Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

53 ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ



Άλλη μια επέτειος από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Αντί χαράς, η λύπη με πλημμυρίζει σήμερα.
Λύπη για το πού καταντήσαμε αφού είχαμε όλες τις προοπτικές για να πάμε μπροστά. Και αντί μπροστά πήγαμε πίσω, πολύ πίσω.


Ξεκινήσαμε σχεδόν από το μηδέν και μέσα σε 14 χρόνια κουτσά στραβά φτάσαμε σε υποφερτά επίπεδα σε όλους τους τομείς.

Όμως οι αυτοκτονικές τάσεις ήταν εκεί. Ζούσαν και βασίλευαν.
Πάντα ανικανοποίητοι κυνηγώντας άπιαστα όνειρα, φαντασιώσεις και εγωιστικές λύσεις.

Είναι άξιον απορίας πότε θα κάνουμε μια αυτοψία και μια αυτοκριτική ως λαός.
Πότε θα δούμε τι πήγε στραβά και φτάσαμε μέχρι εδώ;
Μακριά από ιδεοληψίες και προκαταλήψεις, στη βάση της πραγματικότητας.

Από πού να αρχίσουμε και πού να τελειώσουμε;
Από την περιβόητη ένωση με την Ελλάδα που ο φανατικός προσανατολισμός μας σ’ αυτήν μας οδήγησε στην καταστροφή;
Διότι από εκεί ξεκίνησαν όλα τα κακά.

Μας γέμισαν τα μυαλά με κάμποσες αερολογίες κι εμείς σαν λαός τρέχαμε από πίσω.
Αλήθεια, ποιος εξήγησε ποτέ γιατί έπρεπε να γίνει η ένωση;
Γιατί ποτέ (μέχρι σήμερα ακόμα) κανένας δεν μας είπε σε τι θα εξυπηρετούσε αν ήμασταν κομμάτι του ελληνικού κράτους και όχι ας πούμε ένα… δεύτερο ελληνικό κράτος;
Ας απαντήσει ο οποιοσδήποτε ειλικρινά, έχει θέσει ποτέ στον εαυτό του αυτά τα ερωτήματα και έχει δώσει πραγματικές απαντήσεις;
Ή και πάλι τα βλέπουμε όλα επιφανειακά;

Αλήθεια πότε θα παραδεχθούμε από το αποτέλεσμα των πράξεων μας και να δούμε το μέλλον με άλλο φακό;
Πότε θα παραδεχθούμε ότι η εγωιστική θεώρηση των πραγμάτων μας έριξε σε ένα ένοπλο αγώνα χωρίς κανένα σχεδιασμό;
Πότε θα παραδεχθούμε (χωρίς δικαιολογίες) ότι εκείνη η ενέργεια μας οδήγησε σε άλλη από την προσδοκούμενη λύση;
Και πότε θα παραδεχθούμε ότι η μη αποδοχή του αποτελέσματος οδήγησε στα γεγονότα του 63-64 και στη συνέχεια στο 74;

Σήμερα ζούμε μια περίοδο πρωτόγνωρη από πολλές απόψεις. Αβεβαιότητα σε όλους τους τομείς, πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό.

Ο Κύπριος για άλλη μια φορά βρίσκεται μπροστά σε αδιέξοδα αλλά αδυνατεί να διαπιστώσει τις πραγματικότητες. Κρέμεται από τα μέσα ενημέρωσης για να πληροφορηθεί τι γίνεται αλλά συγχύζεται όλο και περισσότερο.
Του αρκεί να βρει ένα αποδιοπομπαίο τράγο, να τα ρίξει όλα πάνω του για να νιώσει ικανοποίηση.
Η παθητικότητα και η αδιαφορία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του.
Αντιστέκεται από τον καναπέ του, φωνάζει στο σαλόνι του αλλά δεν μπαίνει στον κόπο να βγει έξω και να διαμαρτυρηθεί.
Την ίδια ώρα όμως θα επικρίνει τους πάντες γιατί δεν ξεσηκώνουν τον κόσμο!

Έτσι αντιδρούσαμε πάντοτε οι Κύπριοι, αδιάφοροι και αντιφατικοί.
Αρκούσε, και αρκεί, να μας ρίξει κάποιος ένα σύνθημα, συνήθως ακραίο, για να τρέξουμε όλοι ξοπίσω του.
Χωρίς να σκεφτούμε πού θα οδηγήσει ο δρόμος που υπόσχεται το σύνθημα.

Μήπως είναι γι’ αυτό που πάντα πέφτουμε θύματα των σωτήρων μας;

Ξαναθέτω το ερώτημα: Πότε θα κάνουμε μια αυτοψία; Πότε θα κάνουμε μια αυτοκριτική και θα σταματήσουμε να ρίχνουμε ευθύνες δεξιά και αριστερά λες και εμείς είμαστε αμέτοχοι των όσων συμβαίνουν;

Πότε θα εξετάσουμε τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους θάφτηκαν τα όνειρα ολονών μας σε διάφορες περιόδους.
Πότε θα διερωτηθούμε αν οι δρόμοι που πήραμε για την πραγματοποίηση τους ήταν ορθοί;
Πότε θα σταματήσουμε να ζούμε στο δικό μας κόσμο και να κατανοήσουμε ότι ζούμε στον ίδιο πλανήτη που ζουν και υπάρχουν κι άλλοι;

Πότε θα σκεφτούμε σοβαρά το μέλλον των παιδιών μας και να βάλουμε το νου μας να δουλέψει για να τερματίσουμε την κατοχή;
Και πότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι η λύση του Κυπριακού θα λύσει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε;

Πότε;



49 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Sterni mou gnosi na s' eixa prota

κυριάκος τζιαμπάζης είπε...

1960-1968 Ένωση και μόνο ένωση. Συμφωνούν όλοι: Μακάριος, ΑΚΕΛ, Γρίβας, αντιανεξαρτησιακοί. Η Κυπριακή Δημοκρατία μετατρέπεται σε Ελληνοκυπριακή Κυπριακή Δημοκρατία. 1963-645, ο Μακάριος μαζί με Γιωρκάτζη και Τάσσο Παπαδόπουλο ιδρύουν την παρακρατική οργάνωση ΑΚΡΙΤΑΣ. Στα γεγονότα του 1963-65 500 τ/κ εξαφανίζονται χωρίς το κράτος να ερευνήσει έστω και μια υπόθεση φόνου. Όλοι οι εξαφανισθέντες και δολοφονηθέντες θεωρούνται "στασιαστές". Οι ελ/κ που ήθελαν να διαλύσουν την Κυπριακή Δημοκρατία θεωρούνται υπερασπιστές του έθνους. 1968 "εφικτό-Ευκταίο" ένα σουρρεάλ σύνθημα που γίνεται ογκόλιθος και εμποδίζει τη λύση του κυπριακού. Με τα γεγονότα του 1974 καταρρέουν οι μύθοι για ένωση και μειονότητες. Αρχίζει ένας νέος κύκλος απορριπτικών τοποθετήσεων και αγώνα για δικαίωση των θέσεων μας. Αλλά ποιών θέσεων;Κανένας δεν είπε. Συνοπμιλίες επί συνομιλιών και 'μεις ακόμα "θέουμε το αυγό μας". Αφήστε μας, έχουμε και άλλες δουλειές να κάνουμε!

ΝΕΟΚΥΠΡΙΟΣ είπε...

