Τετάρτη, 5 Μαΐου 2010

Ντερβίς Αλί Καβάζογλου και Ιάκωβος Πατάτσος (ΠΡΟΣΘΗΚΗ)


ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Ντερβίς Αλί Καβάζογλου και Ιάκωβος Πατάτσος

Απάντηση στον Χάρη Φεραίο


Δυστυχώς στην Κύπρο πάσχουμε σε ζητήματα ιστορίας.
Φήμες θεωρούνται από ορισμένους ως γεγονότα ενώ γεγονότα αποκρύβονται και παραγράφονται με τη μεγαλύτερη ευκολία και χωρίς καμία τύψη συνείδησης από αυτούς που προβαίνουν σε αυτές τις ενέργειες.

Αναφέρομαι σε αναφορά του κ. Χάρη Φεραίου στη «Σημερινή» της Κυριακής (25/4/2010) με τον τίτλο «Προς ΕΔΟΝόπουλο επιστολή» και στον ισχυρισμό του ότι ο Ντερβίς Αλί Καβάζογλου είχε ανάμιξη στη σύλληψη του αγωνιστή Ιάκωβου Πατάτσου.

Γράφει στο υστερόγραφο του:
«Με την ευκαιρία να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι: Μήπως έχεις υπόψη σου αν εκείνος ο Ντερβίς Καβάζογλου, που κυνήγησε και συμμετείχε στη σύλληψη του Ιάκωβου Πατάτσου, είναι ο ίδιος μ’ αυτόν που κάθε χρόνο τιμάτε στο Δάλι με τυμπανοκρουσίες, ενίοτε και δάκρυα;» http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/politics/260545

Ο ισχυρισμός του κ. Φεραίου προέρχεται από αναφορά σε ένα από τα βιβλία του Γ. Σπανού και που κατά καιρούς ανακυκλώνεται.
Ο κ. Σπανός παρουσίασε ως γεγονός τον ισχυρισμό ότι ο Καβάζογλου ήταν αυτός που συνέλαβε τον Πατάτσο μετά την εκτέλεση του Κόδρου που έγινε στην τούρκικη συνοικία της Λευκωσίας.
Στην εκπομπή του ραδιοφώνου του «ΛΟΓΟΥ» «Μνήμη και χρέος» (4 Απριλίου 2001) και με φιλοξενούμενο τον Αιμίλιο Πατσαλίδη, ο κ. Σπανός προσπάθησε (χωρίς επιτυχία) να εκμαιεύσει από τον φιλοξενούμενο του τη δήλωση εμπλοκής του Καβάζογλου, παρά το γεγονός ότι ο φιλοξενούμενος δήλωνε άγνοια.
Μάλιστα ο κ. Πατσαλίδης έλεγε ότι τον Πατάτσο τον συνέλαβε ένας Τούρκος αστυνομικός.

Μετά την επιμονή του κ. Σπανού στην εμπλοκή Καβάζογλου, επικοινώνησα μαζί του και όπως μου ανέφερε την πληροφορία αυτή του την έδωσε ο Γιώργος Παλαιολόγος που συμμετείχε στην ομάδα εκτέλεσης μαζί με τον Πατάτσο.

Αμέσως μετά επικοινώνησα και με τον κ. Παλαιολόγο και τον πληροφόρησα για το τι λέχθηκε στη συγκεκριμένη εκπομπή το απόγευμα.

Εξεπλάγη και μου δήλωσε κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο δεν είπε στον κ. Σπανό. Αντίθετα, μου είπε ότι ο Καβάζογλου είναι τον ίδιο που προσπάθησε να παρεμποδίσει και να συλλάβει. Τον Πατάτσο δεν γνωρίζει ποιός τον συνέλαβε. Απλά μου ανάφερε ότι μπορεί μετά από το δικό του επεισόδιο, δεν αποκλείεται ο Καβάζογλου να κατευθύνθηκε προς τον Πατάτσο και να τον συνέλαβε.

Του ζήτησα να μου περιγράψει τη σκηνή με τον Καβάζογλου. Μου είπε ότι ενώ προσπαθούσε να διαφύγει με το ποδήλατό του, ένας τούρκος που ερχόταν από απέναντι, προσπάθησε να τον ανατρέψει, ρίχνοντας το ποδήλατο του πάνω στο δικό του. Ο Παλαιολόγος με μια στραβοτιμονιά τον απόφυγε και έτσι γλύτωσε.

