Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Αν ζούσε σήμερα ο Αυξεντίου…




Αν ζούσε σήμερα ο Γρηγόρης Αυξεντίου θα ήταν υπέρ της ομοσπονδιακής λύσης του Κυπριακού;
Θα συνέχιζε να ήταν υπέρ της ένωσης της Κύπρου με την Ελλάδα;
Προηγουμένως θα ήταν με τον Μακάριο ή με τον Γρίβα;

Αλήθεια, ποιος μπορεί να απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα και πολύ περισσότερο να είναι σίγουρος για την απάντηση;
Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει.

Και όποιος λέει ότι ξέρει ή είναι σίγουρος, δεν λέει αλήθεια.

Γιατί;
Για πολλούς λόγους.

Πρώτον, ίσως να μην τον ήξερε κανένας, όπως δεν ξέρουμε πολλούς από τους αγωνιστές.

Ίσως να αποδεχόταν τη Ζυρίχη και να γινόταν και υπουργός του Μακαρίου, όπως έγιναν άλλα «σιδεροκέφαλα» στελέχη της ΕΟΚΑ, Γιωρκάτζιης, Τ. Παπαδόπουλος, Ανδρ. Αζίνας.

Μπορεί να παρέμενε στο πλευρό του Γρίβα και να πολεμούσε τη Ζυρίχη, το κράτος του 60 και τον Μακάριο.

Μπορεί να λάμβανε μέρος στο πραξικόπημα, μπορεί και να ήταν στις αντιστασιακές ομάδες.
Μπορεί να ήταν και διοικητής του εφεδρικού, όπως ήταν ο Τσαγκάρης, ο Παπακώστας και άλλοι.

Σήμερα μπορεί να ήταν υπέρ της Δ.Δ.Ο., μπορεί και όχι.

Επομένως, όσοι θεωρούν σίγουρο τι θα ήταν ο Αυξεντίου σήμερα ή ο Μάτσης ή ο Κκέλης ή ο Λένας κλπ, απλώς κατεβάζουν τους ήρωες στα δικά τους μέτρα.

Κατά την άποψη μου αυτό το κάνουν για να δικαιολογήσουν τη δική τους στάση και να δώσουν υπόσταση στις δικές τους απόψεις.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι κανένας δεν μπορεί να ξέρει.

25 σχόλια:

Woofis είπε...

Εν πραγματικά αδιέξοδον το ερώτημαν "τι θα εγίνετουν εάν...;", για τον λόγον που αναφέρεις ήδη, δεν ξέρουμεν, το μόνον που ξέρουμεν εν το τι έγινεν τελικά. Αλλά πάλε αν θέλεις να αντλήσεις διδάγματα, εν αναπόφευκτον να σκεφτείς τους εναλλακτκούς δρόμους που θα εμπορούσαν να πάρουν τα πράματα.
Π.χ. τι θα εγίνετουν αν επιτυγχάνετο συμφωνία το 1956; Ο Αυξεντίου, ο Μάτσης τζαι πολλοί άλλοι αγωνιστές που εσκοτωθήκαν τα επόμενα χρόνια, μέσα στην έντασην των επιχειρήσεων τζιαι των βασανιστηρίων των εγγλέζων μπορεί όντως να εζούσαν σήμερα. Μπορεί ο τουρκικός παράγοντας, τον οποίο0ν εχρησιμοποιήσαν οι εγγλέζοι μετά το ναυάγιον, τζιαι την εξορίαν του Μακαρίου στες Σεϋχέλλες, να είshιεν τελείως διαφορετικήν επίδρασην.
Πάντως, αν εζούσαν τούτοι οι αθρώποι σήμερα, νομίζω ότι επιλογές τζιαι να είχαμεν σήμερα, ήταν να υποστηρίξουν τες πραγματικές γενναίες. Τζιαι για μέναν, έναντι του στάτους κβο, η σαφώς πιο θαρραλέα επιλογή εν η διαμόρφωση συνθηκών ειρήνης τζιαι αρμονικής συμβίωσης με τους τούρκους...

ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ είπε...

Δεν ξερω φιλε ποιους υπονοεις ,καταλαμβαινω ομως τι θελεις να καταδειξεις.

