Είκοσι δύο ερωτήματα απευθύνει μέσω του τύπου ο επίτιμος
πρόεδρος της ΕΔΕΚ Β. Λυσσαρίδης. Τα ερωτήματα έχουν να κάνουν με το κυπριακό
και μέσα από αυτά διαφαίνεται πλήρως η γραμμή που εξακολουθεί να υιοθετεί το
λεγόμενο απορριπτικό μέτωπο, αλλά και τι λένε όταν μιλούν για αλλαγή
στρατηγικής.
Δεν έχω σκοπό να απαντήσω στον επίτιμο πρόεδρο. Παραθέτω τα
ερωτήματα με κάποια μικρά σχόλια. Ο καθένας δικαιούται να δώσει τις δικές του
απαντήσεις και τα δικά του σχόλια.
(1) ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ σε
ένα τραγικό αδιέξοδο με πατρογονικά εδάφη υπό κατοχή, με την κατοχική δύναμη να
διασφαλίζει άλλοθι και το θύμα να σύρεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου ή του
συγκατηγορουμένου. Γιατί;
Θα ήταν καλό να μας εξηγήσει ο κ. Λυσσαρίδης πότε ξεκίνησε
το θύμα να σύρετε στο εδώλιο. Ξέχασε μήπως ότι το θύμα βρέθηκε σε αυτή τη θέση
όταν βρισκόταν στο φόρτε της η λεγόμενη «διεκδικητική πολιτική»;
(2) Το Κυπριακό
είναι θέμα εισβολής, εθνοκάθαρσης, εποικισμού, και με τις ακολουθούμενες
διαδικασίες προβάλλεται ως διακοινοτική διαμάχη. Γιατί;
(3) Ενώ η Τουρκία
με ωμότητα προβάλλει τους στόχους της για έλεγχο του συνόλου της Κύπρου και των
κυπριακών εξελίξεων και ενώ δημόσια καταθέτει ότι κι αν ακόμα δεν υπήρχε ένας
Τ/κ η Τουρκία θα πρέπει να κρατά υπό έλεγχο την Κύπρο, γίνεται αφελής
προσπάθεια διαφοροποίησης της στάσης της Τουρκίας με απαράδεκτες μονόπλευρες
παραχωρήσεις. Γιατί;
Αν και κατά την άποψη μου η θέση όπως εκφράζεται στο 2ο
ερώτημα είναι λανθασμένη, διερωτώμαι ποια είναι η εισήγηση του Γιατρού. Διαπιστώσεις
κάνει ο καθένας μας, πρόταση υπάρχει; Και ασφαλώς αν ισχύουν αυτά που λέει, δεν
ξεκίνησαν πριν 4 χρόνια αλλά από το 1974 όταν ήταν συνδιαμορφωτής των εξελίξεων.
(4) Και όταν ακόμα
χιλιάδες Τ/κ διαδήλωναν ενάντια στην ασφυκτική κηδεμονία της Τουρκίας και
απαιτούσαν ευρωπαϊκή συμπόρευση μαζί μας, αποδεχθήκαμε διάνοιξη των παράνομων
οδοφραγμάτων και εξαντλήσαμε την επαναστατικότητά τους με περαιτέρω αρνητική
επίπτωση μιας μορφής νομιμοποίησης του κατοχικού καθεστώτος. Γιατί;
(5) Παρόλον ότι θεωρούμε
τους Τ/κ ως θύματα του τουρκικού επεκτατισμού σπεύσαμε, συνεχιζομένης της
κατοχής, να προσφέρουμε ευρωπαϊκά διαβατήρια και άλλες διευκολύνσεις που
νομιμοποιούν το καθεστώς και εξατμίζουν την επαναστατικότητα των Τ/κ. Γιατί;
Ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΔΕΚ ασκεί κριτική λες και ο ίδιος
δεν ήταν παρόν όταν συντελούνταν όλα αυτά. Θα του θυμίσουμε ότι όταν συνέβαιναν
αυτά ο ίδιος και το κόμμα του ήταν συγκυβερνήτες. Όλα αυτά τα προνόμια που
δόθηκαν στους Τ/κύπριους δεν δόθηκαν σήμερα αλλά όταν ο ίδιος και το κόμμα του
βρίσκονταν στην συν-εξουσία.