Σε ερώτηση μου αν γνώριζε τον Καβάζογλου προσωπικά, μου απάντησε ότι τον γνώριζε εξ όψεως, διότι και ο ίδιος μεγάλωσε στην τούρκικη συνοικία. «Τον έβλεπα συχνά, όπως και άλλους τούρκους, αλλά δεν ήξερα το όνομα του».
Πώς ήξερε τότε ότι ήταν ο Καβάζογλου;
«Τον αναγνώρισα όταν το 1965, μετά τη δολοφονία του, είδα τη φωτογραφία στην εφημερίδα».

- Καλά κ. Παλαιολόγο, μετά από 9 χρόνια θυμηθήκατε το πρόσωπο του;

- Σου είπα ότι τον έβλεπα συχνά όταν έμενα στην τούρκικη συνοικία, αλλά δεν ήξερα το όνομά του. Όμως θυμόμουν τη φυσιογνωμία του.
- Είστε 100% σίγουρος ότι ήταν εκείνος;
- Έτσι πιστεύω!»

Τότε τον πληροφόρησα ότι σύμφωνα με τις ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες που έχω συλλέξει, ο Καβάζογλου δεν έμενε στην τούρκικη συνοικία αλλά στην Ομορφίτα.
- Δεν ξέρω, τι να σου πω;

Του είχα πει ότι ο Καβάζογλου διέθετε μαγαζί στη συνοικία, αλλά από τις 13 του Δεκέμβρη 1955 που οι Άγγλοι έκλεισαν την εφημερίδα «Ινκιλαμπσιή» που εξέδιδε, έφυγε – γιατί ήταν στο στόχαστρο των τούρκων εθνικιστών – και κρυβόταν είτε στο οίκημα της ΠΕΟ στην ελληνική περιοχή, είτε σε σπίτια στελεχών του ΑΚΕΛ που μαρτυρούν επί τούτου. Τον πληροφόρησα ακόμα ότι από τότε δεν ξαναπήγε στη συνοικία εκτός από δύο φορές, τέλος του ’56 και αρχές του ’57, αλλά και τις δύο φορές επιχείρησαν να τον δολοφονήσουν.

- Δεν ξέρω, πρώτη φορά το ακούω αυτό.
- Άρα πώς είναι δυνατόν ένας κυνηγημένος να κυκλοφορεί έτσι ελεύθερα και μάλιστα να συλλαμβάνει και αγωνιστές; Συνεπώς, γι’ αυτό σας ρωτώ αν είστε σίγουρος.
- Δεν ξέρω, εγώ όταν είδα τη φωτογραφία υπέθεσα ότι ήταν αυτός.

Μετά από αυτά επικοινώνησα ξανά με τον Γ. Σπανό και του τα ανάφερα. Αυτός επέμενε ότι η μαρτυρία του Παλαιολόγου είναι ηχογραφημένη.
Μετά μου είπε ότι ο Παλαιολόγος του είπε ότι τον παρεμπόδισε και τον ίδιο ο Καβάζογλου, τον έριξε κάτω από το ποδήλατο, τον άρπαξε και τον κρατούσε σφικτά, μέχρι που κατάφερε και του ξέφυγε.
Απάντησα ότι κάτι τέτοιο δεν μου είπε και του ανάφερα το περιστατικό με το ποδήλατο.

Μετά από όλα αυτά ο κ. Γιάννης Σπανός, στην επόμενη εκπομπή (11 Απριλίου) προέβη σε επανόρθωση.

Μετά από αυτές τις διευκρινήσεις θεωρώ ότι δεν μπορεί να συνεχίζεται η ανακύκλωση ανακριβειών και πληροφοριών που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

______________________________

Στη Σημερινή (4/5/2010) επιχειρήθηκε να απαντήθεί το υπό ανάρτηση άρθρο μου και το οποίο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Γνώμη" που κυκλοφορεί.
Το άρθρο είναι το ακόλουθο:


Πότε έφυγε ο Καβάζογλου, ανιστόρητε;

Πράγματι «στην Κύπρο πάσχουμε σε ζητήματα ιστορίας», όπως ακριβώς το γράφει σε «ανοικτή του επιστολή προς Χάρη Φεραίο» ο Ακελικός δημοσιογράφος, στη νέα εβδομαδιαία «Γνώμη» της 30.4.10, κ. Μιχάλης Μιχαήλ, υπό τον τίτλο «Ντερβίς Καβάζογλου και Ιάκωβος Πατάτσος».

Εκείνο το «πάσχουμε», μάλλον δεν είχε δόσεις δικής του αυτοκριτικής. Όμως το δημοσίευμά του προτείνεται ως τεκμήριο ότι όντως ο ίδιος πάσχει σε ζητήματα ιστορίας. Κατ’ ακρίβειαν μοιάζει πρόδηλα ανεπαρκής και… ανειδίκευτη η ενασχόλησή του...

