Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Δύο σημαντικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις επόμενες μέρες.

Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στις 7 μ.μ. στην Πύλη Αμμοχώστου εγκαινιάζεται έκθεση φωτογραφίας με τίτλο:

«Μίκης Θεοδωράκης, συνθέτης – πολιτικός – στοχαστής».

Την έκθεση διοργανώνει το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία σε συνεργασία με την κυπριακή βουλή.




Τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου στις 8.30 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο «Παλλάς» στη Λευκωσία εκδήλωση αφιερωμένη στους μεγάλους Έλληνες μουσικοσυνθέτες:


Μίκη Θεοδωράκη και Μάνο Χατζηδάκη


Η εκδήλωση διοργανώνεται από το ΑΚΕΛ με την ευκαιρία των 85 χρόνων από τη γέννηση των δύο μεγάλων μουσουργών της Ελλάδας.


Λαμβάνουν μέρος:


Η Ορχήστρα Χρωμάτων Κύπρου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του μουσικοσυνθέτη Χρίστου Φιλίππου και


Τραγουδούν οι σοπράνο Μαργαρίτα Ηλία και Κατερίνα Ανδρέου.


Φιλική συμμετοχή Κούλλης Θεοδώρου.


Ποιήματα διαβάσει η ηθοποιός Έλενα Ευσταθίου.






24 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διάβασες τις τελευταίες παρεμβάσεις του Μίκη για τα ελληνικά εθνικά θέματα;Αυτός είναι Αντιστασιακός οχι το γλυκοκαρυδάκι του Αkel.

Ανώνυμος είπε...

Μια παροιμία λέει: "Ο καθένας με τον πόνο του τζιαι ο στραβός τζει που πονεί".

Lexi_penitas είπε...

Ρε μαλακοπίτουρα πρώτε ανώνυμε σκέφτηκες ποτέ ότι το μυαλό σου υπολειτουργεί; Σκέψου το λοιπόν. Ακόμα έχεις ελπίδες.

aiolos είπε...

Mιας και γράφετε για τον Μ Θεοδωράκη, ο οποίος τίμησε την Ελλάδα με την στάση του για την υπόθεση Δραγώνα:

http://aiolos-mavro.blogspot.com/2010/01/blog-post_23.html

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος 2/12/2010 3:06 μμ & aiolos

Η αξία ενός καλλιτέχνη μετριέται με το έργο του.

Να θυμίσω ότι μέχρι πριν λίγο καιρό κάποιοι που σήμερα λιβανίζουν τον Μίκη, τον σκυλόβριζαν;

Προσωπικά τιμώ τον καλλιτέχνη Μίκη Θεοδωράκη και τον καλλιτέχνη Μάνο Χατζηδάκη.

Η πολιτική είναι ένα άλλο κεφάλαιο.

Μπορείτε να το καταλάβετε αυτό ή όλα φιλτράρονται μέσα από κάποια (ας μην τα χαρακτηρίσω) γυαλιά…

gregoris είπε...

Μιχάλη η κατάντια του Θεοδωράκη πρέπει να καυστηριάζεται όχι να επιβραβεύεται.
τζιαι στο κάτω κάτω κανεί ολάν, κάθε 2-3 χρόνια βραβεύκετε τον.
τζιαι μιας τζιαι μιλούμεν, Μιχάλη συγχαρητήρια για την Γνώμη. νομίζω εν σαφώς μια βελτιωμένη έκδοση σε σύγκριση με την Χαραυγή.

Meropi είπε...

Τιμώ το Μίκη Θεοδωράκη ως μεγάλο δημιουργό, όπως βέβαια και το Μάνο Χατζιδάκι! Παραβλέπω τις τελευταίες εθνικιστικές κορώνες του Μίκη που μου θυμίζουν Καρατζαφέρη!

Μιχάλης είπε...

