Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ



Με τον τίτλο «Αν έλθει σχέδιο, θα είναι χειρότερο από το Ανάν», ο “Φιλελεύθερος” φιλοξένησε την Κυριακή μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β’.
Διαβάζοντας κάποιος τη συνέντευξη και έχοντας υπόψη και τον τίτλο, ο προκαθήμενος της Εκκλησίας πέφτει σε νέες αντιφάσεις αλλά καταθέτει και κάποιες θέσεις που διαφοροποιούνται από τις θέσεις που εξέφραζε στο παρελθόν.
Επίσης θα πρέπει να ομολογήσω ότι κάποιες θέσεις του με έχουν εκπλήξει ευχάριστα.

* * *


Δηλώνει απαισιόδοξος για την έκβαση των συνομιλιών επειδή:
«Αλλά μπορεί να υπάρξει λύση χωρίς να μετακινηθούν οι Τούρκοι από αυτά τα τρία ζωτικής σημασίας ζητήματα; Εάν δεν φύγουν τα κατοχικά στρατεύματα και αν δεν απεμπολήσουν αυτό το δικαίωμα της παρέμβασης, που είναι για μας ζωτικής σημασίας, μπορεί να γίνει συμφωνία; Εάν δεν φύγουν οι έποικοι κινδυνεύουμε να τουρκοποιηθούμε. Εάν δεν δώσουν έδαφος να πάει πίσω κάποιος πληθυσμός και την περιουσία του ο καθένας να τη διαχειριστεί όπως θέλει, δεν νομίζω να υπάρξει λύση».
Προσέξτε τη φράση στην οποία δίνω έμφαση. Έχει μετακινηθεί από τη θέση του για επιστροφή ΟΛΩΝ των προσφύγων; Διότι εδώ ξεκάθαρα μιλά για επιστροφή κάποιου αριθμού προσφύγων («κάποιος πληθυσμός»).
Πιο κάτω, σωστά επισημαίνει ότι αν δεν ανταποκριθεί η Άγκυρα, λύση δεν μπορεί να υπάρξει.
Ερωτηθείς για τη στάση του Καρλ Μπιλντ, δηλώνει ότι δεν τον λαμβάνει υπόψη λέγοντας και το γιατί:
«Μήπως αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται ένα είδος διχοτόμησης, το οποίο βεβαίως εμείς δεν δεχόμεθα; Θέλω να πιστεύω ότι ούτε η Τουρκία ούτε η Αγγλία που έχει το πάνω χέρι εδώ, θέλουν τη διχοτόμηση. Και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε.
Η Τουρκία θέλει να ελέγξει γεωπολιτικά την Κύπρο, θέλει όλη την Κύπρο και όχι μόνο το βόρειο τμήμα της πατρίδας μας. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και δεν πρέπει να μας φοβίζει η λέξη διχοτόμηση».
Αυτή η δήλωση αν και διαφοροποιεί και πάλι τον αρχιεπίσκοπο από παλαιότερες θέσεις του (αλλά και άλλων), ότι δηλαδή η Τουρκία δεν επιδιώκει διχοτόμηση.
Είμαι σίγουρος ότι αν αυτό το έλεγα εγώ ή κάποιος άλλος που επιδιώκει λύση, θα μας έλεγαν κάποιοι ότι με αυτή τη διαπίστωση εξυπηρετούμε τα σχέδια της Τουρκίας.
Ωστόσο, αν και η διαπίστωση του είναι σωστή – κατά την άποψη μου – εμπεριέχει ένα κίνδυνο που πρέπει να επισημάνω. Πίσω από τις γραμμές (και έχοντας υπόψη διάφορες άλλες τοποθετήσεις του) μπορεί να διαπιστώσει κάποιος ότι περνά ένα μήνυμα ότι παρά να βρεθεί μια λύση που – κατά την άποψη του – θα βοηθά την Τουρκία να ελέγχει ολόκληρη την Κύπρο, η διχοτόμηση είναι προτιμότερη!
Καλύτερα διχοτομημένη παρά ελεγχόμενη.
Μόνο που δεν λαμβάνει υπόψη του (ή τουλάχιστον δεν μπαίνει στον κόπο να μας εξηγήσει) τι συνέπειες θα έχει η διχοτόμηση.
Και ξεκαθαρίζω εδώ (για να προλάβω και κάποιους «καλοπροαίρετους») ότι σε καμιά περίπτωση δεν λέω ότι η λύση θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στην Τουρκία να ασκεί έλεγχο στην Κύπρο.
Στη συνέχεια – και πάλι πίσω από τις γραμμές – αποκαλύπτει τις πραγματικές του θέσεις λέγοντας ότι η Εκκλησία ουδέποτε αποδέχθηκε τη λύση της Ομοσπονδίας αλλά ο ίδιος – όπως λέει – την αποδέχθηκε επειδή αυτό τον στόχο επιδιώκει όλη η πολιτική ηγεσία.
Μόνο, που εξ’ όσων φαίνεται, δεν είναι ολόκληρη η πολιτική ηγεσία που επιδιώκει τη συγκεκριμένη μορφή λύσης. Και αυτό το αποκρύβει ο αρχιεπίσκοπος.
Προσθέτει όμως και το εξής: «Δεν αποδέχθηκα μια ομοσπονδία με μόνιμες παρεκκλίσεις και δη μόνιμες παρεκκλίσεις από το ευρωπαϊκό κεκτημένο».
