Μια άγνωστη ιστορία ήρθε
στο φως τον περασμένο μήνα που όμως μετά από τρεις – τέσσερεις μέρες
εξαφανίστηκε όχι απλώς από το προσκήνιο αλλά και από την ειδησιογραφία.
Πρόκειται για ακόμα μια
περίπτωση αγνοουμένου της ΕΟΚΑ.
Ο Κώστας Ματθαίου ήταν
τομεάρχης της οργάνωσης στα Λιβάδια της Λάρνακας.
Άνθρωπος πράος,
σκεπτόμενος και συνετός, όπως λένε όσοι τον γνώριζαν.
Ο Κ. Ματθαίου συνελήφθη
από τους Άγγλους και κλείστηκε στα κρατητήρια Κοκκινιτριμιθιάς ως πολιτικός
κρατούμενος με τον αριθμό DP 2182.
Κατά τη διάρκεια της
κράτησης του υπέστη βασανιστήρια, αλλά δεν ομολόγησε οτιδήποτε.
Ο Κώστας Ματθαίου
περιλαμβάνεται στον άτυπο κατάλογο των αγνοουμένων της ΕΟΚΑ. Υπάρχουν ακόμα μερικές τέτοιες περιπτώσεις οι
οποίες είναι επίσης εξαφανισμένες από την ιστοριογραφίας. Οι ιστοριογράφοι της
ΕΟΚΑ δεν θέλουν να θυμούνται τέτοια αποτρόπαια περιστατικά που προκαλούν ζημιά
στο θετικό (και μόνο θετικό) προφίλ που θέλουν να διατηρούν για την οργάνωση.
Η δολοφονία, η εξαφάνιση και η κοροϊδία
Η εξαφάνιση του Κώστα
Ματθαίου έγινε στις 18 Οκτωβρίου 1958.
Εκείνη την άγρια περίοδο
όπου η μάχη της επικράτησης μεταξύ των αγωνιστών βρισκόταν στο απόγειο της,
αφού όλοι γνώριζαν ότι ο αγώνας έφτανε στο τέλος του.
Εκείνη την ημέρα ο
Ματθαίου βρισκόταν στο γήπεδο του χωριού κι έπαιζε ποδόσφαιρο με φίλους του.
Νωρίς το απόγευμα της 18ης
Οκτωβρίου 1958, ο Κώστας Ματθαίου έπαιζε ποδόσφαιρο με φίλους του στο γήπεδο
του χωριού. Κάποιος άγνωστος στους υπόλοιπους εμφανίστηκε στο γήπεδο, φώναξε
τον Κ. Ματθαίου και του είπε να τον ακολουθήσει.
Ο Κώστας, που φαίνεται ότι
τον γνώριζε, ανέβηκε στη μοτοσικλέτα και ο οδηγός τον μετέφερε σε κάποιο σημείο
στην περιοχή «Φτερίτζια», έξω από τους Τρούλλους.
Από τότε ο Κώστας δεν
εμφανίστηκε ποτέ ξανά.
Η σύζυγος του δεν είχε
ειδοποιηθεί για κάτι κακό. Ούτε κάποιος συγγενής.
Η σύζυγος του, αν και
υποψιαζόταν ότι κάτι κακό του συνέβη, συνέχισε να μεγαλώνει τα παιδιά της
ελπίζοντας.
Σημειώνεται ότι η σύζυγος
τότε ήταν 32 ετών και είχε τέσσερα παιδιά ηλικίας 18 μηνών, 3, 5 και 7 ετών.
Σημαντικό είναι το γεγονός
ότι ακόμα κι εκείνοι που ήξεραν, δεν της έχουν πει μέχρι σήμερα τι έχει γίνει.
Μάλιστα μέχρι τη λήξη του
αγώνα κάποιοι ανώνυμοι αλλά και επώνυμοι της ΕΟΚΑ διαβεβαίωναν την οικογένεια
ότι ο Ματθαίου ζούσε και ότι ήταν αντάρτης στα βουνά.
Έφτασαν μέχρι του σημείου
να της δίνουν και γράμματα «υπογραμμένα» από τον ίδιο για να την πείσουν ότι
ήταν ζωντανός και να μην δημιουργήσει οποιοδήποτε θέμα διαρκούντος του αγώνα.
Ο αγώνας τελείωσε, οι
αντάρτες επέστρεψαν, αλλά ο Κώστας Ματθαίου δεν εμφανιζόταν.
Έκτοτε θεωρείται
αγνοούμενος.
Πληροφορίες για τον τάφο του
Η οικογένεια του, τα
παιδιά του, τα εγγόνια του, άρχισαν αν τον ψάχνουν χωρίς αποτέλεσμα και χωρίς
καμία στήριξη από τους Συνδέσμους Αγωνιστών της ΕΟΚΑ.
Έφτασαν μέχρι και τον
Γλαύκο Κληρίδη και τον Νίκο Σαμψών. Χρησιμοποιώντας τις
προσβάσεις και τις
γνωριμίες τους δεν έγινε κατορθωτό να μάθουν κάτι συγκεκριμένο. Κι έτσι έδωσαν
την στερεότυπη απάντηση ότι δεν υπήρξε ανάμιξη της οργάνωσης στη δολοφονία του
και ότι δεν υπήρχε καμία εντολή από την οργάνωση κι από το Γρίβα Διγενή, για
την εκτέλεση αυτού του ανθρώπου.
Πριν από μερικούς μήνες
ένας πρώην αγωνιστής της ΕΟΚΑ ομολόγησε , πως αυτός ξέθαψε και έθαψε ξανά τη
σορό του Ματθαίου.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία, οι
δολοφόνοι τον έθαψαν βιαστικά, το σώμα ξεκίνησε να φουσκώνει, φάνηκε το χέρι
του, το είδε ένας βοσκός, ο οποίος και ειδοποίησε «κρύψτε τα εγκλήματα σας».
Ο αγωνιστής, που σήμερα
είναι ο μοναδικός μάρτυρας, πήρε διαταγή από συναγωνιστές του (τους οποίους
μέχρι στιγμής δεν κατονομάζει ή τουλάχιστον δεν έγιναν γνωστά τα ονόματα τους) να
ξεθάψει το πτώμα και να το θάψει ξανά, σε ένα πιο ασφαλές σημείο.
Σύμφωνα με τον μάρτυρα η
σορός μετακινήθηκε βράδυ (για να μην γίνουν αντιληπτοί) περίπου 1.700 μέτρα
μακριά από το πρώτο σημείο που ετάφη.
Οι λόγοι της δολοφονίας
του παραμένουν μέχρι σήμερα άγνωστοι.
Άκαρπες οι έρευνες
Μετά τις πληροφορίες που
έλαβε η αστυνομία, ανέλαβε μαζί με τη ΔΕΑ να πραγματοποιήσει εκσκαφές σε
διάφορα σημεία που σύμφωνα με τον μάρτυρα θα μπορούσε να ήταν θαμμένο το σώμα.
