Λέχθηκε πολλές φορές ότι ο τόσον ο Μακάριος όσο και ο Σπ. Κυπριανού δεν δέχθηκαν λύση ομοσπονδία, πόσο δε μάλλον Δ.Δ.Ο.
Κάποιοι μάλιστα επικαλούνται και τα βρετανικά Αρχεία για να αποδείξουν τον σχετικό ισχυρισμό.
Είναι όμως ιστορικά αποδεδειγμένο μέσα από τα πρακτικά (και όχι εκτιμήσεις) ότι ο Μακάριος δέχθηκε την Ομοσπονδία τον Νοέμβριο του 1974 και ο Σπ. Κυπριανού αποδέχθηκε αυτή τη μορφή λύσης με τη συμφωνία του με τον Ντενκτάς το 1979.
Όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο υποπίπτουν σε μεγάλο λάθος.
Και απόδειξη αυτού είναι οι δηλώσεις του ίδιου του Σπ. Κυπριανού.
Παραθέτω ένα σύντομο βίντεο με την τελευταία (αν δεν κάνω λάθος) συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του Σπ. Κυπριανού που έγινε στην εκπομπή «Διάλογοι» του ΡΙΚ το 2001.
Οι δηλώσεις του Σπ. Κυπριανού δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το τι αποδέχθηκε και τι όχι.
Τονίζει μάλιστα ότι δεν υπάρχει άλλη οδός θέτοντας το δίλημμα «Ομοσπονδία ή Διχοτόμηση».
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η άποψη του ότι η Ομοσπονδία δεν διαιρεί αλλά ενώνει το κράτος.
Πέραν τούτου σημειώνω ότι η συνέντευξη αυτή αποδεικνύει ότι τα όσα περιέχονται σε βρετανικά έγγραφα δεν είναι τεκμήρια αλλά απόψεις και εκτιμήσεις των συγγραφέων τους που σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παίρνονται ως δεδομένα.
26 σχόλια:
Ma pou to anakalipses pale touto?
Prepei na exeis kalon arheio.
Pantws h ekpompi to prwi einai poli kali.
Μα μέχρι πρόσφατα μας έλεγαν ότι και ο Μακάριος και ο Σπύρος δεν δέχονταν την Διχοτόμηση.
Επικαλούνταν ακόμα και (νομίζω μέσα στον Αύγουστο) είχαμε δημοσεύματα που επικαλούνταν βρετανικά έγγραφα και έλεγαν ότι και οι δύο είχαν μετανιώσει.
Τώρα βλέπουμε εδώ τον Κυπριανού να μας λέει ότι ή ομοσπονδία ή διχοτόμηση.
Ποιος μας περιπαίζει;
Μπράβο ρε Μιχαλακάκο ! για πρώτη φορά σε παραδέχτηκα !!!!!
Ευτυχώς δεν είμαι ούτε του Σπύρου αλλά ούτε του ΔΗ.ΚΟ.
Όμως τι είναι αυτό που σε κάνει να πιστεύεις ότι μόλις τώρα εσύ πρώτος ανακάλυψες την ταχινόπιτα ?
Όντως είναι πραγματικότητα οι συμφωνίες κορυφής 1977 και 1979 του Μακάριου και Κυπριανού με Ραούφ-μαν αντίστοιχα .
Όμως οι συμφωνίες μιλούσαν για διαπεριφερειακή ομοσπονδία και ο κάθε ένας πολίτης ξεχωριστά θα απολάμβανε όλα τα ατομικά του δικαιώματα και ελευθερίες. Δικαιώματα και ελευθερίες που απεμπολούνται με τα σχέδια λύσης που διαπραγματευόμαστε την τελευταία 25ετία +. Επίσης μιλούσαν για άμεση αποστρατικοποίηση και όχι σε βάθος χρόνου.
Επειδή δεν έχω καμία σχέση με νομικά , δε μπορώ να εκφέρω γνώμη η άποψη όσον αφορά τις διάφορες ερμηνείες που δίνονται σχετικά με τις διαφόρου τύπου ομοσπονδιών που ακούμε καθημερινώς.
Όμως όσον αφορά τα ατομικά η συλλογικά η εθνικά η θρησκευτικά η και άλλα δικαιώματα και ελευθερίες , έχω άποψη όπως και ο κάθε ένας μας.