Συμπληρώνει ακόμα ότι η Τουρκία δεν επιδιώκει ομοσπονδία αλλά συνομοσπονδία, τονίζοντας παράλληλα την πεποίθηση του ότι η ομοσπονδία δεν θα λειτουργήσει.
Επομένως, αναιρεί τον ίδιο τον εαυτό του!
Ωστόσο διαπράττει ακόμα ένα λάθος. Επειδή η Τουρκία επιδιώκει το Α ή το Β, θεωρεί ότι στο τέλος αυτό θα γίνει. Και βεβαίως δεν είναι ο μόνος που τα λέει.
Αναιρώντας όσα λέει πιο πάνω πέφτει σε άλλη αντίφαση λέγοντας:
«Είμαι αισιόδοξος και εύχομαι ο Πρόεδρος να πετύχει. Γιατί εάν πετύχει θα είναι υπέρ της Κύπρου και του λαού μας που θα το καταφέρει. Διότι εάν δεν πετύχουμε μια συμφωνία τότε έχουμε πρόβλημα. Ενώ μια καλή και λειτουργική λύση θα μας βγάλει από τα φοβερά αδιέξοδα στα οποία βρισκόμαστε. Συνεπώς εμείς ως Εκκλησία και προσευχόμεθα και ευχόμεθα να βρεθεί μια λύση σωστή για να τερματιστεί η τραγωδία.
Ο αρχιεπίσκοπος νομίζει ότι η μνήμη μας είναι βραχύβια ή ότι το αξίωμα του, του δίνει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει.
«Σίγουρα ο Πρόεδρος κάνει ό,τι μπορεί όπως και οι άλλοι Πρόεδροι έκαναν ό,τι μπορούσαν. Δεν εξαρτάται όμως από εμάς. Δεν κάκισα τον Πρόεδρο ότι δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Αλλά δεν βλέπω λύση και αυτό εξαρτάται από την άλλη και όχι από τη δική μας πλευρά.
Μα σε ποιους τα λέει αυτά; Να θυμίσουμε την κόντρα στο περσινό συνέδριο των αποδήμων όπου ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπε ότι ο πρόεδρος είναι προδότης και προωθεί τις θέσεις των Τούρκων;
Να θυμίσουμε τα όσα είπε εναντίον του προέδρου στη Νίκαια στις 25 του Μάη όταν διερωτάτο αν υπάρχει χώρος στην Αττική για τη δημιουργία της Νέας Κύπρου;
Να θυμίσουμε τον πόλεμο για τα βιβλία ιστορίας (που συνδέονται με το ζήτημα της λύσης), να θυμίσουμε την αντίδραση του στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας για την καλλιέργεια κουλτούρας συμφιλίωσης;
Ενώ, λοιπόν δηλώνει αισιόδοξος και εύχεται να πετύχει ο πρόεδρος, μας λέει στη συνέχει ότι:
«Πιστεύω όμως ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, εκτός αν αλλάξει η Άγκυρα και τότε θα είμαστε όλοι ευτυχείς. Αν δεν αλλάξει στάση τότε δεν υπάρχουν προϋποθέσεις και εάν έρθει σχέδιο θα είναι χειρότερο από το Ανάν. Και καλύτερα να μην έρθει γιατί τότε και πάλι ο κυπριακός Ελληνισμός θα το απορρίψει. Όμως δεν θα ευχόμουν ο λαός μας να μπει σ’ αυτή τη δίνη ξανά και να απορρίψει άλλο σχέδιο».
* * *
Αυτά, εν ολίγοις, μας είπε και πάλι ο αρχιεπίσκοπος.
Ειλικρινά πιστεύω ότι ο προκαθήμενος και οι ιερωμένοι πρέπει να περιοριστούν στα της Εκκλησίας τους.
Ας ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις τους, με το ποίμνιο τους. Ας βοηθήσουν κόσμο που έχει ανάγκη (όπως διατείνονται ότι είναι ο ρόλος τους) και ας αφήσουν την πολιτική.
Ο λαλίστατος σημερινός αρχιεπίσκοπος συνεχώς φάσκει και αντιφάσκει. Και όσο μιλά, τόσο πιο αναξιόπιστος γίνεται και περισσότερο πλήττει το κύρος της Εκκλησίας.
Αν λοιπόν ενδιαφέρεται για το καλό της Εκκλησίας του, καλύτερα είναι να περιορίσει όσο μπορεί τις δηλώσεις του για το εθνικό θέμα.
Διότι το μόνο που καταφέρνει είναι να δημιουργεί προβλήματα στην Εκκλησία.
Θεωρώ ότι θα ήταν πολύ πιο σωστό τόσο ο αρχιεπίσκοπος όσο και μερικοί άλλοι να βρουν το θάρρος και να πούνε ποια είναι η πραγματική τους προτίμηση.
Να μην καλύπτουν τις επιδιώξεις τους πίσω από ωραία λόγια.
Να μη μας λένε συγκαλυμμένα ότι προτιμούν τη διχοτόμηση παρά τη λύση.
Πιστεύω ότι αυτή θα είναι η καλύτερη υπηρεσία που έχουν να προσφέρουν στον τόπο όλοι αυτοί που με διάφορες προφάσεις πολεμούν την επιδιωκόμενη λύση, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι την υποστηρίζουν.