Το μονο σιγουρο ειναι οτι αυτα τα παιδια μεγαλωσαν με συγκεκριμενο τροπο με ιδανικα με πανανθρωπινες αξιες πηραν ανηφοριες πηραν μονοπατια ,δεν συμβιβαστηκαν ουτε με τον θανατο,και πεθαναν για εναν ερωτα μεγαλο αλιθινο.

Οσοι και για οποιονδηποτε λογο τους ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ απλα ασελγουν,ολοι ομως εμεις οι αλλοι πρεπει τουλαχιστον να νοιωθουμε μια ειδικη και ιστορικη ευθυνη και ειναι καλο σε καποιες στιγμες να τους φερνουμε στην μνημη μας και να αναρωτιωμαστε ,τι θα εκαναν,πως θα αντιδρουσαν;Εγω λεω σιγουρα για το καλο του τοπου τους σιγουρα,ετσι μεγαλωσαν,ετσι εμαθαν,και το απεδειξαν.

Μιχάλης είπε...

@ Woofis

Το πώς θα μετέφραζαν οι αναφερόμενοι τις γενναίες επιλογές είναι και πάλι συζητήσιμο φίλε.
Για τον ένα γενναίες επιλογές είναι οι α ή β και για τον άλλο οι γ ή δ.

Άρα πάλι οδηγούμαστε σε αδιέξοδο.

Νομίζω ότι το πιο σωστό είναι η άποψη που λέει πως στην ιστορία δεν υπάρχει αν.
Έχω την άποψη ότι δικαιώνεται για άλλη μια φορά αυτή η θέση.

Μιχάλης είπε...

@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ

Αγαπητέ Πάμπο, μιλώ για κάποιους «υπερπατριώτες» που καπηλεύονται τα ονόματα των ηρώων και τους κατεβάζουν στα μέτρα τους.
Ότι αν ζούσε ο Γρηγόρης θα έφτυνε την ομοσπονδία και άλλες βλακείες.

Είναι σωστή η επισήμανση σου ότι οι άνθρωποι αυτοί μεγάλωσαν σε άλλες συνθήκες, σε άλλο περιβάλλον. Και έκαναν πράξη τα όσα γαλουχήθηκαν.

Ωστόσο αυτό δεν προδικάζει και τη συνέχεια στην περίπτωση που έμεναν ζωντανοί.
Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για το πώς συμπεριφέρθηκαν στη συνέχεια άλλοι που είχαν δράση την περίοδος της ΕΟΚΑ.
Ήδη έχω αναφερθεί σε ορισμένους, ενώ όλοι ξέρουμε ότι κάποιοι πήγαν με τον Μακάριο και κάποιοι με τον Γρίβα.
Κάποιοι έλαβαν μέρος και στο πραξικόπημα ενώ κάποιοι άλλοι το πολέμησαν.

Η αναφορά σου ότι θα έπρατταν για το καλό του τόπου είναι και πάλι γενικό και αόριστο, διότι εξαρτάται τι θεωρεί ο καθένας ότι είναι το καλό του τόπου.

pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pluton είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=_3QK_9W1o6w

pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μιχάλης είπε...

@ pluton

Είσαι μια τρανή απόδειξη ότι ο εθνικιστής και ιδιαίτερα ο φανατικός είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Όλα ίσα κι όμοια…

Η ατάκα είναι λανθασμένη. Η ορθή είναι: «Ο μεγαλύτερος εχθρός του Έλληνα είναι ο Έλληνας».

Το σημαίνει ότι ο Αυξεντίου πέθανε σαν Έλληνας;
Δηλαδή υπάρχει ελληνικός, τούρκικος, αργεντινός, κορεάτικος κλπ θάνατος;

Και αν ο Αυξεντίου πέθανε σαν Έλληνας, οι άλλοι νεκροί της ΕΟΚΑ σαν τι πέθαναν;

pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μιχάλης είπε...

@ pluton

Πραγματικά η υπεραπλούστευση, η αυθαίρετη ερμηνεία και η παραποίηση είναι το κύριο χαρακτηριστικό του κάθε εθνικιστή.

Αν με τα όσα έγραψα κατάλαβες ότι θέλω να υποβιβάσω τους ήρωες και ειδικά τον Αυξεντίου, τότε είσαι αλλού ξημερωμένος.