Και δυστυχώς η βάση λύσης που συζητιέται σήμερα και τα μεγάλα δωράκια που προσφέραμε συν την αποδοχή των 50,000 τουρκομογγόλων , δε μας αφήνουν άλλα περιθώρια από το να αγωνιζόμαστε να πέσει η Χούντα του Χριστοφ Στάλιν Δημίτριεφ και να επανέλθει η Δημοκρατία και να τοποθετηθεί το κυπριακό στη σωστή βάση για τη λύσιν του .!!!!
ΥΓ. Ο Χριστόφιας είναι πανάξιος συνεχιστής του έργου των Παπαδόπουλου, Κληρίδη, Βασιλείου, Κυπριανού και Μακαρίου, τόσο στην εσωτερική διακυβέρνηση του τόπου όσον και στο εθνικό θέμα.
Και ο Νίκος Κουτσού να βγει πρόεδρος , συνεχιστής του έργου των πιο πάνω προέδρων θα είναι.
Ο πιο πάνω σχολιογραφος με το nickname Arxiepiskopos είναι μαϊμού(να) - ψεύτικος!!! Έχει πλαστογραφήσει και καπηλεύεται το nickname άλλου. Δείτε ήθος! Το profile του πραγματικού Arxiepiskopoυ θα το βρείτε στο link: http://www.blogger.com/profile/11242397456352746571
Εγώ απορώ γιατί αναλωνόμαστε να αποδείξουμε τι είχε αποδεχθεί και τι δεν είχε αποδεχθεί ο Μακάριος και ο Σπ. Κυπριανού. Δεν νομίζω να είχε το αλάθητο του Πάπα, ούτε ο ένας, αλλά ούτε και ο άλλος. Και να μην το είχαν αποδεχθεί, τώρα άλλα κελεύουν οι καιροί. Εμείς θα μείνουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν ή θα κοιτάξουμε να περισώσουμε ό,τι μπορούμε??
Συμφωνώ με τη Μερόπη . να κοιτάμε μπροστά και να σώσουμε ότι μπορούμε να περισώσουμε . όχι όμως να δίνομαι γην και ύδωρ χωρίς κανένα αντάλλαγμα.
Χρειάζεται όμως πάνω από όλα υπευθυνότητα και συλλογικότητα. Πράμα λιγάκι δύσκολο για τους πολιτικούς ταγούς μας. Μηδενός εξαιρουμένου.
Η αλαζονεία, ο εγωκεντρισμός και τα προσωπικά και κομματικά συμφέροντα καλά κρατούν.
Για άλλη μια φορά θαυμάστε το ήθος του ΑΓΙΟΥ , ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΑΝΕΦ ΟΡΙΩΝ σε σχόλιο στο δικό του μπλοκ , ανάρτηση 70/2010 .
Ο/Η Anef_Oriwn είπε...
Το τελευταίο σχόλιο [ημερ. 25/9/10 9:40 μ.μ.] που «αφαιρέθηκε από το συγγραφέα» ανήκει στον Arxiepiskopo …………………………
Καταχρηστικώς και χατιρικώς είχα επιτρέψει τη δημοσίευση σχολίου της Μαϊμούνας, γιατί ήθελα να το σχολιάσω. Η Μαϊμούνα όμως μετάνιωσε που το ‘γραψε κι αποφάσισε και το ‘σβησε.
Στο εν λόγω σχόλιο η Μαϊμούνα αναφερόταν σε δικό ΜΟΥ σχόλιο που άφησα στο Blog του Μιχάλη. Είχε την απαίτηση το καθίκι να ΤΟΥ επιτρέψω να αφήνει τα ρυπαρογραφήματα και βοθρογραφήματα ΤΟΥ εδώ στο Blog ΜΟΥ, όταν μάλιστα συστηματικά ΜΕ καθυβρίζει και σαν μαθητούδι του Γκέμπελς χρησιμοποιεί nicks άλλων!
Άει σιχτίρ ρε χαϊβάνι που θα ΜΑΣ κάμεις και μαθήματα!!!
25/9/10 10:54 μ.μ.
Είδατε τι τρόπους έχει ο Άνεφ Ορίων ? ο Γαβαλάς και η Παντελού δεν του έδωσαν την πρέπουσα ανατροφή φαίνεται !
