Τελευταία παρατηρείται μια αντεπίθεση δυνάμεων που μπορούν να καταταχθούν στο ευρύτερο εθνικιστικό μέτωπο.
Κύριο χαρακτηριστικό η εθνοκαπηλεία, η Κυπροκαπηλεία, και ένας κατεπίφασιν… πατριωτισμός.
1. Η ενόχληση από την εκλογή Χριστόφια στην προεδρία.
2. Η κινητικότητα στο κυπριακό που μπορεί να οδηγήσει σε αποτέλεσμα.
3. Η αντίθεση των κύκλων αυτών στην ομοσπονδία.
4. Η στρεβλωμένη αντίληψη τους περί Κύπρου (έστω κι αν κατηγορούν άλλους για κάτι τέτοιο).
5. Κάποιες ενέργειες που έχουν να κάνουν με αυτή τούτη την εφαρμογή προνοιών του Συντάγματος.
Οι γραμμές αυτές σύρονται με αφορμή τα όσα έγιναν με την περιβόητη ιστορία της υποστολής της ελληνικής σημαίας στο ΡΙΚ.
Στο τύπο και στο διαδίκτυο είδαμε κάποιες αναφορές, άρθρα και ρεπορτάζ για το θέμα.
Οι λογής λογής εθνικιστές (που νομίζουν ότι είναι οι μόνοι πατριώτες σε αυτό τον τόπο) θεωρούν την παρανομία τόσον χρόνων ως κεκτημένο με αποτέλεσμα, όταν επιχειρηθεί να εφαρμοστούν οι πρόνοιες του Συντάγματος, να μιλούν περί ανθελληνισμού και άλλων παρόμοιων.
Αγνοούν άραγε ότι για να μιλούμε ακόμα και σήμερα για Κυπριακή Δημοκρατία, το να υπάρχει αυτό το κράτος μέχρι σήμερα, το ότι δεν αναγνωρίστηκε μέχρι τώρα το «κράτος» στο Βορρά, οφείλεται στο Σύνταγμα;
Ποιο Σύνταγμα; Το.. δοτό, το... καταραμένο, εκείνο που οι πρόγονοι των σημερινών εθνικιστών προσπάθησαν να καταλύσουν με βίαιο τρόπο, δίνοντας αφορμή στην Τουρκία να επέμβει και να έχουμε τα σημερινά χάλια.
Αγνοούν άραγε οι λογής λογής εθνικιστές ότι ο αγώνας που σήμερα γίνεται, οι προσπάθειες που γίνονται μέχρι τις μέρες μας για να σώσουμε αυτό τον τόπο έχουν τη ρίζα τους στα διάφορα ανοητολογήματα και πράξεις που τις θεωρούν πατριωτικές;
Ο Γενικός Διευθυντής του ΡΙΚ, τον οποίον ουδόλως θέλω να υπερασπιστώ, επικαλέστηκε ως λόγο της υποστολής της ελληνικής σημαίας από τον εξωτερικό ιστό του Ιδρύματος, την εφαρμογή του Συντάγματος.
Αλήθεια, τι λέει το Σύνταγμα για το θέμα των συμβόλων;
ΑΡΘΡΟΝ 4
1. Η Δημοκρατία έχει ιδίαν σημαίαν ουδετέρου σχεδίου και χρώματος, την οποίαν επιλέγουσιν από κοινού ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Δημοκρατίας.
2. Αι αρχαί της Δημοκρατίας και οιονδήποτε νομικόν πρόσωπον δημοσίου δικαίου ή οργανισμός κοινής ωφελείας ιδρυόμενος δια ή συμφώνως τω νόμω της Δημοκρατίας αναρτώσι την σημαίαν της Δημοκρατίας και έχουσι το δικαίωμα να αναρτώσι κατά τας εορτάς ταυτοχρόνως ομού μετά της σημαίας της Δημοκρατίας την ελληνικήν και την τουρκικήν σημαίαν.
3. Αι κοινοτικαί αρχαί και τα ιδρύματα αυτών έχουσι το δικαίωμα, να αναρτώσι κατά τας εορτάς ταυτοχρόνως ομού μετά της σημαίας της Δημοκρατίας την ελληνικήν ή την τουρκικήν σημαίαν.
4. Πας πολίτης της Δημοκρατίας ή οιαδήποτε οργάνωσις αποτελούσα ή μη νομικόν πρόσωπον, εξαιρουμένων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, της οποίας τα μέλη είναι πολίται της Δημοκρατίας, έχουσι το δικαίωμα να αναρτώσιν επί της κατοικίας ή του καταστήματος αυτών την σημαίαν της Δημοκρατίας ή την ελληνικήν ή την τουρκικήν σημαίαν, άνευ οιουδήποτε περιορισμού.
Οι διάφοροι εθνικιστές (ή φερέφωνα τους) έχουν γεμίσει τον τόπο με μια επιστολή που έστειλε στο διευθυντή του ΡΙΚ ο Σταύρος Καρκαλέτσης (http://www.e-grammes.gr/article.php?id=3237), ένας αμφιβόλου ποιότητας και αντικειμενικότητας «ιστορικός», βουλευτής του ΛΑΟΣ. (Γιατί τον ονομάζω αμφιβόλου ποιότητα και αντικειμενικότητας μπορώ να το απαντήσω εάν ερωτηθώ).
Επικαλείται λοιπόν το Σύνταγμα και θέτει τα εξής ερωτήματα (συνοδευόμενα από κάμποσες «πατριωτικές» φανφάρες):
- Οφείλετε κατόπιν τούτου να διατάξετε και την έπαρση της τουρκικής σημαίας στο ΡΙΚ σε κάθε τουρκική εθνική επέτειο, ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Διότι αυτό απαιτεί το άρθρο 4 του Συντάγματος: «Αι αρχαί της Δημοκρατίας και οιονδήποτε νομικόν πρόσωπον δημοσίου δικαίου ή οργανισμός κοινής ωφελείας ιδρυόμενος διά ή συμφώνως τω νόμω της Δημοκρατίας [...] αναρτώσι κατά τας εορτάς ταυτοχρόνως ομού μετά της σημαίας της Δημοκρατίας την ελληνικήν και την τουρκικήν σημαίαν» (Άρθρο 4,2).
- Με βάση το ίδιο άρθρο είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ και η ανάρτηση της σημαίας της Ε.Ε. στο ΡΙΚ, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
Παρακαλώ προσέξετε το άρθρο 2 όπως το έχω αντιγράψει από το Σύνταγμα και την παράθεση του ίδιου άρθρου όπως το παραθέτει ο κ. Καρακλέτσης.
Βλέπετε κάποια παράλειψη;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ! Και η παράλειψη είναι ΟΥΣΙΩΔΗΣ!
Εκείνο που παραλείπει ο εν λόγω κύριος είναι όλη η ουσία «και έχουσι το δικαίωμα».
Άρα το Σύνταγμα ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ για ανάρτηση των δύο σημαιών.
Άλλωστε αυτό συμπεραίνεται (και ενισχύεται) και από το επόμενο άρθρο (3).
Επομένως το ερώτημα του για την ανάρτηση της και της τουρκικής σημαίας είναι άνευ περιεχομένου.
Πέραν του ότι είναι πέρα για πέρα υποκριτικό.
Αν (λέω αν) ο Θέμης Θεμιστοκλέους προχωρήσει στην ανάρτηση ΚΑΙ της τουρκικής (με κάποια ευκαιρία) οι πρώτοι που θα ξελαρυγγιστούν θα είναι οι εθνικιστές και ο περίγυρος του εν λόγω κυρίου.
Όσον αφορά τη σημαία της Ε.Ε., κι εδώ φαίνεται η σκοπιμότητα ή η άγνοια. Διότι όλοι ξέρουμε ότι όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. είναι υποχρεωμένα να έχουν αναρτημένη και τη σημαία της Ε.Ε. μαζί με τη σημαία της χώρας του.
Η άγνοια, λοιπόν, και ο φανατισμός οδηγούν όλους αυτούς τους κυρίους να βλέπουν παντού φαντάσματα.