Πέραν τούτου, θυμίζουμε σε όσους έχουν κοντή μνήμη ότι οι
των απόψεων του κ. Λυσσαρίδη μας έλεγαν ότι οι Τ/κύπριοι ξεσηκώθηκαν επειδή
είχαν ήταν συμφεροντολόγοι και ήθελαν τα οφέλη της Ε.Ε. Σήμερα ανακάλυψε ότι οι
Τ/κύπριοι ήταν επαναστατημένοι;
(6) Ενώ ορθώς
ανελήφθη ο δύσκολος αγώνας ένταξης της Κύπρου στην Ε.Ε. χωρίς διασύνδεση με
πρότερη λύση και ενώ επετεύχθη ο στόχος, συρθήκαμε σε διαπραγματεύσεις που
συγκρούονται πλήρως με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Γιατί;
(7) Ενώ η Τουρκία,
ως υποψήφια χώρα αρνείται να συμμορφωθεί προς τις υποχρεώσεις της και να
αναγνωρίσει τη μόνη νόμιμη κυβέρνηση, αποδεχθήκαμε έναρξη ενταξιακών
διαπραγματεύσεων Ε.Ε.-Τουρκίας. Γιατί;
(8) Ενώ ο
Μακάριος, αντιλαμβανόμενος το λάθος των διακοινοτικών συνομιλιών και των
μονόπλευρων παραχωρήσεων κήρυξε το τέλος αυτής της διαδικασίας, η διαδικασία
συνεχίσθηκε και συνεχίζεται και οι παραχωρήσεις έφθασαν σε άκρως επικίνδυνα
όρια. Γιατί;
(9) Κακώς ο
Πρόεδρος ταυτίσθηκε με τον συνομιλητή. Εν πάση περιπτώσει, ο συνομιλητής πρέπει
να κινείται σε πλαίσια που τυγχάνουν της έγκρισης της πλειοψηφίας του λαού.
Σήμερα υπάρχει εμμονή σε γραμμή πλεύσης (εκ περιτροπής προεδρία, νομιμοποίηση
του εποικισμού, διαρχία κ.τ.λ.) που απορρίπτεται από την πλειοψηφία του λαού.
Γιατί;
Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να ερμηνεύσουμε τι είπε στην
τελευταία ομιλία του ο Μακάριος. Όμως θα θυμίσουμε στον κ. Λυσσαρίδη ότι το
πείραμα με τον συνομιλητή μας έβαλε σε περιπέτειες. Και δεν είναι καθόλου
τυχαίο ότι παύθηκαν στο παρελθόν οι συνομιλητές, Κληρίδης, Παπαδόπουλος,
Ιωαννίδης κλπ. Άρα ούτε αυτή η εισήγηση εγγυάται οποιοδήποτε αποτέλεσμα.
(10) Ενώ κατ’
επανάληψη γίνεται αναφορά στη θέση ότι αν δεν υπάρξει γενική συμφωνία οι επί
μέρους προτάσεις δεν δεσμεύουν. Όμως γίνεται συνεχής αναφορά σε προηγούμενες
προτάσεις μας που δεν έγιναν δεκτές. Γιατί;
Η απάντηση είναι πολύ απλή και διερωτόμαστε γιατί δεν
μπορεί να την κατανοήσει ο πολύπειρος βετεράνος πολιτικός. Πιστοποιούν την
ειλικρίνεια της Ε/κυπριακής πλευράς.
(11) Σε κάποιο
στάδιο καταλήξαμε στις ομόφωνες πρόνοιες του ανακοινωθέντος του Εθνικού Συμβουλίου
(Σεπτ. 2009). Δεν κατατίθενται από δικής μας πλευράς ως πλαίσιο λύσης του
Κυπριακού ανεξαρτήτως αδόκιμων ονοματολογιών. Γιατί;
Το ερώτημα που θα έπρεπε να θέσει ο κ.Λυσσαρίδης δεν
είναι αυτό αλλά κατά πόσον τα κόμματα εξακολουθούν να θεωρούν ως εφικτή λύση
την Δ.Δ.Ο. Διότι αν την θεωρούσαν δεν θα μιλούσαν για αλλαγή στρατηγικής.
(12) Το Εθνικό
Συμβούλιο μετετράπη σε σώμα εκ των υστέρων αυτοψίας αντί σε σώμα διαλόγου και
συλλογικής λήψης αποφάσεων. Γιατί;
Πότε το διαπίστωσε αυτό ο κ. Λυσσαρίδης και γιατί τώρα το
θυμήθηκε; Από την εποχή του Σπ. Κυπριανού ο εκάστοτε πρόεδρος κατηγορείτο ότι
δεν ενημέρωνε το Εθνικό συμβούλιο και ότι έκανε του κεφαλιού του.
(13) Εκχωρούνται a
priori δικαιώματα στην Τ/κ κοινότητα (αέρια κ.τ.λ.) όταν αυτή τελεί υπό πλήρη
έλεγχο της Τουρκίας. Γιατί;
Πότε και ποιος έδωσε τέτοια δικαιώματα; Καλά τα συνθήματα
αλλά καλύτερη η τεκμηρίωση.
(14) Το Κυπριακό
είναι δημιούργημα της Μ. Βρετανίας και της Τουρκίας. Μαζοχιστικά επιρρίπτουμε
ευθύνη και στη δική μας πλευρά που έτσι εστιάζει το πρόβλημα σε μας. Γιατί;
Αυτό κι αν είναι μη αναγνώριση των δικών μας ευθυνών. Για
όλα φταίνε οι άλλοι! Εμείς δεν βάλαμε το χεράκι μας. Εμείς δεν προκαλέσαμε την
Τουρκία να επέμβει!