όσο οι παπάδες θα κάνουν ότι θέλουν, σ' αυτό τον τόπο χαΪρι δε θα δούμε. όσο θα κτυπάνε τις καμπάνες από τις ¨6:30 και λίγο πιο ύστερα να βάζουν τα μεγάφωνα στο τέρμα και να μη μας αφήνουν να ησυχάσουμε και ο κόσμος να θεωρεί ότι είναι δικαίωμα τους, η δε αστυνομία να λει ότι δε μπορει να κάνει τίποτε διότι είναι εκκλησια και δικαιούτε. Όσο αυτός ο κόσμος θα θεωρεί πως οι παπάδες έχουν το αλάθητο και ότι πουν πρέπει να γίνεται, όσο οι παπάδες θα εκμεταλευονται την πίστη του κόσμου για να μαζευουν χρήματα να επεκτίνουν τις επιχειρήσεις τους και να μας λένε έστω και αν το δικαστήριο αποφασίσει πάλι δε θα πληρόσουμε φόρους, (΄δημόσια δήλωση παρακοής στους νόμους) όσο στα μυαλά αυτού του κόσμου επικρατεί η συντήριση δεν προβληματίζεται, θα κυριαρχούν οι παπάδες και καληνύχτα
@ Ανώνυμος 9/25/2010 9:23 πμ
Την βρήκα ψάχνοντας στο αρχείο μου για κάτι άλλο.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για την εκπομπή.
@ Κ.Γ.
Ναι, το γράφω κι εγώ ότι κάποιοι λένε και επικαλούνται έγγραφα ότι οι δύο πρόεδροι μετάνιωσαν για ότι συμφώνησαν.
Τελικά φαίνεται ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι. Και αυτό – στην περίπτωση του Σπ. Κυπριανού – πιστοποιείται από τον ίδιο και όχι από τρίτους.
Ποιος μας περιπαίζει;
Ας κρίνει ο καθένας.
@ (Ψευδο) arxiepiskopos
Το θέμα δεν είναι αν κάποιος υποστηρίζει τον Α ή τον Β αλλά τι λέει η πραγματικότητα.
Το τι προνοούσαν οι συμφωνίες το έχουμε συζητήσει πολλές φορές.
Στη συμφωνία Μακαρίου Ντενκτάς δεν γίνεται λόγος ούτε για διπεριφερειακή ούτε για διζωνική.
Το ότι πρόκειται για διπεριφερειακή ή διζωνική συμπεραίνεται από τα σημεία 1 και 2 όπου στο πρώτο μιλά για δικοινοτική και στο δεύτερο για έδαφος που θα διοικείται από την κάθε κοινότητα.
Σε αυτή τη συμφωνία δεν γίνεται αναφορά σε αποστρατικοποίηση.
Στη συμφωνία Κυπριανού Ντενκτάς υπάρχει αναφορά στην αποστρατικοποίηση αλλά αναγράφεται ρητά ότι το θέμα θα συζητηθεί.
Άρα δεν τίθεται καν θέμα άμεσης αποστρατικοποίησης, όπως αναφέρεις.
Στην πρώτη συμφωνία δεν γίνεται αναφορά στο ότι ο κάθε πολίτης θα απολαμβάνει όλα τα ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες αλλά ότι
«Θέματα αρχών όπως η ελευθερία διακίνησης, ελευθερία εγκατάστασης, το δικαίωμα περιουσίας και άλλα εξειδικευμένα ζητήματα, είναι ανοικτά για συζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τη θεμελιώδη βάση ενός δικοινοτικού ομοσπονδιακού συστήματος και ορισμένες πρακτικές δυσκολίες, οι οποίες μπορεί να προκύψουν για την τουρκοκυπριακή κοινότητα».
Στη δεύτερη γράφει ότι
«Πρέπει να υπάρχει σεβασμός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες όλων των πολιτών της Δημοκρατίας».
Είναι καλό να διαβάζουμε κάτι πριν το επικαλεστούμε.
Όσον αφορά την απεμπόληση δικαιωμάτων, είναι θέμα άποψης.
Σημ.: Το υστερόγραφο σου συγκρούεται με την τελευταία σου παράγραφο…
Αγαπητή μου Meropi
Δεν είναι θέμα αλάθητου.