Μέχρι τη στιγμή που
γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα, ενώ η απογοήτευση
είναι έκδηλη ανάμεσα στα παιδιά και τα εγγόνια του Κώστα Ματθαίου.
Σημειώνεται ότι ένας ηλικιωμένος
γεωργός από τους Τρούλλους, έδωσε στους αρμόδιους την πληροφορία ότι οι έρευνες
γίνονταν σε λάθος σημείο.
Όπως ανέφερε, ο Κώστας
τάφηκε κάτω από μια μοσφιλιά η οποία δεν υπάρχει τώρα, αφού ξεριζώθηκε από τον
ιδιοκτήτη της λόγω ξήρανσης της.
Ωστόσο ούτε σε άλλα σημεία
που εικαζόταν ότι μπορεί να βρισκόταν ο τάφος, εντοπίστηκε οτιδήποτε.
Εκκωφαντική σιωπή από τους Συνδέσμους Αγωνιστών
Η οικογένεια του Ματθαίου
δεν ήρθε ποτέ σε επαφή με τον Σύνδεσμο Αγωνιστών της ΕΟΚΑ, ούτε οι Σύνδεσμοι
ενδιαφέρθηκαν ποτέ για την υπόθεση αυτή.
Όπως δεν ενδιαφέρθηκαν
ούτε για τις άλλες περιπτώσεις.
Όπως συμβαίνει με όλες τις
περιπτώσεις εγκλημάτων και δολοφονιών που έγιναν την περίοδο της ΕΟΚΑ, οι
Σύνδεσμοι δηλώνουν… πλήρη άγνοια.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του
στην «Αλήθεια» ο πρόεδρος των Συνδέσμων Αγωνιστών Θάσος Σοφοκλέους είπε ότι
όταν ήρθε στο φως η περίπτωση αυτή, με βάση τις ελάχιστες πληροφορίες που
κατάφερε να εξασφαλίσει, η εξαφάνιση και ο θάνατος του Ματθαίου φαίνεται να
οφείλονται σε εγκληματική ενέργεια στα πλαίσια κάποιας πλεκτάνης σε βάρος του,
όπως είχε γίνει και με την περίπτωση του τομεάρχη της ΕΟΚΑ Γιαννάκη Στεφανίδη.
Ο κ. Σοφοκλέους δήλωνε από
την μια ότι δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για την περίπτωση αυτή, ότι ο ίδιος
ήρθε σε επαφή με δύο αγωνιστές της ΕΟΚΑ της περιοχής αλλά δεν προέκυψε
οτιδήποτε.
Την ίδια ώρα όμως
αποφάνθηκε ότι ο Κώστας Ματθαίου ήταν θύμα πλεκτάνης (σύμφωνα με τους ζώντες
αγωνιστές).
Από την απάντηση προκύπτει
το ερώτημα, πώς είναι δυνατόν να αποφαίνονται ότι πρόκειται για πλεκτάνη και εγκληματική
οργάνωση, ότι η ΕΟΚΑ δεν είχε σχέση με το έγκλημα, αλλά από την άλλη να μιλούν
για μυστήριο και έλλειψη στοιχείων;
Κι ενώ δηλώνουν ότι ο
Ματθαίου ήταν θύμα πλεκτάνης κι ενώ αρνούνται κάθε ανάμιξη της οργάνωσης, την
ίδια ώρα ο κ. Σοφοκλέους τονίζει ότι δεν τίθεται θέμα αποκατάσταση ατόμων που
έχασαν τη ζωή τους κάτω από οποιοσδήποτε συνθήκες στην διάρκεια του αγώνα.
Παραπέμπουν μάλιστα (όπως
ακριβώς έκαναν και στην περίπτωση των δολοφονηθέντων Αριστερών, στον… Μακάριο
και στον Γρίβα για να μάθουν τι έγινε!!!
42 σχόλια:
Πόσα μας κρύβουν ακόμα;
Στο τέλος θα μας κάνουν να προβληματιστούμε τι ήταν στην πραγματικότητα η ΕΟΚΑ.
Και οι Σύνδεσμοι τους γιατί δεν μιλάνε;
Γιατί προσπαθούν να τα χώνουν όλα κάτω από το χαλί;
Mpravo mixali...eftixos pou uparxeis kai su kai enimeronomaste..alitheia se thavmazo..sinexise file.
"Κι ενώ δηλώνουν ότι ο Ματθαίου ήταν θύμα πλεκτάνης κι ενώ αρνούνται κάθε ανάμιξη της οργάνωσης, την ίδια ώρα ο κ. Σοφοκλέους τονίζει ότι δεν τίθεται θέμα αποκατάσταση ατόμων που έχασαν τη ζωή τους κάτω από οποιοσδήποτε συνθήκες στην διάρκεια του αγώνα."
ΘΑΥΜΑΣΤΕ δημοσιογραφο-ερευνητή που χωρις κανενα μα κανενα στοιχειο ηβρεν και τους ενοχους.
Θρασύ ο Μιχάλης απλώς παραθέτει κάποια στοιχεία-γεγονότα προς κρίση του καθενός και προς κρίση της ιστορίας.
Δεν γυρεύει να στήσει δικαστήρια να βρει ενόχους, ούτε και να τιμωρήσει κανένα.
Αν ο όποιοσδήποτε ενοχλείται από αυτά τα στοιχεία, ίσως είναι επειδή χάνει τα ωφέλη (κοινωνικά και πολιτικαά) που του έδωσε τόσα χρόνια το γεγονός της απόκρυψη αυτών (και άλλων) των στοιχείων.
Έχω κάποια ερωτήματα που θα ήθελα να μου τα απαντήσει κάποιος που ασχολήθηκε με αυτό το θέμα.
1. Τόσα χρόνια γιατί δεν ξεκίνησαν οι έρευνες αφού οι συγγενείς είχαν την μαρτυρία του Γ.Γριβα και του Γ. Κληρίδη ότι δεν έδωσαν εντολή για να σκοτώσουν τον κ. Ματθαιου;
2. Σε κάποιο άλλο site στην ίδια είδηση την οποία δημοσίευσε η εγγονή του αγνοούμενου κάποιος της έδωσε μια συμβουλή κάτω στα σχόλια ´Καποιο συγγενικό σας πρόσωπο που ειναι στο εξωτερικό (Αγγλία) θα μπορεί να σας διαφωτίσει.
Στο ίδιο δημοσίευμα της εγγονης του αγνοούμενου αναφέρει ότι το όνομα του παππού της ήταν στις απαγορευμένες λέξεις για πολλά χρόνια, για πιο λόγο ;
3. Γιατί οι γυναίκα του αγνοούμενου είχε τις υποψίες ότι θα σκότωναν τον άντρα της οι συναγωνιστές του;
Οποίος προβληματίζεται για το τι ήταν η ΕΟΚΑ καλό θα ήταν να προβληματιστεί για τον εαυτό του και για τις γνώσεις του.....