30 σχόλια:

Κωνσταντίνα Ζάνου είπε...

Συμφωνώ. Να υπενθυμίσω πως σε αυτό το μπλογκ http://kosmikokratos.blogspot.com/2009/01/blog-post.html
μπορεί όποιος επιθυμεί να καταθέσει την υπογραφή του υπέρ του διαχωρισμού των ρόλων του κράτους και της εκκλησίας. Να υπενθυμίσω επίσης ότι κανένας πολιτικός του ΑΚΕΛ δεν υπέγραψε αυτό το, κατά τα άλλα, μετριοπαθές κείμενο. Τα ηνία του εκσυγχρονισμού παραδίδονται αλλού. Κρίμα

Ανώνυμος είπε...

Πάντως τη "μετριοπαθή" διακήρυξη υπογράφουν πολλοί από τους ΕΔΗ και το παλιό καλό ΑΔΗΣΟΚ και πολλοί του ΝΑΙ. Μαζί τους και ο Αρχιμίζερος Νότος.

Είναι τυχαίο;

Κωνσταντίνα Ζάνου είπε...

Τι εννοείτε ακριβώς; Από γριφοειδή σχόλια κρυμμένα πίσω από ανωνυμίες δεν καταλαβαίνω. Το "μετριοπαθής" γιατί σε εισαγωγικά;

ΔemΩΝ είπε...

Εγώ να επισημάνω άλλη μια έκφανση της νεοελληνικής μας σχιζοφρένειας. Όσο ένας προκαθήμενος της Εκκλησίας ή ιερέας επεμβαίνει στα πολιτικά και εθνικά θέματα έχοντας άποψη ίδια με τη δική μας, κανείς από μας δεν τον καλεί να κάτσει στ αβγά του. Αντιθέτως, μάλιστα! Όταν φυσικά οι απόψεις του είναι διαμετρικά αντίθετες από τις δικές μας, τότε όλοι μας θυμόμαστε τον διαχωρισμό της Εκκλησίας από το Κράτος και του ζητάμε να αφήσει τα εγκόσμια και να ασχοληθεί με τα ουράνια!

Αυτό μάλιστα, από απλή σχιζοφρένεια μοιάζει να μεταμορφώνεται σε σχιζοειδή ψύχωση, όταν συμβαίνει σε ένα κράτος που είχε σαν ιδρυτή του και αδιαμφισβήτητο εθνάρχη έναν ιερωμένο!!!

Αλλά πέρα από το δίκαιο εκσυγχρονιστικό αίτημα του διαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος, βάση ποιας λογικής ζητάμε από έναν οποιοδήποτε πολίτη μιας χώρας, όποια θέση κι αν κατέχει να απέχει από τη συζήτηση περί πολιτικών και εθνικών θεμάτων; Υπάρχουν στη δημοκρατία πολίτες Α και Β κατηγορίας;

Αυτά, ασχέτως με το αν συμφωνώ ή διαφωνώ με τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου.

Ανώνυμος είπε...

Ημαρτον θεέ μου, τι σχέση έχει φίλτατε ανώνυμε το δημοψήφισμα με τον διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας, δηλαδή αν υπογράψω εγώ τη συγκριμένη διακήρυξη, που ψήφισα όχι στο δημοψήφισμα, θα δεις με συμπάθια το όλο θέμα;
Φίλτατε ΔemΩΝ, προσωπικά, αν και συμφωνώ με αρκετές θέσεις του Αρχιεπισκόπου, οφείλω να ομολογήσω ότι ο πνευματικός πατέρας του συνόλου των ορθόδοξων χριστιανών του νησιού, οφείλει να είναι φειδωλός σε δηλώσεις που δεν άπτωτε των αρμοδιοτήτων του, τουλάχιστο σε ένα κράτος που θέλει να παρουσιάζετε ως κοσμικό και ευρωπαϊκό. Αν ήμασταν στο ΙΡΑΝ, τότε ναι, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά.
Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος δεν είναι ούτε ο άλφα, ούτε ο βήτα πολίτης, αλλά ο ισόβιος επικεφαλής ενός πανίσχυρου οργανισμού ( σε όλα τα επίπεδα, είτε αυτά λέγονται πνευματικά, είτε οικονομικά ) που έχει την δύναμη να ενώνει η να διχάζει το ποίμνιο.
Αυτή λοιπόν η τεράστια δύναμη, όταν συγκεντρώνεται στα χέρια ενός ανθρώπου, θα πρέπει να τυχαίνει συνετής και υπεύθυνης διαχείρισης η αναπόφευκτα θα πρέπει να μπαίνουν φραγμοί, ούτως ώστε η θρησκευτική εξουσία να μην έρχεται σε σύγκρουση η να εμπλέκετε με την πολιτική. Μια λύση στο πρόβλημα θα ήταν ο σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων του κράτους και της εκκλησίας, ίσως όμως και όχι, καθώς είναι μεγάλος ο αριθμός των παραγόντων που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και μια συζήτηση στο μπλοκ του φίλτατου Μιχάλη, δεν νομίζω ότι θα ήταν αρκετή για να εξαντλήσει το θέμα.