Το θέμα είναι ότι κάποιοι που έχουν βάλει πλώρη για άλλες λύσεις προσπαθούν με διάφορους τρόπους να μας πείσουν ότι οι δύο πρώτοι πρόεδροι δεν αποδέχθηκαν αυτό που υπόγραψαν, ενώ ισχυρίζονται ότι με την απόρριψη του σχεδίου Ανάν απορρίφθηκε και η Δ.Δ.Ο.
Αυτό είναι που αποκρούω κατά καιρούς.
Όχι, δεν θα παραμείνουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν. Αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε κάποιους να κτίσουν το μέλλον πάνω στο ψέμα.
Έχουμε εμπειρία που την πληρώσαμε με αίμα και άλλες συνέπειες.
@ arxiepiskopos
Συμφωνώ με όσα γράφεις.
@ (Ψευδο) Anef_Οriwη
Σε παρακαλώ πολύ να μη μεταφέρεις εδώ τις όποιες εμμονές σου με οποιονδήποτε άλλο συμπλόγκερ είτε ονομάζεται Άνευ είτε άλλως πως.
Σου το λέω ευθαρσώς ότι από εδώ και πέρα τα σχόλια σου που αναφέρονται σε άλλους μπλόγκερς και είναι άσχετα με το θέμα θα διαγράφονται.
Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι.
@ Ανώνυμος
Έχεις δίκαιο με το θέμα των καμπάνων και των μεγαφώνων.
Ιδιαίτερα έντονο το πρόβλημα είναι στα χωριά.
stelios
α ρε μιχάλη, λυπούμαι τους κόπους σου.
..........
ποία βρεττανικά αρχεία ;
θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε τι ελέαν έστω κι αν είναι εκτιμήσεις των βρετανών.
Με τον ίδιο τρόπο, οι δηλώσεις ενός πολιτικού , δεν μπορούν να λαμβάνονται ως τεκμήρια.
ίσια ίσια που οι πολιτικοί είναι οι πρώτοι που δεν κάμνει να τους εμπιστέφκεσαι.
Επίσης αν ανιχνεύσει κανείς διάφορες ομιλίες πολιτικών μπορεί να έβρει ότι θέλει - ξεκινώντας που το μακάριο, στο σπύρο , στο τάσσο , το γλαύκο τζαι το δημητράκη, μπορεί να έβρει από αποδοχή της ΔΔΟ μέχρι τες πιο μεγάλες εθνικιστικές μαλακίες.
Εν ολιγοις οι προέδροι κρίνουνται καλλύτερα από τις πράξεις του.
Και ο σπύρος δεν ήθελε. Άσχετα τι έλεγε. Τζαι γι αυτό τζαι απέριψε ένα σωρό προτάσεις, τζαι γι αυτόν κάποιοι που τον εφκάλαν πρόεδρο ύστερα εμετενώσαν τζαι αποχωρήσαν.
Σου το εξανάπα παλιά, ότι είναι λάθος τούτη η αντίληψη - να απομονώνεις κομμάτια συνεντέυξεων για να αποδείξεις ότι ο σπύρος ή ο τάσσος αποδεχτήκαν την ΔΔΟ, ενώ ο όλος πολιτικός τους βιος αποδυκνύει το αντιθετο. έχεις μιαν πεποίθηση ότι αν το αποδείξεις τούτο, θα νομιμοποιηθεί και ο χριστόφιας ως πατριώτης .
Δεν θα έρτει η λύση, ούτε θα αντέξει αν επιμένεται να επιχειρηματολογείτε με όρους ΔΗΚΟ.
εγώ δαμέ έχω πλέον τις αμφιβολίες μου αν ο σύντροφος θέλει τζαι μπορεί , τζαι αν θέλεις ανέβασε 200 βίντεο που λέει ότι αποδέχεται τη ΔΔΟ.