Το προφίλ της οργάνωσης ΕΝΑ ΗΤΑΝ παιδιά αμούστακα να τραγουδούν τον εθνικό ύμνο με την θηλιά στο λαιμό! Να φωνάζουν ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ και να παραδίνονται στις φλόγες ! Ειναι ήρωες που τους αναγνώρισαν παγκόσμια μέχρι και στην Αγγλία, και εμείς εδώ ψάχνουμε το προφίλ της ΕΟΚΑ... Ε ρε κατάντια.....
Όσο για το άτομο που υπέδειξε τον χορό ταφής ειναι ντροπή να σχολιάζετε με αυτόν τον τρόπο ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ !!!!
@ Thrasys
Η απομόνωση φράσεων οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα.
Δεν βρήκα τους ενόχους. Από τα όσα έχουν γνωσθή προκύπτουν συμπεράσματα.
Συναγωνιστές του έστελλαν επιστολές στην οικογένεια, μέχρι το τέλος του αγώνα, με την υπογραφή του δολοφονημένου.
Αυτό σημαίνει ότι εκείνοι που έστελλαν τις επιστολές για να καθησυχάζουν την οικογένεια, γνώριζαν ότι ήταν δολοφονημένος.
Εσύ πώς εξηγείς τη δήλωση Σοφοκλέους;
@ Ανώνυμος 9/09/2014 9:24 μ.μ.
Θα σχολιάσω ότι μπορώ να σχολιάσω.
Το ότι έφτασαν μέχρι τον Κληρίδη δείχνει ότι οι άνθρωποι προσπαθούσαν να μάθουν. Για τον Γρίβα δεν έχω υπόψη μου να έχει απευθυνθεί η οικογένεια και αν είχαν οποιαδήποτε μαρτυρία από μέρους του.
Οι έρευνες ξεκίνησαν στο συγκεκριμένο σημείο μετά που βρέθηκε μαρτυρία για το πού ήταν θαμμένος. Και αναζωπύρωσα και το ενδιαφέρον και το ψάξιμο για νέες μαρτυρίες.
Η ΕΟΚΑ ξέρουμε πλέον τι ήταν. Χωρίς εξιδανικεύσεις. Και δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως τα γράφεις.
Αν ήταν έτσι τα πράγματα, όπως τα γράφεις, τότε δεν θα συνέβαιναν τόσες άδικες δολοφονίες, δεν θα εξαφανίζονταν άνθρωποι που αγνοούνται μέχρι σήμερα, δεν θα υπήρχαν τόσες προδοσίες εκ των έσω.
Ασφαλώς και υπήρξε και η άλλη όψη, με τους ήρωες κλπ. Όμως δεν ήταν μόνο αυτό η ΕΟΚΑ.
Για κάποιον που δεν έχει συγγενή που δολοφονήθηκε, που αγνοείται είναι εύκολο να μιλάς για κατάντημα.
«Το λαμπρόν τζει που ππέφτει κρούζει» λέει μια ρήση.
Μιχαλη ,μερικες ερωτησεις.
Γραφεις "η ΕΟΚΑ ξερουμε πλεον τι ηταν" και σε ρωτω, τι ηταν κατ εσενα;
Ξερεις κανενα κινημα-οργανωση-αντισταση που δεν ειχε προδοσιες εκ των εσσω,ειδικα οταν στη μεση υπηρχαν ΒΑΣΑΝΗΣΤΗΡΙΑ,ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΙ,η ιστορια ειναι γεματη απο εφιαλτες.
Η ΕΟΚΑ φιλε ,δεν ειναι αυτη που γραφεις,αυτη ειναι μεν μια πλευρα, αλλα ειναι η εξαιρεση δεν ειναι ο κανονας,ο κανονας ειναι οι χιλιαδες του λαου που αντισταθηκαν στους Αγγλους με ολους τους τροπους.
Οταν εχεις να κανεις με ανθρωπους ,και στη μεση μπαινουν προσωπικες διαφορες ,επαγγελματικες διαφορες και παθη αυτα ειναι αναποφευκτα.
Αλλωστε ποιος ορκιζεται οτι ο συγκεκριμενος δεν προδωσε οταν ηταν κρατουμενος,και οτι εκτελεστηκε χωρις να πουν στους δικους του την αληθεια για να μην τους φορτωσουν την ρετσινια;
Μετα απο τοσα χρονια ,με πολλους απο τους προταγωνιστες να πεθαναν,ο καθενας μπορει να λεει και να πιστευει οτι θελει,μεχρι αποδηξεως του αντιθετου.
Τι ήταν η ΕΟΚΑ;
Η ΕΟΚΑ ήταν μια ελληνόφωνη ένοπλη οργάνωση με αρχηγούς δύο υποτακτικούς των Βρετανών, τον αρχιεπίσκοπο Μακάριο και τον Γεώργιο Γρίβα.
Είχε σκοπό να δρα εκ παραλλήλου με την τουρκόφωνη οργάνωση ΤΝΤ για:
α) Να διχάσουν τις δύο μεγαλύτερες κοινότητες της Κύπρου προς αποφυγήν παλλαϊκού αγώνα επίτευξης πραγματικής ανεξαρτησίας.
β) Να αναλάβουν εξουσία μετά την απόφαση των Βρετανών για μερική αποχώρηση.
γ) Να οξύνουν τον διχασμό για να τονίσουν το αδύνατο της συμβίωσης των δύο κοινοτήτων.
δ) Να θέσουν τις δύο κοινότητες κάτω από την κηδεμονία των δήθεν μητέρων πατρίδων.
ε) Να εξαλείφουν διά της βίας κάθε προσπάθεια για συνεργασία των δύο κοινοτήτων.
ε) Να συντηρούν την αστάθεια για να δύναται η χειραγώγηση της συμπεριφοράς τόσο του ντόπιου πληθυσμού όσο και εκείνης των δήθεν μητέρων πατρίδων.
Πιστεύω ότι έχει ήδη επιτευχθεί η πλήρης επίτευξη του σκοπού της (των).
Να με συγχωρέσει ο φίλος ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ αλλά μου φαίνεται ότι βλέπει στο έργο τον Δράκουλα και νομίζει ότι βλέπει την μητέρα Τερέζα.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Φίλε Πάμπο, από τη στιγμή που υπάρχει η μια πλευρά, όπως λες, υπάρχει και η άλλη.
Την περίοδο της δράσης της ΕΟΚΑ σημειώθηκαν ηρωισμοί και ανδραγαθήματα αλλά και στυγερά εγκλήματα.
Και κάποια από αυτά τα διέπραξαν και κάποιοι από αυτούς που μετά σκοτώθηκαν.
Δεν ήταν άγιοι, δεν είχαν φωτοστέφανο.
Οι εξιδανικεύσεις δεν περνάνε πλέον.