ΔemΩΝ είπε...

Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Οι επισημάνσεις σου είναι σωστές. Ωστόσο, υπάρχει μία παράμετρος στη δημοκρατία που κανείς δεν μπορεί να την υπερβεί χωρίς να ανοίξει το δρόμο στην αυθαιρεσία: κανείς δεν μπορεί να υποδεικνύει σε άλλον να σιωπήσει και να περιορίσει την ελευθερία του λόγου.

Αυτό είναι το ένα σκέλος. Το άλλο, που είναι πιο σημαντικό είναι πως είναι σχήμα ωξύμωρο να εκθειάζεις έναν παπά γιατί συμφωνείς με τη γνώμη του και να υποδεικνύεις στον άλλο να σωπάσει γιατί διαφωνεί μαζί σου.

Επίσης, στην ουσία δεν υπάρχει μέρος του κόσμου που η εκκλησία να περιορίζεται αποκλειστικά στις "αρμοδιότητές" της όταν προκείπτουν σοβαρά εθνικά θέματα. Και όταν το κάνει, αίφνης βρίσκεται υπόλογη για τη στάση της. Δες ας πούμε όσα της καταμαρτυρούν (σωστά κατά τη γνώμη μου) για τη στάση της απέναντι στους ναζί στη Γερμανία και αλλού και δες επίσης με πόσο παραλογισμό στην Ελλάδα την κατηγορούν (σωστά επίσης κατά τη γνώμη μου) για την ανοχή της στη χούντα όσοι ζητούν να μην ασχολείται με την πολιτική σήμερα.

Δύο μέτρα, δύο σταθμά. Αυτό στηλιτεύω.

Ανώνυμος είπε...

http://proudgaros.blogspot.com/2009/09/cchristofias-watch.html

Ματθίλδη είπε...

@ΔeMΩΝ,
αντιφατικά ολίγον όσα λες.Όταν μιλά ο κάθε απλός πολίτης δεν του δίνεται βήμα και προβολή από τα ΜΜΕ, όπως γίνεται με τον Αρχιεπίσκοπο.Αν μιλά ως τέτοιος(απλός πολίτης), που έχει κάθε δικαίωμα, γιατί θέλει και ιδιαίτερη σημασία;Δεν είναι αντίθετο με την ισονομία και άλλες αρχές της δημοκρατίας αυτό;Για τα πολιτικά θέματα θα πρέπει, όταν ομιλεί να αντιμετωπίζεται όπως τον καθένα από εμάς.Ο καθένας στα του οίκου του.

nekatomenos είπε...

@δεΜΩΝ:
Έσιει σημασία τούτο που λαλείς τζαι συμφωνώ οτι οι ιεράρχες πρέπει να προσέχουν τες πολιτικές τους τοποθετήσεις τζαι να μεν χρησιμοποιούν την θέση τους τζαι την επιρροή τους οσάν να είναι εκλελεγμένοι αξιωματούχοι του κράτους, άσχετα με το αν συμφωνώ ή όι μαζί τους.
Μπορείς να μου πεις όμως συγκεκριμένα ποιός άλλος ιεράρχης συγκεκριμένα σε ενόχλησε με το νεκάτωμα του στα πολιτικά; Καταλαβαίνω νομίζω ποιούς εννοείς [Νεόφυτο, Κύκκου;] αλλά εν ξέρω αν μιλούμε για παρόμοιες περιπτώσεις που την στιγμή που μιλούμε για άτομα με λλιότερη επιρροή των οποίων οι δηλώσεις έννεν τζαι τόσο εμπρηστικές...

Μιχάλης είπε...

Καλημέρα σε όλους και απολογούμαι που σχολιάζω καθυστερημένα.

@ Κωνσταντίνα Ζάνου

Το συγκεκριμένο ιστολόγιο προσωπικά μου ήταν άγνωστο και το έμαθα όταν έβαλες εδώ την παραπομπή. Υπόγραψα ήδη…

Δεν ξέρω πόσοι το γνωρίζουν αλλά αν κρίνω από τον αριθμό των υπογραφών δεν θα το ξέρουν πολλοί.
Ίσως γι αυτό και απουσιάζουν πολλοί που θα έπρεπε να είχαν ήδη υπογράψει.

Μιχάλης είπε...