Ύψιστη προσπάθεια κατέβαλε για ν’ αποδείξει ότι ο ηρωικός νεκρός του 1965 Καβάζογλου, «από τις 13.12.1955 που οι Εγγλέζοι έκλεισαν την εφημερίδα του "Ινκιλαμπσιή", έφυγε από την τουρκική συνοικία όπου διέμενε και κρυβόταν είτε στο οίκημα της ΠΕΟ είτε σε σπίτια στελεχών του ΑΚΕΛ που μαρτυρούν επί τούτου». Δεν ανέφερε ΚΑΝΕΝΑ όνομα εξ εκείνων που «μαρτυρούν»! Ούτε κάποιαν άλλη πηγή προς διασταύρωση των ισχυρισμών του! Ενώ όμως ο ίδιος ο κ. Μ.Μ. σιώπησε, ΥΠΑΡΧΟΥΝ από 45 χρόνια δημοσιευμένες, επώνυμες και ενυπόγραφες μαρτυρίες ΑΚΕΛΙΚΩΝ, τότε φίλων του Καβάζογλου, που τον διαψεύδουν και τοποθετούν χρονικά τη φυγή του Καβάζογλου από την τουρκική συνοικία στον ελληνικό τομέα, ΟΧΙ την… 13.12.1955 αλλά ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ αργότερα, «μετά τα γεγονότα του 1958»:

- 1. Πανίκος Παιονίδης στο άρθρο του «Το γελαστό παιδί», στην εφημερίδα «Χαραυγή» 14ης Απριλίου 1965.
- 2. Ιάκωβος Ρωσσίδης στο χρονογράφημά του «Ελεγειακό (ΙΙ)» για τον Καβάζογλου, στη «Χαραυγή» 15ης Απριλίου 1965.
- 3. Κιαμίλ Τουντζέλ, Τ/κ βετεράνος συνδικαλιστής, στο βιογραφικό του Καβάζογλου στο ένθετο «Αναδρομές» της εφημερίδας «Εργατικό Βήμα» της ΠΕΟ, έκδοση Απριλίου 2004.
- 4. Χριστάκης Βανέζος (τότε του ΑΚΕΛ), φίλος και ενίοτε συγκάτοικος του Καβάζογλου, στο 135 σελίδων βιβλίο του με τίτλο «DERVIS ALI KAVAZOGLOU», που κυκλοφόρησε ελληνιστί το 2008.

Όψιμος «καβαζογλου-λόγος» «ιστορικός» ο κ. Μ.Μ., θα έπρεπε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ να διαβάσει την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία. Να ΜΗΝ την αποκρύβει. Και να ΜΗΝ τη «θάβει» με τις αναπόδεικτες, δήθεν «ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες» που ισχυρίζεται ότι «έχει συλλέξει», αλλά… παραλείπει να παραθέσει ΕΣΤΩ και μία. Έτσι ώστε να μην «πάσχουμε» εξαιτίας του σε… ζητήματα ιστορίας!

* * *
Κάποιοι νόμισαν ότι έπιασαν λαυράκι.

Επισημαίνω ότι το συγκεκριμένο άρθρο - απάντηση - δεν ασχολείται με την ουσία αλλά επικενρώνεται σε ειρωνικά σχόλια κατά του γράφοντος.

Επειδή τα στοιχεία υπάρχουν θα παρουσιαστούν σε επόμενη ανάρτηση.
Γι αυτό όσοι πιθανόν χάρηκαν νομίζοντας ότι με έχουν εκθέσει, ας κάνουν ολίγην υπομονή...

31 σχόλια:

Disdaimona είπε...

Χαρά στο κουράγιο σου Μιχάλη μου να προσπαθείς να συνεννοηθείς με το Σπανό! Μιλούμε για περίπτωση βαριάς εθνοεγκεφαλικής κάκωσης!

Αλλά οι πιστοί του ακροατές και υποστηρικτές πριν σταλούν στο στόμα του λύκου περνούν από λοβοτομή στα κατηχητικα. Δεν μπορεί ενας μη λοβοτομημένος εγκέφαλος να αντέξει τόση κακοποίηση του νοείν αν δεν προϋπάρξει αφαίρεση εγκεφαλικών ζωτικών κυττάρων. Από την οποία και προκαλείται αυτή η ευφορος φανατίλα!

kyriakos είπε...

Μπράβο Μιχάλη..