Να βλέπουν ότι όλο το σύμπαν συνωμοτεί εναντίον της ελληνικότητα της Κύπρου και τα συνδέουν όλα με την περιβόητη (και πάλι) Νέα Τάξη Πραγμάτων. (Ακόμα μια ένδειξη ασχετοσύνης όταν συνδέουν αυτή την καπιταλιστική ΝΤΠ με τον μαρξισμό και την αριστερά).
Και αποδεικνύουν περίτρανα ότι οι εθνικισμοί που οδήγησαν την Κύπρο στη γνωστή (και συνεχιζόμενη τραγωδία) εξακολουθούν ακόμα να παίζουν το ίδιο παιχνίδι.
Υ.Γ. Σημειώνω ότι την ανάρτηση της σημαίας μετά την υποστολή της, την έκαναν ΝΥΚΤΑ (όπως άλλωστε συνηθίζεται) μέλη της Χρυσής Αυγής!
27 σχόλια:
@ Μιχάλη,
Σε χαιρετώ!
Το ζήτημα της σημαίας (της υποστολής, αναστολής, καταστολής της από τις εγκαταστάσεις του κρατικού ΡΙΚ) το άγγιξα κι εγώ (ακροθιγώς όμως), στο blog μου. (Ούτε τηλεπάθεια να είχαμε – κάποιοι ίσως πουν ότι είμαστε και συνεννοημένοι).
Το δικό σου κείμενο είναι πιο περιεκτικό και αναλυτικό και αποδεικνύει με στοιχεία τη σκοπιμότητα (και όχι άγνοια) των διάφορων εθνικιστικών κύκλων (ή των φερέφωνων τους) για τη δημιουργία αντιπαραθέσεων ή/και εντυπώσεων σε βάρος όλων όσων παλεύουν για την επαναπροσέγγιση και δη της Αριστεράς.
Τον “αμφιβόλου ποιότητας και αντικειμενικότητας» «ιστορικού»” Καρκαλέτση, ήδη τον πήραμε πρέφα μέσα από τις ταχυδακτυλουργίες που έκανε παρουσιάζοντας (επιλεκτικά και με λογοκρισίες) απόσπασμα από το σχετικό άρθρο του Συντάγματος. Όμως καλό και διαφωτιστικό θα είναι αν προσθέσεις πιο πολλές πληροφορίες.
Anef_Oriwn
Παρασκευή 6/6/2008 – 5:13 μ.μ.
Αγαπητέ μου μην προσπαθείς να κρυφτείς!
Παραδέξου ότι κάποιο λάθος έγινε από εκείνους που μας συντονίζουν και μας έδωσαν το ίδιο θέμα.
Το ανησυχητικό είναι ότι το φαινόμενο παρουσιάζεται για δεύτερη φορά…
Λοιπόν, στα σοβαρά τώρα: είναι γελοίο αλλά δυστυχώς σύνηθες φαινόμενο, όλοι αυτοί οι εθνικιστές που δεν μπορούν να απαντήσουν σε κάποια ζητήματα, καταφεύγουν με τη μεγαλύτερη ευκολία στη συνωμοσιολογία.
Όσοι δεν συμφωνούν μαζί τους είναι κατευθυνόμενοι, τους υποβάλλουν άλλοι τι θα πουν κλπ.
Δεν πειράζει, άστους στον πόνο τους…
Επί της ουσίας θα έλεγα ότι είναι γεγονός ότι κάποιοι κύκλοι όχι μόνο δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα αλλά δεν μπορούν καν να τα ερμηνεύσουν.
Και τα πράγματα είναι χειρότερα όταν αυτά που γίνονται, γίνονται συνειδητά.
Διότι δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο συγκεκριμένος «ιστορικός» δεν γνωρίζει αυτά τα απλά πράγματα που παράθεσα.
Και γι αυτό δεν μπορώ να πιστέψω ότι η παράλειψη των συγκεκριμένων λέξεων δεν είναι σκόπιμη.
Νομίζω ότι επί του προκειμένου δεν υπάρχει τίποτε άλλο να προσθέσω. Το Σύνταγμα είναι εκεί και είναι γραμμένο στα ελληνικά.
Εκτός και αν εννοείς κάτι άλλο.
΄Μερικές απορίες:
α) Γιατί θεώρησαν αναγκαίο να αφαιρέσουν την ελληνική σημαία?
β)Γιατί θεώρησαν αναγκαίο να αφαιρέσουν την ελληνική σημαία
με την αλλαγή της κυβέρνησης?
γ) Η εντολή ήρθε από το προεδρικό ή ήταν επίδειξη πειθαρχίας?
δ) Θα ακολουθήσει κύμα υποστολών?
ε) Τί θα μπεί στη θέση της ελληνικής σημαίας? Λευκή?
στ) Πώς ένιωσαν αυτοί που κατέβασαν τη σημαία?
ζ)Έχουν ακούσει ποτέ για τον τσολιά φρουρό της Ακρόπολης που αυτοκτόνησε όταν υπεστάλη από τους Γερμανούς η σημαία στην Ακρόπολη? ΄
η) (κουίζ) Ένας άνθρωπος που μιλά ελληνικά, είναι χριστιανός ορθόδοξος, μένει σε ένα αρχέγονα ελληνικό έδαφος (ελληνικό όχι τα τελευταία 500 χρόνια αλλά 2500 και βάλε), τί εθνικότητας είναι?
ι) Η κρατική υπόσταση καταργεί την εθνική ταυτότητα?
κ) Εκτός από τους ανεκδιήγητους Κύπριους που το έπραξαν, μπορεί κάποιος να βάλει στο μυαλό του ποιοί άλλοι (όνομα και μη χωριό) επιζητούσαν χρόνια την υποστολή αυτή?
λ) Η ελληνική πρεσβεία γιατί δεν αντέδρασε?
μ) Επειδή γίνεται λόγος για συντονισμό, σ'αυτόν εντάσσεται και η πράξη της υποστολής και η προσπάθεια σπίλωσης του αγώνα της ΕΟΚΑ και οι εκστρατείες προσωποποίησης του ΟΧΙ (με το να το ταυτίζουν με τον Τάσσο) και ακύρωσής του?
ν) Πόσο "λαϊκό" είναι ένα κόμμα που δε σέβεται τη λαϊκή βούληση και το δικαίωμα του λαού του να διατηρεί την ταυτότητά του?
ξ)Υπάρχει ποιό νεοφιλελευθερη παγκοσμιοποιημένη π΄ρακτική από την ισοπέδωση των πολιτισμών και την επιβολή κουλτούρων φτιαγμένων στα εργαστήρια και στα μαγειρία των δυνατών?
Βροχή τα ερωτήματα σε μια περίοδο ξηρασίας. Εκτός κι αν μας βάλετε σε κανένα εργοστάσιο αφαλάτωσης και αποπροσωποποίησης να ησυχάσετε.
Μερικές απαντήσεις
α) Γιατί θεωρείτε αναγκαίο να υπάρχει η ελληνική σημαία παντού; Μειώνεται το εθνικό σας φρόνημα; Είμαστε το μόνο κράτος στο κόσμο (άτε το Κόσοβο μπορεί να μας κάμνει παρέα) που δεν καταδέχεται την δική του σημαία. Όσο και να το πολεμάτε το παραμύθι της ένωσης τελείωσε και δεν μας βγήκε καιρός να κοιτάξουμε και λίγο μπροστά.
β) Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Σχεδόν 50 χρόνια ανεξαρτησίας και ο μισός πληθυσμός ακόμα δεν ξέρει ποια είναι η σημαία του.
γ) Μπορεί απλώς κάποιοι να εσκεφτήκαν δεν είναι λίγο χαζό να είμαστε όμηροι μιας σημαίας, πόσα χρόνια, φτάνει.
δ) Αν ξυπνήσει ο κόσμος και καταλάβει ότι δεν αλλάσει και τίποτε αν λιγοστέψουν οι ελληνικές σημαίες μπορεί.
ε) Τίποτε. Δύο σημαίες θέλουμε, την Κυπριακή και της ΕΕ, όπως γίνεται και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
στ) Να τους ρωτήσουμε να μας πουν, δεν νομίζω να ένιωσαν και κάτι το ιδιαίτερο.