@ ΔemΩΝ

Φίλε μου το θέμα δεν είναι καθόλου εύκολο.
Προσωπικά δεν ζητώ διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους ανάλογα με το τι με συμφέρει.
Θεωρώ ότι οι γραμμές πρέπει να είναι διακριτές και δεν αναφέρομαι μόνο στην ανάμιξη στα πολιτικά.

Η Εκκλησία λέει ότι είναι θεανθρώπινος οργανισμός αλλά στην πράξη κάθε άλλο παρά αυτό είναι ή δείχνει ότι είναι.

Δεν μπορεί – από την άλλη – να απαιτεί η Εκκλησία να παρεμβαίνει σε όλα διότι όπως λέει έχει ευθύνη έναντι του λαού και από την άλλη να απαγορεύει κάθε ανάμιξη στα της Εκκλησίας.
Στο κάτω κάτω όπως η Εκκλησία ισχυρίζεται ότι πρέπει να έχει λόγο επειδή ο λαός είναι ποίμνιο της, δεν θα πρέπει να επιτρέπει και στο ποίμνιο να έχει λόγο;

Όσον αφορά την ανάμιξη της Εκκλησίας στην πολιτική, κανένας δεν λέει ότι αυτή δεν πρέπει να έχει άποψη.
Το πρόβλημα με τους δικούς μας (δεν ξέρω αλλού), ο τρόπος που εκφέρουν τις απόψεις τους είναι που ενοχλεί.
Ο σημερινός αρχιεπίσκοπος ενώ λέει ότι οι θέσεις του είναι σταθερές φάσκει και αντιφάσκει. Τη μια λέει έτσι και την άλλη αλλιώς.
Και το παίζει και από πάνω ως ο πιο ακραιφνής πατριώτης που θέλει να ελέγχει τους πάντες και τα πάντα.

Επομένως, το να εκμεταλλεύεται το σχήμα του (ο οποιοσδήποτε ιεράρχης) και να το παίζει ηγήτορας, είναι – στον 21ο αιώνα – απαράδεκτο.
Και όλοι γνωρίζουμε ότι ο στόχος του(ς) είναι άλλος, να επαναφέρουν τον εθναρχικό ρόλο της Εκκλησίας που απορρέει από τα οθωμανικά χρόνια.

Προσωπικά δεν διαπιστώνω καμία σχιζοφρένεια.
Δέχομαι να λένε την άποψη τους, είτε συμφωνώ είτε διαφωνώ, αλλά όχι να τυγχάνουν ιδιαίτερης μεταχείρισης.
Και το κυπριακό και τα πολιτικά κατά την άποψη μου δεν είναι δουλειά τους.
Και κυρίως, όπως λέει και ο «Νεκατωμένος» με κανένα τρόπο δεν δικαιολογούνται οι εμπρηστικές δηλώσεις που δημιουργούν ένα αχρείαστο φανατισμό.

ΔemΩΝ είπε...

Και πάλι στις απαντήσεις σας δεν απαντάτε στην ουσία των αντιρρήσεών μου. Συμφωνούμε εν ολίγοις σε όλα σχεδόν, εκτός από εκείνο το σημείο που λέει: "επειδή είσαι ο Αλφα και κατέχεις την επιφανή θέση Βήτα, δεν σου επιτρέπεται να έχεις δημόσια γνώμη".

"Ειλικρινά πιστεύω ότι ο προκαθήμενος και οι ιερωμένοι πρέπει να περιοριστούν στα της Εκκλησίας τους.

Ας ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις τους, με το ποίμνιο τους. Ας βοηθήσουν κόσμο που έχει ανάγκη (όπως διατείνονται ότι είναι ο ρόλος τους) και ας αφήσουν την πολιτική."

Είναι αυτό το σημείο της ανάρτησής σου με το οποίο διαφωνώ κάθετα. Όχι μόνο με σένα, αλλά με την πλειοψηφία των, κατά τα άλλα εμφορούμενων από δημοκρατικά αισθήματα και φρονήματα που ζητούν από την αντίθετη άποψη να το βουλώσει λόγω θέσης...

Και αυτά τα λέει κάποιος που δεν έχει και σε πολύ εκτίμηση τη σύγχρονη δημοκρατία. Αλλά μιλώντας για αντιφάσεις, ας φροντίζουμε πρώτα να εξαλείφουμε τις δικές μας.

(Με εκτίμηση πάντα, ο Δεμων του διαλόγου ;) )

Κωνσταντίνα Ζάνου είπε...

Δέμων,
αφού θεωρείτε "δίκαιο και εκσυγχρονιστικό το αίτημα του διαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος", γιατί δεν υπογράφετε κι εσείς την εν λόγω διακήρυξη; Απ' τη στιγμή μάλιστα που αυτή διασφαλίζει τους φόβους σας περί φίμωσης στο σημείο 2: "Kάθε πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας, συμπεριλαμβανομένου και του Αρχιεπισκόπου, έχει φυσικά το δικαίωμα να συμφωνεί ή να διαφωνεί με μια απόφαση της εκλελεγμένης πολιτικής ηγεσίας και να εκφράζει δημόσια την άποψή του/της". Υπάρχει κάτι απ' όσα σημειώνονται στη διακήρυξη (προσοχή, απ' οσα σημειώνονται εκεί, όχι από της μη σημειωμένες υποθέσεις σας) που σας ενοχλεί;

ΔemΩΝ είπε...