Μιχάλη μου και συνσχολιαστές, καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Δύο "πραγματάκια":
1. Κάποτε θα πρέπει να εκτεθεί αναλυτικά η πιο μεγάλη χαμένη ευκαιρία επίλυσης του Κυπριακού, επί Κυπριανού, όταν η Κατοχική δύναμη έδινε πίσω την Αμμόχωστο (και όχι μόνο) σαν αντάλλαγμα για να...αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις. Εξ όσων γνωρίζω (και γνωρίζω ελάχιστα) είναι τότε που ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ έψαχναν εναγωνίως να ανατρέψουν(;) με συνταγματική νομιμότητα τον τότε Πρόεδρο Κυπριανού ο οποίος -από όσα έχω ακούσει- άλλαξε γνώμη την τελευταία στιγμή και θυσίασε(;) το Κυπριακό για να υπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα. Χοντρά-χοντρά τα λέω, αλλά αν ισχύουν αυτά δεν θα έπρεπε να τα υπενθυμίσει κάποιος στον κόσμο για να καταλάβουμε όλοι τι παιχνίδι παίζει ο κάθε ένας;
2. Έβλεπα πριν από λίγο (στο youtube μέσω christofias watch) ένα video με τον αείμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο. Για άλλη μια φορά ένιωσα αυτό που πάντα έλεγα για τον συγκεκριμένο, πως είχε μία σπάνια "αίσθηση του ιστορικού χρόνου και της ιστορίας". Κοίτα...
ξέρεις ότι είμαι από αυτούς που θεωρούν το κατεπείγον για μια λύση του Κυπριακού ως κάτι παραπάνω από...κατεπείγον.
Πραγματικά, πιστεύω, πως αν δεν υπάρξει λύσις του ζητήματος στο άμεσο μέλλον, η "εκτόξευση" της κατεχόμενης Κύπρου προς την αναγνώριση και τη γενναία χρηματοδότηση θα είναι ζήτημα ολίγου χρόνου με παράλληλο πιθανότατο μαράζωμα της ελεύθερης Κύπρου.
Ωστόσο....
Ο Τάσσος στο εην λόγω video είχε μία φράση που θεωρώ κρίσιμη και για την οποία θέλω τόσο τα δικά σου σχόλια όσο και των υπόλοιπων φίλων.
Είπε:
"Αν δεν βρεθεί μία λύσις που να επιτρέπει ανάμιξη του πληθυσμού αλλά θα δημιουργήσει δύο εθνικά αμιγείς περιοχές ο Ελληνισμός της Κύπρου, δεν έχει μέλλον"
Μιχάλη και φίλοι, έχω διάφορες "απαντήσεις" , διάφορες "ματιές" σε αυτό το θέμα-άλλες μπορούν εύκολα να συνηγορήσουν σε αυτό που είπε ο Τ.Π. κάποιες άλλες μπορούν να δουν την άποψή του σαν "ξεπερασμένη" από την τωρινή πραγματικότητα του 21ου αιώνα. (αν και η ιστορία σχεδόν ποτέ δεν ξεφεύγει από τους κανόνες της)
Περιμένω εναγωνίως!
(έστειλα δύο φορές το σχόλιο-διέγραψα την πρώτη αποστολή-καθώς αρχικά μία λέξη που δεν είχε γραφτεί άλλαζε όλο το νόημα!)
Ήρθε ο politispittas τρεχάτος μέχρι εδώ και τάραξε και θόλωσε ακόμη πιο πολύ τα λιμνάζοντα νερά στο αντίπαλο στρατόπεδο. το οποίο στρατόπεδο τυγχάνει να είναι και εν μέρη συγκυβέρνηση.
"Αν δεν βρεθεί μία λύσις που να επιτρέπει ανάμιξη του πληθυσμού αλλά θα δημιουργήσει δύο εθνικά αμιγείς περιοχές ο Ελληνισμός της Κύπρου, δεν έχει μέλλον"
Ανάλογα με το στρατόπεδο που βρίσκεται ο καθένας , μπορεί να δώσει και την ανάλογη ερμηνεία στην πιο πάνω επιλεγμένη φράση του Τ. Παπαδόπουλου. Όποιος όμως γνωρίζει τον πολιτικό βίο του Τ. Παπαδόπουλου μόνο μια ερμηνεία θα δώσει . « όχι στην ΔΔΟ » και στα ολόχρονα πατριδο-ξεπουλήματα του Χριστόφια.
Μιχάλη πιο κάτω ακλουθεί ένα σχόλιο του Ευαγόρα.