Το ερώτημα μου είναι εκεί και οι εξυπνοβλακείες που έγραψες δεν απαντούν στο ερώτημα.
Και με την απάντηση σου δείχνεις ακριβώς πόσο ρηχά σκέφτεσαι αλλά και (για πολλοστή φορά) πόσο δεν αντιλαμβάνεσαι και δεν έχεις γνώση των δεδομένων της Κύπρου.

Γι’ αυτό το λόγο δεν θα μπω στον κόπο να σου πω γιατί όσα έχεις γράψει είναι εντελώς άστοχα.
Ότι και να σου πω δεν θα μπορέσεις να το αντιληφθείς.

Απλώς μου επιβεβαιώνεις για άλλη μια φορά γιατί ο ελληνισμός δεν πάει μπροστά τους τελευταίους αιώνες.

Ανώνυμος είπε...

Κάντε καλά με τον Αναστασιάδη Πλούτωνα. Αν σας βαστάει. Αυτός θα βάλει την υπογραφή.

Μιχάλης είπε...

@ pluton

Γιατί αφαίρεσες τα σχόλια σου;

pluton είπε...

Έλεγα βρε Μιχάλη ότι αφού θεωρείται η επιχειρηματολογία μου κατώτερη του άρθρου, τι νόημα έχει να υπάρχει;

Μη νομίζεις, σε παρακολουθώ όσο είμαι εδώ, δεν επεμβαίνω παρά μόνο σε κραυγαλέες υποθέσεις σε ειδικά θέματα, όπως στα Εθνικά και θρησκευτικά θέματα, αν πρόσεξες δεν λέω κουβέντα για τα τοπικά ζητήματα της Κύπρου και ο λόγος είναι απλός.

Διαπίστωσα ότι υπάρχει πολύ πόνος στους Κυπρίους για την τοπική κατάσταση, τους θεωρούσα λιγάκι αναίσθητους (για τους διεθνιστές μιλώ), αλλά διαπίστωσα ότι και αυτοί έχουν στεναχώρια και ανεμοδέρνονται και δεν είναι σωστό να τους τσιγκλάω και εγώ.

Πάντως πιστεύω Μιχάλη ότι η μη συμμετοχή στον απελευθερωτικό αγώνα (από κακό υπολογισμό και πόλωση ίσως και λάθος παροτρύνσεις από το ΚΚΕ) έχει δημιουργήσει ένα κόμπλεξ στα μέλη του, πιστεύω επίσης ότι αυτό το κόμπλεξ (δεν το λέω υβριστικά), ας το πω καλύτερα η "ζήλια" το εκφράζει σ όλο του το μεγαλείο το άρθρο που έβαλες. Νομίζω (αν και διαβάζω λίγο επιπόλαια το πλήθος των άρθρων που βλέπω) προσπαθούμε να κατεβάσει το μέγεθος του Αυξεντίου, να τον φέρει σε ύψος που να μη σας δημιουργεί "αυχενικό", μου λες ότι λάθος κάνω (δεν νομίζω).

Δες οι άνθρωποι μέσα στην πορεία της ζωής ποτέ δεν μένουν ίδιοι, ναι ο Μάρκος Βαφειάδης έπιασε πάτο και πολλοί άλλοι ακόμα και ο Ν Ζαχαριάδης αν τον άφηναν να γυρίσει στην Ελλάδα όταν το ζήτησε πιθανά να ερχόταν σε συμβιβασμό με τους Συνταγματάρχες και γι αυτό δεν τον άφησαν, αλλά και πολλοί έφτασαν στο τέλος της ζωής τους πιστοί στις αρχές τους ή με μικρούς συμβιβασμούς, άλλο πράγμα η στιγμή της μάχης και άλλο πράγμα η ειρηνική τριβή της καθημερινότητας, που πολλές φορές είσαι υποχρεωμένος να κάνεις καπάκια με τον αντίπαλό σου, αλλά χωρίς να έχουν αλλάξει οι βασικές σου γραμμές - (Η λέξη «καπάκια» δεν έχει σχέση με καπάκια και... κατσαρόλες. «Κa paqë» (το ë αμυδρά) στ' αρβανίτικα σημαίνει «έχει ειρήνη», δηλαδή όταν οι αντιμαχόμενοι έκλειναν κάποιαν ανακωχή, ελέγετο γι' αυτούς kan paqë= έχουν ειρήνη, ανακωχή) - εκτός και αν φτάσεις σε σημείο και αναθεωρήσεις πλήρως την ζωή σου, έχει συμβεί και σε μένα αυτό.

pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μιχάλης είπε...