(15) Έχουμε μια
περήφανη ιστορία. Κάποιοι ζητούν απομάκρυνση από τις εθνικές μας ρίζες. Γιατί;
Ποιοι είναι αυτοί. Γιατί δεν κατονομάζονται επιτέλους,
μαζί με παραδείγματα;
(16) Δεν υπάρχουν
πολλά περιθώρια αναμονής. Η νέα διορθωτική πορεία πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα.
Δεν πρέπει να αποδεχόμεθα παθητικά τις καταστάσεις. Αργοπορούμε. Γιατί;
Ποια είναι η εισήγηση σας κ. Λυσσαρίδης; Με συνθήματα και
ατάκες δεν λύνονται προβλήματα.
(17) Η Μ. Βρετανία
είναι άκρως αρνητική. Δεν ανακινούμε το θέμα των Βάσεων. Γιατί;
Συμφωνούμε σε πολλά για το ρόλο της Βρετανίας. Την απάντηση
ας την δώσει ο ίδιος, γιατί κανένας πρόεδρος, ακόμα και οι «διεκδικητικοί» δεν
έθεσαν ποτέ τέτοιο θέμα; Μήπως δεν θα ήταν προς το συμφέρον μας;
(18) Η γεωστρατηγική
μας αξία αναβαθμίζεται. Τόσο τα βλέμματα της Ε.Ε. όσο και άλλων στρέφονται προς
την πλευρά μας. Καθυστερούμε στην αξιοποίηση των εμπλεκομένων συμφερόντων.
Γιατί;
Μα δεν είναι η κυβέρνηση που αντιτίθεται σ’ αυτό. Είναι τα
κόμματα της αντιπολίτευσης που με διάφορες αιτιάσεις καθυστερούν τις διαδικασίες.
(19) Απορρίπτουμε,
ορθώς, διεύρυνση των συνομιλιών. Όμως δεδομένου ότι το Κυπριακό είναι θέμα
κατοχής-εποικισμού, μια διεθνής διάσκεψη με μόνο θέμα το προαναφερθέν και με
συμμετοχή μόνο κυβερνήσεων και όχι κοινοτήτων είναι επιβεβλημένη. Να μπούμε
στην αντεπίθεση. Δεν το πράττουμε. Γιατί;
Μάλιστα! Να επιτέλους και μια εισήγηση που σε μεγάλο
βαθμό είναι ορθή.
(20) Λαέ. Είσαι ο κυρίαρχος. Να επιβάλεις τη θέλησή σου
χωρίς προκαταλήψεις. Καθυστερείς. Γιατί;
(21) Νέοι και νέες. Κρίνεται η τύχη και η υπόστασή σας.
Αγανακτείτε. Δεν είναι αρκετό. Να εμπλακείτε. Η αποχή ισοδυναμεί με συνενοχή.
Καθυστερείτε. Γιατί;
(22) Τιμημένοι αγωνιστές. Όσο μεγαλύτερη η προσφορά σας
τόσο μεγαλύτερο το χρέος σας. Αναλάβατε την πρωτοπορία. Η απογοήτευση δεν
πρέπει να οδηγεί σε αδράνεια. Να κινήσετε τα νήματα. Καθυστερείτε. Γιατί;
Γιατί δεν αναλαμβάνει συγκεκριμένη πρωτοβουλία; Γιατί
περιμένει από άλλους να κάνουν κάτι; Επιπλέον, ας διερωτηθεί, γιατί κανένας δεν
ενδιαφέρεται;
Αλλά και να ενδιαφερθεί, να κάνει τι; Οι τιμημένοι
αγωνιστές να κάνουν τι; Ποια πρωτοβουλία να αναλάβουν;
39 σχόλια:
"(1) ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ σε ένα τραγικό αδιέξοδο με πατρογονικά εδάφη υπό κατοχή, με την κατοχική δύναμη να διασφαλίζει άλλοθι και το θύμα να σύρεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου ή του συγκατηγορουμένου. Γιατί;
Θα ήταν καλό να μας εξηγήσει ο κ. Λυσσαρίδης πότε ξεκίνησε το θύμα να σύρετε στο εδώλιο. Ξέχασε μήπως ότι το θύμα βρέθηκε σε αυτή τη θέση όταν βρισκόταν στο φόρτε της η λεγόμενη «διεκδικητική πολιτική»"
Ενοοεις τοτε που το ακελ εφκαλεν στην εξουσιαν τον τασσον παπαδοπουλον τζαι επουκκουππισαν το σχεδιο αναν τζαι μετα εν εκαμνεν ο τασσος διαπραγματευσεις υπο την στηρηξη του ακελ τζαι και ακολουθος οταν ο χριστοφιας που ενομιζεν οτι αν ξεκηνησει διαπραγατευσεις ηταν να τους γελασει ουλλους τζαι να ποσκολιετε χωρις να καταληγει τζαι εκολισιεργουσεν στις διαπραγματευσεις με τον ταλατ ενω ειχαμε φτασει πολυ κοντα στην ολοκληρωσην τους συμφωνα με τον τουμαζον το τσιελεπην ο οποιος το ξεκαθαρισε με αρθογραφια του? Τζαι εφτασαμεν σημερα οπου ο προεδρος λυσης φωναζει οχι στα χρονοδιαγραμματα ?
xwrikos
"(15) Έχουμε μια περήφανη ιστορία. Κάποιοι ζητούν απομάκρυνση από τις εθνικές μας ρίζες. Γιατί;"
Το βραβείο της ΕΔΕΚ "Δώρου Λοϊζου" δώθηκε πέρσι στον ποιητή Αντρέα ΠΑΣΤΕΛΛΑ. Ο οποίος υπόγραψε μαζί με τον Καραμάνο υποστήριξη στην χούντα στις 21.4.1967. Μετά την εισβολή έφυγε και έμεινε 4χρόνια στην Ελλάδα.