Φίλε Γρηγόρη

Όπως έγραψα και στους 2 προηγούμενους, για μένα ο Θεοδωράκης όπως και ο Χατζηδάκης είναι 2 μεγάλα κεφάλαια του Πολιτισμού για την Ελλάδα, την Κύπρο τον ελληνισμό γενικότερα.

Όπως και να το κάνουμε αποτελούν πλέον μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς.

Ούτε κι εγώ συμφωνώ με τις δηλώσεις που κάνει τελευταία ο Μίκης.
Όμως αν μιλήσουμε για την πολιτική πλευρά του, δεν διαγράφω τίποτε απολύτως.
Σημειώνω και τους αγώνες του αλλά και τις ματσαράγκες του.
Έτερον εκάτερον.

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για τη Γνώμη.

Μιχάλης είπε...

Αγαπητή Meropi σε χαιρετώ.

Νομίζω ότι τα σχόλια που έκανα μέχρι τώρα καλύπτουν και το δικό σου σχόλιο.

Ασφαλώς και λαμβάνω υπόψη τις δηλώσεις του.
Όπως σημειώνω και το τι έλεγε πριν χρόνια και τους αγώνες του που έκανε για συναδέλφωση Ελλήνων και Τούρκων.
Σήμερα μπορεί να αναιρείται στον α ή β βαθμό αλλά αυτό δεν αλλάζει τίποτε από το παρελθόν.

Και όπως σημείωσα, πάνω απ’ όλα τιμώ τον καλλιτέχνη Μίκη Θεοδωράκη.
Για τον Χατζηδάκη δεν έχουμε τίποτε άλλο να πούμε αφού δεν είχε αναμιχθεί στην πολιτική.

αιολος είπε...

Αγαπητέ μιχάλη και εγώ τιμώ την καλλιτεχνική συμβολή των δύο αναμορφωτών της μουσικής μας δεν είναι οι μόνοι , είχαμε την τύχη τα τελευταία χρόνια να βγάλουμε μια καλή φουρνιά συνθετών ( και Κύπριοι).
Ιδιαίτερα χαίρομαι που ο Θεοδωράκης παίρνει τόσο ορθή θέση στους ΕΘΝΟΜΙΔΕΝΙΣΤΕΣ του υπουργείου Παιδείας.

Μιχάλης είπε...

@ αιολος

Αγαπητέ μου φίλε,

Μπορεί σήμερα να βγάζουμε μια καλή φουρνιά συνθετών αλλά δεν είναι (δυστυχώς) της εμβέλειας των Θεοδωράκη, Χατζηδάκη, Μαρκόπουλου, Λοΐζου, Ξαρχάκου κλπ.

Δεν υποτιμώ κανένα, ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Επαναλαμβάνω ότι όσον αφορά την πολιτική διαδρομή του Θεοδωράκη έχω άποψη.
Πρέπει να ξέρεις ότι είμαι μελετητής του έργου του και διαθέτω (ελπίζω) πάρα πολύ καλό αρχείο.
Όμως, αυτή η ανάρτηση δεν έχει στόχο να αναλύσει αυτή τη πτυχή.
Και αυτό διότι τότε θα αδικήσουμε τον Μ. Χατζηδάκη.

Disdaimona είπε...

Εξαιρετική η πρωτοβουλία για την διοργάνωση της Έκθεσης Φωτογραφίας.Αν δεν κάνω λάθος είναι και η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο.

όσον αφορά την δεύτερη διοργάνωση,Μιχάλη,τη συναυλία, έχω να παρατηρήσω ότι (εκτός από τη συμμετοχή των συγκεκριμένων τραγουδιστών,που αποδεδειγμένα διατηρούν μια σοβαρότητα στις επιλογές τους)ο "μουσικοσυνθέτης" Χρίστος Φιλίππου,έχει ως τελευταίο δείγμα σύνθεσης το τραγούδι που έστειλε να διαγωνιστεί για την eurovision,ένα απαράδεκτο συνθετικά,ενορχηστρωτικά,στιχουργικά και ερμηνευτικά κατασκεύασμα,που φωτογραφίζει άρτια το εύρος των ικανοτήτων του "μουσικοσυνθέτη" καθώς και την σοβαρότητα του.(Λυπάμαι, ο Φιλίππου δεν είναι 25 χρονών για να δικαιούται credit λόγω ηλικίας)
Προσωπικά αρνούμαι να με περιπαίζουν για ζητήματα που έχουν να κάνουν με την πολιτιτική μας αξιοπρέπεια.Γι αυτό δεν θεωρώ πραγματικά σοβαρή αυτή την πρωτοβουλία.(στην καλύτερη θα το σώσει ο Κ.Θεοδώρου και οι σοπράνο το πράμα)