Και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι φτιάχτηκε ένας μύθος που κάλυψε όλα τα αρνητικά και τηρείται μέχρι σήμερα.
Επίσης, με τα αν δεν φτιάχνεις κατάσταση. Αν ο Ματθαίου ήταν προδότης θα ήταν γνωστό.
Αλλά πρόκειται για έγκλημα όπως φαίνεται.
Δυστυχώς εκείνοι που κρατούσαν τα όπλα είχαν και τη δύναμη κι έκαναν ότι ήθελαν, δεν υπήρχε κάποιος να τους δικάσει.
Και με ένα «ήταν προδότης» θεωρούσαν ότι ξεμπέρδευαν.
Τα ταμπού έχουν τελειώσει, ο χρόνος αποκαθιστά τα πράγματα.
Η ΕΟΚΑ ΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΦΕΡΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ.ΕΜΕΙΝΑΝ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΑΘΩΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΥΠΡΙΩΝ ΚΑΙ ΒΡΕΤΑΝΩΝ ΚΑΙ Ο ΟΛΕΘΡΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΑΝ ΤΑ ΠΡΩΤΟΠΑΛΛΙΚΑΡΑ ΤΗΣ "ΕΟΚΑ" ΠΟΥ ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΑΜΥΑΛΟΙ, ΑΝΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
Για να καταλαβεις την ζημια που κανεις με την εσκεμμενη παρουσιαση των εξαιρεσεων του κανονα απλα διαβασε τα σχολια του Κυπραιου, αν και αρχισα να πιστευω οτι αυτος ειναι ο σκοπος σου,και εξυπηρετει συγκεκριμενα συμφεροντα.
Συγνωμη φιλε αλλα νομιζω δεν υπηρετεις την ιστορικη αληθεια αλλα αλλα την αριστερα.
Γιατι δεν καταριπτεις τον μυθο του Τσε που ειναι ινδαλμα της αριστερας,γιατι δεν λες οτι εκτελουσε τους υποπτους για προδωσια μπροστα στους συναγωνιστες του για εκφοβισμο;
Γιατι δεν αναφερεις την αναφορα του ως υπουργου για τον αγωνα της ΕΟΚΑ σε διεθνες ομιλια του;
Γιατι δεν λες για την συγχαρητηρια επιστολη του Καστρο προς τον Γριβα και τον θαυμασμο του προς την ΕΟΚΑ;
Γιατι δεν λες για την βολιδοσκοπηση του ΚΚΕ προς τον Γριβα για να αναλαβει ενοπλη δραση στην Ελλαδα ως αρχηγος τους;
Αυτος που λεει οτι εξυπηρετει την ιστορικη αληθεια παρουσιαζει ολες τις πτυχες και πλευρες μιας καταστασης και οχι μονο μια,και μην μου πεις οτι ολα τα αλλα ειναι γνωστα και χιλιοειπωμενα,γιατι ειναι πολυ φτηνη δικαιολογια.
Κυπραιε
Η ΕΟΚΑ δεν ηταν στελεχωμενη απο Ελληνοφωνους αλλα απο Ελληνες,οι Ελληνοφωνοι διαχωρισαν την θεση τους.
Θελω να μαθω απο τον ανωνυμο ποια ειναι τα θλιβερα αποτελεσματα που επεφερε η ΕΟΚΑ ,γιατι στο τελος μπορει και να συμφωνουμε.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Φίλε Πάμπο, όταν κάποιος γράφει την άποψη του δεν σημαίνει ότι εξυπηρετεί συμφέροντα. Αν το πάρεις έτσι, εσύ που θέλεις να βλέπεις μέσα σ’ ένα αγιοποιημένο πλαίσιο το συγκεκριμένο θέμα, ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετείς;
Όταν σταματούν τα επιχειρήματα αρχίζουν οι χαρακτηρισμοί και οι απόδοση προθέσεων.
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι ενώ δεν αρνείται κανένας τη συμμετοχή του λαού, τις ανδραγαθίες, τους ηρωισμούς κλπ, αλλά αναφέρεται και στα αρνητικά, να του αποδίδονται προθέσεις.
Αν θέλουμε να δούμε την ιστορία ως έχει και όχι ως θέλουμε να έχει τότε θα πρέπει να γίνουν παραδοχές.
Δεν είναι αλήθεια ότι τα εγκλήματα της περιόδου είναι εξαιρέσεις. Θα ήταν εξαιρέσεις αν ήταν μια δυό, τρεις, πέντε, δέκα περιπτώσεις.
Όμως είναι δεκάδες.
Είναι παρήγορο το ότι τα τελευταία χρόνια κριτικές εκτιμήσεις έχουμε και από ανθρώπους που δεν ανήκουν στην αριστερά.
Επομένως η προσπάθεια σου να κομματικοποιήσεις το θέμα (ως άλλοθι) δεν ευσταθεί.
Επειδή συνέχεια ρωτάτε για τον Τσε ή για το ΕΑΜ κλπ, θέλω να πω για ακόμα μια φορά το εξής καθαρό και ξάστερο:
Αν θέλουμε να κάνουμε συγκρίσεις να τις κάνουμε εφ’ όλης της ύλης και όχι επιλεκτικά.
Δεύτερον, μας αφορά η ΕΟΚΑ. Και μας αφορά διότι είναι κάτι δικό μας. Δεν μπορείς να απαντάς στην κριτική με κάτι που έγινε σε άλλη χώρα.
Δεν θα μπω στις λεπτομέρειες διότι τότε θα ζητήσω να δω την επιστολή του Κάστρο. Θα αναγκαστώ να σου πω ότι ο Τσε δεν μίλησε για την ΕΟΚΑ.
Η ομιλία του έγινε 11 Δεκεμβρίου του 1963 και αναφερόταν στα γεγονότα του 63.
Ψάξετε λίγο πριν σας παραμυθιάσουν οι διάφοροι προπαγανδιστές.
Αυτά με τον Γρίβα και το ΚΚΕ δεν είναι στο θέμα μας και δεν έχουν σχέση με την ΕΟΚΑ γι’ αυτό δεν θα το σχολιάσω διότι θα ανοίξουμε άλλο μέτωπο.
Κλείνοντας λέω ότι εκείνος που υπηρετεί την ιστορική αλήθεια δεν είναι αυτός που ωραιοποιεί και εξιδανικεύει τα θέματα αλλά εκείνος που – όπως σωστά γράφεις – λαμβάνει υπόψη όλα τα δεδομένα και όλες τις πτυχές.
Και το θέμα των εγκλημάτων που τα πλείστα – εξ όσων φαίνεται – δεν έχουν σχέση με προδοσίες αλλά με σκευωρίες, όπως παραδέχθηκε και ο Θ. Σοφοκλέους, αποτελούν μέρος του όλου.
Και επαναλαμβάνω, επειδή δεν είναι μεμονωμένα, δεν αποτελούν εξαιρέσεις.