Γιατί?
http://antiparakmi.blogspot.com/2010/07/blog-post_16.html
Γιατί δεν ομολογούμε το γεγονός ότι η Ελλάδα πούλησε %33 του εδάφους της Κύπρου στους Τούρκους και δεν έχουμε άλλη μια χώρα να απευθυνθούμε εκτός από την Ελλάδα σε περιπτώση έκτακτης ανάγκης. Δηλαδή η μητέρα μας μας ξεπούλησε και δεν έχουμε άλλο σπίτι να πάμε.
Για να ξεπεράσουμε αυτό το συναίσθημα απάτης αναπτύξαμε μια ψυχολογικό συναίσθημα ότι φταίει μόνο η Τουρκία για όλα όσα συνέβηκαν.
Γιατί δεν ομολογούμε ότι δεν θέλουμε Τ/κ στην πολιτική εξουσία. Θέλουμε να τους δούμε ως φθηνούς εργάτες, πεινασμένους καημένους, αμόρφωτους ή σε περίπτωση που δεν αποδέχονται την ανωτερότητα μας ως προδότες...
Ιστορικός σχετικισμός, ξένοι φορείς και ντόπιοι ξενιστές
του Αντρέα Παστελλά
http://www.apopsi.com.cy/2008/12/1110/
Όταν σε ένα σοσιαλιστικό κόμμα το δευτερο συνθετικό γίνεται το "εθνος" αυτό που παραγεται είναι ο "εθνοσοσιαλισμός".
Το ότι η ΕΔΕΚ οδευει προς καθαρά φασιστική πολιτική ήταν μια μακροχρόνια τελικά διαδικασία.
Μια επιλογή θα ήταν να απαλλάξουμε τον Βάσο λόγω γεροντικής ανίας. Αλλά δυστυχώς δεν γίνεται.
Οι 22 προτάσεις είναι εμπλεες φασιστικών πολιτικών θέσεων αμα τις ξεσκονίσεις.
Ίσως είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε την ΕΔΕΚ καθαρά ως αδελφό κόμμα του ΕΥΡΩΚΟ και του ΕΛΑΜ αλλά για γεροντότερους.
Xwrikε,
Εσκέφτηκες την περίπτωση ο Blogοδεσπότης Μιχάλης να εννοεί το 1993 οπόταν «έφκηκεν στην εξουσία» [τζιαι με ψήφους από την ΕΔΕΚ] ο Γλαύκος Κληρίδης, «τζαι επουκκουππισαν» τες Ιδέες Γκάλι [που ήταν ότι καλύτερο είχε πετύχει μέχρι τότε]. Με ότι θυμάσαι χαίρεσαι, ρε Χωριατόπουλο!
****************
Μιχάλης,
Έφαες μου το θέμα, αλλά επιφυλάσσομαι!!! :)
http://www.youtube.com/watch?v=KV5-tsy3lnk&feature=youtube_gdata
οταν ο βασος πολεμουσε τους εγγλεζους και τους τουρκους εσεις οργανωνατε ομαδες και καταδιδατε την εοκα στους εγγλεζους.πχ τα γεγονοτα της αχνας. οταν η τμτ εσφαζε ελληνες εσεις κανατε πισ.σημερα μιλατε για εθνικιστικες επιθεσεις ακροδεξιων εναντια στα αδελφια σας. οταν τιθετο το αιτημα της αυτοδιαθεσης εσεις θεσατε αιτημα αυτοδιαθεσης της τουρκικης μειονοτητας.ετσι δωσατε τα οπλα στην τουρκια να αναβαθμισει την μειονοτητα της σε κοινοτητα. παραλληλα εσεις ασκειτε την εκαστοτε πολιτικη που συμφερει την τουρκια. στην εφημεριδα γνωμη που γραφει ο κοκκινος ιαβερης υπαρχει αρθρο που επιτιθεται στον αρχιεπισκοπο και τον βριζει γιατι δεν αποδεχεται δυο κρατη στην κυπρο!!!αρα λοιπον καρφωθηκατε απο μονοι τους.συνομοσπονδια θελετε/διχοτομηση δηλαδη...και αλλη μια παρανοια που σας χαρακτηριζει.ενω κατηγορειτε τους ξενους ως ιμπεριαλιστες στηριξατε τον σχεδιο αναν με λυσα πηρατε τα λεφτα τους και σημερα αποκαλειτε διχοτομικους ολο το λαο απλα επειδη δεν θελουν την τουρκικη λυση την οποια εσεις προωθειτε!