Μιχάλης είπε...

@ Disdaimona

Ομολογώ ότι κι εγώ δεν είδα με καλό μάτι τη συγκεκριμένη συμμετοχή.

Εγώ εκείνο που σημείωσα είναι το γεγονός, ότι θα γίνουν οι δύο εκδηλώσεις.

Από εκεί και πέρα ο καθένας τα αξιολογεί όπως νομίζει.

Disdaimona είπε...

Κατανοητό και σεβαστό.

Σίγουρα ο καθένας κανει τις δικές του αξιολογήσεις. Να πουμε όμως και την αλήθεια, ότι ο κόσμος περιμένει από τους φορείς και τους διοργανωτές να "φωτιστεί" πολιτιστικά και δυστυχώς πολλές φορές δεν έχει τα κριτήρια να κρίνει.
Αρα μπαίνει και ένα θέμα ευθύνης των φορέων που "εγκλωβίζουν" το κοινό σε θεάματα αμφιβόλου ποιότητας προβάλλοντας τα μάλιστα και ως σπουδαία Πολιτιστικά γεγονότα!

politispittas είπε...

Η συζήτηση για τα τρωτά του οποιουδήποτε έχει ήδη καταθέσει έργο ανεξίτηλο σε αξία και συγκροτεί πολιτισμική κληρονομιά όχι μόνο είναι ατελέσφορη και ανόητη αλλά και βαθύτατα υποκριτική.

Όσοι σήμερα αιφνίδια "ξύπνησαν" και βλέπουν στον Μίκη Θεοδωράκη έναν εκφραστή τους, είναι αυτοί που στο παρελθόν τον σάρκαζαν και τον λοιδορούσαν.

Και όσοι πάλι από την άλλη πλευρά τον θεωρούν "αποστάτη" της όποιας ιδεολογίας είναι εξ ίσου θλιβεροί και μικροί καθότι ανίκανοι να διαχωρίσουν την Διαχρονική Αξία από την μερική και αποσπασματική μικρότητα.

Και θα προσθέσω μάλιστα πως οι "προοδευτικοί" που τώρα βλέπουν στον Θεοδωράκη έναν "αποστάτη" ή και "προδότη" , δεν ήταν , δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ σε θέση να κατανοήσουν όχι μόνο το βάθος και την ουσία του δικού του έργου, αλλά και οποιουδήποτε μεγάλου δημιουργού που ασφαλώς δημιουργεί ερήμην της ανοησίας τους.

Ας με συγχωρεί ο Μιχάλης για την αυστηρότητα, αλλά πια, έχω βαρεθεί με τους πάσης φύσεως τιμητές από όπου και αν αυτοί έρχονται.

Για να μην πάω στην περίπτωση του Μάνου Χατζιδάκι, που όσο ζούσε δέχτηκε τις πιο χυδαίες επιθέσεις από όλες μα όλες τις πλευρές απλά και μόνο γιατί δεν χωρούσε σε κανένα από τα έτοιμα κομματικά ή ιδεολογικά κουστουμάκια τους.

Ομολογώ πως δεν έχω ιδέα για το ποιος είναι ο Φιλίππου που αναφέρει η Disdaimona αλλά με όσα γράφει η καλή φίλη, κατάλαβα αρκετά και συμφωνώ μαζί της.

Κατά "σύμπτωση" και εγώ με τα Πολιτιστικά μας χάλια ασχολήθηκα σήμερα στον Πολίτη & το ιστολόγιο.