@ pluton

Εγώ λέω ότι κατάλαβες ότι όσα έβαλες ήταν άσχετα και τα απόσυρες και όχι γιατί η δήθεν επιχειρηματολογία σου ήταν κατώτερη του άρθρου.

Μιλώντας σου εντελώς ειλικρινά, σου λέω ότι οι αρλούμπες που γράφεις, η έλλειψη ιστορικής γνώσης για την Κύπρο, οι υπεραπλουστεύσεις σου και ο παραλληλισμός με άλλα δεδομένα δεν τσιγκλάει καθόλου.

Συνεπεία τούτων, εκείνο που με ενοχλεί με σας τους εθνικιστές είναι ότι αντί να σταθείτε στην ουσία ενός θέματος, και τις πλείστες φορές αντιλαμβάνεστε την αδυναμία σας, προβαίνετε σε κάποιες διαπιστώσεις που καμιά σχέση έχουν με την πραγματικότητα.
Αντί να εξετάσετε το αντικείμενο, αποδίδετε προθέσεις σε εκείνους που διατυπώνουν την άποψη.

Προσωπικά θεωρώ ότι δεν νιώθω κανένα κόμπλεξ ούτε ζήλια για τη μη συμμετοχή του ΑΚΕΛ στην ΕΟΚΑ. Αφήνω έξω τον παράγοντα (που ποτέ δεν τον λαμβάνεις υπόψη) ότι η ΕΟΚΑ απέκλεισε το ΑΚΕΛ.
Και προσωπικά δεν νιώθω κανένα κόμπλεξ, διότι κατά την άποψη μου έχει αποδειχθεί ότι ο αγώνας αυτός (και μιλώ σε πολιτικό επίπεδο και αυτό δεν αφορά εκείνο τον κόσμο που πολέμησε και θυσιάστηκε) ήταν η αρχή της καταστροφής της Κύπρου.

Θεωρώντας ότι ο Αυξεντίου, όπως και ο Μάτσης που έδωσαν τη ζωή τους, όπως και άλλοι που επέζησαν και είχαν την στοιχειώδη λογική (και όχι φανατισμό) αν ζούσαν σήμερα θα είχαν πάρει μαθήματα. Και θα σκέφτονταν πολύ διαφορετικά.
Αυτό που λέω δεν είναι θέσφατο, είναι μια εκτίμηση.

Αν αυτό εσύ το θεωρείς ότι είναι προσπάθεια να κατεβάσω τον Αυξεντίου στο δικό μου επίπεδο, είναι δικαίωμα σου. Εγώ λέω πως δεν είναι έτσι τα πράγματα.

Και στο κάτω κάτω τι είπα;
Είπα ότι κανένας δεν ξέρει πώς θα αντιδρούσε ο Αυξεντίου και αυτό θεωρώ ότι είναι απόλυτα σωστό.
Και λαμβάνοντας υπόψη ότι διάβασες το κείμενο επιπόλαια (και δεν είχα καμιά αμφιβολία γι’ αυτό) είμαι σίγουρος ότι δεν κατάλαβες τι ήθελα να πω.

Και κάτι τελευταίο. Η επίδειξη γνώσης άλλων γλωσσών δεν με πείθει για γνώση θεμάτων και κυρίως ιστορίας.

pluton είπε...

Είχα άλλη δουλειά να κάνω τώρα, αλλά δεν πειράζει μου έριξες το γάντι και το σηκώνω. Θα σου απαντήσω χωρίς να αφήσω να «οριμάσουν» τα πράγματα με την πρώτη, έτσι όπως το καταλαβαίνω (και ότι ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη θέλουν να γίνουν ας γίνουν).