γριβοαναθρεμμένε 1/30/2012 8:05 μμ
αυτές τις πληροφορίες τις παίρνεις μετα την κατανάλοση παρεσθησιογόνων;
@ xwrikos
Ορθά σου θυμίζει ο Άνευ το «πουκούππισμα» των ιδεών Γκάλι.
Όπως βεβαίως και το «πουκούππισμα» των προοπτικών του σχεδίου Ανάν επί Παπαδόπουλου.
Προσωπικά ουδέποτε αρνήθηκα τις ευθύνες του ΑΚΕΛ για την άνοδο Παπαδόπουλου στην εξουσία.
Θεωρώ τα περί κωλυσιεργίας του Χριστόφια στις συνομιλίες ως παραμύθι. Ατολμία στην ανάληψη κάποιων πρωτοβουλιών μπορώ να του καταλογίσω. Όχι όμως κωλυσιεργία.
Θα ήσουν πιο σωστός αν μπροστά από τη λέξη χρονοδιαγράμματα έβαζε και τη λέξη ασφυκτικά.
Αν θέλεις να είσαι ορθός.
@ matilda
Δεν έχω κάτι υποψη μου για τον Α. Παστελλά.
Μπορείς να με διαφωτίσεις;
@ Tintin
Θα διαφωνήσω μαζί σου.
Αν εννοείς σε επίπεδο κυβερνήσεων ναι, η Ελλάδα έχει ευθύνες.
Ωστόσο θα συμφωνήσω μαζί σου με τη νοοτροπία που αναπτύσσουμε ότι για όλα φταίνε οι άλλοι και ότι εμείς δεν έχουμε καμία ευθύνη.
Θα συμφωνήσω επίσης στο ότι αρκετοί από μας δεν θέλουν τους Τ/κύπριους να ασκούν εξουσία, γι’ αυτό και εφευρίσκουν διάφορες αιτιάσεις για να απορρίπτουν μια ενδεχόμενη λύση όπου θα έχουν εξουσία και οι Τ/κύπριοι.
Θα θυμίσω ότι στο βιβλιαράκι «Η πρόταση του Ορθού Ναι» καταγράφεται ξεκάθαρα ότι η λύση που θέλουμε είναι η επιστροφή στο Κυπριακό κράτος όπως ήταν από το 1965 μέχρι το 1974.
Δηλαδή μόνη κυριαρχία των Ε/κυπρίων.
@ Disdaimona
Τι περιμένεις όταν προχθές ο Ομήρου με άρθρο του απάλλασσε την ΕΟΚΑ Β’από τις ευθύνες της για το ’74;
«Είναι δυνατόν σήμερα να διατυπώνονται απόψεις που να συνδέουν τα τότε γεγονότα που ξεκίνησαν και εκτυλίχθηκαν με αποκλειστική υπαιτιότητα της Άγκυρας με το έγκλημα της Χούντας και της ΕΟΚΑ Β΄ που οδήγησε στην τουρκική εισβολή; Έγκλημα που στράφηκε άλλωστε εναντίον του Προέδρου Μακαρίου και του Κυπριακού Ελληνισμού;»
http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/other/456853
@Anef_Oriwn
Απολογούμαι που σου έφαγα το θέμα.
Δεν ήταν πρόθεση μου
@ Ανώνυμος 1/30/2012 8:05 μμ
Μπορείς να μου πεις έστω και μία συγκεκριμένη περίπτωση που ο Βάσος πολέμησε τους Εγγλέζους;
Αν το απαντήσεις αυτό θα σχολιάσω και τα υπόλοιπα.
@Μιχάλης 1/30/2012 8:26 μμ
ρώτησες:
Μπορείς να μου πεις έστω και μία συγκεκριμένη περίπτωση που ο Βάσος πολέμησε τους Εγγλέζους;
απάντηση:
στο κρεβάτι, με την γυναίκα του πολλές φορές πολέμησε...
Συμπτωματικά είχαμε την κουβέντα προχτές με παλιό στέλεχος της ΕΔΕΚ που έζησε τζαι τα δκυό γεγονότα -την συγχαρητήριο επιστολή τζαι την δολοφονία του φίλου του Δώρου Λοΐζου.
Δεν έχω λόγια να περιγράψω την θλίψη τζαι την αηδία του για το γεγονός - Η παρέα εδιερωτούνταν αν το ήξερε η αδελφή του Δώρου.
'Επιασε μιαν κόλλα τζαι έγραψε μου τα - ακριβώς όπως σας τα έγραψα στο προηγούμενο μου σχόλιο.
"Πρέπει να το μάθει ο κόσμος" είπεν μου.
"Οι νεώτεροι καταφέρνουν με το ινερνετ να σπάζουν το μπλόκο των χειραγωγημένων μέσων" είπεν του φίλου του.
Δε πόσο γλήορα ήρτε η ώρα του.....