Πάντως είναι άξιο σχολιασμού το πάθος με το οποίο μερικοί προσπαθούν να πείσουν πως δεν μπορεί να υπάρξει καλός ΤΚ ή καλός Τούρκος..
είναι αυτοί οι ίδιοι που αγωνίζονται τελικά για διχοτόμηση εν αγνοία ή εν βλακεία τους;

osr είπε...

μιχάλη μπορεί να διαφωνούμε σε πολλά αλλά θεωρώ ότι αντιμετωπίζεις τα πράγματα ειδικα ιστορικά γεγονότα που έχουν σημαδέψει τούτντον τόπο

με καθαρό μυαλό χωρίς φανατισμό όπως και με το θέμα του Αυξεντίου που έθεσες τις προάλλες
και αυτό είναι μεγάλη υπόθεση μπράβο!

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Μιχαήλ.

Θα συμφωνήσω με τον προηγουμενο σχολιαστή.

Ούτε εγώ συμφωνώ με τις πολτικές σας απόψεις αν και δεν το κρύβω ότι πολλές φορές οι προσεγγίσεις σας στο κυπριακό με προβληματίζουν.
Πρέπει να σας πω ότι έχω επηρεαστεί από κάποιες απόψεις σας αναφορικά με το μέλλον της Κύπρου και μας των ιδίων σε αυτό τον τόπο.

Και έχετε δίκαιο στο μύνημα που θέλετε να στείλετε μέσω και του σημερινού σας κειμένου (όπως και του άλλου για τον Αυξεντίου αλλά και για τη στάση της Αριστεράς στον αγώνα της ΕΟΚΑ), ότι η ιστορία δεν είναι παιχνίδι και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από κανένα για σκοπιμότητες.

Ειλικρινά θέλω να σας συγχαρώ για τον τρόπο προσέγγισης των ιστορικών ζητημάτων και χαίρομαι που δεν πέφτετε στην παγίδα, όπως κάνουν κάποιοι άλλοι, να υποτάσσετε τα πάντα σε συμφέροντα και σκοπιμότητες.

Υ.Γ. συγνώμη για την ανωνυμία αλλά υπάρχει λόγος.

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίστε να παρτάρετε τον Κόκκινο Ιαβέρη στην υπεράσπιση των Τούρκων.

Πόση τουρκολαγνεία θεέ μου!!!!!!!!!

Μιχάλης είπε...

@ Disdaimona

Καλώς ή κακώς αυτές οι… «δουλειές» θέλουν «‘πομονήν τζιαι κάσια».

Το ζητούμενο είναι να αποκρούονται οι όποιες ανακρίβειες και σκόπιμες διαστρεβλώσεις που επιχειρούν οι διάφοροι και οι οποίες στη συνέχεια ανακυκλώνονται από τα γνωστά κυκλώματα, καλή ώρα και ο γράφων το σχετικό απόσπασμα που προανάφερα.

Όσοι έχουμε τις γνώσεις και τα απαραίτητα στοιχεία, οφείλουμε να αποκαθιστούμε έγκαιρα και άμεσα τα πράγματα.

Μιχάλης είπε...

@ kyriakos

Φίλε μου σε ευχαριστώ, αλλά προσπαθώ να κάνω τα αυτονόητα.

Έχεις δίκαιο όταν αναφέρεσαι στην προσπάθεια που καταβάλλουν κάποιοι για να παρουσιάσουν ότι έχει σχέση με τους τ/κύπριους με αρνητικό τρόπο.

Αυτό κάνει και ο ανώνυμος 5/02/2010 9:17 πμ. Μόνο που όλοι αυτοί δεν έχουν το σθένος να υπερασπιστούν την όποια θέση τους για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει ιστορικό υπόβαθρο.

Και έχεις δίκαιο ότι όλοι αυτοί (ίσως χωρίς να το καταλαβαίνουν) υπηρετούν ένα στόχο. Αυτόν της οριστικής διχοτόμησης.

Μιχάλης είπε...

@ osr

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Σημασία δεν έχει να αναδεικνύουμε μόνο τις διαφωνίες μας αλλά και τις συμφωνίες μας εκεί και όπου υπάρχουν.

Ούτε στόχος μας πρέπει να είναι να διαφωνούμε απλά και μόνο για να διαφωνούμε.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 5/02/2010 7:32 πμ

Να είσαι καλά για όσα γράφεις.
Αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω χωρίς φόβο αλλά με πάθος να γράφω τις απόψεις μου.

Ανώνυμος είπε...

Σιγά βρε μιχαλάκη μη σκίσεις καμία κάλτσα που την έχεις δει Ροβεσπιέρος των μπλόγκς

Μιχάλης είπε...