ζ) Εσείς άκουσατε για αυτούς που εκάναν πραξικόπημα για να φέρουν την ένωση; Τι ωραία! Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
η) Αυτός που γεννήθηκε στην Κύπρο τί είναι; Να σας πω εγώ, Κύπριος και στην Ελλάδα έτσι μας λένε. Τώρα αν έχουμε ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα αυτό είναι άλλη ιστορία, αλλά δεν σημαίνει ότι μια ζωή πρέπει να ζούμε με το άγχος του να αποδείξουμε πόσο Έλληνες είμαστε. Είπαμε δεν μας βγήκε το πείραμα, ας δοκιμάσουμε και το χαρτί του Κύπριου, μπορεί να αλλάξει κάτι.
ι) Όχι, αλλά η εθνική ταυτότητα προσπάθησε ήδη να καταργήσει την κρατική μας υπόσταση για αυτό ας γυρίσουμε σελίδα. Και όπως είπε και ο Αμαρτία Σεν (είδες κακό που δεν επικαλούμε κανένα Αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο) η εθνική ταυτότητα δεν είναι πεπρωμένο. Υπάρχουν και άλλες ταυτότητες και άλλα πράγματα να ασχοληθούμε.
κ) Για πείτε μας αφού το ξέρετε.
λ) Αν δεν αντιδράσει η ελληνική πρεσβεία, που μάλλον δεν θα, τι θα κάνετε; Θα πάτε να κάνετε παρατήρηση στους Έλληνες ότι δεν είναι αρκετά... Έλληνες; Ή μήπως θα αρχίσετε να μοιράζετε και πιστοποιητικά πατριωτισμού. Αντιλαμβάνεστε ότι είστε βασιλικότεροι από τον βασιλιά τον ίδιο. Ίσως και για αυτό υποφέρεται ουδείς σοβαρός ασχολείται πλέον με τα ανεδαφικά σας πρότυπα;
μ) Μπα πάλι φαντάσματα βλέπετε. Και όταν κάποιος πει οτι η ΕΟΚΑ σκότωσε αθώους ή ότι δεν έφερε την ένωση δεν σπιλώνει τίποτε. Λέγει κάποιες αλήθειες. Αν δεν σας αρέσουν οι αλήθειες είναι άλλη ιστορία.
ν) Πείτε μας είστε μήπως εσείς ο εκλελεγμένος αντιπρόσωπος της λαϊκής βούλησης; Ή μήπως είστε αυτόκλητη μεσσίας και σας στεναχωρεί το γεγονός ότι ελάχιστοι σας λαμβάνουν υπ' όψη; Υπήρξε ποτέ ομόφωνη λαϊκή βούληση σε οποιδήποτε θέμα; Ποιος καθορίζει την λαϊκή βούληση και με ποια μέθοδο, πείτε μας για να μάθουμε και εμείς οι αδαείς οι ιδιώτες που εκπροσωπούμε μόνο τις δικές μας απόψεις.
ξ) Υπάρχει τίποτε πιο κουραστικό από κάποιους λίγους να φωνάζουν για την ελληνικότητα μας; Φτάνει δεν μας ενδιαφέρει το θέμα πλέον
β)Φταίει η παγμοσμιοποίηση τώρα; Καλά στο επόμενο συνέδριο των G8 να πάτε και εσείς με μία ελληνική σημαία και να βροντοφωνάξετε η Κύπρος είναι ελληνική. Με λίγη τύχη μπορεί να βρεθούν και λίγα αναρχοκομμούνια να σας υποστηρίξουν αφού πάτε κόντρα... στο σύστημα. Θεέ μου τα κλισέ δίνουν και παίρνουν.
@ Dok.,
Γα την ώρα απάντηση μόνο το ερώτημα γάμα(τα): “...γ) Η εντολή ήρθε από το προεδρικό ή ήταν επίδειξη πειθαρχίας?” --- Να αναφέρω ότι σύμφωνα με έγκυρες και διασταυρωμένες πληροφορίες μου είναι ότι ο Γριστόφκιας ως φανατικός θιασώτης της ΝνουΤτου Ππου έδωσε διαταγές από το Προεδρικό και όποιος δεν υπάκουε θα τον ‘στελναν διακοπές στη Σιβηρία με ειδική πτήση της Αεροφλότ!!!
Καλό σας βράδυ! Έχουμε τζι’ άλλες δουλειές!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 6/6/2008 – 8:18 μ.μ.
@ dokisisofi
Θα απαντήσω στις απορίες σου αν και σε αρκετά σημεία με κάλυψε ο Σκέπτικ.
Σε προκαλώ όμως να απαντήσεις συγκεκριμένα και όχι με αοριστίες, γενικολογίες και αφορισμούς ως συνήθως.
α) Σε μια χώρα είναι αναγκαίο να εφαρμόζεται το Σύνταγμα;
β & γ) Την ευθύνη την ανέλαβε ο διευθυντής του ΡΙΚ που όπως πολύ καλά ξέρεις δεν διόρισε ο Χριστόφιας ούτε ανήκει στο ΑΚΕΛ. Το γιατί το θεώρησε αναγκαίο, απάντησε ο ίδιος: εφάρμοσε το Σύνταγμα.
δ) Ελπίζω ότι θα υποσταλούν όποια σύμβολα δεν πρέπει να είναι αναρτημένα σε κάποιους χώρους.
ε) Τίποτε, θα υψώνεται η ελληνική όπως καθορίζεται από το Σύνταγμα.
στ) Ρώτα τους εκείνους.
ζ) Αυτοκτόνησε όταν κατέβηκε η σημαία της ΧΩΡΑΣ του και στη θέση της μπήκε μια άλλη, ΚΑΤΟΧΙΚΗ.
Δεν πιστεύω να εξισώνεις το ένα με το άλλο. Αυτό ελπίζω τουλάχιστον.
η) Μάθε να ξεχωρίζεις το έθνος από το κράτος. Αυτό θα σου δώσει την απάντηση στο ερώτημα σου. Και θα νιώθεις και ικανοποιημένη.
ι) Σαφώς ΟΧΙ. Το ποια και πότε όμως έχει προτεραιότητα καθορίζεται από το Σύνταγμα που σου δίνει την κρατική υπόσταση.
κ) Κανένας με τον τρόπο που το θέτεις.
λ) Το γιατί θα πρέπει να σε προβληματίσει. Εκτός κι αν και η ίδια η ελληνική πρεσβεία είναι υπέρ του αφελληνισμού της Κύπρου.
μ) Ποιες – συγκεκριμένα – είναι οι προσπάθειες σπίλωσης της ΕΟΚΑ; Πρέπει επιτέλους να πάρεις θέση και όχι να κρύβεσαι πίσω από την ασφάλεια της γενικολογίας.
Μόνος του ο Τάσσος οικειοποιήθηκε το Όχι. Εχτές ήταν οι εκλογές, ξέχασες κιόλας τι λεγόταν για τον εκφραστή του Όχι και την εγγύηση που παρείχε η επανεκλογή του;
ν) Λαϊκή βούληση δεν είναι μόνο η δική σου άποψη, είναι και η άποψη της πλειοψηφίας που δεν αντέδρασε στο θέμα του ΡΙΚ.
ξ) Ποιες είναι αυτές οι κουλτούρες. Γίνε συγκεκριμένη.
Όντως το τελευταίο διάστημα υπάρχει ξηρασία. Εκτός όμως από τη φυσική είναι και κάποια άλλη ξηρασία που παρουσιάζεται σε κάποια κουτιά.
Ποια είναι αυτά; Μάντεψε!
Μάλιστα. Έχουμε και λέμε.
Αν θεωρείς ότι είναι κλισέ ο φόβος για την ισοπεδωτική νεοκυπριακή κουλτούρα, τότε η ανιστόρητη , αντεστραμμένη αναφορά σου στο Κόσοβο τί είναι αγαπητέ σκεπτικέ?