Μιχάλη Μιχαήλ, άλλως Κόκκινε Ιαβέρη, μάλλον δε σου βγήκε η συνέντευξη του Σπύρου που έβαλες στο Blog σου για να προωθήσεις την προπαγάνδα σου. Ο Σπύρος λέει ότι η ομοσπονδία είναι ύστατη υποχώρηση και όχι παντιέρα και αν είναι ανέφικτη ομοσπονδία με επιστροφή όλων, τότε δεν την δέχεται. Βάζε όσα τιτλάκια θέλεις, αλλά η αλήθεια σε εκθέτει κι εσένα και τον Ευέλικτο.
http://christofias-watch.blogspot.com/
@ stelios
Δυστυχώς ακόμα και όταν γίνεται αναφορά σε έγγραφα, σχεδόν ποτέ δεν παρουσιάζονται αυτούσια αλλά επιλεκτικά.
Ουδέποτε θεώρησα τα όποια έγγραφα ως τεκμήρια διότι στις πλείστες των περιπτώσεων δεν είναι τίποτε άλλο από πληροφορίες ή εκτιμήσεις του (διπλωμάτη) συγγραφέα τους που τις διαβιβάζει στην κυβέρνηση του.
Οι δηλώσεις των πολιτικών έχουν σημασία και μπορούν να κριθούν ανάλογα με τις ενέργειες τους.
Στην ανάρτηση μου δεν εξετάζω τι ήθελε και τι δεν ήθελε ο Σπύρος. Το ίδιο ισχύει και για τα φιλμάκια που ανάρτησα και αφορούν τον Τάσσο.
Εξετάζω το τι δήλωναν.
Και το κάνω για έναν και μοναδικό λόγο. Να καταδείξω ότι δεν έλεγαν κάτι διαφορετικό από τον όποιον άλλο πρόεδρο, αλλά τότε που τα έλεγαν δεν είχαμε τις αντιδράσεις που έχουμε σήμερα.
Δεν ξέρω γιατί απευθύνεσαι προσωπικά σε μένα, αλλά θεωρώ ότι δεν επιχειρηματολογώ με όρους κανενός. Έχω τη δική μου αντίληψη και με βάση αυτήν κινούμαι.
Από την άλλη η εξίσωση και η ισοπέδωση δεν οδηγεί πουθενά.
Αν ο Χριστόφιας δεν ήθελε, πιστεύεις ότι θα έμπαινε σε όλη αυτή τη διαδικασία των συνομιλιών, θα δεχόταν να δέχεται τόσες επιθέσεις και να κατηγορείται ούτε λίγο ούτε πολύ σαν προδότης;
@ politispittas
1. Πρέπει να είμαστε λίγο πιο ακριβείς. Οι πρόταση για την Αμμόχωστο του 1978 δεν ήταν της Τουρκίας αλλά των ΗΠΑ, της Βρετανίας και του Καναδά.
Το σχέδιο καλούσε τις δύο πλευρές να συνεργαστούν με τα Ηνωμένα Έθνη για να καθορίσουν τους όρους βάση των οποίων θα επέστρεφαν οι βαρωσιώτες.
Αυτό θα γινόταν ταυτόχρονα με την επανέναρξη των συνομιλιών και όχι σαν αντάλλαγαμα.
Το Βαρώσι θα ήταν κάτω από τη διοίκηση των Η.Ε. και αν αποτύγχαναν οι συνομιλίες όσοι επέστρεφαν θα παρέμεναν.
Με λίγα λόγια δεν ήταν σχέδιο λύσης του κυπριακού.
Όπως και να έχει όμως, υπήρχε περίπτωση να είχαμε (ίσως τη μοναδική) επιστροφή προσφύγων σε μια 3η ζώνη.
Από εκεί και πέρα συγχύζεις λίγο τα πράγματα. Η προσπάθεια ανατροπής του Κυπριανού δεν έγινε τότε (1978) αλλά το 1984 ή 85.
Το προαναφερθέν σχέδιο το αποδέχθηκε η Ελλάδα και ο ΔΗΣΥ ενώ το απέρριπτε ο Κυπριανού. Το ΑΚΕΛ το απέρριψε μετά από παρέμβαση της Σοβιετικής Ένωσης.
Εκείνο που δεν είναι γνωστό είναι ποια θέση κράτησε η Τουρκία.