Σε αυτό το νησί οι εγγλέζοι και αμερικάνοι ιμπεριαλιστές, εκμεταλέυτηκαν τους μισαλλόδοξους εθνικιστές των δύο κοινοτήτων, και το μοίρασαν στα δυό.
Πρώτα, έγινε ένας ένοπλος αγώνας για ένωση με την Ελλάδα με υποκινητή την εκκλησία που τότε έβγαζαν σπυράκια με τους αριστερούς που τους θεωρούσαν και άθεους. Και η ελληνική κυβέρνηση ήταν πιόνι των εγγλέζων...με ποιους ζητουσαμε ένωση??? Ο μακάριος έκανε έγκλημα που έβαλε ένα δοσίλογο και στους γερμανους Ναζι και στους εγγλέζους αφού ήταν ορκισμένο; αντικουμμουνιστής. Αυτός ήταν και η αρχή και η ολοκλήρωση της κυπριακής τραγωδιας.

Απλός πολίτης είπε...

Συμφωνώ.
Ο μεγάλος καταστροφέας της Κύπρου ήταν ο Μακάριος και μετά ο Γρίβας. Αυτός πήρε την απόφαση για ένοπλο αγώνα, κανένας άλλος. Και μάλιστα σε αντίθεση με την πολιτική της Ελλάδας. Μετά κατάλαβε τι έκανε αλλά ήταν αργά. Η Κύπρος ήταν σε ελεύθερη πτώση προς την άβυσσο.

Οι Αμερικάνοι και οι Εγγλέζοι; Έστω ότι μας μοίρασαν. Αν δεν μας μοίραζαν όμως; Τί θα γινόταν στην κύπρο; ΓΟΝΟΚΤΟΝΙΕΣ. Δύο τον αριθμό. Πρώτα θα ξεπάστρευαν οι δικοί μας υπάνθρωποι τους Τουρκοκυπρίους, και μετά η Τουρκία θα ξεπάστρευε όποιο δίποδο κυκλοφορούσε στην Κύπρο ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ. Εγω πιστεύω ότι χρωστούμε ευγνωμοσύνη στους ΑγγλοΑμερικάνους. Όλος ο Κυπριακός λαός.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Δυο τα παραδειγματα που παραθεσα φιλε το φωτομονταζ και η παραδοχη οτι τους καλουν επειδη το προνοει ο νομος και ενα τριτο ο αποκλεισμος της Βουλας Παπαχρηστου απο τους Ολυμπιακους.

Κανεις δεν ηταν υπερ τους απλα οταν μπηκαν στην βουλη φοβηθηκαν τα ποσοστα τους,για ολα τα αλλα αναμενουμε τι θα αποδειχτει στα δικαστηρια.
Τα ΜΜΕ καθαρα προπαγανδιζουν υπερ των αφεντικων τους,πολλα λενε του αερα,στοιχεια εχουν;Θυμα της προπαγανδας εισε και εσυ με το δηθεν καταστατικο.
Πως στειχιοθετεις οτι ο Σαμαρας σκεφτοταν να συνεργαστει μαζι τους;
Πρωτακουστο.

Αυτο με τους εργοδοτες οντως προβληματιζει,ομως δεν σου ειπα οτι συμφωνω με τους ξυλοδαρμους.

Το καταστατικο που παραθεσες ειναι του 87 και δεν ειναι αυτο που κατατεθηκε στον αρειο παγο η Χ.Α καταθεσε καταστατικο απο το 83 και μετειχε σε εκλογικες διαδικασιες.

Ξερω οτι ειναι ακραιοι ,δεν ξερω αν ειναι νεοναζι,πιθανον.

Ο θουριος γραφτηκε μετα απο 400 χρονια σκλαβιας ,τι εννοεις αν με εμπνεει,εννοεις οτι απευθυνοταν σε και σε αλλους υποδουλους;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Ο ενας λαλει μας οτι ο Γριβας ηταν και με τους ναζι ασχετο αν πολεμησε στην ηπειρο τζαι ο αλλος λαλλει μας οτι η Τουρκια εχει δικαιο και οτι χρωστουμε ευγνομωσυνη στους Αγγλοαμερικανους.
ΕΛΕΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

Ηττημένα μυαλά

Ανώνυμος είπε...

Ανόρθωσης και ο Τσολάκογλου πολεμούσε στην Ήπειρο. Πάει να πει ότι ήταν αντιναζί;

Μάθε να κρίνεις την ιστορία και όχι να την παίρνεις αδογμάτιστα.

Όπως σε ολόκληρη την Ευρώπη έτσι και στην Ελλάδα ντόπιοι εθνικιστές συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς για να ξεπαστρέψουν τον "εθνοκτόνο" (όπως τον αποκαλούσαν) κομμουνισμό.

Αυτή ήταν η δικαιολογία τους για να συνεργαστούν με τους ναζί. Στην Ελλάδα συνέχισαν να κρατιούνται από την ίδια επιχειρηματολογία όταν οι Εγγλέζοι ανάλαβαν αμέσως μετά τον πόλεμο και από συνεργάτες των Γερμανών βρέθηκαν συνεργάτες των Εγλλέζων.

Ο Γρίβας ήταν συνεργάτης των ναζί. Μάλιστα πηγές δείχνουν ότι ήταν ο σύνδεσμος για να περάσουν οι ταγματασφαλίτες από την συνεργασία με τους Γερμανούς στην συνεργασία με τους Εγγλέζους.

Μπροστά στον τυφλό φανατισμό του, συνεργάστηκε ακόμα και με το διάβολο. Και αυτός ο τυφλός φανατισμός του (μαζί με την καταστροφική αφέλεια του Μακαρίου πριν το 1967) κατέστρεψαν και την Κύπρο.

ΥΓ: Ίσως δει τζιαι κάποια μεγαλύτερη εικόνα δαμέ που μας λέει γιατί οι δυτικοί ανέχτηκαν τον Χίτλερ.

Απλός πολίτης είπε...

@Ανορθωσιάτη,
Αφαίρεσε τις παροπίδες από τα μάτια σου και ξαναδιάβασε προσεκτικά. Ποιός είπε ότι η Τουρκία έχει δίκαιο και για ποιό πράγμα υποτίθεται ότι έχει δίκαιο; Κάμε το copy-paste εδώ να το δούμε όλοι. Κανείς δεν είπε τέτοιο πράγμα. Αλλά αφού μπροστά στην αλήθεια βγάζετε σπυριά και βαλθήκατε όλοι να μας παντρέψετε με άδρωπον, να σου το πω ξεκάθαρα μια και το τράβηξες ως εκεί. ΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΝΟΜΙΜΗ ΟΤΑΝ ΕΙΣΕΒΑΛΛΕ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ. Οι συμφωνίες που υπόγραψε η Ελληνοκυπριακή πλευρά με τους Τούρκους αυτά προνοούσαν. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα του ανόητου ένοπλου αγώνα της ΕΟΚΑ του Μακαρίου και του Γρίβα, που σας στράβωσαν από μωρά και σας προγραμμάτισαν να χειροκροτείτε. Ήταν μια καταστροφή, αλλά σας τον μάθανε σαν υπέροχο αγώνα και σας έβαλλαν να τον γιορτάζετε με παρελάσεις και εθνικοεκκλησιαστικές πορδές.