Ας δούμε τι λες και ας φτιάξω το φανταστικό κείμενό σου προσαρμοσμένο στην δική μου φαντασία:

Αναφέρεσαι για τον Αυξεντίου και λες: «Θα συνέχιζε να ήταν υπέρ της ένωσης της Κύπρου με την Ελλάδα;», εσύ λες ένας αξιωματικός του Ελληνικού στρατού (τον παρουσιάζεις με την στολή του Ελληνικού στρατού) θα ήταν εναντίον της ένωσης της Κύπρου με την Ελλάδα; ! Όχι Μιχάλη αυτό είναι πάνω από φαντασία. Αλήθεια γιατί δεν κάνεις τον ίδιο συλλογισμό και για τον Γρίβα; Αν ζούσε ο Διγενής «Θα συνέχιζε να ήταν υπέρ της ένωσης της Κύπρου με την Ελλάδα;»… αν ζούσε ο Παπαϊωάννου θα ήταν ακόμα στο ΑΚΕΛ; «Αλήθεια, ποιος μπορεί να απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα και πολύ περισσότερο να είναι σίγουρος για την απάντηση;».
«Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει.»
«Γιατί;

Για πολλούς λόγους.»
«…όσοι θεωρούν σίγουρο τι θα ήταν ο Παπαϊωάννου σήμερα, απλώς κατεβάζουν τους ηγέτες στα δικά τους μέτρα.».

Αναρωτιέσαι:

«Το σημαίνει ότι ο Αυξεντίου πέθανε σαν Έλληνας;
Δηλαδή υπάρχει ελληνικός, τούρκικος, αργεντινός, κορεάτικος κλπ θάνατος;»

Φυσικά Μιχάλη υπάρχει πχ ο Αυξεντίου ο ίδιος ο «Σταυραετός του Μαχαιρά», δήλωσε : «...Στην εσχάτη ανάγκη θα αγωνιστώ και θα πεθάνω σαν Έλληνας. Αλλά ζωντανόν δεν θα με πιάσουν...». Αυτός που είχε το θάρρος να πεθάνει λες να μη ήξερε την διαφορά πως πεθαίνει;
«Εγώ λέω ότι κατάλαβες ότι όσα έβαλες ήταν άσχετα και τα απόσυρες και όχι γιατί η δήθεν επιχειρηματολογία σου ήταν κατώτερη του άρθρου.»
Κάτι που κατηγορώ τον εαυτό μου είναι ότι λέω λίγα ψέματα και συνήθως την ειλικρίνεια μου την πληρώνω. Να είσαι βέβαιος ότι θα είχα το θάρρος να παραδεχτώ το λάθος μου, εξ άλλου το έχω κάνει πολλές φορές στην ζωή μου. Απλά βρέθηκα βραδάκι σε μια στιγμή που είπα «τι τους κολάω μωρέ τι μου έφταιξαν οι άνθρωποι, έχουν τα τοπικά τους προβλήματα τι θέλω τώρα και τους γίνομαι βάρος» κάπως έτσι να πούμε.
Σαφώς όμως πρέπει να παραδεχτώ ότι οι γνώσεις του τελευταίου Κύπριου σε θέματα τοπικά είναι πολύ καλύτερες από τις δικές μου, έχω διαβάσει αρκετά πραγματάκια, αλλά όχι με το πάθος που θα τα διάβαζε ένας Κύπριος, αλλά όχι και με λιγότερη αγάπη.
Πάντως Μιχάλη το πάθος σας με τους ήρωες της ΕΟΚΑ δείχνει πόσο σας λείπει ένας Γρίβας βρε παιδί μου, αριστερό κίνημα το ΑΚΕΛ και να μη έχει τίποτα να δείξει πέρα από ξενέρωτους κομματάρχες, το ΚΚΕ (με το οποίο διαφωνώ σε πράγματα, κυρίως Εθνικά) ναι έχει να δείξει, έχει επαναστατική ιστορία, το ΑΚΕΛ τι έχει να δείξει δηλαδή;
Πιστεύω Μιχάλη ότι ένα Αυξεντίου τον θέλατε, αλλά δεν έχετε να δείξετε κάτι τέτοιο και λοιπόν μιας και δεν έχουμε εμείς Αυξεντίου ας τον υποβαθμίσουμε (νομίζω ότι αυτή είναι η βασική λογική του άρθρου σου).