Συμφωνουμε Μιχαλη οτι γραφεις την αποψη σου γιαυτο και δεν εξυπηρετεις την ιστορικη αληθεια.
Εγω φιλε απο οποιοα οπτικη πλευρα και να βλεπω το θεμα δεν μπορω διαμορφωσω ουτε και να επηρεασω αποψεις γιατι απλα δεν εχω δικο μου μπλογκ ουτε γραφω σε εφημεριδες ουτε κανω εκπομπες σε ραδιοφωνα.
Οφιλεις ,αν θες να λεγεσαι ιστορικος ερευνητης ,αφου ασχολησε με ιστορικα θεματα,να προβαλλεις και να ολες τις πτυχες του οποιου θεματος ασχολεισαι,συμφωνω να προβαλλεις και τις αγνωστες ,αλλα και τις γνωστες.
Το ερωτημα ομως ειναι μπορεις;
Εγω αμφιβαλλω αν μπορεις να γραψεις στην γνωμη ή να κανεις εκπομπη στον ΑΣΤΡΑ και να προβαλεις το μεγαλειο της ΕΟΚΑ ,να γραψεις για τον Αυξεντιου,να μιλησεις για τον Ματση και να αφησεις να ακουστουν τραγουδια του Παλλικαριδη,σε προκαλω να το κανεις.
Και οι δυο ξερουμε φιλε οτι δεν μπορεις γιατι την επαυριο θα βρεθεις στους πεντε δρομους,γιαυτο σου λεω οτι δεν μπορεις να εισε αντικειμενικος,και οτι εξυπηρετεις συμφεροντα, και τα συμφεροντα στην προκειμενη ειναι της παραταξης σου.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Περίμενα ότι δεν θα απαντούσες στην ουσία των όσων έγραψα αλλά θα συνεχίσεις στο μοτίβο της εξυπηρέτησης συμφερόντων.
Είναι εύκολο να λέμε σε όποιον διαφωνούμε ότι εξυπηρετεί συμφέροντα.
Το θέμα είναι πώς αντικρούομε εκείνα που λέει, εδώ είναι το δύσκολο.
Και όπως σου έγραψα, ευτυχώς τα τελευταία χρόνια μιλάνε κι άλλοι που δεν ανήκουν στην αριστερά.
Σποραδικά τα λένε δημόσια αλλά κατ’ ιδίαν είναι πολλοί.
Ακόμα και άνθρωποι που έλαβαν μέρος στον αγώνα.
Όσον αφορά το ότι θα βρεθώ στον δρόμο αν κάνω εκπομπές όπως τις θέλεις από τον ΑΣΤΡΑ, σου απαντώ ότι ήμουν ο πρώτος που φιλοξένησε σε σειρά εκπομπών τον Ανδρέα Αζίνα ο οποίος εξιστόρησε όλα όσα έζησε από τις αρχές της δεκαετίας του 50 μέχρι το 59.
Φιλοξένησαν τον Βία Λιβαδά, τον Θάσο Σοφοκλέους.
Απευθύνθηκα και σε άλλους αλλά δεν ήρθαν.
Έκανα εκπομπές και για τον Αυξεντίου και για τον Κκέλη.
Και δεν βρέθηκα στους πέντε δρόμους.
Διότι άλλο το τι νομίζετε ορισμένοι και άλλο το τι γίνεται πραγματικά.
Και να σου πω και κάτι άλλο. Πανεπιστήμιο στη Σουηδία ζήτησε τη συνεργασία μου για τέτοια θέματα.
Πολλοί φοιτητές πανεπιστημίων της Κύπρου και του εξωτερικού κάνουν διατριβές παίρνοντας μου συνεντεύξεις ή χρησιμοποιώντας τα όσα γράφω. Και κανενός δεν απορρίφθηκε η διατριβή του.
Γιατί άραγε;
Μήπως και τα πανεπιστήμια εξυπηρετούν κομματική παράταξη;
Υπάρχει μία στρατιά από μέσα ενημέρωσης και διάφορους άλλους που ασχολούνται με την ιστορία που λένε συνέχεια τα γνωστά και τα τετριμμένα.
Απορώ γιατί ενοχλεί έστω και μια διαφορετική φωνή.
"Η ΕΟΚΑ δεν ηταν στελεχωμενη απο Ελληνοφωνους αλλα απο Ελληνες, οι Ελληνοφωνοι διαχωρισαν την θεση τους."
Ναι φίλε ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ, διαχώρησαν τη θέση τους και κυνηγήθηκαν, στιγματίστηκαν, κτυπήθηκαν, δολοφονήθηκαν. Γι' αυτό δημιουργήθηκε η ΕΟΚΑ, το λέω καθαρά πιο πάνω.
Ελληνόφωνοι της Κύπρου ή Κύπριοι Ελληνόφωνοι είναι η πιο σωστή έκφραση.
Έλληνες της Κύπρου είναι όσοι έχουν Ελληνική υπηκοότητα και ζουν στην Κύπρο μόνιμα. Δεν είχε τέτοιους η ΕΟΚΑ.
Δεν καταλαβες ,δεν αντικρουω οσα λες, απλα λεω οτι λες τα μισα,ασχολεισε με τις εξαιρεσεις,γιαυτο και οι ξενοι και δικοι που σου περνουν συνεντευξεις θα σχηματιζουν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ αποψη,η αποψη που θα σχηματιζουν θα ειναι ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΜΕΝΗ.
Σε ξαναπροκαλεσα.παρεπεμψε με σε ΜΙΑ αναρτηση που αναδεικνυεις το μεγαλειο του αγωνα,και μετα ξανασυζηταμε.
Κυπραιε
Αυτοι που ζουν στην Κυπρο και εχουν Ελληνικη υπηκοοτητα ειναι Ελλαδιτες,Ελληνες ειμαστε ολοκληρο το Ελληνικο εθνος,ολοκληρος ο Ελληνισμος,και εμεις και οι Κρητικοι και οι Ροδιτες .
Απλα και ομορφα ,τωρα αν εσυ δεν νοιωθεις Ελληνας προβλημα σου,αν θες διδαξε τα παιδια σου Τουρκικα και ασπαστου το Ισλαμ.
Κατάλαβα. Γι' αυτό τον Ελληνισμό μιλούσε και η χούντα και είδαμε τα χάλια της. Έδωσε την μισή Κύπρο στην Τουρκία.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Αν ψάξεις μέσα στο ιστολόγιο θα βρεις πολλές αναφορές σ’ αυτό που ζητάς.
Σου είπα ότι έκανα και εκπομπές με ανθρώπους της ΕΟΚΑ (ως απάντηση στο ότι αν έκανα κάτι τέτοιο θα βρισκόμουν στους πέντε δρόμους).
Σεβαστό το ότι δεν θέλεις να πειστείς. Είναι δικαίωμα σου.
Δικαίωμα σου επίσης να νομίζεις ότι βλέπω τα πράγματα μισά.