Αλλά, μια και μίλησα για το Γρίβα και θυμήθηκα τους κάθε λογής θρασύδειλους ομοιδεάτες του (σας), να σου επισημάνω τα καμώματα (κουνήματα) της Χρυσής Αυγής. Τώρα το παίζουν εγώ έντζιαι οι κότες. Δεν ξέρουν τίποτε τα τσογλάνια, δεν υποστηρίζουν τίποτε τα λαμόγια. Αλλά δε θα την γλυτώσουν. Τα ίδια καμώματα (κουνήματα) κάνεις κι' εσύ εδώ. Εσύ έντζιαι . . . . . . Ακροδεξιά; Ποττέ ολάν; Χρυσή Αυγή; Ποττέ ολάν; ΕΛΑΜ; Ποττέ ολάν;
Είναι φανερό ότι σας ζαλίζει η Δημοκρατία, σας μπερδεύει η αλήθεια, σας ξυνίζει η Ειρήνη, σας αηδιάζει η πραγματικότητα. Πρόβλημα σας.

Ανώνυμος είπε...

Μια μικρή διόρθωση/επέκταση στον προηγούμενο.

Η Τουρκία είχε δίκαιο να εισβάλει για να επαναφέρει το σύνταγμα της κυπριακής δημοκρατίας.

Από τη στιγμή που δεν το επανάφερε, έχει άδικο.

Άρα το πραξικόπημα έδωσε κρίσιμο χρόνο στην Τουρκία να κάνει την εισβολή και να παίζει με το διεθνή νόμο και συμβάσεις.

Και για να προλάβω ορισμένους, ο Μακάριος στην ομιλία του στον ΟΗΕ, νύχτα 19 προς 20 Ιουλίου ώρα Κύπρου, ήθελε να προλάβει τα επιχειρήματα της Τουρκίας για να μην επιβληθεί διχοτόμηση τη σίγουρη εισβολή της Τουρκίας. (πληροφορίες θέλουν το Μακάριο να ήξερε για την τουρκική εισβολή από τις 17 του Ιούλη στο Λονδίνο).

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Απλε πολιτη

Εξηγησου με τον εαυτο σου πρωτα αν η Τουρκια ειχε δικαιο.

Δεν μπαινω στον κοπο να συζητησω μαζι σου για την ΕΟΚΑ,χασιμο χρονου


ΑΝΩΝΥΜΕ

Στοιχεια,χειροπιαστα ,για το οτι ο Γριβας ηταν συνεργατης των ΝΑΖΙ,εχεις;Παραθεσε τα.
Και ο Μεταξας ηταν εθνικιστης ολοι αυτοι πολεμησαν οταν καποιοι αλλοι περιμεναν εντολες.

Πρωμιθεας είπε...

Ας ΜΑΣ ονομάσει ο “ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ”, έστω και ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΜΙΑ μάχη που έδωσε ο Γρίβας με την Οργάνωση “Χ”, εναντίον των γερμανών κατακτητών... Πού και πότε έγινε αυτή η μάχη και τι απώλειες υπήρξαν εκατέρωθεν...

Ανώνυμος είπε...

Ανόρθωσης ο Γρίβας ήταν από την πάστα των δοσίλογων στρατιωτικών.

Ο κύριος του στόχος ήταν ο αντικομμουνισμός και συνεργαζόταν με οποιοδήποτε ήταν και αυτός αντικομμουνιστής.

Οι δωσίλογοι, οι ταγματασφαλίτες, οι ραλλήδες, οι χίτες και οι λοιπές ακροδεξιές οργανώσεις διασπούσαν την αντίσταση κατά των Γερμανών και χρησιμοποιούνταν από τους Γεραμανούς, όπως χρησιμοποιήθηκαν οι εθνικιστές (ιστορικά αποδειγμένα) σε όλη την Ευρώπη.

Αν αμφισβητείς την δράση των ταγμάτων ασφαλείας στην Ελλάδα αλλά και ευρύτερα των εθνικιστών της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της κατοχής της Ευρώπης από τους Γερμανούς τότε μην πατήσεις στα παρακάτω λινκ.

Είπαμε να είμαστε αντικειμενικοί, αλλά παραχαράκτες δεν είμαστε.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7_%CE%A7

http://kokkinosfakelos.blogspot.co.uk/2010/09/blog-post_29.html

http://www.zougla.gr/blog/article/755466

Μιχάλης είπε...

@ κυριάκος τζιαμπάζης

Όλα αυτά που γράφεις είναι η μία όψη του νομίσματος.
Η άλλη είναι η συμβολή σ’ αυτή την υπόθεση και των Τ/κυπρίων που δεν ήθελαν να ζήσει η Κυπριακή Δημοκρατία.

Μιχάλης είπε...

@ ΝΕΟΚΥΠΡΙΟΣ

Συμφωνώ εν πολλοίς με το σχόλιο σου.

Μιχάλης είπε...

@ Απλός πολίτης

Μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το τι θα γινόταν Αν…

Όπως όλοι ξέρουμε στην ιστορία δεν υπάρχει αν.
Υπάρχουν γεγονότα.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Σ’ αυτή την ανάρτηση το θέμα μας είναι άλλο γ’ αυτό και δεν θα σχολιάσω τα όσα γράφεις.

Θα σταθώ μόνο στην τελευταία παράγραφο που αφορά και αυτή την ανάρτηση και αναφέρεται στον Ρήγα Φεραίο και τον θούριο του.
Να εννοώ αν σε εκφράζει ο θούριος αυτού του μεγάλου επαναστάτη και ποιητή και αν μπορείς να ερμηνεύσεις τι θέλει να πει και γιατί.

Έχει δίκαιο ο σχολιογράφος που σου επισημαίνει ότι και ο Τσολάκογλου πολέμησε στην Ήπειρο.
Τι πάει να πει αυτό; είναι η κολυμβήθρα του Σιλωάμ;

Μιχάλης είπε...

Για τα στοιχεία που θέλεις για τον Γρίβα οι παραπομπές που σου υπέδειξαν οι προηγούμενοι είναι ενδεικτικές.

Επιπρόσθετα διάβασε τι λέει και ο Σχης Όμηρος Παπαδόπουλος, υπασπιστής του Γρίβα την περίοδο της Χ.
Είναι από συνέντευξη του στην εφημερίδα Σημερινή 4/2/1994.

Εισαγωγικά να σημειώσω ότι οι Γερμανοί δημιούργησαν διάφορες υπηρεσίες στην κυβέρνηση Τσολάκογλου.
Ο Ομ. Παπαδόπουλος λέει:
«Μία από αυτές ήταν η υπηρεσία Στρατιωτικών Αρχείων. Διευθυντής της υπηρεσίας αυτής διορίστηκε ο αντισυνταγματάρχης Γεώργιος Γρίβας και είχε τα γραφεία της στην οδό Πανεπιστημίου αριθμός 31».

Σε κάποια στιγμή ο Όμ. Παπαδόπουλος διορίστηκε βοηθός του Γρίβας.
Και περιγράφει τα ακόλουθα για την πρώτη τους συνάντηση:
- «Κτύπησα την πόρτα, μπήκα μέσα και παρουσιάστηκα.
Ο Γρίβας με ρώτησε:
- "Το στρατηγό Τηλέμαχο Παπαδόπουλο τί τον έχεις;"
- "Τίποτε", απάντησα.
- "Το στρατηγό Κώστα Παπαδόπουλο;"
- "Τίποτε", ξαναείπα. "Δεν έχω κανένα αξιωματικό συγγενή”.
- Στην απάντησή μου αυτή ρώτησε: “Ε, τότε, από πού είσαι;”
- Εγώ, επειδή τότε τους Κυπρίους οι Γερμανοί τους είχαν στιγματισμένους ως συνεργάτες των Άγγλων κι επειδή δεν ήξερα ποιος ήταν ο Γρίβας, δεν ήθελα να αποκαλύψω την καταγωγή μου. Γι’ αυτό απάντησα:
“Η καταγωγή μου δεν σας ενδιαφέρει κύριε συνταγματάρχη''.
Εκείνος όμως επέμενε. Είχε αγριέψει, οπότε υπέκυψα.
“Ε, ωραία, τότε είμαι από την Κύπρο. Πες το στους Γερμανούς να με συλλάβουν.”
Ο Γρίβας που είχε αντιληφθεί γιατί συμπεριφέρθηκα με αυτό τον τρόπο, αντί να με επιτιμήσει με εκτίμησε και μου είπε με κυπριακή / προφορά: "Τζι εγιώ ρε, από πού είμαι; Είμαι που το Τρίκωμο, που τα λεν κοφτά τζιαι τρικωμίτικα”.