Χαίρομαι όμως που το αναφέρεις γιατίμε το ψευδοκράτος διαγάγουν βίους παράλληλους στο βαθμό που προσφυγοποιήθηκαν και εκεί οι Σέρβοι, εκδιώχθηκε ο οικείος πληθυσμός, κατεδαφίστηκαν 146 ορθόδοξες εκκλησίες, και αλώθηκαν τα κρατικά κτίρια των Σέρβων και ο κυβερνητικός μηχανισμός με τους επήλυδες να τα βρίσκουν όλα έτοιμα (ένα κράτος στο πιάτο) και να αλλάζουν απλά τις πινακίδες στην είσοδο και τις ετικέτες στα γλυπτά στους δρόμους. Με το χρόνο οι καταχραστές και εγκληματίες προαναφερθέντες, αποσχίστηκαν και έφτιαξαν κράτος το οποίο έσπευσε βέβαια να αναγνωρίσει η Τουρκία (μη χάσει) και οι ΉΠΑ. Αν τώρα εσύ οι αντιστοιχίες που βρίσκεις έχουν να κάνουν με την ελληνική πλευρά και όχι με το ψευδοκράτος, τότε στράφι πήγε το ψευδώνυμό σου.
Όσο για τη σημαία την οποία τόσο πολύ βδελύσσεστε, ΄να σας θυμίσω ότι η έπαρση της και το κυμάτισμα της δεν προσφέρεται ούτε για κατανάλωση ούτε για ρητορείες, αλλά είναι το ελάχιστο καθήκον που έχουμε απέναντι σε κάποια άτομα που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία μας να την κυματίζουμε ελεύθερα χωρίς τον κίνδυνο να τυφεκιστούμε από Άγγλους. Αλλά φαίνεται ότι η σκυτάλη της καταδίωξης άλλαξε χέρια.
Το να αρνείσαι την ελληνική καταγωγή μας είναι σαν να λέει ένας νέγρος ότι βάζει αντηλιακή με δείκτη προστασίας 50 γιατί δεν έχει μελανίνη και καίγεται. Αφού πείθει τον εαυτό του, πάσο. Τί λόγο έχουμε εμείς? Και ιδίως αν έχουμε και περίπτερο και πουλάμε αντηλιακές συνειδήσεις και κουλτούρες χωνάκι. (σε ξυλάκι κλασσικά η ασπροπορτοκαλοπράσινη μας)
Η λαϊκή βούληση όπως εκφράστηκε στο δημοψήφισμα δεν ήταν σαφής. Ήταν ΣΑΦΕΣΤΑΤΗ! Όσον αφορά τη σημαία, για δοκίμασε να κοττίσεις σε κάποιον που παρακολουθεί την παρέλαση της 25ης Μαρτίου, ή 28ης Όκτωβρίου, μια κρατική σημαία. Αλλά ντάξει. Με το σχέδιο Α(υ)νάν οι παρελάσεις και οι εθνικές εορτές καταργούνται οπότε μας βγάζετε από το δίλημμα.
Οι υπόλοιποι αύριο. Έχουμεν τζιαι δουλειές.
Παρόλο που δεν αναφέρεσαι σε μένα θέλω να κάνω (κατ’ οικονομία που λένε και στην εκκλησιαστική γλώσσα) δύο παρατηρήσεις:
1. Φαίνεται αγαπητή μου ότι δεν παρακολουθείς τις συγκεκριμένες παρελάσεις. Διότι αν τις παρακολουθούσες, θα διαπίστωνες ότι μπροστά μπροστά από κάθε τμήμα που παρελαύνει είναι η κυπριακή και η ελληνική.
2. Αν διάβαζες το Α(υ)νάν θα διαπίστωνες ότι οι εθνικές εορτές ΔΕΝ καταργούνταν. Επομένως δεν έβγαζαν από κανένα, υποτιθέμενο δίλημμα.
πάντα είχα απορία γιατί να μεν έχουμε ΜΟΝΟ την κυπριακή σημαία...
τζαι γιατί ο εθνικός μας ύμνος εν ο ελληνικός.
Εδικαιολογούσα το γιατί, ναι, όντως το "έθνος μας είναι το ελληνικό" κτλ αλλά πάλε...
όταν μας εδώκαν το γέριμο το σύνταγμα εν μας εδώκαν τζαι εθνικό ύμνο?
Είπαν μας κάμετε τον μόνοι σας τζαι είπαμε "εσείς τον δικό σας τζαι μεις το δικό μας?"
Κατα τα άλλα έμαθα τούντον ύμνο τζαι δεν μπορώ παρά να τον σέβομαι.
Το σχόλιο για το Κόσοβο το παρεξηγήσατε. Και αυτοί κρατάνε άλλες σημαίες (αλβανικές) και νομίζουν ότι θα ενωθούν με μητέρες πατρίδες. Αλλά ύστερα θα καταλάβουν το κόλπο. Εμείς θέλουμε να είμαστε σαν και αυτούς 50 σχεδόν χρόνια μετά την ανεξαρτησία μας. Δεν είναι καιρός να ωριμάσουμε;
Τα λοιπά περί Σέρβων ούτε πρόκειται να τα σχολιάσω, γιατί προφανώς σας αρέσει να ανοίγεται άσχετα θέματα με τη συζήτηση μας για να μας ζαλίζετε.
Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ελληνική σημαία. Μέρος της στρατιωτικής μου θητείας το υπηρέτησα στην Ελλάδα και είχα και την τιμή να είμαι μέλος του αγήματος της σημαίας της Ακρόπολης. Αλλά άλλο η Ακρόπολη και άλλο το ΡΙΚ. Σας το είπα και πριν αλλά δεν θέλετε να το καταλάβετε. Τώρα υπάρχει η Κύπρος ως κρατική οντότητα και πρέπει να την σεβαστούμε. Αυτή η ελληνολατρεία σε τι εξυπηρετεί; Κάποτε πρέπει να το χωνέψουμε η ένωση δεν έγινε, ούτε και θα γίνει. Στην ζωή δεν γίνεται πάντα αυτό που θέλουμε. Αν θέλουμε να προκόψουμε πρέπει να ξεκόψουμε από τις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Δεν λέω να λησμονήσουμε την ιστορία μας, ούτε και να καταριόμαστε την Ελλάδα, προς θεού! Αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι πλέον είμαστε πρώτα Κύπριοι και ύστερα ότιδηποτε άλλο γουστάρει ο καθ' ένας. Και αυτή η μονομανία μερικών να αποδείξουν την ελληνικότητα της νήσου δεν βοηθά σε τίποτα.
Ούτε αντιλαμβάνομαι τον υπαινιγμό σας για το δημοψήφισμα; Δηλαδή στο δημοψήφισμα ο κόσμος ψήφισε να μην γίνει η υποστολή της ελληνικής σημαίας στο ΡΙΚ; Υπήρχε τέτοια ρήτρα στο σχέδιο Ανάν; (Αλήθεια ήταν εξαιρετικά πρωτότυπο το λογοπαίγνιό σας με αυτό το διφορούμενο υ στο Ανάν. Δεν το έχω ξανασυναντήσει, ίσως επειδή δεν διαβάζω Σημερινή). Αυτό είναι πρωτάκουστο για μένα. Παρακαλώ όπως μου δόσετε περισσότερες πληροφορίες.
Ήθελα να ήξερα πως είσαστε τόσο σίγουρη ότι όλοι μαθητές δεν θέλουν την κυπριακή σημαία. Δηλαδή στις επετείους με το ζόρι τις κουβαλάνε; Τότε είναι περίεργο που δεν τέθηκε θέμα ακόμη για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ατόμων που υποχρεώνονται να κουβαλήσουν το μισητό αυτό κρατικό σύμβολο όπως σας αρέσει να το αποκαλείτε. Όλοι αυτοί οι υπεραίσθητοι υπερ-Έλληνες πως το ανέχονται αυτό; Δεν είναι και αυτό μια προσπάθειας αφελληνισμού;
Προς Δοκησίσοφες και λοιπούς ‘πατριώτες’
Είτε το θέλετε είτε όχι δικαιώματα σε τούτο τον τόπο, ναι ίσα δικαιώματα, έχω και εγώ που είμαι Μαρωνίτης, έχει και ο Λατίνος με τον Αρμένη, έχει και ο Τούρκοκύπριος με τον νόμιμο μετανάστη από οπουδήποτε που έχει αποκτήσει την κυπριακή ιθαγένεια.
