιτεία πρέπει να δεσμεύει τους πολίτες της ως προς το θρήσκευμα (και όχι μόνο).
Στα υπόλοιπα που γράφεις θα έλεγα ότι συμφωνώ.
@ kyriakos
Φίλε μου, θα διαφωνήσω ως προς τους χαρακτηρισμούς που αποδίδεις στον Τ. Μητσόπουλο.
Πρέπει να πω ότι γνωριζόμαστε και προσωπικά και δεν έχω διαπιστώσει ούτε στο ελάχιστο αυτά που του προσάπτεις.
Οι απόψεις που εκφράζει δεν έχουν να κάνουν με οποιαδήποτε προσωπική του αλαζονεία, πέραν της αλαζονείας που δίνει η ίδια η θρησκεία στον κάθε πιστό της.
Που τον κάνει να νομίζει ότι είναι ο μόνος σωστός, δίκαιος, καλός κλπ.
Και η αντίδραση του Τ. Μητσόπουλου πηγάζει γνήσια (και το εννοώ αυτό) από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.
Είμαι δε βέβαιος ότι δεν έχει στόχο να πλήξει τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ αλλά εκείνους που έκαναν χρήση αυτού του οργάνου.
Κι εγώ ασπάζομαι την άποψη ότι τα θρησκευτικά θα πρέπει να αποτελούν προαιρετικό μάθημα στα δημόσια σχολεία. Το έχω άλλωστε υποστηρίξει σε άλλα άρθρα μου.
-@Μιχάλη μου,
και βέβαια σε κάθε πολιτεία πρέπει τα θρησκευτικά σύμβολα να μένουν μακριά από τις κρατικές υπηρεσίες. Αυτό που λέω είναι ότι αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για την Κύπρο!
Nα πω και εγώ ένα ανέκδοτο:
Πάει ένας Κύπριος στα Everest
-Θέλω ένα σάντουιτς
-Τι να βάλω μέσα?
-Τυρίν, ντομάταν, πιπεριάν...
-Ρε φίλε, σε παρακαλώ, μπορείς να μη βάζεις "ν" στο τέλος των λέξεων?
-Οκ!
-Συνέχισε λοιπόν, τί άλλο να βάλω στο σάντουιτς?
-Ζαμπό, μπέικο..
Μιχάλη να σου πω την αλήθεια και εγώ παλαιότερα είχα καλή ιδέα και σε υψηλή εκτίμηση τον κ Μητσόπουλο όμως διαβάζοντας αυτά που γράφει τελευταία κατα καιρούς στις εφημερίδες με αποκορύφωση το συγκεκριμένο του κείμενο έχω αναθεωρήσει 100% και δεν βλέπω τίποτε άλλο πλέον απο ένα ευκαιριακό λαϊκιστή που μάλλον είναι και πολύ καλός ηθοποιός για να σε πείσει και για τις αγνές του θρησκευτικές ''ευαισθησίες''
Το γεγονός πως χρησιμοποιεί την ρητορική των Ευρωπαίων χριστιανοδημοκρατών για μένα δεν τον κάνει να ξεχωρίζει δράμι απο την σωρό λοβοτομημένων ανθρώπων που συντηρεί το σαθρό και διεφθαρμένο οικοδόμημα της εκάστοτε θρησκείας που καταδυναστεύει τους λαούς και ειδικά τις απανταχού μειονότητες. Η μόνη λύση είναι να εκριζωθούν συθέμελα τα προνόμια που τους δίνει η συμμαχία τους με το κράτος. Δεν υπάρχει μέση λυση.
Ασε που είναι ξεκάθαρο για μένα πως όλα αυτά τα προνομία που χαίρει η δική μας θρησκεία είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματικά και θα έπρεπε απο μόνα τους οι υπερευαίσθητοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα πολιτικάντηδες του κερατά να μας απαγκιστρώσουν απο αυτά, χωρίς την παρέμβαση του ΕΔΑΔ .
Κατανοώ αυτά που λες... (πως δεν τα βάζει με το ΕΔΑΔ αλλά με αυτούς που.. διεκδίκησαν τα ανθρώπινα δικαιώματά τους μέσω αυτού του οργάνου)??