Αυτά ως πρώτη δόση αν και δεν είμαι διατεθειμένος να δώσω συνέχεια στο θέμα αυτό.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Δεν θα ρωτησω τι εκαναν οι κουμμουνιστες οταν ο Γριβας ηταν στην Μικρασιατικη εκστρατεια και στο Αλβανικο μετωπο,αλλα οχι και εθνοπροδοτης.

Ανώνυμος είπε...

Τζιαι ο ανορθωσιάτης κάμνει το κλασσικό πλέον άμα όλα τα άλλα επιχειρήματα στερέψουν.

Τυφλό, άκριτο, φανατισμένο αντικομμουνισμό.

Εν τούτη η τύφλα τζιαι τούτος ο ψυχαναγκασμένος φόβος των "κακών" κομμουνιστών που εκατάστρεψε τζιαι Ελλάδα τζιαι Κύπρο.

Στην Κύπρο εφτάσαν στο σημείο να μας πουν καλύτερα ο Τούρκος παρά ο Σοβιετικός.

Ό,τι τζιαι να εκάμναν οι κομμουνιστές (που εν εκάμναν τζιαι τίποτε που οι εθνικιστές δεν εκάμναν) ρε ανόρθωση εν επιχείρημα να συνεργαστείς με τους ναζί; εν επιχείρημα πουλήσεις την Κύπρο στους Τούρκους;

Εν πρόβλημα τούτος ο φανατισμός ρε ανορθωσιάτη. Άμα φανατιστεί το πλάσμα εν κολλούν τα λόγια τζιαι τα επιχειρληματα. Τζιαι εν ο αντικομμουνιστικός φανατισμός του Γρίβα που εκατάστρεψε Ελλάδα αλλά κυρίως την Κύπρο.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Προς Ανωνυμο(;)

Αν δεν μπορεις να καταλαβεις οτι οταν ενας λαος ολοκληρος ξεσηκωθηκε ,μια οικογενοια , ο πατερας ημανα το παιδι απο το σχολειο ,ο καθενας με τον δικο του τροπο πολεμουσε για την σκοπο,τον ιερο σκοπο ,τον ποθο, οταν νεοι πεθαιναν τραγουδωντας τον εθνικο υμνο,και αυτο δεν ειναι "εθνικος μυθος" οπως καποιοι ομοιδεατες σου τελευταια ανακαλυψαν,τοτε πως να συζητησουμε για τον Γριβα.

Τα επιχειρηματα δεν στερευουν φιλε ,απλα τα χιλιοσυζητησαμε εδω μεσα με αλλους σαν εσενα.
Αν ημουν τυφλος αντικουμμουνιστης δεν θα ειχα τα "αντερα" να επισκεπτομαι αυτο το μπλογκ,να διαβαζω να συζητω να προβληματιζομαι και να διαμορφωνω ΔΙΚΗ μου αποψη,δοκιμασε το δεν απαγορευεται.

Πρωμιθεας είπε...

Ο “ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ”, λέει πιο πάνω για τον εαυτό του «Αν ημουν τυφλος αντικουμμουνιστης δεν θα ειχα τα “αντερα” να επισκεπτομαι αυτο το μπλογκ,να διαβαζω να συζητω να προβληματιζομαι και να διαμορφωνω ΔΙΚΗ μου αποψη»… Κι όμως απέφυγε επιμελώς να τοποθετηθεί στο ζήτημα που εγώ έθεσα, δηλ. να «ΜΑΣ ονομάσει […] έστω και ΜΙΑ, ΜΟΝΟ ΜΙΑ μάχη που έδωσε ο Γρίβας με την Οργάνωση του τη “Χ”, εναντίον των γερμανών κατακτητών... Πού και πότε έγινε αυτή η μάχη και τι απώλειες υπήρξαν εκατέρωθεν...»
Μια, η οποιοδήποτε συζήτηση πάνω σε οποιοδήποτε θέμα πρέπει να έχει αρχή και τέλος και να γίνεται για συγκεκριμένους λόγους... Ας πούμε για αποσαφήνιση διάφορων ζητημάτων με σκοπό να δημιοργησει μια Σύνθεση μέσα από τις Θέσεις κι Αντιθέσεις που κατατίθενται... Δυστυχώς δεν βλέπω να γίνεται αυτό μεσα από τις παρεμβάσεις του “ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ... κπλ.”. Αντίθετα οι συζητήσεις καταλήγουν σε αδιέξοδα, ενώ ο ίδιος συχνά αντί επιχειρημάτων χρησιμοποιεί ατάκες και αοριστολογίες. Λόγου χάριν, πιο πάνω πέταξε το ανοητολόγημα «Δεν θα ρωτησω τι εκαναν οι κουμμουνιστες οταν ο Γριβας ηταν στην Μικρασιατικη εκστρατεια και στο Αλβανικο μετωπο...» … Αλήθεια “ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ... κπλ.”, «τι εκαναν οι κουμμουνιστες»; Μήπως ήταν στις φυλακές; Και τι γύρευαν τα ελληνικά στρατεύματα να πορευτούν προς την Άγκυρα;
Παρεμπιπτόντως για τον Γάλλο ήρωα το Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μετά «εθνοπροδοτη» Στρατηγό Λεπέν, έχεις ακούσει;

Ανώνυμος είπε...

Κατά αρχή ανόρθωση ναι προσπαθείς να κάμεις διάλογο αλλά πάντα χτυπάς σε αδιέξοδα και ανέξοδα συμπεράσματα.

Κατά δεύτερο όχι Ανόρθωση δεν μπορώ να καταλάβω.

Εγώ έχω άλλο τρόπο να βλέπω τα πράματα. Για μένα τα έθνη και οι ύμνοι δεν μετρούν μπροστά στην ανθρώπινη μιζέρια.

Η μάλλόν τα έθνη και οι ύμνοι είναι βιτρίνα της ανθρώπινης μιζέριας.

Τόσο κακό είναι να πιστεύω το πιστεύω αυτό; Τόσο μεγάλη αμαρτία έκανα; Που προσπαθώ με επιστημονικό τρόπο να προσεγγίσω τη ζωή.

Η συζήτηση περί εθνών, ύμνων και θανάτων δεν μπορεί να με πείσει για τις αγνές προθέσεις του Γρίβα. Γιατί τα έθνη είναι το όχημα για να επιβάλεται η εκμετάλλευση του ανθρώπου.

Και αυτό είναι ο Γρίβας και ο κάθε Γρίβας για μένα. Το εργαλείο των αρχόντων της γης για να με καταπιέζουν.