Είτε το θέλετε είτε όχι τούτο το 20% του λαού μαζί με τους υπόλοιπους προοδευτικούς, ανοιχτόμυαλους Κυπραίους που φαίνεται ευτυχώς τελευταία να είναι η σιωπηλή πλειοψηφεία, όπως καλή ώρα ο Μιχάλης και ο sceptic anonymous, θωρούν μπροστά και όχι πίσω όπως εσείς.
Οι μητέρες πατρίδες μπορούν να κρατούν καλά και ο καθένας έχει το δικαίωμα να νιώθει περήφανος για το από πού νομίζει ότι είναι οι ρίζες του. Εγώ προσωπικά νιώθω περήφανος περισσότερο για την ανθρώπινη καταγωγή μου, το τι έχω κατορθώσει προσωπικά μέχρι στιγμής και το τι έχω προσφέρει μέχρι στιγμής στην κοινωνία. Το τι έκαμαν οι γονείς και οι παππούδες μου καλώς. Εγώ τι κάνω όμως;
Σε τελική ανάλυση το κράτος μας όλους αυτή την στιγμή είναι η Κυπριακή Δημοκρατία με την δική της σημαία και αντίθετα με το σύνθημα στην φωτογραφεία είτε το θέλετε είτε όχι 'Εδώ δεν είναι Ελλάς'
@ roam365
Η σημαία του Κυπριακού Ανεξάρτητου ΚΡΑΤΟΥΣ είναι η κυπριακή.
Η χρήση των εθνικών σημαιών καθορίζεται ΞΕΚΑΘΑΡΑ από το Σύνταγμα (δες τα σχετικά άρθρα του στο αρχικό κείμενο μου).
Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει δικό της ΚΡΑΤΙΚΟ όχι εθνικό ύμνο. Ακούστηκε μια δυο φορές στις αρχές.
Μετά τα γεγονότα του 1963-64 επειδή εμείς ενομίσαμε ότι η Κύπρος είναι μόνο για τους Έλληνες, καθιερώσαμε ΜΟΝΟΙ μας τον ελληνικό.
Το ίδιο έκαναν μετά το 74 και στα κατεχόμενα. Ο ύμνος που χρησιμοποιούν για το «κράτος» τους είναι ο τουρκικός.
Ο σεβασμός προς τα εθνικά σύμβολα, όχι μόνο τα δικά μας αλλά όλων των εθνών πρέπει να είναι δεδομένος.
Ο ελληνικός εθνικός ύμνος δεν είναι κάτι ξένο για μας. Είναι ο ύμνος του έθνους μας.
Το ίδιο και η ελληνική σημαία.
Το ζητούμενο στην κυπριακή ιδιαιτερότητα είναι να χρησιμοποιούμε τα σύμβολα με κάθε σοβαρότητα και μέσα στα πλαίσια που καθορίζονται από το Σύνταγμα.
Χαίρομαι που υπάρχουν φωνές όπως (μεταξύ άλλων) του sceptic anonymous και του Incus. Φωνές λογικής.
Γεια σου ξυπνητήρι μου. Άργησα να σε βρω, αλλά σε βρήκα. Χαίρομαι που πήρες την απόφαση να μπλογκάρεις κι εσύ.
Λοιπόν, χαίρομαι που κάποιος λέει επιτέλους ποιοι το έκαναν. Την ίδια μέρα (ενδεχομένως λίγο νωρίτερα από σένα) έγραψα για το ίδιο θέμα επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για άγνωστους στο δικό μου μπλογκ.
Θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον λυπηρό όποτε οι οργανωμένοι φασίστες κάνουν κάτι να μιλάμε γενικά και αόριστα για "άγνωστους", "τραμπούκους" κτλ και να μην λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Όσο αφορά τον Σταύρο Καρκαλέτση που αναφέρεις, απλά να πω ότι στη Ρώμη στις 17 του περασμένου Νοέμβρη έκανε εκδήλωση η Forza Nuova (μία εκ των δύο οργανώσεων που θέλουν να κάνουν κατασκήνωση στην Κύπρο το καλοκαίρι) και είχαν ανάμεσα σε άλλα καλεσμένο και ιστορικό από την Κύπρο, λέει. Ποιος ήταν αυτός ο ιστορικός; Όποιος το βρει θα του τζιεράσω βραστήν τασιηνόπιττα που τζιήνο το φούρνο στο δρόμο του Σοπάζ που κάμνει τες πιο ωραίες τασιηνόπιττες τις πόλεις. Μια μικρή βοήθεια: εν ο ίδιος που κάμνει τον ομιλητή σε διάφορες εκδηλώσεις της ΔΡΑΣΙΣ ΚΕΣ.
εννοώ τις πιο ωραίες τασιηνόπιττες "της πόλης", όι "τις πόλεις", προς αποφυγήν παρεξηγήσεων...
@ Dok.,
Επανέρχομαι, αλλά δεν φιλοδοξώ να γράψω μακρινάρι τούτη τη φορά (παρ’ όλο που εγώ τα μακρινάρια τα ‘χω σαν το ψωμοτύρι) για ν’ απαντήσω αναλυτικά στα ερωτήματα σου (σύνολο 14) που υπόβαλες (βασικά απευθυνόμενη στον Blogοδεσπότη Μιχάλη).
Ήδη το’ χουν κάνει πολύ καλά και με λεπτομέρειες ο Septic Anonymous, ο Μιχάλης και άλλοι και με κάλυψαν σε μεγάλο βαθμό. Εγώ μόνο λίγα και σύντομα (θα προσπαθήσω) να προσθέσω.
Κατ’ αρχήν μερικά επί μέρους και παράπλευρα ζητήματα:
1. Πρώτα απ’ όλα θέλω να σημειώσω με ιδιαίτερη χαρά και ευαρέσκεια την φιλομάθεια που επιδεικνύεις και η οποία αντανακλάται μέσα από τον αριθμό ερωτήσεων που υπόβαλες σωρηδόν και βροχηδόν (είπαμε 14). Μπορεί οι πλείστες να ηχούν στα δικά μου αυτιά απλοϊκές ή και αφελείς, ίσως γιατί θεωρώ τις απαντήσεις αυτονόητες (π.χ. πως και γιατί νομιμοποιείται η ελληνική πρεσβεία να αντιδράσει στην υποστολή της ελληνικής σημαίας ή δεν είναι ο ίδιος ο Τάσσος που ταύτισε τον εαυτό του με το ΟΧΙ;), ή γιατί στην ουσία εκφράζουν ένα παρωχημένο και δογματικό τρόπο σκέψης, όμως ποτέ δεν είναι αργά να μάθει κάποιος κάτι και δη όταν συχνάζει και σε αριστερίζοντα blogs – το σημειώνω κι αυτό στα συν σου.
2. Θέλω επίσης να παρατηρήσω ότι ο τρόπο που αρίθμησες τα ερωτήματα σου, αριθμίζοντας τα από το άλφα μέχρι το ξι, (α-ξ, ξέχασες όμως το θθου). Τούτος είναι και ο λεγόμενος ελληνικός τρόπος αρίθμησης (είναι κι αυτή ακόμα μια έκφραση της δηλωμένης ελληνικότητας σου), όμως δεν είναι και ο πρακτικότερος σε σύγκριση με τον αραβικό (με αριθμούς). Πέραν τούτου στον ελληνικό τρόπο γραφής των αριθμό έχουμε και το στ (στίγμα) για το 6 (το έβαλες) όμως μετά το ι (ιώτα) που είναι το δέκα ακολουθούν (όχι το κάπα, το λάμδα κ.λπ.) αλλά το ια, ιβ, κ.λπ., που αντιστοιχούν στο 11, 12. Φιλικά και ενημερωτικά στα λεω αυτά και μην τα πάρεις τώρα.