Επιμένω ότι όσα γράφω δεν αποτελούν εξαιρέσεις, ούτε τον κανόνα. Ήταν η μέση συμπεριφορά.
Ξέρεις, όταν σε καλούν για συνεντεύξεις από πανεπιστήμια, εκεί δεν σηκώνουν κουβέντες του καφενέ.
Αν μιλήσεις για μεγαλεία σε απορρίπτουν ως γραφικό. Αν μιλήσεις για τις εξαιρέσεις επίσης σε απορρίπτουν.
Για ότι πεις θέλουν τεκμηρίωση.
Επομένως τα περί χειραγωγημένης άποψης δεν στέκει και πάλι.
Αλήθεια, για όσους μιλούν ΜΟΝΟ για το μεγαλείο της ΕΟΚΑ έχεις την ίδια άποψη;
Εψαξα στο ιστολογιο πριν σε ρωτησω, και τοσο καιρο που σε παρακολουθω φιλε αλλα δεν...Παραπεμψε με.
Δεν αμφισβητω ,χωρις να ξερω,οτι εκανες εκπομπες με ανθρωπους της ΕΟΚΑ,αλλα ειμε σιγουροτατος και παλι χωρις να το ψαξω, οτι οι εκπομπες θα ηταν κριτικου χαρακτηρα και οχι αναδειξη του μεγαλειου του αγωνα,και σε ξαναρωτω εγραψες για τον Ματση,μιλησες για τον Αυξεντιου αφησες να ακουστουν τραγουδια του Παλλικαριδη;
Λαθος μου που ειπα οτι βλεπεις μονο τα μισα,αυτα που γραφεις και αναφερεις δεν ειναι ουτε τα μισα των μισων.
Αν αυτα που γραφεις ειναι η μεση συμπεριφορα σημαινει οτι οι μισοι της ΕΟΚΑ ηταν δολοφονοι,αντιλαμβανεσαι τι λες;
Αυτοι στα πανεπηστημια δηλαδη οταν τους πεις οτι θυμηθηκες υστερα απο εξηντα χρονια να διερευνησεις μια περιπτωση εκτελεσης ή δολοφονιας με τους πλειστους απο του εμπλεκομενουν να πεθαναν,σε παιρνουν στα σοβαρα;
Για την τελευταια σου ερωτηση θα σου απαντησω οτι ,αν αυτος που μιλα μονο για το μεγαλειο ειναι ιστορικος ερευνητης βεβαιως και θα επρεπε να κανει μια αναφορα και σε αρνητικα γεγονοτα,ΟΜΩΣ να αναδειξει με τον σωστο τροπο το μεγαλειο(τον κανονα) και τα αρνητικα γεγονοτα (τις εξεραισεις).
Κυπραιε
Πως να το κανουμε αφου η καταγωγη μας ειναι Ελληνικη,δηλαδη οποιος δηλωνει οτι ειναι Ελληνας στην καταγωγη κατοικος Κυπρου εναι χουντικος και φασιστας;
Για ρωτα και τον Μιχαλη.
Ναι είναι χουντικός και φασίστας. Διότι θέλει να επιβάλει αναπόδεικτα πράγματα με το έτσι θέλω. Με ποιό τρόπο αποδεικνύεται η Ελληνική σου καταγωγή για την οποία τόσο επαίρεσαι;
Ξεφύγαμε από το θέμα βέβαια, αλλά μόλις είπαμε το αυταπόδεικτο για την ΕΟΚΑ, άρχισες να μας πουλάς πατριωτισμούς και εθνικοφροσύνες. Η δράση της ΕΟΚΑ φίλε μου ήταν σχεδιασμένη και καθοδηγούμενη από τους Άγγλους. Τα αποτελέσματα είναι εκεί, άνοιξε τα μάτια σου και δες τα.
Αλλά σε ξαναρωτάω γιατί θέλω μια απάντηση: Με ποιό τρόπο αποδεικνύεται η Ελληνική σου καταγωγή για την οποία τόσο επαίρεσαι;
@ Μιχάλης @ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Επίσης, με τα αν δεν φτιάχνεις κατάσταση. Αν ο Ματθαίου ήταν προδότης θα ήταν γνωστό.
Αλλά πρόκειται για έγκλημα όπως φαίνεται.
Τις απορίες και τα ερωτήματα οι συγγενής του αγνοούμενου μπορούν να τα λύσουν ΜΕΣΑ από το σπίτι τους! (στην Αγγλία )Το ξέρουμε όλοι πολυ καλά, και ας βάλουν μια μάσκα και να βγουν έξω να ρωτήσουν πως έχει η κατάσταση. Το ότι δεν μιλά κανένας σεβάστηκαν όλοι τα εγγόνια και τους δικούς του. Αλλά απ´ ον αντρεπεται ο κόσμος ένα δικός του.
Φίλε ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ εδώ οι άνθρωποι δεν ξέρουν την ιστορία τους, και λαός που ξεχνά ειναι καταδικασμένος... Αυτοί οι κύριοι υποστήριξαν να μας αλλάξουν τον Εθνικό μας Υμνο! Δεν αναγνωρίζουν το Έθνος μας και τιμούν τον Καβαζογλου και τον Μισιαουλη..... Τα λόγια ειναι περιττά..... ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!!!!!!
Ο Ανώνυμος θέλει να μας πει ότι ο Ματθαίου ήταν προδότης, γι' αυτό εκτελέστηκε, αλλά δεν μιλά κανένας. Δεν λέει κανένας δηλαδή ότι ήταν προδότης διότι σεβάστηκαν τα εγγόνια και τους δικούς τους. Αυτό τον δήθεν σεβασμό μόνο για τα εγγόνια του Ματθαίου τον νιώθουν, για όλα τα άλλα εγγόνια άλλων "προδοτών" που έχουν κατονομάσει όχι.
Τι φτηνά επιχειρήματα θεέ μου.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Δυστυχώς δεν έχω τον τρόπο (προς το παρόν) να αναρτήσω τις συνεντεύξεις με ανθρώπους της ΕΟΚΑ.
Αν κάποτε γίνει εφικτό θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι έτσι όπως τα φαντάζεσαι.
Για παράδειγμα όταν ο Λιβαδάς μου μιλούσε για την μεταφορά του στην Αγγλία τι αρνητικό ή τι κριτικό να του πω;
Ο άνθρωπος αφηγείτο όσα έζησε.
Το ίδιο και με τον Θ. Σοφοκλέους με τον οποίο (αν θυμάμαι καλά) μπήκαμε και σε άλλα θέματα εκτός της προσωπικής του εμπειρίας. Πάντως έφυγε ικανοποιημένος.
Όταν έκανα εκπομπές με τον Αζίνα ήταν εφ’ όλης της ύλης. Σ’ αυτή την εκπομπή έπαιξαν και τραγούδια του Μ. Βιολάρη για την ΕΟΚΑ. Τα οποία σημείωσε είναι από αυτά που μου αρέσουν.