Έθνη; Τι είναι αυτό; Τρώεται; Εν υπάρχει καν ορισμός του τι είναι έθνος. Όχι να ξεσηκωθώ για το έθνος κιόλας. Να ξεσηκωθώ για το συμφέρον μου ναι. Για το έθνος; Η έννοια του έθνους μεταβάλεται ανάλογα με τα συμφέροντα.

Αυτό χωράει εμένα ο νους μου και λυπάμαι αν εσύ δεν το καταλαβαίνεις.

Και μην νομίζεις ότι δεν αναγνωρίζω την έννοια της κουλτούρας. Αλλά σε καμιά περίπτωση η κουλτούρα δεν είναι έθνος. Πόσο μάλλον πιστεύω ότι οι κουλτούρες αλλάζουν και πρέπει να αλλάζουν όπως αλλάζει η ζωή και δεν επιβάλονται (όπως επιβάλουν τρόπους ζωής τα συμφέροντα που χρησιμοποιούν τον όρο έθνη).

Ανώνυμος είπε...

Κατά αρχή ανόρθωση ναι προσπαθείς να κάμεις διάλογο αλλά πάντα χτυπάς σε αδιέξοδα και ανέξοδα συμπεράσματα.

Κατά δεύτερο όχι Ανόρθωση δεν μπορώ να καταλάβω.

Εγώ έχω άλλο τρόπο να βλέπω τα πράματα. Για μένα τα έθνη και οι ύμνοι δεν μετρούν μπροστά στην ανθρώπινη μιζέρια.

Η μάλλόν τα έθνη και οι ύμνοι είναι βιτρίνα της ανθρώπινης μιζέριας.

Τόσο κακό είναι να πιστεύω το πιστεύω αυτό; Τόσο μεγάλη αμαρτία έκανα; Που προσπαθώ με επιστημονικό τρόπο να προσεγγίσω τη ζωή.

Η συζήτηση περί εθνών, ύμνων και θανάτων δεν μπορεί να με πείσει για τις αγνές προθέσεις του Γρίβα. Γιατί τα έθνη είναι το όχημα για να επιβάλεται η εκμετάλλευση του ανθρώπου.

Και αυτό είναι ο Γρίβας και ο κάθε Γρίβας για μένα. Το εργαλείο των αρχόντων της γης για να με καταπιέζουν.

Έθνη; Τι είναι αυτό; Τρώεται; Εν υπάρχει καν ορισμός του τι είναι έθνος. Όχι να ξεσηκωθώ για το έθνος κιόλας. Να ξεσηκωθώ για το συμφέρον μου ναι. Για το έθνος; Η έννοια του έθνους μεταβάλεται ανάλογα με τα συμφέροντα.

Αυτό χωράει εμένα ο νους μου και λυπάμαι αν εσύ δεν το καταλαβαίνεις.

Και μην νομίζεις ότι δεν αναγνωρίζω την έννοια της κουλτούρας. Αλλά σε καμιά περίπτωση η κουλτούρα δεν είναι έθνος. Πόσο μάλλον πιστεύω ότι οι κουλτούρες αλλάζουν και πρέπει να αλλάζουν όπως αλλάζει η ζωή και δεν επιβάλονται (όπως επιβάλουν τρόπους ζωής τα συμφέροντα που χρησιμοποιούν τον όρο έθνη).

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Ουτε η λεξη πατριωτισμος εξγηται επιστιμονικα,ξερεις τι ειναι;Ουτε αυτο τρωγεται,ειναι ενα τιτανιο αισθημα αγαπης για τον τοπο σου,την πατριδα σου, και μια τεραστια δυναμη που σε σπρωχνει να την υπερασπισεις,οχι κατ αναγκη για το ΔΙΚΟ σου συμφερον.

Και μια απορια.
Τι ποδοσφαιρικη ομαδα υποστηριζεις στην Κυπρο;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Βεβαίωσις

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος βεβαιοί ότι ο αντισυνταγματάρχης κ. Γεώργιος Γρίβας, αρχηγός της Εθνικής Στρατιωτικής οργανώσεως «Χ» κατά την περίοδο της κατοχής:

1. Ευρίσκετο εν στενή επαφή μετ’ εμού διά την τηρητέαν στάσιν υπό της οργανώσεως «Χ» και ελάμβανε οδηγίας, τας οποίας είχον εξ επαφών μου μετά της εν Καΐρω Ελληνικής Κυβερνήσεως και προς τα οποίας ούτος συνεμορφώθη.

2. Οργάνωσε μαχητικά τμήματα εντός των πόλεων Αθηνών – Πειραιώς και εις τα Περίχωρα, διά δράσιν κατά του κατακτητού και ειδοποίησε τόσο την Ελληνικήν Κυβέρνησιν Καΐρου όσον και το στρατηγείον Μ. Ανατολής, ότι αυταί ήσαν εις την διάθεσίν των δι’ οιανδήποτε αποστολήν.

3. Εξώπλισεν τα τμήματα ταύτα δι’ οπλισμού προερχόμενοι εξ αγοράς διά συλλεγέντων εράνων υπό της εν Αθήναις Εθνικής Επιτροπής.

4. Απέστειλε αξιωματικούς της οργανώσεως δι’ ενίσχυσιν των ανταρτικών σωμάτων Ζέρβα και Ψαρρού.

5. Συνειργάζετο μετά της εν Αθήναις μυστικής αγγλικής υπηρεσίας πληροφοριών «Κόδρος», μετά της οποίας είχον θέσει τούτον εις επαφήν, και εις την οποίαν διέθεσε προσωπικόν εξ αξιωματικών και πολιτών της οργανώσεων διά την συλλογήν πληροφοριών προς όφελος του Στρατηγείου Μ. Ανατολής.

6. Παρέδωσε εις ενταύθα Αγγλικήν υπηρεσίαν διάγραμμα των ναρκοπεδίων των λιμένων Πατρών, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, προς αποστολήν τούτου εις το Γενικόν Στρατηγείον Μ. Ανατολής.

7. Ηρνήθη οιανδήποτε συνεργασίαν της οργανώσεως μετά της Κυβερνήσεως Ράλλη, ου ένεκεν αρκετοί αξιωματικοί αυτής εδιώχθησαν. Ο ίδιος δε ο αρχηγός της οργανώσεως, διατεθείς εις τα τάγματα ασφαλείας διά διαταγής της Κυβερνήσεως Ράλλη, δεν συνεμορφώθη προς την διαταγήν ταύτης, εξ ου και εστερήθη των αποδοχών του και εδιώχθη, επιχειρηθείσης μάλιστα υπό της Κυβερνήσεως Ράλλη και της συλλήψεώς του.

8. Λόγω της δράσεώς του ταύτης εδιώκετο απηνώς μετά των κυριωτέρων συνεργατών του υπό των Γερμανών από τον Μάρτιον 1943 μέχρι και της αποχωρήσεώς των εξ Ελλάδος, και

9. Επί παρουσία μου παρεδόθη υπό του κ. Χρήστου Ζαλοκώστα εις τον αντισυνταγματάρχη κ. Γ. Γρίβα, ως αρχηγόν της στρατιωτικής οργανώσεως «Χ», αποσταλέν προς αυτόν τηλεγράφημα εκ Καΐρου υπό του τότε πρωθυπουργού κ. [Γεωργίου] Παπανδρέου έχον ούτως: «Εθνική Ένωσις απολύτως αναγκαία. Δι’ επίτευξιν σκοπού ωρίσαμεν Στρατιωτικόν Διοικητήν Αττικής. Σας διατάσσομεν εκτελέσητε διαταγάς του, όταν κληθήτε διά στρατιωτικήν ενέργειαν».