Εξακολουθώ όμως να θεωρώ λανθασμένη την κριτική του κ. Μητσόπουλου και ότι θέλει δεν θέλει εξορισμού αφήνει αιχμές προς το ΕΔΑΔ. και είμαι σίγουρος .. επειδή ξέρω πως δεν είναι καθόλου αφελής ο κ Μητσόπουλος πως δεν θα έλεγε ποτέ πουθενά αλλού πέραν των κυπριακών εφημερίδων για εσωτερική ανακύκλωση τέτοιες μπαρούφες..
και στην τελική..
Αυτά ας τα λένε οι Ευρωπαίοι χριστιανοδημοκράτες που στηρίζουν τους μηχανισμούς αυτοσυντήρησης τους σε αυτά τα θέματα, Ο ΔΗΣΥ δεν έχει ανάγκη απο τέτοιες συνδέσεις. Δεν θεωρείς εξαιρετικά επικίνδυνο το μονοπάτι που βαδίζει ο κ. Μητσόπουλος; Αυτό μας μάρανε στο Κυπριστάν;.
Αίολε πες κι'αλλο να γελάσουμε..
Μετά απο ανέκδοτα για τους πόντιους πλέον βγάζετε και για τους Κύπριους?
και εις ανώτερα..
Kυπριακά ανέκδοτά δεν λέτε σε αυτό το θέμα;
Να συμβάλω και εγώ βρε παιδί μου.
Οι Πόντιοι έχουν πολύ χιούμορ να φανταστείς ότι τα περισσότερα ποντιακά ανέκδοτα τα βγάζουν Πόντιοι.
Εξ άλλου από την αρχαιότητα ο τοπικισμός ήταν κάτι πολύ έντονο στους Έλληνες, τώρα βέβαια στην Κύπρο υπάρχουν και Περσοφοίνικες...........
Έτσι ενδεικτικά σου βάζω κάτι από τα ανέκδοτα των αρχαίων:
Αβδηρίτης εις Ρόδον αποδημήσας ως εκ του ονόματος τους τοίχους ωσμάτο.
Οι Αβδηρίτες (στα ανέκδοτα) ήταν κάτι σαν τους σημερινόύς Πόντιους.
Προς διευκρίνηση του ανέκδοτου:
Ρόδος = νησί
ρόδον = τριαντάφυλλο
Ναι ναι.. και οι Εβραίοι βγάζουν τα δικά τους φαντάζομαι...
Αγαπητέ μου Κυριάκο
Ο καθένας μας δικαιούται να έχει τις δικές του εκτιμήσεις.
Εγώ συντάσσομαι με τις απόψεις σου που αφορούν την εκρίζωση των προνομίων που έχουν παραχωρηθεί στην Εκκλησία.
Το ίδιο απαιτώ και για το ΕΦΚΑΒ και για όποιον άλλο θρησκευτικό θεσμό.
Την ίδια ώρα όμως, στη δική μας περίπτωση, ο κάθε χριστιανός πολίτης θα πρέπει να βρίσκεται σε ίση μοίρα και να έχει τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τον μη χριστιανό ή τον άθεο.
Και όπως είναι σήμερα τα πράγματα περισσότερο θα πρέπει να αναγνωριστούν τα δικαιώματα των μη πιστευόντων ή άθεων.
Συμφωνώ επίσης ως προς το ότι τέτοια μονοπάτια όπως αυτά που βαδίζει ο κάθε Μητσόπουλος (και τα οποία σημειώνουν έξαρση τελευταία στην Κύπρο) ότι είναι επικίνδυνα.
@ aiolos
Πάλι έκανες το… θαύμα σου.
Θρησκευτικό είναι το θέμα Μιχάλη θαύματα θα γίνουν τι να άλλο να περιμένει κανείς.
Δεν σας ενοχλώ άλλο πέστε τα.
Θρησκευτικό είναι το θέμα Μιχάλη θαύματα θα γίνουν τι να άλλο να περιμένει κανείς.
Δεν σας ενοχλώ άλλο πέστε τα.