Με τον Αζίνα μιλήσαμε και για τον Αυξεντίου και τον Μάτση.
Θέλω να πω με άλλα λόγια Πάμπο ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα νομίζουμε πολλές φορές.
Όσον αφορά την συμπεριφορά των αγωνιστών. Διαστρέβλωσες αυτό που είπα.
Είπα – και το ξαναλέω – ότι η βία ήταν η μέση συμπεριφορά την περίοδο εκείνη. Ένοπλος αγώνας γινόταν, δεν θα κρατούσαν σταυρό.
Ούτε είπα ότι ήταν δολοφόνοι. Ξέρω π.χ. ποιος δολοφόνησε τον Μ. Πέτρου, τον Μικρασιάτη, τον Ορνιθάρη.
Με είδες ποτέ να τους κατονομάσω και κυρίως να τους χαρακτηρίσω δολοφόνους;
Και ναι, υπήρχε βία, σχεδόν απ’ όλους όσους κρατούσαν όπλα.
Ο τομεάρχης Γιαννάκης Δρουσιώτης μου είπε : «Ξέρεις τι σημαίνει ένας 16χρονος, 18χρονος της εποχής εκείνης να κρατά όπλο; Νόμιζε ότι ο κόσμος εν δικός του».
Τα βλέπει μήπως κι αυτός μισά;
Έχω όμως μια απορία. Μιλάς για μεγαλείο. Για μένα η λέξη αυτή δεν αφορά κανένα αγώνα, καμιά επανάσταση.
Όμως, απ’ ότι κατάλαβα δεν τα πας καλά με τον χριστιανισμό, έτσι;
Οι χριστιανοί θεωρούν τη θρησκεία τους ως το υπέρτατο αγαθό, ένα μεγαλείο.
Κι όμως πολλές φορές με κάλεσες να γράψω κάτι για τις καταστροφές που έκαναν οι χριστιανοί στον ελληνισμό.
Γιατί;
Είμαι σίγουρος ότι αν ήσουν «καλός» χριστιανός, θα θεωρούσες την κριτική μου μισή.
Στα πανεπιστήμια φίλε δεν τα βλέπουν τα πράγματα όπως τα βλέπεις εσύ.
Εδώ ανοίγουν ακόμα υποθέσεις του πρώτου και του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου.
Και δεν είναι θέμα το αν θυμήθηκε κάποιος και πότε θυμήθηκε.
Στα πανεπιστήμια ισχύουν τα τεκμήρια και οι αποδείξεις που καταθέτεις.
@ Κυπραίος
Μην είσαι απόλυτος. Κάνεις το ίδιο ακριβώς με τον ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ.
Όποιος δηλώνει Έλληνας ή οτιδήποτε άλλο δεν είναι ούτε φασίστας ούτε χουντικός.
Εκείνο που καθορίζει τα δύο τελευταία είναι τα ιδεολογήματα και οι συμπεριφορές του.
Για παράδειγμα το ΚΚΕ δεν είναι Έλληνες; Είναι κι αυτοί φασίστες και χουντικοί;
Η σημαία που κρατούσε ο Άρης Βελουχιώτης ήταν η ελληνική. Τι ήταν ο Άρης;
Η καταγωγή δεν αποδεικνύεται με γονίδια αλλά στη βάση του τι έχεις μέσα στο κεφάλι σου. Και σ’ αυτό συμβάλλει η παιδεία που λαμβάνεις. Αυτή εν πολλοίς καθορίζει τη συνείδηση σου.
Δεν είναι λοιπόν κακό να δηλώνεις ότι ανήκεις σε ένα σύνολο. Το θέμα είναι να ανέχεσαι να ζουν γύρω σου και άλλοι. Διαφορετικά είσαι εθνικιστής.
@ Ανώνυμος 9/14/2014 11:22 μ.μ.
Ποια στοιχεία κατέχεις ότι ο Ματθαίου ήταν προδότης;
Επειδή ξέρω ότι λες ότι σου κατέβει, κατάθεσε στοιχεία της προδοσίας.
Ξέρω ότι δεν θα το κάνεις.
Και η καραμέλα ότι δήθεν δεν ήθελαν να πληγώσουν τους συγγενείς έχει λιώσει.
Φαίνεται ότι δεν ξέρεις με ποιον μιλάς, όταν λες για μη αναγνώριση του έθνους κλπ.
Και συνεπεία τούτου, μάλλον εσύ είσαι ο επικίνδυνος.
Είμαι σίγουρος ότι δεν απαντήσεις…
"Ναι είναι χουντικός και φασίστας. Διότι θέλει να επιβάλει αναπόδεικτα πράγματα με το έτσι θέλω."
Αυτό είπα Μιχάλη μου. Είναι χουντικός και φασίστας όχι επειδή δηλώνει Έλληνας αλλά διότι θέλει να επιβάλει . . . .
Άσε που δηλώνουν Έλληνες και απαιτούν να αναγνωριστούν ως απ' ευθείας απόγονοι του Περικλή και του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η μεγαλυτερη πλακα στα σχολια σας, ειναι ο φιλος που αναφερεται στον Τσε Γκεβαρα...
Χαχαχα...
Ατε κυριε Μιχαλη, τραβα προς Κουβα μερια να διερευνησεις την δραση του Τσε Γκεβαρα τζιαι μετα προς Αυστραλια για να ερευνησεις τζιαι αν υπαρχει περιπτωση να γεννηθουν ποτε Παντα μπλε με ασπρο...
Α τζιαι ο Κυπραιος που εμαθε τον Τσε Γκεβαραν μεσω των Ομονοιατων, απασχολει τον τζιαι υιοθετει την προπαγανδα των Αμερικανων για το συγκεκριμενο ατομο το οποιο μαλιστα αποτελει παγκοσμιο συμβολο της επαναστασης...
Οπως και να χει... Καποιοι μιλουν για ΕΟΚΑ Α και Β και καποιοι αντιπαραβαλλουν Σοβιετικη Ενωση, Σταλιν, Τσε τζιαι δεν ξερω τι αλλη πελλαρα σκεφτει ο νους τους που δεν εχει καμια σχεση με Κυπρο...
@ Κυπραίος
Αν είναι στο θέμα της επιβολής δεν ξέρω αν μπορεί να χαρακτηριστεί ο Πάμπος όπως τον χαρακτηρίζεις.
Έχει μεγαλώσει κι αυτός μέσα στο σύστημα που θέλει την συγκεκριμένη περίοδο αγιοποιημένη.
Εγώ δεν τον αδικώ.
Υπάρχει διαφωνία και η διαφωνία είναι σεβαστή.
Όσον αφορά τον ελληνισμό, οι σημερινοί Έλληνες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τον Περικλή και τους αρχαίους.
Καμία απολύτως.
@ Ανώνυμος
Δυστυχώς για τους ίδιους ξεχνούν ότι μιλούμε για τα κυπριακά δεδομένα.