Κοπιάστε!

politispittas είπε...

Και θα συνεχίσω γιατί τα πήρα!

Αυτοί οι "προοδευτικοί" και τάχα μου εκφραστές της πλέον παρασιτικής αριστερής αντίληψης είναι οι ίδιοι που αν τους μιλήσεις για τον ποιητή Ezra Pound θα σου πουν "φασίστας".

Αν τους αναφέρεις τον Richard Wagner...θα σου πουν και πάλι "φασίστας" (επειδή άρεσε στον Χίτλερ και ας είχε πεθάνει δεκαετίες πριν). Είναι όλοι αυτοί οι Σταλινίσκοι που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα να μπουν σε διάφορες επιτροπές και να αποφασίζουν τι είναι και τι δεν είναι "καλό" για τον λαό.

Ίδια ακριβώς φάρα, εξ ίσου σιχαμένη με τους εθνικόφρονες φασίστες λογοκριτές που κάθε τόσο τσιρίζουν σαν υστερικές γεροντοκόρες γιατί το τάδε έργο προσβάλλει τα ήθη και τις παραδόσεις ή το άλλο εξυμνεί τον...σατανά...ή το παρακάτω είναι gay...και πάει λέγοντας.

Μεταξύ τους δεν έχουν καμία διαφορά, γιατί απλά υπερασπίζονται τις όντως διαφορετικές ιδεολογίες τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Τον τρόπο των ηλιθίων.

Ανώνυμος είπε...

http://www.gma-nitsa.gr/cgi-bin/rec.pl?recp=426#Μελιτζάνες%20με%20ρεβύθια%20%28Σερραϊκή%29

Μιχάλης είπε...

@ Disdaimona

Συμφωνώ ότι την ευθύνη την έχουν εκείνοι που διοργανώνουν μια εκδήλωση.
Από την άλλη παραμένει – θεωρώ – εκείνο που σημείωσα ότι ο καθένας αξιολογεί από μόνος του τα δεδομένα και κρίνει.

Μιχάλης είπε...

@ politispittas

Θα συμφωνήσω απόλυτα με την πρώτη παράγραφο του σχολίου σου. Θα θυμίσω ότι όσοι σήμερα υμνούν (υποκριτικά) τον Μ. Θεοδωράκη για τις πολιτικές του θέσεις, στο πρόσφατο παρελθόν τον έβριζαν ακριβώς για τις πολιτικές του θέσεις.
Θα θυμίσω ότι όταν επρόκειτο να έρθει στην Κύπρο (αν δεν με απατά η μνήμη μου στα μέσα της δεκαετίας του 1990 – επί διακυβέρνησης Βασιλείου) κάποια εφημερίδα που χθες Κυριακή τον υμνούσε, έγραψε ειδικό άρθρο για να του πει ότι είναι ανεπιθύμητος στην Κύπρο λόγω των φιλοτουρκικών του θέσεων!
Σήμερα, η ίδια εφημερίδα τον υμνεί!!!

Από την άλλη, μερίδα όσων μεγάλωσαν και ζούσαν με το έργο του, τον τιμούσαν και τον υμνούσαν σαν αγωνιστή της Δημοκρατίας, σήμερα λόγω και πάλι των πολιτικών του θέσεων τον επικρίνουν και θεωρούν ότι «έχασεν η παττίχα» του.

Επαναλαμβάνω τη θέση μου ότι είναι ένα πράγμα να τιμάς κάποιον για το μεγαλείο του έργου του και άλλο να τον κρίνεις και να τον επικρίνεις για τις πολιτικές του θέσεις.

Προσωπικά δεν μπαίνω σε αυτό το παιχνίδι, αν και έχω τις απόψεις μου για τις πολιτικές τοποθετήσεις του Μίκη. Με κάποιες συμφωνώ με άλλες όχι. Έτερον εκάτερον.