Λες «η ΕΟΚΑ απέκλεισε το ΑΚΕΛ» μα μόλις εκδηλώθηκε ο ένοπλος αγώνας το ΑΚΕΛ μίλησε για βαρελώτους και πάλεψε κατά της ΕΟΚΑ μέχρι που είδε ότι αυτό δεν βγαίνει πουθενά στον λαό και έκανε την κωλοτούμπα του, έτσι δεν είναι; Τι ήθελες δηλαδή ο ΕΛΑΣ να συμπεριλάβει στις τάξεις του κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής, αυτούς που τον πολεμούσαν, απεναντίας πολύ ορθά δημιούργησε την ΟΠΛΑ για να αντιμετωπίσει εχθρικά στοιχεία στον Εθνικοαπελευθερωτικό του αγώνα. Γιατί δηλαδή η ΕΟΚΑ θα έπρεπε να μη αποκλείσει το ΑΚΕΛ , όταν ο Ν Ζαχαριάδης από την πρώτη στιγμή αποκάλυπτε το όνομα του ηγέτη της ΕΟΚΑ;

Αυτό που δεν κατάλαβα είναι αυτό :

«Και κάτι τελευταίο. Η επίδειξη γνώσης άλλων γλωσσών δεν με πείθει για γνώση θεμάτων και κυρίως ιστορίας.»
Ποια επίδειξη έκανα; Για τα καπάκια; Επεξηγηματικό ήταν (αρβανίτικα δεν ξέρω, η επεξήγηση προέρχεται από το βιβλίο του Καργάκου για τους Αρβανίτες).

Μιχάλης είπε...

@ pluton

Καλή η προσπάθεια σου να συζητήσεις κάπως στα σοβαρά, αλλά δεν το πέτυχες πλήρως.
Και πάλι υπάρχουν οι υπεραπλουστεύσεις και η ανιστόρητες αναφορές.

Καταρχήν εγώ δεν έγραψα κανένα κείμενο προσαρμοσμένο στη φαντασία μου, ούτε κατέληξα σε συμπέρασμα ότι αν ζούσε ο Αυξεντίου θα υποστήριζε εκείνο ή το άλλο.
Το τι είπα είναι ξεκάθαρο και δεν έχει καμία σχέση με τα σενάρια που γράφεις.

Αλλά αφού θέλεις κουβέντα, ας την κάνουμε.
Το ότι κάποιος φέρει τη στολή του Έλληνα αξιωματικού δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και υπέρ της ένωσης.
Και τέτοια παραδείγματα είχαμε και έχουμε ακόμα εδώ στην Κύπρο. Επομένως δεν είναι καθόλου φανταστικό αυτό που λέω. Φανταστικό είναι αυτό που θεωρείς εσύ ως πραγματικό.

Και η περίπτωση Αυξεντίου δεν είναι η ίδια με αυτήν του Γρίβα για πολλούς λόγους.
Δεν είχαν τον ίδιο τρόπο σκέψης, παρόλο που είχαν τον ίδιο στόχο.
Ο Αυξεντίου δεν πρόλαβε την Κυπριακή Δημοκρατία για να δούμε με ποιον θα τασσόταν, με τον Μακάριο ή με τον Γρίβα.
Πολλά μέλη της ΕΟΚΑ ακολούθησαν τον Μακάριο, ενώ μια μειοψηφία ακολούθησε τον Γρίβα που δεν άλλαξε στάση μέχρι που πέθανε.
Με άλλα λόγια ο Γρίβας έδωσε δείγματα γραφής.
Άρα κι εδώ θεωρώ ότι βλέπω το πράγμα ρεαλιστικά.

Εδώ δεν είμαστε σήμερα σίγουροι για το τι και πού θα είμαστε αύριο, πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι για κάποιους που έχουν πεθάνει;

Θα είχε κάθε δίκαιο να που πεις όσα λες, ότι δηλαδή κατέβασα τον Αυξεντίου στα δικά μου μέτρα, αν έλεγα ότι ο Αυξεντίου σήμερα θα πίστευε αυτά που πιστεύω εγώ.
Κι όμως δεν είπα κάτι τέτοιο. Το αντίθετο είπα και επέκρινα εκείνους που τον κατεβάζουν ή τον ανεβάζουν στα δικά τους μέτρα.