Στην Κύπρο δεν είχαμε εγκλήματα από την πλευρά της Αριστεράς.
Σε άλλες χώρες, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας είχαμε.
Εγκλήματα όμως από πλευράς της Δεξιάς είχαμε ουκ ολίγα στην Κύπρο.
Και θεωρούν ότι με το να αναφέρονται στην Ελληνική Αριστερά ή στον Τσε απαντούν και στα εγκλήματα της Κυπριακής Δεξιάς.
Είναι σαν να ρίχνουμε ευθύνες στον Γρίβα γιατί είχε χούντα στη Χιλή.
Αυτό είναι παραλογία.
Φιλε Μιχαλη
Συμφωνουμε οτι μπορει να ειμαι επηρεασμενος απο τον τροπο που μεγαλωσα και ισως καποια να τα ακουω για πρωτη φορα,δεν ειπα οτι δεν τα αποδεχομαι,απλα λεω οτι ειναι εξαιρεσεις και καποια απο αυτα δικαιολογημενα οταν εχεις να κανεις με ανθρωπους .
Συμφωνω και οτι οι σημερινοι Ελληνες δεν εχουν καμια σχεση με τους προγονους τους,κυριως σε θεματα κοσμοαντιληψης , και αρετης μιας εννοιας που παει να χαθει .
Καταλαμβαινεις οτι ο "Κυπραιος" με χαρακτηρισε φασιστα γιατι λεω οτι εχω Ελληνικη καταγωγη,γιαυτο σου ξαναεπισημαινω οτι με τον τροπο σας γεννατε και θα γεννατε συνεχως νεους "Κυπραιους" εντος και εκτος εισαγωγικων.
Στον Τσε αναφερθηκα γιατι η αριστερη νεολαια τον εχει σαν ινδαλμα,κατι σαν θεο.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Αγαπητέ Πάμπο,
Επιμένω ότι δεν είναι εξαιρέσεις. Αν ήταν εξαιρέσεις θα ήταν 5-10 περιπτώσεις.
Είναι όμως πολλαπλάσιες.
Σε ότι αφορά τον «Κυπραίο» έχω την εντύπωση ότι κάπου δεν είσαι σωστός.
Έγραψε ξεκάθαρα ότι «Αυτό είπα Μιχάλη μου. Είναι χουντικός και φασίστας ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ αλλά διότι θέλει να επιβάλει…» (Τα κεφαλαία δικά μου).
Επομένως αδικείς τόσο τον ίδιο όσο κι εμένα που γενικεύοντας λες ότι «εχω Ελληνικη καταγωγη,γιαυτο σου ξαναεπισημαινω οτι με τον τροπο σας γεννατε και θα γεννατε συνεχως νεους "Κυπραιους" εντος και εκτος εισαγωγικων».
Το είπα πολλές φορές, οι γενικεύσεις δεν δίνουν σωστό αποτέλεσμα.
Και πιστεύω ότι θα ήμουν ο τελευταίος που μπορεί κάποιος να μου αποδώσει ανθελληνισμό ή οτιδήποτε άλλο παρόμοιο.
Αγαπητέ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ ο υπογράφων ως Κυπραίος, δηλαδή εγώ, είναι παρών και παρακολουθεί τη συζήτηση. Μπορείς μιλώντας για μένα και τις απόψεις μου να απευθύνεσαι σε μένα. Περιμένω να απαντήσεις πως αποδεικνύεις την Ελληνική σου καταγωγή. Θα ήταν επίσης χρήσιμο να εξηγήσεις και την αντιπάθεια σου στο γεγονός ότι εξακολουθούν να γεννιούνται νέοι Κυπραίοι εντός και εκτός εισαγωγικων. Τι είναι δηλαδή οι Κυπραίοι, μιάσματα; Και ποιοί μπαίνουν μέσα στα εισαγωγικά και ποιοί μένουν απ' έξω; Εσύ δεν γεννήθηκες στην Κύπρο; Δεν είσαι Κυπραίος; Και εάν ναι, είσαι εντός εισαγωγικών ή εκτός;
Όπως βλέπεις προσπαθώ να μπω στον λαβύρινθο του μυαλού σου για να καταλάβω πως σκέφτεσαι. Μπορεί και νά 'χεις δίκαιο, απόδειξε το.
ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
- "Πως να το κανουμε αφου η καταγωγη μας ειναι Ελληνικη,δηλαδη οποιος δηλωνει οτι ειναι Ελληνας στην καταγωγη κατοικος Κυπρου εναι χουντικος και φασιστας;
Για ρωτα και τον Μιχαλη."
ΚΥΠΡΑΙΟΣ
-" Ναι είναι χουντικός και φασίστας. Διότι θέλει να επιβάλει αναπόδεικτα πράγματα με το έτσι θέλω"
Τι θελω να επιβαλω;
Καποτε ειμαστε Ελληνες ,προ δημοκρατιας του εξηντα,μετεπειτα γιναμε Ελληνοκυπριοι και σημερα Κυπριοι.
Και ποια αναποδεικτα;
Ειναι δεδομενο οτι ειμαστε Ελληνικης καταγωγης.
Κυπραιοι εκτος εισαγωγικων ειναι οι κατοικοι Κυπρου που αργα αλλα σταθερα αποκοπτωντε απο τον Ελληνισμο οικιοθελως ,χωρις να θεωρουν οτι αυτο ειναι σημαντικο.
Και Κυπριοι εντος εισαγωγικων ,ειναι αυτοι που μισουν καθετι Ελληνικο.
Πριν μερικα χρονια ολοκληρο το νησι πασχιζε να ενωθει με την Ελλαδα ,ακομα και ο παππους του φιλου Κυπραιου,σημερα οποιος τολμησει να πει οτι ειναι Ελληνας ειναι χουντικος και φασιστας.
Τωρα το πως αποδεικνιεται η Ελληνικοτητα μας,τι να σου πω;
Να κανουμε τεστ DNA;
Θα σου πω να μελετησεις λιγο την διαλεκτο μας για να διαπιστωσεις οτι παραπεμπει απ ευθειας στην αρχαια Ελληνικη,ακομα και ο τροπος που "συρνουμε" την φωνη μας σε σχεση με την κοφτη ομιλια των Ελλαδιτων ,εκει παραπεμπει.
Μονο απο την τελευταια παραγραφο υπαρχουν δυο-τρεις λεξεις που ειναι απ ευθειας απο την αρχαια,πχ παρα-πεμπω,συρνω,ομιλω κτλ.
@ ΑΝΟΡΘΩΣΙΣ
Δεν θα σχολιάσω το θέμα που προέκυψε τώρα.
Θα κάνω σχετική ανάρτηση.
Ο καημενος ο κυπραιος παταει σε κενες κουφιες ιδεες του ακελ καλυτερα να απευθυνεσαι στα ντουβαρια παρα σε αυτους ουτε με δυναμιτη δεν ξυπνανε απο τα παραμυθια τους
Δημοσίευση σχολίου