Σάββατο, 8 Μαΐου 2010

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΝΑΟ (ΠΡΟΣΘΗΚΗ)


Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το Σάββατο 8 Μαΐου, στις 11 το πρωί η εκδήλωση της «Επιτροπής Αγώνα ενάντια στην ανέγερση του Καθεδρικού Ναού» στην παλιά Λευκωσία.

Μέλη της Επιτροπής των ομάδων πρωτοβουλίας ανάρτησαν πανό διαμαρτυρίας στα κάγκελα της Αρχιεπισκοπής.

Η Επιτροπή συνεχίζει τις προσπάθειες και τις ενέργειες της με συναντήσεις με μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκωσίας και άλλα οργανωμένα σύνολα και παράγοντες.


Πληροφορίες τηλ 22765220

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ

Καθεδρικός Ναός στην εντός των τειχών Λευκωσία;

ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ!

Όχι, γιατί:

1. Η κατασκευή επιβαρύνει πολεοδομικά και περιβαλλοντικά μία ήδη τραυματισμένη βάναυσα ιστορική περιοχή της πρωτεύουσας και της Κύπρου συνολικά.

2. Αλλοιώνει, παραμορφώνει και ακυρώνει τον αισθητικό, πολιτιστικό και ιστορικό χαρακτήρα της περιοχής καθώς πόρρω απέχει του αρχιτεκτονικού και ιστορικού ύφους που αποδίδει την ταυτότητα της εντός των τειχών Πόλεως. Ταυτότητα που πρέπει να συντηρηθεί και να διαφυλαχθεί γιατί αποτελεί ζωντανή ιστορία αλλά και γιατί συνιστά σημαντικότατο πόλο τουριστικής έλξης. Ας ληφθεί υπόψην πως ο Ξένος που επισκέπτεται την Ιστορική Λευκωσία ενδιαφέρεται για αυτήν και όχι για νεωτερισμούς που εξοντώνουν το παρελθόν. Όσοι επιθυμούν την ανέγερση του Καθεδρικού Ναού στην συγκεκριμένη περιοχή έχουν επισκεφθεί τις Ιστορικές Γειτονιές των Ευρωπαϊκών πόλεων; Έχουν δει πόσο στοργικά και πόσο αυστηρά απαγορεύεται η οποιαδήποτε ανέγερση;

3. Θα υπερπολλαπλασιάσει το ήδη οριακό κυκλοφοριακό πρόβλημα.

4. Θα οδηγήσει σε μαρασμό και εγκατάλειψη τις ιστορικές εκκλησίες που κοσμούν την Παλαιά Πόλη για εκατονταετίες.

Τι προτείνουμε;

1. Να επανεξεταστεί το ζήτημα από τις υπηρεσίες που έδωσαν το πράσινο φως για την ανέγερση, ενώ είχαν άλλες απόψεις αρχικά. Οφείλουν να ταχθούν με το μέρος των Πολιτών , αλλιώς η μετάλλαξη των απόψεων τους δημιουργεί ίσκιους και υποψίες που είμαστε σε θέση να εξακριβώσουμε και να φέρουμε στο φως.

2. Εάν πρέπει κάποιος Ιερός Ναός στην Παλαιά Λευκωσία να χρισθεί ως Καθεδρικός, τούτος ας είναι η υπέροχη και Ιστορική Εκκλησία της Παναγίας της Φανερωμένης ώστε να αναδειχθεί έτσι ακόμα περισσότερο ο χαρακτήρας της, η ιστορία της και η ιστορική αρχιτεκτονική της.

3. Τα εκατομμύρια ευρώ που θα σπαταληθούν για την ανέγερση ενός ξένου αρχιτεκτονικού σώματος στην εντός των Τειχών Πόλη, να επενδυθούν-ως οφείλουν- στη συντήρηση τόσο των παλαιών εκκλησιών της περιοχής όσο και των λοιπών αφρόντιστων κτηρίων που συνθέτουν το ιστορικό κόσμημα της Εντός των Τειχών Λευκωσίας.