Εν Αθήναις τη 14η Ιουνίου 1947


Ποιος εν τουτος ο Χρσανθος;

Το 1938 ο Χρύσανθος εκλέγηκε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και παρέμεινε στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο μέχρι το 1941. Με την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα, αρνήθηκε να ορκίσει την κυβέρνηση των δοσίλογων του Γεώργιου Τσολάκογλου (γνωστή ως κυβέρνηση Κουΐσλινγκς). Η άρνηση του Χρύσανθου να συνεργαστεί με τους Ναζί προκάλεσε την αντίδραση των γερμανικών κατοχικών αρχών και τον υποχρέωσαν να απομακρυνθεί από τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο.

Ο Χρύσανθος έχει και μιαν ενδιαφέρουσα σύνδεση με την Κύπρο. Την περίοδο της χηρείας του Αρχιεπισκοπικό Θρόνου της Κύπρου, μετά το θάνατο του Κύριλλου του Γ΄ (1933) ο Χρύσανθος προτάθηκε για Αρχιεπίσκοπος Κύπρου. Οι Άγγλοι, όμως, αντέδρασαν άμεσα και δεν τον δέχθηκαν, γιατί αντιλαμβάνονταν ότι οι εθνικές και αγωνιστικές περγαμηνές τού Χρύσανθου και η ισχυρή προσωπικότητά του θα φούντωναν ακόμη περισσότερο τον ενωτικό πόθο των Κυπρίων.

Ζοππόβορτος είπε...

Όπως βλέπετε αγαπητοί μου ο Ανόρθωσις σας παρέθεσε σωρείαν μαχών και ανδραγαθημάτων του Γρίβα εναντίον των Γερμανών κατακτητών κατά τας οποίας συνελήφθη(;), ετραυματίσθη(;), εδραπέτευσεν(;) και ακολούθως εκατάστρεψεν αποθήκας οπλισμού του εχθρού(;), αποδεκάτισεν διμοιρίας και τάγματα του(;), συνέτριψε μηχανοκίνητας ομάδας του και . . . . . . ηρνήθη συνεργασίας μετά της εγκαθέτου κατοχικής κυβερνήσεως.
Άτε, φκάρτε μούγκαν τωρά.

Πρωμιθεας είπε...

“ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ”,

Μα δεν ζήτησα πιστοποιητικό καλής διαγωγής για τον Γρίβα από τον πνευματικό του, αλλά να «ΜΑΣ ονομάσεις […] έστω και ΜΙΑ, ΜΟΝΟ ΜΙΑ μάχη που έδωσε ο Γρίβας με την Οργάνωση του τη “Χ”, εναντίον των γερμανών κατακτητών... Πού και πότε έγινε αυτή η μάχη και τι απώλειες υπήρξαν εκατέρωθεν...» Μπορείς;

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Αγαπητέ Πάμπο,

1. Περιμένω απάντηση για τον θούριο του Γρίβα.

2. Ζήτησες «στοιχεία, χειροπιαστά , για το ότι ο Γρίβας ήταν συνεργάτης των ΝΑΖΙ».
Σου παράθεσα τι δήλωσε ο ίδιος ο υπασπιστής του. Σου παράθεσα πότε και πού το είπε.

Δεν πήρα απαντήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε

Η πατρίδα, η μητρίδα, η προγονίδα έχουν ετυμολογική έννοια.

Για παράδειγμα: αν εσύ ζήσεις τη ζωή σου σε διαφορετικό τόπο από τον πατέρα σου, τότε το παιδί σου θα έχει διαφορετική πατρίδα από εσένα.

Η υπεράσπιση του τόπου σου δεν είναι από αγάπη, είναι υπεράσπιση του συμφέροντός σου.

Αλλά τι σημαίνει υπεράσπιση;

Υπεράσπιση των συμφερόντων σου από κάποιο βίαιο εισβολέα.

Ποιο όμως δικαίωμα έχει κάποιος να απαγορεύσει σε κάποιο άλλο να κάνει τη δική σου πατρίδα και δική του πατρίδα με ειρηνικό τρόπο;

Έχει ακόμα μια ειδοποιό διαφορά ανάμεσα στις κοσμοθεωρίες μας.

Δικαίωμα ιδιοκτησίας.

Αν δεν έχεις δικαιώματα στην πατρίδα σου, πιο το ώφελος να πολεμήσεις για αυτή;

Παράδειγμα: Αν η Κύπρος άνηκε σε μια φούχτα ανθρώπων και τόσο εγώ όσο και οι προγόνοι μου δουλεύαμε για αυτούς με την υπεραξία μας να καταλήγει στην τσέπη τους.

Πιο το ώφελος να αγωνιστώ για να υπερασπιστώ την Κύπρο;

Θα προτιμούσα να ανακτήσω την Κύπρο από αυτούς που την κατέχουν παρά να πολεμήσω εναντίων οποιουδήποτε "εισβολέα". Η εισβολή είναι απλά αλλαγή αφεντικού.

Άλλο παράδειγμα:
Δεν είναι οι τραπεζίτες και η κυβέρνηση που θα ξεκινήσουν να παίρνουν τα σπίτια του Κύπριου (και οποιουδήποτε ζει νόμιμα στον τόπο μου) το ίδιο με τον βάρβαρο εισβολέα του 74;

Πιστεύω ότι και οι δύο απειλούν την πατρίδα μου. Η διαφορά είναι ότι στη μια περίπτωση έχουμε τη βία των όπλων και στην άλλη τη βία του καπιταλισμού.

Δεν αρκούν φίλε μου ανορθωσιάτη οι λέξης τιτάνια και αγάπη για να εξηγήσεις τις πράξεις σου.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Προμηθεα

Σου παραθεσα στοιχεια-ντοκουμεντα οτι ο Γριβας δεν ηταν συνεργατης των Γερμανων και οχι απο καποιον τυχαιο.Προφανως και δεν ειχε την δυναμη του ΕΛΑΣ που αληθεια για τι και ποιον μαχοταν;

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Προφανως εννοεις τον θουριο του Ρηγα,και οχι του Γριβα.

Δεν εχω υπ οψη μου ολους τους στιχους του αλλα δεν καταλαβα τι εννοεις.

Δεν καταλαβα τι δειχνει το περιστατικο που μου παραθεσες,βοηθα.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Ναι αγαπητέ Πάμπο, εννοούσα του Ρήγα και όχι το Γρίβα, όπως έγραψα.
Ρωτώ επειδή οι διάφοροι εθνικιστές και όσοι το παίζουν πατριώτες κλπ επικαλούνται και δοξάζουν τον Ρήγα.

Τι δεν κατάλαβες από το περιστατικό που παράθεσα.
Είναι ξεκάθαρο.

Όταν οι Γερμανοί κατέλαβαν την Ελλάδα διόρισαν την κυβέρνηση Τσολάκογλου. Ήταν η πρώτη κατοχική ελληνική κυβέρνηση.
Αυτή η κυβέρνηση δημιούργησε διάφορες στρατιωτικές υπηρεσίες.
Μία από αυτές ήταν και η υπηρεσία Στρατιωτικών Αρχείων.

Ο Όμηρος Παπαδόπουλος που ήταν στενός συνεργάτης του Γρίβα και υπασπιστής του την περίοδο της Χ σε συνέντευξη του στη Σημερινή είχε πει ότι επικεφαλής αυτής της υπηρεσίας ήταν ο Γρίβας.
Γνωρίστηκαν όταν διορίστηκε και ο ίδιος σ’ αυτή την υπηρεσία και έγινε ο διάλογος που ανάφερα στο σχόλιο μου.