Επί της ουσίας και σε συντομία θα πω τα εξής:
1. Η σημαία του κράτους μας είναι η κυπριακή, αυτό το άσπρο πανί (ή κουρελόχαρτο όπως κάποιοι υποτιμητικά και απαξιωτικά την λενε) με την Κύπρο σχεδιασμένη στην μέση και ένα κλαδί ελιάς από κάτω. Αυτή η σημαία δηλώνει, ορίζει και τονίζει την ανεξάρτητη κρατική μας οντότητα. Αν θέλετε να την γράφετε κάποιοι στο όνομα της κινδυνεύουσας δήθεν ελληνικότητας μας ψάξετε τες δικές σας ανασφάλειες ή/και “… Kriseis sineidisews kai kriseis taftotitwn …”. Εγώ πάντως δεν είμαι ούτε ψυχίατρος ούτε και ψυχολόγος γα να επιληφθώ κάποιας κρίσης συνείδησης αλλά ούτε και ληξίαρχος για να ασχοληθώ με ταυτότητες.
2. Ως έλληνες κάτοικοι αυτού του τόπου, την ελληνική σημαία μπορούμε να την κρατάμε (όσοι γουστάρουμε), να την αναρτάμε στο σπίτι μας, στο εξοχικό μας, στην παράγκα μας, ή στο σύλλογο μας ... Να την ανεμίζουμε (με περηφάνια) στις παρελάσεις για τις “εθνικές” (ελληνικές) εορτές. Στις 25 του Μάρτη επέτειο της απελευθερωτικής (και κοινωνικής) επανάστασης του 1821 (των Γραικών και Αρβανιτών) κατά της Οθωμανικής εξουσίας (που μετά την απελευθέρωση κατέλυσε και τις φεουδαρχικές δομές της κοινωνίας). Επίσης στις γιορτές για την 28η Οκτωβρίου 1940, επέτειο της αντίστασης του ελληνικού λαού στον χιτλεροφασισμό.
3. Η φιλολογία και η παραφιλολογία για τες σημαίες, για την ελληνικότητα μας που δήθεν κινδυνεύει, για τον ανθελληνισμό, για την προγονολατρεία, για την υποτίμηση των τουρκοκυπρίων και την έλλειψη διάθεσης για συνομιλίες μαζί τους, για την ισοπέδωση και το μηδενισμό της πάλης της συγκροτημένης Αριστεράς ενάντια στην παγκοσμιοποίηση (ενάντια στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό, στην οικολογική καταστροφή και την πολιτιστική αλλοτρίωση), για την υποβάθμιση του διεθνιστικού χαρακτήρα της Αριστεράς, όλ’ αυτά (ρωτάω κι εγώ με τη σειρά μου), ΔΕΝ οδηγούν στην έξαρση του εθνικισμού, στον αποπροσανατολισμό των λαών από την κοινωνική διάσταση και το διεθνή χαρακτήρα των προβλημάτων καθώς και στη απαξίωση των μαζικών οργανωμένων ενστάσεων και αγώνων;
Τελικά, μάλλον πάλι έγραψα μακρινάρι!
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 4:52 μ.μ.
@ daskaloua
Ξυπνητήρι σου ήταν κάποτε χα χα!
Καλώς όρισες στη γωνίτσα μου.
Ασφαλώς και δεν πρόκειται για άγνωστους, άλλωστε όπως λες κι εσύ το ομολογούν και οι ίδιοι.
Όπως σωστά έχει επισημανθεί, τέτοιοι τύποι έχουν αποθρασυνθεί από την ημέρα εκλογής του Χριστόφια. Αυτό σημαίνει ότι ο Χριστόφιας βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Δεν ασχολούμαι πλέον στα σοβαρά με τον Καρκαλέτση. Ο άνθρωπος είναι πορωμένος. Κάποτε είχε γράψει κάτι ανοησίες για τον Σαμψών, του απάντησα και άρχισε να βρίζει θεούς και δαίμονες.
Α! και αφιέρωσε και μισό βιβλίο για αν μου απαντήσει!!! (Μεγάλη χάρη μου).
Το γελοίο είναι ότι αντιδρούν και διαμαρτύρονται όταν τους λες ότι είναι φασίστες και νεοναζιστές, αλλά δεν χάνουν ευκαιρία να λαϊκίζουν και να δίνουν το παρόν τους σε τέτοιες συνάξεις.
Κατά τα άλλα παριστάνουν και τους ακραιφνείς πατριώτες για να καλύψουν τις αδυναμίες τους.
Για τον άλλον δήθεν ιστορικό δεν γνωρίζω ποιος είναι, μια υποψία έχω μόνο.
Γεια σας παιδάκια σας γράφω από ΕΛΛΑΣ
Εδώ είναι Ελλάς..
Εκεί είναι ΚΥΠΡΟΣ!!
Μιχάλη, για να κερτίσεις την τασιηνόπιττα θα σε βοηθήσω ακόμα λίγο. Το όνομά του υπάρχει γραμμένο στο μπλογκ σου... Φαντάζομαι εκατάλαβες τζιαι γιατί δεν άλλαξα παράγραφο, όταν άρχισα το κουίζ... Τζιαι ο νοών... (οξά εν θέλεις τασιηνόπιττα;)
@Μιχάλη,
Σαφέστατα γινόταν λόγος στο σχέδιο Ανάν για κατάργηση παρελάσεων και αμοιβαία εκατέρωθεν κατάργηση εθνικών εορτών, και μάλιστα ως δημοσιογράφος έπρεπε να γνώριζες για τη συζήτηση που είχε ανοίξει τότε πριν το δημοψήφισμα στα ραδιόφωνα.
Ειλικρικά δε θα έμπαινα στον κόπο να σου απαντήσω, καθώς εσύ, ο σβαροφανής, ο ευπρεπής, ο καθωσπρέπει ανθρωπάκος, ο σεβαστός πολίτης, δήλωσες στου Απόστολου ότι δεν περιμένεις σοβαρή απάντηση από την ταπεινότητά μου.
Να μας ζήσουν οι σοβαροί αυτού του τόπου! Εβίβα! (κομμουνίσμο? ε λα λιμπερτά?)
@Ανευ, θα σου ελάλουν τώρα τί έγραψες αλλά άστο γι'αργότερα που θα περάσω που τα μέρη σου.
Βασικά δεν είπες κάτι στο οποίο να έχω κάτι να πώ, και ούτε κάτι στο οποίο κι εσύ ο ίδιος είχες κάτι να πείς. Ήθελες α) να μας δείξεις την αριθμομάθεια σου, β) την (αχ καλέ) ξινούλικη (πως τα λέει αυτό το παιδί) ειρωνιούλα σου και γ)να μας κάνεις επανάληψη το ποιηματάκι περί επανάστασης και φεουδαρχικών δομών (αλήθεια που κολλάει αυτό εδώ) που έμαθες απόξω και που σε έκαμε διάσημο στο προλεταριακόν και δ) να μας πείς ότι η σημαία του κράτους μας είναι η ασπροπορτοκαλοπράσινη. (σώωωωωπα)
Άτε έτσι επειδή θέλω να ποσκολιστώ ας πάρω την τρίτη σου παράγραφο να την ξεσκονίσω λίγο, που κάτι τέλοσπαντων πάει να πει.
"Η φιλολογία και η παραφιλολογία για τες σημαίες,"
Όπως λέει και ο Λαυρέντης: "είσαι σκέτο παρακράτος/ και προβοκατόρισα /και γι'αυτό σε χώρισα"?Τί εννοείς παραφιλολογία?
Η συζήτηση στα κανάλια είναι η φιλολογία και στα μπλογκς η παραφιλολογία?
"για την ελληνικότητα μας που δήθεν κινδυνεύει, για τον ανθελληνισμό, για την προγονολατρεία"
Αυτοί που φοβούνται για την ελληνικότητα και τον ανθελληνισμό, φοβούνται και για την προγονολατρεία? Το δήθεν είναι η αγαπημένη σου λέξη ε?
Συγνώμη δλδ, όταν υποστέλλουμε ελληνικές σημαίες, κινδυνεύει η αγγλικότητα μας? Ή η ελληνικότητα μας?
"για την υποτίμηση των τουρκοκυπρίων και την έλλειψη διάθεσης για συνομιλίες μαζί τους,"
αυτά εσύ τα λές. Το ζήτημα είναι που? στη φιλολογία? ή στην παραφιλολογία?