Ανώνυμος 5/02/2010 10:17 μμ

Μπορείς να μου αποδώσεις όποιον χαρακτηρισμό θέλεις.
Κάτι για την ουσία μπορείς να πεις;
Να αρθρώσεις έστω και μία λέξη;

Μιχάλης είπε...

@ epanastatis

Αυτό που γράφεις δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ανάρτησης.
Θα προτιμούσα να είχα τα σχόλια σου επί της ουσίας και κατά πόσον εγκρίνεις αυτό τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι διαστρεβλώνουν την ιστορία και ενοχοποιούν ανθρώπους για γεγονότα που καμία σχέση έχουν.

Κ. Γ. είπε...

Η απορία μου είναι γιατί οι διάφοροι ανώνυμοι που εναντιώνονται σε όσα γράφει ο Μιχάλης ποτέ δεν προβάλλουν έστω και ένα επιχείρημα για να ανατρέψουν αυτά που λέει.

Δεν το αντιλαμβάνονται ότι γελοιποιούνται;
Ή μήπως είναι γι αυτό που γράφουν ανώνυμα;

Ανώνυμος είπε...

H γελοία ομάδα με έμβλημα το κατουρημένο τριφύλλι πήρε το πρωτάθλημα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ: Η Χομόνοια είναι η ομάδα του κράτους που κάνει μετεγγραφές με τα λεφτά των κυπρίων φορολογούμενων. Είναι η ομάδα ντροπή!

Ανώνυμος είπε...

Σημερινή 4/5/2010
Πότε έφυγε ο Καβάζογλου, ανιστόρητε;

Πράγματι «στην Κύπρο πάσχουμε σε ζητήματα ιστορίας», όπως ακριβώς το γράφει σε «ανοικτή του επιστολή προς Χάρη Φεραίο» ο Ακελικός δημοσιογράφος, στη νέα εβδομαδιαία «Γνώμη» της 30.4.10, κ. Μιχάλης Μιχαήλ, υπό τον τίτλο «Ντερβίς Καβάζογλου και Ιάκωβος Πατάτσος».

Εκείνο το «πάσχουμε», μάλλον δεν είχε δόσεις δικής του αυτοκριτικής. Όμως το δημοσίευμά του προτείνεται ως τεκμήριο ότι όντως ο ίδιος πάσχει σε ζητήματα ιστορίας. Κατ’ ακρίβειαν μοιάζει πρόδηλα ανεπαρκής και… ανειδίκευτη η ενασχόλησή του...

Ύψιστη προσπάθεια κατέβαλε για ν’ αποδείξει ότι ο ηρωικός νεκρός του 1965 Καβάζογλου, «από τις 13.12.1955 που οι Εγγλέζοι έκλεισαν την εφημερίδα του "Ινκιλαμπσιή", έφυγε από την τουρκική συνοικία όπου διέμενε και κρυβόταν είτε στο οίκημα της ΠΕΟ είτε σε σπίτια στελεχών του ΑΚΕΛ που μαρτυρούν επί τούτου». Δεν ανέφερε ΚΑΝΕΝΑ όνομα εξ εκείνων που «μαρτυρούν»! Ούτε κάποιαν άλλη πηγή προς διασταύρωση των ισχυρισμών του! Ενώ όμως ο ίδιος ο κ. Μ.Μ. σιώπησε, ΥΠΑΡΧΟΥΝ από 45 χρόνια δημοσιευμένες, επώνυμες και ενυπόγραφες μαρτυρίες ΑΚΕΛΙΚΩΝ, τότε φίλων του Καβάζογλου, που τον διαψεύδουν και τοποθετούν χρονικά τη φυγή του Καβάζογλου από την τουρκική συνοικία στον ελληνικό τομέα, ΟΧΙ την… 13.12.1955 αλλά ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ αργότερα, «μετά τα γεγονότα του 1958»:

- 1. Πανίκος Παιονίδης στο άρθρο του «Το γελαστό παιδί», στην εφημερίδα «Χαραυγή» 14ης Απριλίου 1965.
- 2. Ιάκωβος Ρωσσίδης στο χρονογράφημά του «Ελεγειακό (ΙΙ)» για τον Καβάζογλου, στη «Χαραυγή» 15ης Απριλίου 1965.
- 3. Κιαμίλ Τουντζέλ, Τ/κ βετεράνος συνδικαλιστής, στο βιογραφικό του Καβάζογλου στο ένθετο «Αναδρομές» της εφημερίδας «Εργατικό Βήμα» της ΠΕΟ, έκδοση Απριλίου 2004.
- 4. Χριστάκης Βανέζος (τότε του ΑΚΕΛ), φίλος και ενίοτε συγκάτοικος του Καβάζογλου, στο 135 σελίδων βιβλίο του με τίτλο «DERVIS ALI KAVAZOGLOU», που κυκλοφόρησε ελληνιστί το 2008.