Εγώ για το Παστελλά έν ήξερα τίποτε. Σερφάροντας όμως στο ιντερνετ σχηματίζεις εικόνα - που την "αντιπαρακμή" ως στην "Εταιρία Μελέτης Ελληνικών Θεμάτων" με τον Κρίνο Μακρίδη….
Αν και το θεωρώ ματαιοπονία να ασχολείται κανείς με τις πολιτικές απόψεις αυτού του καλοπερασάκια δεινόσαυρου που η μόνη «προσφορά» του στην Κύπρο είναι να σιτίζεται εφ΄όρου ζωής από το «κυπριακό Πρυτανείο» (1), θα επιχειρήσω να ανασκευάσω μια δυο από τις βαρυσήμαντα «πατριωτικά» του ερωτήματα… κι αυτό χάριν των νεοτέρων που μας διαβάζουν.
(Σχόλιο στο 2ο ερώτημα) : Ο δρ. Λυσσαρίδης λοιπόν, που θεωρεί το κυπριακό κράτος του 1960 (αλλά και αυτό του 1964 και εντεύθεν) προσωπικό του τσιφλίκι, θα πρέπει να θυμηθεί, ότι δεν τάχθηκε στο Λονδίνο (2) το 1959 υπέρ των συμφωνιών Ζυρίχης Λονδίνου, τις ιδρυτικές δηλ. συμφωνίες του συνεταιρικού ενιαίου κράτους, (γιατί ιμήσιη μου πρόδιδαν το όραμα της ΕΝΩΣΗΣ).
Τρία χρόνια αργότερα όταν ο φίλος του Πρόεδρος αυτού του κράτους, αποφάσισε να παραβιάσει μονομερώς τις συμφωνίες που υπέγραψε ο ίδιος, ο ιατρός βγήκε στον Πενταδάκτυλο με παράνομες ένοπλες ομάδες (3) για να «ρίξει τους Τούρκους στη θάλασσα (4). Όταν λοιπόν μιλάει για "εθνοκάθαρση" στο δεύτερο ερώτημα του μήπως εννοεί τη δική του; Γιατί μονάχα αυτή αποδίδει σωστά τον όρο (5) στον οποίο αναφέρεται.
(Σχόλιο στο 4ο και 5ο ερώτημα): Επιβεβαίωση του άκρατου εθνικισμού του φαίνεται στο τρόπο που διατυπώνει αυτά τα ερωτήματα ως να θεωρεί τους Τ/κ ξένα σώματα στην Ελληνοκυπριακή Δημοκρατία του, που απλώς τους περιφρονούμε, τους ανεχόμαστε και τους χρησιμοποιούμε όπως μας συμφέρει (!!!). Θα πρέπει ωστόσο πριν εγκαταλείψει τον μάταιο αυτό κόσμο να γνωρίζει ότι οι Τ/κ δεν τον έχουν ανάγκη για συνήγορο και υπερασπιστή τους. Δεν νομιμοποιείται (6) ούτε καν να τους απευθύνεται (!!!) Πόσον μάλλον να τους ερμηνεύει και να τους καπηλεύεται (!!!).
Όσον αφορά τα περί ανοίγματος των οδοφραγμάτων κλπ μου θυμίζει την Χεσπολλάχ, τον Γκαντάφι και τους άλλους φίλους από το παρελθόν, που μαζί με τον φίλο του τον Αντρέα του ΠΑΣΟΚ (7), τους συναγελάζονταν με το αζημίωτο. (!!!)
Αυτά προς το παρόν. Ίσως, αν μου ανοίξει η… αντιλυσσαριδική (8) μου όρεξη αργότερα, να σχολιάσω και τα υπόλοιπα ερωτήματα του!!
Σημειώσεις στο πιο πάνω σχόλιο
(1) Θυμίζω για τους νεότερους ότι από την ίδρυση του κυπριακού κράτους διαμένει τζάμπα σε κρατικές κατοικίες στη Λευκωσία και Τρόοδος. Χώρια ότι την πολυκατοικία του στην παλιά Λευκωσία του την έκτισαν- πάλιν τζάμπα- Ακελιστές οικοδόμοι).
(2) Στο Λονδίνο βρέθηκε ως μια ανεξάρτητη πολιτική «προσωπικότητα της εποχής». Δεν έφερε κανένα αιρετό ή άλλο δημόσιο αξίωμα παρά του φίλου και προσωπικού βεβαίως – βεβαίως, ιατρού του Αρχιεπισκόπου (!!!).
(3) Ο Λυσσαρίδης ποτέ δεν υπήρξε ο ίδιος αντάρτης. Παρόμοια συμπεριφορά επέδειξε και κατά τον ελληνικό εμφύλιο, όταν κλήθηκε ως κύπριος αριστερός να υπηρετήσει στον Γράμμο ως ιατρός του Δημοκρατικού στρατού και αρνήθηκε. Σε αντίθεση με άλλους αριστερούς πατριώτες, όπως το γιατρό Βάσο Βασιλείου (πατέρα του πρώην Προέδρου μας). Πάντα φυλαγόταν για τη ζωούλα του και την καλοπέραση του (!!!). ΄Οσο για τις παράνομες ομάδες πιο «αξιόμαχες» και εθνοκαθαρτικές υπήρξαν και αυτές του Γιωρκάτζη και Σαμψών.