Είναι τόσο απλό.
Έχουμε μια ομολογία από τον πιο στενό συνεργάτη του Γρίβα ότι τον είχαν διορίσει οι Γερμανοί στη συγκεκριμένη υπηρεσία.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στη Σημερινή στις 4/2/1994.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε

Καποιος λεει ψεματα,ο παπας ή ο Παπαδοπουλος.

Θα τον βρω τον θουριο και θα σου απαντησω.

Και κατι για την αναρτηση.

Θελω μια απαντηση με ενα ναι ή ενα οχι.

Θεωρεις την δημοκρατια του 60 μια δικαιη λυση;

Απλός πολίτης είπε...

Να σου απαντήσω εγώ αν μου επιτρέπεις.
Όχι! Η δημοκρατία του 60 δεν ήταν δίκαιη λύση. Και η αριστερά της Κύπρου την καταψήφισε ενώ όλοι οι άλλοι την υπερψήφισαν. Γι' αυτό όλοι αυτοί οι ήρωες (πρρρρρρ) κατατρέχουν την αριστερά μέχρι σήμερα. Γιατί αποδείκτηκε ότι η αριστερά είχε δίκαιο ενώ αυτοί είχαν άδικο. Λες και αν εξαφανιστεί η αριστερά θα εξαφανιστεί και η ευθύνη τους, για το φιάσκο της υπόθεσης Κυπριακός Ελληνισμός.

Πρωμιθεας είπε...

“ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ”,

Μα περιπαίζεις με/μας; Ποια είναι τα «στοιχεια-ντοκουμεντα», που παράθεσες όπως λες; Η «βεβαίωσις» καλής διαγωγής που έγραψε, προφανώς κατόπιν παραγγελίας, ο Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος για τον Γρίβα; Πού είναι καταγραμμένες οι μάχες που έδωσε ο ίδιος μαζί με την “Χ” του κατά των γερμανών και αποδεικνύουν την αντιστασιακή αντικατοχική του δράση;

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Μάλλον ο παπάς λέει ψέματα.
Αν προσέξεις την ημερομηνία που έγραψε την επιστολή, ήταν η περίοδος όπου γίνονταν οι δίκες των δοσίλογων της κατοχής.
Ανάμεσα στις κατηγορούμενες οργανώσεις ήταν και η Χ.

Ο Όμηρος Παπαδόπουλος ήταν πιστός γριβικός μέχρι το θάνατο του πριν καμιά δεκαριά χρόνια.
Αλήθεια, δεν σε απασχολεί το ότι, όπως γράφουν και οι άλλοι σχολιογράφοι, δεν καταγράφονται μάχες της Χ εναντίον των Γερμανών; Ούτε καν στα δικά τους βιβλία.
Π.χ. το βιβλίο τους «Ο άγνωστος πόλεμος της Χ» στο κεφάλαιο για τη δράση της οργάνωσης καταγράφονται ενέργειες μόνο εναντίον των κομμουνιστών και συνεργασία με το μηχανοκίνητο τάγμα του Μπουραντά που ήταν στην υπηρεσία της κατοχικής αστυνομίας.

Πριν διαβάσεις τον θούριο του Ρήγα, πες μου την εκτίμηση σου γι αυτόν.

Όσον αφορά το τελευταίο ερώτημα σου δεν απαντάτε με ένα ναι ή ένα όχι.
Αν την δει κάποιος γενικά και αόριστα θα πει όχι.
Αν κάποιος άλλος τη δει υπό το πρίσμα του στόχου της ΕΟΚΑ θα απαντήσει και πάλι όχι.
Αν όμως τη δει μέσα στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν και την απειλή της τριχοτόμησης, τότε μπορεί να πει ότι δεν υπήρχε άλλη διέξοδος.

Υπάρχει όμως και η άλλη άποψη που λέει ότι δεν έπρεπε να γίνει αποδεχτή και να μετατραπεί ο ένοπλος αγώνας σε ένα μαχητικό πολιτικό και μαζικό αγώνα που θα αφαιρούσε από τους βρετανούς το επιχείρημα ότι οι ε/κ ασκούσαν τρομοκρατία.

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε

Οι δικες των δοσιλογων εγιναν το 45-46.

Η δηλωση του Χρυσανθου ηταν ιουνιο του 47,και ξερουμε το ποιον του,ηταν αυτος που αρνηθηκε να ορκισει την κατοχικη κυβερνηση,τι λογο ειχε να υποστηριξει ενα συνεργατη των Γερμανων;
Κανεις δεν ειπε οτι ο Γριβας δεν ηταν ορκισμενος αντικουμμουνιστης,μην τα συγχιζουμε ομως,αλλωστε γινεται λογος οτι του προταθηκε η αρχηγια του ΕΛΑΣ ,αλλα για ποιον θα πολεμουσε;
Πως μπορουσε να κανει ενοπλο αγωνα εναντιον των κατακτητων μονο εντος αθηνας ,αφου η υπαιθρος ηταν υπο τον ελεγχο του ΕΛΑΣ.

Ο Θουριος ηταν ενα συγγραμμα ξεσηκωμου και τονωσης του πατριωτισμου, προπομπος του μεγαλου ξεσηκωμου,αυτο ξερω και νοιωθω για αυτον.

Παρατηρησες οτι σε ολες τις εκδοχες της απαντησης σου,δεν εδωσες θετικη απαντηση στο αν ηταν δικαιη η δημοκρατια του 60;
Και οντως δεν ηταν δικαιη,με οτι αυτο συνεπαγεται.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Αγαπητέ Πάμπο.

Πάλι σχολιάζεις εκείνο που σε βολεύει. Για τον Όμηρο Παπαδόπουλο ούτε λέξη.
Το θέμα που έθεσες δεν ήταν αν ο Γρίβας ήταν αντικομμουνιστής, αλλά ρώτησες αν υπάρχουν στοιχεία ότι συνεργάστηκε με τους Γερμανούς.

Υπάρχει η μαρτυρία του Ο. Παπαδόπουλου που επαναλαμβάνω δεν ήταν κάποιος τυχαίος.
Υπάρχουν και τα πρακτικά από τις δίκες των δοσίλογων της κατοχής όπου στελέχη της Χ παραδέχονται τη συνεργασία τους με την Ειδική Ασφάλεια.
Υπάρχουν και άλλα στοιχεία αλλά όπως σου έγραψα και σε προηγούμενο σχόλιο δεν έχω διάθεση και χρόνο να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο θέμα.
Στοιχεία υπάρχουν πολλά.

Ναι, ο θούριος του Ρήγα ήταν ένα σύγγραμμα (αφού έτσι θέλεις να το βλέπεις) ξεσηκωμού και τόνωσης του πατριωτισμού.
Ποιων όμως;

Και σημασία δεν έχει τι νιώθεις εσύ ή εγώ για το συγκεκριμένο αλλά τι λέει το ίδιο το κείμενο.

Όσον αφορά τη Δημοκρατία του 60, όπως και για πολλά άλλα θέματα, η απάντηση δεν δίνεται με ένα ναι ή ένα όχι.
Είναι σύνθετα τα πράγματα αγαπητέ Πάμπο και όχι μονοδιάστατα.

Και η απάντηση μου είναι ένα δείγμα του από πόσες πλευρές μπορεί να εξεταστεί το θέμα.