Όψιμος «καβαζογλου-λόγος» «ιστορικός» ο κ. Μ.Μ., θα έπρεπε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ να διαβάσει την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία. Να ΜΗΝ την αποκρύβει. Και να ΜΗΝ τη «θάβει» με τις αναπόδεικτες, δήθεν «ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες» που ισχυρίζεται ότι «έχει συλλέξει», αλλά… παραλείπει να παραθέσει ΕΣΤΩ και μία. Έτσι ώστε να μην «πάσχουμε» εξαιτίας του σε… ζητήματα ιστορίας!

Κικέρων είπε...

Μιχάλη κράτα γερά.

Ψεύτικες ιστορίες γύρω από τον ένοπλο αγώνα κατασκευάζονται και υποβάλλονται συχνά από πολιτικές σκοπιμότητες. Κάποιος είδε κάποιο που τον γνώριζε διότι έμενε στην τ/κ συνοικία προσπάθησε να τον συλλάβει και αυτός ήταν ο Καβάζογλου. Μετά τίποτα. Αν γνώριζε τους τούρκους τότε και οι τούρκοι θα τον γνώριζαν. ϊσως και το όνομά του, αφού ήταν γείτονας τους. Γιατί δεν τον κατέδωσαν; Γιατί δεν συνελήφθει από τους εγγλέζους; Πως και δεν τον βρήκαν;

Ένα παραμύθι που στοχεύει στην δυσφήμηση της μνήμης ενός ήρωα της κοινής συνύπαρξης, επαναλαμβάνεται μέχρι να γίνει ιστορία. Πέρα από την ηθική, πέρα από την αλήθεια.

Αυτό και αν είναι φασισμός!

rino είπε...

Δηλαδη τα πιο πανω βιβλία ειναι όλα ανακριβη ή προπαγανδιστικα και ο Μιχαλης ηρθεν να φωτισει την ιστορια.

επισης. Αν θεωρεις οτι το φυσιολογικο ειναι να Μην υπάρχουν άνθρωποι που σε γνωρίζουν αλλα εσυ όχι, αρχιζω να ανησυχώ.

Ανώνυμος είπε...

Όλοι αυτοί που αναφέρονται ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ και οι εκδόσεις/βιβλία που ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ είναι "ψεύτικες ιστορίες" και "κάποιος είδε κάποιον";
Ο λαλίστατος Μιχάλης εφόσον θέλει να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια τί έχει να πεί για τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ που παρέθεσε η εφημερίδα Σημερινή;

Μιχάλης είπε...

@ rino

Αγαπητέ μου, σε πληροφορώ ότι δεν πρόκειται για βιβλίΑ αλλά για βιβλίΟ.
Μόνο και μόνο το ότι ο συγγραφέας του άρθρου στη Σημερινή προσπάθησε να περάσει το μήνυμα ότι πρόκειται για τρία βιβλία, αντιλαμβάνεσαι την εγκυρότητα του.

Όπως αναφέρω και στην προσθήκη που ανάρτησα σήμερα θα απαντήσω με λεπτομέρεια στην προσπάθεια του ΑΝΩΝΥΜΟΥ αρθρογράφου να αμφισβητήσει τα όσα έγραψα.
Με ονόματα και διευθύνσεις που λέμε…

(Αλήθεια, αφού κατέχει την αλήθεια, γιατί δεν είχε το θάρρος να υπογράψει το άρθρο του;)

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 5/05/2010 2:37 μμ

Όπως ανάφερα, θα απαντήσω συγκεκριμένα και με μαρτυρίες λίαν συντόμως.
Λίγη υπομονή…

Anef_Oriwn είπε...

Ο παραπολιτικός σχολιογράφος της “Σημερινής” [ο double Φφου, Λλου - Φ.Φ.Λ.] τον οποίο αντέγραψαν και τα γνωστά “Κοπέλια” [δηλ. οι Επίτροποι του W.C. Blog - άλλως ΒεΣετάδες] επικαλείται 4 δημοσιεύματα που αφορούν τον Καβάζογλου [και το πότε έφυγε από την τουρκική συνοικία της Λευκωσίας], αλλά ΔΕΝ αγγίζει ΚΑΘΟΛΟΥ την ουσία του ισχυρισμού του [οπλολάγνου] αρθρογράφου του “Φιλελευθέρου”, [του Αρχιτέκτονα Φεραίου], τον οποίο [ισχυρισμό] διαψεύδει ο Μιχάλης ...
Έστω κι αν κάμνεις λάθος ο Μιχάλης για το πότε ο Καβάζογλου εγκατέλειψε την τουρκική συνοικία της Λευκωσίας, ΔΕΝ παύει διάφοροι [όπως ο Σπανός και ο Φεραίος] να χρησιμοποιούν ένα ψίθυρο [μια πληροφορία για συμμετοχή του Καβάζογλου στη σύλληψη του Πατάτσου, κάτι που ΠΟΤΕ δεν διασταυρώθηκε ούτε και τεκμηριώθηκε] για να πλήξουν έναν ηρωομάρτυρα της ελληνοτουρκικής φιλίας.