"για την ισοπέδωση και το μηδενισμό της πάλης της συγκροτημένης Αριστεράς ενάντια στην παγκοσμιοποίηση (ενάντια στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό, στην οικολογική καταστροφή και την πολιτιστική αλλοτρίωση)"
είναι ωραίο να αποστηθίζεις κάποια πράματα πανθομολογούμενα, όμως εκεί οι δύο τελευταίες λέξεις σου ξέφυγαν . Η πολιτιστική αλλοτρίωση που επέρχεται από την παγκοσμιοποίηση είναι ακριβώς το επιχείρημα μου στο σχόλιο μου για το οποίο έμεινε σκεπτικός ο σκέπτικ. Αλλά΄ήρθες εσύ και το αγκάλιασες με την παρένθεση σου και το έβαλες κοντά στα άλλα να νιώθει ωραία! Να'σαι καλά!
"για την υποβάθμιση του διεθνιστικού χαρακτήρα της Αριστεράς",
Παρακαλώ? Αυτό που έγινε? Στο δικό σου μπλογκ? Και παρεπιπτόντως η μόνη με διεθνιστική ματιά΄εδωπέρα, κατακεραυνώθηκε από το συντρόφι σου γιατί τα του Κοσόβου δε σας αφορούν και αποπροσανατολίζουν.
Και αν δεν κάνω λάθος, ο διεθνιστικός χαραχτήρας της αριστεράς, καταργήθηκε από τον ίδιο τον Λένιν όταν εφάρμοσε τον κομμουνισμό σ'ένα κράτος. Το πετάς έτσι εύκολα στα σκουπίδια τον παππού τον Λένιν? Ντροπή...
"όλ’ αυτά (ρωτάω κι εγώ με τη σειρά μου), ΔΕΝ οδηγούν στην έξαρση του εθνικισμού, στον αποπροσανατολισμό των λαών από την κοινωνική διάσταση και το διεθνή χαρακτήρα των προβλημάτων καθώς και στη απαξίωση των μαζικών οργανωμένων ενστάσεων και αγώνων;
"
να την και την ρητορική την ερώτηση....Και παιδευόμουν τόση ώρα να ψάχνω ρήμα και θέση στα ασύνδετα σχήματα που μας αράδιασες..
Για πες μου φώστήρα μου, ποια μαζική ένσταση και ποιό αγώνα βλέπεις να διεξάγεται σήμερα στην Κύπρο΄? Ένσταση στην ένσταση του ΌΧΙ? Ναι αλλά πάλι. Δεν είναι μαζική. Ούτε το 30% . Και πολύ σωστά επισημαίνεις εκτός από την κοινωνική διάσταση και τον διεθνή χαραχτήρα των προβλημάτων. Μια λύση του προβλήματος που θα δικαιώνει την Τουρκία και αυτό που έχει κάνει στην Κύπρο, δημιουργεί κακό προοηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία, καθώς θα αλλάξουν τα δεδομένα στο διεθνές δίκαιο και οι εγκληματίες πολέμου θα είναι για ακόμη μια φορά ρυθμιστές των πολιτικών εξελίξεων. Εδώ εμείς και επικαλούμαστε το Κόσοβο. Με μας νομίζεις δεν ασχολείται κανείς? Αμ δέ....Για κάνε μια βόλτα στο Βέλγιο να δείς πόσο ενδιαφέρονται για το είδος ομοσπονδίας που θα μας επιβληθεί..Και όχι χωρίς λόγο.
Αυτά..
Κανένας άλλος τωρά που "επαραπήρα"(κατά τον Μιχάλη) φόρα? (δεν ήξερα να ζητήσω και την άδεια)
@ dokisisofi
Θα επικεντρωθώ σε όσα με αφορούν.
Σοβαρή συζήτηση κάνεις με κάποιον που είναι σοβαρός.
Όχι με κάποιον που απομονώνει λέξεις και φράσεις και βγάζει συμπεράσματα.
Επισημαίνω ξανά (όσο κι αν σου κακοφαίνεται) ότι δεν παίρνω απαντήσεις σε όσα συγκεκριμένα αναφέρω. Μόνο γενικολογίες και αφορισμούς.
Σε προκαλώ να παραθέσεις τη συγκεκριμένη παράγραφο από τα Ανάν για το θέμα των παρελάσεων και των εθνικών γιορτών.
Ξέρω ότι δεν θα το κάνεις.
Και το ότι επικαλείσαι τις συζητήσεις που έγιναν τότε, αποδεικνύεις ότι οι περισσότεροι ψήφισαν τότε με βάση το τι άκουγαν από τον ένα και τον άλλο και όχι με βάση το τι έλεγε το σχέδιο.
Επαναλαμβάνω, παράθεσε την παράγραφο. Αν αδυνατείς πες μου να το κάνω εγώ.
Δεν έχω αντιληφθεί να είπα στου Απόστολου ότι δεν περιμένω σοβαρή απάντηση από σένα. Πιθανόν να σύγχυσες το σοβαρή με το συγκεκριμένη.
Διερωτώμαι συχνά γιατί σου αρέσει να απομονώνεις και να διαστρεβλώνεις όσα δεν σε συμφέρουν.
Λες ότι σου έγραψα ότι παραπήρες φόρα και γράφεις ότι δεν ήξερες να ζητήσεις άδεια.
Ποιος σου είπε να ζητήσεις άδεια;
Για να δουν και οι υπόλοιποι ότι ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΛΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΜΟΥ παραθέτω ακριβώς το τι έγραψα:
«Και ποια είσαι εσύ που θα καθορίσεις τη δική μου εθνική ταυτότητα ή θα αμφισβητήσεις την ελληνικότητα μου;
Σαν να παραπήρες φόρα;».
(http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/06/blog-post_05.html)
Αν με αυτό που έγραψα βγαίνει το συμπέρασμα που έβγαλες, λυπούμαι αλλά κάπου υπάρχει πρόβλημα.
Κλείνω επαναλαμβάνοντας την πρόκληση για πολλοστή φορά: γιατί δεν σχολιάζεις τις συγκεκριμένες αναφορές και επιμένεις σε αυθαιρεσίες και γενικολογίες;
@ kyriakos
Για να εξηγηθώ, δεν θέλω να αφαιρέσω τίποτε από αυτά που αναφέρεις.
Ούτε την παρεξηγώ.
Μπορεί κάποτε να είμαι λίγο αυστηρός μαζί της αλλά είναι για να κρατάμε και ένα επίπεδο.
Φίλε μου εγώ δηλώνω Έλληνας και μάλιστα νιώθω και τυχερός γι αυτό (και δεν έχει κανένα είδος διάκρισης αυτό που λέω). Όμως σέβομαι και εκτιμώ την ύπαρξη του κάθε ανθρώπου πάνω σε αυτή τη γη και το δικαίωμα του να νιώθει περήφανος για την καταγωγή του.
Με λίγα λόγια η δική μου περηφάνια (αν θέλεις), δεν αποτελεί ούτε αντιστάθμισμα, ούτε εμπόδιο, ούτε οτιδήποτε έναντι του άλλου.
Εκείνο που πιστεύω ότι είναι σωστό, είναι να σταματήσουμε τα κλαψουρίσματα, τις μανίες καταδίωξης και το ότι όλα γυρίζουν γύρο από εμάς.
Και προπαντός, ότι ακόμα και το σύμπαν συνωμοτεί για να μας αφανίσει.
Για την καταπληκτική αποψινή (μουσική) εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου “Στην υγειά μας (ρε παιδιά)” της ΕΡΤ τα ‘χω ήδη πει στο blog μου! (Απάντηση και για όσους αφελώς ή βλακωδώς διερωτούνται “… γιατί στες γιορτές της εδόν φέρνετε [φέρνουμε] έλληνες καλλιτέχνες …”.
@ Dok.,
Παρακάμπτοντας και μη λαμβάνοντας υπόψη τα όσα αποθαρρυντικά λαλεί ο Μιχάλης (“… Σοβαρή συζήτηση κάνεις με κάποιον που είναι σοβαρός …”) και ειδικά τώρα που «επαραπήρες φόρα» (που τα χτες που επανεμφανίστηκες – φαίνεται προετοίμαζες και μελετούσες την απάντηση σου), θα επανέλθω εγώ (έστω μέσα στα άγρια μεσάνυχτα). Φαίνεται πως μου αρέσουν τα φουριόζικα! Εξ άλλου η συζήτηση μας έχει και πλάκα!