Όχι κυρία Ζάνου δεν υπάρχει τίποτα που να με ενοχλεί και συμφωνώ με τη διακήρυξη. Δεν έχω υπογράψει από αίσθημα δικαίου, καθώς ακόμα δεν έχω το δικαίωμα ψήφου στην Κύπρο, άρα θα ήταν μάλλον παράτυπο να επέμβω και να συμμετέχω σε ένα ανάλογο ψήφισμα.

Δηλώνω όμως απερίφραστα πως το υποστηρίζω ανεπιφύλακτα.

(μια παρατήρηση: δεν λέω "δίκαιο και εκσυγχρονιστικό" , αλλά "το δίκαιο εκσυγχρονιστικό αίτημα"...)

Καλημέρα σας

Κωνσταντίνα Ζάνου είπε...

Χαίρομαι που επιτέλους συμφωνούμε σε κάτι! Σεβαστή η απόφαση σας να μην το υπογράψετε για τους λόγους που είπατε. Να σας πω μόνο πληροφοριακά (χωρίς να θέλω με κανένα τρόπο να επηρεάσω την απόφασή σας) πως και κάποιοι φίλοι που είναι από την Ελλάδα, αλλά είναι παντρεμένοι εδώ και έχουν παιδιά που πηγαίνουν σε κυπριακά σχολεία, θεώρησαν (δικαιολογημένα κατά την άποψη μου) ότι έχουν λόγο στο τι παιδεία παρέχεται στα παιδιά τους, κι έτσι υπέγραψαν. Θυμίζω πως η διακήρυξη αυτή προωθήθηκε στον τύπο μετά τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου ότι "θα παρακινήσει τα παιδιά να πετάξουν τα βιβλία ιστορίας, αν αυτά δεν τύχουν της έγκρισης του".

ΔemΩΝ είπε...

Η συμφωνία είναι από τα πιο ανιαρά πράγματα και κάτι που κανείς (εγώ σίγουρα) βαριέται γρήγορα.

Επειδή ήρθα στο νησί για λίγο και το λάτρεψα με αποτέλεσμα να αποφασίσω να μείνω μόνιμα, ελπίζω πως σύντομα εκτός από λόγο, θα έχω και ψήφο. Και τότε: ΤΡΕΜΕ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΕ! (χαχαχα)

Όσο για τα βιβλία ιστορίας. Έλεγε ένας φιλόσοφος: Αν θες να μελετήσεις την υποκειμενικότητα του ανθρώπου, διάβασε πέντε ιστορικά βιβλία...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ΔemΩΝ, θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου αν και εφόσον υπήρχε απόλυτος διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας. Διότι η δημοκρατία καταστρατηγείτε όταν σε ένα κοσμικό κράτος η θρησκευτική εξουσία αντιπολιτεύεται την κρατική, εκμεταλλευόμενη την τρομακτική δύναμη που ουσιαστικά της παραχωρεί η ίδια η κρατική εξουσία.
Οπότε, πρώτα διαχωρισμός, απεμπλοκή όλων των δημοσίων τομέων από την επιρροή της εκκλησίας, διακοπή της προνομιακής θέσης που απολαμβάνει από το κράτος σε όλα τα επίπεδα, ισότιμη αντιμετώπιση όλων των θρησκευτικών και μη αντιλήψεων και μετά ας λέει ο καθένας ότι θέλει και ότι του καπνίσει σε τούτο το τόπο.

nekatomenos είπε...

Κοίτα ΔεΜΩΝ, κανένας εν είπε
"επειδή είσαι ο Αλφα και κατέχεις την επιφανή θέση Βήτα, δεν σου επιτρέπεται να έχεις δημόσια γνώμη".

Εγώ τουλάχιστον τζείνο που λαλώ είναι "είναι ανήθικο να χρησιμοποιείς την επιρροή σου η οποία σου δίνεται σε πνευματικά θέματα έτσι ώστε να περάσεις απόψεις που δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα αυτές της κοινής γνώμης επειδή δεν είσαι εκλεγεγμένος". Εξ ίσου ανήθικο θα το θεωρούσα αν έφκαιννε ένας μητροπολίτης τζαι να πει οτι θα ζητήσει που τα παιδιά στα σχολεία να πετάξουν τα βιβλία που έρκουνται που την Ελλάδα. Επειδή συμφωνώ απόλυτα οτι η εκπαίδευση στην Κύπρο δεν θα έπρεπε να γίνεται με ελληνικά βιβλία, αλλά προτιμώ η ιδέα τούτη να εφαρμοστεί που εκλελεγμένους αξιωματούχους στους οποίους ο κόσμος παραχωρεί την εξουσία, τζαι όχι που έναν ιεράρχη που άλλον ρόλο έσιει αλλά καταχράται της επιρροής του.