Όσον αφορά το ερώτημα μου αν υπάρχει ελληνικός ή άλλης εθνικότητας θάνατος, εννοούσα ότι δεν είναι μόνο οι Έλληνες που δίνουν τη ζωή τους για την πατρίδα τους.
Και θεωρούσα ότι δεν είναι τόσο δύσκολο να το κανοήσεις.

Το ότι έχεις διαβάσει μερικά ή αρκετά πράγματα δεν λέει και πολλά. Διότι εξαρτάται τι διαβάζει ο καθένας. Και πόσο μονόπλευρα.
Και το ότι έχεις διαβάσει μονόπλευρα φαίνεται από τις αναφορές σου σε σχέση με τον αποκλεισμό του ΑΚΕΛ από την ΕΟΚΑ.
Και σημειώνω ότι και πάλι οι συγκρίσεις σου σ’ αυτό το θέμα είναι άστοχες.

Το ότι μας λείπει ένας Γρίβας κλπ είναι τόσο (και με συγχωρείς) επιεικώς ανόητα που δεν θα τα σχολιάσω.

pluton είπε...

Στα γρήγορα (πάω εκκλησία για μνημόσυνο) και θα επανέλθω αργότερα, θάνατοι υπάρχουν λογιών λογιών πχ αλλοίως πέθανε ο Σουκατζίδης στην Καισαριανή και αλλοιώς πέθανε ο Μπατράνης στην Κοκκινιά, αλλοιώς πέθανε ο Αυξεντίου στον Μαχαιρά και αλλοιώς πέθαναν οι καταδότες των εγγλέζων από την δίκαιη εκτέλεση της ΕΟΚΑ.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%89%CE%BD_%CE%A3%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82

http://pluton22.blogspot.gr/2013/06/blog-post_28.html

pluton είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μιχάλης είπε...

@ pluton

Λυπούμαι που θα το πω αλλά εσείς οι εθνικιστές έχετε ένα μοναδικό τρόπο σκέψης που η λογική δεν μπορεί να συμβαδίσει.

Εξακολουθείς να κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις το πολύ απλό, ότι δεν εξέφερα άποψη για το τι θα ήταν ο Αυξεντίου αν ζούσε.
Εσύ επιμένεις να θεωρείς ότι θα ήταν αυτό που εσύ νομίζεις. Άρα είναι φανταστικό.

Αγνοείς ότι στην κάθε εποχή το πατριωτικό συμφέρον έχει τα δικά του δεδομένα. Κι εκείνο που πριν μπορούσε να θεωρείτο πατριωτικό, να παύει να θεωρείται τέτοιο στις νέες συνθήκες.
Ένα παράδειγμα; Η ένωση. Κάποτε ήταν, σήμερα δεν είναι γι’ αυτό και ελάχιστοι την ασπάζονται.

Νομίζω ότι είμαι πολύ ξεκάθαρος στο τι θέλω να πω, όσο κι αν προσπαθείς να το διαστρεβλώνεις.

Όπως εξακολουθείς να διαστρεβλώνεις και πτυχές της ιστορίας της Κύπρου, προκειμένου να την προσαρμόσεις στα δικά σου δεδομένα.

Και είναι άξιον απορίας πού βρήκες ότι με τα όσα έγραψα πλήττω τον Αυξεντίου.
Το σχόλιο το έγραψα όταν στις 3 του Μάρτη είδα αρκετούς να ομνύουν πίστη στα δικά τους πιστεύω, επικαλούμενοι τον Αυξεντίου.
Άλλοι λέγοντας ότι στα σίγουρα θα επέμενε στην ένωση, άλλοι ότι θα απέρριπτε την ομοσπονδία και άλλοι ότι θα ήταν υπέρ της ομοσπονδίας.

Και το δικό μου σχόλιο ήταν ότι κανένας δεν μπορεί να ξέρει τι θα υποστήριζε αν ζούσε σήμερα.
Πραγματικά διερωτώμαι πού είναι το κακό σε αυτό που είπα και κάθεσαι και αραδιάζεις ένα σωρό άσχετα πράγματα και με κατηγορείς και από πάνω ότι πλήττω τον Αυξεντίου.

Μένω στα θέματα που αφορούν την ανάρτηση.
Για τα άλλα μπορούμε να τα πούμε άλλη φορά.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Μιχάλη,

πολύ καλή η εκπομπή σου με τον Καουρή.

ΣΦ