Και άλλο θαύμα βγήκε δύο φορές το μήνυμα, σημαδιακά πράγματα.
to oti imaste sto 2009 (m.X.) afto den simeni oti zoume stis sinthikes (pnavmatikes, politismikes, epistimonikes...) tou simera. ekserounte oi oikonomikes (exoumen ta aftokinita mas, ta rouxa firmes ke ta akriva politeli mas katafigia)
na ipenthimiso tis dilosis tou arxiepiskopou gia tis allages sto mathima tis istorias (prin kan sistathoun oi epitropes gia na kataliksoun se opio dipote apotelesma) oti tha kalesi tous mathites na riksoun ta vivlia stin PYRAN!!! ke apo dipla politikoi ke dimosiografoi na piskaloun!!!
fisika na min ksexname oti o laos mas, se periodous anomvrias, vgeni stous dromous ke kani DEISIS gia na vreksi, me mesolavites tous ekprosopous tou theou (papades)
afto to fenomeno (deisi) xronologite otan o anthropos, logo ton klimatologikon allagon, anaggastike na katevi apo ta dentra ke na kaliergisi ti gi gia na trafi! (homo erectus, 10000 xronia prin peripou) ke epidi den iksere na erminefsi tis plimires, tis ksirasies, tous tifones ktl katefevge stous magous pou itan ite o idios o theos sti gi, ite ekprosopos tou, gia na tou lisi me diafora magia (sinithos thisies) ta provlimata afta.
kontologis, mexri na ftasoume san kinonia katholika na zitoume ta aftonoita, opos to thema pou ethikses, prepi prota na anakalipsoume to xalko, to sidero, ton troxo.....
exoumen xiliades xronia mprosta mas. mexri tote isigoume o aiolos na mas stelni anekdota :))
@ fortino samano
Έχεις δίκαιο σε πολλά από αυτά που γράφεις.
Οι ιεράρχες καλά την έχουν. Χωρίς να έχουν κανένα προσωπικό περιουσιακό στοιχείο ζούνε σαν να είναι οι πιο πλούσιοι του κόσμου.
Το σπορ του καψίματος βιβλίων δεν το ξεχνούν. Είναι σε πρώτη ζήτηση, έστω και θεωρητικά.
Και δυστυχώς, ενόσω ελέγχουν τον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου με φόβητρα αγίους και σατανάδες δεν πρέπει να αναμένουμε αλλαγές.
Εκτός και αν, όπως λες, «ανακαλύψουμε το χαλκό, το σίδερο, τον τροχό.....»
Επροσέξετε ότι τα τελευταία χρόνια ο κόσμος μας επροέλασεν προς τα πίσω όσον αφορά τη θρησκοληψία;
Πάεις στα σχολεία, αθθυμίζουν μοναστήρκα που τες εικόνες τζιαι τες αγιογραφίες! Στα κυβερνητικά γραφεία το ίδιον. Ακόμα τζιαι στες τράπεζες ρε κουμπάρε! Παναγιούες που την μιαν, αγιούθκια που την άλλην. Για όνομαν του . . . . . ποτούτου να πούμεν! Πού εν να πάμεν σιόρ!
Ούτε "για το όνομα του Θεού" δεν μπορείς να πεις ρε φουκαρά;
Τέτοια λοβοτομή σου έχει κάνει το ΑΚΕΛ;
Και επειδή τόσο πολύ σε ενοχλούν οι "Παναγιούες"
Σου βάζω ένα γράμμα ενός στρατιώτη από την Πίνδο:
Γράμμα σέ αδελφή
Κάπου στο Μέτωπο 29/11/40
Αδελφούλα μου,
Ο Θεός σε φώτισε και μέσα στο δέμα πού μου στείλατε, έβαλες τα πέντε κείνα μανταρίνια ... Μόλις τάνοιξα κι' αντίκρυσα τον κίτρινο θησαυρό τού νησιού μας, δάκρυσα ... Τα καθάρισα, τα χώρισα σε φέτες και τα φάγαμε με τ' άλλα φανταράκια τής διμοιρίας μου.
Σε βεβαιώ πώς ούτε τα τσοφλάκια δεν πετάξαμε ...