(4) Έκφραση που αποδίδεται στον στρατηγό Γρίβα ως αρχηγό της ΑΣΔΑΚ
(5) Ο όρος «εθνοκάθαρση» δημιουργήθηκε (αν δεν κάνω λάθος) μετά τη μεγάλη σφαγή που προέβη ο Μιλόσεβιτς (φίλος του Δευκαλίωνα) κατά των Βόσνιων μουσουλμάνων στην πόλη Στρεμπρένιτσα.
(6) Παραμένει (αν δεν κάνω λάθος) ο μόνος Ε/κ πολιτικός που δεν έχει έρθει σε επαφή με Τ/κ ομόλογο του, ακόμη και ομοϊδεάτη του.
(7) Ο Λυσσαρίδης όταν ο Παπανδρέου έγινε πρωθυπουργός το 1981, παρίστανε στον κόσμο του ΠΑΣΟΚ τον μεγάλο σοσιαλιστή και ήρωα της ελληνικής Κύπρου. Υπάρχουν άπειρα επεισόδια αλαζονικής συμπεριφοράς και ψευτοπαλληκαρισμού που επέδειξε τότε κατά τις επισκέψεις και πολυήμερες παραμονές του στην Ελλάδα.
Όταν πάντως το 2004 ο γιος του δεύτερου τάχθηκε με το τρισκατάρατο (σχέδιο Ανάν), έκανε την πάπια. Το ίδιο βέβαια ποιεί ( ο Λυσσαρίδης) και σήμερα όταν όλοι αποδίδουν, εν πολλοίς, την οικονομική τραγωδία του ελληνικού λαού στο ΠΑΣΟΚ και το λαϊκισμό του Ανδρέα. Όσο για τους «έρωτες» με τον Γκαντάφι και τους άλλους Άραβες «αδελφούς μουσουλμάνους», για μια ακόμη φορά τα πρόσφατα γεγονότα επιβεβαιώνουν την παροιμία «πες μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι».
(8) Ο όρος «Λυσσαριδισμός» είναι ίσως η μόνη «συνεισφορά» του γιατρού στην κυπριακή πολιτική ορολογία. Θα απέδιδα τη σημασία του ως ταυτόσιμη με τον κυπριακό αλυτρωτικό εθνικισμό, τον πολιτικό αριβισμό, τον χυδαίο λαϊκισμό και τον πολιτικό ναρκισσισμό.
Τα ερωτηματικά φληναφήματα του γιατρού, συμπιέζονται και καλύπτονται απόλυτα από την μεγάλη κυπριακή ρήση,"Πού σου νεύκω, πού πάεις!!"
Για τα θύματα τον θύτη και την περήφανη ιστορία:
To υπόγειο της Πολυκατοικίας Λυσσαρίδη στα τοίχοι της Λευκωσίας, ενοικιάζετε σε καπαρετζή και λειτουργεί ως μπυραρία / καμπαρέ με πουτάνες.
O δε καπαρετζής ήταν υποψήφιος της ΕΔΕΚ για δημοτικός σύμβουλος της Λευκωσία στις τελευταίες εκλογές.
Ο Λυσσαρίδης πριν να πεθάνει πρέπει να ομολογήσει ότι "οι δικοί του" σκότωσαν τον Δώρο Λοϊζου.....
Εξάλλου το ελαμ δεν είναι κάτι διαφορετικό από το πολιτικό κόμμα της επίσημης ιδεολογίας της ΕΦ. Γιατί τους θυμώνετε ορισμένοι;; Δεν το καταλαβαίνω...
http://www.edek.org.cy/page.php?id=11
"Το 1963 κατά τη διάρκεια της Τουρκοκυπριακής ανταρσίας υπήρξε ηγέτης του λαϊκού στρατού (υπό την αιγίδα του κράτους) που απελευθέρωσε τον Πενταδάκτυλο"
Όταν ο βασος πολεμουσε τους εγγλεζους και τους τουρκους . . . . . . . . .
Μπορείς να μου πεις έστω και μία συγκεκριμένη περίπτωση που ο Βάσος πολέμησε τους Εγγλέζους; . . . . .
απάντηση:
στο κρεβάτι, με την γυναίκα του πολλές φορές πολέμησε . . . . .
Χα χα χα χα χα . . . . . . .
Αππήαν αππήαν αλλά έν εκάρφωνεν!
Μην γράφετε ποτέ ότι είμαι εξ Ιρλανδίας. Όλοι να νομίζουν πως είμαι Κύπρια.