Τούτη εν τζαι η διαφωνία μου με τον κύριο Δημητρίου [άλλως Αρχιεπίσκοπο]. Προωθεί αντιφάσκοντα και ακραία μυνήματα εκμεταλλευόμενος μια θέση που δεν του παραχωρήθηκε από τον κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Σε εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι δεν θα επιστρέψουν όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια τους.
Ποιος αμφισβήτησε ότι αν δεν πετύχει τον πρωταρχικό της στόχο, την τουρκοποίηση ολόκληρης της Κύπρου, θα επιδιώξει την διχοτόμηση;
Με τη λύση ΔΔΟ η Τουρκία δεν θα ασκεί έλεγχο στην Κύπρο;
Όποιος δεν αποδέχεται λύση ομοσπονδίας έχει λέρα; Ή θα μας πεις το ίδιο παραμύθι ότι είναι φασίστας και απορριπτικός;
Εσύ που λαλείς ότι θέλεις λύση, τι λύση θέλεις; ΔΔΟ; Τι ακριβώς σημαίνει αυτό που υποστηρίζεις φανατικά;

Anef_Oriwn είπε...

Κι όποιος υποστηρίζει την Δικοινοτική Διζωνική Ομοσπονδία είναι προδότης, προσκυνημένος, νενέκος, υποταγμένος, εθελόδουλος, τουρκάκι, χριστοφάκι, αμνοερίφιο, λοβοτομημένος, ρίψασπις κι ότι άλλο ήθελες σκεφτεί, τελευταίε Ανώνυμε!
Πως θα ασκεί έλεγχο η Τουρκία σε μια Ομόσπονδη Κύπρο αν πετύχουμε και δεν υπάρχουν δικές της εγγυήσεις;

Anef_Oriwn
Τρίτη 15/9/2009 – 11:15 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Με τους έποικους, με τουρκική εθνικά καθαρή ζώνη και με δρακόντειες συνταγματικές ρυθμίσεις. Με χαλαρά μέτρα αντιμετώπισης μετανάστευσης και λάθρομετανάστευσης από την Τουρκία.

Για να έχουμε καλό ρώτημα όμως: εάν δεν καταργηθούν οι εγγυήσεις, εσύ θα πεις ΟΧΙ;

Ανώνυμος είπε...

Μιχάλη κωλονενέκο...ταξίδεψε μας!

Ανώνυμος είπε...

Anef πατσιόγερε, η ΔΔΟ είναι εφεύρημα των εγγλέζων. Δεν την ανακάλυψε ο ευέλικτος παπάκης σας. Διάβασε και λίο ιστορία που κανένα βιβλίο αντικειμενικό και όχι μόνο του συκοφάντη δρουσιώτη που απολογήθηκε πρόσφατα στο δικαστήριο επειδή ελάσπωσε έναν άνθρωπο.

Ο παπάκης σας, ακολουθά πιστά τις οδηγίες της βασίλισσας, επιχορηγεί τους Lions, και κωλοσύρνει σας κι εσάς μαζί του.

Ανώνυμος είπε...

φιλοβασιλικέ μιχάλη, εσύ γράφεις σε 3 blogs. Στα 2 που τα 3 το θέμα των αναρτήσεων σου είναι ο αρχιεπίσκοπος. έπεσε γραμμή που το κόμμα να τον λασπώσουμε;

Μιχάλης είπε...

Πλάκωσαν και πάλι οι ανώνυμοι φίλοι μου.

Να μου επιτρέψουν όμως να παρατηρήσω ότι στην προηγούμενη ανάρτηση που ήταν τελείως συγκεκριμένη και βασισμένη σε αυτούσια έγγραφα, εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας.

Βλέπετε δεν είχαν κάτι να πούνε.
Τώρα θεώρησαν ότι έχουν πρόσφορο έδαφος.

Μόνο που αποδεικνύουν ότι δυστυχώς δεν μπορούν να συζητήσουν παρά μόνο πετάνε μια ατάκα και τελείωσε το πράγμα.

@ Ανώνυμος 9/15/2009 5:34 μμ

Ο πιο ήπιος χαρακτηρισμός που μπορώ να δώσω στα όσα έγραψες, είναι ότι αποτελούν ανοητολόγημα.
Πως είναι δυνατόν να με εκπλήττει (και μάλιστα ευχάριστα) το ότι δεν θα επιστρέψουν όλοι οι πρόσφυγες τη στιγμή που είμαι κι εγώ πρόσφυγας.

Όμως θα έπρεπε να ξέρεις ότι δυστυχώς η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί δεν θα θελήσουν να πάνε πίσω για διάφορους αντικειμενικούς και πρακτικούς λόγους.
Άλλωστε αυτά λένε και οι μελέτες που γίνονται συχνά και η εκάστοτε ηγεσία μας γνωρίζει περίπου τον αριθμό εκείνων που θα θέλουν να επιστρέψουν και εκείνων που δεν θα θέλουν.
Και έχει διαφορά το δεν επιτρέπεται να πάνε από το δεν θέλουνε να πάνε. Το δεύτερο είναι αποτέλεσμα ελεύθερης βούλησης.