Αδελφούλα μου, σωστό βάλσαμο ήταν για τις διψασμένες ψυχές μας. Λες και πήραμε νέες δυνάμεις ... Αδελφούλα μου, νικούμε παντού! Η Παναγία, ολοζώντανη, μάς ακολουθεί. .. Παρακαλείτε και σεις όσο μπορείτε για την σύντομη τελική νίκη!
Γειά σου Αδελφούλα μου
(Τό παρόν είναι ένα μέρος τής επιστολής)
Εφ. Η Πρόοδος, 17.12.1940
(«Μαρτυρίες ’40-’41» τών Κ. Χατζηπατέρα & Μ. Φαφαλιού, σελ. 27)
-240
Δες τι λέει ένας γιατρός και ένας άλλος στρατιώτης:
«Δεν ακούονται εδώ ύβρεις και βλασφημίαι. Ούτε αι μεγάλαι ηθικαί παρεκτροπαί που εσημειώνοντο άλλοτε».
«Στο κάθε βήμα εδώ πάνω -έγραφε στρατιώτης και το δημοσίευσεν εφημερίς- νομίζει κανείς πως κάπου κοντά μας τριγυρίζει η Παναγία».
Ρε κακομοίρη η "Παναγιούες" είναι μάνα και απαντοχή για τους Έλληνες σε ποιόν να πιστέψεις στον Χριστόφια;
@ aiolos
Πάλι λες ότι σου κατέβει.
Τελικά φαίνεται ότι το ΑΚΕΛ φταίει για όλα!
Μάθε λοιπόν ότι το ΑΚΕΛ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ασχολήθηκε με τα θέματα θρησκείας.
Ούτε καν εσωτερικά, στην κομματική του βάση.
Είναι γνωστό ότι ένας από τους βουλευτές του ΑΚΕΛ ο Ανδρέας Μουσκάλης είναι πάρα πολύ θρήσκος και το δηλώνει ο άνθρωπος.
Κανένας δεν του απαγόρευσε να μιλά για την πίστη του.
Είναι γνωστό επίσης ότι άνθρωποι του ΑΚΕΛ είναι και εκκλησιαστικοί επίτροποι σε πολλές ενορίες.
Επομένως τα περί λοβοτομής άφησέ τα στην πάντα.
Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Το επαναλαμβάνω, είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ή να μην πιστεύει. Αυτό είναι προσωπικό του θέμα.
Εκείνο που έχει σημασία είναι τα πιστεύω του οποιουδήποτε να μην επηρεάζουν τους υπόλοιπους και κυρίως να μην επιβάλλονται.
Φυσικά Μιχάλη θα υπήρχαν και άνθρωποι στο ΑΚΕΛ που θα θρήσκευαν, δεν είναι όμως τυχαίο ότι αυτοί είναι ισχνή μειοψηφία και αυτό οφείλεται στην όλη λογική που κυριαρχεί στο κόμμα αυτό.
Και εδώ στην Θεολογική σχολή υπάρχουν άθεοι τι λέει αυτό; Και φυσικά δεν είναι τυχαίο ότι για θεολόγοι πάνε άνθρωποι που πιστεύουν σε Θεό.
Όταν ήρθαν οι δικοί μας το 1922, βρήκαν τους παλαιοελλαδίτες να βρίζουν "την Παναγία σου" "τον Χριστό σου"........... τρελάθηκαν οι ανατολίτες "Ρε τι είναι τούτοι; Είναι άνθρωποι αυτοί;", ακόμα τα διηγούνται πολλοί παλιοί με αποτροπιασμό, εσείς οι Κύπριοι στην πλειοψηφία σας είστε χειρότεροι από τους παλιοελλαδίτες, και χειρότερα θα σας εύρουν στο μέλλον, τα ινδάλματά σας οι τ/κ πιστεύουν στον θεό τους, εσείς Μιχάλη πιστεύεται μόνο στην Κυπριακή λίρα.