Κατανοώ ότι για σένα είναι άδικη επειδή δεν οδήγησε στην ένωση.
Όμως δεν είναι τόσο απλό το θέμα.

nikodimos ioannides είπε...

file mixali diavazontas ta dika sou vivlia kai diavazontas kai alla polla istorika vivlia diaforon kai episis episima egrafa milw gia periodo 55/59 vriskw ta vivlia sou kai tis apopsis sou gelies signomi gia tin ekfrasi.epsaka vrika anakinosis tis peo kai tou akel tin tote epoxi pou kalousan opados na entaxthoun enantia ston agona kai oso gia tis dolofonies mia periptosi pou kserw apo proto xeri exis megalo lathos anaferome stin dolofonia agiou theodorou ston agro.tora to thema pou mas apasxoli ton telefteo kero me tin simetoxi tou akel se skandala pou den ine mono afto tis cyta(erxonte alla) kai tha to dis stin poria mas elagan oti ine to komma tou laou to komma tis ergatias.fanike akrivos to antitheto ine to komma tis mizas kai tis diafthoras psaxnontas katastasis kai gegonota to olo apoteesma ine.to oti ginete ftene i alli ektos to akel eleos pio vrethika epitages katatethimenes sto akel en na mas pantrepsete me arseniko

Μιχάλης είπε...

@ nikodimos ioannides

Αγαπητέ μου.

Δεν θα σχολιάσω όσα γράφεις διότι θέτεις δύο θέματα που δεν έχουν σχέση με όσα συζητούμε.

Θα σου πω μόνο δύο κουβέντες.
Είναι δικαίωμα σου να χαρακτηρίζεις γελοία τα όσα γράφω.
Το ζητούμενο είναι πώς ανατρέπει κάποιος τις «γελοιότητες».
Οι σύνδεσμοι αγωνιστών εξέδωσαν ολόκληρη «έρευνα» για να μου απαντήσουν και τελικά έκαναν μια τρύπα στο νερό.
Επιστρατεύτηκε και ο Παπαφώτης ο οποίος αντί να απαντήσει μου έκανε προσωπική επίθεση.
Ακόμα και το ΚΕΑ προσπάθησε να μπει στο χορό και τα παράτησε.
Ο Καρκαλέτσης το ίδιο, όπως και ο Παπαναστασίου.
Όλοι αυτοί αντί να μου απαντήσουν μου κάνουν προσωπικές επιθέσεις (καλή ώρα όπως εσύ) και γράφουν ότι τους κατέβει χωρίς καμιά τεκμηρίωση.
Τόσο γελοιότητες είναι αυτά που γράφω.
Αν ξέρεις τι έγινε στον Αγ. Θεόδωρο Αγρού και ποιος πάτησε την σκανδάλη, τότε ίσως κάποια στιγμή συζητήσουμε το θέμα.

nikodimos είπε...

file mixali se xeretw,ime apo ton agio theodoro kai ferw kai to onoma afto pou grapsate sto vivlio sas ine papous mou kai i alithia ntrepome ta osa grafete ine psemata giati iparxi ena mikro vivliaraki pou eperne simiosis tote an kai i ipolipi oikogenia ta arnite eegw ntrepome giafto lew pos den vasizete kapou afto pou grafis kai i alithia iparxi.ntrepome pou milw etsi alla ine i alithia itan prodotis kai se oikogeniako kiklo otan ipa kala na tou kanoun i sigkenis apla den mou miloun

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ είπε...

Φιλε Μιχαλη

Πολυ ευκολα χαρακτηριζεις καποιον ψευτη,ψευτης και ο Χρυσανθος;
Και γω μπορω να σου πω ψευτης ο Ο.Παπαδοπουλος ή οτι ειχε αντιζηλιες με τον Γριβα και τελειωσε το παραμυθι,δεν ειναι ετσι ομως τα πραματα.

Για τη Κ.Δ του 60 μιλησαμε πολλες φορες ,δεν εχω και χρονο.

Τσαντός είπε...

nikodimos

Τί έγραφε μέσα αυτό το βιβλιαράκι που σε έπεισε ότι ήταν προδότης;

Μιχάλης είπε...

@ «nikodimos ioannides»

Καλή η προσπάθεια σου πλην μάταιη.
Και εφόσον εσύ θεωρείς τα όσα έγραψα για τον δήθεν παππού σου είναι γελοία, επέτρεψε μου να θεωρήσω και τη χρήση του συγκεκριμένου ονόματος από μέρους σου ως προβοκάτσια.

Κάποιος που λέει ότι κατάγεται από τον Άγιο Θεόδωρο δεν λέει ΣΤΟΝ Αγρό αλλά ΤΟΥ Αγρού.
Εκτός και αν εννοείς ότι η δολοφονία έγινε στον Αγρό, πράγμα που δεν ευσταθεί.

Σε κάλεσα να απαντήσεις σε μια απλή ερώτηση και το απέφυγες.
Την επαναλαμβάνω: Ποιος πάτησε την σκανδάλη και τον δολοφόνησε.
1ον: Αν είσαι από τον Άγιο Θεόδωρο θα ξέρεις.
2ον: Αν είσαι όντως μέλος της οικογένειας (που θεωρώ ότι δεν είσαι) και πάλι θα ξέρεις.

Απάντησε μου σ’ αυτό.

Επίσης, αν όντως είσαι εγγονός του μ. Νικόδημου, γράψε μου στο email μου mihalismihail@gmail.com το τηλέφωνο σου για να επικοινωνήσουμε.
Αν δεν το πράξεις θα επιβεβαιωθεί πλήρως ότι όντως δεν είσαι συγγενής.

Αναμένω

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Ο Όμηρος Παπαδόπουλος παρέμεινε πιστός στον Γρίβα μέχρι το θάνατο του.
Έγραψε και βιβλίο για τη Χ.
Όμως όπως σου ξαναείπα υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία από έλληνες και ξένους ιστορικούς και συγγραφείς που μιλάνε για τον ρόλο της Χ.
Υπάρχουν και τα πρακτικά της δίκης των δοσίλογων όπου αξιωματούχοι της Χ δηλώνουν ότι εξοπλίζονταν από τους Γερμανούς.
Υπάρχουν πολλά στοιχεία.

Αλλά αν σε ενδιαφέρει το περιοδικό Χρυσή Αυγή σε αφιέρωμα του στους Ταγματασφαλίτες έγραφε και το ακόλουθο ποιηματάκι:
«Γεια σου Μαγγανά μου, γεια σου, με τους Χίτες τα παιδιά σου, Χίτες, Χωροφύλακες, Ταγματασφαλίτες».

Τσαντός είπε...

Νικόδημε;

Ανώνυμος είπε...

Kyrie Michali, exo enimerothi gia kapia sxolia pou eginan sto blog sou apo kapion pou isxirezete oti legete nikodimos kai ine apo ton Agio Theodoro kai eggonos you makariti Nikodimou klp. ta sxolia afta ine anaxia sxoliasmou kathos to atomo afto den exi kamia sxesi me to onoma kai tin oikogenia. to na xrisimopia kapios allo onoma kai na parousiazi gegonota kai katastasis pou den ksero ti eksipiretoun ine anandro kai anithiko. o kathenas as vgali ta dika tou simperasmata.

Μιχάλης είπε...

Αγαπητέ μου το ξέρω ότι πρόκειται για προβοκάτσια και αυτό φάνηκε από την πρώτη στιγμή.
Γι αυτό και οι ερωτήσεις που του έκανα.
Δυστυχώς κάποιοι δεν σέβονται τίποτε και κανένα προκειμένου να δημιουργήσουν κάποιες εντυπώσεις.