Νιόβη Χαραλάμπους
http://www.youtube.com/watch?v=g1afjwTVmJo&feature=relmfu
ένας άνθρωπος ο Λυσσαρίδης που δεν μπορεί να ζει σε αυτόν τον κόσμο χώρις να δει τουφέκια και πιστόλια. η ομαδική τους υστερία μας οδήγησε στο ρεζιλλίκι των S-300 και πολλά άλλα. η μοίρα τους είναι να εξαφανιστούν σαν πολιτική κίνηση μέσα σε κάποια χρόνια. θα πεταχθούν στον καλάθι των αχρήστων.
Το 1974 συνδιαμορφωτές εξελίξεων ήταν οι Παπαϊωάννου και Φάντης οι οποίοι συνταξίδεψαν με το Γλαύκο για να πείσουν το Μακάριο να αποδεχτεί τα τούρκικα σχέδια.
Τουλάχιστον ο γιατρός δεν αποκάλεσε το Γλαύκο «καλό καραβοκύρη» το 74
Επειδή η απομονωση λέξεων ή φράσεων δίνει άλλο νόημα, ο Ποταμίτης είπε: ο καλός καραωοκύρης στη φουρτούν; φαίνεται. Και τον άκουσα με τα δικά μου αυτιά και δεν μου το είπαν άλλοι
Τελικά ποιός το περίμενεν ότι οι Λυσσαρίδης τζιαί Ομήρου ήταν να καταντήσουν οι καλλύττεροι σύμμαχοι των πραξικοπηματιών δολοφόνων του Δώρου Λοΐζου.
Ποιός το περίμενεν ότι ο Ομήρου ήταν να γινεί πρόεδρος της βουλής με τον ψήφον του Σαμψών. Είμαι περίεργος να δω τί δικαιολογίαν θα εύρει όταν θα καταθέσει στεφάνι στον τάφον του Γρίβα.
εννα αυξήσων μέτρα ασφάλειας δια γερού γιατρού.
:)
Με το λογισμικό ISPY μπορείτε να χρησιμοποιείτε το webcam σας σαν κάμερα ασφάλειας. Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην κάμερα σας μέσω διαδικτύου ή κινητού σας. Επιπλέον μπορείτε να βάλετε ένα embed code στην ιστοσελίδα σας για να λειτουργεί σαν livecam από ιστότοπο.
http://www.ispyconnect.com/
Μιχαλη
Μα εν εσιει τρια χρονια που συνομιλα? το ασφυκτικα που το ειδες? ειδες κανεναν να του βαλει ασφυκτικον χρονοδιαγραμαν? Αν καποιοσ συνομιλα περιπου 3 χρονια εν λιος χρονος (λαβε υποψην οτι εσιει περιπου 48 χρονια που συνομιλοΥμεν) τζαι τα τελευτεα 4 συνομιλητης εν ο χριστοφιας.
Αν θελεις να εισε σωστος πρεπει να καταλαβεις οτι τα 4 χρονια δεν ειναι ασφυκτικον χρονοδιαγραμαν.
xwrikos
Μιχάλη έχει δίκαιο ο Χωρικός για τα ασφυκτικά.
Πρόσεξα επίσης ότι στο τελευταίο ΓκρινΤρι στις ειδήσεις αναφέρονταν απλώς σε χρονοδιαγράμματα. Δηλαδή ούτε χαλαρά χρονοδιαγράμματα δεν μας ικανοποιούν πια.
"Θα θυμίσω ότι στο βιβλιαράκι «Η πρόταση του Ορθού Ναι» καταγράφεται ξεκάθαρα ότι η λύση που θέλουμε είναι η επιστροφή στο Κυπριακό κράτος όπως ήταν από το 1965 μέχρι το 1974. Δηλαδή μόνη κυριαρχία των Ε/κυπρίων. "
Μιχαλη ποιος ειναι υπευθυνος για την καταρρευση του συνταγματος του 60 και για τη γκετοποιηση των τουρκοκυπριων απο το 65 ως το 74?
Ποιος αλλαξε μονομερως το συνταγμα?
Ποιος προανηγγειλε την ιδρυση της οργανωσης Ακριτας με επιστολη του στον Αβερωφ?
Ποιος δηλωνε ειρωνικα κατα τις διακοινοτικες συγκρουσεις του 64 οτι "το κυπριακο λυθηκε"?
Ποιος εκοβε το νερο και το ρευμα στους θυλακες απο το 64 ως το 74?
Η ιδρυση της ΕΟΚΑ Β ηταν λαθος γιατι δημιουργηθηκε ενας φρανκεσταιν τον οποιο εξεθρεψε η χουντα μετα το θανατο του Γριβα. Και η εοκα β εκανε πολλα εγκληματα μετα το πραξικοπημα ειδικα.
Αλλα να πουμε και για τις δολοφονιες που εκανε το Εφεδρικο σωμα. Και για τις ενοπλες-παρακρατικες ομαδες του σαμψων, λυσσαριδη και αλλων οι οποιες κανανε πολλες δολοφονιες και τις χρεωναν στην εοκα β. Να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους.
Να μην αγιοποιουμε τον Μακαριο που ειχε χτισει ενα καθεστως και εκλεγοταν με ποσοστο 95% και να τον λεμε και δημοκρατη
Δημοσίευση σχολίου