Ανώνυμος είπε...

Μα ο αγαπητός Μιχάλης ακριβώς χρησιμοποίησε σαν επειχήρημα τη χρονική περίοδο που ο Καβάζογλου εγκατέλειψε την τουρκική συνοικία της Λευκωσίας για να καταρρίψει τον ισχυρισμό του Παλαιολόγου ότι ήταν παρόν ο Καβάζογλου στη σύλληψη του Ιάκωβου Πατάτσου. Τα ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ και οι ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ που υπάρχουν στο άρθρο της Σημερινής αποδεικνύουν ότι ψεύδεται ο Μιχάλης και οι "ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες που είχε συλλέξει" κάθε άλλο παρά ασφαλείς ήταν.
Το ότι το άρθρο υπογράψει κάποιος με τα αρχικά Φ.Φ.Λ. είναι τόσης σημασίας άραγε και το αναγάγει σε μέγα ζήτημα ο λαλίστατος μπλόγκερ; Μήπως αυτός κατονόμασε τις "ασφαλείς και διασταυρωμένες" πηγές των πληροφοριών του;

Μιχάλης είπε...

Ανώνυμος 5/05/2010 4:15 μμ

Φίλε μου επιμένω σε αυτό που είπα. Και όπως ανάφερα θα επανέλθω με μαρτυρίες.
Με κατηγορείς, χωρίς να έχεις διαβάσει τις πηγές που αναφέρει το άρθρο της Σημερινής.
Όπως και ο αρθρογράφος της Σημερινής επιλέγει συγκεκριμένα κομμάτια ΑΠΟΚΡΥΒΟΝΤΑΣ άλλα που αλλάζουν την ουσία.

Δεν θεωρείς λίγο παράξενο το ότι ο φίλος μας ο αρθρογράφος ΔΕΝ αναφέρει τι γράφουν αυτοί οι τρεις;

Και το κυριότερο, όπως είπα, είναι ότι παρουσιάζει με τέτοιο τρόπο τα αποσπάσματα που δίνει την εντύπωση ότι έψαξε και τα βρήκε.
ΑΠΟΚΡΥΒΕΙ ότι τα τρία δημοσιεύματα που αναφέρει είναι παρμένα από το βιβλίο του Βανέζου τον οποίο επικαλείται.

Επίσης αγαπητέ μου φίλε έχω την εντύπωση ότι δεν διάβασες το άρθρο μου.
Αναφέρω ονόματα στο άρθρο και επικαλούμαι μαρτυρίες συγκεκριμένων ανθρώπων, όχι τυχαίου;

Αναφέρθηκα επίσης σε στελέχη του ΑΚΕΛ στα σπίτια των οποίων διέμενε ο Καβάζογλου.
Ο αρθρογράφος, λοιπόν, θα έπρεπε (αφού κάνει πως γνωρίζει τα γεγονότα) να γνώριζε σε ποιους αναφέρομαι.
Άλλωστε σε ραδιοφωνική εκπομπή του Λόγου χθες Τρίτη 4 Μαίου ανάφερα αυτά τα ονόματα.

Όμως, το ξαναλέω, λίγη υπομονή…

Μιχάλης είπε...

@ Anef_Oriwn

Είναι αποδεδειγμένο πέραν πάσης αμφιβολίας ότι τα κοπέλια στα οποία αναφέρεσαι είναι κάτι παραπάνω από θρασύδειλα.
Μη γνωρίζοντας το θέμα δεν έκαναν καμία αναφορά στο άρθρο μου το οποίο ήταν αναρτημένο εδώ από την 1η Μαΐου και δημοσιευμένο στη «Γνώμη» από τις 30 Απριλίου.

Μόλις είδαν το σχόλιο της Σημερινής νόμισαν ότι έπιασαν λαυράκι και άρχισαν τις ύβρεις. Ούτε ένα επιχείρημα δεν κατάφεραν (και πάλι) να αντιτάξουν.