Ο προηγούμενος πρόεδρος είχε θυμώσει στο Χάνεϊ επειδή είχε βάλει ως οροφή ότι θα επιστρέψουν υπό τ/κυπριακή διοίκηση 28 χιλιάδες. Και δεν του θύμωσε επειδή ο αριθμός ήταν μικρός αλλά επειδή – όπως ο ίδιος είπε – δεν θα επέστρεφαν ούτε 20 χιλιάδες.

Στα υπόλοιπα με κάλυψε ο Anef_Oriwn.

Όσον αφορά τη Δ.Δ.Ο. που λες ότι την υποστηρίζω φανατικά, μάλλον εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια.
Για το τι σημαίνει το εξήγησα πολλές φορές. Αλλά κάνε και τον κόπο να διαβάσεις κάποια πράγματα που έγραψα στον φίλο ΔemΩΝ.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/16/2009 8:32 πμ

Γράφεις:
«Με τους έποικους, με τουρκική εθνικά καθαρή ζώνη και με δρακόντειες συνταγματικές ρυθμίσεις. Με χαλαρά μέτρα αντιμετώπισης μετανάστευσης και λάθρομετανάστευσης από την Τουρκία».

Αλήθεια, πού τα βρήκες αυτά; Μπορείς να μου πεις συγκεκριμένα με παραπομπές;

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 9/16/2009 10:38 πμ

Προέκυψα και φιλοβασιλικός τώρα; Χε, χε, ώρες ώρες απορώ με το I.Q. ορισμένων.

Και ποια είναι τα 3 μπλοκς που γράφε καλέ μου άνθρωπε;
Πες μου τα κι εμένα να τα μάθω.

Όσο για τη λάσπη, αστο καλύτερα, δεν παίρνω τη δουλειά άλλων…

Ανώνυμος είπε...

Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος: Αν έλθει σχέδιο, θα είναι χειρότερο από το Ανάν.«Εάν δεν φύγουν τα κατοχικά στρατεύματα και αν δεν απεμπολήσουν αυτό το δικαίωμα της παρέμβασης, που είναι για μας ζωτικής σημασίας, μπορεί να γίνει συμφωνία; Εάν δεν φύγουν οι έποικοι κινδυνεύουμε να τουρκοποιηθούμε. Εάν δεν δώσουν έδαφος να πάει πίσω κάποιος πληθυσμός και την περιουσία του ο καθένας να τη διαχειριστεί όπως θέλει, δεν νομίζω να υπάρξει λύση».

!!!!!!«Εάν δεν φύγουν τα κατοχικά στρατεύματα και αν δεν απεμπολήσουν αυτό το δικαίωμα της παρέμβασης, που είναι για μας ζωτικής σημασίας, μπορεί να γίνει συμφωνία;!!!!

Κανε το έντονο και αυτό Μιχάλη

Αν πάλι δεν είναι θέση δεν με πειράζει χωρίς να συμφωνώ με τον Χρυσόστομο στο γράφω

Μιχάλης είπε...

@ sub92

Στο απόσπασμα που παραθέτεις ο αρχιεπίσκοπος προεξοφλεί ότι αν έλθει νέο σχέδιο θα είναι χειρότερο από το Ανάν!
Πού το βασίζει αυτό δεν μας εξηγεί.

Θεωρώ ότι κανένας δεν θα δεχθεί σχέδιο που δεν θα προνοεί αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων. Αφού μιλούμε για άρση της κατοχής, πως θα γίνει αυτό με την παρουσία τουρκικού στρατού;
Ούτε η παραμονή εποίκων είναι αποδεχτή, εκτός από ένα αριθμό που θα μείνει για ανθρωπιστικούς λόγους.

Όσον αφορά το θέμα των προσφύγων κατά τη γνώμη μου αποτελεί αλλαγή στάσης του αρχιεπισκόπου ή δεν κατάλαβε τι είπε.
Ή εκτός και αν «γλώσσα λανθάνουσα…».



Υ.Γ. Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις με την τελευταία φράση σου.

Ανώνυμος είπε...

"Στο απόσπασμα που παραθέτεις ο αρχιεπίσκοπος προεξοφλεί ότι αν έλθει νέο σχέδιο θα είναι χειρότερο από το Ανάν!
Πού το βασίζει αυτό δεν μας εξηγεί. "

Αλλοπως ακουσε και αυτος για τα εγγραφα που εφκυκαν στην φορα. Τζαι λιο καλλυτερο να ειναι ενα σχεδιο που το Αναν και παλι μονο ενας πελλος μπορει να το δεχθει.

Εδω που τα λεμε σχεδιον καλο μπορει να ειναι μονο ενα οπου η Τουρκια κανει στροφη 180 μοιρων σε ολες τις θεσεις της στο κυπριακο.

οτιδηποτε αλλο ειναι καταστροφη. και οποιος διαφωνει ειναι επικινδυνα αφελης.