Από εκεί και πέρα όμως θεωρώ ότι η κριτική σου είναι ισοπεδωτική.
Μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι έβαλες σε ένα τσουβάλι όλους και όλα.
Δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω ή να σχολιάσω αυτά που λες – ιδιαίτερα για τους «προοδευτικούς» της πλέον παρασιτικής αριστερής αντίληψης – δεδομένου ότι θεωρώ πως αυτά που γράφεις δεν με αφορούν.

Έστω και αν διαφωνώ με τις θέσεις που εκφράζει ο Μίκης τελευταία, σε καμιά περίπτωση δεν θα πετάξω το έργο του ούτε θα αρνηθώ την οποιαδήποτε τιμή του αποδώσει το κράτος και το έθνος στο οποίο ανήκει κρίνοντας τον απλά και μόνο από τις πολιτικές του θέσεις που σημειωτέον ότι κατά καιρούς ήταν αντιφατικές και αλληλοαναιρούμενες.

politispittas είπε...

Μιχάλη μου, δεκτή η κριτική σου ως φιλοσοφία, αλλά θα μοπυ επιτρέψεις να σημειώσω πως όσα κατέγραψα δεν τα έβγαλα από το κεφάλι μου. Είναι αφορισμοί που έχω βιώσει στο πετσί μου πάμπολλες φορές. Και στο τέλος αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως η οποία θέση μετράει ως τέτοια και όχι γιατί η "πρόθεσή" της ή το εφαλτήριό της είναι είτε εκ δεξιών είτε εξ αριστερών.

Να κάτσω τώρα να ψάξω το τι αηδίες έχουν γραφτεί για διάφορους σημαντικούς δημιουργούς από τα τους "στρατευμένους" επικριτές τους που τους καταδίκαζαν εις το πυρ απλά και μόνο και γιατί είχαν την Α ή τη Β αντίληψη σε κάποιο πολιτικό ζήτημα ή γιατί δεν υπήρχε ιδεολογική ταύτιση -είτε εξ ολοκλήρου είτε σε κάποια περίοδο;

Και, ασφαλώς ΔΕΝ σε αφορούν αυτά που έγραψα- είναι νομίζω ηλίου φαεινότερο αυτό...!

politispittas είπε...

Με άλλα λόγια, για να τελειώνω:

Ο Θεοδωράκης ΔΕΝ είναι μεγάλος γιατί είναι ή ήταν Αριστερός.

Ο Χατζιδάκις, δεν είναι μεγάλος γιατί ήταν "δεξιός".

Και οι δύο έμειναν και θα μείνουν στην ιστορία γιατί το έργο που κατέθεσαν στο πολιτιστικό οικοδόμημα είναι διαχρονικό και εξαιρετικά σημαντικό. Τελεία.

Μιχάλης είπε...

Επειδή φαντάζουμε ότι επί της ουσίας δεν διαφωνούμε, ολο το νόημα συμπυκνώνεται σε δύο προτάσεις σου:

"Ο Θεοδωράκης ΔΕΝ είναι μεγάλος γιατί είναι ή ήταν Αριστερός.

Ο Χατζιδάκις, δεν είναι μεγάλος γιατί ήταν "δεξιός"."

Ανώνυμος είπε...

O k. Mihalis kai o k. Pittas exoun dikaio.

Allo o politikos kai allo o kallitexnis.

8ewrw la8os na sigxizoume ta dio

politispittas είπε...

Όταν γίνεται χωρίς κακή πρόθεση είναι λάθος, έχετε δίκιο. Όταν αυτό συμβαίνει συστηματικά είναι έγκλημα.

Αλλά και όταν γίνεται ας πούμε μια υπερβάλλουσα κριτική διάθεση, το λάθος είναι εγκληματικό.

Γιατί έστω άθελά του επιδιώκει να ακυρώσει τη δύναμη του έργου που έχει καταθέσει ο καλλιτέχνης και το έργο αυτό ανήκει σε όλους χωρίς ιδεολογικές και άλλες γραμμές. Είναι απλά μέρος του Πολιτισμού.