4. Επίσης, μέρος των κεφαλαίων που θα ξοδευτούν να επενδυθούν ως χρηματικό κίνητρο σε νέα ζευγάρια ώστε αυτά να επιλέξουν ως τόπο κατοικίας την Παλαιά Πόλη είτε και ως επιχειρηματικό κίνητρο για επαγγελματικές δραστηριότητες που συνάδουν με τον χαρακτήρα της περιοχής.

Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΒΛΑΦΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ!

Ανώνυμος είπε...

Τους μπαγλαμάδες που τους θυμήθηκες ρε ανεγκέφαλο κατασκεύασμα ;

Μιχάλης είπε...

Εξαιρετικό επιχείρημα.

Δεν έχω τίποτε για να απαντήσω, με έχει αποστομώσει ο ανώνυμος :-)

buhda είπε...

Ερώτηση. Ο πρώτος ανώνυμος είναι ο καντηλανάφτης του υπο ανέγγερση ναού και θίχτηκε;
Παίρνει μήπως προμήθεια απο γάμους, κηδείες και βα-πτήσεις;
Όχι άλλη καθεδρική μπουτίκ. Ελείψαν οι πελάτες σιορ!!!!!!!!!!

politispittas είπε...

Μπαγλαμάς:

Ο μπαγλαμάς είναι νυκτό μουσικό όργανο, συγγενές του μπουζουκιού (αλλά μικρότερο σε διαστάσεις), που χρησιμοποιείται στην ελληνική λαϊκή μουσική. Κατά κανόνα έχει τρεις διπλές χορδές. Ο ήχος του μπαγλαμά είναι οξύς γιατί κάθε χορδή κουρδίζεται μία οκτάβα υψηλότερα από την αντίστοιχη στο μπουζούκι.

Υπάρχει από παλιά. Στις φυλακές τους βόλευε πολύ γιατί ήταν μικρός και μπορούσαν να τον κρύβουν εύκολα.


Πριν τυποποιηθεί ο μπαγλαμάς ως μικρό μπουζουκάκι, ήταν λίγο διαφορετικός. Είχε 7 τάστα και τα κλειδιά ήταν ξύλινα και είχε τέσσερα. Δηλαδή βάζανε ένα τέλι κάτω, ένα στη μέση και δύο απάνω (μια μπουργάνα και ένα ψιλό όπως τα κάτω).

Επίσης οι χορδές ήταν μάλλον εντέρινες, αλλά και το παίξιμο γινόταν όχι με πένα αλλά με το νύχι του αντίχειρα.

Ο μπαγλαμάς χρησιμοποιείται ως ρυθμικό όργανο, γεμίζοντας τον ήχο της κομπανίας αλλά και ως σολιστικό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα σολιστικής χρήσης του μπαγλαμά είναι οι ηχογραφήσεις των τραγουδιών του Γιώργου Μπάτη.

Παρά το περιορισμένο σχετικά εύρος του, παράγει ήχο εξαιρετικά χαρακτηριστικό που αποκτά εύκολα μελαγχολικές ή και χαρούμες αποχρώσεις.

Περί τα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, εν Κύπρω, άγνωστος σχολιογράφος, γνωστού ωστόσο ύφους, απεκάλεσε ως Μπαγλαμά, τον γνωστό δημοσιογράφο και ερευνητή της ιστορίας του τόπου του Μιχάλη Μιχαήλ.

Κατά την κυρίαρχη άποψη ο ανώνυμος μάλλον θέλησε να προσφέρει εύσημα στον Μ.Μ. με αυτήν την παρομοίωση, καθώς ο Μπαγλαμάς είναι εξόχως αρμονικό όργανο.

Κατά μία άλλη άποψη, ο ανώνυμος σχολιογράφος είναι γνωστός στον κύκλο του με το παρατσούκλι "φάλτσος" ή και "Καστράτο" (ευνούχος) λόγω της τσιριχτής φωνής του.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Πίττα.