2. Δεν μπόρεσα να δω ακόμα το φιλμάκι αλλά με βάση αυτό που αναφέρεις θα πω κάτι που έχει μεγάλη σημασία: Οι προτάσεις της ε/κυπριακής πλευράς δεν μιλούν για αμιγείς περιοχές. Άλλωστε πολλές φορές έχει λεχθεί ότι η ε/κυπριακή ερμηνεία της Δ.Δ.Ο. δεν ταυτίζεται με γεωγραφικό διαχωρισμό.
@ arxiepiskopos
Είδα το σχόλιο του Ευαγόρα.
Και θεωρώ ότι δεν είναι τυχαίο ότι δεν σχολιάζει την ουσία αλλά προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις.
Σημασία έχει ότι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες ο Μακάριος (και ο Κυπριανού αργότερα) όχι μόνο αποδέχθηκαν την ομοσπονδία αλλά έκαναν και συμφωνίες μάλιστα.
Σημασία έχει ότι λέει ξεκάθαρα ότι το δίλημμα είναι ή Ομοσπονδία ή διχοτόμηση.
Σημασία έχει ότι ο Μακάριος επειγόταν για λύση.
Σημασία έχει ότι οι προϋποθέσεις που θέτει ο Σπ. Κ. παραμένουν οι ίδιες μέχρι σήμερα, άσχετα με το τι λένε μερικοί.
Σημασία έχει ότι λέει ξεκάθαρα ότι η Ομοσπονδία δεν σημαίνει διαίρεση του κράτους αλλά επανένωση.
Και όπως βλέπεις γι’ αυτά δεν λέει λέξη αλλά προτιμά έναν γενικό αφορισμό.
η προσπάθεια εξαναγκασμού του Σπ. Κυπριανού σε παρέτηση νομίζω ήταν το 1983. Σταύρος. Και όπως πολλές φορές είπε ο Μιχάλης, η πρόταση για λύση είναι μιά η δ.δ.ο. κανένας δεν πρότεινε κάτι άλλο συγκεκριμένο, εκτός απο αόριστες, σκόρπιες, προτάσεις και πολλές φορές είναι ευσεβοποθισμοί, ευχές και όνειρα.
Η προσπάθεια εξαναγκασμού του Σπ. Κυπριανού σε παρέτηση νομίζω ήταν το 1985.Στες βουλευτικές του Δεκέμβρη του 1985 το ΑΚΕΛ είχε σημαντική υποχωρηση.
** παραίτηση
Το Γεννάρη του 1983 ο Ντενκτας υπέβαλε στο ΓΓ. Γραμματέα του ΟΗΕ Π. ντε Γκουεγιάρ προτάσεις σχεδίου λύσης. Αυτές τις απαράδεκτες προτάσεις τις υιοθέτησε ο ΓΓ. Γραμματέας του ΟΗΕ, υποβάλλοντας τες στις δύο πλευρές σαν δικές του . Ο Σπ. Κυπριανού τις απέρριψε με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τον υπ/εξ Ν. Ρολάνδη ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Ιακώβου μετά που υπέβαλε την παραίτηση του.
Το φθινόπωρο του 1984 ο ΓΓ. Γραμματέας του ΟΗΕ καλεί τις 2 πλευρές σε συνομιλίες υψηλού επιπέδου στη Νέα Υόρκη. Οι συνομιλίες λήγουν άδοξα στις 20/01/1985.
Το πολιτικό πραξικόπημα κατά του Σπύρου άρχισε να συζητείται ανάμεσα σε βουλευτές του ΔΗΣΑΚΕΛ από το 12/1984 και σκοπός τους ήταν να μην ψηφήσουν τους προϋπολογισμούς και τα νομοσχέδια που θα κατέθετε η κυβέρνηση.
Συνέπεια αυτής της πράξης μερίδας ατόμων η βουλευτών του ΑΚΕΛ είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα ποσοστά του ΑΚΕΛ στις βουλευτικές το 12/1985 στο 27% και να λάβει την Τρίτη θέση. Φυσικά μεγάλο ρόλο στη μείωση των ποσοστών του ΑΚΕΛ έπαιξε και το γεγονός ότι το μίνιμουμ πρόγραμμα του ΑΚΕΛ με το ΔΗΚΟ απέδωσε καρπούς , βολεύοντας αρκετούς ημετέρους που ψήφισαν ΔΗΚΟ.
Δημοσίευση σχολίου