Πάντα υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις μέσα στον Κυπριακό πληθυσμό, τις προάλες σε ένα μοναστήρι (Λουκούς Άστρους Κυνουρίας) βρήκα ένα πούλμαν Κύπριους που επισκέφτηκαν το μαοναστήρι, στο παρελθόν είχα ξαναδεί τέτοιο πούλμαν εκεί, καθ οδόν για την Παναγιά την Μαλεβή, στο Άγιο Όρος υπάρχουν αξιαγάπητοι Κύπριοι μοναχοί, ένας δε εξ αυτών είναι και πνευματικός μου.
pros aiolo.
apo oti antilamvanome ise elladitis. distixos tha sou ena kipriakotato apofthegma, me tin elpida na to metafrasis, POU SOU NEFKW, POU PAEIS?
ke epitelous, mias ke asxolise energa me ta theologika (etsi katalava) kane mia protasi (den ksero se pio ekklisiastiko organo) oson afora to agapate allilous. epidi i agapi sas den perisevi gia aftous pou skeftonte diaforetika epitelous eksereste mas.
filika.
Φιλική συμβουλή. Αίολε, στάματα τις ισοπεδώσεις και τις ατάκες του στιλ «εσείς οι Κύπριοι στην πλειοψηφία σας είστε χειρότεροι από τους παλιοελλαδίτες, και χειρότερα θα σας εύρουν στο μέλλον, τα ινδάλματά σας οι τ/κ πιστεύουν στον θεό τους, εσείς Μιχάλη πιστεύεται μόνο στην Κυπριακή λίρα» διότι είναι άκρως προσβλητικές όταν εκτοξεύονται προς το σύνολο ενός λαού και πραγματικά δεν σε τιμούν καθόλου.
Τα άνωθεν ισχύουν στην περίπτωση που διαθέτης εγκέφαλο να τα αναλύσεις, αν όχι, προσπέρασε το και συνέχισε να εκφράζεις τις απόψεις σου με το ίδιο ηλίθιο τρόπο.
Ηράκλειτος
Ο ανώνυμος πιο πάνω που γράφει για παναγιούες είμαι εγώ και θα υπογράφω ως ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ από δω και πέρα.
Φίλε μου Αίολε με συγχωρείς αν σου πάτησα τα . . . γκάζια. Είπα απλά να δώσω μια κάπως Κυπριακή ευθυμία στο πρώτο μήνυμα που αποτόλμησα το ανθρωπάριον!
Δεν ήξερα ότι είχες απωθημένα για το ΑΚΕΛ έτοιμα να ξεχειλήσουν και να με πνίξουν τον . . . φουκαρά.
Εκεί στη θεολογική σχολή λοιπόν ε;
Δεν έχω καμιά διάθεση να σταναχωρέσω έναν υποψήφιο θεολόγο με διαφαινόμενο, από το ύφος του μηνύματος του, λαμπρό μέλλον.
Λέω: Για όνομα του Θεού! Ησύχασε! Ησύχασε! Ησύχασε!
Και είδες που μπορώ;
Άτυχο ΑΚΕΛ! Απέτυχες στην προσπάθεια σου να μου κάνεις . . . λοβοτομή!
"Να ο δρόμος προς το φως: Τί γιατί και πώς και πότε πού και ποιός"
Ελεύθερος
Να είστε καλά Κύπριοι, χαίρομαι όταν βλέπω να αρπάζεστε και να αντιδράτε και να θίγεστε, σημαίνει ότι υπάρχετε ακόμα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες όλων αυτών που θέλουν να σας αποχαυνώσουν.
Λοιπόν σε καμιά θρησκευτική οργάνωση δεν ανήκω, δεν έχω πάει στο πανεπιστήμιο θεολογία και πιστέψτε με για μεγάλο μέρος της ζωής μου ήμουνα υλιστής του κερατά, εσείς δεν είστε τίποτα σε αυτό που ήμουνα προ Χριστού, ακόμα είμαι τοπικιστής (όπως και εσείς εξ άλλου και όπως όλοι οι Έλληνες) και δεν μισώ τους Κυπρίους το αντίθετο.
Με την ευκαιρία του΄άρθρου που έβαλε ο Μιχάλης έβαλα και εγώ ένα κείμενο :
http://igaiolos.blogspot.com/2009/12/1940.html
Αν μπείτε στο μπλοκ μου θα δείτε ότι από τα 100 περίπου κείμενά μου, τα θρησκευτικά κείμενα είναι ελάχιστα , εθνικά ναι τοπικισμού ναι υπάρχουν αρκετα.
Δημοσίευση σχολίου