Πάντως συναδέλφισσα συν-επισκέπτρια και συν-σχολιογράφος του blog, ειλικρινά δεν περίμενα να μου αφιερώσεις τη μερίδα του λέοντος στην απάντηση σου. Λαλείς μάλιστα “…Βασικά δεν είπες κάτι στο οποίο να έχω κάτι να πώ, και ούτε κάτι στο οποίο κι εσύ ο ίδιος είχες κάτι να πείς …”. --- Εφαντάστεις να ελάλουν τζιαι κάτι τι θα μου έγραφες ... Γενεές 44 θα με περνούσες!
Αν και δεν μου πέφτει λόγος τον κατατρόπωσες τον έρμο τον Μιχάλη με τα ατράνταχτα επιχειρήματα σου του στυλ “… σβαροφανής, ευπρεπής, καθωσπρέπει ανθρωπάκος, σεβαστός πολίτης …”. Με τέτοια επιχειρηματολογία τι να πει κανείς!
Μερικά πιο συγκεκριμένα σχόλια κυρία μου για Σας:
1. “… άστο γι'αργότερα που θα περάσω που τα μέρη σου…”. --- Όταν περάσεις από τα μέρη μου τζιαι τύχει τζιαι βρεθούμε (μη κακό μας!), θα σε τζιεράσω ουζάκι με καραολιά για τσίλιμα και για πόπαστον μαχαλλεπίν με παγωτό του τριανταφύλλου. (Όμως αν έρτεις του Κατακλυσμού που κατεβαίνετε κάτω μαζικά εσείς τα Λευκωσιάτικα, εγώ εν να λείπω. Μπορεί να παω τζιαι στες Πλάτρες, τζιαι ο Μιχάλης τζιεικάτω!
2. “… Συγνώμη δλδ, όταν υποστέλλουμε ελληνικές σημαίες, κινδυνεύει η αγγλικότητα μας? Ή η ελληνικότητα μας?” --- Οι ελληνικές σημαίες από τα κυβερνητικά (κρατικά και ημι-κρατικά) κτίρια έπρεπε να είχαν κατεβεί προ πολλού και να είχαν μπει στα μπαούλα για να βγαίνουν στις παρελάσεις (για όσους τις γουστάρουν). Όμως πως κινδυνεύει η ελληνικότητα μας αν δεν κυματίζουν ελληνικές σημαίες στα κρατικά κτίρια;
3. “... είναι ωραίο να αποστηθίζεις κάποια πράματα πανθομολογούμενα …”. --- Τα λες κι εσύ κάποτε (δεν ξέρω αν τα έχεις αποστηθίσει) και μάλιστα (στο αναγνωρίζω) πιο ωραία από μένα!
4. “… Η πολιτιστική αλλοτρίωση που επέρχεται από την παγκοσμιοποίηση είναι ακριβώς το επιχείρημα μου στο σχόλιο μου για το οποίο έμεινε σκεπτικός ο σκέπτικ”. --- Ποιος σου είπε κοριτσάκι μου ότι εγώ (λόγου χάριν, να πούμε), ότι εγώ γουστάρω να χορεύω σε ρυθμούς Γιουρο-Βυζιών αντί για τσιφτετέλι, να τρωω McDonalds αντί για σουβλάκια με σεφταλιές και αν πίνω Coke (Coca Cola), αντί για ούζο ή ζιβανία, ή να μιλάω με American στυλ (τύπου Κακομοίρας) αντί βαρετή κυπριακή διάλεκτο.
5. “… αν δεν κάνω λάθος, ο διεθνιστικός χαραχτήρας της αριστεράς, καταργήθηκε από τον ίδιο τον Λένιν όταν εφάρμοσε τον κομμουνισμό σ'ένα κράτος…”. --- Τον κομμουνισμό σ’ ένα κράτος το δίδαξε και τον εφάρμοσε ο Στάλιν και όχι ο Λένιν. “Έλα παππού μου να σου δείξω τ’ αμπέλια σου!”
6. “… παιδευόμουν τόση ώρα να ψάχνω ρήμα και θέση στα ασύνδετα σχήματα που μας αράδιασες…”. --- Λυπάμαι αν σε ταλαιπώρησα, όμως “απ’ αγαπά, πεδεύκει!”.
7. “…Μια λύση του προβλήματος που θα δικαιώνει την Τουρκία και αυτό που έχει κάνει στην Κύπρο, δημιουργεί κακό προοηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία …” --- Και ποτέ ΔΕΝ εδικαιώθηκε ο κατακτητής ή ο πιο δυνατός; Στην Παλαιστίνη, στη Ρόδο, στην Κύπρο, στο Ιράκ;
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 4:52 μ.μ.
Μα ούτε εγώ την παρεξηγώ..
υπάρχουν και χειρότεροι ασθενείς στη blogοσφαιρα!
:Ρ
Στο σημείο 7 της προηγούμενης παρέμβασης μου έγραψα: “… Και ποτέ ΔΕΝ εδικαιώθηκε ο κατακτητής ή ο πιο δυνατός; Στην Παλαιστίνη, στη Ρόδο, στην Κύπρο, στο Ιράκ;” --- Δεν ξέρω πως μου προέκυψε η Ρόδος (επειδή τα σχόλια τα ‘γραφα τις μεταμεσονύχτιες ώρες – αν και αναγράφω άλλη ώρα στο τέλος - ίσως να αποκοιμήθηκα κάποια στιγμή και να ονειρευόμουν καλοκαιρινές διακοπές στη Ρόδο), αλλά σίγουρα κάτι άλλο θα ήθελα να γράψω. Τα παραδείγματα πολλά από την Ιστορία, παλαιότερη και νεώτερη (Βοσνία, Γιουγκοσλαβία, Κουρδιστάν).
Anef_Oriwn
Κυριακή 8/6/2008 – 12:37 μ.μ
"Η ελληνολατρεία σε τι εξυπηρετεί;"
Έχεις δίκιο. Καιρός να ξεχάσουμε την Ελλάδα, την Πατρίδα και κάθε τι που μας θυμίζει ποιοί είμαστε. "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη" όπως έλεγαν και κάποιοι άλλοι συνεργάτες των κατακτητών πριν μισό αιώνα.
oi "patriotes" nedhsy ktl... pou den 3erun pu pan ta tessera tus na mhn milun gia allagh kivernisis gia antievrwpaismo gia filoturkous aristerous pu misun tin ellada kai tin elliniki simaia otan oi idioi aftoi anideoi vazun tin zvastika kai ton stoxo dipla akoma kai panw sthn elliniki 8avmazun to xilter kai ton griva... kai polla alla.. o grivas prota apola pulise tin ellada re.. afu eistai ellhnes opws lete kai pas mhn ellhn varvaros ..tote giati ton 8avmazete ton dolofono/kolo tis maimus? ? e? ? patriotes einai afth pou agapoun thn patrida tus kai oxi aftoi pu tis aparniunte gia to 1882 tis elladas kai gia ton politismo tis elldas.. kai aftos sigasiga paei peripato.. otan 8a ginei emfylios sthn ellada epd kataekei pane.. tote ti 8a kanete re? 8a lete oti eistai ispanoi aspm..? !!!!!! den pate pou8ena me tetoia logikh...aaaaaa... kai ena hind!!!!/.... gia tus anistoristus...yphrxe kipriakos politismos stin kipro, vasilias kai vasilio kypriou vasilia prin egkatasta8un oi ellhnes sthn kypro prin apo toses xiliades xxroniaa... giafto skasmos.. kai oi ellhnes katakthtes htan.. kai gia na mhn pare3hgh8w kai egw oti eimai enantion tis elladas.. egw dhlwnw oti 8avmazw ton politismo pu kaliptei musiki 8eatro arxitextoniki, glwssa, kai polla alla... alla den aparniome tin mana gh pu me gennise thn KYPRO!!! allo o patriotis kai allo o e8nikistis!
Δημοσίευση σχολίου