Τούτοι οι άνθρωποι νομίζουν ότι είναι και σοβαροί;

Ήθελα πολύ να ξέρω.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Πίττα μαθαίνεις και ξένες λεξούλες στην ηλικία σου γιατί μέχρι τώρα πάλευες τα ελληνικά.......!!!!!!!!

Ρήγας είπε...

Ρήγας

Ανώνυμος είπε...

σήμερα

Ανώνυμος είπε...

Αμάν, μόνο στο άκουσμα του ονόματος σου τρομοκρατήθηκα ...

Ανώνυμος είπε...

Παίδες, δεν έχετε υπόθεση, εδώ ο αρχιεπίσκοπος γράφει το κράτος στα αρχίδια του λέγοντας του κατάμουτρα ότι ακόμη και με δικαστική απόφαση δεν θα του πάρει γρόσι, και θα κωλώσει με τον καθεδρικό;
Κατά τα άλλα, όλα πάνε καλά στην θεοκρατική μας μπανανία....

Ανώνυμος είπε...

Μην ξεχνάτε κύριοι: ΕΡΟΓΛΟΥ-ΕΡΟΓΛΟΥ!!!!ΕΤΣΙ!!!!!!!!!!!!

Disdaimona είπε...

Αν κατάλαβα καλά οι διάφοροι Ρήγες-Μύγες και Ανώνανοι θεωρούν πως οι αντιδράσεις των πολιτών για την ανεγερση του ναού οφείλετε στην ελλειπή πατριωτική τους προσήλωση στο ελληνικό πνεύμα; ποιό ελληνικό πνεύμα; είναι ελληνικό πνεύμα ο Τρούλος που εμείς κάποτε τον λέμε και Τράουλο (νομίζετε τυχαία μοιάζουν οι λέξεις;)
Οι Έλληνες αγόρια, τα οικοδομήματα τους τα φτιάχνουν όμοια με το πνεύμα τους: ανοιχτά προς τον ουρανό! Και όχι ανοιχτά προς το χώμα που εσείς βαλθηκατε να θάψετε πολιτισμούς και ανθρώπους και τα μυαλά μας.

Ρε η Ελλάδα μόνο να σας φτύνει μπορεί τετοιοι που είστε!!!!

Ανώνυμος είπε...

Τσουλάρα Dis Daimona είσαι η τελευταία μαζί με τον κερατούκλη ΑΝΕΦ που δικαιούστε να μιλάτε για ήθος και για οποιοδήποτε πνεύμα !!!
Διαβάστε παρακάτω τι έγραψε η πουτάνα η Dis Daimona σε μέιλ που έστειλε σε άλλο πρόσωπο !!!!


( fromDis Daimona
disdaimonadis@gmail.com to
andreas christou
<…………….@gmail.com>
dateThu, Dec 2, 2010 at 9:47 PM
subjectRe: Ο Anef_Oriwn τα έχει παίξει !!!!
mailed-bygmail.com
signed-bygmail.com

hide details 9:47 PM (23 hours ago)

Μεν ξαναστείλεις μέιλ.

Τζαι πολλά κακώς έστειλες, γιατί τωρά έχω την ηλεκτρονική σου διεύθυνση οπότε με μιαν ερευνα μπορώ να έβρω
τζαι ποιός είσαι. Αν νομίζεις πως εν μπορώ, κάποιος εν σου τα είπε καλά τα πράματα.

Τζαι ναι, απειλώ σε ανοιχτά, ότι αν ξανατολμήσεις να μπεις στο μπλογκ ή να στείλεις μειλ, εν να χρειαστεί
να "γνωριστούμεν" τζαι που κοντά. Εξηγηθήκαμε;


2010/12/3 andreas christou <…………….@gmail.com>


Όταν έλεγα ότι Ο Anef_Oriwn χαπποπίνει και ότι τελευταίως ήταν στην ψυχιατρική πτέρυγα, δεν ήταν καθόλου τυχαίο.
3 Δεκεμβρίου 2010 9:16 μ.μ. )