Και για να καταλάβουν όλοι πόσο δειλοί είναι, δεν τόλμησε ούτε ένας από αυτούς να κάνει έστω κι ένα σχόλιο εδώ!
Ούτε πριν ούτε μετά το… «λαυράκι»…

ΚΩΣΤΑΣ Κ. είπε...

Είναι φοβερός ο τρόπος που κάποιοι προσπαθούν να αμαυρώσουν ένα σύμβολο όπως είναι ο Καβάζογλου.

Τους ενοχλεί το ότι ένας τουρκοκύπριος αγωνιζόταν μαζί με τους ελληνοκύπριους για την ανεξαρτησία και προσπαθούν τώρα να δημιουργήσουν προβλήματα.

Μιχάλη συνέχισε, περιμένουμε με αγωνία την κατάληξη αυτής της διαμάχης.
Μη φοβηθείς για το ότι σε κατηγορούν.

Και το ότι σε κατηγορούν οι γνωστοί άγνωστοι αυτό είναι υπέρ σου. Σημαίνει ότι σε φοβούνται.

Κικέρων είπε...

@Ανώνυμος 2.37

Όχι μόνο ψεύτικες αλλά φτηνές και φανταστικές ιστορίες πλαισιώνουν δυστυχώς την τον ένοπλο αγώνα. τρανότερο παράδειγμα είναι το χρονικό του αγώνα που γράφτηκε από αγωνιστές και τον Γρίβα και εξιστορούν οι ιδιοι τα βιώματά τους. Στο χρονικό του αγώνα, την πιο "επίσημη" εκδοχή του αγώνα, υπάρχουν πολλές υπερβολές, αυτοπροβολές, διακρίνονται έριδες και αντιζηλίες, ένα πάθος για καταξίωση αν όχι για απολογία. Ορισμένες απ' αυτές τις ιστορίες έγιναν αντικείμενο δικαστικών διαδικασιών και ορισμ΄νες ανατράπηκαν, όπως η υπόθεση Κόμπου αλλά και παλαιότερα οι συνθήκες θανάτου του Πετράκη Κυπριανού.
Δυστυχώς οι αναρίβιες είναι σε τέτοιο βαθμό έντονες που οι πραγματικές ηρωικές στιγμές όπως οι απαγχονσμοί και τα ολοκαυτώματα, αποκτούν δευτερεύουσα σημασία.

Σε ότι αφορά στο θέμα του Καβάζογλου, προσωπικά δεν ασχολούμαι. Στο κλίμα της αντιπαράθεσης που επικρατούσε, "κάποιος" είδε τον νεκρό ήρωα να προσπαθεί να τον συλλάβει. Δεν τον είδε στο ΡΙΚ ούτε στις εφημερίδες της εποχής, αλλά τον είδε στις εφημερίδες την μέρα του θανάτου του, 9 χρόνια μετά. Στην αρχή είπε "δεν είμαι βέβαιος" μετά είπε "νομίζω ήταν αυτός" και σήμερα 54 χρόνια μετά το περιστατικό, είπε "είμαι βέβαιος ήταν αυτός".

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Α.Α. είπε...

Μιχάλη συνέχισε την προσπάθεια σου.
Συνέχισε να αποτελείς εμπόδιο στη διαστρέβλωση της ιστορίας.

Αποτελείς το ανάχωμα σε εκείνους που προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την ιστορία.

Σήμερα άκουσα ένα δημοσιογράφο να αποκαλεί από ραδιοφώνου καραγκιόζη τον Καβάζογλου.

Έλεος, πού πάμε;

Συνέχισε λοιπόν, είμαστε στο πλευρό σου. Είμαστε αυτό που λέμε σιωπηρή πλειοψηφία.
Και είμαστε σιωπηροί (λυπούμαι και ντρέπομαι που το λέω) επειδή δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τα γεγονότα για να συμβάλουμε κι εμείς στην προσπάθεια σου.

Μη σε απογοητεύει αυτό. Μας δίνει κίνητρα να ψάχνουμε.

Συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνεις.

kyriakos είπε...

o Γιώργος Αγαπίου έχει γράψει για το θέμα σήμερα στον Φιλ.

Μιχάλης είπε...

Ναι το είδα.

Anef_Oriwn είπε...

Ο Γιώργος Αγαπίου δέχεται τον ισχυρισμό του συντρόφου του Πατάτσου, Γ. Παλαιολόγου [που διατύπωσε και πιο παλιά αναφορικά με τον Καβάζογλου] ως ορθό και ως μια νέα αξιόπιστη(;) μαρτυρία. Τίποτα περισσότερο ...